Voiko minulla olla syöpä?

  • Viestiketjun aloittaja Nuorukainen
  • Ensimmäinen viesti
Nuorukainen
Moi

Minulla tulee melkein joka päivä kovia päänsärky kohtauksia jotka ei mene särkylääkkeillä ohi ja joinakin päivinä alkaa kova päänsärky heti herättyä ja kestää koko päivän. Päänsärky keskittyy oikealle puolelle päätä.
Toiseksi minulla menee oikea jalka joskus tunnottomaksi eikä pidä pystyssä ollenkaan se kestää noin 25min-1h tämän yhteydessä on älyttömän kova päänsärky eräänäkin yönä heräsin kovaan päänsärkyyn ja kävelin talossa vähän aikaa niin sitten meni jalka alta... se kesti 30min mutta päänsärky ei mennyt ohi. Päänsärky on yleensä aamuisin ja iltaisin asteikolla 1-10 niin 6-10 :( Päivällä se on sitä 4-5 luokkaa.
Huomenna on aika koululääkärille. Keväällä kävin kyssissä tämän takia niin ei selvinnyt mitään, joten mitä se hyödyttää huomenna käydä jollain koululääkärillä? :(

Voiko koululääkäri laittaa jonkin epäilyn takia minut ambulanssilla kyssiin? suoraan jatkotutkimuksiin? Keväällä päivystävälääkäri laittoi... Voiko koululääkäri laittaa?
 
.....
Aivokasvan TODELLA harvoin oireilee pelkkänä päänsärkynä. Yleensä vasta loppuvaiheessa. Sulla pitäis olla muitakin neurologisia oireita, esim tuntopuutoksia, raajojen heikkoutta, tasapainovaikeutta, kouristelua yms.

Migreeniä veikkaisin.
 
"noh"
Ei koululääkäri tee kummoisiakaan tutkimuksia, jotkut perusneurologiset testit voi tehdä ja niihin ei kauaa mene. Laittaa varmaan lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Ihme, jos ei laita.
 
haloo pahvi..
Itse syövän kokeneena en todellakaan roikkunu missään keskustelupalstoilla kyselemässä oliskohan mulla syöpä. Sillon jos on sellainen olo niin lääkäriin. Ei täällä kukaan voi sulle sanoa onko vai ei.
 
Yksi Äiti
Mitä enemmän pelkäät että sinulla on jokin sairaus sitä kipeämmäksi tulet ja tulee kummallisia oireita, voi olla myös psyykkistä siis miel saa aikaan paljonkin. Koita rauhoittua ja kun alkaa tuntua särkyä hengittele rauhallisesti että aivot saa happea, älä panikoi...Onko sinulla tressiä esimerkiksi koulussa?. Stressi saa aikaan kaikenlaisia vaivoja.
Etsi jotain rentouttavaa musiikkia ja rentoudu mene maaten ja hengitä syvään ja kuvittele hengittäväsi sinne paikkaan jossa kipu ilmenee.. kaikkea hyvää sinulle Nuorukainen....
 
urpo haloo
Itse syövän kokeneena en todellakaan roikkunu missään keskustelupalstoilla kyselemässä oliskohan mulla syöpä. Sillon jos on sellainen olo niin lääkäriin. Ei täällä kukaan voi sulle sanoa onko vai ei.
Pahvi oot säkin kun tuut aukomaan päätä nuorelle joka nyt vaan on huolissaan. Ei oo todellakaan epätyypillistä käytöstä nuorelle mutta aikuiselta kyllä säälittävää tollanen ihme vittuilu.
 
Nuorukainen
No huomennahan se selviää.. ehkä

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi Äiti;29200434:
Mitä enemmän pelkäät että sinulla on jokin sairaus sitä kipeämmäksi tulet ja tulee kummallisia oireita, voi olla myös psyykkistä siis miel saa aikaan paljonkin. Koita rauhoittua ja kun alkaa tuntua särkyä hengittele rauhallisesti että aivot saa happea, älä panikoi...Onko sinulla tressiä esimerkiksi koulussa?. Stressi saa aikaan kaikenlaisia vaivoja.
Etsi jotain rentouttavaa musiikkia ja rentoudu mene maaten ja hengitä syvään ja kuvittele hengittäväsi sinne paikkaan jossa kipu ilmenee.. kaikkea hyvää sinulle Nuorukainen....
Ei ole mitään vaikeuksia tai stressaamisen aihetta koulussa eikä muuallakaan.
 
vierailija
"Uudet migreenilääkkeet maksavat noin 5000–6000 euroa vuodessa. Syynä on se, että lääkkeiden patentit ovat voimassa, eivätkä muut lääkeyhtiöt saa valmistaa niitä vapaasti. Uusien lääkkeiden kehittäminen on myös kallista.

Kela korvaa valtaosan lääkekuluista, jos korvausoikeuden ehdot täyttyvät. Tällöin migreenipotilas maksaa lääkkeistään enimmillään lääkeostojen vuosiomavastuun eli lääkekaton, joka on 626,94 euroa vuodessa."

Pari viikkoa sitten. Olen saastunut noin paljon joka vuosi.
Diagnoosista ei pääse eroon kuitenkaan.
13.6.-24 oli se
 

Yhteistyössä