**Tammivauvat2008**vol2

Katja87: Kyselit, että onko meidän muiden vauvat ollu hoidossa jo? Entä yökylässä?
Meillä ei Viola oo ollut vielä missään hoidossa tai yökylässä. Mä oon vähän huono antamaan vauvaa hoitoon tai yökylään näin pienenä. Isommat lapset olivat jotain vuoden ikäisiä kun jäivät hoitoon mummuloihin ja yökylässä he olivat vasta 2 vuoden ikäisinä. Eli Violakin pysyy vielä jonkun aikaa kotona ennen kuin raskin antaa hoitoon... pitää sit katsoa kun joulun aikaan jouluostoksille lähtee niin varmaan sit Viola jää eka kerran pidemmäksi aikaa päivähoitoon mummulaan. Onkohan sitä vähän liikaa kiinni näissä lapsissa silloin kun he ovat pieniä?!? ;)

Gorthaur: Ei nuo sukulaiset aina oo sieltä mukavimmasta päästä... VOIMIA SULLE, koitahan kestää ja jaksaa sitä sun äitiäsi :hug:

Nyt pitäis lähtiä laittamaan isommille lapsille iltapalaa ja neitille aukaista oma maitobaari ;)
joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 4 kk :heart:
 
Sunnuntaita!

Onpa ihanat ilmat ollut tänä viikonloppuna! Meillä oli eilen viimeinen vauvauinti tältä keväältä, uinnit jatkuu sitten taas elokuun lopulla. Eilen Laura sukelteli useamman kerran, pitää nyt koittaa kesällä vähän "harjoitella" itekseen, jottei ihan taidot unohdu.

Kesäsuunnitelmia meillä ei kauheasti vielä ole, koiraleirille lähdetään koko porukalla heinäkuussa, ja tallinnaan olis tarkoitus lähteä viikonloppureissulle. Pitäisikin saada Laurasta passikuvat otettua ja pistää passianomus menemään.

Hoidossa olemisesta: Laura on nyt kerran ollut illan (alle 4 tuntia) hoidossa, tai siis mun äiti ja sisko tulivat tänne meille Lauraa hoitamaan, jotta päästiin miehen kanssa teatteriin. Hyvin olivat pärjänneet, Laura oli nukkunut lähes koko ajan :). Nyt ois ens tiistaina samanlainen ilta tiedossa ja ensi lauantaina ois tarkoitus jättää Laura hieman pidemmäksi aikaa kun oltas mun veljen tupareihin menossa. Vielä en raaski Lauraa hoitoon viedä, mutta kun tosiaa hoitaja tulee tänne kotiin, niin on tutut lelut ja oma sänky.

Nyt herättämään tyttö päiväunilta, jotta malttaa illallakin "ajoissa" nukkumaan käydä,

Maija ja Laura
 
Hellona!
Taas on touhua mahtunu päivää, ollaan ulkoiltu, kyläilty sekä pihahommia tehty. Etuoven kynnys sai kans kyllästeen pintaa. Lucallakaan ei kuumetta ja muutenkin hyväntuulinen.
Meillä Luca on on ollu pieniä pätkiä muiden hoidossa (kummitätin ja mummin). Ja 2x "hoidossa" isillä, tai siis ollut isin kanssa kotona, ku minä oon käyny riennoissa. Ja hyvin on mennyt, ja toiseksi en laske sinänsä et ois hoidossa, ku on kotona isän kanssa., mutta siis kuiten ilman mua. Nytkin kuun lopulla ois illanistujaisiin kutsu, mut lähemmin sitten näkee pääsekö irtautuun :saint:

Nyt syömään ja iltahommiin:)

Saaru ja poijjaat
 
Kiva, Albertti järjesti mukavan yllätysnumeron tässä illan iloksi :kieh:
Oksensi taas vaihteeks ihan kunnolla, tuli iltapala ja iltaruoka kokonaan ulos :x Ihanat sotkut sai aikaseks, sitterissäkin oli oikein iso lammikko sitä oksennusta.. Mistähän tää oksentelu oikein johtuu, en oo muistanut neuvolassakaan asiasta kysyä. Suunnilleen kerran viikossa oksentaa aina kunnolla, yleensä se tapahtuu aina illalla. Ja siis sitä tulee ihan mielettömästi, oikein pulppuaa ne oksennukset, ja tulee monta kertaa.. :x
 
Katja87: laitoinkin jo tuonne toiseen ketjuun oksentelusta elikkäs meillä oksennellaan joka ilta. Tai nyt hieman vähemmin, kun nuo kiinteät on kuvioissa mukana. Ajoittain oksua tuli niin paljon ja voimakkaassa kaaressa, että piti käydä itsekin suihkussa. Ja vaatteita kului paljon. Meillä myöskin ajoittui oksentelut iltaan, mutta tosiaankin se oli meillä joka iltaista.

Toivotaan nyt, että nuo kiinteät auttavat jatkossakin, kun en millään haluaisi aloittaa tuota lääkitystä ja tosiaankin jatkossa allergia-testit, jos oksentelu jatkuu. Ja mahaansa ei tyttö ole itkenyt eli itseään ei tunnu lainkaan haittaavan, vaikka oksentaa juuri syömänsä satsin.
 
ärris: Joo, kyselinkin tuolla toisessa ketjussa, että tuleeko sitä oksennusta tosiaan hirveesti, mut täällä olitkin vastannut siihen, en huomannut ennen kuin tuonne kirjoittelin. Tuo on kyllä inhottavaa..

Juu, meil poika oppi kääntymään mahalleen tuossa muutama viikko sitten, ja sit menee hermot kun ei pääse eteenpäin kun ihan vähän matkaa vaan.
 
Ootteko muut muutes antaneet vauvalle niitä vauvapuuroja jauheesta? (Tai isommille lapsillenne silloin kun ne oli vauvoja) Meil on syöty nyt kuukauden verran sitä hipp-kaurapuuroa (mikä on alkaen 4kk) ja tänään sai aamulla ensimmäistä kertaa banaani-riisipuuroa. Ihan järkyttävää liisteriä tuli siitä :eek: niin paksua että eihän tuo poika saanut nieltyä sitä. Tein kyllä sen hipp-puuronkin reilusti löysemmäksi mitä tossa ohjeessa oli. Pitää vissiin sama tehdä tuon banaani-riisipuuron kanssa. Se oli oikeesti niin paksua, etten itekään niin paksua puuroa söis, ja ihan oli ohjeen mukaan tehtyä. :/

Katja ja Albert huomenna 5kk, iso poika jo! :)
 
Täällä iso mies jo! ärris meillä on jo reilut kk päivät käännytty masulleen. Nyt kauhia touhuaminen lattialla, pyörii ja pakittaa. Kova yritys on eteenpäin mut sitä läpimurtoa ryömimisen suhtee ei vielä ole tapahtunu. Korkealle itteesä nostaa käsien varaan masullaan, melkee et napa on irti lattiasta.

Meillä mä oon antanut ihan vaa oikeista hiutaleista tehtyy puuroo, eka vaa hiutaleet sauvalla jauheeksi. Sitä sitten "maustanut hedelmäsoseella joka on iltaruualta jäänyt.

Mulla nyt suunnitteilla iltapuuron myötä myös alkaa tarkkaileen yösyömisiä. Ja nukkumarutiineja opetellaan.

Nyt Luca kanssa syömään :p

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Saaru: Onnea 5kk Lucalle :flower:
Kiitos kiitos! Teillä sitten huomenna perässä :heart: Isoja "vauvoja" meillä jo. Aika niin kiitää.. Tässä kohta jo huomaa et töihin pitää palata..Ja mun vanhin "vauva" aloittaa syksyllä jo eskarin!
 
Onnea vaan isoille pojille, täältä tullaan vanavedessä :D

Tuosta oksentelusta tulikin mieleen, vieläkö teidän vauvat pulauttelee paljon? Sampo sotkee edelleen kaikki paikat, ainoastaan puuro pysyy sisällä. Puurottelu aloitettiin viime perjantaina vattukaurapuurolla ja sitä ei ole pulauttanut kertaakaan ulos *koputtaa puuta* Soseet tulee ulos samaan tapaan kuin maitokin :kieh: Löuysin mutten sen sappisaippuankin ja koitin sitä niihin porkkanatahroihin. Aika hyvin lähti, tosin hanskasin sitä aika hätäseen enkä antanut sen vaikuttaa, hätähousu ku oon. Täytyy koittaa uudestaan sitten ajan kanssa, ainakin tämä eka kokeilu oli lupaava.

Ärris. Sampo on muutman kerran kääntynyt mahalleen, mut ei mitenkään tarkoituksella. Inhoaa siis mahallaan olemista ja huutaa jos ei saakaan itseään käännettyä takaisin selälleen. Selälleen kääntyy vain jos käsi on suopeassa asennossa, ei muuten. Ei ole vielä hoksannut, että käden voi laittaa eri asentoon.. :D

Meille jäi nyt sitten yksi lakana, kaksi pussilakanaa ja yksi tyynyliina eilisen pakkaamisen jäljiltä. En aio ostaa lisää, mustin et mullahan on käsityökaapissa vaikka mitä kankaita. Yhteensä n.8 metriä viittä erilaista lakanakangasta. Niistä taidankin tehdä pussilakanan, pari tyynyliinaa ja pari lakanaa. Saan samalla tyhjennettyä sitäkin kaappia niistä vanhoista kankaista, saan ostaa uusia tilalle :saint: Noita kankaita on kerääntynyt tonne ihan kivasti. Aiemmista tekeleistä jääneitä paloja ja alelöytöjä. Mulla on lisäksi kolme muovikassillista Novitan lankoja, oon vähän hamstrannut :LOL: Sitten on vielä vajaa kassillinen jotain ikuisuuksien vanhoja jämälankoja, joita sukulaisilta on tullut.

Niin vielä noista kesäsuunnitelmista. Saksaan olisi tarkoitus lähteä elokuussa mun ystävän luo Berliiniin. Ukko ei tosin tulisi mukaan, lomapäiviä ei ole hällä lainkaan. Yhden veljeni ja hänen muijansa kanssaan alustavasti ollaan puhuttu lähtevämme. Saapi nyt nähdä kuinka käy, ennenkin oon suunnitellut matkaa useastikin veljeni kanssa, mutta hänellä on aina rahat finaalissa. Josko nyt tällä kertaa :whistle:
Muita suunnitelmia ei ole. Juhannus on vielä auki. Tuskaan ei olla tänä vuonna menossa, pääesiintyjät on jo nähty, lipunhinnat nousseet taas (joka vuosi on noussut ) ja majoitus on ollut niin vaikeaa. Silloin vuonna 2002 kolmen päivän lippu oli 55e, tänä vuonna 85e!Muillekaan festareille tuskin ollaan menossa, ei nuo bändilistat ole olleet kummoisia. Kaippa noita kesärientoja mietitään pitkin hellejaksoa..
 
Yökyläilyistä/hoidossa olemisesta.. Meillä on poitsu ollut kotona muutaman tunnin mummun hoidettavana, kun minä olen käynyt kampaajalla, hurjat 4h kerrallaan. Aikalailla nukkui tuon ajan, kun yritän tähdätä nuo menot siihen päikkäri aikaan, sen vuoksi kun se ei sitä pulloa oikein huoli...Yökylässä ei ole ollut, enkä kyllä pitkään aikaan ole sitä viemässäkään. En usko että pärjää ilman "tissiä" vielä niin pitkää pätkää :kieh:

Katja87 voi teidän pikkuista, kun se oksentelee, en kyllä osaa auttaa. Meillä Jasulla myös siloin joskus 2kk tuli niitä maitoja kaaressa pihalla, mut ne oikeastaan loppui kun lopetin cuplatoninkin. En tiedä eikö se sitten passannut Jasulle. Kysäsehän neuvolassa, josko he tietäisivät mistä johtuu..

Kääntymisestä: Meillä Jasu oppi kääntymään vatsalleen vajaa viikko sitten. Pitkään on kääntynyt vatsaltaan selälleen, päänsä viemänä, mutta nyt siis vasta hoksas miten onnistuu toisinpäin :kieh: uutterasti harjoitteli ja aina vaan se käsi oli edessä :D ja voi sitä kiukkua, kun ei se onnistunut. Nyt sitten pitää kääntyä joka paikassa, sängyssä, lattialla, hoitopöydällä..kiva vaihtaa vaippaa, kun herra on koko ajan menossa :p

puuroista: ei olla vielä maistettu, mutta kohta ruetaan ku 5kk lähenee, sillä piltin kaura puurolla ajattelin aloittaa, kaappiin jo valmiiksi sen hommasin. Itse inhoan (aina inhonnut ) kaurapuuroa, saas nähdä onko poika tullut äiteensä..

Meillä sitten on kaks yötä ollut poitsu vähän levottomampi, pari kertaa on yössä herännyt, norm yhden kerran sijaan. Lauantai iltana oli hieman lämpöäkin ilmeisesti, jos ei sitten se itkukohtaus kuumentanut hetkellisesti...Muutenkin päivällä ollut normaalia itkuisempi ja kiukutellut. Tuntuu ettei oikein mikään ole hyvin. Kovasti käsiään edelleen järsii ja syönnin aikanakin pitäisi nyrkin suussa :snotty: koitappa sinne sitten vielä lusikkaa keretä laittaa. En tiiä oisko hampaat mitkä kiusaa, vai. Kahtelin sinne suuhun ja ihan niinkuin ikenet hieman punottais, mut ainakaan sormeen ei tunnu vielä mitään.
Eilen oltiin sitten kyläilemässä, Jasun serkun 6v. synttäreillä. Ja otettiin sinne sitten minun maitoa pulloon mukaan, et koitetaan opettaa poikaa pullolle. No kauhea huutohan siittä tuli ja isänsä yritti ja yritti ja sitten anoppi yritti ja ei poika ei vain ota. No minä yritin myös ja sydän meinas särkyä kun toinen itki niin :ashamed: No siinä sitten pidin hieman taukoa ja käveleskelin ja kun oli rauhoittunut, niin yritin uudelleen. Siinä hieman poitsu pyöritteli pulloa suussa ja sitten kuin ihmeestä se alkoi imeä =) sain kaikki syötettyä. Oiskohan se ollut läpimurto...No tänään uudestaan taas..
En siis halua opettaa poikaa pois rinnalta, mutta ihan sitä varten opetan, että minäkin pääsen joskus johonkin :ashamed: niin "itsekäs" meinaan olla.

Mukavaa kesäkuun ensimmäistä viikkoa kaikille, tästä se kesä alkaa =)

Piku ja Jasu
 
MOi!

Onpas tänne tullut tekstiä...

Mä en muita enää puoliakaan, mutta onneksi Saarun poika tervehtyi ja voimia niille, joilla on sukulaistensa kanssa ongelmia.

Niin ja Katjalle voimia myös! Meillä oli kans vähän sama tilanne viime viikolla, että tuntui kun poika olis taantunut jonnekin kahden kuukauden päähän, mahavaivoineen ja yöheräämisineen. Raskasta tuo on!

Me aloiteltiin sit viikonloppuna kiinteiden anto pojalle. ikää nyt siis neljä ja puoli kuukautta. Täytyy sanoa, että ihan kovasti ei mahaan saakka kyllä sosetta mennyt, mutta alku tämäkin :) Perunalla siis aloitin ja muutaman päivän ajattelin sitä antaa, josko loppuviikosta koittais lisätä siihen sit vaikka bataattia tai porkkanaa.

Nyt kutsu kuuluu....

:wave:
 
Mie rupesin nyt miettimään sitä oksentelu-hommaa tarkemmin, ja kyllä mie melkeimpä siihen tulokseen tulin, että se oksentaa siksi kun sillä on liian ähky. Eilen nimittäin söi taas tavallista enemmän, annoin sosettakin lisää, kun söi niin reippaasti..

Meillä ei oo pulauteltu paljoa, yleensä kerran päivässä tai jokatoinen päivä tulee ihan tooosi pieni puklu röyhtäyksen yhteydessä silloin kun on enemmän syöny maitoa.
Silloin pulautteli enemmän kun sai cuplatonia, mut pulauttelu loppui sit melkein kokonaan siihen kun lopetin sen cuplatonin antamisen pari kk sitten.
 
No niin, josko nyt kommentoisin kans vähän enemmän...

Siis hoidossaolemisesta/yökyläilystä, meidän poika on ollut pari parin tunnin pätkää mummunsa kanssa täällä meillä, nukkunut kummatkin kerrat. Isänsä kanssa ollut muutamia kertoja kahdestaan siis vähän pidenpää pätkää (muutama tunti) ja yleensä ne on mennyt varsin hyvin. Paitsi nyt viime viikolla kaveri oli saanut ihan hirveen huutoraivarin ja huusi siihen saakka kunnes mä tulin. Ja tuttipulloa ei kans ole nyt sit vähään aikaan huolinut, joten saa nähdä tuleeko tässä vielä tiiviit kuukaudet kaverin kanssa, jos pullo ei uudelleen ala maistumaan :eek: Pikun kirjoitus oli kyllä toiveita antava, että pullo oli taas alkanut hyljinnän jälkeen maistuun uudemman kerran! Toivottavasti näin myös meillä....

Mitään kauheita menohaluja mulla ei kyllä edes ole, mutta olishan sitä nyt ihan mukava lähteä pariksi tunniksi hyvällä mielellä kaupungille ym., jos tietäis, että kaveri söis pullosta. Vaikka tietty, jos (ja toivottavasti kun) nuo kiinteet alkaa maistuun niin, josko nuo syöntivälitkin vähän pitenis. Yökylässä meidän veijari ei siis vielä ole ollut. Saapa nähdä, milloin uskaltaa jättää ekan kerran. No kaikki aikanaan :)

Mahalta selälleen poika on kääntynyt jo hyvän aikaa, varmaan ainakin kaksi kuukautta, ja nyt olis ihan hilkulla tuo selältä mahalleen suunta, mutta vielä vähän jää uupumaan. Eteenpäin olis kans ihan hirveä halu päästä ja jonkinverran jo muutama viikko sitten pääsikin eteenpäin. Mutta nyt on tyyli vaihtunut ja tällä uudella tyylillä ei etenemistä ole vielä tapahtunut. Elämme siis jänniä aikoja =) Ja se on hauska, kun laittaa pojan omien jalkojen päälle mahalleen poikittain niin siitä se ryömii ihan hyvällä tekniikalla niin kuin jalkojen yli, oikea mittarimato!
Hei kukas puhui siitä vatsatreenistä... Siis kuntoplussan, jostain 15 viikon jutusta, tais olla Gorthaur, misätköhän tuon löytäisi? Onko nyt viimeisimmässä numerossa tai netissä jossain? Olisin hyvin kiinnostunut :attn:

Mutta nyt taidan lähteä lenkkeileen, pieni mies on nukkunut nyt reilun puolituntia niin, josko tässä sais vielä tunnin sille unta lisää, kun lähtis lykkimään. Ilta menis sitten niin paljon mukavemmin :D

Voikaahan hyvin B)
 
Hoidosta:Meillä Elli on ollut vaan hetken isänsä kanssa(1-2 tuntia) eli ei kenelläkään muulla ole ollut hoidossa eikä tule pitkään aikaan olemaankaan.Isälleen tietty jätän kampaaja ja kauppareissun ajaksi.Elli syö vaan rintaa ja nokka mukista pieniä määriä nestettä ottaa mutta ei pärjää vielä pitkään muiden hoivissa.Mieskin sanoi että eilen selvästi hätääntyi kun mua ei näkynyt unien jälkeen.
Esikoinen on 3 vuotta ja on ollut tasan yhden yön hoidossa, me ei olla raaskittu viedä.eikä ole ollut tarvettakaan.

Pulauttelusta:Elli pulauttelee pieniä määriä päivittäin mutta ei suurempia varsinkaan nyt kun kiinteitä menee 2 ateriaa päivässä.

Susa ja Elli 4kk
 
kide kyllä teilläkin varmaan toiveita , kun on ennenkin pulloa syönyt..Meidän Jasu siis ei ole pulloa oikein ikinä ottanut kun sen sairaalasta kotiutumisen jälkeen jätin pois ja mentiin pelkällä rintamaidolla. Jos nyt jälkiviisana vois todeta että ois vain pitänyt silloin tällöin pulloakin tarjota, no kakkosen kanssa sitten viisaampi kun aika koittaa joskus...
Ja kuntoplussan 15 viikon ohjelma löytyy ainakin mitä nyt puolelta kun haet hakusanalla 15 viikossa...itsekkin tota vatsa rääkkiä koitan välillä ahkerasti ja välillä hieman laiskemmin harjoittaa :D

Piku
 
Meillän kans alkuunsa Luca ei meinannu pulloa huoli, mutta reenillä oppi. Eikä etes ollu vaikea homma meillä. Nopsaa poika hoksi et miten siitä syödään. Tsemppiä kaikille pullolle reenaajille! Kyllä se taito sieltä löytynee. Ja jos lapsi osaa tai syö tuttia niin kanttaa olla pullotutti samaa sarjaa, niin sekin saattaa onnistaa paremmin.

Meillä nyt kiinteiden alotuksen jälkeen ollaan puklattu enemmänkin ja vain maitoa. En sitten tiä et tuleeko maito sitten niin paineella et jää joku ilmakupla väliin. Kun tissiä menee nyt luonollisesti vähemmän ku ennen ku sosetta syödään ihan kunnon määrä jo. Mutta Luca onki sitten vissii ottanu tavaksi et yöllä kaikki maidon tarve kiritään takasin. Aamulla tissi ihan tyhjä ja eipä kyllä pojalla maistukaan heräämisen jälkeen vasta ku 11 pintaa vasta soseruoka. 5-7 lähinnä aamuyöstä syöpi.

Joo täälä ollaan terveinä :heart: kiitos kaikille voimista:D Toivotaan että muutkin tammivauvat tervehtyis, aika moni tais/ on kuumessä olluna nyt. Ja terveyttä kaikille et pysytäänkin terveinä ja päästää nauttimaan nyt tuosta kesästä, ku vihdoin tänne pohjoiseenkin se tuli. Nyt kylläki pilvistä ja märkää..


Saaru
 
Saaru: Meilläkin pojalle maistuu nykyisin tissi paremmin yöllä kun päivällä..

Kide: Sittenhän se on senkin puoleen helppoa, kun vauva oppii syömään lusikalla, niin voi vaikka tarpeen vaatiessa syöttää maidotkin lusikalla, niin uskaltaa olla vaikka useammankin tunnin vauvasta erossa. :) Meillä ainakin poika syö velliä lusikalla tosi hienosti, (ihan vaikka perunaporkkana tai maissivelliä, nyt myös kauravelliä ) se on kuitenkin pikkasen paksumpaa kuin maito, niin ei valu kaulamakkaroille.
 
Iltaa kaikille! Jos nyt ehtis vähän kirjoittaan, kun neidit nukkuvat.
Hoidosta ollut puhetta: meillä on isä hoitanut, jos olen käynyt esim. kaupassa tai muilla asioilla. Varmaan pari kertaa... Niin, ja mun äiti hoiti viikko sitten muutaman tunnin kun kävin miehen kanssa elokuvissa. :D Hyvin on mennyt. Emma on siitä kiltti, että huolii maidon myös pullosta, jos tissejä ei ole saatavilla. Tosin se on aina pienen huudon takana, mutta kuitenkin. Yöhoidossa ei ole ollut eikä varmaan menekään vielä aikoihin.
Mä vähän pelkään, että meillä pitäis jo siirtyä (Emmalla ikää 4.5kk) kiinteisiin... Pari päivää ollut hirvittävää itkua ja kitinää ja yötkin valvottu... Tänään en saanut yöunille, ennen kuin annoin lisämaitoa, veteli melkein 200 ml hetkessä :eek: Eli kyllä varmaan pitäis huomenna pottua keitellä, vai mitä olette mieltä? Itsellä vaan tosi surkea fiilis, kun olisin niin halunnut täysimettää ainakin 5kk... :ashamed:
Neamma
 
Neamma: Pottua vaan rohkeasti tytölle antamaan! :) Niin pieniä määriä sitä aluksi kuitenkin menee, että kyllä sie sitä tissiä saat antaa vielä lisäksi melkein entiseen malliin. Ei se imettäminen mihinkään lopu vaikka kiinteät aloittaa ;)
Tulehan kertoilemaan meille sit, että mitäs tyttö tuumasi kun perunaa sai ensimmäistä kertaa.
 
Hoidossa olemisesta:

Me aloitettiin koiran kanssa agility-kurssi muutama viikko sitten, joten nyt poitsu on isänsä kanssa 2-3h aina maanantaisin. Hyvin on mennyt, ja pumpattu maito maistuu pullosta hyvin, korvike ei kelpaa ollenkaan, joten pumppailen aina etukäteen evästä. Muutenkin Emil on ollut isänsä kanssa tunnin-parin pätkiä kun oon käynyt asioilla, koiran kanssa lenkillä tms. Mutta en ehkä isän kanssa olemista pidä niin "hoidossa olemisena".

Pari kertaa Emil on myös ollut tunnin-kaksi anopin hoidossa ja hyvin on mennyt sekin. Ensi viikolla tulee pidempi hoitopätkä kun meen amk-pääsykokeeseen. Anoppi tulee tänne Emiliä hoitamaan noin 5-6h ajaksi..Saa nähdä miten menee, mutta eiköhän se ihan hyvin suju! B) Mies on kuitenkin 10min ajomatkan päässä töissä, joten voi hurauttaa tänne jos tulee ongelmia..

Gorthaurille jaksamista sukulaisten kanssa!:hug: Kuulostaa valitettavasti hyvin tutulta kun ajattelee omaa äitiäni..Toivon vaan että sitten ite muistan tulevaisuudessa etten ole samanlainen omia lapsia kohtaan kun he ovat aikuisia.
 
Äh. mulla oli taas jotain kysyttävää mielessä.. En tietenkään muista mitä teiltä viisaammilta piti kysyä. No kait se joskus mieleen taas putkahtaa.

Kide. Se kunto-ohjelma löytyy tuolta http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1360&a=8122 Mukaan vaan :D Juu, tuolla mitäs nyt- puolella on ketju kuntoilijoille.

Neamma, keitä vain pikkuiselle pottua. Niinkuin Katja jo sanoikin, ei ne pottumaistelut syrjäytä imetystä.

Katseltiin Sampon kanssa yhdessä aamusella Serranon perhettä. Onneksi vauvakin tykkää niiden kohelluksesta saa katsoa rauhassa. Seuraatteko te muut Serraanoja? Fiti on niin mainio ja Raul, heh. Tolloja kahdessa polvessa. :LOL:

Kiitos kaikille tuesta tuon äitini suhteen ja myöskin olette tukeneet mua appivanhempien suhteen muutamaan otteeseen :) Oon tullut tänne hakemaan lohtua, kun en sitä kotoa saa. Välillä notkun mesessä tai luurin varressa ystävieni kanssa, jotka osaavat käsitellä asioita järkevästi eivätkä jahkaa samaa tilanteesta riippumatta. Ukko kyseli viikonloppuna, et miksen enää puhu mistään mikä painaa mieltä vaan oon ihan sulkeutunut. No en viitsi enää puhua näistä sukujutuista tai mistään muustakaan kotona tai äidilleni, eivät kuuntele mua ollenkaan vaan kuorossa puolustavat aina sitä toista osapuolta. Oli asiat miten vain, he ovat vastatuulena yhtenä rintamana. Välillä myös veljeni liittyvät näihin maahanpolkijoihin. Oon tullut tänne purkamaan, saa puolueetonta tukea. Ukko ja äiti jankuttaa vaan suut vaahdoten, että pakko olla appivanhempien kanssa tekemisissä. Ne on sukua ja niitä on pakko sietää. Mielestäni elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ikäviin tuttavuuksiin ja teennäiseen välittämiseen. Eikä ketään tarvitse sietää vain sen takia, että on valitettavasti sukua sille/niille toisille. Käytöksestäni he valittavat nykyään jatkuvasti. Olen hyvin suorasukainen, tosin osaan myös pitää pääni kiinni tarvittavissa tilanteissa. Pitäisi vain hymyillä ja niellä vaan kaiken paskan. Olin ihan ällikällä lyöty, kun anoppi sanoi ettei tule omien vanhempiensa toimeen eikä appiukko omien vanhempiensa ja siskojensa. Teeskentelevät sukulaistensa läsnäollessa vain hymyssäsuin! Appivanhemmat käyvät meillä ihan kotona asti käskyttämässä ja jäkättämässä. Miksi pitäisi sietää tuollaista? Sanoin ukolle, että nyt tulee uusi asenne vanhempiasi kohtaan, kohtelen heitä samoin kuin muitakin eli puhun juuri niin kuin haluan, en sievistele enää päivääkään.
Pidän nyt ainakin kuukauden lomaa äidistäni, jos vaikka taas jaksaisi sitä jonkun aikaa. Vuosi sitten pidin silloinkin lomaa äidistä, mieli kohentui huomattavasti. Loma vaikeasta muterosta alkakoon :D

 

Yhteistyössä