hensq,
SenSen,
raparperitaivas,
Mamu82 ja
nuhmuliini80, onnea ultrakuulumisista! :heart:
Pinuskille onnea sydämensykkeistä! :heart:
olguli ja
Mis Mis,
Sitteri ja
imetystyyny ovat olleet meillä molemmat todella käytettyjä ja pidettyjä kapistuksia. Sitterissä vauvat ovat viihtyneet hyvin, sillä on saatu keinutettua joskus pahimpien vatsavaivojen aikaan uneenkin ja myöhemmin on ollut myös meillä käytössä syöttötuolin korvikkeena. Imetystyynyn nimeen vannon, sillä imettäminen nojatuolissa oli todella rentoa, kun vauva pysyi tissillä pitämättäkin eikä itse tarvinnut jännittää yhtä ainutta lihasta. Tosin imetystyynyissäkin on sitten eroja, joten jos on sellaista hankkimassa, kannattanee hieman vertailla etenkin täytevaihtoehtoja.
ellenille on pakko kommentoida tuohon 4D-ultra-asiaan, että onpa todella kurjaa, että olette joutuneet elämään turhaan pelossa ja huolessa. : / Tiedän myös tapauksia, joissa 4D:ssä on selvinnyt joku vakava sairaus (siis oikeasti olemassa oleva sellainen), jota ei ole kunnallisen rakenneultrassa havaittu. Näissä tapauksissa on ollut kullan arvoista, että tieto sairaudesta on saatu etukäteen ja näin ollen sitä on päästy myös hoitamaan välittömästi vauvan synnyttyä.
Mutta kuten sanottua, näitä kokemuksia taatusti löytyy ihan molemmista laidoista. Meillä suurin syy 4D-ultraan menoon on tässäkin raskaudessa se, että saamme sen rakenneultran uudelleen isommilla viikoilla. Voisin myös synnäristäsi päätellä, että olemme käyneet samassa paikassa 4D:ssä ja sillä samalla kokeneella vanhemmalla miehellä. Itselleni on jäänyt ko. lääkäristä todella hyvä mieli. Kaksosista toisella lääkäri ei nähnyt kunnolla sydämen virtauksia, joten antoi ilmaiseksi uuden ajan kahden viikon päähän, jolloin saatiin suljettua pois mahdollisuus sydänviasta. =)
hemuliinalle vielä samasta aiheesta, että muistaisin meille annetuksi ohjeeksi 4D:n ajankohdasta rv23-28. Itse todennäköisesti lykkään tuonne mahdollisimman suurille viikoille, ei tunnu kovin mielekkäältä mennä sinne muutama viikko kunnallisen ultran jälkeen. Kannattaa toki kysellä omasta ultrauspaikasta noista Kelan korvauksista. Aiemmin toisin paikoin korvausta ei saanut rv24 jälkeen ja nyt voi olla vielä tiukemmat kriteerit, koska Kela on noita muuttanut. :attn:
Synnytyksistä mulla on takana yksi käynnistetty alatiesynnytys ja yksi kiireellinen sektio. Sektiosta minäkin toivuin nopeammin kuin alatiesynnytyksen repeämistä ja epparista, kuten
raparperitaivaallakin. Alatiesynnytyksessä sain ponnistusvaiheeseen spinaalin, joten en tuntenut mitään ja siksi rykäisin kohtuullisen isopäisen vauvan ulos vähän turhan hätäisesti eikä paikat pysyneet perässä. Nyt haluaisin kyllä tehdä kaikkeni, että välttäisin repeämät ja epparin, joten olen alkanut jopa makustella hiljalleen ajatusta luomusynnytyksestä... (
)
Pinnasängystä, mun mielestä kaikista kätevin versio on ollut tuollainen pinnis, jossa on pyörät alla. (Meillä ollut Muuramen pinnasängyt kaksosilla.) Kuopuksen pinnikseen sitten ruuvasin itse kalustepyörät alle. Helppo siirtää ja siivota. =) Meillä on ollut kaikilla vauvoilla alusta asti pinnis käytössä, toki kaksoset mahtui monta kuukautta samaan sänkyyn, mutta peitoista on tehty sellaisia "pötköjä", joista on tehty vähän pienempää pesää vauvalle sänkyyn ja samalla saa vauvan kätevästi tuettua kylkiasentoon. Aluksi vauvaa voi muuten nukuttaa vaikka vaunujen kantokopassa, joka sekin on varsin kätevä siirtää paikasta toiseen.
Jempille tsempit huomiseen ultraan!
Jaahas, tämä hauskempi osio nettisurffauksesta suoritettu, seuraavaksi vuorossa laskujen maksu.
NS 13+1
muoks.
Ninnatar, voi ei miten ihana linkki taas! Tuoltahan löytyy lapsille vaikka ja mitä!