Pieni korjaus. Isä voi periyttää lapsilleen mahdollisuuden saada kaksosia. Mies ei kuitenkaan vaikuta siihen tuleeko kaksosia. Mutta useimmiten Ominaisuus periytyy äitilinjaa pitkin. Epäidenttisten kaksosten saaminen johtuu siitä, että munasoluja kypsyy yhden sijasta useampia. Monesti näin käy naislle joilla on monirakkulaiset munasarjat (PCO). 20% naisista on, mutta harva sitä tietää. Ja tämä on jossain määrin periytyvä ominaisuus ja myös isä voi sitä periyttää. Jolloin se epäsuorasti vaikuttaa kaksos-raskauksiin.Alkuperäinen kirjoittaja Peikonpähkinä:Kaksosten periytyvyydestä: Epäidenttiset kaksoset periytyvät ÄIDIN puolelta. Isän puolelta ei periydy. Identtiset kaksoset taas ovat ns "luonnonoikku" jotka ei periydy.
Minulla on tuo PCO ja mitä olen omia naissukulaisia katsellut, olen huomannut heissä tiettyjä merkkejä, joista voi päätellä, että myös osalla heistäkin on. Miun suvussani löytyy kaksosia, tosin ei yhtään elossa olevaa. Nämä miun on avitettu, mutta moni varmaan suvussa olettaa, että nämä on nyt ne kauan odotetut
Ei PCO aina ole syynä kaksosraskauksiin. Mutta se lisää todennäköisyyttä.