~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Sartsa mä oon aina ollu tämmönen, joskus nuorempana jouduin juokseen painokontrollissa kunnes ne soitti äitille ja äiti sano että sekin oli yhtä hoikka ku naimisiin meni. Sen jälkeen mut jätettiin rauhaan. Mulla ei vaan jostain syystä paino nouse. Toivottavasti tän raskauden jälkeen jäis ees muutama kilo et pääsis yli 50kg:n.

Mä toivotan sulle nyt ihn hirveesti voimia ja jaksamista sinne :hug:
Ei tässä oikein muuta osaa sanoo :(

(.) Mä oon nukkunu melki koko päivän. On ihan törkeen heikko olo. Ruokaakaan pystyny seisovilteen tekeen vaan piti hakee tuoli et pääs istuun. Oon kyllä mielestäni ainakin yrittäny juoda riittävästi ja ruokaakin oon syöny. Ei tarvi kun vähän nousta seisoon ja kävellä niin johan silmissä sumenee ja tuntuu et jalat lähtee alta :/ Tää tässä yksin olemises se kaikkein hankalinta onkin kun pitää ite pärjätä vaikka kuinka tekis huonoo...

Nijan 12+2
 
Kiitos uudesta kesäisestä pinosta :flower:

Tervetuloa uusille :flower:

Ja tsemppiä maanantaiseen ultraan, jonne onkin menossa vino pino tammimammoja :)

Täällä edelleen huonoa oloa ja väsymystä. Uutta kotia pitäisi laittaa, mutta projekti etenee kovin hitaasti. Sain sentään tänään silitettyä ja ripustettua olkkarin verhot, siirrettyä paria suurta viherkasvia ja tilattua Anttilasta keittiöön verhot (Anttilassa nyt tarjous: ilman postikuluja).

Sartsalle paljon voimia ja kärsivällisyyttä koettelemuksessa :(

Edelleen etoo ja on pakko syödä kahden tunnin välein. Onneksi ei sentään yöllä.

Tänään kerroin raskaudesta perheelleni. Olivat todella onnellisia. Muille ei kerrota edelleenkään. Tuulimunat tekevät kyllä todella varovaiseksi, niin että viime viikolla kätilökin sanoi minulle, että nyt pitää nauttia raskaudesta ja että historia on historiaa. Tämä pitäisi nyt iskostaa takaraivoon :)

Tänään katselin vauvan sängylle vähän paikkaa meidän pienestä makkarista. Aion tehdä sänkyyn itse pehmusteet, joten täytyy löytää netistä ideoita. Suunnittelin, että reunapehmusteen toisen puolen laitan tummanruskeaksi, koska ymmärtääkseni vauva tuntee olonsa "kohtumaiseksi", jos ympärillä on tummaa. Saman voisi tehdä sängyn verhoillekin.

Kaunista lauantai-iltaa kanssaodottajille :heart:

12 + 4
 
Viimeksi muokattu:
Verenpaineesta sen verran, että ite oon aina kärsiny alhasesta verenpaineesta. "Parhaimmat" lukemat on 98/62 ja nyt ekassa neuvolassa oli 102/68.. Ärsyttäväähän tuossa on juuri se kun huimaa ja saattaa yhtä äkkiä heikottaa tosi paljon.. Sen lisäksi oon aika hoikka ja hb on usein liian matala. Huonon olon saa siis erittäin helposti aikaan. Mulle lääkäri sano, että ei oo mitään huolta tosta, kuulema hyvä vaan kun on alhanen. Neuvolatäti sano, että saan ainakin luvan kanssa syödä salmiakki ja lakua kun muutenhan sitä ei raskauden aikana suositella oikein..

Nijan mä oon kans ollu aika hoikka aina, 169cm ja 50kg mutta esikoisesta lihoin 20kg :D Sain kans kouluaikoina ravata kaiken maailman kokeissa kun painoin pitkään kans alle 50kg.. Mut noi 20kg lähti 9kk synnytyksestä.. Vaikka eipä mua niin kauheesti ois haitannu et vähän ois jäänytkin..

tinker_ rv11+6
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Nijan mulla taas on vähän toisinpäin.. en meinaa laihtua ja jos laihdun, niitä kiloja on tosi hankala pitää siinä, vaikka söisin koko ajan niinku pitäis.. en nytkään mitenkään ahmi enkä syö liikaa herkkuja. Mut nyt ei myöskään oo paino ollu noususuhdanteessa, joten toivon että tässä raskaudessa ei paljon lisäkiloja tuliskaan. Oon itekin siis 170cm.. semmonen sopusuhtanen olin yläasteella kun painoin sen 64-66kg. Sitten parikymppisenä aloin lihomaan. Mut tää päärynävartalo on meidän suvun "ongelma". Perse leviää, vyötärö pysyy kapeena ja tissit on ihan hehtaari suuret. :D Periaatteessa semmonen latinovartalo, joten sitä näyttäs aika namilta, jos sais ittensä pidettyä tuolla 68kg korvilla. ;) Jos ois ylimäärästä rahaa, niin palkkaisin henkilökohtasen personal trainerin, kuten noissa suurimmissa pudottajissa ja ne sais kattoo mulle oikeet ruokavaliot joilla sais tiputettua painoa ja pidettyä ne alhaalla ja koska oon semmonen ihminen, et tarviin sitä "ruoskaa" pistämään mut liikkeelle.. jotain motivoivaa ihmistä, niin se sais olla semmonenkin samalla. Mua hirveesti kiinnostais aina lähtee jumpille (mulla on jäsenyyskin), mut en vaan saa itestäni irti.. en jaksa. En pysty. No nyt raskaudessa on ollu tää olo kyllä semmonen et pelkästää jo vaunuttelemassa tulee oksettava olo, niin joku xycling (pyöräily) tai muu joku pomppujumppa sais varmaan oksennuksen lentämään kaaressa. Mut esikoisesta kävin 20+ viikoille asti salilla ja jumpissa.. silti se paino vaan nousi vaikka kulutin enemmän mitä söin. Et tasan ei käy onnen lahjat täälläkään.

Kiitokset teille... tänään pitäs mennä äitiä katsomaan sairaalaan. Ja huomenna ois se lähtö sinne Rovaniemelle. Onneks ei sentään toiseen maahan. Äidin luo pääsee sitten nopeesti, jos niikseen tulee.

Sartsa ja Pötsi 13+1 :heart:
 
MLM Kiitos uudesta pinosta! :)

Sartsa Voimia tuohon tilanteeseen, ei ole hääviä varmasti ei...Mutta koita kuitenkin nauttia reissusta!:hug:

Huomenna monia ihania ultrakuulumisia odotellen! :heart:

Ja tsempit huonovointisille, helle verottaa, huomasin sen itsekkin eilen.. : /

(.) Tänne ei mitään uutta, päivät kuluu ja mä vaan olen.. :D Tällä hetkellä nautin viilestä kesäsäästä, johan sitä hellettä olikin enemmän kuin tarpeeks, kyllä se niin mehut imi itestä jo tässä vaiheessa et kaikki sympatiat viimesillää oleville.. : /

Mutta oikein mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Maira ja kirppu 11+5
 
Moikka taasen!
Makailen taas sairaalassa toista päivää. Eilen alkoi voimakas verinen vuoto, joka jatkui koko päivän. Kohtua supisteli erityisesti illalla voimakkaasti ja kipeästi. Ultralla lääkäri totesi kohdunsuulla olevan 4x7cm verihyytymän, mutta vauveli oli onneksi virkeä ja sydän sykki. Kyllä olo on ollut tosi epätoivoinen ja pelokas. Riski keskenmenoon on edelleen suuri, kun hyytymä kuulemma voi työntyä istukan ja kohdunseinämän väliin ja irroittaa istukan. Siitähän tietysti seuraisi keskenmeno.

Tällä herkellä olo on kuitenkin toiveikas ja mieliala jo tasoittunut. Verenvuoto on melkein lakannut ja olo piristynyt. Kyllähän tämä jatko jännittää, miten raskaus tulee jatkumaan... Uskaltaakohan sitä mitään enää tehdä?

Tuntuu jotenkin niin epäreilulta, että tämä odotus päättyisi nyt, kun viikkoja on 13+6 :(. Luoja tietää ja johtaa tämänkin asian. Uskon niin.

Hyvää vointia muille odottajille.

Eveliinukka 13+6
 
eveliinukka, täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että mitään ikävää ei sattuisi! d:)b Paljon jaksamista lepoiluun! :hug:

Sartsalle myös iiiiso jaksu:hug:! Yritä kuitenkin vähän rentoutua reissussa, ikävästä tilanteesta ja ahdistuksesta huolimatta. :hug: :hug:

Tervetuloa uusille! :wave:

Ja MLM:lle suurkiitokset taas uudesta pinosta! :flower:


Mulla on krapula. Siis ihan sellainen olo. Olin eilen vähän hummailemassa ja vaikka olin jo ennen puolta yötä kotona, tuntuu kuin olisin valvonut koko yön. |O Pistin miehen kauppaan hakemaan "krapula"pizzaan aineksia, jos se vaikka helpottaisi. :p :D
Masun asukki on todella kova jumppaamaan, eilenkin koko illan tunsin ihan selvästi liikkeitä. Päivällä kuuntelin sydänääniä ja niitä on todella vaikea löytää, kun ei tämä pysy hetkeäkään paikallaan. Potkut ja liikkeet sen sijaan kuuluu hienosti. =)

Huomiselle odotellaan sitten läjäpäin hyviä ultrakuululmisia! :heart:


NS 12+5
 
felicia
Eveliinukka olen pahoillani...toivottavasti tilanne muuttuu hyvään suuntaan ja pääset pois sairaalasta :hug:

Sartsa :hug:

painosta mulla muista raskauksista noussut aina paino nopeasti alussa. Tässä raskaudessa paino on noussut "suositusten" mukaan. Eli vasta 2 kiloa.. Elättelen toivoa, että koko raskaus toisi vain 12kg sen 20kg:n sijaan.

Rankat viikot takana, läheisten kanssa paljon ongelmia ja lapselle tuli rankempi diagnoosi sairaalajaksolta...yritän sulatella kaikkea rauhallisesti sekoamatta :)
Raskaus sentään sujuu hyvin...tällä viikolla tosin oksensin ekaa kertaa 4:n vuoteen...olen tullut immuuniksi yrjötaudeille yms. Kova päänsärky sen aiheutti..ja se varmana tuli stressistä.

Nopeasti menee nämä viikot...viikon päästä jo lääkäri ja sitten siitä kuukausi seuraavaan ultraan :O Mihin tää aika hävisi...

Felicia tänään tasan rv14
 
Eveliinukka Tosi paljon voimia ja haleja :hug: Tässä on itselläkin jatkuvasti niin epävarma olo, että koskakohan tää odotus loppuu. Doplerin omistaminen voisi kyllä helpottaa tilannetta. Mistä olittekaan niitä ostaneet edukkaasti muuta kuin Huuto.net:stä?
 
Viimeksi muokattu:
Eveliinukka, :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin. Jaksamisia sinulle kovasti.

Sartsa, sinulle myös voimia vaikeisiin aikoihin, :hug: muista ajatella myös itseäsi.

Felisia, myös sinulle iso :hug:, ja voimia.

(.) Täällä jännittää niin kovasti huominen..
Onnea kaikille muillekin huomenna nt-ultraan meneville.

-Amalia- ja muru 12+3
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja pelossa eläville! Välillä sitä saa itseääkin muistuttaa että raskaus ja ennenkaikkea elävät lapset on lahja. Yritän kovasti olla ajattelematta että vauvalla olisi mitään hätää, että sydän vielä sykkisi ja vauva hyvin voisi eikä olisi mitään niskaturvotuksia ja että riskiluku olisi riittävän suuri pitämään huolet poissa (vaikkei suurikaan luku tervettä lasta takaa), ultra on meillä tiistaina yhden maissa.

Raparperitaivas ja Pikkuihme rv 12+jotain, olisko 12+2 tai 3
 
Kiitos uudesta pinosta :wave:

Eveliinukka Voimia sinne osastolle! Toivon sydämestäni, että tilanne rauhoittuu ja loppuraskaus menisi ilman pelkoja :heart:

(.)
Oon ollu tosi vähän taas paikalla. Osin oksentelun ja päänsärkyjen takia ja osin siksi, että meillä oli ekaa kertaa pariin kuukauteen miehen kanssa kahdenkeskinen lapsivapaa 24h :heart: Oli aivan mahtavaa. Otin ihan suosiolla heti panadolia ja pahoinvointilääkettä, jotta päästiin ulos syömää. Jäi niin hyvä mieli, kun saatiin pitkästä aikaa vaan olla kaksin. Mies aloitti myös 3 viikon loman, joten voin oikeesti huokasta helpotuksesta - vaikka olot olis mitä, niin esikoisella on edes vähän virikkeitä :) Vähän alkaa jo jännittää, kun torstai aamuna on se np-ultra. Käsittämätöntä, että tiistaina olis jo maagiset 12 viikkoa täynnä :eek: Mihin tää aika on mennyt? Eli eikös siihen lopu myös nää olotkin? Esikoisesta kesti oksentaminen koko 9kk, mutta nyt luotan siihen, että lääkäri sanoi (kuten viime kerrallakin), että viikolla 12 helpottaa heti :LOL: Enää siis huominen kärsittävänä...no joo :D

Aurinkoista viikkoa mammat ja masut!

Jemppi & pikkarainen 11+5
 
Käynpä minäkin täällä välillä moikkaamassa :)

Eli keskiviikkona olisi se np-ultra klo 11. Jännittää nähdä kuinka paljon vauveli on muutamassa viikossa kasvanut. Olotilassa ei kummempia muutoksia. Yökötys on helpottanut aika paljon. Pystyin sentään tänään ensimmäisen kerran syömään omatekemää pizzaa jossa oli jauhelihaa! :D
Painosta täällä on ilmeisesti keskusteltu. Esikoisesta taisi tulla nippa nappa 6kg ja nyt paino on ollut pitkän aikaa -3kg vaikka olisi syönyt mitä. Tietysti ihan positiivista ;)

Sannuli 11+3
 
Heips kaikille!

Kuukausi pääsi vaihtumaan ja viikonloppu meni tohinalla ohi. Oli ihanaa viettää aikaa kavereiden kanssa mökillä ja Murun vanhempien luona. Joskin vähän alkaa jo ahdistaa se, että koko ajan anoppi kyselee "Miten sä olet jaksanu?" ja kuulostaa ihan siltä kun olisin kuolemassa tai vähintään päätymässä sairaalaan viikon sisään. Hyväähän tuo tarkoittaa, mutta onpa tässä elämässä muutakin tapahtunut, kun tämä raskaana oleminen :D

Alkoholista oli ollut puhetta Meillä mä olen kyllä se enemmän nauttiva yksilö :D Mutta nyt raskauden aikana otin aivan nollalinjan käyttöön. Mies juo tosi vähän ja tosi harvoin ja nyt sekin on ottanut nollalinjan mun kanssa käyttöön :heart: Mies on ollut pokena ravintoloissa ja ei siksi jaksa oikein baarien menoa ja siksi me ollaankin aika usein kotona. Onneksi hän ei myöskään halunnut pokeaikoina käydä rilluttelemassa vapaapäivinä vaan mieluummin dataa tietokoneella ja pelaa jotain pelejä :) Kunnon nörtti :heart: Tottapuhuakseni paljon mieluummin yritän repiä sitä koneen äärestä seurakseni kuin kinuan sitä iltaisin jäämään baarireissun sijasta kotiin... Se täytyy sanoa, että Tampereen yöelämä menetti kyllä lutuisimman portsarin ever(!) kun Muru päätti lopettaa ne hommat.

(.) Huomenna on eka ultra. Jänskättää!!!

en muista nyt enempää juttuja mihin piti kommentoida niin palajan huomenna asiaan!

Anskutin ja Syllikki 11+3 (noin suunnilleen)
 
tulinpa pikaisesti käymään.

Sartsalle sekä Eveliinukalle paljon haleja ja voimia! :heart: :hug:

Painosta oli puhetta.. ittellä on otettu -3 kg takapakkia nyt odottamisen aikana. vaikka oon syöny hirveesti herkkuja. se on vaan ku joutuu oksentaa koko ajan ni samapa tuo mitä sitä syö, kun ei pysy sisällä mikään..

(.) omaa napaa. tänään päästiin kaksinumeroisille viikoille! jeii. :heart: ihana viikonloppu ollu miehen kanssa. pönttöö on joutunu halaileen ahkerasti, hetki sitten kokosin taas itteni tuolta vessan lattialta.. :x kyllä sitä toivoo jo kovasti että tää pahoinvointi loppuu, ei tästä tuu mitään kun samantien kun syöt niin joutuu vessaan lähtee pöntön luokse.. vieläkö pari viikkoo tätä täytyy jaksaa? ;o toivottavasti loppuraskaus olis sitten helpompi! jostakin luin, et jos on oikeen paljon pahoinvointia alkuraskaudessa, et loppuraskaus sujuis helpommin? hope so. niin ja väsymys, se on taas jotain järkyttävää.. meikäläinen nukkuu yleensä 4-5 tunnin päikkäreitä.. ja yöllläkin kelpo unet. ne ajat mitä oon hereillä, ne vietän yleensä vessasssa. huoh.

niiskuneiti ja mötkö 10+0 POKS!
 
Ela
Moi pitkästä aikaa, mä en kertakaikkiaan meinaa keretä tänne muulloin kun vapaalla ollessani.

MLM: Kiitos kovasti uudesta pinosta :heart:

Nijan on kyllä todella hoikka! Minä olen myös painanut aina ennen raskauksia alle 50kg, mutta olen vain 164cm pitkä. Nyt on paino noussut hurjasti jo alkuraskaudessa, kun tuntuu et koko ajan on syötävä jotain, ettei paha olo yllätä :(

Eveliinukalle tsemppiä.

Mä innostuin ostaa tänään ekas kestovaipan :D Tuntui jotenkin hassulle ostaa vauvalle jo jotain, mutta kai se on vähitellen alettava ymmärtää, että meille tulee vauva :) Ollaan kerrottu jo lähes kaikille sukulaisille ja kavereille raskaudesta ja se itseasiassa alkaa jo näkymäänkin aika hyvin :)

Eipä tänne kummempia, odotellaan vaan viikkojen kulumista..

Meinaatteko muuten mennä 4D ultraan?? Mä olen kahden vaiheilla, toisaalta haluasisin, kun viime raskaudessa kävin ja se oli aika ihana kokemus. Toisaalta se on melko arvokasta..

Ela ja Lime rv 13+4
 
Ela Me käytiin esikoisesta, kun rakenneultraa ei silloin tarjottu ollenkaan. Nyt oon miettiny, että riippuen mitä rakenneultrassa näkyy, niin vois käydä. Toisaalta, esikoisesta on sellanen (tosin huonolaatunen) videopätkä 4d -ultrasta, niin olis se kiva tällekin tulokkaalle oma saada :) Saas nähdä! Hintahan siinä se isoin arvelluttava tekijä on, kun kuitenkin rakenneultra tällä kertaa tarjotaan.

Äitiypakkauksesta Oli puhetta jo viime pinossa. Me otetaan tälle toisellekin. Ei tarvitse edes miettiä. En tiedä miksi. Sitä tavaraa ei välttämättä niin paljon tarvita, mutta jotenkin sitä uutta ihan ihana hypistellä. Ja jotenkin on olo, että jos jotain ekalle, niin tokalle kanssa :D Ehkä juontaa juurensa myös siitä, että oma äiti otti mulle ja veljelle aikanaan molemmille ja molemmilla on muutama muisto jäljellä omasta pakkauksesta..

Painosta Oon ite ollut normaalipainon rajoissa aina, mutta esikoisesta jäi pari kiloa (-3,5kg tiputin pois ennen tätä raskautta). Ajattelin, että tämän lapsen jälkeen sitten palaan taas normaalipainoon. En nytkään ole kuin himpun verran painoindeksin mukaan ylipainon puolella, mutta haluan mahdollisuuksien mukaan takaisin itselleni normaaleihin lukemiin. Voin itse silloin paljon paremmin - henkisesti ja fyysisesti. Esikoisesta kiloja tuli 18, joista reilu 9 jäi heti (turvotusta, lapsivettä ja vauvaa) sairaalaan. Yritän hillitä painonnousua nyt, vaikka esikoisen ristiäisiin mennessä mulla olikin jäljellä raskauskiloista enää 2! Sitten tuli syöpöteltyä pari kiloa lisää, jotka tosiaan tiputin pois. Tää pahoinvointi hankaloittaa terveellisesti syömistä, koska on pakko yrittää syödä sellaista, jota vaan tekee mieli. Toki oksentaessakaan ei kaikki ruoka pääse imeytymään, mutta kyllä huonolla syömisellä aina jotian ylimääräistä jää. Toivoisin jääväni tässä raskaudessa tuon 18kg:n alle ja tiputtavani sitten lasten kanssa liikkuessa painon taas omiin lukemiin. Samoihin kiloihin en enää edes yritä tai halua, kun mitä painoin joskus lukioaikana, mutta normaalipainon rajoissa haluaisin pysyä. Saisi taas vanhat vaatteet mahtumaan. Mm. häämatkalla teetetty kotelomekko ja työjakku olis kiva saada jälleen synnytyksen jälkeen kauniisti päälle ;)

Alkoholista myös vähäsen. Tosi ikävä kuulla, että joidenkin miesten kanssa asiassa ei ole päästy yhteisymmärrykseen. Toivottavasti tilanne rauhoittuisi! Me juhlittiin aika paljon molemmat opiskeluaikana, kun yhdessä asuttiin. Keskiviikkoisin ei vaan voinut jättää lähtemättä, kun oli niin edullistakin :D Nykyään mies ottaa usein saunaoluen tai joskus viskin viikonloppuisin. Hurjaa juomista meillä ei oikeestaan enää ole. Silloin tällöin toki käydään kavereiden kanssa ulkona, mutta kun aamulla tai aamupäivällä viimeistään on oltava skarppina lapsen kanssa, niin ei sitä mielellään kovia kännejä ota. Lisäksi esikoisen aikana kärsitystä 9kk pahoinvoinnista sain aikamoisen kammon krapulaa kohtaan ja mun juominen on jäänyt ihan minimiin. Tykätään hirveesti laittaa ruokaa ja mitään parempaa ei ole, kun lasillinen viiniä hyvän ruoan kanssa ja ehkä jälkkärin kanssa toinen lasillinen. Tykkään enemmän just sellasesta rauhallisesta seurustelujuomisesta, jolloin saattaa päästä ajoissa nukkumaan ja säästyy usein myös krapulalta. Tosin, kyllä sitä nollaamaankin on joskus päästävä ;) Raskaudenaikana mulla on ollut nollatoleranssa. Kuulema puolilasia viiniä tms. ei tee pahaa, mutta jotenkin mulle on itelleni selkeempi pitää ihan nollalinja. Mies on nyt molempien raskauksien aikana ottanut silloin tällöin (mun mielestä ottaa muutenkin tosi harvoin paria kaljaa enempää), mutta nyt on sovittu ekan raskauden kanssa sovitun mukaan, että lähempänä laskettua-aikaa saa mies olla ajokunnossa ja hälytysvalmiudessa. Liikaa ottaneena ei pääsis edes synnyttämään mukaan.

Synnytyksestä Mä en varsinaisesti jännitä tai pelkää synnytystä - vielä ainakaan. Edellinen synnytys oli aika epäonninen tapahtumaketju: norovirus+korkea kuume - tiputus - synnytys - vauva teholle. Itse synnytys meni periaatteessa oppikirjan mukaan. Voimia oli vienyt suurimmaksi osaksi lähes 2vrk kestänyt oksetaminen, ripuli ja kuume. Mä en vaan tykännyt kätilöstä ja heidän menostaan. Mulla jäi tosi paha mieli, kun kätilö ilmoitti jo heti, että täällä on sitten tosi kiire. Lisäks tuntu, kun olisin ollu joku spitaalinen eristyshuoneessa sen noroni kanssa. Tietysti ymmärrän senkin, ettei kukaan sitä halua saada. Kun soitin kelloa saadakseni jotain apua, niin kätilö huikkasi ovelta, että onko täällä nyt joku oikea hätä. Olisin toivonut kovasti henkistä tukea kätilöltä. En olis pärjännyt millään ilman miestä, joka piti kädestä ja tuki alusta loppuun. Lisäks syntymän jälkeen kätilöt ei saaneet vauvaa millään virkoamaan. Toinen kätilö käski toista lukemaan imulaitteen käyttöohjeita, kun se ei toiminut. Sitten lääkäri juoksikin jo sininen vauva sylissään pois. Lisäksi olin käynyt iltapäivällä tiputuksessa synnytysosastolla, jonne palasin siis synnyttämään 3-4h sairaalasta lähdön jälkeen. Kukaan ei ollut kirjannut mun tietoja mihinkään ja kuulema mun olis pitänyt olla kuumeen yms. takia antibioottitipassa. Kuitenkin kun kerroin mennessäni, että mun tiedot on varmaan täällä, kun kävin päivällä ja mulla on se noro, niin vastaus oli, että "ai sinä". En haluaisi millään samaan sairaalaan synnyttämään uudestaan. Pakkohan se on mennä. Olisin halunnut myös käydä synnytyksen jonkun kanssa lävitse, mutta kätilö jäi lomalle eikä kukaan sitten asiaa kerrannut. Sain vasta 3kk tarkastuksessa sairaalassa tietää, mikä todella oli esikoisen huonon tilan syynä. Kukaan ei sitä meille ollut aikaisemmin selvittänyt useista pyynnöistä huolimatta. Lisäksi laitoin synnytyksen jälkeen sairaalaan asiasta palautetta. Meillä ollut kätilö vastasi otsikolla: "vastine tapahtuneeseen". Hänen mielestään synnytys oli normaali eikä meillä pitäisi olla mitään hampaankolossa. En tiedä pitäisikö asiaa ottaa puheeksi neuvolassa vai ei. Tuntuu, että onko tämä nyt oikeasti niin iso asia vai paisuttelenko sitä jännitystä sairaalan henkilökuntaa kohtaan mielessäni.. Onko muilla aiemmin lapsen saaneilla mitään tapahtumia synnytyksestä, jotka on jääneet mietityttämään?


Huhhuh. Olipa taas tekstiä. Kerrankin ehdin istahtaa koneelle, kun mies jäi lomalle :D

Jemppi & pikkarainen 11+6
 
Carcas Onnea ultrakuulumisista!

Nomppeli Tervetuloa mukaan :flower:

Vaunuista ja turvakaukaloista: Alustavasti ollaan katseltu Firkon F7 –yhdistelmävaunuja. Todella kivannäköiset vaunut meidän molempien silmään ja sopii myös kukkarolle oikein hyvin. Missään hardcore-käytössä meillä ei varmaankaan vaunut tule olemaan, ellen sitten kovasti innostu vaunulenkeistä yms. Joten uskoisin, että tuollaiset ”halpisvaunut” ajavat asian. Turvakaukaloksi on suunniteltu Britaxin Baby-Safea, joka on ainoana turvakaukalona saanut arvosanan ”erinomainen” kansainvälisessä testissä. Ollaan miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että silloin se on ainoa vaihtoehto sen kaikkein arvokkaimman lastin kuljettamiseen.

Sartsa83 :hug:

eveliinukka Voimia ja paljon suojelusenkeleitä pikkuiselle!

Ninnatar Ainakin Ebayn kautta saa tilattua edullisesti dopplerin.

4D-ultraan tuskin mennään. Taitaa tosiaan olla melko kallista lystiä, vaikka varmasti olisikin ihana kokemus.

Tänään taitaakin olla vino pino uutisia tulossa ultrassa käyneiltä. Toivottavasti uutiset on pelkästään positiivisia!

(.) Ihanaa, täällä satelee vettä ja alkaa ihan paleltaa, jos pitää parvekkeen ovea pitkään auki. Ah, miten helpottavaa noiden tuskaisten hellepäivien jälkeen! Eilen poksui taas viikot, nyt siis ollaan jo 12. viikolla. Ultra on 12.7. eli ensi viikon tiistaina. Toivottavasti viikko hujahtaa nopeasti ohi. Sydänääniä yritettiin kuunnella yhdessä miehen kanssa eilen illalla, mutta mun maha taas äänteli niin karsean kovasti, että korviin sattui :ashamed: Kokeilin sitten yksin tänä aamuna tyhjällä vatsalla ja huomattavasti vähemmän oli mitään suoliston mölinää. Saatoin ehkä löytää vauvan sykkeen, mutta se katosi niin äkkiä, etten ehtinyt varmistaa asiaa. Jos laskin oikein, niin 15 sekunnin aikana tuli noin 30 lyöntiä. Aika hidas mielestäni, mutta ilmeisesti riittävä kuitenkin… Mutta saatoin yhtä hyvin katsoa nuo sekunnit väärin tms., joten mun kirjoissa ei olla sydänääniä edelleenkään kuultu. Jatketaan siis harjoituksia jonain toisena aamuna! Ja voi JEE, mulla on vissiin paino noussut sitten kivasti kaksi kiloa :headwall: Toivottavasti olis jotain helteiden aiheuttamaa turvotusta edes osittain. Jatkuvasti on nälkä, vaikka mitä söisi. Täytyy varmaan juoda vielä enemmän vettä, kun sekin kuitenkin täyttää vähäsen vatsaa. Kaikkien housujen vyötäröstä jää painaumat vatsaan. Kaikista mukavinta olis käyttää mekkoja, mutta niitä ei valitettavasti kovin montaa löydy mun vaatekaapista.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Jomi & Samu-Sirkka 11+1 :heart:
 
Taas meni monta päivää niin, ettei tullut kirjoiteltua. Katsotaan, kuinka muistan kommentoida kaikkea..

Eveliinukalle ensimmäisenä tsemppiä, toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja pääset kohta pois sieltä sairaalasta!

Dopplerista joku oli kysellyt vielä. Itse nyt sitten menin ja tilasin sen Raskauskeijun sivuilta, koska en tuota Huutonettiä harrasta. Tilasin sen torstaina illalla myöhään, ja tänään sen kai pitäisi tulla. Odotan jo innolla, että pääsen testaamaan!:)

Verenpaineesta ja huimauksesta olitte myös puhuneet. Minulla myös tuota huimausta ollut havaittavissa viime päivinä, eikä ole kovin mukavaa, kun silmissä sumenee aina kun nousee sängystä ta istumasta. Minulla kin verenpaine on kuitenki aina alhainen, ja ollut edellisissäkin rasauksissa loppuun asti, joten eipä tähän taida mikään auttaa.. Enkä vartavasten kuitenkaan salmiakillakaan lähtisi nostelemaan (vaikka myönnettäköön, en sitä hirveästi säännöstelekään).

Muitakin täällä tuntuu nt-ultra jännittävän. Minua myös. Minulla se on edessä ensi viikon tiistaina, ja jotenkin nyt alkanut hirveästi huolettaa, että onko tuolla vaavilla kaikki hyvin. Jotenkin olen hiljalleen alkanut päästä yli keskenmenon pelosta, vaikka sekin vielä päätään välillä nostelee, mutta nyt tosiaan nuo seulatutkimukset hermostuttaa. Joku muukin aiemmin kirjoitteli, että jos pahempaa vikaa löytyy, niin edessä on raskaudenkeskeytys. Niin luultavasti myös meillä. Ja siis kyllä, tiedän, ettei seula mitään lopullista varmuutta takaa parhaimmillaankaan. No, ei siitä sen enempää.

Elalle vielä 4D-ultrasta. Me emme siihen aio mennä, en koe sitä tarpeelliseksi, mutta suurimpana syynä on kuitenkin juuri tuo hinta. Vaikka olisihan se varmaan aika huikea kokemus! :)

Nyt vielä pari tuntia kun jaksaisi keskittyä graduun, niin sitten voisi lähteä testailemaan sitä doppleria..Vähän jännittää jo etukäteen sekin :)

Pinuski 11+1 (viikot matelevat eteenpäin!)
 
Tulin kurkkimaan, joko täällä olisi ultrakuulumisia.



Soittelin äsken äitipolille, kun piti siirtää rakenneultran ajankohtaa. Miehelle oli pätkähtänyt just joku maailmanhistorian tärkein kokous sille päivälle, kun ultra-aika alunperin oli. Meinasin jo sanoa sille, että ole tulematta sitten (
), mutta nielin hormonihöyryni ja siirsin aikaa. Se aikaistui yhdellä päivällä, voi harmi. :D

4D-ultraan todennäköisesti mennään. Ei niinkään niiden kolmiulotteisten kuvien takia vaan vähän isommilla viikoilla tekemään perusteellisempi rakennetutkimus. Ja koska ollaan kaikista muistakin lapsista käyty, kai se pitää tästä viimeisestäkin käydä, jotta on jokaiselle oma ultrausdvd:nsä. (Ihan kun niissä nyt olis mitään katsottavaa.) Ajattelin varailla tuon 4D:n heti rakenneultran jälkeen ja ajoittaa sen sinne rv26 tienoille. Meillä tuon ultran on aina tehnyt sama lääkäri (ja toivottavasti tulee tekemään nytkin, on ihana vanhempi herrasmies!) ja hän kertoi, että noin 1/10 kävijästä ei saa vauvasta kasvokuvaa. Meillä on tähän mennessä vähän huonompi prosentti kyllä, kun ollaan yhdeltä kolmesta saatu kasvot näkyviin. Yksi oli naama kiinni kohdun seinämässä ja yhdellä oli koko ultrausajan käsi naaman edessä. Mutta kuten sanottua, ne naamakuvat ei meille ole se tärkein aihe tuossa ultrassa. =)

Olen siivonnut koko alkupäivän hullun tarmolla. Huomenna tiedossa koko päivän shoppailureissu. Nyt ansaituille päiväunille!



NS 12+6
 
Tänään oli ultra ja kaikki oli vauvalla hyvin:heart:Niskaturvotusta ei ollenkaan, mitkä lie virtaukset kunnossa ja kädet, jalat, pallea ja pää näytti hyviltä :) Pieni meinas eka vaan rennosti löhötä tuolla masussa, mutta muutaman yskimisen ja tönimisen jälkeen alkoi sellanen potkiminen että :D Mahtavaa oli! Miehellekkin tuli vedet silmiin :) La pysyi samana, vaikka kuulema oli vähän pidemmällä tän ultran mukaan. Huh nyt sitä uskaltaa kyllä jo huokaista helpotuksesta!

4Dultraan ei olla menossa, kun ei oo mitään tarvetta semmoselle :)

tinker_ rv12+1
 
Viimeksi muokattu:
Paino Mulla on tainnu aina mennä kaikki ylimääränen tisseihin :) Ihmisillä on aina ennakkoluuloja et mulla olis joku syömishäiriö. En ehkä syö niin paljon/usein kun pitäis, mutta en vaan pysty kun tulee stoppi jossain vaiheessa. Toivottavasti tän raskauden aikana sais sitä painoo ees pikkasen hilattua ylemmäs.

Unet Ootteko muut nähny vauvaan liittyviä unia? Mä oon nyt kaks kertaa nähny unta et pesen vauvan peppua :confused: Veljen tyttöystäväkin laitto tänään viestiä et se oli nähny musta ja vauvasta jotain unta :) Pari kertaa oon myös nähny unta et vuodan verta, mutta se toinen liitty synnytyksen käynnistymiseen, tai ainakin kovasti olin menossa jo synnyttään.

Synnytys Ressaan ihan hirveesti siitä tipasta. Inhottaa koko ajatuskin, kun verikokeessakin alkaa aina inhottaan kun tuntee sen neulan siellä suonessa :x Epiduraalikaan pelota läheskään yhtä paljon. Eikä synnytys muutenkaan, paitti se et miten mä kestän ne kivut kun menkkakivutkin on joskus aivan järkyttäviä.

4D-ultra taitaa täällä jäädä väliin sen hinnan takia :/ Ennemmin sillä rahalla sitten ostaa vauvalle sänkyä tai muuta mitä nyt tarviikaan.

tinker onnea hyvistä ultra kuulumisista!

 
Viimeksi muokattu:
eveliinukka toivottavasti kaikki menee parhain päin, kunhan vain lepäilet. Jaksamisia :)

Mulla oli tänään eka neuvola ja laskettuaika muuttu, olin vissiin ite jotenki laskenu vähän väärin, mutta siis LA onki 28.1. toki se vielä tostakin voi muuttua kun ultrassa käy.

Ite en oo vielä oikein uskaltanu miettiä miekkosen kanssa mitään enempää mitä ostetaan ja mennäänkö 4D-ultraan ja oikein muutakaan, kun vielä ollaan siinä vaiheessa että voi tapahtua vaikka mitä ja kun meillä on yksi km takana.

Nomppeli 10+2
 
Heissan!

Eveliinukalle ja Sartsalle kovasti tsemppiä!

(.)Nt-ultra tänään käyty. Siellä se sintti uiskenteli, oli alkuun käsi poskella. Rauhallinen meininki oli kaverilla ja ultraaja sai tökkiä mahan päältä, että sai sen liikkumaan. Pää-perämitta on nyt 5,7 cm ja niskaturvotus 1,5 mm eli ihan ok.

Ultran odottaminen jännitti ihan hirveästi, mutta tällä hetkellä kuitenkin kaikki on ihan hyvin. Napero vastasi kooltaan päivän, pari isompaa mutta LA säilyi samana eli 17.1.

Nyt on aika helpottunut olo ja yritän vihdoin vähän relata ja nauttiakin. Mullahan on kuitenkin ollut koko ajan olo ihan hyvä olo fyysisesti, enemmän on ongelmia aihettanut pääkoppa ja kaikki mahdolliset pelot. No, peloista huolimatta sintti on kasvanut ihan hyvin :)

Nyt sitten jään odottelemaan muiden ultrakuulumisia, toivottavasti siellä on myös kaikki hyvin!

Katapultti rv 11+5
 
Eveliinukka Toivittavasti kaikki menee kuitenkin ihan hyvin.. :hug: Tsemppiä!

Vaunut ja turvakaukalo meillä sattuneesta syystä jo löytyy.. ;) Enkä nyt meinaa sitten ostaa tuplia vaan taidan kokeilla sisarusistuinta.. :) Kaukalona on -08 malli gracon logico S:stä telakalla, ihan on asiansa ajava laitos.. :) Tuon kaukalopussin siihen meinasin hankkia pukemista talvella helpottamaan.

Äitiyspakkauksen ottamisesta en ole vielä päättänyt, kattoo nyt jahka sinne asti ensin päästään..

4d ultraan en ajatellut mennä, rakenneultra riittää.

Synnytystä odotan innolla! :D Ensimmäinen ei mennyt ihan niinku elokuvissa ja niin moni asia meni "väärin" et toivon että tää toinen olis sillälailla helpompi että osaisin kontrolloida tilannetta ja itseäni paremmin.

Hirmuisen paljon onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista!!!! :heart: :) Mukava kuulla et vaavit kasvaa.. :heart: Kuviakin olisi kiva ihailla kun itsellä on ultra vasta perjantaina.. ;)

Mutta nyt mä katoan hellan ääreen! :)

Maira ja kirppu 11+6

Ps. joku kutittelee mua välillä ihan kamalasti alamasusta, sisäpuolelta.. ;) :heart:
 

Yhteistyössä