**Tammivauvat2008**vol2

POA: ihana nappisilmä tosiaan teillä, meillä kans poitsulla ollut rusehtavat silmät jo tosi aikaisessa vaiheessa, saas nähdä tuleeko täysin ruskeat niinkuin mummolla ja papalla, va tuleeko äitiinsä ja saa vihreenruskeet silmät...

Tuo pukeminen on tosiaan vaikeaa.. Asutteko eteläisessä suomessa POA vai? Mitä te muut pohojosen asukit puetta vauvoillenne näillä ilmoilla ulos vaunuihin, Saaruu, Tammiäitii... auttekee? :wave: Pitääkö vielä suojata niitä korvia, yms..?

Viheliäitä nuo itikat, kun ne on taas palanneet.. aamulla laiton pojan ulos vaunuihin nukkuun, niin siellä muutamaan kertaan itkeskeli ja sit parin kerran jälkeen kun silmät oli apposen auki niin otin sisään ja katsoin kunnolla vaunuihin. Siellä oli 3 sääskiä täynnä verta, ilmeisesti kävivät poikaa imemässä :$ Mulla siis oli harso ja hyttyssuojakin ja silti pääsivät :( täytyy vissiin alakaa nukuttaa sisällä...

No nyt kutsu käy...

Piku ja Jasu
 


Kiirettä pitää meillä iida ei vielä känny kuin kyljilleen mutta vatsallaan punnertaa kun laitetaan masulleen.... ja koittaa myös nousta selältään istumaan kovalla ähinällä :)

ulkoilusta meillä on nuissa tuplissa edelleen tou pehmeä kantokoppa eli se lämmittää jalkoja eli ylä päässä iidalla on esim body ja kollege takki ja ala pässsa esin kollegehousut ja sukat täällä on lämpöasteita kivasti mut tuuli on h iton kylmää vaik arska paistaakin...

kiloista me ei omisteta vaakaa :kieh: joten viimex oon jälkitarkastuksessa käyny vaakassa nyt pe ois tarkotus taas neuvolassa vaakalla käydä kun on kummankin tytön lääkäri neuvolat.....

Pukluttelu iida ei oo kovasti pulautellu mut esikko aikanaan (7v sitten) pulautteli 6kk asti vaik sai kiinteitäkin....

tutti on meillä säännöllinen itkun vaimennin jos tutti ei kelpaa niin sitten on varmasti nälkä :whistle: tosin on tuo neiti seuran kipeekin :D

hoidosta meillä on iida ollu yö kylässä mummulla ja vaarilla sekä mummu ja vaari on olleet kotona hoitamassa kun ite ollaan oltu reissussa ...



aurinkoista kesän alkua :wave: :wave:
 
Heipsa!
Kylläpä siellä oli ihana nappisilmä!

Piku, meillä oli esim tänään Lucalla päällä velour-housut, sukat, tossukengät, t-paita ja neuletakki sekä narulakki. Mä tykkää suojata korvat viel lakilla, mut en kuitenkaa kypärälakkia käytä. Lämpöstä on mut tuulee aikalain et saa kuiten olla vielä tuota vaatetta.

Muuten täällä taas koitellaan mamin hermoja, muutenki väsynyt ku Lucalla taas menny syömiseksi yöt niin sitte noi isommat kiukuttelee, inttää ja tappelevat :kieh: Omaa aikaa ei taas tunnu mistään välistä löytyvän. Jotain pitäs taas kehitellä et jaksais itekki paremmin. Jos taas pääsis säännöllisesti kävelylle yms rauhassa tota pihaa laittaan, ettei joku muksu oo kainalossa tai muuten hyysättävänä. Sais lepuuttaa omaa päätä :D

Nyt yhtää taas ei muista mitä kaikkee piti kitjoittaa, pää lyö tyhjää ja esikkoki marmattaa "keksi mulle tekemistä-fraasia" ja mikää mitä ehottaa ei tietenkää kelpaa :kieh:

ainii, tänään maisteltiin lihasosetta ja eilen tein possua Lucalle pakastimeen, vielä ois tarkoitus kanaa sekä nautaa ja ainaki yks satsi kasvissosetta. Kalliita noi lihasapuskat 0,87sent

mut joo :wave: tällä erää!

Saaru
 
Me käytiin äsken neuvolassa!
Pituutta oli pojalla nyt 65,5cm (vaan sentti oli tullut nyt kuukaudessa pituutta lisää ) ja paino oli 7320g (kuukausi sitten oli 6830g)
Neuvolantäti oli myös samaa mieltä mitä täällä aamulla kirjoittelinkin, että tassuttelu/kotiunikoulu kannattaa aloittaa, ja antoi ohjeetkin siihen. :)
Ei tainut poika edes huomata kun rokotuksen sai, ei ruvennut itkemään tms.

Meillä on pojalla nyt vaunuissa pitkähihainen body, kolitsihaalarit, ja päällä kollegetakki auki + päässä kypärähattu, täällä on kyllä tosi kuuma muuten, mut kylmä tuuli on. Varjossa on vaunut missä nukkuu, en usko että sil on yhtään liian kuuma.

 
Moi!

Voimia Saaru =)

Mä olen välillä miettinyt, että mitenköhän sitä ikinä tulee pärjään kahden tai useamman lapsen kanssa, kun tän yhdenkin kanssa on välillä ollut aika "tiiviitä" päiviä. Varsinkin silloin, kun se känytti mahavaivoja, söi jatkuvasti ja nukkui pienissä pätkissä tai vaan sylissä. Nyt sentään vetäisee ainakin yhdet tunnin mittaset unet päivässä. Joten siis saatte mun sympatiat, joilla on useampi lapsukainen kotosalla!

Meidän pienimies kääntyi pari päivää sitten ekaa kertaa selältä mahalleen ja voitte kuvitella mitä se on sel jälkeen tehnyt, pyörinyt pitkin lattioita ja tuskastunut, kun seinät tulee vastaan. Ja eteenpäinkin olis hirveä hinku vaan ei vielä tarpeeksi voimia ja tekniikassakin taitaa vielä olla parantamisen varaa :)

Imetättekö tai annatteko aina ennen päikkäreitä maitoa pikkuisellenne
? Mä yleensä imetän aina ja yleensä kaveri torkahtaakin aina tissille. Mutta ongelmia syntyy, kun maitoa nousee tai röyhtäytyttää "muuten vaan" ja siihen kaveri sit usein herääkin. Nyt olen miettinyt, että jos sais pojan unille ilman tissiä niin ei tätä ongelmaa tulisi. Se on meinaan ihme, miten tää vaivaa päiväunilla, muttei yöunilla! Taitaa pieni mie olla iltasin niin tosi syvässä unessa, ettei herää moiseen. Sängyn ja vaunujen päät on koholla ja röyhtäytän pojan kyllä aina ennen unia.

Kelläs e oli se nappisilmä hurmuri, no kuitenkin oikea hurmuri oli!

Nyt alan tilaileen kestovaippoja :wave:
 
Kide: Minä annan aina ekaks kiinteetä, ja sit tissiä sen jälkeen, ja usein poika sit nukahtaa tissille. Vaan tästälähtien en anna enää nukahtaa päivälläkään tissille, kun yritän päästä tuosta yötissittelystä eroon.
Samoja ajatuksia myös täällä, mie en varmaan ikinä selviytyis useamman lapsen kanssa :ashamed: Tuossa yhdessäkin on niin hurjan paljon hommaa.
Meidänkin poika ihan yllätti neuvolan jälkeen, ja vetäsi 45min unet :attn: Viimeks nukkunut päivällä noin pitkät unet yli pari viikkoa sitten. :)

Saarulle kovasti voimia arjen keskellä, teillä taitaa olla nuo yöt vähän samanlaisia Lucan kanssa kun meillä on nyt ollut :/ Toivottavasti pian helpottaa :hug:

Gorthaur: Onnittelut painonpudotuksesta :flower: :D
 
Tiedän mistä puhut Katja Josko se siitä alkais teidänkin poika ymmärtämään vähän pidempien unien päälle!

Meillä yöt on palautuneet samaan "vanhaan malliin" eli pieni mies syö vaan kerran yössä, joskus 5-7 aikoihin (kop, kop). Mut nyt tuntuu, että ois hyvä kun se sais pitkän unipätkän nyt myös tähän päivään. Silloin harvoin kun on pitkät pätkät nukkunut niin on tosi virkeä ja iloinen veikko aina iltaisin =)

Ja kiitti kaikille, jotka vinkkasitte tuon painonpudotus linkin, nyt mun pitäis enää etsiä ne ohjeet käsiin. Niin ja alkaa tekeen kans noita vatsoja!!!! Uimakausi on jo ovella.... ;)
 
Kiitos kaikille! Joskus on noita raskaampia aikoja/vaiheita. Niitä varmaa vaan tulee kun univelkaa kasaantuu liikaa yms. Ja nyt oon aika tiivistii ollu 24/7 kotona ja lasten kanssa. Ois taas ihana huokasta ja tehdä jotain ihan vaan RAUHASSA! Tuota pihaa mielis kohentaa ja varastokin on kuin pommin (miehen jäliltä, etsi sieltä kalavermeet) jäliltä ja kaipais siivousta.

Voi että ku meilläki nukuttais paremmin, siitä kuiten olen onnellinen että täällä ei sinäsä valvota taikka itketä/huudeta. Herätään vain syömään. Mutta mä en ite millään jaksa tuota hyssyttelyä, tassuttelua tutittamista, ihan pakko nukkuu joka ikinen minuutti et sitten jaksaa. Tuota "unikoulua" vois meilläki miettiä kunhan mies jää lomalle, niin saa aamulla/päivällä sitten ottaa takas sen minkä yöllä menettää. Mutta toisaalta ei sitten huvita pilata sitä yhteistä perheaikaa vain nukkumalla päivällä. Ja kauhiasti ei tohi toista itkettää, ku sitten täällä ei kyl muutkaa nuku, vaikka hyvinhän noi pojat on tähänki asti nukkunu vaikka Luca ois saattanutkin itkustaa ennen nukkumaan menoa.

Mä en anna heti kiinteen jälkeen tissiä, annan vähän ajan kuluttua sitten, yleensä ennen nukkumaanmenoa, muuten ne tulee puklina heti ulos. Meillä mä tisutan jonka jälkeen laitan yleensä vaunuihin (myös sisällä) pojan, tutti suuhun ja harso kainaloon ja heijailen vaunuja kunnes nukahtaa. Yöunille sitten nnukutan joko tissille viereen tai sitten sylissä hyssyttelemällä tutin ja harson kanssa.

Nyt hetken rauhallisempaa, isommatki asettu leekaa keskenää, sopivat et ovat yhtäviä :heart: ja Lucakin nukahti
Niin ja hyvä Gorthaur, hyvä et joku onnistuu!!Ja paino putoo..


Nonii, se siitä ilosta, Luca heräsi..*huoh*
 
Saaru: Joo, siks meilläkin on tullut niin paha kierre tästä yösyöpöttelystä, kun se tissi on helppo nakata suuhun, ja jatkaa ite unia. Niin poika sit tietysti ei voi nukahtaa ennen kuin saa sen tissin suuhun, ja sit kun itteä väsyttää, niin ei oikeesti jaksa tedä muuta :snotty:
Neuvolantäti kyl sanoi, että yleensä ihan kolmessa-neljässä yössä voi saada jo hyviä tuloksia aikaseks, mut ei kaikille kuulemma tehoa tuokaan. Oishan se sit varmaan pidemmän päälle helpompaa kun jaksais viikon verran vaikka kunnolla panostaa siihen tassutteluun. :)
 
voi saaru, jaksamista, niin ihanan mutta joskus vaan niin raskaan arjen kanssa :hug:
Kyllähän sitä välillä itsekkin miettii, kun on raskaampia päiviä , että miten sitä tosiaan sitten useamman lapsosen kera jaksaa. Mut sit oon vaan ajatellut et kai siittä selviää :snotty: todellisuus on varmaan jotain aivan muuta kuin mitä ees osaa ajatella...

Meillä on ollut tänään päikkärirytmi aivan hukassa, ja sen myötä poika on ollut todella kiukkunen , yllättäen. Ensin tosiaan ne sääsken penteleet herätti ja sitten kun yritin saada pojan nukkumaan tuossa kahden aikaan, niin nukahti kyllä tissille, jota ei edes kunnollla suostunut syömään ja heräs kun nostin vaunuun.
Lähdettiin sitten vaunuttelemaan, siinä toivossa ett kyllä se nukahtaa (kun yleensä ei tarvii etes heijata vaan nukkuu paikallaan olevissakin) niin mitä vielä toinen vaan höpötteli siellä vaikka oli aivan väsy, no kylälle käveltiin ja sit se alkoi mennä itkemiseksi, vissin tylsää kun ei nähnyt mitään.
Ei auttanut muu kuin hypätä linja-autoon, jäi kaupassa käyntikin kun en uskaltanut mennä ku jos ei rauhotukkaan aivan vähällä, ja seuraava bussi ois tullu tunnin päästä vasta, ja kotiin n.3km. No sit kotona taas kauheaa kitinää, yritin tarjota tissiä vaan ku ei maistu, sit leikkiin, ei maistu sekään... no sit vihdoin äsken mentin makkariin tisutteleen ja siihen sitten nukahti. Ulos laiton, saa nähdä kui kauan malttaa nukkua |O
No nää on näitä päiviä, ja varmaan reakoi tuohon lämpöönkin... Meillä oli pojalla päällä kun käytiin vaunutteleen, niin pitähihainen body, puoli potkarit, ja potkupuku, päässä nauhalakki. Ihan oli hiestä märkä kun huusi niin paljon, muuten ei varmaan ois ollut kyllä liikaa. Nyt kun varjoon laitoin nukkuun niin body, puolipotkarit ja veluripuku, ja narulakki. Täällä on tosiaan ihanan lämmin, mut ei se vielä varjossa ole niin lämmin tieten ja tuuleskelee..

Ai niin ja pinniksestä:meillä on sen verran vahaa mallia tuo kun saatiin miehen siskolta (ostettu 9v. sit) et siinä on vaan kaks vaihtoehto, joten ylimmällä tasolla on. En kyllä usko et vielä rimpuilee alas, mut joku päivähän ne sen aloittaa, ja tietty mieluummin aina liian aikaisessa siirtää et ei vahinkoa satu..

päikkäreistä ja muutenkin nukkumaan laitosta..meillä yleensä Jasu syö ensin kiinteän ja sitten noin puolen tunnin päästä tisua päälle ja yleensä tisulle nuokkuu, ja sit sänkyyn tai vaunuihin nukkuun. Herää yleensä kun röyhtäytän, mut nukahtaa sit itse sänkyyn/vaunuihin uni pupun ja tutin kanssa. Meillä on Jasun kanss aina illalla samat rutiinit, ensin sosetta, sitten iltapesulle jolloin jo lauleskelen tuutulaulua ja sitten tisua ja samalla laulan, sit vielä halitaan ja sylitellään vähän ja sänkyyn. Ihana kun poika monasti alkaa itsekkin kun on syönyt niin yniseen samaa tahtia kun minä laulan :heart:

onittelut gothaurille senttien kavennuksesta ja kilojen puotosta...

niin ja nyt meillä sitten herättiin vaunuista hurjaan itkuun, liian lämmin ei ollut, vaan taas siellä oli verinen sääski, ei tuu mittään :headwall:

Piku ja itkuinen Jasu :(
 
Nyt on ensimmäinen askel otettu meidän nukahtamisharjoittelussa. Poika on saanut iltatissin sohvalla (normaalisti sängyssä syö ja nukahtaa siihen ) ja nyt on unirätin kanssa omassa sängyssä. Kerran kävin sitä tassuttelemassa, rauhottui melkein heti. Vaikuttais siltä, että kohta nukahtaa. Ajateltiin tälleen kevyt lasku tehdä tähän harjoitteluun, että harjoitellaan nyt aluksi nukahtamaan omaan sänkyyn illalla. :)
 
No nyt se nukkuu omassa sängyssään :D
Ei tässä iltanukahtamisessa sinäänsä oo kamalasti ongelmaa ollutkaan, vaan lähinnä ne yöheräilyt. Katellaan nyt mitä tästä tulee, mut jos menee kamalaksi huudoksi, niin otetaan sit 1½vk päästä uudella yrityksellä, kun mies on lomalla. :)
 
Mie taas täällä yksin kirjoittelen :LOL:
Se vaan unohtui kertoa, kun oli eilen puhetta, että vaunuista kopan otan pois, niin hyvin meillä kyl poika pysyi makuupussin päällä rattaissa, ei mienannut valahtaa ollenkaan kun puoli-istuvassa asennossa pidin.
 
Tsemppii katjalle nukutushommiin! Toivottavasti nyt nukuisi, kun noin kätevästi nukahti *peukkuja* Täällä meillä pikkumies just söi puuron ja pien sitten tisulle ja unille. Isommat pojat on jo yläkerrassa iskän kanssa. Vähän venähti tämä ilta ku saunomassa käytiin. Luca onkin hirmunen vesipeto, kyllä läiskyy vesi. Käsillä ja jaloilla molemmilla vispaa ja vesi lentää niiin et itteeksi meinaa jännittää :LOL: hupasaa. Tänään Luca kävikin ison velin kanssa samassa punkassa pärsimässä.

Meillä kans Luca istuskelee puoli-istuvassa asennossa rattaissa, joskus valuun ja joskus pysyy paremmin, riippuu siitä kui paljon touhutaan. Mutta usein olen käärinyt peiton tai makuupussin reunan rullalle pepun/jalkojen alle pötköksi niin ei pääse valumaa ja sitten vielä rattaiden valjaiden alaremelit kiinni (ei niitä olkapään ylimeneviä) Hyvin pysyy..

Nyt Luca innostu sitterissä sätkiin ja päryytteleen :LOL:
 
ärris: Kyselit tuolla aiemmin, että joko meillä muilla vauvat kääntyy mahalleen. Meillä neiti kääntyi eka kerran mahalleen äitienpäivänä äitinsä iloksi =) :heart:

puuroista: Meillä ei olla vielä maistettu, mutta kohta rupean antamaan pottua ja hedelmäsoseit. Meillä neiti siis vielä pelkällä tissillä. Puurot tulevat mukaan kuvioihin sit noitten edellisten jälkeen. Totutellaan makuihin rauhassa.

kide: Mä imetän aina neitin ennen päikkäreitä ja meilläkin neiti yleensä torkahtaa tissille ja vien sit vaunuihin ja ulos nukkumaan.

Ja nyt neitiä syöttämään :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 4,5 kk :heart:
 
hei kaikille!

Meillä Antti kääntyilee myöskin selältä mahalleen.. vauhdilla oikein menee.. :D Ja nyt maanantaina puhkesi ensimmäinen hammaskin ja eilen sitten tuli heti toinen perässä :) Ja tänään meillä oli se 5kk neuvolakin.. painoa oli 8365g ja pituutta 69cm.. :) Iloinen ja jäntevä poika. Ja tosiaan kaura ja vilja tuotteet saadaan mekin nyt aloitella.. :) Päästiin nyt muuttamaankin rivitaloon, ihana kun on oma ulkoovi, sauna ja piha :) Mutta palailenpa taas joku päivä kirjoittelemaan, ja käyn ainakin muuten kurkkimassa täällä teidän muiden kuulumisia :wave:
 
Iltaa kaikille!
Onpa täällä taas juttua! Ja ihana kuva nappisilmästä. =)
Kääntymisestä:meidän neiti on kuukauden päivät kääntyillyt ja nyt on ryömimistreenit meneillä. Kova halu olis päästä eteenpäin ja hirveä kiukku kun ei ihan pääse! :D
Mä olin tänään esikoisen kanssa mll:n retkellä ja iskä hoiti Emmaa. Oli mennyt tosi hyvin! Nukkui jopa yli tunnin päikkärit, mikä on SUURI ihme! Iskä oli nääs antanut pullon velliä ja maitoa sekoitettuna ja neiti nukahti heti! Eli pikkuhiljaa mekin kiinteitä aloitellaan. Perunaakin kokeilin taas tänään, pikkaisen meni jo alas! :)
Niin, ja kiitti vinkistä Katja, kokeilin ensin persikkasosetta pikkasen ja neiti söi ihan innolla, tottui pikkasen lusikkaan ja sit perunaa päälle. ;)
Toivon nyt, että kun kiinteitä aloitellaan, niin päikkäritkin tulisi kuvioihin. Ehtis tehdä vähän kotitöitäkin välillä.
Neamma
 
Huomenta.
Ihana yö takana. :kieh: Mut mulla piti hermot, enkä ottanut poikaa tissille roikkkumaan meidän sänkyyn. :)
Meillä siis tilanne on se, että poika on nukkunut meidän välissä, ja yöt on mennyt siihen, että tissiä pitää olla 5-7 kertaa yössä, ja pitää saada nukkua tissi suussa jne..
Elikkäs laitoin pojan iltatissin jälkeen omaan sänkyyn, jonne nukahtikin suht helposti, pientä itkua oli, mut ei mitään hätääntynyttä, lähinnä "väsymysitkua".
24.00 asti nukkui heräämättä, ja sit siitä kuuteen asti meni kutakuinkin niin, että nukuttiin puoli tuntia, valvottiin puoli tuntia, nukuttiin taas puoli tuntia jne.... |O Ja tassuttelua joka välissä. Kahden aikaan annoin tissiä, ja sit aamulla seitsemältä annoin seuraavan kerran kun noustiin ylös!
Eli nukuttiin aika vähän viimeyönä, mut poika oli siis koko yön omassa sängyssä :attn: (lukuunottamatta yhtä tisuttelua) Ja missään vaiheessa poika ei itkenyt niin kovaa, että olisin sen syliin nostanut. Lähinnä oli semmoista "unissaan itkemistä".
Kuudella heräämisellä siis mentiin, mut vaan yhdellä tisuttelulla :D

Meinaa vähän väsyttää, mut onneks tulee vikkonloppu, niin saa sit vähän vaikka päivälläkin nukkua, kun mies on pojan kanssa. Jospa tää tästä pikkuhiljaa lähtis, vaikka aluks olikin suunnitelmissa, että sit vasta aloitetaan tää kun mies jää reilun viikon päästä lomalle. Mut eihän sitä tiiä, vaikka siinä vaiheessa jo nukuttaisikin parilla yöheräämisellä jo!!! :)

Neamma: Siitä ne syömishommat alkaa pikkuhiljaa sujua, tsemppiä harjoitteluun! :)

Väsynyt Katja & Albert joka haluu nyt tissille ja pienille unille :wave:
 
Toivottavasti saat Katja päivällä nukuttua =) Tuohan kyllä kuulostaa hyvältä, että poika ei tarvinnut tissiä tuon enempää, antaa toiveita paremmasta!
Tänne ei kummempia kuulu. ihan ilma edelleen B)

Kiinteiden maistelua jatkettu, läpimurtoa odotellessa. Taitaa olla kaikkialla muualla enemmän sosetta, kun pienen miehen mahassa :headwall: Mutta vielä joku päivä se meidänkin pikkuinen tajuaa, mitä on nieleminen, ehkä.... :kieh:

Mä kans odotan tuota 5kk rajapyykkiä niin vois kaurapuuroa alkaa keittelemään iltapalaksi. illat kun on aika tankkausta niin, josko se puuron avulla sitten helpottuis. Vellejä kun enää viitsis aloitella, josko nieleminen sitten jo sujuis paremmin ja puuro menis mahaan saakka.

Ai niin meidän pikkuinen nukkui eilen kaksi tuntia päiväunia!!! Historiallista :attn:
Mä vaan käänsin sen vaunuissa välillä toiseen asentoon ja tuohan jatkoi uniaan vielä toisen tovin, toivottavsti tänään tapahtuis sama juttu! Just kun eilen valittelin lyhyistä päikkäreistä. ilta menikin sitten tosi mukavasti, kun pojalla oli vielä virtaa.

Tilailin eilen kestoja ja taitavat tulla huomenissa. Fuzzeja tilasin, kun ne on mun mielestä ihan älyhelppoja ja pitää hyvin. Ajattelin siis alkaa nyt vähän pontevammin osakestoileen.

Nyt seuranpitoon.

Kide ja poika 4kk melkein 3vkoa
 
Huoh..mikä aamu taas.. taas on päivärytmi ihan sekaisin, no ehkä se menee tässä uusiksi vielä moneen kertaan :kieh: Yritin laittaa poitsun tänään päikkäreille omaan sänkyynsä,et ei ne itikat sit kiusais, no eihän se nukkunut kuin puol tuntii..No sitten taas leekattiin ja sit taas yritin laittaa päikkäreille puolen päivän jälkeen ja voi sitä kiukkua ja itkua, yritin nukuttaa vaunuihin sisään ja ulos niin ei, sit omaan sänkyyn niin ei onnistunut. Sitten otin uudelleen tisulle nukahtamaan, muutaman imun imas ja nukahti klo.13. Näköjään niille on nuo rytmit niin tärkeitä, ja nyt ne on ihan päälaellaan ( kun yleensä herää noin 13-14 ensimmäisiltä päikkäreiltä ) :/ no kyllä se tästä...

Hienoa Katja että teillä kuiten meni yö kohtalaisen hyvin, vaikka väsynyt varmaan olet, mutta siis tisua ei tarvinnut sitten joka välissä. Ja ainakin itse oon huomannut et kyllä se on hieman helpompi itsekkin nukkua, kun pikkuinen nukkuu omassa sängyssä. Vaikka se ois niin ihana tuhisija siinä vieressä ja välillä itselläkin houkuttelis se jättää siihen nukkumaan. Mut mie oon huomannut et Jasukin nukkuu paremmin omassa sängyssä, kun ei niin herää jo me liikutaan.

No nyt kutsu käy

Piku ja Jasu
 
Heips,

Jaksamista kaikille "nukkumisongelmaisille"! Meillä edelleen vaihtelevalla menestyksellä saadaan Lauraa ajoissa nukkumaan, nyt kohta kolmeviikkoa mennyt, eikä vielä kauheasti ole auttanut. Nukahtaa kyllä usein jo ihan ajoissa, mutta herää sitten noin puolen tunnin jälkeen kitisemään. Tätä kitinää kestää sitten vaihtelevan ajan, hyvällä tuurilla riittää kun käy vaan kerran pari tutittamassa, mutta välillä sitten syödään, kitistään, tutitetaan syödään lisää jne... Mutta jatketaan harjoituksia, ehkä tuo neiti jonain päivänä oppii tuon nukkumaan käymisen. Onneksi unet ovat kuitenkin sitten ihan pitkät, kun lopulta nukahtaa.

Tänään illalla ois miehen tarkoitus lähteä käymään mummolassa Lauran kanssa, saisin sitte muutaman tunnin rauhassa lueskella ensviikon tenttiin. Pikkasen pukkaa stressiä itselle noista koulujutuista, mutta onneksi ensiviikon jälkeen sitten helpottaa ainakin... Mä kun en saa mitään aikaseks näin päivisin, ku on sen verran hälinää, niin menee yötöiks..

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille, toivotaan että lämpimät säät jatkuu!

Maija ja Laura 4 kk
 
Kide: Joo, itekin huomasin sen, että ei se poika tosiaan sitä tissiä oikeesti tarvitse enempää kuin kerran yössä. Jos sillä olis olllut kova nälkä, niin olis varmasti karjunut kovastikin, vaan itku oli ennempään semmoista, "minua väsyttää, ja olen loukkaantunut, kun en saa nukkua äitin tissi suussa"-itkua :D
Minä muutes aloitin antamaan puuroa jo pari päivää sen jälkeen kun poika täytti 4kk, niin aloitin sillä hipp-kaurapuurolla, lastenlääkärikin sanoi, että se on niin vatsaystävällistä, että siihen on voitu laittaa se alkaen 4kk merkintä. :)
Onnittelut pitkistä päikkäreistä! Toivotaan, että kiinteiden syönti alkaa pikkuhiljaa sujua.

Piku81: Jep, uskon että parempaan päin mennään, nää muutama eka yö saattaa olla vaikeita, mut pidemmän päälle sit helpompaa. Ja saan onneksi viikonloppuna sit nukkua univelkoja pois. Ite oon kans huomannut, että rytmit on aika tärkeitä tuolle pojalle jo tämän ikäisenä, vaikka ne päikkärit onkin vaan pikku torkut aina, mut jos ne jää kokonaan välistä vaikka, niin siitä ei hyvä seuraa..

Katja ja pikku-"unikoululainen"
 
Huomenta hei!
Täällä ollaan oltu menossa koko eilinen päivä sekä varmaa tämäkin. Ihanan lämmintä! Eilen puistoiltiin ja otin eväät Lucalle mukaan, poikienkaa syötiin jädet ja sitten kotiin syömää. naapuriin kylään ja sitten illalla vielä pojat mummolaan ja me miehen kaa kauppaan. Kaupasta lähtikin sitten paljon evästä mukaan et saan tehtyä Lucalle soseita. Kanaa, nautaa, bataattia, kesäkurpitsaa sekä maissi, eiköhän niistä jo taas joksikin aikaa ole. Mutta taas unehtu ostaa itekin se nuk:in nokkamuki, siit on varmasti helpompi(tai luulisin) juoda kuin taikamukista ku nokka on pehmee.

Mä koitin kans eilen et en nosta "turhaa" poikaa sängystä, kun kerran olen sinne laittanu. Niin raasu ihan unissa vaa kauhia touhu päällä, mahallaa, pää ylhääll ym,s mut unessa kuitenni. Aattelin et meen härppäsee kun ei kerran itke, mut pakko oli käydä auttaa ku ei saanu omilta touhuiltaan nukuttua :LOL: Oli poikittain mahallaan sängynpäädyssä ja piti pinnoista kii ja kauhia ähellys. Miten te muut, käyttäkö "korjaan" asentoa, jos ei asetu muuten sänkyyn?
Ja Katjalle tsempit nukutushommiin! Toivottavasti saat aina päivällä sitte nollattua huonon yön:)

Mut ny kaffetta et heräis kunnolla..

Saaru
 
Meillä meni viime yö aivan loistavasti! :) (Tietenkin ensi yö on sit samanlainen kuin eka yö oli tätä "omassa sängyssä-harjoittelua", kun nyt näin kovasti kehuskelen miten hienosti meni)
Poika rupesi nukkumaan klo. 20.00 Iltatissin jälkeen laitoin omaan sänkyyn, ja nukahti heti.
03.00 Kuului pientä ähellystä sängystä pari minuuttia, ja ihan pientä kitinää, mut en ees menny pojan luokse. 04.30 sit heräsi kunnolla itkemään, sit otinkin suoraan sen tissille, en yhtään kyseenalaistanut siinä vaiheessa aamuyötä etteikö pojalla olis jo nälkä, iltapalasta kuitenkin oli jo aikaa melkein 9h, ja poika tyhjensikin molemmat tissit, mitkä oli ihan älyttömän täynnä maitoa. Siirto omaan sänkyyn, kättä pidin minuutin verran pojan päällä, otin pois, ja menin nukkumaan, ei kuulunut inahdustakaan ennen puolta seitsemää, kun poika sit heräsi, ja noustiin ylös. Siis aivan loistavaa! Ei tarvinnut tassutella kertaakaan!!! :D :D :D Ja pärjäsi noin hienosti aamuyölle ilman tissiä. Toivottavasti ei "kostaudu" ensi yönä!

Saaru: Mie käyn korjaamassa pojan asentoa, nyt esim. se monesti aina pyörähtää mahalleen, ja siinä asennossa se ei kyllä nukahda/nuku levollisesti, niin käännän takas aina selälleen. Juu, mie oon yrittänyt opettaa Albertia nyt juomaan taikamukista, mut se vaan puree sitä nokkaa, eikä hoksaa juoda. No jospa se pian oppis.

Katja ja Albert
 

Yhteistyössä