**Tammivauvat2008**vol2

Hei vaan...

Me oltiin taas eilinen päivä reissussa, lähdettiin aamulla 11 aikaan ja kotiuduttiin 19.30. Kävästiin muutama tunti kaupungilla, josta sitten mentiin mummulaan kyläileen. Reissu meni alkuunsa ihan hyvin, mut sitten poitsu ei milään suostunut laittaan päikkäreille, aina muutaman minuutin nukahti ja sitten heräs taas itkeen. Näköjään mitä enemmän ikää tulee, niin sitä herkemmäksi tulee äänille. Ja tietty kun alkaa enemmän se ulkomaailma kiinnostaa. Sit kun päästiin mummulle niin oli valvonut jo putkeen 4 tuntii ja ei siltikkään meinannut nukkuun pistää, mummulle vain naureskeli silmät punaisina kun oli niin itkenyt ja tietty yliväsymyksestä. No sitten melkein väkipakolla makkuutin sitä vieressä tissillä, ja sit ku malttoi rauhoittua siihen niin saman tien nukahti |O Kyllä nuo ossaa näköjään väen vängällä jo taistella vastaan |O

No tänään ollaan sitten harjoiteltu sisällä nukkumaan päikkäreitä, kun tuntuu et ulkona aina jokin ääni herättää kans nykyään (lasten äänet, ruohon leikkuri tai joku muu, jotka tietty saa metelöidä ihan rauhassa tottakai) mut nyt tosiaan sitten ajattelin et josko koittas opettaa nukkuu päikät sisällä..Ensin kokeiltiin meidän sänkyyn nukuttamista, nukahti ja heräs 40min päästä itkeen eikä enää suostunut nukkumaan, vaikka ois väsyttänyt. Sitten seuraavaksi vaunuihin ja ikkuna auki, mut taas nukahti ja heräs 40 min päästä. No nyt sitten laittoin omaan sänkyynsä niin on nukkunt pikkasen yli tunnin, kohta varmaan herää, mutta ei haittaa saa jo sit herätäkin. Ihan selkeesti huomaa et rupee vähentään päikkäreistä kun nukkuu yöllä pidempään, ja tietty ehkä kuiten mieluummin yöllä ku päivällä, tuntuu vaan et ei oikein mitään kerkee tehä kun ei oikein viihdy ollenkaan yksikseen leikkimatolla :/

Meillä myös kukuttiin viime yönä ja tosii monesti kävin laittamassa tuttia, en tiiä mikä oli. Saattoi olla masu kipeä kun ei tullut kuin eilen aamulla kakka. Tänään sitten annoin luumua 2 teelusikallista, niin johan on kakka luistanut :D En tiiä kun aloitettiin se kaurapuuro ( joka nyt sit menee alaskin, eikä vaan syljeksitä pois :LOL: ) et oisko se aihetuttanut vähän vatsavaivoja... miten teillä muilla, onko kaurapuuro tehnyt vatsaa kipeeksi, tai ummelle? siis vauvoilta..

No siinäpä sitä.. :wave: kuulostellaan taas

Piku ja Jasu :D

Gorthaur: Mulla ois Reetulle hyviä pikkareita :LOL: Tein nimittäin vanhoista venähtäneistä pikkuhousuista odotusaikana sellaisia tee-se-itse mammapikkuhousuja. Leikkasin siis saumat osittain sivuilta auki :kieh: Ja en oo muistanut niitä roskiin heittää! B)

kaurapuuro:en tiedä onko meillä just tuo kaura tehnyt sen että maha toimii todella hyvin :) alkuun kun kiinteet aloitettiin niin vatsa oli ummella/toimi harvaan mutta nyt on kyllä tasaantunut.mitään mahakipuja tai sellaisia ei ole tullut ja siksi aika nopeaan olen lisännyt puuron määrää.muuten en hirveesti ole uusia ruoka-aineita ottanut.hedelmäsoseita yritän maistattaa että tulis vaihtoehtoja enemmän.

Tänään taas värkkäsin soseita pakkaseen ja otan sitten mukaan kun mökille lähdetään niin niillä pärjää mukavasti 2-3 päivää.

Miten muuten teillä muilla onko kiinteet vähentänyt tissin määrää ja kuinka monesti lapsi keksimäärin käy rinnalla jos esim.ruokaa menee 3-5 kertaa päivässä?

Meillä käy rinnalla 6-7 kertaa suunnilleen.Tuntuu että tosi lyhyesti syö.....Mietin tässä vaan että saakohan riittämiin maitoo vai täytyykö alkaa antaa korviketta lisäksi?

Hema, just samaa ajattelin kirjoittaa itekin tänne, ku tuntuu ettei Lucalle enää tissi meinaa millää maistua (paitsi yöllä, mut viime yönä sekin oli nihkeetä ). JOka välissä kuiten tarjoan tissi ennen ja jälkeen ruuan sekä unien yms. Hetken lutuuttaa ja sitten katella, hörppää ja taas katellaa ja jutellaan. Mut siis huomattavasit vähemmän site syödään. Semmosia hörpsyjä. Illalla ehkä isommin ennen unia ja sitten yöllä pariin otteesee tai viimestää aamulla.
Nytki kutittaa niin mahottomasti tissejä ku on ihan täydet |O

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Hema, JOka välissä kuiten tarjoan tissi ennen ja jälkeen ruuan sekä unien yms. Hetken lutuuttaa ja sitten katella, hörppää ja taas katellaa ja jutellaan. Mut siis huomattavasit vähemmän site syödään. Semmosia hörpsyjä.
Meillä täsmälleen sama, ja välillä tuntuu myös että vaikka nälkä ois niin ei malta oikein syödä, suosiolla nykyään imetänkin sitten makuultaan, silloin kaikista vähiten tuota katseltavaa. Juu ja tosiaan kiinteiden myötä on tissillä käynti vähentynyt. meillä myös imetys kertoja semmoinen 7 päivässä, ja ei tosiaan aina läheskään tyhjennä rintaa. Itse kysyin siittä kans neuvolassa niin, sanoi et se on ihan riittävä määrä, ja et tottakai hieman vähentää sit sitä maitoa ja et sen vuoksi ainakin meillä ei sit vielä oteta sitä 4 kiinteää ruokaa päivään. ja tuosta maidon riittävyydestä itsekkin olin hieman huolissani kun meillä ei tuo poitsu oikein yölläkään enää syö ja silloin päivälläkään jos ei tyhjennä kokonaan rintoja aina, niin alkaako maito väheneen liikaa, soitin siittä imetystuki puhelimeen ja siellä meinasivat et ei välttämättä rupee väheneen ja jos tuntuu niin kuulemma kantsii sit vaikka pumppaamalla tyhjennellä niitä. Meinasi että ihte säätelee niin et maitoo riittää, tarjonnan ja kysynnän laki...

Ja vielä kakasta et se on ehkä ollut hieman löysempää, mutta ei ole sitten tehnyt ihan niin montaa kakkaa päivässä (paitti tänään ku sai luumua) ja eilen illalla ihan selkeesti kun itkeskeli ja laitoin vattalleen niin alkoi pauke kuulumaan, niin oiskos ollut sitten ilmavaivoja illalla ja yöllä.

jee mut nyt suihkuun ku poitsukin jo unten mailla...

Piku

Pitkästä aikaa... en oo joutanut kirjoitteleen, kun meillä on nyt se autokatos-varasto rakennus-projekti meneillään ja mies siis niissä hommissa ja mä lasten kans ja koneelle ei siis pahemmin jouda.

Meilläkin neiti siis syö kiinteitä... peruna-aterioita... ja kohta alan antaan hedelmäsoseita ja puuroja...
Kovaa kyytiä Viola kasvaa... tuntuu että ihan silmissä... aatelkaa mammat: vasta me ne punnerrettiin maailmaan ja nyt ne jo kohta ovat puolen vuoden... niin se vaan aika rientää :heart:

Mutta nyt täytyy rientää antamaan neitille tissiä, joten MOI :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti pian 5 kk :heart:

mievaa: Ompas Roope pitkä poika :D Pitäähän sitä "miehellä" mittaa ollakin :)

Piku81: Miusta tuntuu, että kaurapuuro edistää mahan toimintaa.

Jep, mitä luumun syöntiin tulee, niin varmaan se pari lusikallista aina riittää, älkää tehkö samaa virhettä kuin minä eilen :attn: (annoin siin purkillisen luumua yhteensä, ekaks ½prk, ja sit muutaman tunnin päästä loppupurkillisen) ja se oli pikkasen liikaa :kieh:

HeM05:a Meillä tissitellään yleensä 7 kertaa vuorokaudessa. Kiinteitä menee aamupuuro, kasvis-lihasose, hedelmäsose+ iltapuuro. Yhteensä noin 5dl/vrk. Annan tissiä aina noin puoli tuntia kiinteiden jälkeen, paitsi "välipalaksi" vaan tissiä. +yöllä kerran, ja aikaseen aamulla. Mut nuo mitä soseiden jälkeen syö, niin ei välttämättä syö kuin minuutin joskus, jos sitäkään. Naureskeleee, ja taas ottaa huikkaa. Mut kyllä tuo pissii aika paljon, että varmasti saa kyllä tarpeeksi nesteitä.

Gorthaur: Ei taida muut ymmärtää meidän pikkuhousujuttuja täällä :whistle: Tuota tuunaamista kyllä kannatan ehdottomasti :LOL:

Meille tuli muutes tänään liberokerhosta se kuponki millä saa haettua Lindexistä sen ilmaisen Up&Go lahjan, vai mikä lie. Pitiää huomenna käydä hakemassa. :)

Meil oli vähän kurja ilta sen puoleen taas, että tuo poika oksensi. Oltiin miun veljen luona saunomassa, ja poika ei meinannut millään nukahtaa, niin kuin ei yleensäkään kylässä ollessa. Mies sit nosti sen ylös, niin kaaressa lensi yrjöt. Antoi sit miun syliin sen, niin tuli vaan lisää ja lisää :x Onneks olin just saunaan menossa, ja ei ollu kuin pyyhe päällä, niin ei menny omat vaatteet oksuun. Tuli siis iltapuurot ja kaikki ulos. No syötin sit puolen tunnin päästä hedelmäsoseen pojalle, hyvin meni alas kun maha olikin ihan tyhjä tietty.

Katja ja Aape

Katja. Juu, ei tosiaan muut taida ymmärtää. Sopisit hyvin meen kaveriporukkaan, veistellään kaikki rietasta huumoria :D Meillä on Eci-palsta (rivo versio suosikin lääkäripalstasta ) ym törkyä :LOL: Siellä aikuisten leluillassa tunsi ittensä hyvin ulkopuoliseksi, ei kukaan tajunnut juttujani. Kyl tuli ikävä meen omaan sakkiin, harmi vaan, et kaikki asutaan niin kaukana toisistamme.. Yksi Berliinissä, toinen Tampereella, kolmas Turussa, mä täällä pihtarikylässä.. :kieh:

Pakko taas hehkuttaa!!! Mie oon laihtunut jälleen puoli kiloa!
Vielä kaksi niin ollaan lähtöpainossa! Ja miten se paino tippuu... Oon muuttanut ruokavaliota. Luopunut suklaamuroista, kaakaosta ja ennenkaikkea Pohjanpojasta :D Pohjanpojan oon vaihtanut kevyeeseen kinkkuun+ rehuihin. Syömistä oon vähentänyt aikalailla ja lisännyt rehuja ja nyt vihdoin on ruvennut liukenemaan ne viimiset kolme raskauskiloa, jotka on jumittanut tuossa n. 3kk. Oli jo aikakin :headwall:

Juu, mutta nyt viihdyttämään Sampoa. Katsoo meinaa olkkarissa telsua keskenään. Ja mitä ilmeisemmin jööti pöksyssä, kuten joka aamu näihin aikoihin.

Mä eilen kans miehelle esitin et lähettäiskö kattoon Reetu, se ois nyt jussina täälä päin keikalla :LOL: Ei oikee lämmenny.. Ja eipä me koko kööriä saad hoitoonkaan.. Mullaki kyl ois tuolla oikee komeet puuterinväriset tukipikkarit kaapin pohjalla.. (on muuten sika inhat jalassa |O )

Hyvä et paino tippuu Gorthaur:lla, mullaki ehkä ihan pikkasen. Kohtapuolen varmaa mäki pääse rutistaan kunnolla dietiin kera et läskit saa kyytiä. Nyt jussina en moisia murehdi :p

Meillä Luca jo hianosti antaa äkistysärähdyksiä jos kakattaa, sitten nopsaa pöntölle niin sieltä tulee ku tykin suusta.
Joo mut tässä mä jumita..pakko ois jo alkaa kotihommii touhuaa ettei jussina sitten tarvi!

Mukaavaa ja rauhallista jussia kaikille ja ei saa tapelle eikä hukkua! Olkaa iisisti ja muistakaa iltasella ottaa relaksoiva :whistle: Hyvä ruoka ja juoma, parempi mieli!
* on muuten hyvää se kurkon greippi-nektariini*

Saaru

MOI!

Mulla olis kans jalassa semmoset erotiikantappajapikkarit, että vois Reetukin mennä hiljaseksi :eek: Nää lentää kyllä tänään roskiin!

Tulin vaan käväseen, kun on tässä aikasta paljon kaikkea hommaa tälle päivälle.
Me kun lähdetään tänään jo jussin viettoon mökille, kun keli taitaa olla tänään parempi kuin huomenna, joten siis kaikille oikein LOKOISAA JUSSIA JA VIETTÄKÄÄHÄN SITÄ IHAN JUST NIIN KUIN KATSOTTE ITSE PARHAIMMAKSI, LUOTAN TEIDÄN ARVIOINTIKYKYYN ;)

Mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille!

Me ei kotoa mihään pidemmälle olla suuntaamassa, miehen vanhemmilla ois tarkotus huomenna pistäytyä ja sit lauantaina mennään mun isälle kyläilemään. Mä olinki tossa aamulla (eilisillan peruja ;)) niin kiukkusella tuulella, mutta kummasti taas piristi mesessä höpöttely tammimammojen kanssa =)

Nyt kun vielä itsekkin sai kunnon päiväunet nukuttua, niin taas jaksaa...

Maija ja Laura kohta 5 kk

Ja ainiin Gorthaur: Ihan unohdinkin kokonaan mainita, että ne sairaalan verkkopikkuhousut löytyy myös kaapista, ne jäi mulle sairaalasta lähtiessä jalkaan. Paitsi en mie niistä luopuis Reetun takia, ne on niin ihanat.. :kieh: Ne kun vetäsee jalkoihin, niin ei tarvii tuouhilla makuuhuoneen puolella, jos ei itellä tee mieli, ei nimittäin tee enää miehelläkään kun näkee ne alushousut :LOL: :LOL: :LOL:

Heip pitkästä aikaa! Olen viimeksi kirjoteluut joskus helmikuun lopulla. Sitten muutettiin ja oltiin hetki netittömiä, jonka jälkeen mä olin autuaasti unohtanut tunnukseni tänne palstalle. Viimeviikolla sain vihdoin tilattua noi tunnukset tonne sähköpostiin, mutta nyt vasta ehdin kirjottaa. Teidän juttuja olen kyllä käynyt lukemassa lähes päivittäin.

Meidän tyttönen sai huhtikuussa nimen Irene Aleksandra. Enimmäkseen on aikas tyytyväinen tyttö. Viime viikolla hiukan myöhäsessä 4kk neuvolassa mitat oli 6390g ja 63,5cm. Vielä mennään pelkällä tissimaidolla. Täällä taitaa olla lähestulkoon kaikki jo alottanut kiinteät. Ite aattelin vielä tonne heinäkuulle mennä pelkällä tissillä ja sitten aletaan vähitellen maisteleen kiinteitä. Tai katotaan nyt miten mennään... tuo neiti on nyt viimepäivinä ollut hiukkasen kärtty ja oon miettinyt onko lisäravinto tarpeeseen. Toisaalta syy on ehkä ennemminkin tukkoisessa nenässä tai kutiavissa ikenissä, sillä ensimmäinen hammas pilkottaa jo lupaavasti valkoisena ikenen takaa. Täytyy nyt kuitenkin tarkkailla tilannetta, josko ne kiinteet kuitenkin pitäis alottaa jo.

Maija M: Sinun kamppailuja Lauran nukuttamisessa olen mielenkiinnolla lukenut. Täällä nimittäin kohtalontoveri. Useamman tunnin saa illalla varata Irenenkin nukuttamiseen ja harvemmin olen saanut häntä nukkumaan ennen puolta yötä. Saattaa kyllä torkahtaa hetkeksi, mutta havahtuu viimeistään sillon, kun siirtää hänet oman sänkyyn (tissille pääsääntösesti suostuu vaan nukahtamaan) Eikä todellakaan ole mitään mahdollisuutta, että itekseen sinne sänkyyn nukahtaisi. Pitkään meni kylää niin, että kun sitten usean yrityksen jälkeen hänet sinne omaan sänkyyn sai nukkumaan, nukkuikin putkeen 6-9 tuntia. Nyt viimesen viikon aikana en ole saanut häntä omaan sänkyyn jäämään ollenkaan vaan perhepedissä ollaan nyt nukuttu.

Päiväunet meillä on alusta asti ollut vähän sitä sun tätä. Muutamilla alle puolen tunnin torkuilla ollaan menty monena päivänä. Toisinaan saattaa vetää yhdet 3-4 tunnin superpäikkärit. Nukkumista ollaan yritetty sekä ulkona että sisällä. Ehkä noihin päiväunii saadaan sitten jotain järkeä ja muutenkin elämään selkeäpää rytmiä, kun alotetaan kiinteät. (Toiveajattelua?)

Irenen eka ulkomaanmatkakin on jo tehty. Oltiin touko-kesäkuun vaihteessa Portugalissa Algarvessa. Kyllä on helppoa matkustaa vielä noin pienen kanssa. Esikoinen (kohta 2v) jännitti oikeestaan ennalta enemmän, mutta hienosti sujui reissu hänenkin kanssaan, vaikka lentomatka olikin hänelle vähän liian pitkä. Enpä minä näin pienten kanssa olisi matkaa muuten kuitenkaan edes suunnitellut, mutta kun voitin jostain kilpailusta 500 euron matkalahjakortin, niin pakkohan se oli hyödyntää. Vaikka omasta pussista joutui kyllä maksamaan vielä pitkän pennin lisää, että matkaan päästiin.

Vaan jospas sitä yrittäisi tehdä jotain hyödyllistäkin, kun nuo meidän molemmat neidit nukkuu. Tämä on minulle sis todella harvinaista herkkua, kun tuo pienempi siis harvemmin päivisin suostuu nukkumaan ja jos nukkuu, niin yleensä ainakin eriaikaan isosiskonsa kanssa.

Yritän hiukan aktivoitua tänne kirjoittelussa.

Hyvää jussia kaikille!

S & Irene 4,5kk

Hei kaikille!
Tulin toivottamaan kaikille oikein HYVÄÄ JUHANNUSTA!
Nyt suihkuun ja meikkaan. Tällä mammalla on vapaailta! :p Ensin ystävien kanssa katsoon sinkkuelämää ja jos sitten muutaman siiderin nauttis, kun mies on luvannut hoitaa lapsukaiset. :D
Palailen paremmalla ajalla!
Niin, ja niistä pikkuhousuista, multakin löytyis monet super erotiikantappajat! :LOL:
Neamma

Shakki. Ihana tuo Irene. Se oli mun suosikkinimet top3:ssa, kun nimiä mietittiin kummallekin silloin.

Hmm.. Nyt olen hieman pettynyt omiin alkkarivalikoimiin, teiltähän löytyy potentiaalisempia vaihtoehtoja Reetun kokoelmiin :headwall: No ensi viikolla alkaa alennusmyynnit, jos sieltä sitten löytyisi jotkut varsin eroottiset puuterinväriset maxi-pöksyt huokeesti. :p

Hyvät juhannukset kaikille
Huomenna tuun kuitenkin tänne yksinäni kuikuilemaan, kun ei mulla muuta elämää ole :LOL:

Neammalla on mukavan kuuloinen ilta tiedossa! :)

Minunkin pitäis lähteä joku viikonloppu vähän rilluttelemaan kunhan tästä aikaseksi sais. Eiköhän tuo poika pärjäis miehen kans, paitsi jännittää vaan se että miten yöllä käy, kun pullo kelpaa tuolle niin huonosti taas. No eihän se tietysti syö yleensä vasta kuin neljän-viiden aikaan, että jos nyt en älyttömästi ota, ja ihmisten aikaan kotiudun, niin eiköhän sitä uskaltais jo tissiäkin sit antaa.

Ainii, meil on muutes tänään 4v hääpäivä. :)

Mukavaa jussia kaikille minunkin puolesta, paitsi kyl mie varmaan pyörähdän täällä vielä huomenissa!

Katja & Rekordelig Mansikka-Lime :LOL: (Välillä jotain muutakin kuin & Albert)

Huomenta!
Mulla on reissuvaatteet jo pinoissa ja sapuskat(kuivakamat+vauvanruoat)pitkin keittiötä ja arvotaan täällä vieläkin että koska lähdetään reissuun.Miehellä flunssa ja super huono olo ja mua tietty ottaa päähän kun haluisin jo sinne mökille ja lomalle.Lapsetkin köhii jonkin verran ja ite aloin just aivastelemaan.Saas nähdä.
Ottaa vaan niin päähän kun olen odottanut kesälomaa kun kuuta nousevaa ja nyt ku pitäis lähtee niin mies reporankana.Kaikesta saan huolehtia ja voi olla ettei sit lähdetäkään mihinkään vielä.

Elli nukkui viime yön onneksi paremmin, 2 kertaa söi mutta rauhoittui aina hienosti unille takas.Herätti mut tänään klo 6 ja on jo ekoilla unilla.Hampaat sillä kiusaa, annoin illalla kipulääkkeen ja heti nukkui.

Mutta HYVÄÄ JUSSIA KAIKILLE!
HeMa ja Elli

Voi ei HeMa05 tuo on aina kurjaa kun suunnitelmat menee pilalle jonkun sairastumisen takia :/ Pikaisia paranemisia miehellesi ja lapsille!

Ootteko muut jo kokeilleet housuvaippoja vauvalle? Ainakin joku muistaakseni kertoi jo aiemmin siiryneensä kokonaan käyttämään vauvalla housuvaippoja....
Mie kävin eilen Lindexistä sen paketin, ja testasin niitä housuvaippoja pojalle, mut viskasin paketin sit kaapin perälle odottamaan muutamaksi kuukaudeksi, erittäin epäkäytännöllinen oli noin pienelle se. Hankala pukea, ja jotenkin huono istuvuus. Ehkä sit ok, kunhan poika vähän kasvaa :)

Katja ja Albert

Märkää juhannuspäivää vaan.

Hmm.. enpä tiedä tuosta facebookista, en oo siihen tutustunut.

Hema, ikävää tommonen. Pääsettepä joku muu viikonloppu menemään ja aurinkoisemalla ilmalla. Kesää on vielä rutkasti jäljellä.

Onneksi ukko on nyt kotona, saatiin rauhassa nukkua. Arkena nousee aina kuudelta, kun se känny huutaa. Tottakai Sampo ei saa nukuttua oikein enää sen jälkeen. Noustaan aina klo 6.30-7 ylös. Nyt Sampo nukkui 8 asti. 10 tuntia putkeen :) Meni sitten päikkäreillekin ilman hyssyttelyä ym. Olisipa kaikki päivät tämmösiä. Tarvii siis laittaa ukko sohvalle nukkumaan arkisin niin mulla on niiiiin paljon helpompaa :whistle:

Oli vähän tarkotus mennä kattomaan tonne Kirjurinluotoon noita RMJ-touhuja, mut keli on mitä on. Harmittaa vaan ne sikailijat siellä, mimmonenkohan kaatopaikka mahtaa kirvatsi ollakaan niiden pippaloiden jälkeen.. Ollaan pistetty veto päälle kuinka monta hukkunutta sieltä tulee tän juhannuksen aikana. Mä veikkaan kaksi. Muita veikkaajia? :whistle:

Prkl menkat näin juhannuksen kunniaksi |O
Tuli jo aamulla synnyttäminen mieleen, kun semmoset kivut oli :x Nyt on lääkitty ittensä parilla ibumaxilla, vähän jo helpottaa. Ja minä kun jo luulin, että menkkakivut olis historiaa kun viimeks oli aika helpot menkat.

Täällä Joensuussa porottaa aurinko B)

Yhteistyössä