**Tammivauvat2008**vol2

"Huomenta!"

Meillä meni viime yö ihan persuksilleen.... Pieni mies oli hereillä yhdeltä, kolmelta, viideltä... Ja söi joka kerta tosi innolla. Ehdin miettiin jo moneen kertaan yön aikana, että pitäiskö nyt aloittaa ne kiinteet vai mitä tässä tekis. Useampi yö on ollut nyt siis normaalia rauhattomampi, mutta kun olen miettinyt, etttä josko ne oiskin hampaat, jotka tekee olon levottomaksi, kunpa taas tietäis. Kyllä sitä tuntee taas itsensä niin vasta-alkajaksi tässä äidin hommassa :ashamed:

Ikää siis pojalla jo reippaat neljä kuukautta, joten sen puolesta kiinteet vois ihan hyvin ottaa mukaan kuvioihin, mutta kun pikkuinen oli niin kovin paljon masuvaivainen pikkuisena ja vieläkin aika "piereskeleväinen" niin olen yrittänyt siirtää tuota aloitusta pidemmälle. Josko maha kestäis sitten paremmin nuo uudet jutut. Jäänpä taas miettimään....

Päikkäreistä ollut puhetta. Kieltämättä olen kade teille, joidenka lapset nukkuu pitkät päiväunet ja rauhassa. Meillä pojalle unet on pitkät, jos ne kestää puoltoistatuntia ja siinäkin välissä on saanut jo muutaman kerran käydä laittaan tuttia suuhun. No mutta ehkä tämä tästä. Josko sitten vähän isompana nukkuis tai sitten ei :) Yksilöitähän nämä.

Tulipa negatiivinen avaus tälle päivälle, toivottavasti reillä muilla o parempia kuulumisia tälle keskiviikolle!

Kide Meillä kanssa tyttö oli pienenä kovin masuvaivainen, turvauduin sitten Disflatyliin, mikä toikin pieruihin helpotusta. Nyt kun ollaan kiinteitä jo hyvän aikaa maisteltu on tuon pierulääkkeen saanut heittää narikkaan. Mä alotin "kiinteet" vellillä, perunaporkkanavelli kävi tosi hyvin meille. Sitten muutaman päivän päästä tein ite perunaporkkanasosetta ja sekin kävi masulle hyvin :) Nyt ollaankin jo hyvän aikaa syöty lihoja, kanaa ja puuroa. Ja ennen 4kk ikää siis otettiin 5kk ikäisten sapuskat ja vellit kehiin. Kovasti vieläkin piereskellään, mutta ei itkun kera. Eikä nuo paukut muutenkaan tunnu tahtia haittaavan.
Kyl mun mielestä voisit alkaa antamaan vähän tuhdimpaa sapuskaa poitsulle, josko sitten yötkin rauhoittuisivat.

Me lähettiin aamusella ennen ysiä ulkoileen ja tyttö nukkuu vieläkin vaunuissa :) Tosin, taisin pukea vähän liikaa sille vaatetta, nyt paistaa aurinkokin jo niin kuumasti...Mutta, onnesta vaunut on varjossa, siinä on kuitenkin viileempää. Hitto kun nää kelit vaihtelee, eilen oli tosi kylmä ja tänään taas meinaa kesän tehdä. Vaikee sitten aina arvioida, millä vaatteilla tuolla ulkona pärjää.

Kamala tuo Neamman onnettomuus :eek: Onnesta ei mitään vakavaa sattunut, siinä oli kyllä varmasti katastrofin ainekset :| HUH!

Carla ja tyttö pian 5kk :heart:

PS. mä oon yrittänyt ratkaista töihin paluu ongelmani. Meinasin, että jäisin hoitovapaalle ja tekisin muutamana päivänä viikossa yötöitä. Jakaisin aamulehteä ;) Kyllä sitä varmaan jaksais muutamana yönä olla pari tuntia töissä, nukkuu sitten päivällä tytön kanssa jos väsyttää. Ja jos nuo työt tuntuu mukavalta, vaihdan kokonaan siihen :D

Heips taasen :)

Ei se tainutkaan olla se kaura-riisivelli mikä pojan mahaan sattui toissailtana/yönä, kun eilen sai myös sitä samaa velliä, ja rupesi tosiaan jo eilen nukkumaan seitsemältä, eikä itkeskellyt yöllä.

Niin meillä kyllä nuktaan yöllä 12h, että se on tosi hyvin mun mielestä (syö tosin pari-kolme kertaa) Mut jatkaa heti unia..ja päikkäreitä sit yhteensä noin tunnin verran.

Kide: Meillä oli kans tosi mahavaivainen poika pienempänä, lastenlääkärillä käytiin pari kertaa, sekin oli ihan ihmeissään kun pojalla oli niin valtavan pinkeä ja ilmantäyteinen maha. Ja meillä itkettiin sitä mahaa ihan toden teolla ne ensimmäiset 3kk, mutta kas kummaa kun kiinteät aloitettiin, niin masuvaivat loppui melkeimpä siihen! Ihan parina-kolmena päivänä on sen jälkeen ollut sellaista "ylimääräistä" itkua, masuvaivaa varmaankin, mutta kun aiemmin sitä oli joka ikinen päivä. En sitten tiedä että loppuiko masuvaivat sen takia kun kiinteät aloitettiin, vai oliko se 3kk raja muuten "maaginen" :) Yösyöntien määrään tosin meillä ei oo vaikuttanut kiinteiden aloitus, vaikka kiinteitä meneekin jo yhteensä n. 3dl, niin edelleen pitää yöllä saada useamman kerran tissiä.

carla: Juu, nää kelit on aina tosi hankalia, kun aamulla on vielä kylmä usein, mut sit iltapäivällä porottaa aurinko ja on ihan kuuma. Ei oikein tiiä mitä laittais pojalle aina ulkoilemaan päälle, kun lämpötila on ihan erilainen jo senkin puoleen että oleillaanko varjossa vaiko auringonpaisteessa.

Katja ja Albert ensi viikolla 5kk

Heipä hei =)

Meillä taas kahtena yönä syöty pari kertaa ja ei tutti kelepaa entiseen tapaan, en tiiä mikä vaivaa kun ihan saman verran kuiten syö kun ennenkin illalla. Oisko hampit mitkä kiusii, vielä ei kuiten ainakaan tunnu mitään. Mietinkin tässä että pitäskö herralle antaa jo 3 ateriaa kiinteää päivässä, et lisäis siihen iltapäivään hedelmä välipalan (ollan kohta kuukausi siis syöty kiinteitä ja melko pian alettiin syömään kahta ateriaa), mut se mietityttää et jos sit vähentää maidon juontia, kun sehän on vielä se "tärkein" ravinto. No harkitaan :)

Meillä muuten kanssa kävi niin että kun aloitettiin kiinteät niin masuvaivat ennemminkin helpotti ja kakkakin mun mielestä tulee nyt paremmin, ikinä ei sitä itke. Ennen kun maidolla oli pelkästään niin itkeskeli aina kakkaa tehdessä ja silloin ennen todella kovastikin ja masuvaivainen oli. En tiiä oliko jopa koliikkia, kun niin tuntikausia itki. Mut nyt ei enää mitään toki ikääkin on jo mut , omasta mielestä tosiaan kiintiät oli vain hyväksi ja yö unetkin meillä parani.

Mie en tiiä mitä vaippoja kohta kokeilen kun tulee nuo pissat tuolta kylestä niin usein ja koko kylki kainaloon asti märkä, leekatessa ei tuu, mut nukkuessa... Ei se kyllä oo varmaan vaippamerkistä kiinni, kun olen kokeillut jo niin monia. Luulen että se pippeli siellä nousemaan tietyssä asennossa maatessa. Nukuttan poikaa kylkiasennossa ja todella usein silloin tulee pissit yli. Taidan suosiolla alkaa nukuttaa selälleen ja kokeilla jos sit ei tulis. Oiskos teillä muilla neuvoja. Vaipan kyllä osaan oikein laittaa, ei esim. ole liian löysällä kai (pari sormia mahtuu kun pojan jalat on suorana) jos ois liian löysällä niin luulis et tulis esim. leekatessakin!? Nukutatteko te muut lapsianne selälleen vai kyljelleen ja onko teillä muilla samaa ongelmaa esiintynyt?
Alussa ainakin meillä neuvottiin että nukuttaa kyljelleen, ettei tukehdu jos puklut tulee...mut miten nyt kun on jo ikää enemmän. Toki poika siellä sänkyssä itekin liikkuu, ennen nukahtamista, mut varsinkin silloin kun on jo nukahtanut tissille ja nostan sänkyyn kylkiasennossa niin herää märkänä yöllä itkemään ja sama vaunuissa. Ja sit yöllä on tympiä alkaa vaihtaan vaippaa ja yökkäriä kun kauhtuu aivan kauhiasti...

Muuten tosiaan päikkäreitä nukutaan hyvin, paitsi nyt taas kun on alkaut lämpeneen niin ei oiken osaa vähentää vaatetta tarpeeksi, niin välillä hieman kitisee. Yö unia meillä nukutaan noin 10-11 tuntia ja päikkäreitä 5-6 tuntia eli aikalailla "oppikirjojen"mukaan (meinaan sitä kirjaa joka miulla on, käsittelee vauvan unta ). Siis kaikkihan me ollaan yksilöitä ja kaikilla erilaiset tarpeet, mut tärkeintä on mennä vauvan tarpeiden mukaan. Jos vauva on virkeä ja reipas vähemmälläkin unella niin kai se silloin riittää.

No sit tiskaan kattiloita ja jos pyöräyttäis lihapullat ja pottumuusia..

Piku ja Jasu

Neamma:Voi kamalaa! Onneksi teille ei sattunut mitään vakavampaa.

Kide:Meilläkin neiti on alkanut syödä yöllä tiheempää ja mietin samaa kuin sä, että pitäiskö nyt aloittaa ne kiinteet. Kysyin tänään neuvollassa lääkäriltä ja hänkin suositteli jo kiinteiden alotusa imetyksen rinnalla. Sanoi, että se on merkki ettei toi imetys yksistään enää riitä, kun lapsi alkaa syödä yöllä tiheemmin. Eli: potut kehiin ;)

Käytiin siis tänään 4 kk lääkärineuvossa:
Viola 4 kk: paino 8210 g ja pituus 66,5 cm . Painoa tullut kuukaudessa 1,230 kg ja pituutta 3 cm eli hyvin on rintamaidolla tyttö kasvanut. Lääkäri keuhui neitiä tomeraksi ja iloiseksi vauvaksi.

Jaahas ja nyt pitäis lähteä syömään jotain, kun neiti nukkuu päikkäreitä (ja mies töissä ja isommat lapset mummulassa yökylässä). Joten: :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 4 kk :heart:

Hei taasen!

Lämmin kiitos teille kommenteistanne, ootte kyllä niin ihania :heart:

Meillä siis cuplatonit olleet käytössä aikasta pienestä saakka ja kovasti ovat auttaneet, disflatyliäkin koitettiin, muttei toimineet niin hyvin cuplatonit meidän pojalla. Tänään en ole antanut cuplatoneja vielä kertaalleen, ajattelin katsoa, että miten pärjättäis ilman niitä. Annan sitten jos masussa tuntuu olevan kovasti ilmaa.

Sain kyllä niin paljon uskon vahvistusta noista teidän viesteistänne, että taidan nyt tosiaan ottaa potut kehiin :hug: Tosi hyvä kuulla, että mahavaivat on joillakin (itse asiassa aika monella!) jopa helpottuneet kiinteiden myötä. Katsotaan miten meille sit käy.

Tää äitinä olo on kyllä ihanaa, mutta kyllä sitä aika epävarmaksi itsensä välillä tuntee! Oppia ikä kaikki ;)

Ai niin ja vauvakuume on alkanut täälläkin nostaa päätään, apuva!!!!! Me ollaan kyllä miehen kanssa sovittu, että kaksi vuotta olis minimi ikäero lapsille, joten toivottavasti kuume pysyy aisoissa tai tässähän on ihan hirveä vuoden mittainen kuumejakso edessä :headwall:

Neamma voi kauhistus tuota teidän kolaria, onneksi voitte hyvin :heart: Kyllä tää elämä on niin hiuskarvan varassa välillä, että ihan hirvittää.

Carla-81
mäkin olen ajatellut syksyllä alkaa tekeen keikkahommia, jotta pysytään leivän syrjässä kiinni. Pelkällä miehen palkalla ja kotihoidontuella me ei pärjätä, mutta josko vaikka tekis pari iltaa ja viikonlopun töitä kuukaudessa niin sais jo kummasti sillai ruokarahoja kasaan ja pitkitettyä aikaa, jonka sais olla pojan kans kotosalla.

Meillä on muuten kestot tänään ekaa kertaa kokeilussa, mielenkiintoista! Hei ja kukas tuskaili pissavuotoja... Ootko koittannut jo Lidlin vaippoja? Mun mielestä ne on ollut tosi hyviä käytössä, kandee testata ehdottomasti, jos et ole vielä koittanut. ja halpojakin ovat kaiken lisäksi.

Nyt pyykkien kimppuun...

Kide Onnea teille kiinteiden maisteluun :hug: Kyllä ne masuvaivat varmasti vähenee. Juu, pakko sitä ois jotain hommia tehdä sillon tällön jos meinaa kotiin tyttöä jäädä hoitamaan...Mä en oo LIDL:in vaippoja kokeillut, mut taidan kyllä kokeilla, kun suosittelit :)

Niin, meillä kans tuli pissat tytöllä öisin pitkin kylkiä, kun nukutin kyljellään. Sit melko pian aloin nukuttaan masullaan, niin tuokin ongelma loppui. Tosin, pojilla se pippeli toki varmasti nouseskelee kun alkaa pissattamaan :D

Katja Onnesta kesä tekee kovasti tuloaan, sit ainakin tietää, mitä pukea ulos päälle. Voi melkein vaippasillaan lähteä =)

Tyttö huutelee tuolla lattialla siihen malliin, että on tylsää, joten :wave:

Carla ja tyttö pian 5kk :heart:

Vaipoista on ollut puhetta ja mä oon samaa mieltä kuin Kide, että ne Lidl:n vaipat on tosi hyviä ja ennen kaikkea: HALPOJA! Mä olin ennen (isompien lasten kohdalla) EHDOTON Liberon kannattaja, mut nyt oon huomannut, että ne on menneet huonompaan suuntaan: ne vuotavat helposti ja vyötärö osa on jotenkin hirmu lyhyt (hankala selittää, mut toivottavasti ymmärsitte). Sit "löysyin" nuo Lidl:n vaipat ja ne on kyllä olleet parempia kuin Liberot.

Ja nyt sähköpostien kimppuun, joten :wave:

Tammiäiti taas

Kiitos Kide ja Tammiäiti vaippa vinkeistä, olen kuullut joltain muultakin et ne lidl:vaipat on hyviä, täytyy harkita josko kokeilis =) onko niitä muuten minkä kokoisia? Kun tää meiän poitsu on niin pieni, oisko 5 ja puol kilonen... Niin ja sit tosiaan taidan alkaa kuiten nukuttaan selällään, katsotaan josko ongelma edes hieman paranis :/

Piku81: Mä käytin meijän neitillä aluksi (pienempänä vauvana) 4-9 kg niitä Lidl:n halpa-vaippoja ja nyt käytän 9-18 kg (neiti painaa nyt sen reilu 8 kg ja vaikka tuo kilomäärä 9-18 kg voi kuullostaa, että onpas isoja vaippoja niin ei ne silti oo, en nimittäin usko, että nää vaipat menee enää 18 kg lapselle) ja nämäkin on tosi hyviä vaippoja: vyötärö "nauhaa" on kunnolla ja se joustaa hyvin ja muutenkin vaippa istuu hyvin vauvan päällä EIKÄ vuoda mikä parasta -ja parasta tietty on myös se halpa hinta: suosittelen! =)

Meillä ei oo ollut tuota ongelmaa, että pissat tulisi vaipasta yli, vaikka tuo poika onkin kova pissimään. Meil on kylläkin aina nukuttu selälleen. Pamperssit ja liberot on ollut käytössä, molemmat on toimineet hyvin. Ja liberoita meillä tullaankin nyt käyttämään ainakin muutama seuraava kuukausi, kun hamstrasin vaippoja monta pakettia, kun tääl oli prismassa huipputarjous, 6,95?/pkt!

Hellou!
Piku Mitkä vaipat teillä nyt käytössä ja mitä kokoa.. Meillä ei tuota vuoto ongelmaa ole. Joskus aikoinaa isommilla pojilla vuotoja teki vain ja ainoastaa Pamppersin ne normivaipat (vihreä paketti). Nyt käytetty pienempänä Pamppersin niitä NewBaby ja ne oli hyviä, nytkin käytössä Pamppersin Active Fit-vaipat. Ne on hyviä, mut aikas kalliita. Ollaan myös testattu noi Lidl:n vaipat ja ei vuotoja niissäkää, hyviä siis ovat. Meillä vain niin harvoin tulee käytyä siellä. Ja en jaksa pelkän vaippapaketin perään sinne lähtee. Meillä kyl käytetään niistä sitä pienempää koko (nytkin oli jalassa, ku löyty hoitolaukusta vielä yks semonen) eli 4-9kg ja passeli oli vieläki. Luca painaa nyt 7,6kg Toivottavasti löytyy teilleki hyvät vaipat ettei tarvi aina olla lakanapyykillä yön jälkeen. Niin ja joo, meillä nukutaan kans kylellään. Kaikki pojat olen kylelleen nukuttanu ja laittanu, paitsi vaunuissa nukutaan selällään.

Mitäs meille muuta.. tätä samaa sirkusta ;) Luca viihtyy lattialla ja pyöriin hyörii ja pakittaa. Velipoikaki tuossa leikkeli ajankuluksi pahvilaatikkoa niin olipa kuule Luca päässy silppujen luo ja suussahan ne sitten oli. Mut eipä onneksi ollu kerinny kovin niitä syömää. Toinen mielu puuha Lucalla on taputtaminen, lattiaa, pöytää yms. Pitkä tovit lattialla viihtyy ku antaa esim muovilautasen niin sitä rummuttaessa.

Mutta joo, nyt hiljeni isommat pojat yläkertaa niin ilttis kutsuu itellä..sitten vielä tölsän ääreen csi:tä kahtoon..

Saaru

Gorthaur: Tää on nyt vähän vitsinä niinkuin, mut puoliksi totta: Kun vauvakuumeen yhtydessä mainitsit, että ei saisi, koska synnytys on tuskaa. Niin jos tämmöinen työnjako olisi mahdollista, niin sie voisit hoitaa nuo muut asiat, mut mie synnyttäisin siun puolesta :LOL: Koska ihan oikeesti minun mielestä se synnyttäminen oli se helpoin vaihe tässä vauvapojektissa (raskaus, synnyttäminen, pikkuvauva-aika) :D

Huomenta vaan kaikille.

Piku. Mä nukutan pojan kyljelleen (ihan vaan runsaan puklailun takia ) ja lähes joka aamu oli pissit tullut läpi. Sillä ei ole ollut merkitystä mihin suuntaan pippelin sijoittaa.. Muovitettu frotee on pakko olla sängyssä, muuten menee patja pilalle. Nyt ei ole tosin pitkään aikaan tullut läpi asti, sälli pissii nykyään vähemmän öisin ja päikkäreillä kuin ennen. Päikkäreillä tulee maksimissaan kolmet pissat. Hereillä ollessa pissii ja paljon. Silloin runsaan pissimisen aikana mikään vaippa ei oikein pitänyt sitä pissamäärää. Kestoja käytetään muuten, paitsi yöllä on kertis. Noista kertiksistä on parhaiten pitänyt Libero. Surkein on ehdottomasti Pirkka-vaippa. Muumia meillä vain käytetään, muun merkkiset ovat olleet joko näytepakkauksia tai saatu lahjaksi. Muumia ostetaan tietysti suomalaisuuden takia. Pidetään työpaikat Suomessa ja on se kuitenkin ekologisempaa ostaa lähellä tuotettuja vaippoja :) En osaa sanoa mitään vinkkiä, koska en itsekään löytänyt mitään toimivaa ratkaisua. Poitsu onneksi vaan itse on ruvennut pissimään vähemmän. Liekö siinä sitten se, että mäkin olen oppinut hyvin pienenä yökuivaksi ja sama toistuisi omalla vauvalla. Tosin sitäkin sanotaan, että kestovaippoja käyttävät oppivat nopeampaa kuivaksi (märkyyspointti). Mene ja tiedä :D

Saaru. Onpa teen Luca tosi kova menijä, meillä ei tosiaankaan liikuta yhtään mihinkään.

Katja. Juu, ole hyvä vaan. :D Musta helpointa on ollut tää pikkuvauva-aika, jos tarvii valita.

Kiitos kaikille kommenteista vuoto ongelmiin... =)

Saaru, gothaur, katja87... Meillä on käytössä tällä hetkellä pamperssit active fit sekä pamperssin baby dry, ja koko on 4-9kg on siis ihaan sopivat siltä osin. ollaan myös kokeitu liberoa 2-4kg ja sit se seuraava koko, eli siis kaikissa on ollut samaa ongelmaa.. Ei siis ole joka öistä ja ihan jatkuvaa, ja välillä meni pitkään et ei tullut yli, nyt sitten on taas useana päivänä taas tullut. Luultavasti on vain "sattumaa" milloin pääsee lirahtaan =) Eikä siis vuoto johdu siittä että pissa olisi tullut niin paljon, kun joskus on vaan yhdet pikku pissat ja silti on tullut kylestä yli. Joskus taas on vaipa niin täynnä pissasta yön jäljiltä, eikä mitään vuotoja ole ollut..eli luultavasti pippeli tosiaan pääsee liikkumaan pissatessa tietyssä kylkiasennossa luulisin :/ no viime yönä laitoin selälleen nukkumaan eikä ainakaan vuotoja ollut ja heräskin vasta 3 syömään =)

Meillä Jasu sitten vihdoinkin oppi kääntymään massulleen,ihan itte ,ilman äitin apua =)

No nyt viihdyttään poikaa...

Piku ja Jasu

Syökö teidän vauvat tuttia??!
Meidän pojalle ei oikein tutti kelpaa, somet suussa on kivempaa nukkua :D
Mie oon yrittänyt aina yöllä tuttia tarjota tissin sijasta, mut se on nyt jotenkin käsittänyt tuon tutti-idean väärin, kun se on ihan puoliunessa kun alkaa itkemään, niin sit kun annan tutin sille suuhun, niin se herää kokonaan ja alkaa leikkiä sillä tutilla :LOL:
Vaunuissa on nyt hyvä näillä keleillä kun ei tarvii tumppuja olla käsissä, niin saa ottaa torkut sormi suussa ulkonakin.
Lastenlääkäri itseasiassa ihan suositteli tuota, että vauvalle olis hyvä opettaa imemään sormiansa (ei mielellään peukaloa) kun se käsi on aina lähettyvillä, niin vauva oppis sit saamaan takaisin yölläkin unen päästä kiinni itsenäisesti jos sattuu heräämään.

Juu eipä tämä meijän poikakaan syö tuttia. Leikkii vaan sillä kun antaa sen. Ja sama meilki ton sormien imeskelyn suhteen, niitä on mukava lussuttaa =)

Mitäpäs tänne muuta kuuluu? Nyt pitäs jotain päivä ohjelmaa keksiä kun keksisi vaan että mitä.. Ois kyl ulkona kiva ilma mut viel vähän tota kurkkua särkee niin ei tiedä uskaltasko tonne pihalle mennä.

Gorthaur. Eipä meilläkään liikuta mihinkään suuntaan. Hiukan käsillä käännytään, vaikka poika kovasti haluis lähteä liikkeelle.

Meillä pojalle kelpaa ainun luonnonkuminen tutti (saman mallinen tutti on myös Kärppätutissa) Sitä syödää unilla ja reissuille, harvemmin kätinään se pelkästään auttaa. Mutta saa nähä kuin pitkää tutti kelpaa, isommat pojat on aikoinaan hylänny tutin jo reippasti ennen 1v ikää.

Aamu-unille laitto ei tänään oikein sujunut, kätinää vain vaikka unettais niin. Nostin sitten pojat syliin niin oli ihan kuuma. Kurkkasin suuhun ja siellä toinen hampaan alku tullu ikenestä läpi. Mittari kainaloon ja kuumetta 37.7 (normi lämpö pojalla kainalosta on jotain 36.7). Kauhiaa itkua ja surkua, supon laiton ja unille sain kun suppo alko vaikuttaa. Toivotaan että oiskin vain tuota hammaskuumetta eikä sitä kauhiaa virusta mikä täälläki lähipiirissä jyllää :(

Täälläki ihanasti ilma sekä mittari näyttää jo kesäiseltä. Ajattelinkin tehä pyörälenkin iltasella, ku sain tuon pyöränkin nyt kuntoon ja takasi (oli mun vanhemmilla toi pyörä) Jos sitten etes pyörälenkkejä tekis silloin tällöin, sais taas tuota liikuntaa kehiin. Paino edelleen samana :kieh:

Mut nyt vaikerrus kuuluu vaunuista ja yks pojista vinkuu omaa vuoroa koneelle..jahka sitten meen.. :wave:

Saaru ja 2hampainen Luca

Saarun jutusta tuli mieleen, että onkos muilla vielä vauvakiloja paljonkin jäljellä?
Mulla on lähtenyt jo kaikki 22kg :)
Mut miks ihmeessä kroppa ei silti näytä läheskään samanlaiselta kuin ennen.. :whistle: :LOL:

Ompas Saarun Luca iloisen näköinen pojan vesseli :heart:

Moi!

Täällä on ollut kysymyksiä ilmassa...

Meidän poika syö tuttia, lähinnä nukkumaan rauhoittelussa ja kaupoilla ym. se on ollut käytössä. Eipä juuri tykkää lussutella sitä "muuten vaan".

Mun vauvakilot, joita oli 14, on kyllä vaaán mukaan kadonneet, mutta kyllähän tämä maha vielä ahkerointia kaipaisi, jotta tulis vähän timmimmäksi. Muta siis entiset housut kyllä menee jalkaan jo hyvinkin, mutta maha ei vielä näytä samalta. No joo tajusitte varmaan :) Mut nyt kjyl pelkään, että tää mun makeensyöminen alkaa hilaan senttejä uudestaan vyötärölle ja grillikausikin on vasta starttaamassa!

Meidän yö meni alkuunsa vähän hulinoinniksi, mutta loppuyön pieni nukkui kyllä ihan hyvin.
Kiinteet aloitetaan sunnuntaina, sen olen nyt päättänyt! Meillä on tulossa vähän rikkonaiset pe ja la, joten sen vuoksi odottelen vielä pari päivää. Niin ja pitäis hommata joku nokkamukin tyyppinen, josta vois sitten tarjota vähän vettäkin, kun eipä ole vielä tullut hommattua. Onko muuten hyviä malleja, merkkejä, joita suosittelisitte?

Kuulumisiin :wave:

Kide

Kide, mä ajattelin ostaa semmoisen Nuk merkkisen nokkiksen. Siinä on semmonen pehmeä nokka josta tulee ku sitä ns. pureskelee. Ainakin Prismassa oli niitä että luulis että muissakin marketeissä missä Nuk -merkkiä on niin löytynee myös tämä muki.
Muitakin nokkiksia meillä tuolla on kaapissa, isommilta pojilta jääneitä, mut kaikissa on se kova nokka ja niihin kyl pitää opetella taito, et varmaa toi vois olla helpompi toi pehmeä.

Luca nyt hiukan rauhalllisempi, kuume laskenu hiukan ja parit pätkät sai nukuttuakin. Isommat pojat vaa meinaa riehkasta ku aika menee niin Lucan kanssa. Äskö olivat ulkona, mut sitten tahtovat sisälle ja kauhia riehuminen, oisivat riehkasseet ulkona :headwall:
Nyt alkaa kunnolla vissii allergia muakin vaivaamaan, nöösiä kutittaa ja räksä valuu..

Saaruska

Katja87:Ei meijän neitillekään oikein tutti kelpaa ja siksi meilläkin meinaa ne sormet ja käsi olla koko ajan suussa. Nukkumaan mennessä ja tosi väsyneenä huolii tuttia. Mutta kyllä toi tutti kuitenkin paremmin kelpaa nykyään kuin ihan pikku vauvana. Vaihdoin vähän aikaa sitten tutin eri merkkiseen ja isompaan kokoon niin nyt kelpaa sekin siis vähän paremmin.
Ja niistä raskauskiloista... on onneksi lähteneet pois.

Saarulla taas ihana kuva Lucasta!

Nyt neitiä väsyttää ja päikkäreille meno siis, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola 4 kk :heart:

Yhteistyössä