Tässä ollaan nyt aikas pihalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Joskus viime syksynä meni huonosti miehen kanssa ja minä sit päädyin sänkyyn miehen kaverin kanssa. Yhdyntää ei harrastettu, mutta seksiä muuten. Hirveät morkkikset yms. Miehelle en kertonut. Joten kuluvien kuukausien aikana pääsin tuosta tapahtumasta yli.

Niin mitäs sit: taas menee vähän huonommin niin taas löysin itseni (tai hankin itseni, kuinka vain) tämän miehen kanssa pussailemasta. Tällä kertaa emme menneet pidemmälle. Mutta siis ihmettelen mikä tässä nyt on? Silloin ekan kerran jälkeen sovittiin, että jää vain siihen yhteen kertaan.

Kyllä se vain näköjään on niin, että kerran pettää, niin aina pettää. Kyllä voi tuntea itsensä idiootiksi. Ei vain petoksesta miestä kohtaan vaan myös petoksesta kaveria kohtaan kenen kanssa tämä mies nyt seurustelee. Silloin ekalla kerralla tämä mies oli siis sinkku.

Halusin vain tänne kertoa, kun muille en voi asiasta puhua.

Etkö voi kertoa miehellesi? Jos kerran muut vetävät tuon verran puoleensa, olisiko ehkä parempi sitten lopettaa seurustelu/yhdessä oleminen? Voi olla, että hän ei ole juuri se. Ehkä voisitte myös selvittää miksi menee välillä noin huonosti. Eikä taida miehesi kaverikaan olla niin hyvä kaveri kuin pitäisi.

Virheitä sattuu kaikille, tehty mikä tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Jezze:
Etkö voi kertoa miehellesi? Jos kerran muut vetävät tuon verran puoleensa, olisiko ehkä parempi sitten lopettaa seurustelu/yhdessä oleminen? Voi olla, että hän ei ole juuri se. Ehkä voisitte myös selvittää miksi menee välillä noin huonosti. Eikä taida miehesi kaverikaan olla niin hyvä kaveri kuin pitäisi.

Virheitä sattuu kaikille, tehty mikä tehty.

En viitsi miestä satuttaa sillä tiedolla. Mutta kyllä mietin kovasti, että onko järkeä jatkaa tälläistä suhdettakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Etkö voi kertoa miehellesi? Jos kerran muut vetävät tuon verran puoleensa, olisiko ehkä parempi sitten lopettaa seurustelu/yhdessä oleminen?

En viitsi miestä satuttaa sillä tiedolla. Mutta kyllä mietin kovasti, että onko järkeä jatkaa tälläistä suhdettakaan.

Kertomalla pääset turhasta syyllisyydestä, ja samalla selviää mitä sun mies oikeasti on mieltä teidän yhteisestä elämästä. Avoin suhde saattaa olla fiksumpi ratkaisu kuin ero, varsinkin jos olette lapsiperhe.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Etkö voi kertoa miehellesi? Jos kerran muut vetävät tuon verran puoleensa, olisiko ehkä parempi sitten lopettaa seurustelu/yhdessä oleminen?

Kertomalla pääset turhasta syyllisyydestä, ja samalla selviää mitä sun mies oikeasti on mieltä teidän yhteisestä elämästä. Avoin suhde saattaa olla fiksumpi ratkaisu kuin ero, varsinkin jos olette lapsiperhe.

No sen tiedän ettei mies kyllä avointa suhdetta kannattaisi ikinä, joten syyllisyyteni ei ole turhaa. Ja kertominen vaikuttaisi niin moneen muuhunkin suhteeseen kuin vain meidän, joten en viitsi turhaa harmia tuottaa. Meidän suhteen ongelmat kun koskevat kuitenkin vain meitä. Ei niiden takia kannata iso kaveriporukkaa hajoittaa.

haluaisin itse tehdä päätöksen miten suhtautuisin sinuun/suhteeseen tuon jälkeen. Raukkamaista olla kertomatta ja salata häneltä totuus. Kaikki haluavat tietää realiteettinsa.
Tuo on itsensä suojelua tuo vanha sössötys "haluan säästää puolison pahalta mieleltä". Vastuunpakoilua.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
haluaisin itse tehdä päätöksen miten suhtautuisin sinuun/suhteeseen tuon jälkeen. Raukkamaista olla kertomatta ja salata häneltä totuus. Kaikki haluavat tietää realiteettinsa.
Tuo on itsensä suojelua tuo vanha sössötys "haluan säästää puolison pahalta mieleltä". Vastuunpakoilua.

Mä taas näen asian siten, että omaa oloa halutaan helpottaa kun tunnustetaan välittömästi. Pakoillaan omaa vastuuta ja sysätään päätös toiselle: haluatko sä vielä olla mun kanssa kun mä tein näin?

Ei kyllä mun mielestä pitää ensin selvittää itselle mitä haluaa ja toimia sit sen mukaan.

Miksi pettäjän pitää aina kertoa totuus ja aiheuttaa se paska olo kumppanille, joka on tekoon syytön? Miettiköön pettäjä kannattaako jatkaa suhteessa. Vai onko pettäjät aina niin raukkamaisia, ettei osaa itse tehdä ero päätöstä vaan kertovat pettäneensä, jolloin kumppani päättää lähteä ja sitä ällöttää suunnattomasti. Sit ollaan niin jätettyjä.

Mä taas näen asian siten, että omaa oloa halutaan helpottaa kun tunnustetaan välittömästi. Pakoillaan omaa vastuuta ja sysätään päätös toiselle: haluatko sä vielä olla mun kanssa kun mä tein näin?

Ei kyllä mun mielestä pitää ensin selvittää itselle mitä haluaa ja toimia sit sen mukaan.

mutta ei kai siihen kuukausia mene?

mutta ei kai siihen kuukausia mene?

KYllä siihen on mennyt.. tai on meillä välistä hyvinkin mennyt. Mutta sit taas tulee ongelmia (tai samat ongelmat esiin) ja sit taas ei tiedäkään mistään mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

No sen tiedän ettei mies kyllä avointa suhdetta kannattaisi ikinä, joten syyllisyyteni ei ole turhaa. Ja kertominen vaikuttaisi niin moneen muuhunkin suhteeseen kuin vain meidän, joten en viitsi turhaa harmia tuottaa. Meidän suhteen ongelmat kun koskevat kuitenkin vain meitä. Ei niiden takia kannata iso kaveriporukkaa hajoittaa.

Suosittelisin silti että kerrot ennen kuin eroat vetoen johonkin tekosyyhyn.. useimmat miehetkin tietävät että ihastuminen on hyvin inhimillistä, varsinkin tilanteessa jossa on onneton.

Pidemmän päälle syyllisyys ja tunteiden tukahduttaminen ei tee hyvää sinulle eikä teidän suhteelle.. kaveriporukan asettaminen oman suhteen edelle on taas outoa.

Yhteistyössä