**Tammivauvat2008**vol2

hellou pitkästä aikaa..

mä olen ollu vähä laiska noitten soseiden kanssa.maissivelliä, korviketta ja tissiä täällä annetaan, mutta vähän maisteltu noita soseita..tähän mennessä suurin osa on tullu takas, joten menny vähä into niitten syötössä..vaikka eihän se muuten opi..

meillä aletan nukkumaan 8-9 aikaan ja nukutan sellanen 6-7 tunnin putki ja sitten syödään..ja jatektaan unia..

mihin te sitä vettä olette keittänyt?
maitojauheeseenko? :wave:
 
iltaa arvon naiset!
Huh mikä päivä, esikoinen täytti 3 v ja viimiset vieraat lähti klo 22.00! :whistle:
Koko eilinen meni siivotessa ja tämä päivä tarjoiluiden teossa. Kakku, voileipäkakku, omenapiirakka, herkkusiili (vesimeloonissa puutikkuja, joissa lihapullia, juustoa, nakkeja, rypäleitä, tomaattia, kurkkua ym). Kauhea työ, nyt olen ihan poikki ja vielä toi esikoinen valvoo, syö herkkutikkuja ja katselee lahjaksi saamaansa muumia. Kaverikin yötä meillä. Kohta patistan sänkyyn. Yleensä siis nukkuun mennään 21.00!
Emma meni kymmeneltä maate ja oli jo ihan poikki.
Kidekö se mainitsi, että vauva on ollut tyytyväisempi kiinteiden aloituksen jälkeen. Meillä sama juttu, vaikkei vielä paljoa syödä, muutama lusikka perunaa päivässä. On niin nauravainen ja meneväinen lapsi että! :D Eli kiitos vaan minunkin puolesta kannustuksesta aloittaa kiinteet! Nälkäähän se neiti kränäsi.
No, nyt menen laittaan neidit maate! :LOL:
Neamma ja pari yökukkujaa! (ilmeisesti jonkin asteinen sokerihumala :LOL: )
 
Huomenta!

Minä vaan tässä pikaseen pyörähdän.. Mikä lie tolle meidän ukkelille tullut, kun se kitisee nuo aamut, tänään viidestä alkaen kitskusi. Voi tietty olla sekin, ettei sitä ees kovin enää väsytä, kun rupeaa niin aikaseen nukkukmaan illalla. Pitää yrittää varmaan saada se illalla vielä yhdille päikkäreille vielä, niin jos sais vähän siirrettyä sitä nukkumaanmenoa. Illasta yleensä valvoo viisikin tuntia putkeen, niin jospa siihen sais pikkutorkut johonkin väliin, vaikka jos alettais lenkkeilemään illasta aina :)

Mie meinasin kohta lähteä YKSIN kaupungille vaateostoksille. Mies antoi 150? shoppailurahaa, mut ehtona, että vauvalle ei saa ostaa mitään, vaan mun pitää ostaa itelle jotain :heart: vaatteita yms. Niistä onkin huutava pula!

Mun mies siis on kesälomalla, niin jää pojan kans muutamaksi tuntia kotiin. Saas nähdä uppooko maito pullosta alas. Viimeks kun oli pari vkoa sitten mummolassa, niin ei ollu suostunut maitoa juomaan.. :whistle: No, eipä tuo niin vaarallista jos ei juo, kun tuun mie jo iltapäivällä kotiin, pärjää soseella, ja vaikka vähän lusikalla maitoa. :)

Katja ja Albert 5½kk
 
Katja mäkin haluan vähän shoppailurahaa ja -rauhaa!!!! Kuulostaa hyvältä tuo sun lähtökohtasi shoppailureissulle =) Ja hyvä niin, toivottavasti nautit sydämmesi kyllyydestä!

Ja sitten tuohon yökitinään vielä semmoinen kyssäri sulle Katja, että ootko varma, ettei vaippa ole turhan märkä aamuyöstä. Meillä meinaan pikkumiehen yökitinät loppuivat tai siis eivät nyt ihan loppuneet, mutta vähenivät, kun viime viikolla siirryttiiin yöllä isompaan vaippakokoon. Viime yö meni kyllä taas hulinoidessa, mutta se oli semmosta liikunnallista hulinaa ei kärttyämistä =) Jos nyt kukaan taas saa selvää mitä tarkoitan.

Päivisin olllaankin siirrytty kestovaippoihin, fuzzeja voin suositella kyllä kaikille. Ovat niin helppoja, oikeesti!

Mutta nyt taitais olla aika avata tissibaari :kieh:
 
Heippis vaan.

Rakkaat naiset, nyt pistätte vauvat isilleen hoitoon ja lähdette shoppailemaan. Ihan vaan jo oman mielenterveytenne takia. Ei tarvitse potea huonoa omatuntoa, että voi voi en mä voi, kun ukko on ollut koko päivän töissä. Niin tekin olette koko ajan "töissä", vaikka istuisitte vaan foorumilla juoruamassa, koko ajan silti olet ns. kiinni vauvassa. Niin mäkin tuuppaan vaan iskälle hoitoon. Ukolla loppuu työt klo16 reikäreikä, oma työpäivä senkun jatkuu. Ehei, ei se niin mene :D Eilenkin olin veljeni vaimon kanssa kattomassa Sinkkuelämää. Joku päivä mennään shoppailemaan ja iskä hoitaa Sampoa, ja syyllisyys ei todellakaan paina :LOL:

Kide. Meillä on melkein kaikki itsetehtyjä taskuvaippoja ja sitten sisävaippa+kuori-systeemit. Siirrytään seuraavassa koossa kokonaan taskuihin, on tosi helppoja. Ukko vastustaa sitä, sen mielestä sisävaippa+kuori on muka helpompi ja parempi. Eipä sen vastuksella ole mitään väliä, mähän ne vaipat teen ja kustannan. Eipä ole siihen sananvaltaa, tai no mihinkään muuhunkaan, meillä on akkavalta :D

No ei meillä nyt niin paljoa noita vitkuttimia ole. Yhdellä kaverilla on kaksi yläkomeroa täynnä vaikka mitä vermettä.

Kiinteistä. Sampo on ollut tyytyväsempi siirryttäessä velliin ja tutteliin. Nukkuu pitempään ja sikeämmin kuin tissimaidolla. Söi tietysti vähemmän tissimaitoa, kun onhan se tuhdimpaa. Mut ilmeiseti se ei vaan täyttänyt sitten riittävästi. Kiinteillä ei ole ollut mitään vaikutusta tyytyväisyyteen.

Mitäs äiti-ihmiset (perheineen ) aikovat nyt juhannuksena? Aiotteko ottaa huikkaa? Siitäkään ei tarvitse potea tunnontuskia :)
Me ollaan ilmeisesti vaan kotona. Oli tossa juttua aiemmin, että oltaisiin menty äitin ja sen ukon mökille. Mutta mä oon vieläkin hermolomalla äiteestä, jatkuu varmaan ihan syksyyn taikka jouluun asti. Mieli on kohentunut jo ihan hyvin, kun ei ole tarvinnut katsella sitä muijaa :) Ukko tahtoisi mennä vanhempiensa luokse maalle, mut mä jätän mielummin väliin. No, kahtellaan.. Tietysti me herkutellaan, mie tietty kevyesti. Teen caesar-salaatin ja kana-fetasalaatin. Varmaan leivon juustokierteitä ja jotain makeaa. Grillataan jotain lihoja ja maissia. Vahdataan huonoja elokuvia ja tuun pelaamaan glassezia, oon siihen hieman koukussa, mutta vain vähän :whistle:

Gorthaur ja Sampo-poikkeli.
 
Mitähän siitä tulee jos tässä juhannuksen kunniaksi yhen lonkeron ottas..taitaa yks pullo riittää..

siis annatteko te soseitten kans vettä..vai olenko mä pihalla koko asiasta kuin linnunpönttö..

mäkin olen fuzzyja käyttänyt ja toosi tyytyväinen kyllä olen.nyt olen ruvennu käyttään jo yölläkin..oon huomannu että poika ei yöllä paljoa pissaa ja siksi hyvin riittää tuo vaippa yöksi..pahin pissaaika onki sitte aamusta..
 
Mä annan kiinteiden kanssa hieman raanavettä ja Elli tykkää.En siis keittele vettä.

Täällä valmistaudutaan juhannuksen viettoon ja siitä sitten lomaillaan vielä parisen viikkoa.Me lähdetään ehkä vasta lauantaina matkaan mikäli rekkakuskit kovasti ilkeilevät vielä aattonakin :kieh:
Ihan ok että nousevat barrikadeille mutta pitikö just nyt!

Meillä Elli on koavsti tyytyväisempi kun saa kunnolla pöperöä mahaansa eikä tarvi jatkuvasti tissillä roikkua, tuntuu ettei häntä enää edes kohta kiinnosta koko tisu.Tänäänkin aamupäivällä muutama imaisu ja sitten puri!Kun sai lounassoseen niin sen jälkeen on maitoakin mennyt mutta käytännössä ei illan jälkeen ollut ottanut kunnolla maitoa ollenkaan.Yölläkin otti vaan janohuikat ja se oli siinä.Taitaa lopettaa koko touhun itse...toiveajattelua :)
Elli nukkuu aika levottomasti, taitaa elämä tulla uniin pikkuhiljaa vaikka ei mitään erikoista tehtäisikään.Kaipa se liikkuminenkin tuosta edeistyy sillä unissaan kääntyi mahalleen toissa iltana.

Jos tässä nyt ei linjoille ehdi lähipäivinä niin oikein hyvää juhannusta kaikille!

HeMa ja Elli huomenna 5kk
 
Kide: Hyvä huomio. Mie muutes vaihdoinkin aina aiemmin pojalle aamulla joskus viiden aikoihin vaipan, kun se tankkasi aina yöllä. Nyt en oo vaihtanut, mut pitää varmaan ruveta taas vaihtamaan, jos se auttais. :)

Helluska: Juu, minä annan siis ihan raanasta vettä keittämättä soseen yhteydessä. Nokkamukista tai lusikalla.

Gorthaur: Juu, en todellakaan huonoa omaatuntuoa pode jostain shoppailureissusta. Ja mitä juomiseen tulee, niin saatan aina kotonakin hörppiä parit-kolmet siiderit kun poika on nukkumassa B) Juhannus-suunnitelmia meil ei oikein ole, ehkä vois käydä kokkoa jossain katsomassa, ja sit grillailla vaikka.

Mulla meinasi masennus jo iskeä siellä kaupunkireissulla, sovitin ainakin 30 farkkuja, ennen kuin löysin sellasiet missä perse ei näytä miltään mega-super-maxilta :kieh: No löytyi sit lopulta onneksi seppälästä farkut, niitä oikeestaan lähdinkin ostamaan. Lisäks kirpparilta farkkuhame, H&M:ltä löytyi kivat pinkit imetysliivit, nyt jo peräti mahtuu henkkamaukankin imetysliivit, kun on tuo rintavarustus vähän kutistunut alkuajoista. Enää on 80D :D
Ja hiusväriä pari pakettia.

Olihan tuo poitsu syönyt maitoa peräti 60ml pullosta.. :whistle: Enempää ei ollut alas menny.
Pojalla on masu tosi kovalla, pari päivää on tehnyt vaan kovia papanoita, ei kunnon kakkaa ollenkaan. Tänään on saanut jo purkillisen luumusosetta, ISOA jysäystä odotellessa..... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Päivisin olllaankin siirrytty kestovaippoihin, fuzzeja voin suositella kyllä kaikille. Ovat niin helppoja, oikeesti!

Hei, olenko hölmö, kun en tiedä mitä ovat fuzzit ????? :whistle:
Kertokaas nyt ihmeessä mulle....

Nyt ei kerkee muuta rupattelemaan, ois vähän kotihommia, likka on unilla niin tarvii äkkiä tehä rästihommat pois...Ja huvitti ihan kamalasti! :LOL:
 
No niin, taisi ne päivällä syötetyt luumusoseet vaikuttaa vähän liiankin hyvin :whistle: Nyt on nimittäin käytetty poika suihkussa, vaihdettu sekä minulta että pojalta KAIKKI vaatteet, ja sitteri myös käytetty suihkussa :kieh: Ei olekaan pitkään aikaan tämmöstä jysäystä tullut.
Olin nimittäin just syöttämässä pojalle lihasosetta, niin rupesi naama punaisena kakkaa änkeämään, ja yhtäkkiä bodykin vaihtoi sit väriä turahduksen jälkeen :LOL:

Minuu ei nuo kestovaipat innosta sitten tippaakaan, ihan jo siitäkin syystä, että asutaan kaksiossa eikä tänne mahdu mitenkään kuin yksi kuivausteline, ja se on aina täynnä vaatteita.
 
Meillä syötiin ensimmäistä kertaa äsken syöttötuolissa. Pakko oli, kun sitteri oli ihan märkä kun se piti käyttää suihkussa :D (niin kuin jo aiemmin kerroin) On kyllä aika hankalaa syöttää noin pikkuista syöttötuolissa, taidetaan kokeilla seuraavan kerran joskus kuukauden päästä. :)

Meillä nyt siirryttiin sit isompaan vaippakokoon, kun loppui edellinen paketti. Nyt on siis käytössä Libero 7-14kg. Toivottavasti ovat hyviä, kun niitä on 3pkt vielä tuolla kaapissa.

Me nukuttiin unet tuossa illasta, niin laitoinkin pojan vasta yhdeksältä yöunille. Saas nähdä nukkuisko se nyt aamulla vähän pidempään.

Katja ja Albert 5½kk
 
Voi Katja teidän kakkalähetystä =) Meillä on poika ollut kaksi päivää kans kakkaamatta, joten saa nähdä koska meillä on tuo edessä...

Mä olen kans miettinyt tuota syöttötuolia, mutta luulenpa että olis meilläkin vielä turhan aikaista. Niin ja pitäis ostaakin se tuoli ensin :kieh: Meillä poika syö melkein parhaiten sylissä istuen. Toinen on tietty sit turvakaukalo siinä yleensä aina aloitellaan, mutta i oikein siinä viihdy niin usein otan sen siitä jossakin vaiheessa sit syliin.

Mitäs kokemuksia teillä on päärynästä? Onko ummettanut/liukastanut suolta? Ainakin mun muistaakseni pitäis olla suht neutraali. Ajattelin, että josko antais huomenna päivälliseksi päärynää ja sit voiskin siirtyä kaurapuuroon.

Carla noilla Fuzzeilla tarkoitin Fuzzi Bunz-kestovaippoja. Ne on semmoisia hyvin yksinkertaisia taskuvaippoja, joita ollaan tässä nyt käytetty jonkinaikaa.

Gorthaurlla oli asiaa viestissään. Olen ihan samaamieltä, että ei tässä tarvi mitään pyhää äitiyden viitta kantaa harteillaan. parempi se on jokaiselle osapuolelle, että åäiti käy vähän tuulettumassa tai naukkaa pari siideriä, jos siltä tuntuu B)

Mutta nyt taidan mennä iltapalan tekoon ja sit nukkumaan. meidän pieni mies simahti ysin jälkeen, mikä on erittäin historiallista :attn: JOten se saatta olla hereillä ekan kerran sit jo ennen puoltayöltä, jos samat yöhulinat jatkuu tänä yönä, mitkä oli viime yönä....

Hyvät yöt vaan teille jok'ikiselle vaikenen tältä päivää :wave:
 
Syöttötuolista:Meillä Elli istuu syöttiksessä jo tosi hyvin.Välillä kallistaa itsensä taaksepäin lepuuttamaan mutta syöminen sujuu tosi hyvin siinä ja Ellikin tykkää olla kunnolla pystyasennossa ja kilistellä ruokakippoja :)

Täällä myös siirrytty isompaan vaippakokoon jo eli libero 7-14kg käytössä.

Meillä levottomat yöt jatkuu.Elli ei ole nyt 2-3 yöhön juurikaan tissiä halunnut kun hetken syödä eli taitaa olla vaan tapa päästä uudelleen uneen.Nyt sit viime yönä rauhoittelin silitellen takas uneen ja hyvin meni.On se kumma että selällään vaan huutaa mutta kun kääntää kyljelleen niin jatkaa heti unta.Aamuyöstä käänsin sit mahalleen ja nukkui siinä aamuun ihan hyvin.Mä vaan itse pelkään vähän maha-asentoa kun ei itse vielä siihen käänny varsinaisesti että voiko unissaan laittaa nenän liikaa patjaan.....?
Eli rauhaisat yöt ovat hetkeksi historiaa näköjään,en edes jaksa laskea paljonko heräilin yöllä :(

Täällä on ihan kamala ilma mutta yritän ajatella positiivisesti että nyt ainakaan Henna ei kinua ulos ja saan rauhassa siivota kunhan Elli unille menee.Johonkin kuosiin pitäis paikat saada kun lähdetään sit kohta lomalle.Juhannukseksi lupailevat sadetta että voi olla ettei mökille lähdetä ihan heti vaan odotellaan paraneeko kelit.

Päärynästä:Olen kuullut että olisi vatsaa pehmentävä, meillä tulee välillä kauheesti ilmavaivoja.
 
Juhannus ja miehen loma lähenee...
Kyllä tämäki mamma omaa aikaa kaipaa aina välillä, nollausta kotihommista ja lapsista! Onneksi mieskin mukisetta (yleensä) päästää lähtemään. Hiukan järjestelyjä pitää kuiten aina tehdä. Isot ollu tai toinen niistä mummoloimassa tai jossain niin on ollu miehellä helpompi olla pienemmän kanssa.

Mä oisin ollu kiinnostunut kestoilusta, mut meillä mies sanoin ehdottoman ein ja meilläkin tilaongelmaa kuivaukseen Hyvä jos saa normipyykit kuivaan. Mutta nyt ollaanki harrastettu enemmän ja vähemmän tuota pissautusta/kakatusta pöntölle. Nytkin tässä odotellaan bongattavaksi se perinteinen aamukakka.

Meillä aamuyöstä kauhia kitinä ja itku, mikähän lie raasulla. Muutenkin psri päivää ollu niin kätynen, mietinki et oisko lisää hampaita tulossa vai mitä. Unetko jo vaivaa vaan. Hampaita ei kuitenkaa vielä näkyny.

Eilen ostin alesta Lucalle Lassietecin välikausihaalarin syksyksi, oli puoleen hintaa niin oli pakko ottaa mukaan. Just sellainen ihan limen värinen :heart: Ja vesitiivis, sillä passaa sitten istuskella hiekkiksellä.

Mutta joo, nyt ei kakkaa tullukkaa taitaa tulla uni ensin, semmonen uniuikutus käynnissä, palaillaan myöhemmin taas :wave:
 
Huomenta tännekkin.

Syöttötuolista: Meilläkään ei vielä ole ja tarkotus olisi hommata se tässä lähipäivinä. Meillä syödään yleensä sitterissä.

Päärynästä: Meillä Roope tykkää ihan hirveesti enkä ole huomannut että kovettaisi ja jostain luinkin että se olisi vauvan mahalle hyväksi ja että se olisi yksi mitä suositellaan annettavaksi.

Hema05: En usko että Elli unissaan laittaisi nenää kiinni patjaan. Meillä poikakin välillä kääntyy mahalleen ja nukkuu yleensä pää kääntyneenä jommalle kummalle sivulle. Itse en uskaltanut nukuttaa vauvana mahallaan kun pelkäsin tuota samaa, mutta nyt jo kyllä sen verran vahva että jaksaa sen pään kunnolla kääntää ja hallitsee sen.

Ja tuosta shoppailusta: Niin on se kyllä hyvä että pääsisi itse välillä tuulettumaan ja saisi sitä omaa rauhaa tän vauva arjen keskellä, että jaksaisi taas. No minullapa ei tuota mahdollisuutta oikein ole ollut kun mies se painaa töitä 12h päivässä ja kotona yleensä vasta 9 illalla, joten siinä on kyllä kaupat ehtiny mennä kiinni. =) Ja vkonloppusin mies on kanssa töissä jonkin verran.. No ehkä se minullekkin se aika koittaa että saisi ottaa hieman omaa aikaa ja pääsisi yksin kaupungilla käymään.

Nyt siis tänään se 5kk neuvola jonka tuossa viime viikolla unohdin kun oli päivät jotenkin sekasin ja kuvittelin omiani =) Minäpä tulen sitten ilmottamaan mitkä tämän herran mitat on.
 
Huomenta!

Mulla olikin taas pitkästä aikaa herätyskello soimassa, kun asioille pitää lähteä. Olis taas väsyttänyt kyllä niin paljon... Meillä jatketaan edelleen yökukkumista, tiedä mitä tohon keksis. Eilen nukahdettiin illalla ensin joskus kymmnen pintaan ja sit hereille puoli kakstooista. Seuraavat kaks ja puoltuntia menikin sitten tuttia puolen minuutin välein laittaessa, silitellessä, taas tuttia, tissiä, tuttia, tuttia, asettaessa, kunnes vihdoin kahden aikaan suostu nukahtamaan uudestaan... Miehen varmaan ihan just muutettava muuhun huoneeseen nukkumaan, joutuu aamulla heräämään töihin ennen kuutta, eli yöunet tosi vähillä. Ehkäpä tämä tästä rauhottuu ja loppuu tämä "päiväunien" otto, vällillä vaan meinaa usko loppua. Nyt sitten neitiä nukuttas niin kamalasti, väkisin koittaa tässä tissille/syliin nukahtaa (herätin siis just). Vaan ei auta, nyt on pysyttävä hetki hereillä jotta selvitään ajoissa liikenteeseen. Toivotaan, että mahutaan busseihin!

T:Maija ja aamutorkku Laura
 
MaijaM:meillä on näiden molempien kanssa vauva-aika nukuttu eri huoneissa just siksi että mies saa unta palloon ja jaksaa töissä ja sit mua autella illalla kotona.nyt mies nukkuu siis esikoisen kanssa samassa makkarissa ja mä Ellin kans meidän makkarissa.Onhan se välillä sääli mutta meille uni tärkeämpää kun yhdessä nukkuminen.

Mä en kauheesti ole vielä missään pidempään ollu yksin eli kauppa ja kampaajareissut vaan :) Kauppareissuillekin otan usein esikoisen mukaan..
Shoppailemassa olen ollut Ellin kanssa ja sillai sujuu hyvin kun Elli vaan vaunuissa källöttää.Nyt syksyllä taas on viikossa parina päivänä rauha hoidella asioita kun esikoinen aloittaa taas päiväkodin.Sitä odotellessa ;)

Mahalle nukuttamisesta:ehkäpä minäkin rauhoitan mieleni ja annan Ellin nukkua mahallaan jos siihen rauhoittuu kyllähän tuo jo niin hyvin kannattelee ja siirtää päätään että eiköhän se suju unissaankin :)

HeMa ja Elli tasan 5kk :heart:
 
Onpas täällä ollut sutinaa tänä aamuna!

Tuntuu olevan aika yleistä nuo yötohinat, kun teidän kirjoituksianne lukee. N iin siis täälläkin. Viime yönäkin syötiin taas kolme kertaa ja kitkutettiin siinä välissä aina jonkin aikaa, huoh....

Tänään ajattelin alkaa antaa tuota hedelmäsosetta, kiitos vaan kaikille päärynä-kyssäriä kommentoineille, iltasella ja josko sitten tässä joku päivä aloittais kaurapuuron niin tulis tuota jykevämpää ravintoa iltaankin, josko vaikka sekin rauhoittaisi unta tai sitten ei, tiedä häntä.

Ei tällä erää enempää.

Onnittelut HeMa 5kk ikäiselle, meidän poika on tismalleen saman ikäinen =) Kyllä aika on mennyt tosi sukkelaan!
 
Miten se katja on noin jääny listalta :eek: Mut nyt on asia korjattu! :heart:

Meillä syöttiksessä syödään kans. Poika istuu niin jämäkästi et siinä onnistuu hyvin syöttäminen. Paitsi tänään ei oikee ruoka eikä edes tissi ole maistunu, mikähän on..aamuyöstä itkusti ja ruoka ei maistu, kunhan ei sairastuis :snotty:
Nyt sain tehtyä kanaakin Lucalla pakastimeen..

Nyt Luca nukkuukin hyvää pätkää vaunuissa ulkona. Siellon ihanan raitis ilma sateen jälkee ja lämmin. Mulla nyt taas poskiontelot jumissa ja päätä särkee..eikä toi aamuyö hyssyttely oikee paranna ainakaa tätä olo.

Iltasemmalla pojat menee mummilaan ja me lähtää miehen kanssa juhannusostot tekemään, mut jospa nyt hetken huokasis..

Saaru :D
 
Meilläkin on aina kuivaustelineet täynnä, paitsi se vaan johtuu laiskasta pyykinkerääjästä :ashamed: Meillä on semmonen siivellinen ja siivetön kuivaustelineet. Hyvin voi pestä 3-4 konellista pyykkiä perätoukuriin jos tahtoo.

Kakkajuttuja. Meillä nuo kiinteet teki vaan kakkamisesta paljon helpompaa. Pelkällä maidolla Sampo päästi 1-2 kertaa viikossa. Kun se turauttamishetki koitti niin sitä tavaraa oli joka paikassa. Ei mahtunut vaippaan lainkaan, tuli puntuista ja selän kautta ulos. Siinä meni sitten kaikki vaihtoon. Nyt päästää 1-3 kertaa päivässä suht kiinteitä satseja. Ei enää litratolkulla sitä kuravelliä :D

Sampo on myös ollut syöttiksessä jo muutaman kokeilumielessä. Ihan vaan pari kolme minuuttia. Eihän se osaa istua siinä lainkaan, valuu heti sivuille. Ehkä sitten kuukauden päästä.

Päärynää syötetään aika usein. En ole huomannut mitään erityistä suolen toiminnassa. Nyt tosin joku ruoka on välillä kovettanut kauheesti vatsaa, ei ole siis ummetusta vaan tulee semmosta pötköä aika usein. Epäilen sitä banaania.

Käytiin eilen hakemassa kaikki juhannusherkut. Grillitouhuihin kanapiffejä, vartaita, grilliluita ja maissia. Grillailemaan ei kait sitten päästä lainkaan ellei sitten lähdetä jonkun luo. Tarvii turvautua paistinpannuun. Täksi juhannukseksi on lupailtu sadetta niin kauheesti kiinnostakaan lähteä mihinkään. Alkosta hain muutaman limuviinan, tosin juon vaan pari. En mie Sampoa kännissä hoida tietenkään. Katsotaan kaikki Rambot :LOL: ja mä pelaan glassezia.. Mukavaa siis tiedossa.

..ja mukavaa on tiedossa myös jatkossa. Elokuussa on Sierravuoressa Frederik esiintymässä ja sovittiin jo kälyn kanssa, että sinne suunnataan. Kaivetaan molemmat jotkut hirveet kalsarit mukaan, et saadaan heittää ne Reetulle :LOL: Mulla on parit tosi räjähtäneet ja karseet stringit. Roskiin ne on pitänyt heittää jo ajat sitten, mut nyt tulikin niille parempaa käyttöä :xmas: Käly lupasi heittää vanhat äitiysalkkarit Reetulle, harmi vaan ettei ne ole puuterinväriset :LOL:
 

Yhteistyössä