**Tammivauvat2008**vol2

carla: Se voi tosiaan olla, että oli jäänyt vahingossa vaippa liian löysälle yöksi.

Harmittaa vaan, kun "turhaan" valvottiin viimeyönä, tassuttelemassa kävin vähän väliä, ja poika nukahti ihan vähäksi aikaa, ja sit taas alkoi kitinät.. ja sama taas toistui. Kunpa olisin tajunnut,että kitinän syy olikin vuotanut vaippa!
 
Piti tulla vielä näin illasta katsomaan onko täällä ollut mammat liikkeellä ja onhan sitä tekstiä taas tullutkin ja hyvä niin: mukavaa lukea mitä teille muille kuuluu.

Täällä neiti nukkuu nyt isänsä sylissä ja isommat lapset ovat mummuloissa: täällä on kuulkaa aika rauhallista ;) ja se on aika harvinaista meillä päin :LOL:

Nyt pitäis keitellä kahvit ja katella vielä vähän telsua ennen nukkumaan menoa.

Tammiäiti =)
 
Mie muutes ostin tänään pojalle semmoisen nuk-nokkamukin, mis on sellainen pehmeä nokka. Taikamukista oon yrittänyt opettaa sitä juomaan, mut aika toivotonta :D Innoissaan se leikki päivällä sillä nuk-nokkiksella, ja laitoin siihen vettä, niin sitä ite hörppi siitä. Vaan nyt kun yritin siitä iltavelliä juottaa/että ite jois, niin vetäsi vellit henkeen heti, ja sit semmoinen huuto, että jäi iltapalat syömättä, ja suoraan sänkyyn nukkumaan.
 
Katja: Minä se valittelin siittä et ku pissat tulee tosiaan kyljestä yli, vaikka ei ois "märkä" vaippa. Ja minä kyllä tulin siihen tulokseen et vaippa ei kyllä mielestäni ole ollut liian löysällä (eikö se ollut et kaksi sormea piti mahtua jalkojen ollessa suorassa... :snotty: ) Vaan vuoto johtui siittä kun laitoin pojan aina kyljelleen, niin vissiin siinä tulee jotenkin sopiva aukko mistä pippeli sitten pääsee joko kääntyyn tai muuten vain pissat valuu tiettyyn kohtaan vaan missä ei oo niin hyvä imukyky..koska meillä nämä ongelmat loppui siihen kun aloin nukuttaan poikaa selällään! Aina ennenkin jos panin nukkuvana kylkiasentoon niin saattoi herätä tunnin päästä itkeen ja kylki iahn märkänä, mut sitten kun oli vielä hereillä ja liikuskeli ennen nukahtamista, niin vuotoja ei ollut. Ja tosiaan ongelmaa esiintyi vaan nukkuessa ei muulloin, niin jos liian löysällä ni luulis et ois muulloinkin pissat karannut...mut voihan se olla et oli vaikka löysälläkin teillä...

Jeps meillä sitten aloiteltiin se unissaan vatsalleen kääntyily, nyt jo kahtena yönä oon saanut kääntää poikaa keskellä yötä ku on ähissy vattallaan raukka siellä. Meilläon päikkärit taas palannut normaaleiksi kun säätkin viileni, Jasu nukkui taas tänään 5h putkeen tyytyväisenä päiväunia =) Viimeiset kaksi tuntia minä jo odotin ja ikävöin että milloin se nousee leekaamaan :headwall: On se jännä et silloin kun sais touhuta omia niin ei "osaa" ja sitten kun ei saa touhuilla niin silloin sitä kaipaa...

Mut nyt katsoon täydelisiä naisia :D

Piku ja Jasu
 
Katja Oli kyl tosi kurja juttu, että turhan päiten yöllä valvoitte, teillä kun on tosi hienosti mennyt tuo "unikoulu" . Muistan ite, kun likka oli muutaman päivän ikänen ja kans heräili yöllä ja itkeskeli ( tiesin että ei nälkä voi olla, kun just söi ), mä kans vaan hyssytin hänet takas uneen. Sitten kohta taas itkettiin, kun nostin likan sängystä oli kans kylki märkänä :( Kyllä siinä itteekin harmitti pirusti kun oli vaan toista hyssytellyt. Mut, virheistä oppii :D Ainakin minä opin.

Piku Juu, voihan se olla, että pippeli nousee sieltä vaik ois vaippa sopivan kireelläkin. Mulla on ollut likalla vaippa kyl selkeesti liian löysällä kun on pissat pitkin kylkiä tullut :D

Meillä oli viime yö tosi rauhaton, likka heräili vähän väliä. Tajusin sitten tänään, mikä vois olla vialla: meillä kun on syöty 2 lämmintä ruokaa päivässä + hed.sose+ maitoa+ puuro ja vellit. Nyt on tuo toinen lämmin ruoka jäänyt välillä pois ja menty aika lailla pelkällä maidolla iltapäivä, totesin sitten että likka heräilee nälkäänsä. Saas nähdä, miten tämä yö menee, ollaan tänään syöty tosi hyvin. 2 lämmintä ruokaa, hedelmäsosetta ja maitoa. Kasilta söi puuron ja ennen ysiä vielä vellin.

Onko teidän pikkuiset jo löytäneet varpaat?? Meilä kovasti niitä on ihmetelty jo hetken aikaa. Ja kovasti täällä myös kiljutaan riemukkaasti ja välillä äiskää myös komennetaan :) Yksinään ei oikeen viihdy, on paljon ÄIDIN sylissä. Äiti on ihan ykkösjuttu meillä!

Niin, ja päiväuniakin ollaan taas kivasti nukuttu :)

Nyt telkun ääreen! Kuullaan!

Carla ja tyttö 5kk :heart:
 
Juu, meil Albert on kans huomannut että hällä on varpaatkin, ja ne jaksaa nyt ihmetyttää :)

Hyvä oli muutes tänään, kun oltiin päivä kaverin luona, ja sillä on 9pvää nuorempi poika kun meidän Albert, ja se poika jo ryömii hirveetä vauhtia, kohta varmaan konttaa, kun välillä jo ihan konttausasennossa oli. Albert vaan lattialla möllötti, ja mahalleen käänty, peppua sekin on nyt ruvennut nostamaan ylös, että eteenpäin yrittää potkia kovasti, mut ihan vähän vaan pääsee. Ja toinen siinä vieressä hirveetä vauhtia eteenpäin menee, ja Albertin päältäkin pariin otteeseen rymysi. On se niin jännä miten lapset on erilaisia, toiset oppii niin aikaseen liikkumaan. Niin kuin minä oon oppinut jo kunnolla ryömimään 3½kk ikäisenä, ja noussut seisomaan samana pvänä kun täytin 6kk. Tuntuis hurjalta, että tuo poika nousis vajaan kuukauden päästä seisomaan, mut ei taida tosiaan olla tuolla niin kiirettä kuin äipällä aikoinaan :LOL:
 
Iltaa arvon naiset :D

Tein tossa justiinsa pottu-porkka-brotkottisosetta. Saas kattoo jos se olis nyt parempaa kuin ne edelliset soseet :whistle: Ne pottu-porkkana ja pottu-porkkana-maissisoseet oli vetisiä ja kumimaisia :x

Tosta pissimisestä. Sampo oli nyt viime viikot pissaamatta öisin ja päikkäreillä. Maksimissaan saattoi olla joskus kahdet pisut. Nyt sitten aamulla nostin sängystä niin oli pissattu koko laidallinen. Siinä oli sitten vaatteet ja lakanat märät. Kait poikkeus vahtistaa vaan säännön. Jospa sälli seuraisi äitinsä jalanjälkiä ja oppisi nopeasti kuivaksi sekä riisumaan ja pukemaan. Toisaalta mä opin myöhään kävelemään (1v ja 5kk ) :D Mun vajaa pari vuotta vanhempaa veljeä puettiin ja mä puin itse. Tää kyseinen veli juoksi jo 7kk iässä :D Sisarukset niin erilaiset..

Taisin muuten hokata mistä tuo käsijuttu on alkuisin. Mietein kaikkia mahdollisia aineita ja ruokia mitä olisi tullut jotain uutta käytettyä. Lopulta tuli mieleen, et ainoa uusi mitä oon käyttänyt niin se naisten hiustenlähtöuute. Se sen on pakko olla, mitään muuta uutta en oo käyttänyt. Lopetin sen käytön nyt ja kattoo loppuuko oireet siihen.

Sampo oli sit päikkäreillä kääntynyt mahalleen ja nukkui siinä :eek: Ei todellakaan ole ennen niin tehnyt. Kahdesti on mahalleen kääntynyt ennenkin, mut alkanut vaan huutamaan. Oli pakko kääntää se siittä kyljelleen, niin hysteerinen täti täällä..
Miten te muut, pelkäättekö kätkytkuolemaa? Oletteko jatkuvassa "pelossa" ettei vauvanne olekaan enää hengissä, kun seuraavan kerran katsotte? Mä olin koko raskauden ajan paniikissa, samoin tämän vauva-ajan aikana. Jos ei neuvolassa sillä samalla hetkellä kuulunut jo sydänäänet mahasta, kun sen vekottimen laittoi siihen päälle niin mä jo olin paniikissa. Nyt käyn n. vartin välein kyttäämässä sälliä, kun se on päikkäreillä ja aamusti herättyäni on pakko heti kurkata pinnikseen. Voi kettu, kun pääsisi eroon tästä panikoinnista ja ahdistuksesta :headwall:
 
Gorthaur: Ihana toi "arvon naiset" :D
Toivottavasti se ihottuma lähtee nopeesti pois. Onko muuten tehonnut se hius-tökötti? Mulla nimittäin on nyt vasta ruvennut ihan tuppoina lähtemään karvat (päästä siis :D ) pitäis varmaan itekin sitä osaa, jos siitä on hyötyä.
Albert kans nyt aina yöllä kääntyy mahalleen sängyssä, monesti kyl herää sit siihen ähisemään, mut muuten annan kyl nukkua mahalleen. Ja joskus ihan pienenäkin (alle 1kk) saatoin nukuttaa mahalleen, niin pierut rupsahteli helpommin. :D Mie en ossoo stressailla tuommosista :ashamed:
 
Heissuli vei vaan tännekkin. Onpa paljon tullu taas tekstiä. Kylläpä viikonloppu hurahti taas ja tuntuu ettei me mitään tehty. No ehkä ens viikonloppuna sitten.
Meillä juu roope löytänyt varpaansa ja kovasti niitä suussa pitelee ja imeskelee. =)

Katja87: Onnea unikoulun menestyksestä. Hienosti kuulostaa sujuvan.

Gorthaur: Mulla kyllä kieltämättä on kyllä kätkytkuoleman pelko ja siks en mäkään anna roopen nukkua masultaan vaan käyn kyllä kääntämässä jos sattuu unissaan kääntyä eikä herää siihen.
 
carla-81: Meillä myös neitille äiti näyttää olevan ykkösjuttu! Monesti, kun on isänsä sylissä niin pää kääntyy puolelta toiselle ja tähyilee, että mihin äiti on mennyt ja jos vieressä olen niin monesti alkaa ihan itkua vääntämään, että äitin luo pitäis päästä ja kun otan syliin niin rauhottuu heti. Sillon kyllä tuntuu, että on ihan HUIPPUA olla äiti ja niin suosittu! =)
Varpaita ei oo meijän neiti vielä löytänyt, mut jahka ne sieltä kohta löytyvät. ;)

Katja87: Eikö ole tosiaan jännää miten nuo vauvat kehittyvät niin eri aikaa. Me ollaan mun kaverin kans puhuttu tästä samasta asiasta. Hänen vauvansa on meidän neitiä viikon nuorempi.

Gorthaur: Toivottavasti se sun ihottuma paranee. Ne kuvat sun käsistä ei näyttäneet mitenkään normaaleilta, mutta jospa se paranis, kun jätät sen uutteen pois. Mulla muuten lähtee nyt kans tuota karvaa päästä. Jopa mun isä kysyi, että miks sulla on paidan olkapäät ja selkä täynnä karvaa, niin mun äiti tuumas sille, että no sehän imettää... itteä vaan häirittee, kun joka paikka on tuota karvaa täynnä. No, jospa se tästä tasottuu tuo hiusten lähtö.

Mellä on nyt ollut aika hiljaista, kun lapset on vieläkin mummuloissa. Mies on nyt aamuvuorossa ja neiti nukkuu terassilla ja äippä tietysti surffaa netissä, vaikka pyykkien viikkaus oottais tuossa vieressä... laiskuttaako siellä nyt kellään muulla kuin mulla?!? :)

Tammiäiti ja Viola-tyttönen 4,5 kk :heart:
 
Gorthaur meidän tyttö on nukkunut pienen ikänsä masullaan, nyt tosin 5kk iässä päätti että haluu nukkua kylellään tai selällään :D Kyllä mä sillon pikkuvauva-aikana pelkäsin kätkytkuolemaa, mut se pelko on jo voitettu.

Tammiäiti tuo sun juttu kuulostaa niin tutulta! Meillä myös likka ei saa silmiään irti äidistä kun on jonkun muun sylissä :LOL: Mut, kyllä todella tuntuu mahtavalta olla kovin tärkeä tuolle pikkuakalle :heart: Ja, juu, täällä myös yksi jota kovasti laiskottaa! Täs istun koneella likka sylissä vaik kotihommiakin olis....hih!

Meillä ei taida tyttö oppia lainkaan ryömimään tms. Tuntuu siltä että hän on aina sylissä :eek: Ei meinaa lattialla viihtyä...No, saa näkee nyt.
Meidän yö meni paremmin kuin edellisyö, likka heräs kolmelta yöllä ja tarinaa ois tullut vaik kuinka paljon :LOL: Lämmitin sitten vellin ja uni maittoi puoli yhdeksään :)

Miten teidän lapset ääntelee kun heräävät unilta?
Meillä likka ei oo koskaan herännyt itkien, aina sängystä tai vaunuista alkaa kuulumaan iloista jokellusta :D Ihan mukavaa, kun likka on niin hyväntuulinen herätessään. Ja meillä ei kyllä edes joka päivä itketä =) Kovin tuntuu olevan tyytyväinen kaveri.

nyt sähköpostien kimppuun

:wave:

carla ja tyttö 5kk
 
Täällä ollaan... :wave:

Tänään taas jotenkin ei mikään huvita. Mulla muutenkin on alkanut hieman "masentaan" kun asutaan niin kaukana kaikista tutuista, tai onhan mulla täälläkin tietenkin joitain tuttuja ja naapureita, mutta ei se ole sama asia kun sellaiset lapsuuden sydänystävät...Täältä kun tuo kulkeminen on niin vaikeaa, kun mihin tahansa lähtee kyläileen niin joutuis meneen 3 bussilla, kun ei saa haukiputaan ja Oulun rajaa ylittää ilmatteeksi vaunujen kans. Kukahan tyhmä senkin on keksinyt, kun kuiten Haukiputaan sisällä saa, niinkuin myös Oulun sisällä saa matkustaa ilmatteeksi vaunujen kanssa :/ !Jos maksaa ja menee yhdellä bussilla, niin joutuu maksamaan itsestä ja lisäksi vaunuista "rahtimaksun :eek: tulee aikakova hinta edes takaisin mennessä...Ja kylläkai sitä vois lähtee ja vaihtaa bussia rajalla, mut on vaan jotenkin nin saamaton olo ollut jo toista viikkoa, no eiköhän se tästä.

Carla: Meillä on myös äitee se ykkösjuttu, mikä on mun mielestä aivan ihanaa. Mies aina sanookin kun hauskuutan poikaa ja hän kokeilee sitten samaa juttua perässä, et ei isi osaa samalla lailla kun pojasta ei ole yhtähauskaa. Ja joskus täälläkin väsyneenä itkeskellään isille ja äitin syliin kaipaa ja rauhoittuu. Toki isällekkin joskus nauretaan, mut tosiaan makeimmat naurut on tullut äitin jutuille!

Hiuksista: Se mua myös masentaa, kun on niin lähtenyt tuota hiusta. Mulla tosiaan raskaana ollessaan vahveni hiukset ja nyt on ihan oikeasti lähtenyt valehtelematta 2/3 osaa tuosta raskaudenaikaisesta määrästä, ja on jo todella ohuet. Viimeksi jo kampaajalla olin valmistautunut siihen että leikataan ihan lyhyt malli joka mulla on ollut joskus aikaissemminkin (raskaudenaikana kasvatin hiuksia) mutta kampaaja sanoi ettei kannata leikata niin lyhyttä koska on niin kauheen ohut, niin näyttää vielä kaljummalta. Ja nyt sitä on vielä siittäkin lähtenyt (puoltoista kuukautta sitten kävin viimeksi) nyt ois aika taas loppukuusta saa nähä mitä sitä nyt keksitään kun on jo oikeasti niin ohut.
Juu mut tosiaan sen takiikaan ei haluta lähteä minnekkään kun ahistaa tää pää, mullekko on ollut aina "tärkeitä" nää hiusjututkin itsekkin kampaaja kun olen "aikaisemmalta" ammatilta...

Varpaista
: meillä Jasu on joskus kuukausi sitten löytänyt polvensa, mutta nyt muutaman päivän on välillä kokeillut jalkoteriänsä, ei kyllä vielä yllää summuun laittaan, mutta hieman ihmettelee niitä..
Ja pojasta oli myös hauskaa kun minä heiluttelin varpaitani sen edessä, voi sitä ihmettelyä, ja kun jumppaan lattialla sen vieressä, niin silloin myös on hassut ilmeet =)

Siinäpä tärkeimmät..ja valitukset virret... :ashamed:

Piku ja Jasu
 
MOI!

Onpa tänne tullut juttua, kiva =)

Mistäs sitä alottais...

Meillä meni eilinen päivä jo sangen mukavasti. Kitinät tuntui jäävän viikonloppuun. Ja yökin meni mukavasti, vaikka aamu koittikin vähän turhan aikaisin, mutta paikkasi sitä sitten vetämällä jo aamupäivätirsat.

Kätkytkuolemanpelosta ainakin ollut puhetta. Minäkin kuulun siihen joukkoon, joka on nukuttanut pikkuista jo aika pienestä mahallaan. Mahavaivainen kun tuo pieni mies oli niin kovasti helpotti tuo asento oloa, joten niinpä sitten uskallauduin niin päin nukutteleen. Kätkytkuolemaa kyllä tuli ajateltua silloin alkukuukausina aika paljonkin, mutta nyt se on jo jotenkin väistynyt taka-alalle, eikä sitä kovin paljon tule mietittyä. Vaikka toki vieläkin tässä riskiryhmässä ollaan.

Carla tuossa kyseli heräämisistä. Meillä poika pienenä heräsi aina itkien yöllä ja päivällä, mutta nyt jo varmaan parin kuukauden ajan tai ehkä pidempäänkin niin yleensä sängystä tai vaunuista kuuluu "höpöttelyä" :) Siitä tulee itselle ihan tosi hyvä mieli, tyytyväinen kaveri kun heräilee!

Ja se miten poika viihtyy lattialla niin riippuu ihan päivästä. Joskus vietetään varsinaisia sylipäiviä ja toisinaan taas viihdytään kovinkin pitkiä aikoja lattialla ja seuraillaan esim. mun puuhasteluja. Ja se kans vaihtelee kovasti, kuinka 2leikkii" leluillaan. Välillä voi nakertaaa jotain leluaan vaikka kuin kauan ja toisessa hetkessä mikään lelu ei kiinnota sitten pätkääkään.

Varpaat on löytynyt täälläkin, mutta vielä ei ihan saa niitä suuhun ja sit myös omaa päätään usein hieroo ja taputtelee eli siis tutustuminen päästä varpaisiin on meneillään :LOL:

Mutta nyt perunankeittoon!

Kide :wave:
 
Huomenta!

Nyt on kyllä tosi väsy olo, kun ulkonakin vaan sataa... Meillä viimeyö meni pitkästä aikaa taas ihan pelleilyksi. Reilut kome viikkoa ollaan nyt koitettu "nukahtamista" tytölle opettaa, mutta eilen oltiin taas ihan lähtötilanteessa :headwall:

Eli Laura nukahti eilen joskus puoli kymmenen aikaan illalla, nukkui puolisen tuntia ja heräsi. Nyt ei sitten auttanut tutti eikä tissi uudelleen nukahtamiseen vaan tyttö ilmoitti olevansa ihan pirteä. Kauhea raivoaminen alkoi heti kun makuuasentoon koitti laittaa... Joskus lähempänä kahta sitten lopulta nukahti... Nyt nukkuis sitten ihan tyytyväisenä taas varmaan pitkälle päivään, mutta meen tästä kohta herättämään kuhan saan aamupalan syötyä.

Jotain muutakin mun piti nyt kommentoida, mutta kun ei ajatus kulje niin ei sitten... Nyt tyttöä herättämään!

Maija ja Laura 4,5kk
 
Niin ja vielä...

Kätkytkuolemasta: Mää pelkään kanssa sitä ja olen nukuttanut poika tosiaan kyljellen ja selälleen. Alkuaikoina mietin sitä hieman enemmän ja kylla vieläkin se vilahtelee ajatuksissa joskus, hyi kauhea ajatus onkin! Minä myös pelkäsin koko raskauden ajan ja tärisin kuin haavan lehti aina ultrauksessa kun jännitin niin paljon, jos toisella ei kaikki olekaan hyvin, mulla kun sitä seurattiin aikas tiheään pikkuisen vointia. Se oli kanssa inhottavaa jos oli sellinen ultraaja joka ei puhunut mitään, niin johan alkoi pelottaan ja monasti tulikin kysyttyä et onhan kaikki kunnossa...

Heräämisestä: Meillä yleensä aamulla ja joskus päivällä herätään ihan hyvän tuulisena höpötellen, varsinkin aamut on todella ihania, kun ensimmäisenä kuuluu pojan iahna turina sieltä pinniksestä. Yöllä yleensä kyllä herätään kitisten tai itkien..

Meillä Jasu viihtyy nykyään paljon paremmin jo lattialla ja joskus jopa kerkeän syödä itse rauhassa tai ripustaa pyykit kuivumaan yms. Ja leluilla leikkii kans vaihtelevasti, välillä tuntuu äkkiä kyllästyvän ja tuntuu et mikään lelu ei oo hyvä, mutta sitten taas välillä saattaa pitkään katella samaa lelua. Ja nykyään kun vatsallaan voi katella niin se on kai jotenkin "kivempaa" kovasti muuten yrittää jo ryömiin lähteä, mutta ei ole vielä onnistunut ja pyllyänsä ylös puskee myös.

No malttaiskohan sitä nyt jotain hommata, tai enemmin et jaksaiskohan..
 
Mie täällä oon koko aamupäivän touhuillut kaikenlaista niin paljon, etten oo ees kerennyt täällä pyörähtämään. Meni viime yö niin loistavasti, että on energiaa riittänyt jopa niin paljon, että sain heti aamusta pyykit viikattua kaappiin, ja pestyä 2 koneellista pyykkiä, imuroitua, sekä vessan pestyä! +tiskit laiteltua :)
Albert rupesi eilen illalla nukkumaan puoli 8, ja nukkuin puoli kuuteen aamulla, ettei inahdustakaan kuulunut, sit puoli 6 kuului höpöttelyä sängystä, otin pojan tissille, ja sen jälkeen jatkoi vielä unia puoli yhdeksään. Siis ihan uskomatonta! :eek: Tai siis aivan loistavaa :D !!!!!!! Onneks tajuttiin laittaa tuo poika omaan sänkyyn, ja päätin, että yösyöpöttelyä ei enää harrasta "turhan takia".
Mihin aikaan teillä muilla muutes rupeaa vauvat yöunille? Meillä Albert rupeaa monesti jo seitsemän jälkeen, jos iltatirsat jää välistä (usein jää ) niin pakko on sit laittaa jo niin aikaseen yöunille, kun kitisee väsyneenä. Ja jos on nukkunut iltatirsat, niin sit kahdeksan aikoihin laitetaan yöunille. Ihanaa kun nykyään jo saa sen niin aikaseen nukkumaan, kun joskus pienempänä nukahti aina vasta 22-23 aikoihin, niin sit ei jäänyt illasta enää ollenkaan omaa aikaa.

Carla: Täällä kans äiti on ihan numero yksi! Paljon paremmin syökin jos minä syötän, miehelle aina alkaa kitistä. Onhan se ihanaa olla niin tärkeä pikkuiselle, mut joskus se vähän ärsyttääkin, just esim. tuo syömisjuttu, tms. kun ei "kelpaa" herralle kukaan muu kuin äiti.

Meillä monesti poika kans herää höpötelleen/jokellellen, paitsi toisinaan sit itkee herätessään, kun päiväunet jää ihan kesken.

Katja ja Albert 5kk
 
Moi!

Meillä pieni mies nukahti ja yllättäen mä olen taas täällä :D

Katjalle onnittelut taas hyvin nukutusta yöstä. Tais olla teidän poika tosiaan valmis siirtymään omaan sänkyyn, hieno homma. Ja oot tainnut säkin saada lisävoimia hyvin nukutusta yöstä. Tuli vaan mieleen, kun luin kateellisena tuota sun "tehtyjen töiden"-listaa =) Eiks o ihanaa, kun on hommat pulkassa!

Meillä poika menee nukkumaan aikalailla säännöllisesti siinä puoli kymmenen aikoihin nykyään. Oikeastaan koko pienen ikänsä mennyt kymmenen yhdentoista aikoihin vasta. Olishan se toisaalta mukavempi, kun simahtais vähän aikasemmmin niin jäis omaa aikaa illasta. Varsinkin silloin, kun se sit kans herää jo seiskan pintaan. Tai eihän se niin kovin aikasta ole, mutta kun oma nukkumaan meno aina venyy ja venyy... Niin ja eniten olen kyllä huolissani siitä, että pojan unet jää liian lyhyiksi. Varsinkin, kun päikkärit on edelleen välillä täysin hakusessa. Muutama puolen tunnin pätkä päivässä on mun mielestä aika vähän 5kk ikäiselle, kun yöunetkin jää nykyiselläänkin aikasta usein kymmeneen tuntiin. Tosi harvoin nukkuu yli kymmentä tuntia. Mutta kai se vielä oppii nukkuun päivvälläkin tai sitten vaan on sen tyyppinen, että pärjää vähemmälläkin unella. Mutta kun tuota rutuisuutakin on niin olen miettinyt, että jos se oikeeti johtuu uneen vähyydestä, kun taas tietäis...

Itkuhälytin hälyttelee....
 
Palailen vielä, kun se olikin "väärä hälytys" ;) Jee!

Pikulle voimia, toivottavasti löytäisit saman henkistä porukkaa ympärillesi :hug:


Mulla on kans uusien ystävien etsiminen vähän kesken, kun tuntuu, että osa normikavereista on kaikonnut jotenkin lähes ulottumattomiin meidän perheellistymisen myötä :ashamed: Ja täytyy vielä sanoa, että "pahimmin" on kaikonnut kaveri, josta en olisi sitä koskaan uskonut, se tekee kyllä kipeää... Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Mä jatkan täällä yksinpuheluani :kieh:

No ei kun piti kysymäni, että mitä ootte mieltä, jos alkaisin maistattamaan tuota kiinteätä ruokaa kaksi kertaa päivässä? Siis peruna-bataatti ym. sosetta, mahtaisko olla apua opettelussa vai onko turahan paljon samalle päivälle? Mitään makeeta en halua vielä kehiin ottaa mukaan, kun pelkään, että sitten ei kohta maistu sitäkään vähää noi perunasörsselit.

Mä olen siis nyt viikon verran kiinteitä maistatellut ja parhaimmillaan saanut upotettua muutamia lusikallisia poikaan =)
 
Mooh!
Arg! Täällon kylmä, missä se kesä viipyy?? Tuulee ja on kosteaa, ei sada kuitenkaa. Miehellä vapaapäivä ja ohjelmassa oli liikennepuistossa käynti. Olihan ne pojat tohkeissaa ku pääsivät ajeleen. Keskimmäinenkin hyvin ylsi polkemaan ja oli muuten nyt monen kokosta auto, myös sellaisia missä voi aikuin työntää ja lapsi vain ohjaa. Samalla reissulla käytiin ostaa Lucalle semmoinen kävelytuoli, oli ihan pakko saada moinen vehje. Esikolla aikoinaa oli sellainen ja mahotonta rallia veti. Nyt hetkisen poikaa siinä pidin ja olihan se tohkeissaa, taputtelin rattia missä töötti, hyppi ja pomppi nii et sai liikkeille sen hökötyksen.

Meilläkin on varpaat löytynee jo aikaa sitten. Kovasti niistä sukkia revitää pois sekä suuhun laitetaan. Kiva sitterissä kun syötti niin silmä vältti niin suussa oli sekä ruokaa että varpaat sukkineen. Nyt ruokailu helpottaa ku syöttärissä ollaan alettu sen verran istuskeleen että syödään.

Ihan huipusti katjalla onnistunut toi unikoulu! :flower: Meilläki kyl kokeillaan tuota tassuttelua jahka mies jää lomalle. Meillä kuiten kiinteitäkin uppoo jo sen verran et nälkä ei kyl voi vaivata poikaa 3 kertaa yössä.

Täällä oli taas niin paljon juttua et kyl nyt enämpää muista mitä kaikkee piti kirjoitella ja mitä juttuja oli..Lucaki sylissä kiljasee. Son Lucasta kivaa!!

Saaru
 
Saaru: Meillä on minun veljen perheeltä kävelytuoli lainassa, vaan ei tolla pojalla yllä vielä jalat maahan siinä ollessa :LOL:
Voihan se olla, että tulee vielä takapakkia tuon yönukkumisen kanssa, mut tällä hetkellä näyttää tosi hyvältä. Suosittelen kokeilemaan samaa :)

Kide: Mulla kans osa kavereista kaikonnut lähes kokonaan, lähinnä ne joilla ei oo itellä lapsia :| Harmi. Se vaan väkisin tuppaa olemaan niin, että itekään ei paljon muuta puhuttavaa keksi ihmisten kanssa, kun tuon pojan syömiset, nukkumiset, itkemiset, vaippamerkit, liikkumaan opettelu jne.. :D Niin eipä taida paljoa lapsetonta tuollaiset kiinnostaa :/ Sitten kun ei oo ite tullut nyt yöelämässä liikuttua missä nää lapsettomat kaverit menee, niin jotenkin ei enää sellaista "yhteistä säveltä" löydy.
 
Kide. Multa ei oikeestaan ole ketään kaveri kaikonnut vauvan myötä. Useilla on ollut jo lapsia ennen mua ja lapsettomien kanssa ollaan edelleen yhtä paljon yhteydessä. Tottakai on nämä tyypilliset vauva-aiheet, mutta puhutaan myös paljon muustakin. Ne, jotka eivät ole kiinnostuneita vauvoista niin en puhu niistä mitään.
Yksinäistä silti on, lähes kaikki ystävät asuvat muualla. Täällä on pari, mutta niiden kanssa ei kovin usein tule oltua. Syksyllä aattelin mennä semmotteeseen mammakerhoon jos vaikka saisi uusia kavereita. Ei mun ole vaikea tutustua uusiin, hirveän monet vaan "pelkää" mua ja hakeutuvat jonkun neitimäisemmän seuraan. Oon hyvin suorapuheinen, sarkastinen ja hmm... aika estoton. En mitenkään tyypillinen nainen, ei kiinnosta muoti, meikit yms. Vain rivolla huumorilla varustetut tyypit eksyy mun kanssa yhteen :LOL:

Ruoasta. Mä annan kahdesti päivässä kiinteitä. ½-1 purkkia jotain hedelmä/marjasosetta ja ½ purkkia kasvissosetta. Sampo söi ihan hyvin sitä brotko-kasvissosetta mitä eilen tein. Toivottavasti se sose ei mene sitten pakasteessa semmotteeksi vetiseksi kumiksi taas.

Yöunista. Sampo menee nukkumaan n. klo 22 aikoihin. Yöunille meno vaan aikaistunut mitä vanhemmaksi tulee. Eilen meni jo 21.45 nukkumaan. Ihan hyvä vaan, ei oikein itse jaksanut valvoa sinne puoleen yöhön asti.

Mentiin sitten vaunuilemaan iltapäivällä, onneksi ei oltu menty vielä kauas. Alkoi satamaan ihan Esterin takalistosta ja salamoida. Pistin sitten juoksuksi, jottei kastuttaisi ihan märäksi. Huomasi tosiaan, ettei oltu vuoteen juostu! Semmonen läähätys ja huohotus oli :whistle: Laardit velloi puolelta toiselle ja henkeen otti, kuin olisi jo maratonin juossut. Tarttis varmaan tehdä siis jotain :LOL:
 

Yhteistyössä