**Tammivauvat2008**vol2

Älä välitä Saaru! Mullakin jumittaa vielä kolme raskauskiloa. 18 niitä tuli ja nämä viimeiset kolme ovat todella tiukassa! :kieh: Teen sitä kuntoplussan vatsa kiinteäksi 15 viikossa-ohjelmaa muiden palstalaisten kanssa. Vyötärö on kaventunut kolme senttiä ja suureksi yllätykseksi myös tuo jäätävän kokoinen pömppis oli kaventunut saman verran. Pakko sitä on kait alkaa uskomaan kuntoilun voimaan, heh. Ihana kuva muuten Lucasta.

Sampo tykkää kyllä tutista. Peukalokin maistuisi, mut me vaihdetaan se aina tuttiin. Meillä on käytössä silikonisia ja luonnonkumisia, kumpikin kelpaa. Paria eri mallia on ja molemmista tykkää.

Nähkäämme huomenna :)

Gorthaur ja Sampo

Hei kaikille!
Joo, oli kyllä enkeleitä matkassa, kun niin vähällä selvisimme kolarista. Nyt on vaan kauppareissut ym muut hankalia, kun ei ole autoa!
Raskauskiloista: Vielä on yli 7 jäljellä! Esikoisesta lähti kaikki heti ja muutama lisääkin, niin että ihan alipainon puolelle meni. Nyt ei lähde millään! Eli et ole ainoa Saaru! :kieh:
Meillä myös neiti söisi mielellään sormiaan, mutta minä en anna. Heti lykkään tuttia, kun sormet menee suuhun. Syy siihen on se, että esikoinen söi ja syö vieläkin peukaloa (3v) ja tuntuu olevan ihan mahdotonta vieroittaa peukusta. Kaikkea olen kokeillut, mutta ei mikään auta! :kieh: Siksi teen kaikkeni, että Emmasta tulisi tuttityttö! :LOL:
Hyvin Emma nykyään nukahtaa tutin kanssa ja päivälläkin kelpaa pikkukitinöihin.
Vaipoista, meillä on käytössa pampersin flex-vaipat 4-9 kg. Hyvin toimivat meillä. Liberot ovat vuotaneet öisin. Siksi käytämme nykyään vaan pamperseja.
Onkos teillä kokemusta BUMBO-vauvantuolista? Me saatiin sellanen ja siinä lukee, että sopii 3 kk eteenpäin. Mutta kun musta tuntuu, että se on niin "istuva" asento, ettei sopisi viel edes 4 kuiselle... Ootteko kokeillut/käyttänyt?
Jaahas, pitää mennä viihdyttään neitiä :wave:
Neamma

Pikasee minäki..

Täällä kuume vaivaa edelleen, aamulla ei kuitenkaa kovin paljoa ollu. Mut ei uskalla luottaa toho mittariinkaa ku vissii patterit lopussa. Mut aikas normii poika on ainakin näin supon jälkeen. Isommat pojat tuossa vain mun hermoja testailee taas tälle aamua :kieh: Taitaa olla pojilla ulosmeno aika..

Ihanaa on luvattu lämmin täksi päivää sekä huomiseksi vielä lämpimämpää, kunhan Luca paranee niin pääsis kunnolla niistä nauttimaan. Mut grillailua on varmasti ainaki tiedossa. Nyt taas tuomariksi vaihteeksi pojille...

Saaru

Huomenta vaan kaikille. Tai jos niin voi enää sanoa :D Kylläpäs oli meijän pojassa taas työtä, Kitisi aamusta tuolla mun viekussa ja sitten kun noustiin ylös ni eiköhän syöty ja nyt sain sen sit taas unille. On se jännä kuinka ne aamusta on muka niin virkeitä ja herättää meikäläisen ja sitte ku on herätty niin alkaa poikaa väsyttää ja alkaa unille. =)

Saaru: Juu tosiaan täälläkin ihana päivä tulossa. Pikaista paranemista Lucalle että pääsee nauttimaan kesäisestä säästä. =)

Mitäs teillä on vkonloppu suunnitelmia näin kivoina ja kesäisinä päivinä?

Saaru: Lucalle pikaista paranemista ja sulle voimia :hug:

mievaa: Täällä päin ei oo vielä tehty viikonloppu suunnitelmia. Miehen vapaa-aika menee aikalailla tuossa autokatos-varasto -rakentamisen parissa ja mä siis oon lasten kanssa. Onneksi eilen saivat käydä mummun kanssa perhekerhon retkellä tuolla Hailuodossa ja tykkäsivät kovasti. Mä en viittiny Violan kanssa lähteä sinne, kun siellä (Hailuodossa siis meinaa aina tuuleskella, joten jäätiin kotiin). Ranuan eläinpuistossa ois tarkotus kesällä käydä, mut mihinkään kauas ei lähdetä, kun tuo pikku-neiti ei hirmusesti viihdy vielä autossa.

Ja nyt sähköpostien pariin ennen kuin neiti hermostuu :)

Tammiäiti ja Viola-neiti 4 kk :heart:

Perjantaita!

Tutista: meillä pikkuhiljaa aletaan oppia tutinsyöntiä, kun iltaisin nukkumaan mennessä sitä ollaan nyt välillä koitettu tarjota. Usein kyllä saa ihan kiinni pitää tutista, jotta pysyy suussa, kun uni on tullut tippuu tuttikin yleensä, eikä sitä sitten enää kaivata. Päivisin tutti ei oikeastaan koskaan ole käytössä, nyt sitä ei ole pidetty edes "hätävarana" mukana kauppa tms. reissuilla, kun kiukkuun siitä ei juurikaan ole apua.

Kiloista: mähän saankin tehdä enkat (kyseenalainen kunnia), mulla kiloja on vielä tiiviisti jäljellä 15! :headwall: #¤%&! Nyt onneksi hitaasti alkanut vaa'an lukemat taas pienetä, vaikka tällä vauhdilla kestääkin vähintään vuosi, ennen kun kaikki on tippunut.. Nyt imetysainakana en kauheasti asiaa jaksa stressata, pitäisi kyllä onnistua noita herkkuja vähentämään... Muutenki tulee mutusteltua vähän liian paljon kaikkea, kun päivät kuluu vaan täällä kotona tietokoneella istuessa, eli liikuntaa tulee aikasta vähän. Nooh ehkä mä jossainvälissä jaksan parantaa tapani ;)

Viikonloppusuunnitelmia meillä ei oikeen ole, huomenna ois kevään viimenen vauvauinti aamulla, mutta muutoin taidtaan vaan olla kotona ja levätä. Mulla ois noita viimosia koulutöitä rästissä, ja toinen koira pitäs vielä saada ulos karvoistaan (toisen onnistuin eilen kaljuttamaan), eli eiköhän tämä aika tästä taas hujahda...

Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille, ja paranemista sairastaville!

Maija ja Laura

vui vitsi että näyttää ihan kesäiseltä tuolla ulkona, ja mittarikin on kohonnut hieman ylemmäs B) mutta vielä ainakin sillee hieman viilee on kun tuulee niin paljon..Mut kyllä se tästä taitaa kesä tulla =)

tutista: meillä ei alussa huolittu tuttia ollenkaan, kun en sitä silloin ihan alussa ruennut tarjoamaan. Mutta nyt on poju alkanut silloin tällöin tutin kelpuuttamaan, lähinnä unille mennessä ja autossa ollessa. mutta yleensä kun nukahtaa tutti putoaa samantien..

Raskauskiloista: mulla on vielä viimoset jääneet kiusaamaan, 15 kiloa tuli ja vielä 5 on, en oo niistä kauheasti stressannut, mutta nyt ajattelin skarpata ja olenkin myös mukana vyötärön kavennuksessa (15 viikossa vatsa litteäksi) :) saas nähdä miten akan käy :D Hieman oon välillä luistanut kun on ollut niin paljon kaikkea taas mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa. Ja kilot ois jo varmaan aikapäiviä sitten lähtenyt, mutta kun tuo makea ja välillä suolainenkin maistuu vähän liian hyvin meikäläiselle :ashamed:

Viikonloppu/kesäsuunnitelmia: viikonlopuna lähen taas pitkästä aikaa kaupungille yksin ja Jasu jää viettään iskän kaa laatuaikaa =) ihanaa!!! kesäsuunitelmia ei ole oikeastaan, päiväkerrallaan mennään ja katsotaan josko vaikka haaparannassa käytäis :kieh: oishan sitä jo siinäkin, kun ei oikein viitti vielä kovin lähteä reissaamaan tuon pikkuisen kanssa, vaikka kylläkai sitä tieten vois, ei vain vielä oikein osaa...

no nyt taas kutsu käy... :wave:

Piku ja Jasu

Pojalla on ollut tänään pitkästä aikaa kiukku päivä. Mie oon taas täällä ihan huono-äiti-fiiliksissä, kun mulla meni ihan totaalisesti hermot siihen sen huutamiseen :ashamed:
Ei oo kuumetta, kakkinut ok jne, ei oo saanut vähään aikaan mitään uutta ruokalajia tms. Oisko sit hampaita tulossa, kun oikein järsii sormiaan kokoajan. Annoin nyt illalla sille panadolia jos vaikka jotain kipuja on mitä huutaa, huomenna jos jatkuu niin sit pitää kyllä viedä lääkäriin. Ihan suoraa huutoa siis melkein koko päivä. Ja mulla on niin lyhyt pinna :| jätin sen salkkareiden ajaksi yksin huutamaan sänkyyn, sit se lopulta nukahti. Nyt on kyllä niiiiiin paska olo itellä :'(

Meil oli reilut 3kk tämmöistä, mut sitten se meni ohi. En mie tiiä, jotenkin "keitti yli" kun rupesi pelottamaan, että taasko se sama alkaa. :(

Voimia katjalle! Jospa vain olisi yksittäinen kiukkupäivä ollu. :hug: Jos pinna alkaa kirraan niin onko ketään esim äitiä joka vois tulla jeesiin. Pikkunen jeesaus tai oma aika taas antaa yllättävän paljon voimaa taas jatkaa. Mä tiedän tuon puhki olemisen. Meillä keskimmäinen poika oli jo vauvana tosi paha atoopikko, eikä oikee nukku yms. Pitkä vaattet oli päällä oli sää mikä hyvänsä ku muuten raapi ittesä verille. EI sinänsä huutanut mutta oli koko ajan sylitettävä ja vahdittava. Onneksi nyt jo parempi vaikka paljon vie vieläki aikaa kaikkineen lääkkeineen ja rasvoineen, varsinki nyt siitepölyaikaa.

Täällä Lucalla kuume jatkuu, tässä pähkäilenkin että piipahtaakö päivystyksessä vai ei. Hyvin oon poika voimissaa, melkeen normi. Ehkä hiukan enemmän kätyää ja sitten on kuuma. Mut nukkuu ja syö hyvin entiseen tapaa. Jos tässä vielä kahtelis tän päivän tai soitteli sinne et mitä siellä on hoitaja mieltä.
Ku mietin et johtuneeko tuo tuosta hampaasta vai ei, yhtään en muista kauan hammas pitää sitä kuumetta..??

Miten teillä muilla muuten, millä tasolla pinniksen pohja on? Mua on niin alkanu hirvittää ku meillon vielä sillä korkeimmalla ja Luca niin pyöriin ja masullaan nostaa itteesä käsien varaan hyvin et oikeee kurkkii laidan yli, et pitäskö laskee nyt jo pohjaa siihen keskelle. En kyl usko et vielä sieltä pääsee yli tulemaan, mut parempihan se on ajoissa laskee ku liian myöhään.

mut taas menoksi...

Saaru

Saaru: Kiitos, toivottavasti tosiaan oli vaan yksittäinen kiukkupäivä. Se on oikeesti hirveetä, kun toinen huutaa monta tuntia naama punaisena, eikä sille osaa tehdä mitään. Ei suostu syömään, eikä mitään. Onneksi yö meni hyvin, ja ainakin nyt aamun on ollut taas ihan tyytyväinen poika :) Toivottavasti ei taas ala sama kiukku iltapäivästä, minen jaksais yksinään millään sen kans, kun mieskin on lähdössä kaverinsa mökille viikonlopuks :snotty:

Mikähän sillä teidän Lucalla sit oikein on..kannattaahan se tosiaan soitella varuilta päivystykseen, ja kysellä mitä mieltä ne on siellä. Pikaista paranemista sinne :)

Katja ja Albert (ensi tiistaina tasan) 5kk

Voi että katja! Vai mieski lähtee lietsuun! Ei sulla ketään kaveria, siskoa tai äiti pääse yökylään tai etes illaksi seuraksi. Tai mene itse vanhempien luo kylään..
Mulla aina pikkusisko tulee meille seuraksi(avuksi) ku mies lähtee lietsuun. Helpottaa ja on seuraksi! Tseppiä!!

Saaru: Ainaki poika nyt vaikuttaa ihan normaalilta, iloiselta taas :)
Taitaa kaikki olla jossain ylioppilasjuhlissa yms. tänään :/ Pitää varmaan pirautella jollekin kaverille, jos jotain kivaa keksis tässä, tylsistyy muuten tänne kotiin.

Voi katja, voimia :hug: Se on raskasta välillä tää äitiys ja vanhemmuus, ja sit vielä kun ei aina tiiä noista että mikä on kun kiukkuaa. Jospa se vaikka hampaat itkettää :/ eikö ne niitäkin saata itkeä ihan jo aikaisessa vaiheessa...

Ja Saarun Lucakin ku kuumeilee :( toivottavasti menee ohi, eikä ole ainakaan mitään pahempaa "tautia"...

Minun kaupunki reissu meni sit tänään ihan häneksi :ashamed: Menin kyllä käymään ja kaks tuntii kerkesin olla, mut tarkoitus oli olla hieman pidempään vielä..No mies sitte soittaa, et Jasu on herännyt päikkäreiltä, eikä suostu ottamaan maitoa pullosta, taaskaan :headwall:
Oli yrittänyt sekä omaa että korviketta, ja erilaista pulloo, mutta ei..Eihän siinä auttanut kuin juosta äkkiä linja-autoon, joka onneksi just 5min päästä meni ja kotiin :eek: Kyllä mua tympäs :/

No nyt Jasu on taas päikkäreillä, joten jospa nyt sitten tekis jotain täällä kotosalla...

Piku ja Jasu

Tulin vain pikaisesti lukemaan teijän jutut ja kirjottaan pikaisesti jotain täältäkin päin.
Täällä myös aurinkoinen ilma ja ollaan tässä lähdössä koko perheen voimin vähän kävelylle. Nyt pitää nauttia ilmoista!

Tammiäiti ja Viola 4 kk :heart:

Hei kaikille!
Katja: oliskos väsymystä sun pojalla? Eiköös hän ollut myös sellainen ettei oikein päikkäreitä nuku? Meillä kans Emma saa aina kerran viikossa monen tunnin huutokohtauksen ja olen päätellyt, että se on silkkaa väsymystä, kun ei nuku päiväunia ja yötkin huonosti nykyään. Silloin olen (viimeisenä keinona) kapaloinut Emman tiukasti peittoo (pelkällä vaipalla) ja menen sänkyyn maate ja heiluttelen itseäni ja Emmaa... 15-30 min huutaa ja minä hyräilen, silittelen ja keinutan. Sitten nukahtaa ja nukkuu hetken ja huuto loppuu. Tiedän kyllä miten raskasta se on! Olen vaan niin tottunut, kun esikoinen oli tosi paha koliikkivauva, siis 3 ekaa kk:ta oli silkkaa huutoa... En oikein edes muista muuta siitä ajasta, kun sen huudon ja tajuttoman väsymyksen. Siksi olenkin nyt niin nauttinut iloisesta vauvasta täysin siemauksin. Paitsi siis ne väsykohtaukset, muuten Emma on tosi tyytyväinen. Kyllä pelotti tehdä toista lasta, muut ei kyllä kaduta yhtään! Eli älä säkään Katja vielä luovu siitä ajatuksesta. :D
Neamma

Katja, ihan turhaan tunnet huonoa oloa. Ei äidin tarvitse olla joku superihminen, jonka täytyy kestää kaiken. Kyllä sulla hyvin on hermot pitäneet, et kuitenkaan ole ravistellut tai lyönyt tms. vauvaa kuten jotkut yliväsyneet äidit ovat. Hienostihan sinä Allua hoivaat, voimia :hug:
Mun nuorin veli huusi ensimmäiset 2 vuotta, öisin heräsi 15-30 min. välein. Maksimissaan nukkui kaksi tuntia putkeen. Päivisinkin huusi ja kitisi jatkuvasti. Päikkäreille saaminen oli kova homma ja nekään eivät kovin montaa tovia kestäneet. Meen äiti oli tosi väsynyt, silmät ihan seisoivat päässä. Muutenkin kun kaikki kotihommat joutui yksin tekemään jne. Lääkärit eivät viitsineet vaivautua tutkimaan huudon syytä vaan pistivät vaan koliikin piikkiin. Sitten vasta sitä ruvettiin tutkimaan, kun koliikki-ikä meni ohitse. Mitään syytä ei löydetty. Napatyrä leikattiin n.2 vuoden iässä ja sitten oli ulosteessa verta ym. Nyt vuosien päästä on selvinnyt, et se onkin allerginen vähän kaikelle ja siitä se ympärivuorokautinen huuto johtui. On siis allerginen suklaalle, paprikalle, raa'alle tomaatille, sitrushedelmille ja ruokavalion täytyy olla kokonaan laktoositon, muuten on heti ripulilla.

Saaru. Meillä on pinnis sillä toiseksi ylemmällä tasolla.

Viikonloppusuunnitelmista: Tää viikonloppu rupee jo olemaan loppusuoralla, mutta kuitenkin.. Eilen oltiin Tampereelle, meillä siis piti olla treffit muutaman tammimamman kanssa, mut se peruuntui. Olin jo kerinnyt jo soittamaan kyläpaikat läpi niin mentiin sitten kuitenkin. Sampon kummitustäti asuu siellä ja oltiin ensin yhdessä shoppailemassa Swampissa (ylläri.. ). Mentiin sen jälkeen Radiokirppikselle tekemään löytöjä. Sieltä sitten matkattiin hänen luokseen kyläilemään. Aika meni niin nopsaa taas, meillä on niin samallaiset jutut ja huumorintaju, ettei huomaa ajan kulua lainkaan. Kello oli jo puoli yhdeksän ja piti mennä vielä mun veljen työ Nokialle :whistle: Siellä mun veljen tykönä tarvi heti ensimmäiseksi alkaa selvitteleen meen äitin tunteenpurkauksia. Se oli meinaan käynyt meillä edellispäivänä ja saanut taas jonkun ylireagointikohtauksen. Olin ollut ukkoon kyrpiintynyt ja tottakai se näkyi naamasta. Äiti sitten jankutti siinä, et täällä ollan kuin perseeseen ammuttu karhu ja ollaan kuin myrskynmerkki yms. Sanoin sille sitten et saisinko olla mun omassa kodissa semmoinen, kun mä oon? Mun äiti on semmonen, et se ottaa aina itseensä jos joku mököttää tai on kyrsiintynyt. Se aina kuvittelee sen johtuvan hänestä. Sitten se alkoi paasaamaan, et ei se jaksa olla kenekään kaatopaikka jne. ja pitäiskö hänen pysyä vaan poissa. Sanoin sille väsyneenä sen ainaiseen säälin kerjäämiseen, et senkun pysyt poissa, ei tänne ole pakko tulla. Sitten se alkoi vaan itkeen ja lähti menemään. Voi kettu, et mä oon väsynyt tohon sen itsesääliin ja siihen, et se ymmärtää asiat niinkuin se haluaa ymmärtää |O Tästä siis tarvi puhua mun veljen kanssa. Ääh, tarvis muka vielä pyytää anteeksi. Sitäkö tässä pitäisi vielä pahoitella, että äitini hourailee kuvitteellisia asioita mielessään ja pyörii itsesäälissä? :headwall: Eipä äitini ole soittanut nyt torstain jälkeen vaikka yleensä joka päivä rimputtelee mulle. Toisaalta ihan hyvä, saa olla ihan rauhassa. Varmaan odottelee multa jotain anteeksipuhelua, mut siinäpä sitten odottelee. Ei ole mun tehtävä korjailla sen vääriä päätelmiä. Tämä nyt meni vähän aiheen vierestä :D
Tänään sitten oltiin ukkelin kanssa shoppailemassa. Mentiin hakemaan ukolle takki, tultiin kotiin kassien kanssa viiden tunnin päästä ja ilman takkia :LOL: Kaikkea muuta kyllä löytyi. Lastenkirppiksiltä Sampolle t-paitoja ja hihattomia bodeja, itselle kengät ja levyjä sekä ruokaostokset. Miehet ne vaikeita shoppailijoita on, ei ne osaa päättää mitä haluaa :D

Ohhoh, olipas mulla taas asiaa :D

Vaipoista: Täällä käytössä Pampersit ja ollaan oltu tyytyväisiä, kertaakaan ei ole falskanneet. =)

Kiloista: Raskauskiloja tuli yhteensä 10kg ja niistä 6kg jäi laitokselle. Loput 4kg on lähteneet aikaa sitten. :D Ja itseasiassa eilen kävin vaa'alla kun luulin lihoneeni ja oli taas hävinnyt 2kg! :eek: Mutta silti vatsa on isompi kuin pari kuukautta sitten ja on ihan turvoksissa, ilmeisesti minipillerit sitten turvottaa.. :kieh: Raskaana en ole, sen kyllä huomaisin. :LOL:

Tuteista: Emilille ei alkuun meinannut maistua tutti ollenkaan, mutta sitkeästi tyrkytettiin kun muuten olisi ollut tissi suussa 24/7 ja sitten oli maha kipeä liiasta syömisestä..Jossain vaiheessa tutti alkoikin maistua, ja nimenomaan luonnonkumiset tutit käy parhaiten. Mutta vieläkään ei ole niin kiintynyt tuttiin kuin jotkut lapset, joten todennäköisesti tutista vieroitus käy helposti. Tissistä vieroitus voikin olla sitten vaikeampi juttu.. :LOL:

Hurja juttu tuo Gorthaurin veli. :eek: Mutta niinhän se on, vaikea tietää näistä pienistä mikä milloinkin vaivaa kun eivät osaa puhua. :( Onneksi nykyään on allergioista enempi tietoa..Vaikka varmasti saa taistella että tulee vakavasti otetuksi jos lasta vaivaa joku harvinaisempi vaiva..

Käytiin tänään poitsun kanssa mun äidillä ja olipahan taas reissu. :| Poitsu itki melkein koko ajan vaikka on muuten niin iloinen ja aurinkoinen..Ilmeisesti vaistoaa kireän tunnelman äitini ja mun välillä. Päätinkin etten sinne enää mene jos ei ole "pakko" vaan saa äitini tulla meille jos haluaa lapsenlastaan nähdä! En viitsi kiusata itseäni ja lasta kun siellä on aina niin kireä ja ihmeellinen tunnelma, tietysti poitsu sen sitten vaistoaa.. :|

Onpa ihanaa olla kotona, Emil nukahti hetki sitten. :heart: Meillä on oman koiran lisäksi toinen hoidossa viikonlopun ajan, kohta täytyykin lähteä iltalenkille. Tekee hyvää päästä taas vähän tuulettumaan vain omien ajatusten ja koirien seurassa. :D

Hyvät viikonloput kaikille. :wave:

Iidukka & Emil 4,5kk

Voi että, te ootte ihania kun jaksatte aina tsempata kun minua väsyttää :hug:
Onkin jo paljon parempi mieli. Mie laitoin tässä alkuillasta pojan rattaisiin ja kävelin sen kans keskustaan, miun kaveri ja sen muksut oli kans mukana. 3km tulee matkaa keskustaan, ja torilla olikin esiintymässä Laura Voutilainen :D Poitsukin oli ihan ihmeissään kun oli tori tänynnä porukkaa, ja rattaissa oli puoli-istuvassa asennossa, niin siitä oli hyvä katsella ympärilleen :)

Neamma: Joo, voi tosiaan olla jotain yliväsymystä tms. jäi nimittäin toissayönä unet lyhyiks, kun oltiin illalla kylättelemässä miun veljen luona, ja se ei malttanut ruveta siellä yöunille, vaan nukahti vasta kotona, 3h myöhemmin kuin tavallisesti, ja jostain kumman syystä heräsi sit eilis-aamuna vielä pari tuntia aikasemmin kun normaalisti, eli yöunet jäi tosi lyhyiks, ja päivällähän se ei tosiaan liiemmin nuku :/

Gorthaur ja Iidukka: Nuo sukulaisjutut on aina niin ihania :kieh:

Saaru: Pinnasänkyasiassa en osaa auttaa, kun meil on poika nukkunut omassa sängyssään viimeks 2kk ikäisenä :D

Katja ja Albert-joka tosin nukkuu jo.

Sunnuntaita!
Katja joskus sekin auttaa ku saa vaan purkaa tunteensa ja sitä vartenhan me täällä ollaan et vertaistukea annetaan :heart:
Joo, siis ei meilläkää kovin paljon pinniksessä nukuta, pääsääntöisesti Luca nukkuu mun vieressä.

Gorthaur, joo noi on ikäviä nois sukuselkkaukset. Joskus meiänkin poppoolla tulee jos jonkinmoisia polemiikkeja, sitten niitä saa setviä. Meiänki suku on täynnä jääräpäitä :xmas:

Meillä kuume jo helpottaa. Pikkusen nyt silmä rähmäsee, mut jos nyt meni kuume ohi, niin oli kyl vain hampaista johtuvaa. Huomenna tuleeki 5kk pojalla täyteen. Ja sitä ryömimisen läpimurtoa odotellaan :D Keskimmäinen poika ryömi 5kk ikäsenä ja tosiaankaa kaukana se ei oo Lucallakaa.

Eilinen meniki pihalla puuhatessa, ihana ilma. Harmi vaa et mulla auringosta tulee heti ihottumaa, olkapäihin ja rinnuksiin. Äiti tuumas et b-vitamiini auttais. Pitääkin huomenna piipahtaa apteekissa. Se vaa haisee niin julmetun pahalle :LOL:

Mä tässä koitan kesälomaa suunnitella tälle sirkukselle. Ukkilassa vierailua ois ja samalla Power Parkissa pitäs käydä (siin vieressä ku se on) ja sit ois yhdet kastajaiset ois kans ja sitten mietin joskos loppu kesästä lähtin isompien poikien kaa käymää juku-juku-maassa. Täällä kotosalla ainakin liikkennepuistossa mennää käymään, siellä ei ollakaan ennen käyty.

Mutta näillä sunnuntain mietteillä mennää..Saaru

Moikkelis täältäkin :wave:

Tutista: meillä käytössä ainun tutti,ihan tavallinen(mikähän sen oikee nimi on)...hyvin kelpaa.

Kiloista: mulla tuli kiloja n.13kg ja ne lähteneet..ja siitä lähtöpainosta kadonnut 7 kiloa jo. :whistle: mäkin voisin alkaa tekemään tuota Gorthaurin vatsatreeniä...saisi vatsan kiinteämmäksi...vatsalihaksista ei tietoa,kyllä ne tuolla ovat,kestää vaan kauan ennen kuin täysin palautuu....

mitäs muuta,poika kasvaa hyvää vauhtia ja kehittyy...

Sellainen juttu tuli mieleen, että onkos teidän muiden vauvat ollu hoidossa jo? Entä yökylässä?
Meidän poika on ollut päivällä muutaman kerran minun äidin luona tai minun kaverin luona, enimmillään 8h. Nyt ei tosin oo ollut pitkään aikaan. Yötä ei oo vielä ollut hoidossa, ja tuskin ihan heti on menossakaan. En usko että pärjäis yötä ilman tissiä.. :/ Päivällä kyl juo pullostakin tarvittaessa, mutta unenpöpperössä jos ei saakaan tissiä suuhun, niin hirvee hätä iskee.. Eihän se tietysti siihen itkuun tai nälkään kuolis, vaan ei mulla mihinkään oo vielä niin kiire, että huudattasin vauvaa sen takia! Jos meidän vauva söis vaan pullosta maitoa, niin sit voisin kyl jättää jo yökylään :) Mut kun se tissi, se tissi.. |O

Hoitoon laittamisesta. Meen Sampo on ollut enimmillään pari tuntia hoidossa mun äidin luona. Ne muutamat päivät, kun tässä töissä oon ollut niin isä on saanut olla poikansa kanssa kahden. Yökylään ei varmaan ole menossa pitkään aikaan.

Mulla paloi nyt totaalisesti käämit tohon meen äitiin. Se edelleen kiukuttelee mulle tyhjästä ja nyt sitten soittaa vain mun ukolle. Se pyysi tuomaan ikkunankuivaimen, jonka se oli meille lainannut. Ei viitsinyt edes tulla hakemaan itse, on varmasti hirveää tulla näin vastenmieliseen paikkaan! Teinpä sitten niinkin radikaalin vedon äitini suhteen, että keräsin häneltä lainassa olevat vauvan vaatteet ja tarvikkeet pois. Ukko vei ne äidilleni, pitäkööt hyvänänsä. Eipä tarvitse sitten tulla niitä hakemaan meiltä poiskaan. Sinne meni vaatteita, tuttipullot, lakanat, kantokoppa, amme, niistäjä, soittorasia, leluja ym. Loput lähtee, kunhan kone on ne vaan pessyt. Se on odottanut jotain anteeksipyyntöä multa, mut saakin tällä kertaa hyssyttelyn ja säälimisen sijaan vastaukseksi mitä olisi tarvinnut jo ajat sitten :kieh:
Mun velikin sanoi, et mieti nyt kuinka paljon äiti on aikanaan kärsinyt jne. ei sille saa vastata rumasti. Mut sorry, ei vaan jaksa enää. Niin me muutkin ollaan kärsitty ja nekin on johtuvia äitini huonoista valinnoista. Me muut ei jauheta noita menneitä tuskia, paitsi äiti. Mä haluan unohtaa, mutta äiti vaan jankkaa niitä ettei vahingossakaan pääsisi elämässä eteenpäin. Tässä on nyt vuosia hyssytelty ja kehuttu kuinka urhea sä olet ollut, kun olet kestänyt kaiken yms. Nyt toi on loppu mun osalta, en mä jaksa olla aina tukipilari. :kieh:

Ääh, mie oon niin kypsä. Kuka ääliö on keksinyt sukulaiset? :headwall: Nooh, tarvii tossa ensi viikolla lähteä ostoksille hakemaan uutta ammetta, mistään muusta ei ole niin kova pula etteikö pärjäisi. Lisää saa kaupasta ja shoppailun oon todennut rentouttavana :D

Apatian vallassa oleva Gorthaur ja juuri herännyt Sampo (viikon päästä 5kk)

Yhteistyössä