~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Noniin... taas ehtii pikaiseen tännekin.

Tervetuloa uusille :flower:

Elikkäs meidän laskettu aika sitten ultrassa muuttui aika paljon, elikkäs nyt olis LA 25.1.2012 . Kaikki oli ultrassa hyvin, seulonnoista saatiin hyvät tulokset.

Ja nyt Mimsy lähtee nukkumaan... Huoh... myöhäiseksi menee aina nämä illat...

Mimsy & Mini 11+4
 
AE
Vieläkö yksi mamma mahtuisi mukaan? Olen seuraillut keskustelua jo pidempään mutta en ole uskaltanut liittyä, nyt rohkaisin itseni. :) Sain keskenmenon juuri ennen tätä raskautta joten olo on vieläkin vähän epätodellinen odotuksesta. LA 12.1 ja paikkana NKL. Itse olen siis 23-vuotias ja ensimmäistä odotellaan.

Meillä oli eka ultra vajaa pari viikkoa sitten ja siellä vasta hieman todentui tämä odottaminen. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen jumppasi hirveetä kyytiä menemään. Niskaturvotusta oli 1mm. Verikokeiden tuloksetkin tuli ja kaikki niissäkin hyvin.

Alkuraskaus on ollut haastava pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, tässä odotellaan koska se helpottuisi! :)

Ostovimmasta on ollut puhetta ja se onkin mulla suuri. Kiva lukea kokeneempien mielipiteitä siitä mitä olette kokeneet tarpeelliseksi ja mitä sitten taas ei tarvittu. Tuntuu että tekis mieli ostaa kaikki härpäkkeet. :D Vaunut, sitteri, turvakaukalo on nyt ne päällimmäiset hankintalistalla.

Synnytyksestä mulla on ihan hurja pelko. Ja kaikenlisäksi paha paniikkihäiriö. Tätä siis tullaan käsittelemään varmasti paljon mun ostalta tuolla pelkopolilla. Toivotaan että apua löytyy. :)

AE 13+3
 
Mimsylle onnea ultrakuulumisista! :heart:

AE:lle tervetulotoivotukset! :wave:

Mä täällä kirjoittelen typerä hymy huulillani. =) Join äsken lasillisen fantaa ja nythän pikkuinen aloittikin melkoisen jumpan. En muista, että olisi vielä näin hyvin tuntunut liikkeet istuma-asennossa. Ihana tunne! :heart:

Sydänäänien kanssa olen tuskaillut muutaman viikon, koska kuuluvat dopplerilla tosi huonosti. Tai lähinnä ne on äärettömän vaikea löytää. Multa kuuluu ihan jokapuolelta mahaa omat sydänäänet tosi voimakkaina ja sieltä jostain seasta sattumalta saa välillä pienen äänet kuuluviin. Olenkin alkanut epäillä, että istukka on taas edessä. : / Ei siinä toki mitään muuta kurjaa ole, mutta edellisessä raskaudessa sain aivan turhia liikehälytyksiä ja jouduin ä-polille käyrille, kun istukka vaimensi suuren osan liikkeistä.

Poikaolo mulla senkuin vahvistuu. Musta on ilmeisesti tulossa apina, koska epänormaaleihin paikkoihin on alkanut kasvaa mustaa karvaa. :eek: :headwall: Kynnet on myös alkaneet kasvaa nopeammin. Tuttuja ilmiöitä molemmat edellisestä poikaodotuksesta.

AE:lle kommentoin vielä tuohon tarpeellisten tavaroiden listaan, että talvivauvalla äärettömän kätevä kapistus on turvakaukalon lämpöpussi. Sitä on moni muukin täällä kehunut, mutta minä unohdin silloin kommentoida aihetta. Ei tarvitse pukea pienelle hirvittävää määrää vaatetta päälle ja turvavyöt saa turvallisesti kireälle pussin sisällä. Lisäksi meillä ainakin autoon nukahtaneet vauvat ovat tyytyväisenä jatkaneet uniaan perillä, kun on sisätiloissa vaan avannut pussin ja kääntänyt reunoja kaukalon ulkopuolelle.


NS 13+5
 
Tervetuloa uusille! Ja ihana lukea täältä, että kaikki ovat saaneet hyviä kuulumisia ultrista :)

Neljänsuora mäkin stressasin joku aika sitten noista sydänäänistä kun välillä en saa kuuluviin ja joskus taas kuuluu ja toisinaan vaan hetken :D Mutta turha noista on stressata, pääasia et kuuluu kuitenkin ja vaikka en joku kerta kuuliskaan niin mä ainakin aattelen, että sillon pieni on takana ihan paikallaan ja ei sen takia kuulu. En usko, että istukka vielä vaikuttaa ainakaan kauheesti noihin ääniin kun eikö se oo aika pieni vielä? Ja voi liikkua? Mulla oli kans esikoisesta edessä istukka ja vaimensi kans tosi paljon, mut musta tuntuu, et sen takia en nyt niin kauheesti otakkaan stressiä noista jutuista :D Niin ja mulla on vielä taaksepäin kallistunu kohtu, et johtuu varmaan siitäkin tuo äänten kuuluvuus..

Ninnatar mun mielestä matalat ehdottomasti :)

Te joilla on ennestään lapsia niin missä vaiheessa teillä alko toisesta maha näkymään? Tarkotan siis ihan "oikeeta mahaa", et kohtu työntyy esiin, enkä turvotusta :D Mulla ei vielä oo kun turvotusta, aamusin tuntee kohdun tosi selvästi kun on vielä rakko suht täynnä, mutta muuten ei näy maha.. Housut kyllä alhaltaa kiristää.. Esikoisesta mulla alkoi maha näkyä selvästi vasta rv21 niin mietin millon tää alkas näkymään.. Tollei aamusin mulla tuntu kohtu esikoisesta kans vasta rv16, että on tää raskaus ainakin siinä suhteessa edellä :D

tinker_rv13+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
-Amalia- voi miten kivasti sanottu.
Ihan tässä punastuu. :) Ja kiitos hirmusesti, loppu loma meni niinkin ihanasti ettei sieltä ois tahtonu pois lähtiä ja sitten me molemmat miehen kanssa senkun itkeä tirauteltiin kun tehtiin lähtöä. Tuntu valahtavan ihmisten naamat meidän reaktiosta, mutta kun ei vaa oltas tahottu lähteä.. siellä oli niin hyvä olla. :heart: Paranemisia siulle.. flunssa on inhottavaa.. ja vieläpä raskaana! : / Hirmusesti voimahaleja. :hug:

Yhteys vauvaan? niin.. mulla se on vähän vaihdellu. Välillä yhtäkkiä herään jostain horroksesta ja muistan taas olevani raskaana, mut välillä sitten taas tulee hirmusesti rakkaus aaltoja tuota pientä masuasukkia kohtaan. Et... tää tuntuu olevan vähän aaltoilevaa. Ehkä minuu vähän pelottaa tulevaisuus, miten mie jaksan jne.

Synnytyksestä se tuntuu niin kamalan kaukaselta, etten oo osannu vielä aatella silleen mitään, mutta uskoakseni samat kivunlievitykset otan kun esikoisestakin ja sen verran oon ajatellu, etten halua ennää mittää käynnistyksiä, vaan tahon luonnollisen käynnistymisen. Et sitten vaikka kärvistellään ne viimeset viikot.

Vakuutuksesta meillä ei otettu pojalle muuta kun "honkkeli-vakuutus" eli tapaturma vakuutus. Nyt harmittaa kun tuon ihon kanssa ollu ongelmia ja lääkkeitä joutuu ostamaan väärällään. :( Et voipi olla että tulee otettua vielä se vakuutus... ainakin seuraavalle.

MLM tuo hiiva on sitte vihoviimenen! Että mie vihaan sitä! Toivotaan et saat taltutettua sen pois. Minuu itteeni taas vaivaa ummetus ja sitä myöten viheliäiset peräpukamat. Ja ne kutisee! Eikä silti ikänä muista ko pojan takia apteekissa juoksee, ostaa itelle sitä jotain Ac3:sta. Oi, sie se tunnet jo niin selkeesti liikkeet.. täällä tuntuu välillä jotain möyrintää mut välillä ei mitää.

Turvotuksesta eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih! Se on alkanu taas! Turvottaa ihan kamalasti. Tää alko tuon pitkän ajomatkan jälkee! Tahon pois tämän! En piä tästä yhtää! : /

Tervetuloa AE ja hirmusesti tsemppiä odotukseen! Tuttu tunne tuo epätodellinen olo, voin vaan niin samaistua siihen.

Ja Ninnatarille alushousuista... MATALAT!!! :)

(.) Täällä ahistaa... harmittaa tuo kotiinpaluu ja harmittaa alkava viikko, harmittaa miten äiti on viikossa vanhentunu 10 vuotta ja kauhistutti nähä rollaattori nurkassa kun kävin tänään sairaalassa äitiä katsomassa. :'( Poika ei myöskään näyttäny olevan hyvillään kotiinpaluusta kun tänään kiukunnu koko päivän. :( Masuasukki on jäänyt vähän huomioitta, mutta vastahan hän alkaa kuulemaankin myöhemmillä viikoilla. Mutta silti.. niih.. ääh.

Sartsa ja Pötsi 14+1 :heart: (poks poks meni eilen)
 
Pikaisesti tuun vaan merkkaamaan ja poksumaan samalla, tänään siis maagiset 12 viikkoa kasassa! :heart: Juuri palattiin mökkiviikonlopun vietosta. Kilometrejä kertyi lähemmäs 1000 ja vähintään yhtä monta paukamaa on kumpaisenkin iholla eli paarmoja ja itikoita on ruokittu kiitettävästi...

Nyt tosiaan väsyttää niin järkyttävästi, etten jaksa pidempään kirjoitella tai kommentoida mitään. Huomenissa sitten :)

Jomi & Samu-Sirkka 12+0 *pokspoks!*
 
Heipat kaikille!

Taas yksi ihana lomaviikko takana! Muru lähti salille niin mä päätin ottaa sillä välin omaa aikaa koneen kanssa :) Se tykkää istua tässä pöytäkoneella ja mä en jaksa avata (työ)läppäriä omiin tarpeisiin niin käytän tätä kun sillä ei oo kouluhommia tehtävänä.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista!

Ninnatar toivottavasti olo on jo parempi :)

Ultrakuulumisia alkuun Oltiin siis viime viikon maanantaina ultrassa ja siellä se meidän Syllikki olla möllötti :heart: Ja siis nimenomaan möllötti. Kätilö sai ihan tosissaan heilutella masun päältä että sälli jaksoi vähän liikahtaa, että saatiin kunnolla mitattua pää-perämitta ja reisiluun pituus. MITEN IHMINEN VOI OLLA NIIIIIIIIN PIENI JA NÄYTTÄÄ IHMISELTÄ? :heart: Kaikki oli kunnossa, sydän löi, vaavi liikkui hyvin ja lapsivettä oli sopivasti, ja meillähän ei tosiaan niitä riskilukuja edes selvitetty. La pysyi samana, mutta kokoa lapsella oli 2 päivää enemmän kuin kierron mukaan. Eli 21.1. on tilauksessa. Kyllä siinä tippa tuli tällä plikalla silmään, kun asukki vilahti ensimmäisen kerran. Kätilö ultrasi ensin nopsaan vatsan päältä (katsoi vähän, että mitä siellä näkyy) ja sen jälkeen vasta alakautta ja se ensimmäinen vilahdus oli ehdottomasti upein hetki elämässäni!

Rakenneultraan mennään rv 20+? ja sitä odottelen nyt vähän toisenlaisella jännityksellä. Äiti ja minäkään ei oltu muistettu ollenkaan siinä kohti kun pohdittiin niitä periytyviä sairauksia, että meillähän on huuli- ja suulakihalkiota isän puolelta tarjolla. Se on hyppinyt silleen jännästi sukupolvien yli (niinkun sillä tapana kai on), että vähän on pelko perseessä oisko se osunut kohdalle :/ Mutta sen näkee sitten seuraavassa ultrassa ja jos siinä ei vielä pysty sanomaan niin sitten todennäköisesti mennään vielä 4d-ultraan myöhemmillä viikoilla. Se on kuitenkin kiva tietää etukäteen niin osaa sitten varautua siihen jo ennen synnytystä. Kätilölle kerroin tästä ennen kuin se aloitti ultraamisen ja se kyllä ihanasti antoi heti tietoa, että mitä sitten tapahtuu syntymän jälkeen ja missä hoidetaan jne. Tuli turvallinen olo :heart:

Vakuutuksista Juurikin tuon huuli- ja suulakihalkioriskin takia me otetaan lapsivakuutus jo nyt ennen seuraavaa ultraa. Vaikka se hoidetaankin kunnallisen terveydenhuollon kautta, niin siihen liittyy niin paljon sairaalareissuja ja muitakin kuin leikkaushoitoja, että jos riski realisoituu, niin vakuutus maksaa itsensä takaisin alle aikayksikön. Täytyy vaan vielä vertailla yhtiöiden vakuutuksia ja niiden kattavuutta.

Synnytyksestä olitte jutelleet myös ja mulle se on kyllä niin kaukainen asia vielä, että en ole ehtinyt juuri muita ajatuksia sille vielä antaa kuin sen, että miten tuo mies saadaan sinne paikalle kun on sivarin koulutusjaksolla 250 kilometrin päässä tammikuun :D Nyt sekin järjestyi, kun mun veli lupas hoitaa meille auton käyttöön :p On ne veljet vaan näppäriä... Muutenkin olen tässä pohtinut että olenko mä jotenkin outo, kun en osaa huolestua oikein mistään ja olla huolissani tai pelätä mitään mitä edessä vielä on :D Siinä neuvolan lapussakin oli kysymys niitä peloista ja enpä mä vielä ole kyllä sellaisia bongannut. Toki ennen ultraa oli välillä sellainen olo, että onkohan tuolla ketään, mutta eipä sitä nyt paniikiksi/peloksi viittis sanoa.

Yhteys vauvaan Mulla on hävinnyt likipitäen kaikki oireet ja siksi on vähän hankala nyt pitää yhteyttä yllä kun ainoa mikä viestii raskaudesta on se, että joskus istuessa masu on tiellä ja mustikanpoimintareissun jälkeen vatsaa ja selkää kivisti oikein tosissaan. Mutta kyllä aina sillon tällön juttelen asukille, että mitä nyt puuhataan ja että millaista ruokaa hänelle nyt tarjoillaan :D

(.) Paino on toistaiseksi pysynyt niissä lukemissa missä halusinkin. Kauheen ihanaa! :) Ja huomasin tuossa viime viikolla, että nyt pystyy taas juoksemaan kun tisseihin ei satu niin paljoa. Eli painonhallinta helpottui taas vähän :) Viime viikolla oli ultran lisäksi verikoe JA sokerirasituskoe. Otin ne onneksi eri päiville, mutta kyllä toi kyynärtaive silti aika narkkarin kädeltä näyttää :D yhteensä veivät 7 tuubia verta, tiistaina 4 ja torstaina 3. Ja neljä neulanreikää. Onneks löysivät oikeesta kädestä toisen suonen nii ei tarvinnu kaikkia pistää samaan suoneen. Vasemmasta kädestä ei löydy mitään suonia ja oon vähän alkanu epäillä ettei siellä sellaisia olekaan :D
Muuten täällä on oikein auvoisaa eloa. Loma porskuttaa eteenpäin. Tän viikon lopussa alkaa yhdet kisat, joissa oon joukkueoppaana ja kun ne loppuu on vielä viikko lomaa jäljellä. Sitten onkin jo aika taas palata sorvin ääreen.
Nyt ollaan jo kerrottu kaikille tärkeille ihmisille raskaudesta ja on niin ihanaa kun ei tarvi peitellä onneaan enää yhtään :heart:

Taidan siirtyä nyt aamupalan pariin ja katsomaan onko meidän pakastin vielä hengissä mun eilisen mansikan ja mustikan pakastusoperaation jäljiltä. Se meinas piiputtaa illalla :/

Anskutin ja Syllikki 12+3 (Poksuteltiin perjantaina :heart:)
 
Sartsa83
Ninnatar normaalia on.. täällä tulee myös ja ihan kunnollakin välillä! :) Nou hätä siis.

(.) varasimpa juuri rakenneultran. Se ois sitten 22.8. klo 13. :) Ei malttas oottaa. :D Ois tarjonnu jo siihen sunnuntaille 21.8. aikaa, mutta sanoin ettei oikein pysty kun esikoispojalla on sillon synttärit. :) Mut iiiiks.. sit on heti perään maanantaina ultra. :) Ootan niin innolla tuota.. toivon että siellä joko sanottas että "no ei tuosta nyt oikein ota selvää, onko tulossa tytön alapää vai pojan" tai sitten näkyis että napanuora on jalkojenvälissä ettei siitä sen takia saa selvää.. tai sitten ois selvästi häpyhuulet muodustuneet. Mie en nimittäin kestä jos siellä sanotaan että poika tulee. Miulla ei oo mittää poikia vastaan, mutta me tahottas miehen kanssa se pikkuinen tyttö, kun ollut puhetta että kaksi lasta tehtäisiin.

Sartsa ja Pötsi 14+2 :heart:
 
Sartsalle haluisin vähän kommentoida tuota teidän sukupuoli toivetta. Kannattaa nyt ihan oikeasti varautua myös siihen vaihtoehtoon, että saattekin pienen pojan ja kannattaa käsitellä jo nyt niitä tunteita mitä se herättää. Mäkin kieltämättä toivon pojan jälkeen tyttöä enemmän (ja erityisesti anoppi toivoo) ja mä olen päättänyt jättää sukupuolen kysymättä rakenneultrassa mm. tämän asian vuoksi. Olen ajatellut sen niin, että sitten kun lapsi syntyy ja se nostetaan rinnalle, on se se ja sama kumpaa sukupuolta se on, se on täydellinen pieni vauva, oli sitten tyttö tai poika. Jos taas saataisiin ultrassa jo tieto sukupuolesta ja se olisi poika, voisi siinä tulla pettymys ja haikeus siitä että meille ei tyttöä tulekkaan, kun meillä jää lapset tähän kahteen. Kannattaako sitä sukupuolta siis välttämättä selvittääkään etukäteen jos toinen sukupuoli aiheuttaa hirvittävän pettymyksen?

Sitten on pakko hehkuttaa: mulla on nimittäin kaikki työkuviot nyht ratkenneet, sain kerrottua pomolle raskaudesta pari viikkoa sitten ja onnitteli vilpittömästi ja mut aiotaan elokuun alusta vakinaistaa ihan normaali suunnitelman mukaan eli saan jäädä äippälomalle vakipaikka takataskussa :)

Nyt nauttimaan viimisestä loma viikosta :cool:
 
noniin, nytpä tulen kirjoittamaan ja vastailemaan oikeen urakalla aiheisiin, mistä ootte täällä kerenny keskusteleen :)

ihan ensiksi tervetuloa uusille! :) sekä myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista, jotka niitä ovat kerenneet saada tässä lähiaikoina!:flower: :heart:

Ostovimmasta meillä ei oo mitään vielä hankittu, eikä viel vähään aikaan. kun la:han on piiiitkästi matkaa ja sitten ei hirveesti oo tuota ylimäärästä säilitytilaa. hirveesti ei aiota mitään vaatteita ostaa, sillä niitä varmasti kertoo ystäviltä. omalta siskolta saadaan turvakaukalo. rattaat ostetaan uutena tai sitten jotkut tosi hyvät käytetyt. yritetään mahdollisimman paljon kierrättää ja ottaa käytettyä vastaan, sillä vaatteita on turha lähteä näin aluksi ostamaan, kun kaikki antaa lahjaksi jne. niin eihän niitä kerkeä edes pitämään :D pitää ihan tuon rahatilanteeen mukaan elää.

Vakuutusasiasta meillä ei oo siitä viel keskusteltu, mutta itte oon ajatellu et sittenkun se vauva tupsahtaa maailmaan niin sitten se vakuutus kyl otetaan. sillonkun itte olin pieni, omat vanhemmat ottivat henkivakuutuksen, joka päättyy sitten 20 vuotiaana, ja se on sinä aikana kerryttänyt säästösumman. itte saan sellaisen paritonttua ensikesänä, kun vakuutukseni päättyy. jotain sen tyyppistä voisi ajatella, tai ihan normi vakuutus.

Yhteys vauvaan minä iltaisin aina puhelen mötkölle. hirveen vaikeaa vielä, kun ei tiedä että onko siellä ees elämää. torstaina on ultra, niin sittenpähän näkee. jännittää hirveesti! mutta ehkä sitten meidän yhteys syvenee, kun näkee toisen siellä liikehtimässä.

Synnytys tästäkin aiheesta ootte kerenny vähän keskusteleen. itteä ei oikeestaan pelota (vielä). enkä hirveesti oo asiaa ajatellut, kun tämä on tosin ensimmäinen, niin ei edes tiedä mitä tulevan pitää.

(?) kuinka paljon teille on tässä vaiheessa tuota painoa kertynyt jo? meikäläisellä paino on vieläkin 3,5 kiloa vähemmän ku lähtöpaino, onkohan se ihan ok? ja sit toinen juttuuu. kun meikäläisellä tuo hiiva ei tahdo laantua, onko mitään muuta kun tuo canesten, mitä voi käyttää? mulla ei oikeen tahdo noi puikot sulaa sisällä..

(.) sit vähän omaa napaa. olo on vähän jo parempi. siitä perjantaiöisestä tiputuksesta tais olla vähän apua. silti oksennus on tullut, mutta ei mitään hirvittävää määrää. paitsi et tänä aamu on taas ollu ihan hirvee. mutta tuskinpa tosta nesteytyksestä moneksi päivää onkin apua? mulla piti alkaa huomen työt, mutta jouduin soittaan että en kykene tulemaan. työ olis ollu kumminkin sellasta, että joutuu yksin olemaan, ja mitenkän sieltä sitten lähdet vessaan yökölle jos tiskiä pitäis hoitaa? ja muutenkin, oma olo tuntuu jotenkin siltä että ei töihin pysty mennä. mies käski kuunnella ihan omaa kehoa, ja päättää sitten. niin ja mulle on tullu kamala väsymys takasin. pystyisin ihan huoletta nukkumaan taas 15 h yöunia, ei olis mulle uutta. mietinkin et onkohan hb laskenut?`torstaina on ultra, kyllä jännittää! pelkään ettei siellä oo elämää. :( mutta jos mun oireet on tätä luokkaa niin kyllä mä uskon siellä jotain olevan.

oon nähny taas monena yönä unta kaksosista. ihan hirvittääkin että montako siel mahassa on. siis oishan kaksoset kivat, mutta . näin esikoiseks yksin riittää. aattelin lähtee nyt vähän hemmotteleen itteäni ja ostamaan uusia tissiliivejä ja pikkuhousuja! tissit kun pursuaa jo vanhoista liiveistä kiitettävästi!

Niiskuneiti ja mötkö 11+1 ( eilen meni POKS!)
 
Pikaiset omanapa-päivitykset: Ultrassa käyty ja kaikki OK. Vain yksi vauveli löytyi. Kokoa 55 mm.
Laskettu aika muuttui joten se on nyt 18.1 sen saisi päivittää

Saatiin samalla jo aika rakenneultraan. Se on 12.9. Viikkoja on silloin jo 21+4. Onko muilla rakenne näin myöhään? Ekassa raskaudessa se oli jo 18+ ja toisessa 20+1.

Tuntui myös kummalta, että down-seulontalähetteessä luki, että on otettava viikoilla 9+0 ja 11+6 välillä. Mulla kuitenkin 12+4. Niskaturvotus oli 1 mm joka oli normaali. Reipas ja liikkuvainen kaveri :)

Bassets rv 12+4
 
Bassets Mulla on rakenneultra 14.9, eli on normaalia, epänormaalimpaa on se et se on alle 20 viikoilla.. :)
Ja np-ultra pitää tehä viimeistään rv14 mennessä muistaakseni, eli normaalia sekin, verikokeet pitää kuulemma ottaa tuolla sinun mainitsemallasi viikkovälillä, tai niin ainakin minulle th sanoi.. :)

Ninnatar Juu on normaalia, ainakin minun käsitykseni mukaan, mulla on nyt samaa ja niin oli esikoisenkin odotusaikana ja sillonkin otettiin tulehdustestit yms. eikä mitään vikaa missään ollut..Mulla tuntuu myös alakerran ph-arvot heittävän näin raskaana ollessa muutenkin..

Niiiskuneiti Kova pahoinvointi tuohon sun painoon tottakai vaikuttaa, olis ne sanonu lääkärissä jos se olis liian paljon laskenut.. :hug: Mulla on paino melkolailla vieläkin samoissa..kai, keskiviikkonaha tuo selviää.. :D
Tsemppiä oloihin! :hug:

ellen- Onnea jo etukäteen vakipaikasta! :) :flower:

Yhteys vauvaan on jo jonkinlainen, toisin kuin esikoisesta..Joten te jotka mietitte et onko kaikki ok kun ei oikein tule vielä sellasta äitioloa tms. niin se on ihan normaalia.. :D Mä en myöskään kokenut mitään ylitsevuotavaa rakkauden ja onnen tunnetta kun poika syntyi, vaan se rakkaus kasvoi ajan kanssa..mä olin lähinnä hämmentynyt synnytyksen jälkeen. Joten älkää säikähtäkö sitäkään sitten aikanaan jos sattuu tulee samanmoisia ajatuksia, se on täysin normaalia eikä tee teistä mitenkään huonoa äitiä, kaikki ei vaan koe asioita samallalailla vaan asiat vaatii aikaa ja käsittelyä. Ajattelin kertoa tästä sen takia että olen monen ihmisen kanssa puhunut siitä ja moni on säikähtänyt et heissä on jotain vikaa kun kaikki vaan aina hokee et tulee se uskomaton rakkauden aalto.. :)

Uusia oli taas tullut, tervetuloaa! :) :flower:

Ja ihan hurjan paljon onnea kaikille ihanaisille ultrakuulumisista! :heart:

(.) Tais käydä niin et meille tulee taas poika, tyttöoloista huolimatta.. :D Nimittäin noissa ultrakuvissa näkyy nyt jo jotain kinttujen välissä.. :p Tosin, voihan se olla et napanuora osu vaan somasti kuvaan, mut no, sit tammikuussahan sen näkee.. :D Ei meinattu rakenneultrassa nimittäin sukupuolta kysyä..

Mukavaa viikonalkua kaikille! :)

Maira ja pimpula 12+6
 
No niin, nyt on vedelty pitkät yöunet ja nautittu verkkaisista aamutoimista, joten jaksaa taas hyvin paneutua pinon juttuihin! :)

Vakuutuksen ottamista vielä pohditaan. Hirvittää vähän, kun meillä menee jo tällä hetkellä vakuutusmaksuihin semmoinen 1000 euroa vuodessa. Vaikka sen saakin maksaa neljässä erässä, niin on se aina vähän sumplimisen paikka, että mistäs ne pennoset taas käärisi… Meillä siis on hoitokuluvakuutukset kaikilla kolmella koiralla ja ne on kyllä ehdottomasti tulleet tarpeeseen, sen verran usein on saatu eläinlääkärin palveluja käyttää. Lisäksi on vakuutukset kodille ja autolle. Olen kyllä sitä mieltä, että jos vauvalle vakuutus päädytään ottamaan, niin sitten otetaan se jo odotusaikana.

Augusta87, Tellu Po, AE Tervetuloa!

Pinuski84 Mä en usko, että meillä muuttuu LA, koska täällä Tampereella sen pitää olla +/- 7 vrk, että sitä aletaan muuttaa.

Maira Onnea! Voi iiiih tuotta kuvaa! Aivan mainio :heart:

Kerrottu ollaan raskaudesta jo aika monelle. Äidilleni annoin luvan kertoa sukulaisille, jos siltä tuntuu ja muutamille ystäville ja opiskelukavereille olen kertonut. Mies ei oo vielä pahemmin huudellut, mutta eilen vihdoin kertoi yhdelle parhaimmista ystävistään, joka on myös mun ystävä. Jos nt-ultrassa on kaikki niin kuin pitää, niin sitten uutinen saa mun puolesta levitä ihan vapaasti.

niiiiskuneiti Voi kurjuus, ei varmasti oo kovin kummoinen olo. Pikaista paranemista!

Suhde vauvaan, hmm. En ole jutellut mahalle enkä mitään, mutta vauva on ajatuksissa kyllä päivittäin, monta kertaa. Vaikeahan tuota on vielä tajuta ihan täysin, kun ei sitä ole päässyt näkemään. Uskon, että huomisen ultran jälkeen vauvan olemassaolo konkretisoituu huomattavasti.

Anskutin Onnea ultrakuulumisista! Mutta mietin tuossa, että eikös sulla oo tänään rv 12+2? Mulla on LA päivää myöhemmin kuin sulla ja mulla poksuu viikot aina sunnuntaisin.

Ninnatar Vaaleankeltaista valkovuotoa on bongattu täälläkin :D

Bassets Onnittelut hyvistä ultrauutisista!

(.) Yöllinen tissikipu oli tuossa useamman yön verran poissa, mutta tänään aikaisin aamulla vessaan noustessa oli kyllä taas niin mojova kipu rinnoissa, että oksat pois. Vähän ehdin jo miettiä, että onko joku vialla tai olisko nyt tuo rintakipu hellittänyt jo tältä erää. Mut jospa se kivun paluu nyt olis merkki siitä, että masussa on vielä elämää. Huomennahan sen saa tietää, kun meillä on vihdoinkin nt-ultra! Se on klo 14.30 eli ehdin panikoida siinä herättyäni tuntikaupalla :LOL:

Jomi & Samu-Sirkka 12+1 :heart:
 
felicia
:wave:

Täälläkin poksui viikot taas eilen. Huomenna eka neuvolalääkäri, joudun menemään kesäsulkujen takia muualle kuin omalle neuvolalekurille, mut ei se mitään.

yhteys vauvaan rankan alun jälkeen, mulle hiipi pelko, että kaikki ei välttämättä menekkään hyvin loppuun asti. En ole koskaan edellisissä raskauksissa kokenut vastaavaa pelkoa. Vauva oli ultrassakin ihmeen hiljainen, jotenkin liiankin rauhallinen sisaruksiin verrattuna. Vieläkään ei tunnu liikkeitä, jossain vaiheessa oli satunnaista pulinaa vatsasta. Tosin mulla on tuota vara rasvaa vatsassa, että ei ihme jos ei vielä tunnu :D
Uskon kun alkaa kunnon potkut..niin saan rauhan. En vaan ymmärrä miksi mulla on niin outo tunne päällä kokoajan.

Ostovimmaa ei ole vielä. Kotia kyllä on suunnitellut uuteen uskoon, että mahdutaan kaikki tänne sopuisasti. Vauvan tavaroita on kuopukselta vielä jäljellä, ainoastaan muutama uusi vaate täytyy hankkia, kun lahjoitin hyvätekeväisyyteen suurimmanosan vauvojenvaatteistamme.

Tää kuumuus aiheuttanut mulle turvotusta ja sitä kautta jalkasärkyjä, kun on suonikohjuja. Viileämpiä säitä odotellessa, vaikka oonkin nauttinut paisteesta.

synnytystä en odota ollenkaan innolla, vielä muistissa edellinen. Kuopus ei meinannut millään syntyä...käynnisteltiin useita päiviä..ronkittiin ja tökittiin ja muuta mukavaa. Muut synnytykset on menneet paremmin ja niistä jälkikäteen hyvä mieli.

Felicia 15+1
 
Sukupuolesta Itse olen myös toivonut tyttöä. Tai oikeastaan en ole koskaan toivonut vaan aina ajatellut, että tyttölapsi meille tulee - ilmanmuuta. Kaikki vaatteet mitä olen vuosien vauvakuumehöyryissäni ostanut, on tytöille sopivia. Kun tulin raskaaksi, ensimmäiset pari viikkoa meni sillä ajatuksella, että tyttöhän se lapsi tietty on, kunnen jostain tuli sellanen olo, että hetkinen, sehän onkin poika! Mies on myös varma, että poika se on. Eli poikaolo täällä on siis aika vahva. Kun tuo ajatus iski, aloin prosessoimaan asiaa sekä päivin ja öin. Näin unia, joissa pikkuhiljaa alkoi näkyä poikavauvoja. Päivisin olen tehnyt paljon itsetutkiskelua ja miettinyt asiaa ja koittanut pikkuhiljaa asennoitumaan siihen, että minusta tulee pojan äiti. Tässä viime päivinä olen alkanut tulla asian kanssa sinuiksi, vaikka silti rakenneultraan saakka minussa taitaa vielä elää pieni toivonkipinä siitä tytöstä... Toisaalta aina vain vahvemmaksi ja vahvemmaksi tulee se ajatus, että kunhan lapsi on terve ja kaikki menee hyvin niin sukupuolella ei ole merkitystä. Ihanaa, että vihdoinkin voin rehellisesti sanoa ajattelevani niin :)
 
Täältä ei niin hyviä ultrakuulumisia... viikkoja 12+2 , mutta sydämen lyöntejä ei löytynyt enää... Eli mut saa poistaa tuosta listasta (vaikka en järin ahkera ole ollut kirjoittelemaan, lukemaan kyllä! ) Odottelen jatkotoimenpiteitä, että sais tämän ohi... Sitten joskus myöhemmin pääsen vielä toivottavasti johonkin toiseen ketjuun kirjoittelemaan jotain positiivisempaa!
Onnea ja tsemppiä teille kaikille! :)
 
Sirli :hug: Voimia kovasti toivon sinulle.. Ja toivottavasti palailet aiheeseen tulevaisuudessa..

Sartsa :hug: Kiitos!! Eiköhän tämä tästä. Pientähän tämä flunssailu on, verrattuna Niiskuneitiin. Harmittaa ja väsyttää vain kun yöllä ei tahdo saada nukuttua, eikä niihin päikkäreihin ole mitään mahdollisuuksia.

(.) Pitäis jaksaa siivota, mut kun ei millään jaksais. Oikeastaan pitänyt jo monta päivää :ashamed: Jotenkin niin kovin saamaton olo.. Mattojakin täytyis pestä, mutta milloin? tyttökun ei päästä äitiä mihinkään, eikä pikkuista voi ottaa painepesurihommiin mukaan. Vissiin yöhommiks menee..

-Amalia- ja Muru 13+4
 
Sartsa83
ellen- suuren suuret onnittelut vakipaikasta. Hienoa että sulla on noin ymmärtäväinen pomo ja saat täyden tuen odotukseesi työpaikalta! :)

Siis tottakai mie ellen tietenkin rakastaisin toista pientä poikaa yhtä täydellä sydämellä kuin pientä tyttöäkin. Ei kyse ole siitä. Vaan siitä, että se toive pienestä tytöstä on niin kovin suuri ja pelkää sitä pettymystä mikä tulee, vaikkakin aion sitä kysyä, jotta voin sitten asennoitua siihen jos tuleekin poika. Ja uskon että varmasti ootan innoissani pojan syntymää, koska tällöin esikoinen sais sitten pojasta vielä paremman kaverin ja voisivat enempi leikkiä yhessä poikien leikkejä. :) :heart: Äitit (ja isitkin) vain aina toivoo sitä pientä prinsessaa ainakin jossain vaiheessa jos ensimmäinen (tai ensimmäiset) on poika. :) Mutta tulee sieltä kumpainen tahansa, hän on minun maailmaani täydellinen pakkaus esikoispojan lisäksi. :heart: Ja hän tulee saamaa meiltä täydeltä sydämeltä rakkautta.

bassets miulle sanottiin tänään kun soitin ja varasin rakenneultran, että se tehhään 20-21+6 viikoilla, joten ihan oikeeseen aikaa se siulle tehhää. :) Aiemmin niitä tehtiin jo ennen 20 viikkoakin, mutta nykyään se tehhää nuilla viikoilla. :) Itellä tulee olemaan rakenneultrassa 20+2. :)

Voi Sirli :'( Suuret pahoittelut täältäkin. Ja paljon voimia sinne toipumiseen. :hug:

-Amalia- oivoi.. toivottavasti et nyt ihan yötämyöten joutuisi alkaa huhkimaan. Ei sitten viikonloppuna olisi paremmin aikaa touhuta? Miten miehesi? Olisiko hän tytön kanssa tai hoitaisi mattojen pesun?

(.) täällä ahdistaa ihan kympillä tää painonnousu.. olo on kuin ryhävalaalla jo nyt. Turvotusta on ihan järkyttävästi.. lähes yhtä pahasti kun oli esikoisesta loppu vaiheessa. :O :ashamed: :'( Ei voi ymmärtää! Ja sitten tuntuu pahalta tuo äidin tila... hehkutin täällä että äidin vointi parempaan, mutta siellä se olo hänellä heittelee laidasta laitaan.. tänään ollu taas tosi huono päivä ja eilen häntä katsomassa käytyäni pelästyin kuin vanhalta ja hauraalta hän näytti. :'( Ja se helkutin rollaattori siellä nurkassa... mie oisin oottanu et vasta kun olen 40v-> niin äitini olisi rollaattori kunnossa... hemmetin syöpä!!! MIE VIHAAAAAAAAAAAAN SITÄ!!!!!!!!!! :'(

Sartsa ja Pötsi 14+2 :heart:
 

Yhteistyössä