**Tammivauvat2008**vol2

Hienoo Katja =)

Meidän poika touhuaa kans ihan hirveästi välillä unissaan ja kyllä mä sitä käännän välillä "oikein päin". Tai vaihdan asentoa niin tuntuu, että joskus rauhoittuu siihenkin sitten. Mä luulen, että kaverilla tekee joskus öitä levottomiksi nuo iänikuiset ilmavaivat. Usein käy nimittäin niin, että se ähertää ja ähertää unissaan ja sit kun kääntää esim. mahalta selälle tai toisin päin niin pitkän pierun saattelemana unet jatkuu ;)

Nyt kyllä nuo ilmavaivat on helpottanut huomattavasti, kun kaveri lähti kääntyileen ja samalla pyörimään. Usein käy nimittäin niin, että meillä pyörii täällä lattialla piereskelevä kaveri :kieh: No parempi, että ne ilmat tulee mahasta häiritsemästä pois! Nyt vaan "innolla" odotan, että mihinkä päin tuo vatsantoiminta muuten muuttuu vai muuttuuko, kun aloitellaan näitä kiinteitä. Pierut on ainakin voimakkaampia, mutta itse tuotosta ei ole vielä näkynyt. (kivat jutut mulla... :D )

Niin ja noita viljojen aloitustakin, mistä oli tuossa puhetta, olen ajatellut odotella ihan tuonne 5kk ikään saakka, noiden vatsavaivojen vuoksi, että sais suolisto kehittyä "rauhassa. Vaikka tiedä sitten aina, mikä vaikuttaa mihinkin...

Mä olen ollut tällä viikolla aikasta tehokas, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt jne., mutta nyt on jotenkin veto veks. Josko ottais kirjan, menis takapihalle ja olis vaan, kun pikkuinen simahti.

Voikaahan hyvin :wave:

Kide ja pikkumies 4kk ja risat
 
Onnittelut Katja, siitä se lähtee. Meillä tuo nukkuminen on vain venynyt sen jälkeen kun iltatissi vaihtui tutteliin tai velliin. Nukkumaan menee klo 22-23 ja kuuden aikoihin alkaa vähän vikisemään, jolloin lykkään tutin suuhun. Unet jatkuvat sinne klo 7.30-8.30 asti eli vähintään sen reilu 8 tuntia. Tissinkin kanssa nukkui suht hyvin; 6-7 tuntia putkeen, sitten syöttö ja takaisin pariksi tunniksi vielä nukkumaan. Ainoastaan ensimmäisenä kuukautena oli aina 1-2 kertaa öisin syöttö, mutta se vain jostain syystä jäi sitten pois. Helpolla ollaan onneksi päästy. :) Päikkärit on tosin on lyhentyneet, oli vielä viime viikolla yleensä viiden tunnin unilla. Nyt 2-4 tuntia, hyvä määrä sekin. Saa itse tehtyä kaikenlaista ja ennen kaikkea -palstailtua :LOL:

Saaru. Mä käännän Sampon ihan pakkomielteisesti kyljelleen aina. Sälli puklailee edelleen tosi paljon ja mua karmii jos sitten nukkuessa tulee puklu. Selälleen yleensä kääntyy jossain vaiheessa, mahalleen ei koskaan.

Neuvolassakin käytiin tänään ja eipä sitten ollut mennyt se 8 kiloa rikki. 7370g ja pituutta oli infernaaliset 66,6 cm B) Lätsä on jo 44,2cm. Kirjoitto neuvolakorttiin: Ei enää saa rm, on jo pitkään nukkunut yön syömättä. Kasvanut on hyvin. Rauhallinen poika. Ei tykkää olla vatsallaan -> rinnan alle voisi laittaa taitetun pyyheliinan. Kiinnostuu lelusta. Kaulataive helposti ärtyy ->ohjeita. Lapsiväkivaltalehtinen. Pentavac ll.
Rokotuksesta alkoi sitten itkemään ja oli kiukkunen, kunnes sai tutin ja hyppyytin jonkun aikaa. Mulla on varmaan kauheet hauikset vuoden päästä, kun tota jäpikkää hyppyytän useita kertoja päivässä :xmas:

Ostan myös tänään vähän jotain lihaa ja keittelen. Täällä oli niin paljon kaikkea vinkkiä soseiden tekoon, että teenpä nyt itsekin. Ne ekat sosett oli ihan hirveitä mitä tein itse. Siis ne mitkä oli pakkasessa. Ne oli vetisiä ja kuin kumia :x Tarvii varmaan koittaa mielummin sitä bataattia, josko se ei menisi semmotteeksi vetiseksi kumipalloksi.

Gorthaur ja Sampo
 
Meillä oli sitten se eilinen ihan kauhea päivä.. :eek: poika itkeskeli koko ajan , ja mikään ei ollut hyvin. Oli kuin eri poika kokonaan, kun on yleensä nukkkunut päikkkäreitä sen 5-6h ja eilen nukkui vaan 2h puolen tunnin pätkissä...No yö kuiten meni todella hyvin, poika meni nukkumaan normaaliin aikaan n.20.30 ja heräs vasta 5.20 syömään. Kyllä tais tulla molemmille tarpeeseen pitkä pätkä unta :D voi olla että sekin pidensi pojan yö unia et ostettiin eilen makkariin pimennysverho, ku joskus aamuyöllä 3-4 aikaan poitsu ihan virkkuna kahtelee jo et eikö sitä herätä (on kuiten aina nukahtanut takas tisun jälkeen, mut aikaisemmin on syönyt...)

No tänään ollaan oltu hieman paremmalla tuulella ja päikkäritkin on maistunut hieman paremmin. Taitaa nuo ilmatkin sekoitella poijan rytmejä.

Tänään tein pakkaseen sosetta viikoksi, peruna, porkkana, kukkista.. vielä täytyis tehä bataattia ja kesäkurpitsaa, noi täytyy tehä erikseen kun on uusia makuja herralle...

Ai niin.. KATJA...hyvin on teilläkin yö mennyt...siittä se lähtee

Niin ja kääntelystä.. minä käyn aina välillä korjaamassa poijan asentoa jos kovin ähisee, vielä ei ole vatsalleen nukkuessa mennyt mutta muuten poikittain on harva se yö...yleensä korjailun jälkeen jatkaa uniaan sit rauhallisemmin. Ai niin ja meillä ei ole enää muutamaan yöhön muuten herätty ku syömään =)

No nyt se poitsu heräskin.. :wave:

Piku ja Jasu
 
Hei kaikki äidit ja lapsukaiset! :wave:
Hieno homma Katja, siitä se lähtee!
Meidän neiti ei nyt ollenkaan huoli perunaa, vaikka kuinka tarjoan. Eikä edes soseita... :whistle:
Enpä tiiä mikä on, mutta heti kun näkeekin lusikan alkaa kova huuto ja rauhoittuu vasta kun pääsee tissille. Eli taidanpa sittenkin vielä lykätä kiinteiden aloitusta ainakin parilla päivällä. Joka päivä tietty kokeilen,josko maistuis pottu. Kun nälkä selvästi vähän vaivaa. Annan sitten yöunille vähän velliä, jos tuntuu kovin nälkäinen olevan. :D
Mutta kyllä viime yökin meni taas tosi hyvin pelkällä tisumaidolla. 21.00 nukkuun ja ekan kerran tisulle 4.00 ja jäi viereen ja söi uudestaan 6.00 ja sitten 7.00 ja sitten heräsi 10.00. kun siis yleensä menee yöt aika tissi-tutti rallin merkeissä. :kieh:
Sai oikein itsekin nukuttua viime yönä, luksusta! :LOL:
Ja nyt meidän neiti vetelee jo toista tuntia päikkäreitä! :attn: Ihme juttu! Mutta hyvä niin!
Huomenna olisi viimeinen vauvauinti ennen kesätaukoa. Täytyy sitten käydä kerran viikossa omatoimisesti uittamassa, että pysyy sukellusrefleksi yllä. Hyvin onnistuu, kun esikoista muutenkin viedään usein uimaan! =) On oikea vesipeto, alle 3 v ja hyppii altaan reunoilta veteen ja ihan upoksiin ja sitten taas iloisena pintaan ja uudestaan! :LOL: Kellukkeet tietysti on käsissä ja niillä hienosti ui altaan päästä päähän. Taitaa olla vauvauinnin peruja!
Hauskaa viikonloppua kaikille! B)
Neamma
 
Piku81: Nuo "kiukkupäivät" on aina kurjia :/ Onneksi niitä on nykyään kuitenkin aika harvassa. :hug:

Neamma: Niin, siis nyt ei kelpaa edes hedelmä-, tms soseet? Jospa tosiaan pari päivää taukoa pitäistte, ja sit uudella yrityksellä. Tsemppiä! Ootko kokeillut perunaa niin, että tissimaitoa sekaan? Ois tuttua makua seassa..

Gorthaur: Ainiin, unohtui tuossa jo aiemmin kysyä, että mitäs neuvolantäti tuumasi, kun sanoit, että oot lopettanut imettämisen? Kun muistaakseni aiemmin kerroit, että on tullut noottia, kun oot joskus aiemmin kertonut antanees korviketta? Minä oisin saattanut sanoa suorat sanat, jos ois ruvennut mäkättämään.. :kieh: Niin Sampo syö nyt sitten tuttelia, vaiko nannia? Kun ihan semmoinen vaan tuli mieleen, että jos tuttelia syö, ja Sampo tais olla kova puklailemaan, niin haiseeko ne puklut ihan järkyttävälle oksennukselle? Kun meilläkin toisinaan Albert on korviketta saanut, pienempänä useamminkin, niin joskus annoin tuttelia, niin puklut haisi ihan hirveelle, sit vaihdoin nanniin, niin ei haissut läheskään yhtä pahalle puklut. Samaa oon kuullut monelta muultakin.

Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta meidän nukkumis-harjoituksiin :)
Huomenna Albert meneekin sit päiväksi hoitoon minun vanhempien luokse, mennään miehen kans Karjalan-Messuille, me kun asutaaan täällä Joensuussa. Ihan kiva pitkästä aikaa viettää miehen kanssa vähän kahdenkeskeista aikaa.

Katja ja Albert, joka juuri rupesi yöunille ilman itkua omaan sänkyyn :)
 
Katja. Meidän pojat taitaa olla jotain kaukaisia sukulaisia, on niin samantyyppistä sorttia Albert. Etkös sanonut jossain vaiheessa, että Sampo on aikalailla samannäköinenkin, samoja kasvonpiirteitä..
Neuvolatäti kysyi vain miksi lopetit ja miltä lopettaminen tuntui. Sanoi sitten, että ymmärtää kyllä jos vauva on raivoisa niin on se turhauttavaa ja jaksaminen on koetuksella. Tää nykyinen terkka on kyl ehdottomasti joustavampi tossa imetysasiassa kuin siellä vanhassa paikassa.
Juu tuttelia on syötetty. Haisi se tissimaitokin jos se oli kauan jo ollut mahassa. Suttaa se aikas paljon, kun sitä puklua tulee usein myös kolmenkin tunnin päästä syötöstä. Täytys koko ajan olla joku kuolalappu leuan alla. :snotty:

Kysynpä epätoivoisena teiltä. Mulla on jo kaksi viikkoa sormenpäät pistelleet ja niissä on pienen pieniä paukuroita, iho on myös vähän kesinyt peukaloista. Jos jotain lämmintä koskee niin se polttaa sormiin kuin kuumaa levyä koskisi.
Tässä kuvia mikäli niistä nyt mitään näkyisi





Liittyykö tämmönen näihin raskauden jälkeisiin "tauteihin", niin kuin hiusten lähtö? Vai oisko tämä oire allergiasta? Oon nikkelille ja koboltille allerginen, mut en oo niitä kosketellut. Tietäiskö joku :attn:
 
Gorthaur: Juu, tiiä näistä. Äitihän on aina 100% varmuudella tiedossa, mut mistäs sitä isästä tietää :LOL: (vitsi!) Voi kakka, kun mulla ei oo ees digikameraa, että sais ylipäätään mitään kuvia tosta pojasta näytille, enkä ees osais laittaa vaik oiskin :ashamed:
En kyllä osaa auttaa tossa sun käsi-asiassa, mikähän noissa oikeen on
:/ Pitäiskö käydä lekurille näyttämässä?
 
Hei kaikki!
Gothaur: allergialta näyttäis, mutta mistäs sitä tietää... Käypä lääkärissä. :/
Viiminen vauvauinti takana ennen syksyä, kyllä taas oli hauskaa! :D
Arvatkaas mitä, meidän neiti veteli monta lusikallista perunaa ihan suu auki ja lisää pyytäen! :attn: Olis syöny enemmänkin, mutta en uskaltanut antaa kun 10 pientä lusikkaa. Ihan uskomatonta, kun eilenkään en saanut meneen yhtään ja koko yön oli nälkäkiukkuinen. Hyvä homma! Nyt mekin päästään kunnolla aloitteleen kiinteitä ja loppuu nälkäkitinä! :D
Jaahas ja nyt pitänee viä saada tisua, jospa nukahtais pikku-unille samalla! :whistle:
Neamma
 
Meilläkin oli tällä viikolla se 5kk neuvola.. Painoa Antilla oli se 8365g ja pituutta 69cm :) Pitkä poika.. Ja tosiaan tällä viikolla tuli jo ekat hampaatkin, kaksin kappalein :) Ja tosiaan kovasti yritetään jo liikkeelle päästä, ei vain vielä tahdo onnistua kunnolla.. Eiköpähän sekin tässä kuitenkin onnista kun aikansa yrittää :) Syöttötuolikin ostettiin toissapäivänä.. Muutamia kertoja ollaan vähän kokeiltu siinä jo istuskella.. Kauaa en ole uskaltanu vielä pitää.. :)
 
Neamma: Hieno juttu, siitä ne syömispuuhat lähtee luistamaan pikkuhiljaa :)

tytsi88: Ompas Antti tosiaan iso mies :heart: :D Me kans ostettiin jo syöttötuoli joskus kuukausi sitten, pari kertaa on ihan vähän aikaa siinä istuttu, mut ei vielä syöty edes. Hyvä harjoitella pikkuhiljaa :)

Meillä oli tänään Albert päivän (8h) miun vanhempien luona hoidossa. Oli sit kieltäytynyt juomasta tuttipullosta maitoa, vaan eipä mitään hatää silti ollut sen puoleen, sosetta oli vetässyt 2 purkillista päivän aikana, ja lusikalla korviketta päälle! Kuitenkin aamusta sai tisua, ja nyt illasta pariin otteeseen, niin eiköhän tuota maitoakin päivän aikaan ihan tarvittava määrä tullut! :) Kiva nyt kun syö noin hyvin jo lusikalla, niin uskaltaa jättää hoitoon vähäksi aikaa, vaikka maidon juonti pullosta onkin vähän tuurissaan aina. Pitänee vaihtaa iltavellikin puuroon, kun monena iltana on saanut lusikalla vellitkin syöttää (hankalaa vähän, kun se on niin löysää ) kun ei oo pojalle pullosta kelvannut. Poika oli ollut muuten ihan reipas poika mummolassa :)

Viimeyö meillä meni muutes kans poitsulla hienosti omassa sängyssä nukkuessa yhdellä syönnillä (04.00 aikoihin) eikä muuten poika heräillyt yöllä, paitsi aamulla puol 6 nousi ylös |O

Katja ja Albert
 
Katja. Heh, äiti aina tiedetään, isukki tosiaan voi jäädä pimentoon.

Nääh, kait sitä sitten on pakko mennä lääkärille... joskus. Inhoan lääkärissä käyntiä ja meen yleensä vasta sitten, kun on ollut ihan pakko.

Neamma, kiva juttu. Meen poitsu tykkää kauheesti maissista. Se on niin mietoa, et voisi maistua teitin tytöllekin hyvin. Kokeile sitäkin.

Mä ostin syöttötuolin kirppikseltä. Muovirunkonen, ja istuinosat on pehmustetut. Kääntämällä siitä saa rattikeinun. Pehmusteesta puuttuu pieni palanen, sen tietty voi pistää uusiksi jos nyt viitsin lähiviikkoina. Hintaa oli naurettavat 3 euroa! :D Syksyllä jo ostin sen, ei voinut jättää sinne kuljeksimaan, ei noin halvalla olis nyt saanut mistään enää.

Gorthaur ja Sampo, tänään 5kk!
 
Gorthaur: Sampolle 5kk onnittelut :flower:

Viime yö menikin sit jo niin hienosti, että poika nukkui puoli seitsemään asti heräämättä! :) Taisi olla ihan ratkaiseva tekijä tuo omaan sänkyyn laittaminen.

Meillä olis kohta ristiäisiin lähtö, minusta tulee kaverin pojan sylikummi! Tuntuu että se vauva on niin pieni, etten ees osaa pidellä sitä :LOL: Vaik näillä pojilla on vaan 3,5kk ikäeroa, mut Albert on tietenkin ihan jättiläinen siihen verrattuna. :D

K & A
 
En oo taas ehtinyt kirjoittelemaan vähään aikaan, mutta oon käynyt kurkkimassa täällä teidän muiden kuulumisia ja tekstiä onkin tullut mukavasti.

Eli meilläkin on nyt pikkuhiljaa kiinteitä aloiteltu. Neiti on nyt siis sen 4,5 kk ja peruna-porkkanaa kokeiltiin tänään ja kaikki meni alas mikä annettiin (ei siis annettu kuin pari lusikallista, varovasti aloitellaan ja lisätään annosmäärää vähitelleen). Mä kans odotan tuota 5kk rajapyykkiä niin vois alkaa antamaan kaurapuuroa. Illat kun on meilläkin neitillä aika tankkausta niin jospa se puuron avulla sitten helpottuisi. Vellejä en aio aloitella ollenkaan, vaan potturuokaa, hedelmäsoseita ja sit puuroa. Ja tissittelyä niin pitkään kuin neiti rintaa huolii.

Onko kenekään vauvalla tullut mahavaivoja kiinteiden aloittamisen jälkeen? Ite toivon, että meidän neiti säästyis niiltä.

Nyt neitin kans tissittelemään, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola 4,5 kk :heart:
 
Tammiäiti: Meillä tulee masuvaivoja siitä, jos poika saa esim. monena päivänä peräkkäin paljon perunaa, mut ei luumua tms. ollenkaan mikä pehmittäis mahaa. Kakka on niin kivikovaa, ettei meinaa pyllystä irrota, siitä siis masuvaivat johtuu. Mutta nyt kun sen on oppinut, että kun pottua tarjotaan, niin luumusosetta sit jälkkäriksi, tai välipalaksi, niin masuvaivoja ei oo tullut enää aikoihin. :)
 
Katja87: Aloitko antaan luumusosetta heti, kun aloitit potun antamisen? Neuvolan lääkäri sanoi viimeksi, että pottua kun antaa niin se pitää opettaa eka rauhassa eikä antaa muuta, että näkee ettei siitä tuu mitään oireita ja sit antaa muita vihanneksia ja hedelmäsoseita ja niitä kaikkia yhtä kerrallaan, että näkee niistäkin, että ne sopii vauvalle. Toivon vaan ettei meillä neitille tulis mitään mahavaivoja ja ettei olis mitään allergioita, vaan pystyis syömään kaikkea mitä annetaan. Tätähän ne tietysti kaikki äidit aina toivoo :)

Neiti tuossa ottaa sitterissä nyt pikku tupluurit (pienet unet) ;) ja annan sit tissiä, kun herää ja tulee nälkä.

Ja nyt sähköpostien kimppuun :wave:

Tammiäiti taas
 
Tammiäiti: Mie aloitin ekaks antamaan pojalle mustikkaa (sil oli löysä maha ennestään aina, melkein ripuli, siks aloitin mahaa kovettavalla), sit annoin päärynää, sit maissia jonka jälkeen vasta pottua. En ottanut heti luumua mukaan kuvioihin, pari viikkoa vasta perunan antamisen jälkeen. Muutenkin suht nopeesti lisäsin uusia ruoka-aineksia..että kokeilin pari pvää ythä, ja sit seruaava ruoka-aines.

Meillä tuo poika rupesi jo seitsemän jälkeen yöunille, kun oli niin väsy. Normaalistikin kyllä rupeaa viimeistään kahdeksalta. :)
 
Vaikka meillä Antti iso poika onkin ni johtuu varmaan jo tuosta syntymäpainosta :D Mekään ei siis olla vielä syöttötuolissa syöty kertaakaan mutta istuttu ollaan muutamia kertoja :) Neuvolassa sanokin että Antti vaikuttaa niin jäntevältä että muutaman minuutin pätkiä voi jo sillon tällön siinä oleskella :) Kovasti tykkää siinä kyllä ollakkin :) Meillä Antti nukkuu tosi hyvin, illalla menee nukkumaan n. 20.00 ja aamulla herää n. klo. 6.00 :D Iskän kanssa touhuaa ennen ku se lähtee töihin ja tulee sitten aina minun viereen köllöttelemään ja melkeinpä aina nukahdetaanki sitte vielä :) Kuinkas muilla nukutaan? Ja kiinteiden alottamisen jälkeen ei ole masuvaivoja meille tullut.. Pelkästään se että aamukakka on yleensä kova ja sitten illemmalla tulee normaali kakka :)

Mutta nyt taidan tästä pikkuhiljaa painua iltapuuhiin ja nukkumaan :wave:
 
Huomenta hei!
Taas täälä! Viikonloppu meni taas hujauksessa ja lietsussa. Ei paljon keritty kotona kökkiä. Grillailtiin ja vietettiin aikaa mun vanhemmilla ja oltiin sitten siellä yötäkin. Mies puunas 2pvä autoa sisältä ja ulkoa niin arvatkaa vaa..tänään sataa vettä :kieh: ¨
Mitähä sitä tälle päivää keksiskin pojille toimintaa, ku pihallakin niin märkää..Huomenna onki vaihteeksi miehellä vapaata ja tarkoitus oli mennä liikennepuistoon, mut jos sataa niin se ei ole auki. Vois sitten uimahallireissua miettiä.

Meillä Luca nukkuu aika pätkissä, alku yöstä herää useammankin kerran mut nyt olen koittanu hyssytellä ja tuttittaa uudestaa ja 12--> jälkeen vasta tissiä. Kerran kaks herää varsinaisesti yöllä syömään mut se tankkaus alkaa sitten 5 maissa. Siitä heräämiseen asti luputellaan ja syödään tissiä koko ajan, muuten kauhia natina ja kitinä. Tuon ajan ku syöpi niin sitten nukkuukin yleenäs yli 8 .Ja aika paljon Luca nukkuu vieressä, itekki useesti nukahan, mut kun herään niin nosta pojan omaan sänkyyn. Saas nähä jos sitä sitten alkais "opetteleen" enemmän tuota nukkumista yms ku mies jää lomalle. Katjalla näytti tepsivä tosi hyvin toi "unikoulu" Ihan huippu homma! Toivotaan et tämä rytmi sitten jääkin.

Meilläki syöttin puunattu/tuunattu Lucaa varten kuntoo, pari kertaa istahettukin siinä, mut ei vielä kanskaa syöty. Hyvin jämäkkänä poika siinä töröttää. Ja muutenkaa ei enää sylissä suostu ku istumaan taikka seisomaan. Pysty asennossa haluaa olla ja pomppia, reeniä taas mamin käsille :D

Meillä ei masuvaivoja oo tullu kiinteistä, ehkä alkuunsa puuro teki kitinää, mut sitten oltiin hetki ilman ja nyt syödään sitten uudestaa ja ei kitinää. Meillä ei kyl uskaltais tuota luumua etes antaa, menis varmaa liian löysäksi :LOL: Hyvin toimii pojalla maha. Ja useasti saadaan bongattua kakkahätä niin et mennää pöntölle kakalle :heart: Kuin myös unien jälkeen pisut saadaan pottaan. Toivottavasti tästä pissautuksesta/kakatuksesta on sitten myöhemmin hyötyä kuivaksi opettelussa. Luulis ainakin.

Mut nyt taas touhuaa hetkeksi ainakin :saint:

Saaru
 
Saaru: Mä luinkin jostain just tuosta pissautus/kakatuksesta, että siitä on myöhemmin hyötyä vauvalla kuivaksi opettelussa. Voi kun itselläkin ois intoa enemmän juuri tuohon hommaan niin ehkäpä sitä pääsis sitten myöhemmin vähän helpommalla... :ashamed:

Täällä ei onneksi ainakaan vielä sada vettä ja tuonne ulos ollaan menossa heti, kun neiti saadaan terassille päiväunille (Viola nukkui tänä aamuna ruhtinaallisesti 9.00 asti, joten aamu-unille meno menee siis tavallista myöhempään). Esikoinen lähti just mummulaan yökylään ja keskimmäinen menee toiseen mummulaan myös tänään yökylään. Sanoinkin eilen miehelle, että on varmaan hiljaisempaa meidän talossa nyt, kun ollaan kolmestaan.

Nyt pitäis lähtiä touhuaan näitä kotiaskareita, joita tuntuu riittävän aina =)

Tammiäiti ja Viola-neiti 4,5 kk :heart:
 
Moi!

Täällä ollut oikein kunnon kitinä viikonloppu :ashamed:
Mä tuossa aloittelinkin pinoa, jossa kyselin hyvistä maitohappobakteereista, kun tuntuu, että jotain helppiä pitäis saada tän pikkuisen masuun. Kovasti tuntuu vääntävän ja ilmavaivoja olevan taas kerran... Tiedä sitten onko kiinteistä vai mun syömisistä, mutta kuiteskin, onneksi oli mies viikonloppuna kotona niin oi toinenkin syli, jossa poika viihtyi.
Tänään meni nyt ekan kerran useampia lusikallisia sosetta, vuorossa oli bataatti-peruna-äidinmaitosose =) Katsotaan nyt, mitä vatsa siitä sanoo...

Toi potatus kuulostaa Saaru tosi hyvältä, vois kans koittaa, kunhan ostais ensin kunnon potan tai miksei tietty pytyllekkin vois antaa töräyttää vatsansa tyhjäksi, kun sen kyllä tietää milloin iso asia on kyseessä, hirveästä ähinästä :D

Kuulumisiin :wave:
 
Meillä oli aika kurja viime yö, nukuin peräti 3,5h.. :/
Albertti aloitti kitinän klo 22 jälkeen, juuri kun olin ite nukahtamassa, ja kolmeen mennessä olin käynyt tassuttelemassa sitä 12 kertaa, kitinää oli,ei kovaa itkua. Sit lopulta kolmen aikaan päätin, että nyt otan sen tissille, niin sillä ressukalla olikin kylki ihan pissassa, ei ihme, että kitisi :ashamed: Jännä juttu vaan, kun rupesin vaippaa vaihtamaan, niin vaippa oli lähes kuiva! Kukahan se täällä vasta vähän aikaa sitten kyseli neuvoja siihen kun kaikki vaipat vuotaa sivusta, vaikka ei siis kyse ole siitä että vaippa edes olisi märkä. Meil ei oo ennen käynyt näin, kun poika on nukkunut aina selällään, mut nyt se oli kääntynyt ite kyljelleen. Outoa tosiaan miten siitä vaipasta oli tullut pissat yli, kun monesti on saattanut olla yövaippa ihan älyttömän märkä (silloin aiemmin kun tankkasi tissiä koko yön) mut että lähes kuiva vaippa, josta pissit tullut kyljestä yli.. :headwall:
Ei ihmekään kun ei toista nukuttanut. :|

K & A 5kk
 
Katja Meidän tytöllä tulee kans pissat välillä kyljestä ja oon todennut että vaippa on silloin ollut liian löysällä :( Ja sillon ollaan kyljellään nukuttu. Nyt kun oon vaipan laittanut tiukemmalle, on pissat pysyneet vaipassa. Päivisin pissan vuotamisongelmaa ei oo, kun on ne housuvaipat käytössä...

Mutta, nyt tarvii mennä viihdyttään tyttöä, se huutelee tylsyyttään tuolla lattialla. Taitaa tyttö jo tietää, että pian pääsee kylpemään :D

Palaan paremmalla aikaa! :wave:
 

Yhteistyössä