Nyt mä tiedän miten pääsen eroon tosta mun ukosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EI JAKSAIS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla ei ole luottotietoja, suurin osa tavaroista on mies hankkinu, multa jopa lähtee lasten sängyt pois koska ne on hänen sukunsa. 2lastani sai juuri päivähoito paikat, takuita ei ole saavatko sitten uudesta paikasta kuinka nopsaan. esikoinen aloittaa juuri erityiskoulussa

Ja pettäminen muuttaisi nuo asiat siten, että....?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Kerrot isännöitsijälle tilanteen ja pyydät sarjottamaan lukot uusiksi. Kulut tulee sulle, mutta....
Isännöitsijällä ei ole minkäänlaista oikeutta tehdä noin, jos ja kun miehen nimi on myös vuokrasopimuksessa/jos mies on asunnon toinen omistaja. Jos miehen nimi on talonkirjoissa, on hänellä myös oikeus siellä asua.

Käräjäoikeudesta voi hakea päätöksen siitä, kumpi saa asuntoon jäädä. Ja sen päätöksen avulla voi sitten pyytää poliisit auttamaan miestä muutossa, jos tämä ei lähde vapaaehtoisesti.

Hyvä kun oikaisit, en tullu ajatelleeksi että tosiaan pitää huomioida kenen nimet on vuokrasopimuksessa tms :)

Hanki kaverilta tai sukulaiselta tms. apua. Koskaan ei ole helppo erota, saatika kun on lapsia, vaikka kuinka inhoaisi tilannettaan. Tarviit tukipylvään, joka jeesaa ja pitää vahvana. Itse joutunut lähtemään suhteesta, jossa vielä rakastin ja lujaa, mutta mielenterveys meni molemmilta osapuolilta. Lähtemiseen meni puoli vuotta ja toipumiseen sen jälkeen yli vuosi ja terapiakäynnit. Eikä siinä ollut lapsia osallisena.

mulla ei ole luottotietoja, suurin osa tavaroista on mies hankkinu, multa jopa lähtee lasten sängyt pois koska ne on hänen sukunsa. 2lastani sai juuri päivähoito paikat, takuita ei ole saavatko sitten uudesta paikasta kuinka nopsaan. esikoinen aloittaa juuri erityiskoulussa

säästyis ainakin takuuvuokra, kaikki muuttamisen asiat, kalusteet lähtis mutta kämppä pysyis ja takuuvuokran suuruudella pystyisin osaa uusia kalusteita

Mäkin alkaisin kitistä ja narista (mutta EN toivottavasti kuitenkaan alistaa ja alentaa :snotty: ), jos olisin kertonut ukolle mitä haluan kebab-paikasta tuotavaksi, mutta hän ei kuuntelisi, muistaisi tai välittäisi! Kyllä toisen mieltymykset pitäisi opetella, muistaa ja huomioida.

Eri asia sitten on, jos vaatimukset kovenevat maailman tappiin sitä mukaan, kun toisen toiveita huomioi eikä lopulta mikään enää riitä... :snotty:

säästyis ainakin takuuvuokra, kaikki muuttamisen asiat, kalusteet lähtis mutta kämppä pysyis ja takuuvuokran suuruudella pystyisin osaa uusia kalusteita

siis oot varma että mies lähtisi suosiolla jos pettäisit ja jättäisi kämpän sulle? pystytkö edes maksamaan vuokran + muut kulut yksin?

Mistä tiedät, että mies lähtisi jos petät?

Ehkä alkaisi entistä veemäisemmäksi ja toteaisi että jos joku lähtee, niin se olet sinä.

Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä elämänsä ja eronsa järjestämään jotenkin fiksusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:
Hanki kaverilta tai sukulaiselta tms. apua. Koskaan ei ole helppo erota, saatika kun on lapsia, vaikka kuinka inhoaisi tilannettaan. Tarviit tukipylvään, joka jeesaa ja pitää vahvana. Itse joutunut lähtemään suhteesta, jossa vielä rakastin ja lujaa, mutta mielenterveys meni molemmilta osapuolilta. Lähtemiseen meni puoli vuotta ja toipumiseen sen jälkeen yli vuosi ja terapiakäynnit. Eikä siinä ollut lapsia osallisena.

millaisia ongelmia teillä oli?

itsellä liitto jossa mies on onnellinen, minä en.. rakastan ja paljon, en voisi kuvitellakaan olevani kenenkään muun kanssa.. mutta mielenterveyteni ei meinaa enää kestää..

eroa tehny pitkään, ei vaan saa aikaiseksi mitään..

Olisi varmaan ihan liian vaikeaa sanoa että "otan eron"?

MÄ olen sanonut, olen täyttänyt hakemuksen, siinä kohtaa mies alkaa masikseen, hän on paska, hän on huono häntä ei kukaan rakasta, lupaa muuttaa tapojaan ja minä hölmö sovin että katsotaan nyt taas.
Ei suostu lähtemään

Alkaa se masis muute sullakin jos tuota jatkat. Ei säälistä kannata olla kenenkään kanssa. Lähde itse jos äijä ei muuten tajua, siis tee asialle oikeasti jotain äläkä vain aio. Hölmöä ajatella, että pettäminen veisi tilannetta eteenpäin.

jos oikeesti haluut erota niin pakkaat lapset ja tavarat ja muutat pois. tuntuu olevan yleinen ongelma täällä että siitä asunnosta ei sitten haluta lähteä. onhan se hankalaa mutta ei sitä toista oikeen voi pakottaa pois muuttamaan jos ei halua.

kannattaisiko sinunkin katsoa peiliin?

et selvästikään osaa ratkoa tilanteita kovin aikuismaisesti sinäkään. että taitaapi vikaa olla molemmissa..

jos miehesi ei suostu lähtemään nyt, ei hän välttämättä lähde sittenkään vaikka pettäisit.. hän voi hyökätä sillä sinua vastaan.. ja jos joku heitettäisiin siinä vaiheessa pihalle, todennäköisesti se olisit sinä.

suosittelen teitä molempia kasvamaan aikuisiksi niin ehkä osaatte erota järkevästi..

Jos oikeasti haluaa erota, ei tuollaisia asioita edes mieti vaan miettii miten ne muuten saisi järjestettyä.

Yhteistyössä