**Tammivauvat2008**vol2

Paha toi mun nokkis juttu.. :LOL: Mä niin oo koko ajan ollu ostavinani Nuk:in mukin. Niin mies sit tänään tokas, et eihän tuo mikään Nuk oo vaan Mam :headwall: Ku miehelle yks päivä selitin puhelimessa et ostaa semmonen Nuk muki, niin se etti ja etti ja sano ettei se löydä ku Mammin mukeja.. Noo tuo nyt on vastaava muki ku se Nuk tai ainakin luulen niin (en niin tarkkaan katonu kaupassa silloin sitä nukin mukia, enemmänki netistä luin yms)
Mutta joo, hyvin se sitä ainakin koittaa juua ja ite kans pitää kiinni, ihanan näköistä ku ihan itten pikkunen jo juo. Tuttipulloakin hyvin pitää ite suussa.

Meillei aikasemmin ole noin oksennettu, ihan uutta. Mut tais vaa olla yliannostus. Nyt niin rauhassa nukkuu. Mutta minäki lähen unille. HUomenna pitääkin aamusta siivoilla ja leipasta munaton mustikkapiirakka. puolilta päivin tulee Lucan kummitäti kyläileen.

Öitä! Ja samaa mieltä tammiäitin kaa et huippua tää meiän porinapiiri :heart:

Saarulaane
 
Heips..

Sälliä ollaan istutettua pitkiäkin aikoja sylissä, se kun ei tykkää makaamisesta. Rattaissa tahtoo mennä hermot, kun istumaan vaan tahtoisi. Kuukauden päästä sitten ruvetaan istumaan jo kunnolla. Otetaan syöttötuolikin käyttöön.

Soseista. Suosikit on porkka-peruna-maissi, yleensäkin jos vaan maissia on niin maistuu kyllä. Peruna-kukkakaalikin meni ihan liukkaasti alas, mut sitä ei ole usein hajun takia :whistle: Persikka, persikka-banaani ja banaani-appelsiini-omenasoseet on herkkua myös. Inhokit on kaurapuuro ja banaani-tyrni.
Tein eilen uudet lihasoseet possusta. Peruna-porkkana-possu ja bataatti-maissi-possu. Oli ihan hyviä, maistoin itsekin :D Kalasta tarvis vielä tehdä sosetta ja naudasta. Kohta on pakastimessa pelkkiä soseita.
Oon antanut kaurapuuroa ja vadelmakaurapuuroa. Oiskohan ne ollut niitä Muksun.. semmootteessa pahvitötterössä ne oli. Vatuilla höystetty meni huomattavasti paremmin alas kuin naturelli.
Täällä Porissa noiden soseiden hinnat on aikalailla samat kaikissa merkeissä. Hedelmäsoseet on 25-31cnt. Halvin on Semper ja muksu, mut meillä syödään vaan Pilttiä ja Bonaa. Me ei ulkolaisia lafkoja tueta :LOL: Kasvissoseeet on 29-35cnt ja lihasoseet 87cnt. Vellit 39-59cnt. Kaikilla merkeillä samanhintaiset vellit. Äidinmaidonkorvikkeet kummatkin 44cnt ja puolen litran säästöpakkaus 99cnt. Nämä hinnat Prismassa, joka on halvin marketti vauvan ruokien osalta.

Menkoista. Mulla on ollut jo kolmet. Nyt kierto on taas ihan sama kuin ennen pillereitä. 30-37 päivää ja kestää ne 5 päivää. Ero on vaan siinä, ettei ole enää niitä menkkakipuja :D Hyvä niin, oli silloin kipuineni koko ajan penis otsassa :LOL:

Sälli o n nyt nukkumassa. Meille tuli just joku huoltoäijä laittaa ripaa seinään. Kunhan toi jäpikkä tuolta herää niin mennään kaupungille vähän shoppailemaan. Eurokankaaseen ja lasten kirppiksille kattoon josko siellä olisi kantoreppua. Meillä siis oli semmonen, mut senkin heitin äitille.
Eilen tuli katalogin paketti. Ostin halvalla itselle rättiä ja pojalle Brion junaradan. Tuolla mitäs nytillä oli alekoodi sinne ja sai alennetuista hinnoista vielä -50%. Se junarata maksoi vain 10,50? :)

Tarvii lopettaa Jukka kutsuu mesessä..
 
No niin.. jatketaan..

Tuli tossa justiis kutsu tyttöjen iltaan ja aikuisten leluiltamiin.
Mennään samalla Kuhinoihin, ne kun sattuu olemaan myös tänään. Jääpi sitten tuo kirppisreissu väliin. Voi mikä autuus, vihdoinkin jotain muuta kuin tätä samaa kotona nyhväämistä :D Aikuista seuraa ja illalla vielä kuppia, tjepulis :D

Sampo vaan iskän kanssa anoppilaan siksi aikaa niin mamma pääsee tuulettumaan. Tämä tarkoittaa nyt sitä, ettei joudu menemään juhannuksena anoppilaan nyt kun mennään tänään sinne. Annoin ukolle vaihtoehdoksi joko juhannus tai Kuhinat. Ukko valitsi juhannuksen, mut meillä on akkavalta ja päätin nyt, että mennäänkin tänään. Kahtena peräkkäisenä viikonloppuna appivanhemmat on ihan liikaa, kun en niitä muutenkaan siedä silmissäni. Tarvii siis alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan, lähdetään samantien, kun ukko tulee vaan kotiin.

Bilehilekesuli- Gorthaur
 
Mä meinaan kans antaa ihan tavis kaurapuroa ja laitan hiutaleet vaan ihan muussiksi.aikoinaan esikolle annoin vauvapuuroa ja siitä olikin vaikea oppia pois jostain syystä.onhan se maku ihan eri kumminkin.
 
Mukavaa iltaa Gorthaurtille! Pidä hauskaa :D Tuuhan kertoo mitä "leluja" tuli sit ostettua ;)

Tuosta tulikin meieleen, että onko teillä muilla näin vauva-aikana hiljaiseloa makuuhuoneen puolella? Kun ite tuossa just laskin, että eipä taideta olla paljoo viittä kertaa enempää mitään touhuiltu tuon pojan syntymän jälkeen :kieh: Mulla kyllä kesti jälkivuotokin melkein 2kk ja yhdet menkatkin jo oli, mut oishan tuota silti ollut aikaa touhuilla tässä reilun 5kk:n aikana, vaan jotenkin tuntuu aina ettei jaksa, ja sit kun tuo poika nukkui aiemmin meidän vieressä :ashamed: Pitäis vissiin jotain asialle tehdä.

Mun mies jää muutes tänään kesälomalle!!! :attn: Ihanaa.
Meinattiin tänään mennä kaveripariskunnan luokse grillailemaan. Heillä on 2kk ikäinen vauva, että ihan rauhallisissa merkeissä siis, mut meinasin kyllä pari siideriä ottaa kunhan tuo poika rupeaa nukkumaan :p

Katja ja "Aapen-Paape"
 
Hei,

Meillä jatketaan yöhulinointia, viimeyönä heräiltiin taas useita kertoja. Vauhtia tuntuu unissakin olevan ihan liikaa, kädet ja jalat huitovat ja kauhea pyöriminen, toivotaan että tämä olisi nyt joku ohimenevä vaihe.

Siitä pissatuksesta mun piti tuonne jo aikasemminki laittaa, että meillä myös säännöllisen epäsäännöllisesti käydään pissalla lavuaarilla. Usein syötön jälkeen ja vaippaa muutenkin vaihtaessa. Olen ottanut sen asenteen hommaan, että aina kun lavuaariin jotain tulee, on se säästöä vaipoissa. Potta hankitaan, sitten kun istumaan opitaan.

Niin ja vielä siitä istuttamisestahan mun piti kanssa kommentoida, että meillä kyllä sylissä ja usein sitterissäkin istutaan, itse punkee itsensä istuma-asentoon, niin milläs sitä makuullakaan sitten väkisin pitämään. Neuvolassa viimeksi sanoivat, ettei tuo sylissä istuminen haittaa, mutta vielä ei kuulema syöttötuoliin kannata laittaa.

Taas varmaan jotakin unohtui kirjottaa, mitä piti, tässä samalla kun kaikkea mahdollista puuhailen. Mutta oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Maija ja Laura
 
Hauskaa iltaa Gothaur! B)
Voi kun olis kiva itsekin päästä johkiin, mutta toi neiti on nyt taas niin äidin tyttöä, ettei varmaan edes isän kanssa viihtyis.
Huomenna mennään taas aamulla uimaan. Ei ole vauvauintia, mutta mennään treenaan sukellusta ja pitään refleksiä yllä. :D
Meidän Emma veteli tänään aika monta lusikallista perunaa ja nyt nukkuu toista tuntia päikkäreitä! :attn: Mahtava juttu!
Kävin HM.n sivuilla vähän shoppailemassa uusia vaatteita, kun neiti nukkui. Oli ihan pakko ostaa muutamat housut, kun vanhat ei mahdu päälle! :kieh: Sen verran on jäänyt kiloja ja lantio ihmeesti levennyt! :whistle:
Makuuhuone elosta, ei ole hiljentynyt. Pari ekaa kuukautta tietty, kun repesin tosi pahasti, mutta kun paranin niin samaan malliin. Itsellä ei kyllä lähes aina ole fiilistä... :| Meillä "asia" hoidetaan olohuoneessa levitettävällä vuodesohvalla, kun lapset nukkuu meidän makkarissa. Kokeile Katja vaikka patjaa ym olohuoneeseen, jos poika on teitin sängyssä..
Meillä soseet(hedelmä) maksaa 0.35 cnt (Bona ja piltti) muita hintoja en tiedä, kun en ole viä ostanut lihasoseit ym. Teen itse perunasoseet.
Jaahas, nyt kotitöiden pariin!
Neamma ja Emma kohta 5kk
 
Makuuhuoneasioista:kyllä on hiljentynyt ja syy on minussa.mua ei siis vois vähempää kiinnostaa.aika harvaan kertaan on jäänyt synnytyksen jälkeen.ja paljon on muuttunut 4 vuodessa ne touhut.
lapset verottaa ainakin meillä ja sit ärsyttää sekin että kun Elli nukkuu meidän makkarissa niin ei viitsi siellä hommailla kun saattaa herätä.olohuoneessa homma jotenkin tuntuu siltä että kunhan se hoitaa alta pois....mies raukka.mut en voi mitään sille ettei huvita.

Me maisteltiin äsken kaurapuuroa ja hyvin meni.
 
Katja, ei olla isännän kanssa paljoo enää pikku-kakkosesta puheltu, mä annan sen nyt haudutella rauhassa asiaa mielessään :D Mut nyt kun menkatkin tuli, niin aion vähä laskeskella päiviä ihan omaksi iloksi...Jospa vaikka se kakkonenkin sitten saisi luvan tulla.
Mut, makkarissa on kyl niiiiin hiljasta, ei oo kyl itellä mitään haluja :( Mutta, eiköhän ne halut kans palaile tässä...
Jotenki on muutenkin fiilikset joka asiassa matalalla, mikään ei huvita, syöminenkään ei innosta...Ainoo mistä innostun on tuon likan kanssa leikkiminen ja paijaaminen :heart: Se on kyl niin tärkee, että ihan halkee onnesta.

Mä pääsen kans huomenna vähän tuulettuun, on siskon polttarit :D Jiihaa, ihanaa vaihtaa vapaalle ja "unohtaa" hetkeksi äitinä olo :)
Täällähän oli muitakin vapaalle vaihtajia, Gorthaur ja Katjakin tuossa kehasi muutaman ottavansa :D

:wave:

Carla ja tyttö reilu 5kk :heart:
 
Moikka.. Sainpas tuon meidän jässikän nukkumaan. Nyt saa sit hengähtää vaikka tulikin kyllä tossa päivällä pojan kanssa nukuttua peräti 3h.. ohhoh.. Ja mitään ei sitten tänääkää ehditty tekemään..

Oikein hyvät illat gorthaurille. Itellä ei kyl vielä oo oikein haluja lähteä mihkää.. Huomenna päästäänkin sitte ralleja kattomaan =) Oli kyllä tarkotus että tämä meidän roope olis menny mun vanhempien luo et olis päästy kahestaa ukon kanssa ku missää ei olla vielä käyty, no tämä minun ihana äiti sitten tietekin pienes pöhnäs sano ettei kiinnosta hoitaa ja tänää sitte soitteli ja pyysi anteeksi ja kyseli että voiko ne ottaa sen ja minä sanoin että ei tarvii ottaa, et me otetaan mukaan se. Kyllä alkaa taas olla meikäläinen kypsä tohon äippään jaksaa aina marista ja sitte vittuillaa ja myöhemmin pyydetää anteeksi :kieh: No huomenna ostamaan pojalle kuulosuojaimet ja eiku mukaan.
 
Juu ja siis jatkoa vielä noista makuuhuoneasioista: Meillä kyllä aikalailla hommat jatkuu samalla tavalla kun ennen raskautta. Ei ole halut loppunu. Tietenkin eka kuukausi oli hiljasta jälkivuodon takia ja melkein perään alkoi menkat. Nyt menkkoja ollu jo peräti 4 kertaa. Ja nyt sit jännitellää et joko meillekki olis pikkukakkonen tulossa kun toi ehkäisy on jäänyt alusta asti. Mutta ihan on tervetullut toinen lapsi jos on tullakseen. =)
 
Perjantai-iltaa ladyt

Toivottavasti Gorthaurilla on kiva ilta, ja kaikilla muillakin.

Minä teen pojalle itse puurot. Kaurahiutaleita laitan vähän tehosekoittimessa pienimmäksi ja hedelmäsosetta valmiin puuron joukkoon. Lisäksi teen puuroja jauhoista; ruis- ja grahamjauhoista, näin tein esikoisellekin ja hyvin puurot hänelle maistuivat.

Eipä ole meilläkään makuuhuoneessa ahkerasti peitot heiluneet. Mutta toisaalta minua ei voisi tällä hetkellä vähempää hommat kiinnostaa. Onneksi on ymmärtäväinen mies. Kyllä tuokin asia jossakin vaiheessa palautunee ennalleen.

Toivottavasti viikonloppuna olisi vähän vähemmän sateista, olisi niin mukava grillailla kun on perhe yhdessä vapaalla.

Hyvää viikonloppua teille toivotellen.

Annuli
;)
 
Hei vaan..

Me ollaan tää päivä oltu menossa pojan kanssa. Vihdoin sain ittee niskasta kiinni ja lähdettiin vähän kaupungilla käymään ja sitten kaverin luona kylässä, ja tosiaan 3 bussilla mentiin.. ja sitten mies haki kotiin päin =) Hyvinhän tuo sujui vaikka vähän "hirvitti" lähteä monilla busseilla kulkemaan, mut just soppelisti päästiin aina vaihtamaan. Kylläpä piristi kummasti =)

Meillä oli sitten eilen 5kk neuvola, Jasun tuoreet mitat 5560g (+480g) ja 60cm (1,5cm) ja pipo 42,1cm (41,2cm) ihan oli hyvin kuulemma kasvanut ja pituus meni nyt melkein 0 käyrällä, kun aikasemmin oli pikkuisen hoikahko,mut ei kuulemma kuiten mitenkään laihalta silmään näyttänyt ;) . Maanantaina aloitellaan sitten mekin kaurapuuron maisteli ja ostin sitä piltin puuroa ja sillä aloitellaan, mut sitten varmaan teen normipuurosta myöhemmin..

Juu ei oo täälläkään peitot heilunut enää niin ahkerasti..Alussa jälkivuotoa sen 2kk ja kun leikkaushaava oli aika arka niin vähän arvelutti, kun niistä päästiin niin "molemmilla" halut palas ja hormoonit hyrräs ;) (meillä kun raskaus aikana peittojen heiluttelu kiellettiin tyyliin 27 viikolla..) no sen jälkeen sitten ei mua oikeen enää ole kiinnostanut ainakaan kuukauteen. Jotenkin tuntuu että haluttaa vaan paijata tuota pikku herraa ja sit tosiaan kun nukkuu samassa huoneessa meidän kanssa, ja olkkari tai sauna... ei aina jaksa kiinnostaa. Alussa oli silloin aina hyvä kun poika oli paikkäreillä ulkona, niin äiskä ja iskä sai rauhassa peuhata makkaarissa ;) (siinäpä vinkki katjalle..) arkenahan tuo ei aina onnistu, ainakin meillä ukko aina päikkäreiden aikaan töissä.

Mitä sitä vielä piti, nyt ei muista, jospa alkais tekeen pakollset vattaliikkeet |O

Niin ja "viihteelle" lähtijöille hauskat illat...

Piku ja Jasu
 
Heissulivei vaan taas. Hei mulla olis kysymys. Te jotka annatte vettä vauvoille niin keitättekö sen veden vai annatteko hanasta? Ite olen keittänyt, mutta tuli mieleen että koska sitä voi antaa vettä ilman että keittää sen..
 
Hei pitkästä aikaa!

Oltiin tuossa pari viikkoa mökillä lomailemassa. Ihan kivasti meni reissu :)

Mä oon antanut vasta kerran vettä ja se oli keitettyä. Nyt ajattelin antaa ihan hanasta vaan, kun ollaan aloitettu kiinteät.

Eilen siis aloiteltiin maistelemaan perunaa. Kai sinne mahaan jotakin meni :) Mun oli tarkoitus täysimettää sinne puoleen vuoteen, mutta Emilia alkoi syömään vähän turhan tiheästi ja yösyötöt palasivat 2,5kk tauon jälkeen niin aloitettiin sitten jo nyt.

Emilia oli tällä viikolla 5kk neuvolassa ja mitat on nyt 65,7cm ja 7,52kg. Paino menee tasaisesti käyrällä, pituus tipahtanut, mutta kai ihan ok.

Varpaat on täälläkin kivat leikkikaverit. Navan ympäri pyöritään ja istumaan pyritään sitterissä. Eka hammas ei ole vielä tullut ja näyttää siltä, että Emppu on meidän lapsista se kuka saa ensimmäisensä viimeisenä (ellei se nyt puhkea huomenna). Kovasti kyllä kuolataan ja kaikkea mahdollista pitää purra eli kai se hammas siellä jo kiusoittelee.

Yöunille Emilia käy 21-22 aikoihin ja herää aamulla 7-8 välillä. Päiväunet on ihan mitä sattuu; joko kolmet tai kahdet. Saattaa pärjätä koko päivän kahdella n puolen tunnin pätkällä tai sitten nukkuu yhdet n.3h unet ja parit lyhkäsemmät. Ei mitään säännöllistä rytmiä siis, koska noi pitkät voi tulla aamusta, päivästä tai illasta :)

Tällaista näin pikaiseltaan.

Mä en ole käynyt vielä missään ilman vauvaa -jotain kauppa/lääkärireissuja lukuunottamatta. Jos sitä syksyllä pääsisi vaikka kavereiden kanssa syömään. Emppuhan ei suostu ottamaan maitoa pullosta...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jimena + Emppu 5kk tasan
 
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Oltiin tänään pari tuntia uimassa ja kun tulimme kotiin, meidän molemmat tytöt, siis myös Emma, nukkuivat yli 4 tuntia päikkäreitä!!! HUh :D Ovatkin nyt niin mukavan pirteitä ja iloisia! Tuolla ne kaksin leikkivät jo toista tuntia, olen saanut siivottua, pestyä pyykkiä ym! =)
Mä annan keitettyä vettä. Mutta saa kuulemma antaa suoraan hanasta.
no, jos taas jatkais kotitöitä. Pitäis ainakin viä kisut harjata.
Neamma
 
mievaa: Mie oon antanut pojalle jo pari kuukautta vettä ihan hanasta, ilman että oon keittänyt.

Piku81: Kiitos vinkistä, mutta kun tuo meidän poika on niin "huippunukkuja", että se ei nuku kuin pikkutorkkuja, niin eipä siinä kerkee ottaa kun housut jalasta, niin se jo herääkin. Lähdepä siinä sitten poikaa hyssyttelemään tai hakemaan ulkoa ilman housuja :LOL: naapureillekin vähän viihdettä :D

Meillä tuo poika on ruvennut syömään ihan hirveesti, ja paskaakin sit tulee sitä mukaa :kieh:

Ihan pikainen pyörähdys vaan tällä kertaa, jatketaan taas paremmalla aikaa.

K & A reilut 5kk
 
Huomenta.

Tuli tilattua vaan joku nystyrä-juttu ja kuumottavaa vaniljasoosia :LOL: Niitä dildoja en viittinyt sen enempää tutkia, kun mulla on jo kolme. Kaalimatokin löytyy ja on Seppo nimeltään :LOL: Huvittaa aina se ihmeen vempain, jossa on klitoriskiihotin samassa ja kuulia yms. Siitä tulee aina mieleen joku päivitetty versio Auschwitz-Birkenaun kidutusvälineistä :whistle: Siinä oli eritoimintojakin vaikka kuinka, vaikka mitä tykytyksiä.
Muutenkin ilta oli hauska. Lähti ne pölyt ja hämähäkinseitit nauruhermoista :D Tällä kertaa join vaan neljä pulloa lonkkua, muutoin lähtee mopo hansikkaasta. Aina liian kovassa tuubassa joko häpäisen tai loukkaan itseni.. tai vaihtoehtoisesti saan raivarin, käyn jonkun kimppuun tai löydän itseni jonkun kotoa aamusti :ashamed: Ilta joo sujui mallikkaasti siihen asti, kun eräs nimeltä mainitsematon äijä ilmestyi samaan baariin. Se kapiainen, johon olin todella palavasti rakastunut. Vaikkei se juttu kovin kauaa kestänytkään ja siitä on jo yli neljä vuotta, en vaan voinut olla sen lähettyvillä. Tarvi lähtee meneen ja taas ne itkuhormonit alkoivat vaivaamaan. Nykyinen elämä Sampoa lukunnottamatta on niin onnetonta, että väkisinkin alkoi vanha suola janottamaan :headwall: Niin tai no, on jo janottanut pitkään. Entisen näkeminen vain kärjisti tilanteen. Ukon serkku oli siinä sitten olkapäänä, kun oli hyvin tietoinen tosta entisestä ja osasi nostaa ylös sieltä suosta. Voi elämä tätä tilitystä, nyt muihin aiheisiin. Jään hautumaan tuota vain päässäni..

Sivuuttaen äskeistä.. tuosta vällyjen välistä. Ekaan kolmeen kuukauteen ei ollut mitää, kun mua karmi se eppari, etten halunnut edes kokeilla. No nyt kerran pari viikossa, vaikkei yhtään kiinnostakaan. Paitsi tietysti Sepon kanssa ;)

Mievaa. Mä oon antanut keitettyä vettä.

Gorttis ja Samppis
 
Gorthaur: Sullahan on vempaimia. Mulla vaan yksi, sen nimi on Jorma-Kyrpä :LOL:
Oli mulla joku klitoris-kiihotin kanssa, vaan meni perskules sekin hajoamaan, liikaa ollut käytössä vissiin :D
Sulla taitaa olla vähän solmussa ihmis-suhdejutut :hug: Ne on aina niin vaikeita, tiedän.... :ashamed:

Täällähän on palstalla hiljaista tänään. Eipä meille mitään ihmeitä, paitsi että viime yö oli vähän hankala. Poika ähisi neljän jälkeen yöllä koko aamun, mikä lie ollut hällä....

Katja ja Albert-päikkäreillä :)
 
Ohhoh oltiinpa tiputtu kauas..

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:

Katja: Mulla on muutaman kerran täytynyt juosta kesken suihkun kylpytakki päällä hyssyttelemässä poikaa, kun on ulkona aina päikkäreillä. Kerrankin yhden suihkun aikana 2 kertaa, aina just ku olin levittänyt sampoon ja hoitoaineen..kiva :headwall:

Meillä poitsu nukkuu vielä yö uniaan. Ostettiin pimennysverho makkariin, niin on ruennut nukkumaan 12h yö unia. Nytkin kävin avaamassa hieman verhoa, et josko heräis..porinaa kuuluu, käympä kattoon..
No ny heräs..jatkampa myöhemmin.

Piku ja Jasu (symään ihka ensimmäistä kertaa kaurapuuroa :p )
 
Do diin..poitsu päikkäreillä..

Ei maistunut tuo kaurapuuro oikein, välillä jopa sylki pois :eek: no huomen aamuna uus yritys, josko sitten hieman enemmän. Täytyi antaa tänään sit lisäksi kasvissosetta, et ei kuiten nälkä jää. Ajattelin aloittaa tänään antaa Jasulle sitten myös välipalaa eli lisäämme yhden kiinteän aterian päivään. Se arvatenkin maistuu ainaskin :D

Meillä ei mitään erikoista viikonlopuna, sitä samaa. Käytiin vähän sukuloimassa ja kattomassa miehen 91v mummua, oli menny hieman hunonpaan kuntoon ku käväs tuossa muutaman päivän sairaalassa, ei meinaa päässyt enää yksikseen liikkumaan. Aikaisemmin käveli ihan itte :( . Ja sitten tuunattiin kämppää kuntoon, ku meillä on nää myynti jutut menoillaan. Veemäistä tuo esittely stressi, ja turhauttavaa. Ei taida ihmiset oikein nyt uskaltaa asuntoa ostella, kun niin huono tuo talousnäkymät vissiin ja korotkin noussut vähän..

Täytyy alakaa vissiin tuo poitsu laittaan jo pikkuisen aikaisemmin nukkumaan, kun tosiaan nuo unet pidentynyt. Toisaalta ehtiinpä itse tehdä aamuhommat rauhassa ja syödä aamupalaa, kun poitsu nukkui niin pitkään =) Mut tosiaan aamupalaa syötiin sitten 10.30 vasta, nin ja jos pistäs vaikka 19.30-20 viim. nukkumaan niin jäis taas pikkasen enemmän aikaa illasta ittelle, ja ehkä miehelle :snotty: nyt on tupannut venymään tuo nukkumaan laitto sinne 20.45 paikkeille...

vedenkeitosta..itteekin vähän askarrutti se, niin tuli viimeks puhetta neuvolassa, niin ei kuulemma tarvii enää keittää. Kylmää vettä hanasta ja antaa vähän seistä huoneen lämmössä, tietty ettei ainakaan ihan jäistä. Ja pulojakaan ei tarvii enää jatkuvasti keitellä, kuulemma kerran viikkoon riittää..

Olikohan sitä vielä muuta, no enpä muista..

Nyt kotitöidenkimppuun... :/

Piku
 
Heipsus!

Täällä taas viiletetty tai jos ollu koneella niin ei oo vaan saanu aikaseen kirjoittaa, mesessä niin tulee porskattua usean tammimamman kanssa :heart:
Viikonloppu meni taas niin nopeesti ku mies oli lauantainkin töissä, eilinen sitten meni anoppilassa.
Tänään taas touhotettu, leipastu leipää ja 2 erilaista sosettakin tein isot satsit pakastimeen pojalle. Toiseen laitoin riisiä ja toiseen makaroonia. "mausteena" sipulia. Muita mausteita en vielä laittanu, ehkä sitten seuraaviin..
Mäkin oon vettän antanu ihan hanasta suoraa.

Gorthaur:llahan on kunnon pelit ja vehkeet :LOL: Mä sain joskus 20v lahjaksi parhaalta kamulta semmosen hopeisen vitkuttimen, mutta son niin kaamekin ettei missä käytössä. Jossaisn kaapinperällä se lojuu, ja saa ollakin. Mut noi esittelyt on kyl ihan kivoja. Mun polttareissa 2v sitten oli tuollainen esittely ja ison tilin tais esittelijä saada sieltä vaikkei meitä montaa ollut ;)

Kui Katjalla yöt menny, jatkuuko hyvä uniputki? Ihanaa Pikulla ainakin nukutaan. Toi on ihan loistava keksintö toi pimennysverho! Meillä on kans sellainen, pakko olla ku aamuaurinko paistaa suoraan makkareihin.
Meillä nyt normisti heräillä syömään, mut se ei tunnu musta yhtään raskaalta ku nukahtaa sitten heti. Siinä se mun vieressä lusuttaa ja molemmat nukahetaan, sitten ku säpsähän niin nostan pojan omaan sänkyy.

Mutta joo, on taas niin maanantai että..Pitää taas mennä setvimään isompien poikien kinastelua..
Saas nähä jaksaisko touhuta vielä sen verran et ikkunoita alkais peseen tälleki kesää..

Saaru
 
Hei taasen!

Tuli vaan mileeni vielä, että musta tuntuu, että kiinteiden aloituksen jälkeen tai ainakin nyt viimosen viikon (kiinteitä maisteltu 2vkoa) niin meillä on kerta heitolla tullut jotenkin paljon tyytyväisempi kaveri tuosta pikkumiehestä. Kaveri on paljon virkeämpi, juttelee ja touhuaa enemmän, kakkaa lähes päivittäin, joten masuvaivatkin on siis vähentynyt ihan tosi vähään. Ennemmin siis saattoi kakata kerran viikossa.

Joten siis kaunis kiitos teille kaikille, jotka rohkaisitte mua aloittamaan kiinteet :heart: Se oli kaiketi todella hyvä pääätös meidän pojan kohdalla. En toki tiedä, mikä taas johtuu mistäkin, mutta tuskin nämä kaikki "positiiviset" muutokset ovat aivan irrallaan kiinteiden syönnistä.

 
Heipsistä mammat!

Saaru: Meillä on nyt mennyt 3 edellistä yötä niin, että Albert on unille ruvennut tosi helposti illalla omaan sänkyyn kahdeksan aikoihin, ja sit nukkunut 8h putkeen, eli neljän aikoihin on herännyt. Sit oon ottanut tissille sen, ja siirtänyt omaan sänkyyn sen jälkeen, mut sen jälkeen on ollut pientä temppuilua, että ei oikein meinaa uni tulla, ja vähän väliä heräilee yms..aamuun asti. Tänä aamuna otin jo viereen sen puoli 6 aikoihin, ja tisutteli siinä pari kertaa kahdeksaan mennessä :ashamed: Kun minuu niin väsytti :whistle:

Kide: Kiva kuulla, että teillä on masuvaivat vähentynyt kiinteiden aloittamisen myötä! Meillä kävi aivan samoin silloin 2½kk sitten, kun kiinteät aloitettiin :) (Ai hurjaa, niin pitkä aikako siitä jo on! :D )

Meillä meneekin tosi hinosti nyt tuota sapuskaa, yhteensä kiinteitä menee noin 5dl päivässä :)
Välillä on masu kova, ja välillä ihan löysä, vaihtelee tosi paljon.

Piku81: Joo, niinhän se taitaa olla neuvolan ohjeiden mukaan, että siinä vaiheessa kun kiinteät aloitetaan, niin voi antaa ihan keittämätöntä vettä, ja ei tarvii enää pulloja niin tiuhaan keitellä. Mie tosin en keitellyt pulloja silloinkaan kuin noin 3pv välein kun poika söi ihan pienenä vaan pullosta lypsettyä maitoa, ja sit kun se oli kuukauden ikäinen, niin lopetin kokonaan pullojen keittämisen. Tutit&pullotutit oon keittänyt sen jälkeen pari kertaa, paitsi hommattiin kyllä vähän aikaa sitten uudet tutit.

Katja ja Albert 5½kk
 
Iltaa!

Kävästiin just lenkillä koko perheen voimin, otettiin Laura rintareppuun, jottei nyt illalla enää ottaisi päiväunia (toiveita aikasista yöunista). Vaan neitipä sitten päätti nukkua kuitenkin... Hyvin hämäsi aurinkolasiensa takana ja "salaa" koitti torkut ottaa. Eli saapa nähdä koska nukahtaa. Meillä meni jo jonkin aikaa niin hyvin nää rytmit, mutta sitten neiti taas ilmoitti, että hän nukkuu ihan sillon ku itseään huvittaa ja valvoo kans ;) . Nyt sitte totesin että kauheesti en jaksa asiaa stressata, eiköhän ne jossainvaiheessa rytmit sitten tuu. Hieman kateellisena kyllä teidän juttuja luen, monilla kun tuntuu iltaan jäämään "omaa aikaa" niin mukavasti, meillä kun Lauran yöunet alkaa nyt taas vasta 12 jälkeen... No saapahan aamulla nukkua pitkään, mihinkäs meillä ois kiirus.

Mutta nyt ruuan laittoon,

Maija ja Laura
 

Yhteistyössä