***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Niinuska05:
Täällä tänään tosi kovia kipuja oikealla puolella, alkaa tosta lantioluun vierestä ja jatkuu kylkeen asti.. :( Epäilen jotai lihasta ku esim hengittäessä ja muutenki touhutessa sattuu, ei levossa..

Mä oon iha hysteerinen :/
Mie soittaisin sinuna polille päivystykseen :wave: Varsinkin jos olo on oikeasti tukala. Osaavat kyllä puhelimessa sanoa kertomasi perusteella tarviiko näytille lähteä vai riittääkö tilanteen seurailu.
 
Terveisiä ultrasta! Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja omat laskuni hedelmöittymisajasta täsmäsivät täysin. Vauveli vastasi täysin viikkoja rv6+4 ja sydän sykkiä pompotteli! :heart:

Oireista sen verran, että pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Edellisissä raskauksissa oksentelu on alkanut rv7 ja nyt varmaan mennään samoissa tunnelmissa.

Omat fiilikset vaihtelevat onnesta kauhuun. Vähän kyllä hirvittää, että mitä sitä tulikaan tehtyä ja miten sitä pärjätään kolmen lapsen kanssa. Tuntuu, että kahdenkin kanssa on välillä kädet täynnä työtä... Mutta sitten toisaalta, kyllä meillä riittää rakkautta sille kolmannellekin (joka kylläkin on sitten se viimeinen).

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, eikä kerrotakaan. Ehkäpä sitten np-ultran jälkeen.

Tällä kertaa Helsingin Nkl:lla saakin seerumiseulan. Se on uusi juttu, sillä aikaisemmin en sitä ole saanut (2004 ja 2006). Ihan kiva, ja aion kyllä käyttää tuon mahdollisuuden.

Aiotteko selvittää sukupuolen etukäteen? Me ei olla aikaisemmin selvitetty, mutta jotenkin olemme molemmat miehen kanssa sitä mieltä, että tällä kertaa saatammekin kysäistä kumpi sieltä olisi tulossa... Katsotaan nyt muuttuuko mieli vielä. Sukupuoltahan ei ennen rakenneultraa voi edes selvittää.

Onnellista odotusta kaikille!
 
Olga Amelie: tehtiinkö sulle tuo alkuraskauden ultra mahan päältä vai alakautta? kumminhan tuossa yleisemmin toimitaan...?

me ollaan kyllä jo vähän tuota mietitty, et halutaanko tietää, toisaalta olishan se ihana säilyttää ylläri loppuun asti, mut minä varsinkin oon kyllä niin utelias et en taida malttaa olla kysymättä :D ja olis ihana ostaa tytön tai pojan vaatteita, ku nuo neutraalit ei sitten oo niin kivojakaan.. vaikka eihän siitä voi tietenkään varma olla kumpi tulee, mut jos se aika selvästi näkyy niin eiköhän sen saa meille paljastaa... :heart:
 
Minut voi poistaa listalta, eilen käyty ultrassa ja pelkkä tyhjä sikiöpussi näkyi. Tuulimuna siis kyseessä. Parin viikon päästä uusintaultra mutta en usko tuloksen siitä muuttuvan. :/

Oikein ihanaa raskausaikaa teille kaikille!! Nauttikaa masuistanne! :heart: :heart:
 
Amalia80, mulla on myös neuvola vasta 25.5. ja silloin mennään suunnilleen viikoilla 9+jotain. Myöhään siis minullakin :) Noh, kohtahan juhlitaan jo Juhannusta. Äkkiä tämä aika näyttää kuluvan.

Marjutti86, vaarattomat vuodot alkuraskaudessa ovat tosi yleisiä, älä hermoile :hug:

jenninho, kiva kuulla ihania ultrauutisia! :heart: Ihania kuvia pienestä "katkaravusta" :D Onnittelut mammalle minunkin puolestani. Taisi olla ikimuistettava ilta kaikin tavoin! :heart:

LapsiG: Meillä 1,5 v tyttönen. Ikäeroa tulee siis reilu 2v jos tämä kaveri nyt pysyttelee ihan loppuun asti menossa mukana.

VessaG: Tästä muistin, että taas sais mennä tyhjetämään :LOL: Eli samaa vaivaa täälläkin. Yöllä herään kerran vessareissulle. Ihan tulee loppuraskauden vessaravaamiset elävästi mieleen...

Voi toivottavasti Niinuska05 kaikki on kunnossa! :hug: Toivottavasti pääset johonkin tarkistuttamaan tilanteen! Mä en esikoista odottaessa päässyt mihinkään (kuin yksityiselle), koska niin varhaisilla viikoilla ei kuulemma ollut mitään tehtävissä. Menee kesken jos menee :eek: Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, mutta kohtelu jäi elävästi mieleen. Uskon ja toivon, että kaikki on Niinuskalla masussa hyvin :heart:

Oma(.) Eilen se sitten alkoi - PAHOINVOINTI :x En saanut hädintuskin mitään kurkustani alas, väkisin väänsin banaaneja kun kaikki muut ruoka-aineet sai yökkäämään. Olen "huono oksentamaan", eli teen kaikkeni etten anna ylen(ehkä se jopa helppottaisi...), eilen oli ihan siinä ja siinä pysyykö mikään sisällä :x Toisaalta tää yökötys saa toivon heräämään tämän raskauden suhteen, mut pitikö sen noin puskista tulla! :eek: Tänään hivenen parempi päivä - olen saanut jopa syötyä. Kahvi vaihtui tänään teehen ja taitaa siinä pysyä vähän aikaa...
 
Voi pikkuakka :eek: Pahoittelut :hug: :'( Miten itse nyt voit?

Mulla yhä pelko persiissä, että sama juttu tiedossa, tohtiiko kysyä onko sulla ollut oireita raskaudesta vaikka tuulimuna oli kyseessä? Miten pian kohtu tyhjenee, mulla viikko sitten ultrattu pelkkä raskauspussi.

Ymmärrän hyvin, jos et halua vastata. Kurja juttu kaikin tavoin :'( Voit laittaa mulle myös yv:tä jos haluat.
 
Kiitos :hug: Snoopy ja Enie!

Snoopy: Ihan hyvin tässä voidaan, eilen harmitti ja ketutti mutta minkäs teet! Uutta yritystä vaan kehiin heti kun voi! Onhan tässä vielä se pienen pieni mahdollisuus että alkio olis ollut liian pieni ultran nähtäväksi mutta en jaksa uskoa ihmeisiin.

Ihan normaalit oireet on ollut, tänään viimeksi oli oksu kurkussa ym.
Kohtu ei välttämättä tyhjene kovin pian ja voikin olla että parin viikon päästä on lääkkeellinen keskeytys tai pahimmassa tapauksessa kaavinta edessä. Toivon kuitenkin suuresti, että lähtisi spontaanisti poistumaan.. :|

*muoks* Lisäyksenä vielä, että mulla on koko ajan ollut sellanen ihme tunne tuolla jossain sisimmässä, että kaikki ei ole kunnossa. Naisen vaisto?
 
Monta sattumaa ja mutkaa on edessä jo ihan raskauden alkumetreillä.. :/ Pistää taas miettimään että eivät nuo lapset todellakaan mitään itsestäänselvyyksiä ole (joskaan en ole sitä koskaan niin mieltänytkään). Voi toivottavasti tärppi kävisi nopeasti uudelleen pikkuakka! Antoiko lääkäri yhtään tälle raskaudelle toivoa, voisiko oikeasti mitenkään olla, että tosiaan olisit niin alussa (alle 6vk) ettei sikiötä vielä vaan näkyisi...? Itsellä on hyviä kokemuksia tästäkin. Hedelmöittyminen oli tapahtunut esikon tapauksessa vasta kp33...
 
voi ei pikkuakka :'( tosi surullista, mutta ihanan positiivisesti osaat asian ottaa. ottaahan se tietenkin koville kuitenkin :hug: tuo sama pelko täälläkin, perjantaina varmaan päästään kohtuun kurkistaan mitä siellä näkyy..

snoopy juu, tänäänkin pientä veristä tuhruttelua mutta osasin jo suhtautua panikoimatta :D netistä luin juttuja niin tosi yleistä tuntuu olevan =)

mua vähän kauhistuttaa tää mun ainainen nälkä :D en oo ylipainoinen, aika hoikka mut ressaan silti neuvolan punnitusta... ruoka on maistunu ja herkut myös :ashamed: *kaivaa karkkipussia*
 
Ihania kuvia jenninho.

Mulla alkoi päivällä migreeni se helpotti jokus kolmen maissa ja neljältä taas vilkkui. Toivottavasti se laukeaa, ettei montaa päivää kestäisi. Viime raskaudessa kävin tipassa joka laukaisi kohtauksen, kun se kesti ja kesti. Melkein kaks viikkoa.... Enpä muista mitä lääkettä se edes oli, olin niin sekaisi jo silloin. Neurologi sitä lääkettä määräsi. Nyt sitten panadolin voimin... kai tämä tästä.

Parempia voimia muille!!!

 
minäkin oon pohtinu tätä lapsen saannin ihmeellisyyttä ja vaikeutta... jotenki sitä ennen ajatteli et sitä vaan tullaan raskaaksi ja raskaus sujuu omalla painollaan helposti, ehkä lopussa on vähän tukalaa ja synnytys on sit se vaikee paikka. mut eihän se nuin mee, kokoajan on jotain ressattavaa ja vuotoja ja kipuja, ei tosiaan ole itsestäänselvyys että pieni säilyy loppuun asti mukana... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjutti86:
minäkin oon pohtinu tätä lapsen saannin ihmeellisyyttä ja vaikeutta... jotenki sitä ennen ajatteli et sitä vaan tullaan raskaaksi ja raskaus sujuu omalla painollaan helposti, ehkä lopussa on vähän tukalaa ja synnytys on sit se vaikee paikka. mut eihän se nuin mee, kokoajan on jotain ressattavaa ja vuotoja ja kipuja, ei tosiaan ole itsestäänselvyys että pieni säilyy loppuun asti mukana... :'(
Ja sen synnytyksen jälkeen se huolehtiminen vasta alkaakin... :whistle: ;)
 
pikkuakka : Voimia sinne :heart: Laitathan kuulumisia kun käyt siellä ultrassa.. Koita jaksella...asioilla on tapana järjestyä =)

Oma (.) : Tänään on ollu ihan koko päivän niin huono olo.. ei oo voinu syödä yhtään mitään ku heti meinaa tulla ylös.. vaikka tiedän et ois pitäny mut kammoan niin tuota oksentamista.. Noh arvatkaa mikä pelasti mun pahan olon tunteen heti ?! Salmiakki!! :D Ja nimenomaan se oikea fazerin salmiakki (siinä mustavalkoisessa pienessä rasiassa ) !!!! :D Muutaman ku söi niitä niin paha olo oli kateissa, uskomatonta!! Kokeilkaapas =)

Illan jatkoja toivottelee iiris ja pojutsu!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja marjutti86:
minäkin oon pohtinu tätä lapsen saannin ihmeellisyyttä ja vaikeutta... jotenki sitä ennen ajatteli et sitä vaan tullaan raskaaksi ja raskaus sujuu omalla painollaan helposti, ehkä lopussa on vähän tukalaa ja synnytys on sit se vaikee paikka. mut eihän se nuin mee, kokoajan on jotain ressattavaa ja vuotoja ja kipuja, ei tosiaan ole itsestäänselvyys että pieni säilyy loppuun asti mukana... :'(
Ja sen synnytyksen jälkeen se huolehtiminen vasta alkaakin... :whistle: ;)

juu varmasti, näinhän se menee :heart:
 
Täällä yksi tammiodottaja lisää ! Neuvolakorttiin laitettiin esikoisellemme la 4.1.2010. Synnärinä on SEKS (siis Seinäjoki). Ikää mammalta löytyy 32 vuotta ja tuntuu että poika sieltä putkahtaa (tytöstä kun aina olen haaveillut) :LOL: Työnimi meillä on ollut tiedossa jo monia vuosia; Hermanni :heart:
 
Voi, taas on joukosta poistuneita :hug: Tänne ei kuulu uutta eikä ihmeellistä, olo on voimaton ja etoo.. Aika pitkälti menee päivät makoiluksi saati illat kun mies tulee kotiin.
Mulle ei vielä painoa ole tullut, onneks.. esikoisen tuomia kiloja onkin vielä 6kg jälellä.. Mutta en siis ole ylipainoinen kuiteskaan.

Ja voi mitä Ultrakuvia tänne on ilmestynyt, aivan ihania:heart: Toivottavasti meiläkin näkyy masussa jotain noin konkreettista, sitä odotellessa :p

Ajattelin kirjottaa tänne pikkusen jotain, koska te ootte niin nopeita naputtajia ja en pysy kohta kärryillä enää.. :D Nyt ei ole voimia enempää naputtaa koska sain lunssan jostain ja nokka on niin tukossa että ei henki kulje kunnolla ja lämpöä meinasi jo iltapäivällä mutta onneksi jäi meinaamisen asteelle :)

Voikaa hyvin...

-väpä ja kirppu 7+1-
 
onko muita joilla ei ole pahaa oloa? mulla on parina päivänä vaan etonu ja vähän ollu huono olo, ei sen kummempaa. nyt viime päivät ollu aivan hyvä olo ja ruoka maistuu. oksentamaan en ole joutunu kertaakaan.

voi että jännitän perjantaina..

nyt tuli vaan mieleen et ultraako ne ekassa neuvolassa? vai saanko jonku erillisen ajan varhaisultraan? koko ajan olen olettanu et samalla käynnillä katotaan minkä kokonen papunen mun masusta löytyy, ku siis raskausviikoista ei ole varmaa tietoa... :/
 
marjutti86 : ei ne ekassa neuvolassa oo mua ainakaan kertaakaan ultrannu.. ja eiks se eka "virallinen" ultra oo joskus rv10 jälkeen (korjatkaa jos oon väärässä ) ?
mä oon menos nyt siihen varhaisultraan ens viikon maanantaina ja sillo rv7+3, koska edellinen oli kohdunulkopuolinen... =)
 
Tanjuska77 Tervetuloa porukkaan ja onnittelut :flower:

(.) Eilen sitten selvisikin että on minulla suvussa kaksosia vaikka ensin luulin ettei ole. Isäni mummo on saanut kahdet kaksoset ja itse asiassa minun isän äiti eli mummoni on yksi näistä kaksosista.
Joo, huonosti tunnen sukuani, mutta en ole koskaan edes nähnyt ko. mummoa enkä isän isääkään kun ovat kuolleet ennen kuin minä olen syntynyt.
Eli löytyihän se kaksois tekijä sieltä sitten aika läheltäkin =)

Pitäis alkaa laittamaan aamupalaa, kun alkaa olo olla sitä luokkaa että sokerit lattianraossa.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa taas uusille :wave: ja mamma-lle onnittelut :flower:

pikkuakka :hug:

Ruoka maistuu nyt täälläkin paremmin (vähän turhankin hyvin!). Pahimmat oksentelut on kyllä nyt takana, mutta huono olo iskee vielä välillä.

Vessassa käyn todella ahkerasti. En edes tiedä kuinka paljon päivisin, mutta öisin olen nyt herännyt ainakin kerran vessaan.. viime yönä tosin kahdestikin. Heti jos vaan yöllä herää niin on hirveä hätä ja pakko nousta ylös.

Nyt kiiruhdettava töihin! Pakko sanoa, että tiukkaa tekee tämä töissä käyminen. En vaan jaksaisi :ashamed:

Lumi ja Lilliputti 9+1
 
Pikkuakka :hug:

Kaksosten periytyvyydestä: Epäidenttiset kaksoset periytyvät ÄIDIN puolelta. Isän puolelta ei periydy. Identtiset kaksoset taas ovat ns "luonnonoikku" jotka ei periydy. Esim. meillä tytöt on epäidenttiset ja minun mummon äiti on kaksonen ja mummon äiti on myös saanut kaksoset. Sen jälkeen ei ole kaksosia meidän sukuun syntynyt ennen meidän tyttöjä. Isukin puolella on myös kaksoset, mutta he ovat identtiset. Eli meidän tytöillä on "riski" saada kaksoset, mutta jos tulee poika niin hän ei sitten saa... Menikö vaikeaksi? :LOL:

Voihan kuvotus! :x Ihmettelen vaan miten en oo laatannu kertaakaan ja ruoka maistuu entiseen tapaan. Olisko se sitten se, että edellisen raskauden aikana hormonia oli niin paljon enemmän että oksennus lensi. Sitähän sanotaan että tyttösikiöt aiheuttaa enemmän pahaa oloa kuin oikasikiöt. Tiedä sitten paikkaansapitävyydestä...
Aamulla ylösnousu on ihan kamalaa. Ei millään jaksais, mutta kerään vähän tunteja kasaan ku tulen aikaisemmin töihin. Pääseekin sitten aikasemmin.

Tänään oottelen verikokeiden vastauksia... Pistin itteeni insuliinineulalla (toisen ihmisen) vahingossa sormeeni. :ashamed: Että kiehuttaa sekin moka. Onneksi mummo oli semmoinen jolla ei pitäis noita tauteja olla. Samalla tulee otettua nuo hepatiittikokeet kun ne kuitenkin otetaan neuvolassa.

Että tämmöistä tänään.
 
Pikkuakka :hug: toivottavasti teille pian suodaan pikkuinen joka matkassa pysyy loppuun asti.

Täällä taas samanlainen olo ku eilen aamullakin,kaamee kuvotus päällä toivottavasti helpottaa ennen oksennusta :x mut jos kävis oksentaas ni vois olokin helpottua :whistle: '

Jenninho olipas ihania kuvia :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Ja tais siellä viel olla muitakin ultrassa käyneitä ja hyviä uutisia saaneita,joten onnea :heart:

Kamala määrä tekstiä tullu sitten eilis aamun =)
 

Yhteistyössä