~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Sartsa83
vuokko, niiiskuneiti :hug: :heart:

niiiskuneiti mä kysyin sun hb:stä. Hmm... on kyllä ikävä tilanne. Kannattaa puhua neuvolassa tosta, koska se vaikuttaa sitten taas masuasukkiinkin kun et nuku. Niin et siis pysty rentoutumaan missään muussa asennossa kuin kyljellään? Ootko koittanu tyynyillä tms. jollain pehmeällä "suojata" tissit patjalta? Kaikkee kannattaa nimittäin kokeilla. Itelläkin tässä raskaudessa on tissit paljon kipeemmän kun edellisessä, mut edellisessä raskaudessa opin nukkuun selällään kun mikään muu asento ei ollu hyvä, niin nytkin sitten tulee usein nukahdettuu puoliks selällää ja puoliks kylellää.

Omaa. Tää olo on jotain ihan hirveetä. Nukuin yllättävän hyvin yön, mut olinkin tosi väsyny... mut.. nyt sitä taas miettii ja tuntuu pahalta. Sattuu pelkkä äidin ajatteleminen, eikä äitiä voi nyt olla miettimättä. Pelko kasvaa kasvamistaa ja .... mä vain itken ja huudan sisältä päin. :'(
 
niiskuneiti Mulla on vähän samaa ongelmaa, että uni ei millään tuu ja lopulta kun saan unen päästä kiinni, niin herään tovin päästä vessaan ja sit en taas saa unta. Parikin yötä menny tällä viikolla niin lyhyillä unilla, että hirvittää. Nyt vielä kun on voinut nukkua just sillon kun haluaa niin oon saattanu nukkua sit päivälläkin useemman tunnin. Jostain syystä pari viikkoa sitten elimistön rytmi kääntyi ja olin aivan tokkurassa 16 eteenpäin kunnes kasin aikaan illalla virkistyin vaikka en ois nukkunutkaan päikkäreitä. Ens viikolla täytyy keksiä jotain tälle rytmille, koska tarvis mennä takas töihin ja siellä joskus päivät venyy yli kuuteenkin...

sartsa83 iso voimahali täältä sinne. Oman vanhemman taistelua ei ole helppoa seurata vierestä ja sen ymmärtäminen voi olla vaikeaa. Vaikka se tuntuu pahalta niin suosittelen silti jo siirtämään ajatukset siihen, että nautit äitisi läsnäolosta niin pitkään kuin mahdollista ja alat myös pohtia millaista elämäsi on ilman äitiä. Isäni kuoli (syöpätaistelun päätteeksi, oman käden kautta) kun olin 14-vuotias ja minä en suostunut käsittelemään -hyväksymään tai uskomaan- hänen kuolemaansa kahteen vuoteen. Se ei tehnyt hyvää. Paljon voimia sinulle,niitä sinä nyt tarvitset.

(.) Massussa on ollut melkoisia tuntemuksia viimeiset pari päivää. Vaikka muutossa pelkästään siivoaminen jäi mun vastuulle ja siihenkin sain äidin avuksi tekemään rankimmat osuudet (kumartelut jne) niin siitä huolimatta on kipristellyt tuolta vasemmalta puolelta tosi kovin. Varsinaiseen muuttoon sain osallistua kokonaista kahden lack-hyllyn verran :)

Nyt edessä on siis enää laatikoiden purkua ja sitten laukkujen pakkaaminen töihin lähtöä varten. Helsinki kutsuu taas syksyksi.

Anskutin ja Syllikki
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa Paljon voimia sinne :hug: Itku pääsi täälläkin sun viestiä lukiessa! Ei tommosta vääryyttä voi käsittää! Omat murheet alkaa tuntumaan tosi pieniltä sun kokemaas verrattuna! En osaa muuta sanoa kuin, että koita jaksaa ja muista, ettei yksin tarvitse yrittää pärjätä :hug:

Jemppi & pikkarainen 14+6
 
Sartsa83
Anskutin, Jemppi ja iimukka :hug: :heart:

Anskutin oon tosi pahoillani isäsi poismenon johdosta, vaikka siitä onkin jo aikaa. Kamalinta tässä on se, etten mä voi olla äidin kanssa tekemisissä kun en pysty näkemään häntä tuossa tilassa... :'( En siis pysty viettämään hänen kanssaan paljon aikaa, vaikka ne olisivat hänen viimeisiään, koska mitä enemmän mä näen häntä ja se tuntuu pahalta, sitä enemmän mua ahdistaa ja tulee hirveen paha mieli ja sitä myöten taas alkaa sattumaan mahaan ja tuntuu että tää pieni ihminen mahassa alkaa voimaan pahoin. :( Kumpi nyt sitten on tärkeempää? Uus elämä vai vanha elämä joka voi päättyä koska tahansa. Tää on ihan hirvee tilanne. Välillä toivoisin sen takia etten ois raskaana, että voisin olla enempi nyt äidin lähellä ja auttaa häntä kaikin tavoin, kuten esim. siivota siellä jne., mutta mä en pysty nyt raskaana ollessa noin tekee ja se jos mikä tuntuu musta kamalalta. Mulla oli hetki tossa äidin sairaalassa olon aikana keskusteltuani lääkärin kanssa sellanen ns. "järki päässä" että osasin suhtautua siihenkin ajatukseen, että äitiä ei välttämättä olis enää vähän ajan päästä, mutta se ei kestäny kauaa. Ja kuten sanottu, isä on isä ja äiti on äiti, ikuisesti. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se ihminen on vaan niin osa mun elämää ja koska hän täyttää kuitenkin vasta 64v., tuntuu kamalalta että hänen elämänsä päättyisi, mutta hänen omat vanhempansa, jo pitkään sairastaneina ja kännäävinä jäisivätkin eloon. Tää on niin sekava tilanne ja ahdistava... ens keskiviikkona 3.8. pääsen tosiaan omalle lääkärille keskustelemaan tästä äidin tilanteesta ja toivon että se toisi mulle jonkinmoisen rauhan.

Sartsa ja Pätkis 17+1 :heart:
 
Sartsa voimia tosi paljon!:hug:Ihan hirvee edes kuvitella tuollaista tilannetta:'(

Omaa napaa.. Eilen illalla sängyssä makoillessa tuntui taas pienen liikkeitä tosi paljon! Pidin sitten kättä tossa alavatsan päällä kunnes yhtä äkkiä maha nous yhdestä kohtaa ylemmäs! Ei siis paljoa, mutta sillei, että huomas selvästi. Sormilla sit kokeilin niin tuntu joku kova kohta ihan selvästi, oisko ollu vauvan selkää tai jotain. Mieskin tunti sen ja tosiaan tuntui vaan tuossa yhdessä kohdassa ja aivan keskellä joten ei voi olla muuta kun tuo pieni:heart:Esikoisesta alkoi näkyä pienet liikkeet melkein samantien kun ne tuntuikin, johtuu varmaan siitä kun mulla tuota rasvakerrosta ei oo kauheesti tuossa mahan seudulla.. Aaaa oon onnesta sekaisin taas :D

Kysyinkin jo aiemmin, mutta kukaan ei tainnu vastata, eli muistaako kukaan kauanko pitää olla pissaamatta ennen neuvolakäyntiä? Mulla siis on tiistai aamuna neuvola enkä muista yhtään kauanko piti olla käymättä vessassa sitä pissatestiä varten..

tinker_ rv16+0:heart:
 
Lomareissuilta kotiin palanneena heti kärkeen voimia Minnuskalle ja Sartsalle :hug: :'(

Omia: neukkari ois puolentoista viikon päästä, sormet ristissä, että kaikki on hyvin. Toivottavasti saan kohta minäkin tuntea liikkeitä. Vielä on ollut hiljaista. Maha kuitenkin pömpöttää entistä enemmän ja kohta pitää etsiä kaapista väljemmät pöksyt.

Jotkut muutkin täällä ovat innostuneet käsitöistä, kiva :) mä oon innokas yrittäjä, vaikkakaan en kovin taitava. Mutta jotain omaa haluan väkertää, vaikka sit sen kypärämyssyn, jos ei muuta :LOL: nyt pitää etsiä vaan jotain ihanaa lankaa. Kiitti nettikauppavinkeistä!
 
Sartsa83
tinker_ kiitos paljon. :hug: :heart: Awww... toi on niin ihanaa!!! Täällä on kans nyt eilisestä alkaen alkanu jopa tuntumaan ulospäin pieniä liikkeitä, kun aiemmin oon tuntenu niitä vain itse sillon tällön. Mies ei tosin oo vielä päässy kokeileen, mutta pian varmaan pääsee hänkin tuntemaan niitä. :heart: Ei sillä mun mielestä väliä oo ajallisesti kauan tarvii olla pissaamatta, kunhan et oo just ennen käyny neuvolaan tuloa, jotta sulta irtookin sitä virtsaa. :) Mut varmuudeks varmaan se joku n. 3 tuntia... mikä on yleensä suositus pissanäytteitä annettaessa. :)

Kiitos Merikersa :hug:

Jatkan siis uuteen pinoon omaa napaa...
 

Yhteistyössä