Te jotka ette asu omassa asunnossa (ok-talo jne) !

• Viestiketjun aloittaja Tuhatkaunotar
  • Ensimmäinen viesti
"joku"
No koska ei kiinnosta olla pankin kanssa naimisissa seuraavat 20-30 vuotta. Eikä olla oikein vielä päätetty että mihin asetumme. Nyt asutaan Helsingissä mutta joku pienempi paikkakunta suhteellisen läheltä Helsinkiä tai Ruotsi ovat viime aikoina käyneet mielessä yhä useammin kun ollaan mietitty mihin tästä muuttaisi.

"ta-daa"
[QUOTE="vieras";27086295]Niin ja nyt on hyvä kun ei tarvi olla kotivakuutusta ollenkaan.[/QUOTE]

eipä kotivakuutus korvaisi vaikka oma asunto olisi.Vuokra-asunnossakin tulee olla kotivakuutus.

"vieras"
[QUOTE="hihi";27086771]Kuinkahan monella tällä palstalla olevista on ihan oikeasti kokonaan oma asunto??[/QUOTE]

Mulla. Siksi mulla onkin varaa laitella pilkunnussinta-kuvia.

"vieras"
Omistusasunto myytiin pois kun vielä sai myyntivoittoa hyvin. Vain täyshölmö ostaa tänä päivänä omistusasunnon.Seuraava ostetaan sitten kun taantuma alkaa puremaan tosissaan ja korot nousevat ja halpoja asuntoja tulee myyntiin kuin sieniä sateella kun osa ei pysty maksamaan lainojaan pois. Sitten ostetaan myös sijoitusasuntoja koska vuokralaisia tulee tarjolle paljon ja seuraavaa nousukautta voi odotella rauhassa kun arvonnousu on lähes taattu.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27086902]Siksi koska en halua 300 000 lainaa, jotta saisin kivan omistusasunnon (helsingissä) ja palloa jalkaan. Voin sitten nelikymppisenä ottaa sen pallon jalkaan ja tyytyä kohtalooni.[/QUOTE]

ja siis ok-taloon en muuttaisi muutenkaan (ellei se olisi kulosaaressa, mutta siihen ei kyllä sitten 40-vuotiaanakaan ehkä ole varaa).

Asumme kalliilla alueella, jossa viihdymme todella hyvin, mutta meillä ei ole ikimaailmassa varaa ostaa täältä asuntoa. Kolmio täältä maksaisi noin 300 000 tai enemmänkin, ellei ihan pommikuntoinen olisi.

Me saatais kyllä lainaa, mutta ei niin suurta summaa että saatais tätä asuntoa vastaava asunto vastaavalta paikalta.

Eikä haluta asumisviihtyvyydestä tinkiä. Joten tässä sitä nyt ollaan niin pitkään, kunnes mieli muuttuu :)

Toistaiseksi ei ole tullut hyvää vastaan ja molempien työelämä koke myllerrystä. Miehen työnantaja vaihtuu ja itse aloitin juuri vakituisen, osa-aikaisen työsuhteen. Mieluummin odotellaan ja säästetään rahaa ja matkustellaan toistaiseksi.

"vieras"
Toistaiseksi ei ole tullut hyvää vastaan ja molempien työelämä koke myllerrystä. Miehen työnantaja vaihtuu ja itse aloitin juuri vakituisen, osa-aikaisen työsuhteen. Mieluummin odotellaan ja säästetään rahaa ja matkustellaan toistaiseksi.
Paljonko teillä on vuokra/kk ja onko iso asunto?
Muistanko oikein että jossain pääkaupungiseudulla asutte?

[QUOTE="vieras";27087476]Paljonko teillä on vuokra/kk ja onko iso asunto?
Muistanko oikein että jossain pääkaupungiseudulla asutte?[/QUOTE]

Olikohan 894e ja 95,5 neliöö. Juu, Vantaalla asutaan tällä hetkellä. Kuka tietää kauanko :D

Yhteistyössä