**Tammivauvat2008**vol2

Rentouttavaa lomailua gorthaur! B)
Joo, kokeilin meidän neidille perunaa. Survoin ihan soseeksi ja maitoa pusersin joukkoon. Eipä kelvannut ei. Kaikki sylki ulos. Esikoinen ei näin tehnyt ja olen ihan puulla päähän lyöty, että miten ihmeessä saan ton neidin syömään? Edelleen on toosi kiukkuinen ja itkuinen, ei mikään auta... Kuumetta ei ole eikä oikein kipeältäkään vaikuta, ei siis nuhaa tai muuta. Vaatetta on aika vähän, joten en usko että on kuumakaan. En ymmärrä mikä häntä vaivaa!Ei ole ennen ollut tälläinen, nyt teki jopa tissilakon. Huutaa vaan rinnalla. Ei kai hampaatkaan voi ihan näin vaikuttaa? Ikenet ei näytä vaaleemmilta... Tai turvonneilta... :| Jos jollain on ideoita, mikä vois pikkuista vaivata, niin olen kiitollinen kaikista!
Neamma ja tosi kiukkuinen Emma
 
Gorthaur: Mukavaa äitivapaata-aikaa minunkin puolesta! Kurjan kuuloinen tilanne :hug:

Neamma: Jospa sille Emmalle alkaisi pikkuhiljaa pottu maistumaan, tarjoa vaikka useamman kerran päivässä. Muuten en osaa kyllä auttaa, meilläkin kummallisia kiukkupäiviä ollut taas tässä. :/ Minä aloitin muutes nuo kiinteät vastoin neuvolan ohjeita (että kasviksilla pitäis aloittaa) vaan annoin ensimmäiseksi mustikkaa, ja sit päärynää B) sit vasta pottua ja maissia, vaan hyvinpä tuo pottukin sit maistui, kun harjoiteltiin lusikalla syömistä makeilla. :)

Katja ja Albert tänään tasan 5kk :wave:
 
Me muutes otettiin äsken vaunuista koppa kokonaan pois. Meillä kun tuo poitsu ei pahemmin niitä päiväunien nukkumisia harrasta, niin aina sitten tulee kiukku esim. kaupungilla, kun sieltä vaununkopasta ei nää mitään. Nyt sit käytetään tästä lähtien rattaina niitä, ja poitsu saa puoli-istuvassa asennossa seurailla maailman menoa sieltä. Ja sit jos rupeaa unettamaan, niin saahan niissä sit laitettua selkänojan ihan alas. :)
 
Moikka. Kamalasti ootte taas kirjotelleet :eek: tää mamma ei pysy perässä.... :ashamed:
NEAMMA: kantsisko sun alkaa antamaan vaik velliä iltasin ja aamusin? Tai puuroa? Luulen että teidän neiti kiukkuaa nälkäänsä...
Meillä tyttö tänään tasan 5kk :heart: että aika rientää....Neuvolassa tänään sai piikin ja itku tuli :( Loukkaannuttiin niin pahasti, että kyyneleet valui pitkin poskia. Itelläkin tuli avuton olo kun pieneen sattui :|
Meillä tyttö on ollut yökylässä ja hienosti on pärjännyt. Itellä on kyllä aina tajuton ikävä ja kiirus hakemaan tyttö seuraavana päivänä kotiin. Meillä on heinäkuun lopussa matka tiedossa, menemme Lontooseen. Tyttö on erossa äidistä sitten 5 yötä ja 4 päivää! Huh. Periaatteessa 4 yötä, kun aion itse nukuttaa tytön siskollani ja sitten vasta mennä kotiin. Ikävä on varmasti mulla niin hillitön, että vaikka matka on jo varattu, niin melkein tekis mieli se vielä perua... :ashamed: Mutta, toisaalta on kiva ite vaihtaa välillä vapaallekkin... Vähän on ristiriitaiset ajatukset itellä...
Me otettin käyttöön jo housuvaipat, se oli kannattava juttu. Ne kun on niin paljon joustavampia ja pehmosempia ku teippivaipat. Ja liberoa ostin, ne tuntuis tosi hyviltä ja on erittäin istuva ja joustava vaippa, suosittelen!

Jaahas, nyt kylpyyn ja iltapuurolle :wave:

Carla ja tyttö 5kk :heart:
 
Meillä poika ei ole ollut paljon hodossa. Mummu on ollut pari kertaa hoitamassa pari tuntia ja isänsä kanssa ollut muutamia tunteja. Minulla myöskään ei ole aikomusta viedä yökylään pitkään aikaan kun kuitenkin ensimmäinen lapsi niin halua nauttia.

Katja87: meillä kans ollaan otettu koppa pois ajat sitte kun meillä oli musta ja alkoi niitä helteitä olla, mutta siis asiaan miten olet saanut pojan pidettyä aisoissa siinä puoli-istuvassa asennossa? Kaipaisin vinkkejä siihen että onko jotain konstia?? Meillä kun nuo valjaat ei oikein sovi vielä noin pienelle kiinnitettäväksi noissa vaunuissa ja muuten poika valahtaa.. Muutkin kertokaa jos teillä jokin vinkki.

Gorthaur: Jaksamisia sinulle, on kyllä ikävän kuuloista. Ja tuttua myös minulle..
 
carla: Onnea teidän tytölle! Oliko muutes minkä kokoinen tänään neuvolassa? Meillä on huomenna vasta 5kk neuvola. Voihan se tosiaan olla, että reissussa ikävä tulee tyttöä, mut uskoisin että hyvin menee, kun on niin reippaan kuuloinen tyttö sulla :) Onko muuten ihan kätevä vaihtaa housuvaippa kun kakat tekee? Kun ei kuitenkaan tyttö vielä seiso.. Mie luulin, että ne olis sitten vasta kätevät, kun vauva jo seisoo.. (Mun kuvitelmaa vaan, kokemusta kun ei vielä oo) Voiskin ostaa itekin niitä seuraavaksi ja testailla, tosin ihan vielä ei oo tarvetta ostaa lisää vaippoja, kun hamstrasin 7 pakettia toukokuun alussa prismasta libero-vaippoja, kun oli 6,95?/pkt!

Meillä poika oksensi taas nyt illalla! Vaikka ei ees syönyt kun puol kuuden aikoihin hedelmäsosetta purkillisen, ja puol 8 iltavelliä meni vaan 60ml, että eipä olis luullut että noilla määrillä ähky olis! :/
 
mievaa: Matkarattaissa ainakin poika pysyy ihan hyvin puoli-istuvassa asennossa. Avonaisen makuupussin päällä on pidetty. Tai sit tuo poika on vaan niin rauhallinen, kun olla möllöttää vaan siinä :D Pakko kysyy sulta, että kävitkö muutes Kontiolahdella ylä-asteen, tuo sun nimi (sähköpostiosoittessa) kuulostaa niin tutulta B) Hämärästi muistan, ainakin samannimisen vuotta alemmalta luokalta.. :whistle: Ei oo pakko vastata, jos tuntui kysymys liian henk.koht :)
 
Mäkin yrittäny kaikenmaailman konstit tohon et poika pysyis mut sillä niin kova hinku päästä istumaan. =) Juu ja saa toki kysyä, mutta en ole kyllä käynyt =) Ihan samaa vuosiluokkaa olen kuin sinäkin ja asustelen täällä porvoossa tai siis asunut koko tämän lyhyen iän =)
 
mievaa: Saas nyt nähdä onko nuo meidän vaunut sit rattaina miten kätevät, ja meinaako poika niissä valahtaa. Huomenna mennään testailemaan niitä, kun on iltapäivällä neuvola. Pitää tulla sit kertoilemaan, että miten kävi. Juu, ei tosiaan oikein voi niihin valjaisiin vielä laittaa, ehkä parin kk:n päästä voi jo laittaa, ja sit varmaan on pakkokin jo, kun ei muuten pysy paikoillaan.
 
Katja87: Jep, kerroppa sit että kuinka kävi =) Tiedän sitte ittekki lähtee testailemaan ja yrittää asentaa tuon meijän ukkelin. Itekki kyl tos kokeilin tota makuupussia et laitan sen siihen alle ja vähän tuen sieltä jalkojen alta mut en tiiä sit et onko näin kesää kohden hiostavaa olla sen päällä..
 
Katja: onnea myös teille :heart:
Meidän likan mitat oli 8kg ja 65 cm. Ihan hyvän kokonen likka on :D
Neuvolan tätikin kovasti kehui tyttöä, on kuulemma niin iloinen ja seurustelevainen tyttö. Siellä se kalkatti mahottomasti ja seisoi mun sylissä, muutenkin oli tosi tarkkaavainen. Se piikki olikin sitten toinen juttu, siitä tuli iso harmitus :(
Meidän tyttö on tottunut jos minkälaiseen vaipan vaihtajaan, vaatteiden pukijaan ja syöttäjään. Meillä käy paljon mun äiti, sisarukset ja naapuri. Vaikka tyttö on mulle kaikki kaikessa, enkä oo väsynyt äiti, musta on kiva antaa myös muiden hoitaa likkaa. Ite voi sillä välin juoda rauhassa kahvin tai vaikkapa käydä suihkussa. Ja sit käydään aika paljon kaupoilla, siellä sitten ihan vieraat ihmiset juoksee meidän perässä. Syy on se, että meidän tytöllä on pitkä tumma tukka, joka herättää huomiota :D Luulen, että meidän tyttö ei ala edes vierastamaan kun niin paljon näkee ihmisiä.
Juu, housuvaipat on niiiiin helppoja! Mä vetäsen sen likalle, niin että ensin nilkkoihin vaippa, sit likka seisomaan ja vaippa ylös. Sit kun on kakka, revitään sivut auki, niin ei oo sit joka paikka kakassa. Oon kyl tosi tyytyväinen ja jotenkin helpottunut kun tytöllä on housuvaippa. Likka istuu aika paljon, niin ei tarvi sit miettiä, että kuin pahasti vaippa painaa masuun yms.
Meillä on vaunuissa selkänoja sellanen, että sen saa nostettua ylös. Meidän likka onkin jo jonkun aikaa ollut puoli-istuvassa asennossa vaunuissa. Hyvin viihtyy kun saa katella puita ja maailman menoa. Meilä vähän sama ongelma ku mievaalla, meinaa likka valahdella. Oon nyt laittanut pyyhkeen käärittynä likan jalkojen alle. Keväällä meidän liukas haalari luisti aina kun tyttö istuskeli, mä laitoin pepun alle liukuesteen. Sellasen mitä laitetaan mattojen alle :D Eipä valuttu :LOL:

Carla ja tyttö 5kk :heart:
 
Ainiin unohdin. Siis onnittelut teille sinnepäin carla-81 ja katja87. Meillä kanssa poju tänään tasan 5kk. Kyllä tuo aika menee sit hurjan nopeesti. =) Meillä vasta tuo 5kk neuvola ens viikolla joten tuon pojan mitoista ei ole mitään hajua. =)
 
Huomenta!
Meillä taas viimeyönä syötiin enemmän mitä nukuttiin :kieh:
Päätettiin aamulla miehen kanssa, että kun sillä alkaa 1½viikon kuluttua loma, niin sit siirtyy poika omaan sänkyyn, ja yöllä ei tissiä heru, yhden kerran saa yöllä syömistä, ei ennen kolmea B) Saattaa kuulostaa julmalle, mut mie en oikeesti usko, että tuo poika tarvii yöllä olla syömässä tunnin välein, niin kuin viime yönä. Seitsemän kertaa oli tissillä |O Vähän aikaa yritin tassutella ja silitellä joka kerta (n. 5min, mut huuto vaan yltyy ja yltyy kun se tietää että kun vähän aikaa huutaa, niin saa tissin suuhun.)
Mie en kyllä millään raaskis tuota poikaa omaan sänkyyn laittaa, kun on tottunut että se vieressä nukkuu, mut pakkohan se on. Se nukkui 2kk ikäisenä omassa sängyssään monta viikkoa, niin että se heräsi aamulla vasta viiden aikoihin ensimmäisen kerran syömään, nyt jätkä on 5kk, ja jos pitää olla jo 11 aikoihin illalla olla tissiä antamassa ensimmäisen kerran, niin pakko se on totutella sinne omaan sänkyyn nukkumaan. Voi olla alkuksi huuto, mut enää en aio luovuttaa.

Tänää olis sit iltapäivällä neuvola, ja rokotuksen aika taasen. Pitää vielä neuvolasta pientä vinkkiä tuohon yösyöpöttelyyn kysellä. :)

Ainiin, me muutes aloitettiin eilen nokkamuki-treenit, vaan ei tuo poika kyllä osaa semmoisesta taikamukista juoda ollenkaan, ei ymmärrä että siitä pitäis imeä. Vaan jospa se jossain vaiheessa hoksais. Ja sit meil on myös semmoinen toisenlainen nokkamuki, mistä siis tulee nestettä ihan kun sitä vaan kallistaa, niin se onkin kätevä ruokaillessa kun siihen laittaa vettä, ja hulauttaa vähän suuhun sille aina muutaman lusikallisen jälkeen. Aikasemmin annoin aina lusikalla vettä ruokailujen yhteydessä, mut tuo onkin paljon parempi systeemi.
 
Moikka piiiitkästä aikaa... Olin melkeen unohtanut tän paikan kaikelta kiireeltä ja muulta elämältä, mutta ajttelin tulla taas käymään.

Meidän Ali on nyt 5kk ja on vähän yli viikon kokeillut soseita. Pikkupurkillinen menee päivässä, kun 2x syö ja velliä desi illalla, joko lusikalla tai nokkamukilla annan. Jee!! Imetys on tällä kerralla onnistunut hurjan hyvin ja poika on kova imemään, nyt tosin on kaksi hammasta jo suussa ja soseiden jälkeen ei aina heti huoli tissiä :'( Mutta luonnettakin alkaa pojasta jo löytyä, niin kimeästi kiljuu jos sisko vie hänen lelun tms :LOL: Tai jos ei saa uutta lusikallista sosetta suuhun. Meillä on maistettu peruna-maissi sosetta ja porkkanasosetta, maissivelliä ja peruna-porkkanavelliä. Neuvola vasta ensi viikolla myös meillä.

Ihan kivaa elämää nyt on ollut kun ilmat on lämpimämmät ja helppo lähteä liikkeelle kun ei tartte pukea kahta lasta niin paljon. vauvakin jo nauttii ulkoilmasta enemmän.

Syyskussa mulla on paluu opiskelemaan kun Ali on 8kk ja :'( ei huvittaisi mutta on vähän pakko että saan suoritettua opinnot loppuun jotenkin järkevästi ja olihan tää tiedossa etukäteen hoitopaikkahakemukset on tehnyt saa nähä mikä paikka tulee... toivottavasti joku hyvä :'( On se niin kurjaa luottaa omia lapsia vieraiden huostaan.. Meidän neiti näyttää kohta 3.. et hänet on jo vään helpompi laittaa kun hän tykkää ikäistensä seurasta :)

Meidän pojan lempilelut on muuten omat varpaat, ja jumppalelu lentelee jo pitkin lattia kun hänet laittaa sen alle :LOL: =)

Tässä kuva meidän suklaanappisilmästä vastasyntyneenä ja 5kk ikäisenä :heart:



PrincessOfAcco ja Ali 5kk2pv
 
POA. Sulonen suklaasilmä teillä.

Mitä te laitatte vauvalle päälle tämmöisinä hellepäivinä? Riittäkö pelkkä lyhythihanen body ja hellehattu? Vai tarvisko olla pöksyt jalassa ja kypärämyssy?Tarviiko korvia vielä suojata vai onko lätsällä enää vain tarkoitus estää auringonpistos?

Me ollaan pidetty vaunuja ja rattaita vaan makuuasennossa. Olisi jo kai tarvis nostaa rattaita ylöspäin siihen puoli-istuvaan, pojalla kun on niin kova hinku ylös. Sylissäkin hermostuu jos ei pääse istumaan, mut ei viittis vielä niin kovin istuttaakaan.

Meillä on neuvola vasta perjantaina. Saapi nähdä olisko meilläkin mennyt 8 kiloa rikki. Viimeksi oli 6880g. Neuvolatäti varmaan nyt sitten ruoskii mua, kun lopetin imetyksen viime viikolla. Jos on vähänkin korviketta antanut kevään mittaan niin oon saanut kuulla noottia, mimmostakohan läksytystä mahtaa nyt tulla :ashamed:

Ai niin wuhuu! Nyt ne viimeiset kolme raskauskiloa on lopettanut sen jumittamisen ja lähteneet laskuun :D Pari kuukautta painonlasku jumittui, mutta nyt oli tippunut riemastuttavat puoli kiloa :D Vyötäröstä on lähtenyt 5 senttiä sen kuntokuurin alettua, pömppiksestä kolme. Josko nyt lähtisi ne loputkin laardit ja lisäksi vielä viisi kiloa aikaisempia pläskejä. :xmas:

Niiiiin paljon hoikempi Gorthaur :LOL:
 
Meillä tänään pojalla päässä virkattu ohut puuvillalakki joka ei peitä korvia, tais sit joskus sellanen bandanahuivi, vauvakokoa myös. Lähinnä aurinkosuojana, tuulisina viileämpinä päivinä on puuvillalakki joka peittää korvat. tytöillä myös lierihattu, jossa nauhat kaulan alla on kivoja näillä ilmoilla tyttövauvalle. nyt tietty lähinnä suojataan auringolta ja kovalla tuulella tietty tuuleltakin. tietty vauva on pääosin varjossa mut silti..

Pojalle laitan tällaisella ilmalla joko hihattoman tai lyhythihaisen bodyn/paidan ja shortsit tai pikkuhousut. Tänään on päällä leikkihaalari jossa lyhyet hihat ja lahkeet. joskus pelkkä lyhythihainen body on ollut päällä.

Rannalla oltiin parina hellepäivänä ja silloin poika oli viltillä sateenvarjon varjossa pelkällä vaipalla. Nyt kyllä ostin h&m:stä pojalle vaaleanvihreät uimaboxerit, et jos mennään helteellä rannalle ni saa olla niillä B)

jos on hiukan pilvisempi ilma, mut suht lämmintä ni pitkähihainen puuvillabody ja puolipotkarit/sukkahousut on aika toimivat. jos on viilee kesäilma ni collegehaalarit/puvut on olleet kivoja, alla ollut hihaton puuvillabody.

Mulla lähti raskauskilot melkeen heti ja tuntuu et nyt on vähän tullut takaisin imettäessä kun oon ahminut vähän liikaa herkkuja :ashamed:

Meillä joskus laitan pojan kanssa puoli-istuvaan asentoon rattaisiin mut ei kovin kauaa vielä viihdy vaikka joskus syöttötuolissa tyynyllä tuettuna viihtyykin hyvin. En silti pitkiä aikoja vielä istuta
 

Yhteistyössä