~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

sirli suurensuuri halaus menetyksen johdosta :hug: Jaksamista!

Migreenipotilas täälläkin hei! Mulla migreenit oli pahoina teini-ikäisestä parikymppiseen. Nyt ne on jääneet pois eikä mitään lääkitystäkään ole. Samoin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa, niin oon kokenut kamalia päänsärkyjä. Ei vielä ihan migreenisärkyä, mutta kuitenkin. Buranaa, panadolia ja panacodia syön. Panadoli nyt tosin on siinä ihan turhaa, kun siitä ei kunnon särkyyn ole apua sitten millään! Täällä kanssa sanottii lääkärissä, että 1. ja 2. kolmannes on turvallista silloin tällöin ibuprofeenia käyttää :)

Oloista Viimeisen parin päivän aikana tuntuu, että olo on helpottanut?! No joo, oksennan edelleen joka aamu, mutta myös etominen on meinannut jäädä siihen. Viime yönä kärsin mielettömästä päänsärystä, mutta siis ajatuksellisesti mun mielestä oon ollu paljon virkeempi ja jaksanut tehdä paljon enemmän! Toivottavasti jatkuisi myös näin :)


Nyt siivouspäivän jälkeen lepäämään!

Jemppi & pikkarainen 12+1
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa :wave: Lueskelen kyllä kaikkien jutut, mutta jotenkin sitten ei vaan kerkeä enään vastailemaan.

Tervetuloa uusille =)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Sartsa83 Voimia sinulle :hug: Olen kans seurannut syöpätaistelua lähellä useampaan otteeseen ja tiedän, että se on tosi raskasta. Pitäisi kumminkin olla vahva itse, ettei potilas anna periksi ja luovuta. Mutta muista, että et patoa sisällesi mitään, päästä pahaolo pois.

Rakenneultra:siitä ei ole vielä tietoa, mutta mä en oo vielä kerinnyt edes nt ultraankaan =)

( . ) Mä oon ollut niin totaalisen kyllästynyt tähän alkuraskauteen! Mitään oireita ei ole, mikä nyt sinänsä on varmasti hyvä asia, mutta kun tääkin raskaus on hoidoilla alkuun saatu niin huoli on kokoajan kova. Neuvolassa 2 viikkoa sitten sykkeen näin niillä aataminaikaisilla laitteilla :heart: Mutta kuinka ollakkaan seuraavana päivänä alkoi rusehtava niukka vuoto, joka välillä oli ihan punaistakin :| puolitoista viikkoa sitä kesti. Olin jo päättänyt, että jos en nyt löydä doplerilla ääniä soitan neuvolaan. No vihdoin sitten rv 11+5 ne äänet löytyi :heart: Ette arvaa kuinka onnellinen oon. Torstaina on edessä sokerirasitus ja perjantaina nt ultra. Utraa odotan niin innolla.

-Minnuska78+huurunenu 12+0 *poks*-
 
Minnuska, ihanaa, että löysit äänet! :heart: Tsemppiä sokerirasitukseen ja onnea ultraan!


Mistä tulikin mieleeni, että unohdin eilen kysyä sokerirasituksen tulokset, kun soittelin neuvolaan. :headwall: Mä unohtaisin varmaan oman päänikin johonkin, ellei se olisi kropassa kiinni. Tänään kävin lasten kanssa aamulla kaupungissa, tärkein syy oli viedä yksi asiakaspalautus postiin. No, ajellessani kotiinpäin tyytyväisenä osteltuani kaikkea turhanpäiväistä, siinähän se paketti nökötti pelkääjän paikalla.
Mun täytyy rehellisesti myöntää, että joudun nykyään joka kerta autolla liikkeelle lähtiessä vielä kerran tarkastamaan, että kaikki lapset on kyydissä ja vyötettynä. :ashamed: Tuntuu, että tää vaan pahenee joka raskauden myötä...

Tarkastin Ibumaxin pakkausselosteesta ja siellä lukee näin:
Älä käytä IBUMAX-tabletteja viimeisen raskauskolmanneksen aikana (raskausviikot 28-40).


Nyt saa palstaterrorisointi loppua. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!



NS edelleen 14+0
 
Heippa ja kiitos ultratsempityksistä. Meillä oli aika tuossa kaksi tuntia sitten ja voi miten mua jännitti siellä odotushuoneessa. Meinasin purskahtaa itkuun jo siinä istuessani :ashamed: Odotus ja jännääminen palkittiin kuitenkin ruhtinaallisesti, sillä siellähän se meidän pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan oikein reippaasti :heart: Turvotusta oli 1,4 mm ja riskiluvut oli ok. Down-riskiluku oli 1 : 67 000. Koko vastasi viikkoja (rv 12+2). Oli se kyllä aivan ihmeellinen kokemus. Vieläkin vähän hämmentää, että se pikkuinen ihminen on ihan oikeasti tuolla mun mahassa :LOL:
Rakenneultraankin saatiin samalla aika, se olis sitten 5.9. Silloin on vissiinkin rv 20+1.

Tässä kuva:



sirli Pahoittelut huonoista uutisista ja voimia jatkoon :hug:

Pinuski84 Onnea teillekin ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Pirtsi Hyvä, ettei mistään kovin vakavasta oo kyse ja pääset seurantaan.

Huh, nyt ei kyllä juuri muuhun kykene kuin idioottimaiseen virnistelyyn :D

Jomi & Samu-Sirkka 12+2
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja etenkin Jomillekun sähän stressasit niistä sydänäänistä kun et saanut kuuluviin? :) Arvasin et kaikki on hyvin kun en mäkään esikoisesta saanu vielä noilla viikoilla mitään kuuluviin :D Mulla on muuten samana päivänä rakenne ultra..

Mun alavatsaa PAINAA ja nivusiin sattuu: /Luulisi helpottavan kunhan tuo kohtu tuolta nousee ylemmäs..?

tinker_rv13+2
 
Jomi onnittelut ultrakuulumisista! <3

miten muuten, onko teidän makuuhuone-elämä vähentynyt nyt kun ootte raskaana? ;o meillä välillä mies ei uskalla harrastella mitään, kun pelkää että tökkii vauvaa. :D

(.) mulla on särkeny alaselkää ja nivusia tänään ihan hulluna. ;o huh, tämä oottaminenhan on raskasta touhua! toivottavasti keskiraskaus ois helppoa, sillä tämä vaavin on pistänyt mut aika koville.. mutta lopussa sitten se kiitos seisoo. <3 tuskin sitä sitten miettii et kuinka paljon paikkoja kolotti, kun saa sen oman pikku nyytin syliin. <3 vielä huomisen pitäis jaksaa odotella, ennenkun sinne ultraan pääsee! jännitys on kova.

niiskuneiti 11+2
 
Heipä hei!

Yritänpä taas jotain kirjoitella, etten ihan putoa kyydistä.

Sirlille kovasti voimia!

Pinuskille ja Jomille onnea ultrakuulumisista! Ja muillekin, jos on jäänyt huomaamatta!

TelluPo: meillä oli esikoisen kanssa hoitopöytäsysteemi semmoinen, että alustat ja tarvikkeet oli makkarissa ison kirjoituspöydän päällä ja kylppärissä oli pesukoneen päällä reunallinen pehmeä hoitoalusta, että pystyi siinä myös vaipanvaihdon hoitamaan. Ja hyvin pärjättiin =). Varsinaista hoitopöytää en aio nytkään hankkia, minusta mikä tahansa pöytä ajaa saman asian ja sitten sitä voi käyttää muuhunkin. Muutenkin hoitopöydän käyttö käy hankalaksi jo muutaman kuukauden päästä kun muksu alkaa kääntyillä ja pyöriä. Sen jälkeen tulee hoidettua sitä vaipanvaihtoa sängyn päällä ja sylissä ja lattialla, milloin missäkin.

(.) Turvotus vatsassa on vähentynyt ja pahoinvointi helpottanut, mutta "raskas" on olo koko ajan. Ihan jo kohtuullista kumminkin, toivottavasti muillakin pahoinvoivilla alkaisi jo helpottaa! Paino ei ole noussut, vaikka aika harvat housut enää mahtuu jalkaan kunnolla. Ehkä mä vaan leviän sitten muuten vaan vaikka luistani :whistle:.

Onko muuten kellään muulla maha ylhäällä? Siis että tää raskauspullotus olis ylämahalla? Mulla se on selkeesti siellä ja välillä se ihan ahistaa tuossa rintalastan alla istuessa. Kohtuhan on tuolla alhaalla, mutta pukkaako se mulla muun sisällön tuonne ylös sitten..

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille ja mukavia kesäpäiviä kaikille!

Meelia ja pikkuinen 13+ jotain
 
Heipsis :)
Meillä oli ultra eilen ja yksi pieni vilkas pallero siellä polskutteli ja kovasti heilutteli käsiään :heart:
Ei tarvitse siis ostaa uutta autoa, meille kun on kovasti yritetty povailla, että siellä on kuitenkin useampi kuin yksi :D
Pahoinvointi ei lopu.. Ei tosin oo ollut nyt ollenkaan niin pahaa, kuin aikaisemmissa raskauksissa, mutta kuitenkin on ollut ihan vetämätön ja nuutunut olo tuolta kesäkuun alusta lähtien. Enkä mä saa nukuttuakaan, prkl.. Kolme äijää ympärillä vetää hirsiä tyytyväisenä läpi yön ja mä vaan pyörin ja hyörin keskellä, ei o reiluu :p

Meelia: Mulla on maha alkanut pullottaa ylhäältä, itseasiassa joka raskaudessa, eka oon turvonnut ylämahasta ja siitä se sitten on pikkuhiljaa siirtynyt alaspäin. Tosin mulla on tota vararavintookin aika reippaasti, että kaippa se kohtu sit jotenkin työntää läskejä ylöspäin :D

MisMis ja pojat, sekä pikkuinen 11+6
 
Heh, pakko tulla hehkuttaan kun bongasin "ihan oikean" vauvamasun aamusta :D Eli siis aamulla kun sängyssä selällään makasin niin selvä "möykky" näkyi mahassa korkeemmalla kun nuo lantioluut. Esikoisesta sama näkyi viikolla16 eli kyllä tästä alkoi aiemmin näkyä. Ihanaa! Tai siis aiemmin on ollu vaan pelkkää turvotusta ja painelemalla on tuon kohdun tuntenu, mutta nyt se tuli esiin :) On kyllä ollu repimiskivutkin sen mukaset...

tinker_rv13+3
 
Sartsa83
Tellu Po hö, voi sua. :) :hug: Elä suotta nolostu.. tottakai saa omasta olostaan ns. valittaa jos siltä tuntuu. Onneks tuo meni sitten ohi, mutta huippaus jäi.. muutamia kertoja jouduin ottamaan seinistä tukea kaupungilla ollessa. : / Ja kun käytiin ravintolassa syömässä niin ihan istualteen huippas. :O Liekö verenpaineet ihan miten sattuu vai hemoglobiini.. noh, se selvinnee huomenna neuvolassa. Kiitos tsemppauksesta. :) :hug:

Noni Pirtsi :) Hieno homma! :) :hug: Pidän täällä peukkuja sulle jatkossakin. :)

NS noi tyynyt on niin pelastus raskausaikana! Toivottavasti alaselän kipuilu helpottaisi.. ikävää jos koko raskausaika menee selän kanssa.. : /

Särkylääkkeistä juu siis mulle on sanottu että 3x1000mg parasetamolia saa ottaa vuorokaudessa, myös raskausaikana. Ibuprofeenia en oo koskaan uskaltanut käyttää. Ja oonkin sitten aina yötä vasten ottanu (kun jalkoja särkee ja monesti päätä ja selkää) 2x500mg panadolia. Joskus joutuu päivälläkin ottamaan, mutta onneksi harvoin (ainakin vielä).

Voih niiiiskuneiti :( Tosi kurjaa. :( Hirmusesti voimia sinne!

Migreenistä mulla todettu 2001 migreeni kun tuli hirveitä päänsärkyjä jotka ei kestäny ollenkaan päivänvaloa ja meinas tajukin välillä lähteä. Silmissä sumeni ja joskus jotain aurojakin saatto liikuskella näköpiirissä. Auttoi kun meni pimeään huoneeseen silmät kiinni pää täynnä lääkkeitä. Sillon todettiin että se on migreeniä. Vuosien varrella ne on onneks vähentyneet, mutta saattavat joskus iskeä yllättäen. Yhessä vaiheessa kärsin kraplassa migreenistä. Sen takia en halunnutkaan koskaan juoda niin että oisin seuraavana päivänä krapulassa.

Minnuska kiitos :hug: :heart: Vaikeetahan tämä on, mutta kyllä tulee pyrittyä aina näyttämään äidille iloista naamaa, jotta äitikin olisi iloinen. Sitten kun äiti ei näe, itken pahaa oloa pois. Eilen lääkärin keskusteluissa yllätyin miten pysyin tolkuissani kun sanoin että me tiedetään ettei äiti enää parane.. että niin kauan kun hän on meidän keskuudessa, on tärkeää ettei hän joudu kärsimään kivuista. Kun lääkäri oli "pantannu" lääkkeitä sen takia että mietti äidin sisuskaluja, miten ne kestää. Sanoin lääkärille painokkaasti, että "kyllä se nyt on semmonen juttu, että kun kerta äidillä on todella pitkälle edennyt syöpä ja mitään ei ole tehtävissä, niin parasta apua äidille nyt on saada pidettyä kivut poissa mahdollisimman tehokkaasti. Se mitä kovat lääkitykset tekee sisuskaluille, sille ei mahda mitään. Niin pitkään kun äiti on meidän keskuudessa, olisi hyvä hänen saada viettää se aika niin kivuttomasti kuin mahdollista." Tuon jälkeen lääkäri laitto lisäyksiä ja sanoi että näillä kokeillaan ja jos kaikki menee ok, äiti pääsee perjantaina pois sairaalasta kotiin.

Onnittelut Jomi ultrakuulumisista. :) :heart:

Makuuhuone-elämästä meillä on sama kuin tinker_:lläkin :D Himoja kyllä on... tosin silti tuntuu että me esikoisesta raskausaikana ja syntymän jälkeen harrasteltiin huomattavasti enemmän kuin nyt. Jotenkin väsähtäny.. mieskin on koko ajan tosi väsyny. Mut harrastellaan aina kun jaksetaan ja on fiiliksiä.. himoja olis enemmän kun laki sallii. :D

tinker_ luulis helpottavan kun kohtu alkaa nousta ylemmäs. Hienoa että masu alkaa jo erottuun. :) Täällä puolestaan se on jossain tuolla löllyköiden peitossa. :D Eiköhän se sieltä sitten ala kunnolla näkymään.. toki kyllä tunnen sen, mutta ei niinkään vielä näy, ellen just makaa selälläni sängyssä. :) Sillon on pienen pieni möykky/kumpu alavatsan kohdalla. :)

Meelia täällä kans turvottaa ylämahalta asti, jollon näyttää siltä että ois jo isompikin maha, vaikkei oo vielä kun pienen pieni möykky. Ja samaa ahdistusta rintalastassa on välillä.

(.) hihiiii! Me keksittiin eilen kaverin kanssa niiiiiin hyvä masunimi meille. :) Tai oikeestaan keksin sen itse, se vaan tulla tupsahti mieleen kun kerroin esikoisen masunimen. :) Esikoisesta siis meillä oli Pähkinä eli Pähkis.. noh, tämähän oivasti onkin sitten Pätkä eli Pätkis. ;) :LOL: :heart: Näin. Nyt on nimi hyvällä fiiliksellä keksitty. :)

Sartsa ja Pätkis 14+4 :heart:
 
Joku tais kysellä noista särkylääkkeitten käytöstä? Ite hain parasetamolia paketin kun oli se migreenihirvitys yks päivä. Mutta eihän noi siihen edes auta, ja yritän nyt muutenkin välttää lääkkeitten käyttöö kun ilmankin selviää. Täytyy huomenna kysyy neuvolas et mikä on turvallisin lääke migreenin hoitoon. Se kun sitten vie täysin toimintakyvyn. Panacodia joku sano syövänsä siihen? Mulla menee siitä pää ihan sekasin :)

Makuuhuone-elämä on vähän nyt jääny vähemmälle kaikkien näitten juttujen takia mitä nyt on ollu. Hiivakin rajottaa aika kivasti. Tulee aina mukavasti reilun viikon taukoja pakostakin. Mies kyllä haluis päivittäin...

(.) Tänään tunsin ekan kerran kun istuin sängylle et alamahassa olis ollu joku möykky tai joku. Kai se sitten oli se kohtu :) Mulla on taas useempana päivänä särkeny mahaa ja alaselkää, mutta luulen että johtuu vaan suolen liikkeistä. Että siellä joku painaa jotakin. Huomenna taas neuvola, mies kyllä sano tulevansa mukaan. Tosin se on kyllä Tammerfesteillä tänään töissä että tuskin jaksaa nousta kasiin mennessä.

Tamperelaiset :attn: Mitenkä se hammaslääkäri nyt sit menee, pitääkö ite soittaa sinne? Jostain luin et odottajat menee jonon ohi... Olishan se tosi kiva päästä tarkastukseen vasta puolen vuoden päästä ku vauva on suunnilleen jo syntyny :)

Taaskaan mitään järkevää tekstiä saanu aikaseks.

Nijan 13+6
 
Sirli Otan osaa.. :hug: :(

Pinuski Meilläkin on avioliitossa räiskynyt tämän raskauden aikana, pienet asiat on kerääntyny ja sitten mä olen vetänyt aika tehokkaasti herneitä nekkuun.. :ashamed: Puhumalla ollaan saatu tilanne tasaantumaan..Mä luulen et hormoonit ja väsymys teki mulle ainakin tepposensa ja tuntu et pienetkin asiat saa maailman nurin..Tsemppiä! :hug: Ja onnea hienoista ultrakuulumisista! :flower:

Pirtsi Hyvä et sait asiat selville, eikä mitään kovin vakavaa ollutkaan kyseessä.. :)

Neljän suora Ai kuinka mukavaa jos selkä alkaa renaa, se on kyl vihonviimene vaiva.. :hug:

Tellu Po Juu tuo oli sitä 4D kuvaa, ensimmäistä kertaa mäkin näin moista.. :) En tiedä yhtää mitä se maksaa jos erikseen sellaiseen menee..Mut tiedän et osa noista jotka ultrailee osaa sitä laitetta niin käyttää et saa 4d kuvaa näkymään, mutta ei kaikki. :) Eli mulla oli vaan hyvä tuuri tuon suhteen.. :) Nyt annetaan vaan ajan kulua ja pienen kasvaa masussa, eli en itse ainakaan meinaa mihinkää yksityiselle mennä..Toki minulla on tuo kotidoppleri jolla voin tarvittaessa sykkeet kuunnella itse. :)

Niiiskuneiti Hurjasti voimia pahaan oloon! :hug: Ei ole hääviä varmasti.. :( Vauva kyllä ottaa sen mitä tarvitsee sulta, olit kunnossa tai et..Kunhan muistat hakeutua lekuriin jos olot menee taas ihan mahottomaks..

Minnuska Onnea sykkeitten löytymisestä! :heart:

Jomi Hurjasti onnea ultrakuulumisista sinullekkin! :heart:

Mis Mis Sielläkin on päästy pientä vilkaisee, onnea! :) :heart:

tinker Vauvamasut on ihania.. :heart: :)

Sartsa Kiva nimi pienellä! :) Ja edelleen toivottelen jaksamisia tuon tilanteen kanssa mikä teillä on valloillaan.. :( :hug:

Rakenneultra tosiaan on meillä syyskuun puolessa välissä vasta.

Makkarissa olis kyllä sutinaa jos ehtis näkemään enemmän kuin puoli tuntia hereillä.. :D :LOL:

Lääkkeistä sen verran et oon ite satunnaisesti buranaa ottanut, vaikkakin lääkäri sen kielti..Vallankin ekalla kolmanneksella, kun saattaapi aiheuttaa verenvuotoa..Mutta tosiaan, satunnaisesti olen ottanut itsekkin joskus.

(.) Kävin neuvolassa.
13+1 (5+2)
Paino 80,5 (79,3), eli vaikka kotivaaka väittää ettei mitään ole tullut, oli neuvolan vaaka eri mieltä, en jaksa ressata.. :D

Verenpaine 114/64 (118/68)

Hb 140 (156)

Syke oli 157-160

Meidän oma th oli lomalla ja sitä paikkas lastenneuvolan täti joka ei ihan handlannu sitä hommaa.. :whistle: Se halus kokeilla ultrata ja eihän se meinannu mitää saada näkyviin, jonkin aikaa kun etittiin niin näkyhän se tyyppi siellä vispaamassa ja sydän pompotti kovasti. :heart: Mua on siis helliteltu näillä ultranäkymillä nyt taas oikein urakalla.. :) Pissa oli puhdas ja kaikki ok, joten nyt sit taas odotellaan vaan elokuuta ja seuraavaa neuvolaa.
Muuton eteen pitäis alkaa pikkuhiljaa tekee jotain, tavaroita pitäis alkaa siirtää jo puolentoistaviikon päästä enkä mä ole edes aloittanut kaappien siivousta.. :ashamed: Onneks mies jää kohta lomalle niin on helpompi tehdä asioita kun on toinen vahtimassa muksua.

Mutta mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille! :)

Maira ja pimpula 13+1
 
Ela
Moikka pitkästä aikaa, mä oon TAAS vaihteeks ollut kipeänä ja en ole kyennyt netissä pyörimään. Alkaa jo ottaa pannuun tää jatkuva sairastelu, kun voimat ihan lopussa ja kotihommat olis kumminkin tehtävä ja töihinkin taas huomenna jaksettava.

Paracetamolia tosiaan saa ottaa koko raskausajan, ja buranaakin voi ottaa, kunhan ei enää viimeisellä raskauskolmanneksella. Ite olen joutunut Buranaa ottamaan, koska toi panadoli ei auta sitten yhtään :(

Neljän suora: Meillä onkin sit samana päivänä toi rakenneultra :)

Eipä tänne sen kummempia, parin viikon päästä vois jo liikkeitäkin alkaa tuntumaan, niin se aika rientää... :)

Ela Rv 14+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

tinker_ Juu, minähän se stressasin sydänäänistä :ashamed: Nyt ei tartte tolla dopplerillakaan yrittää leikkiä hetkeen. Jospa joskus parin viikon päästä olis sen suhteen parempi tuuri. Mulla on myös vihlonut nivusia parina päivänä, ei kylläkään mitenkään kovasti.

Onko muilla muuten ollut sellaista, että sisäkautta tehdyn ultran jälkeen olis alavatsa kipuillut tms.? Mulla oli eilen pitkin iltaa semmoisia nopeita vihlaisuja etenkin tossa vasemmalla puolen, jossa se vauvakin köllötteli (kun th katsoi ensin pikaisesti mahan päältä ultralla).

Makuuhuone-elämä on todellakin vähentynyt… Mua ei oikein haluta kovin usein. Nyt kyllä viikonvaihteessa touhuiltiin pariinkin otteeseen ja oli oikein kivaa, mutta sitä ennen olikin varmaan parin viikon tauko. Ja miestä varmaan harmittaa todella paljon, koska se haluaisi vaikka joka päivä. En vaan voi sille mitään, ettei nyt maistu entiseen tapaan. Tosin ei meillä ennen raskauttakaan seksiä mitenkään ylettömän paljon ollut, ehkä sen 2-3 kertaa viikossa silloinkin kun aktiivisesti vauvaa yritettiin.

Mis Mis Onnea ultrakuulumisista! :) :heart:

Nijan Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, että kannattaa suoraan soitella yksityiselle hammaslääkärille, kun kuulemma kunnalliselle ei kuitenkaan pääse. Mun täytyiskin ehdottomasti käydä tarkistuttamassa purukalusto, kun edellisestä kerrasta on aika monta vuotta :whistle: En vaan oo saanut aikaiseksi mennä, kun ei oo ollut pakottavaa tarvetta. Nyt tosin veikkaan, että vois ollakin, vähän meinaa välillä vihloa yhtä poskihammasta.

Särkylääkkeitä en oo vielä ottanut kertaakaan raskauden aikana. Muutenkin tulee harvoin otettua, yleensä lähinnä kovimpien menkkakipujen aikaan. Eilen mulla kyllä oli aika kova päänsärky, mutta se alkoi helpottaa saman tien, kun kömmin peiton alle vaakatasoon.

(.) Hormonit ne vissiin taas myllertää. Mies kävi ruokatunnilla kotona, ja kun se oli lähdössä, niin mä aloin tihrustaa itkua, kun tuntui, että tulee niin ikävä :LOL: Siis voi elämä, se tulee kotio jo puoli neljän jälkeen :D

Jomi & Samu-Sirkka 12+3
 
Viimeksi muokattu:
mulla ei oo vielä vauvamassua, ihan oma pullea massu vieläkin :D kyl se iltasin vieläkin turpoaa, mutta se on vaan turvotusta, ehkä se viel sit myöhemmin :p

mulla on ollu sellasta jännää paineen tuntua tuolla kohdun kohdalla, taitaa liittyä johki kasvamiseen? eikös kohtu nouse näillä viikoilla korkeimmilleen? itte en kyl tunnista tuota kohdun rajaa, ja missä kohilla se yleensäkkään on..:whistle: noo onneks se ei oo mun tehtävä, huomen se ultra, ni eiköhän se löydä :D

(.) vielä tänäkin aamuna ollaan kaveraattu tuon pöntön kanssa, ahh. <3 mutta olo on kyl ollu muuten paljon energisempi. tässä yritän siivoilla kämppää, haen miehen junalta sit illemmalla. tulee tänään jo kotiin, ku huomen on se ultra, eikä se haluu missata sitä mistään hinnasta :) muuten tää siivous onnistuis ihan hyvin, tunnen itteni hirveen kankeeks ja hitaaks liikehtijäks. :) tänään aateltiin illalla käydä kattoon se harry potter.. joskus nuorena pitäny sellaseenkin hurahtaa, niin tottakai pitää nyt käydä kattoon miten koko sarja päättyy! :LOL: :ashamed: ja saapahan muutakin ajateltavaa, kun mietin vaan koko ajan sitä ultraa, onhan se nyt suurta, eka lapsi ja ekaa kertaa menossa tuollaseen! jotenkin sitä vaan pelkää että vauvalla ei oo kaikki hyvin. :( hirveesti pelkään sitä, että se vaavi on lopetttanu kasvunsa, mutta huomenna se kaikki selviää. onneks se on jo puoleltapäivin niin ei tarvii koko päivää jänskättää!

niiskuneiti ja mötkö 11+3
 
Sartsa83
Nijan jos ei jonon ohi muuten pääse odottajana, niin ainakin niin Tampereella kuin Nokialla pääsee jonon ohi, kun pyytää akuuttiaikaa. Sanoo vaikka että hampaita särkee niin paljon että pakko päästä näytille, mikä siellä suussa on tilanne. Vaikkei siis särkiskään niin pienellä valkosella valheella pääsee varmasti. Tuntuu välillä et pitäs tyyliin tippua hampaat suusta, ennen kun pääsee ees akuuttiajalla, niin siks oon ite joskus tehny niin että oon pienellä valkosella valheella hankkinu akuuttiajan.

Kiitos Maira :heart: :hug:
 
Kiitos kaikille lääkekeskusteluun osallistuneille, tulikin varsin kattava tietopaketti. :)

Tsempit kaikille, jotka vielä kärsii oksenteluista. Olkoon seuraava toivomme että loppuisi 14 viikon kohdalla. Ja jos käy niin surkeasti että jatkuu likipitäen koko raskausajan, niin en ainakaan halua tietää sitä etukäteen… Ja samoin tsempit kaikille, jotka kärsii erilaisista jomotuksista. :hug:

Niiskuneidille iloista ultraa! Tänäänkö se oli, vai huomenna?

Meelialle kiitos hoitotasoideoista! Meillekään ei oikeeta hoitopöytä varmaan tule, kun ei ole oikein tilaa. Tuollainen reunallinen hoitoalusta kuulostaa meille sopivalta hankinnalta kylppäriin (kunhan saatais se pesukonekaappi/taso). Huojentavaa kuulla, että vaipanvaihto onnistuu myös sängyn päällä, lattialla yms., enpä tullut tuota ajatelleeksi.

Missä maha? No mullakin näyttää alkavan jo suoraan tuosta rintalastan alta, vaikka vielä hyvin pieni onkin. Siitä jatkuu kyllä sitten alas saakka, eli aika tasaisesti ”levittynyt”. Ei tunnu enää turvotukselta. Mutta eipä sitä vielä ulkopuoliset huomaa. Sillä tavalla se tuntuu, että melkein koko ajan on sellainen ”täysinäinen” olo, vaikka ei olisi mitään syönytkään. Tinker_lle myös onnea vauvamasun löytymisestä!

Sartsa, kiitos sympatioista. :) Ja Pätkis on hyvä nimi! Sun kaupunkireissu muuten kuulostaa ihan omaltani. Myyjä selittää jotain jostain tuotteesta ja mun pitää mennä lattialle istumaan kesken kaiken, ettei pyörtyisi. Kassalla on aina kauheinta: jonottaminen ja seisominen on pahempaa kuin käveleminen. Joskus ei millään meinaa kestää loppuun asti ja maksaminen tuntuu kestävän ikuisuuden.

Maira: kotidoppleri..? *googlaa pikaisesti*. Aha, onko noi yleisiäkin? Mä varmaan friikahtaisin, jos en saisi ääniä kuuluviin. Mutta jos sen osaa, niin varmaan hieno fiilis!

Ela: kurjaa tuo sairastelu. :( Mulla oli sitä myös kuukausi putkeen. Toivottavasti sulla menee ohi. Ei siinä voi muuta kuin yrittää levätä aina kun mahdollista. Yritä röyhkeästi delegoida muille kaiken minkä suinkin voit.
 
sirlille pahoittelut ja halit :hug: Voimia!

Tässä pikaisesti tulin teitä kurkkimaan. Päätä särkee niin kauheesti, ettei jaksa kauaa palstailla :D

Neuvolalääkäri
oli tänään, yyh kun se tuntuu joka kertaa niin kipeeltä :( Vauvalla kaikki hyvin kuitenkin :)

Miten teillä muilla on paino käyttäytynyt? Mulla oli ekalla neuvolalla noussu reilun kilon, mutta nyt se oli laskenu 2,5kg?! En tajua :D Oon syöny niin paljon herkkujakin nyt...Eikä pahoinvointiakaan enää oo...Väsymys yhä edelleen vaivaa ja tää päänsärkykin.

Ultrakuvia mulla löytyy tuolla blogin puolella, tästä linkistä: Kotiäitinä Napapiirillä: Raskaana :) Vähän on epäselvä kuva, mutta kai siitä jotain selvää saa:)

Palailen paremmalla ajalla :) Terkkuja kaikille masuille ja äideille.

St. Brigitten ja tokatoukka 13+5
 
Maira, hyvä kuulla, että muillakin tämä raskausaika saa vähän kriisinpoikasia kytemään. Ja joo, hormoneistahan täälläkin taitaa nuo kriisit pitkälti johtua. Nyt tuntuu vaan, että itsellä muutenkin vähän mieli matalalla. Voisin viettää koko päivän sängyssä, ketään ei huvittaisi nähdä, mitään ei huvittaisi syödä. Väsyttää ja huono olo käytännössä koko ajan. Sitä helppoa ja hehkeää keskiraskautta odotellessa vain!

Neljän suora taisi kirjoitella tyynystä unikaverina. Meillä tuota tyynyä sanotaan pimppityynyksi. :LOL: Minulle se on tärkeä, koska nukkuisin kaikkein mieluiten mahallani. tyyny tai peitto jalkojen välissä auttaa kummasti pysymään kyljellään. Nyt vielä onneksi mahallaankin pystyy nukkumaan.

Masun näkymisestä/ tuntumisesta. Minulla ainakin aamuisin virtsarakko painaa kohtua sen verran, että kohtu tuntuu selällään maatessa hyvinkin selvästi. Tuntuu sellaiselta nyrkin kokoiselta patilta vähän milloin milläkin kohtaa alamahaa, yleensä hieman oikealla puolella.

Ja kun nämä jutut nyt tuntuvat pysyvän muutenkin tuolla sängyssä, niin täällä ei kovin paljon nukkumisen lisäksi elämää makuuhuoneessa ole. Toisaalta haluja kai olisi molemmillakin, mutta ajoitus on aina huono ja halut vähän eri paria ehkä. Lisäksi kesän ajan asumme appiukon luona, jossa meillä ei varsinaisesti ole omaa erillistä huonetta (aika rauhallinen soppi kuitenkin). Tämäkin rauhoittaa petipuuhiin ryhtymistä jonkin verran. Kumma juttu!:whistle:

Rakenneultra meille varattiin 12.9.

Hei muuten.. Voiko hiivasienitulehdus/sammas tarttua rintoihin muuten kuin imettäessä? Nännejä kutittaa, enkä keksi oikein muuta syytä. Sammasta oli kakkosella kerran imetyksen aikana, ja mielestäni se tuntui aikalailla tältä.. No, pitääpä koittaa, josko sitruunasta tai puolukasta olisi apua, tuskin niistä ainakaan haittaakaan on..huoh..Tiedä sitten, mistä tuon nyt tässä vaiheessa olisi saanut..:confused:

No, eiköhän tässä ollut taas tarpeeksi asiaa. Huomisen kun jaksaisi touhuta, perjantaina neuvolaan ja sen jälkeen lasten luo Pohjanmaalle. Seuraavan kerran kotiin vasta elokuun lopussa.. Hohhoi..

Pinuski jolla viikkoja 13 tasan (tällä tavalla näiden viikojen pitöisi mennä. Sunnuntaina tuli 12 täyteen, tänään 13 :LOL: )
 
Viimeksi muokattu:
niiskuneiti mä kans ihmettelin tuota painontunnetta n.viikko sit ekan kerran ja edelleenkin on tuntunu sitä.. Välillä kävellessä se tuntuu tosi inhottavalta! Mut siis uskon, että liittyy tähän kohdun kasvuun, mulla ainakin pullahti nyt viikossa ylemmäs tuolta jonkun verran :D
 
Hauska lukea, ettei ole yksin näiden raskausvaivojen/oireiden kanssa. Itse oon muuten selvinny suht vähällä, mutta väsymys on kyllä armoton. Ja sit noi muut petipuuhat tahtoo aina jäädä, kun mies ollut tiukasti töissä ja mie oon melkein aina nukkumassa kun se tulee kotiin.. Niitä keskiraskauden hormonihyrräyksiä odotellessa ;)

Maha alkaa kyllä hauskasti näkymään, vaikka kuin vetää sisään niin ei sitä kyllä piiloon saa :LOL: Ehkä se on kohta jo työpaikallakin tultava reilusti kaapista ulos, kun ei tämä mikään salaisuuskaan enää ole.

Tuossa huomasin, että joillakin on ollut jo eka neuvolalääkäri. Meidän paikkakunnalla ensimmäinen lääkärikäynti on vasta viikoilla 26-28, mikä mun mielestä on aika myöhään. Näitä neuvolakäyntejä kun muutenkin on tosi harvoin. Toinen, hyvin pikainen, oli viime viikolla ja seuraava vasta 2.9. Onhan siinä toki rakenneultra välissä, mut silti ois kiva jos joku tarkistais paikat ja tilanteen ja sanois, että kaikki ok.. Mites muilla?
 
Hei!
Vieläkö mahtuisi yksi myöhäinen tähän ketjuun? Odotan ensimmäistäni ja laskettu aika pitäisi olla 26.1. ja paikkana TYKS. Vastikään kävin niskapoimu-ultrassa ja kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, joten ensimmäinen paniikkietappi on ohitettu :) Kiva, että löysin tämän ketjun! :wave:
 

Yhteistyössä