***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Lapset päikkäreillä ja äipällä aikaa surffailla netissä :D

Edelleen väsyttää kovasti ja ällötysoloa pukkaa. Sain kuitenkin pestyä yläkerran ikkunat lasten leikkiessä. Kylläpä olikin taas likaisia....Minkälaisissa asunnoissa te muuten asutte? Meillä vanha omakotitalo kolmessa kerroksessa, ei kovin käytännöllinen lasten kanssa, mutta kovasti ollaan kuitenkin tykätty täällä asua. Nyt vuosi ollaan tässä asuttu.

G: Meillä entuudestaan tyttö 4v ja poika 2v.

Hemuli80: Meillä taitaakin olla sama synnäri eli K-sks, mulla laskettu aika vaan vasta loppukuusta. Ja samanikäisiäkin taidetaan olla ja kolmatta odotellaan =)

Nyt pyykkien kimppuun. Mukavaa päivää kaikille!

Amalia +rv 5+ jotain (työnimikin vielä hakusessa yllärivauvalla...)
 
ihanaa jenninho!! :heart: ai sait kuviakin mukaan =) laita ihmeessä meille muillekkin näytille :heart: tosi kiva et sattu kiva täti, sitä mieki mietin et jos neukkutäti on joku vanha työhönsä kyllästynyt, niin harmittaa...
 
mammaRoi Tervetuloa porukkaan ja onnittelut :flower:

Hemuli80 Mulla oli hb114 eikä saa syödä kuulema alkuraskaudesta rautaa. Vähän pelottaa mihin se menee kun tammikuussa oli 118 ja koko ajan soin rautaa niin silti laski kun lehmän häntä.
Pitää vaihtaa vanhaan valmisteeseen kunhan saa taas alkaa syödä sitä. Minun pitää sitä rautaa syödä muutenkin normi elämässä koko ajan.

jenninho Hienoa että kaikki hyvin. Eikö rauhoitakkin mieltä kummasti, kun ihan konkreettisesti näkee ja kuulee sen pienen olevan elossa.

Niinuska05 Eikö teillä pääse varhaisultraan jos epävarmaa millonka pienokainen on saanut alkunsa? Jos se on normaalia turvotusta jota täällä on monella ollut sekin tietysti mahdollista.
Mutta koittaisin sinuna päästä ultraan varmistukseen tuosta raskauden kestosta.
Minulla ainakaan ei tuplat turvottanut sen kummemin ja ei vieläkään mitä turvotusta, eikä se painokaan ole noussut.

Lili78 :hug: Minä olin lauantain ja sunnununtain tuossa migreenin ihanassa maailmassa.
Tuota saanko kysyä mitä täsmä lääkettä ne sinulle raskaana antavat? Minulta nimittäin kun otettiin estolääkeet ja kohtauslääkeet pois, ja sanottiin että ei voi muuta kun tuota pandolia tässä raskauden ekassa kolmanneksessa ottaa tähän tautiin. Sitten oli ne litalgin supot vaihtoehtona kun eihän tabletit sisällä pysy välttämättä, mutta eipä niitä ole tullut kokeiltua kun niitä pitäis ensin "testata" tk:ssa valvonnassa.
Panadol ei kyllä tosiaan auta yhtään mitään.
 
Täällä on aina valtavasti uutta tekstiä, vaikka pari-kolme kertaa päivässä ainakin käyn kurkkaamassa. Kivaa! :D

Tänään kävin taas läääkrillä pahoinvoinnin vuoksi ja kaksi lisä viikko sairaslomaa tuli, kyllä olis mielellään töissäkin, kun sehän tarkoittais, että olis parempi olokin. Mutta kun ei niin ei. Lääkäri määräs Primperan-tabletteja ja suppoja pahoinvointiin, ovat kuulemma turvallisia käyttää. Ajattelin, että puppoja otan vain äärimmäisessä hädässä (vielä sellaista ei ole ollut) ja tabletteja otan aamuisin yhden, jotta se aamu, joka on pahi aika, menisi kohtuudella. Kolme niitä saa päivässä ottaa reseptin mukaan. Paino mulla on laskenut reilu 3kg tässä parissa viikossa - melko paljon siis. Nyt ostelin kaupasta meetwurstia ja vaikka mitä tuhdimpaa herkkua, jos saisi vihdoin tämän pahan olon kuriin.

Neuvola on ensi viikolla, sitten varmaan pääsee pian varailemaan jo np-ultraakin. Kunpa vain pienellä olisi kaikki hyvin tästä mun voinnista huolimatta!

Esikoinen ja ainoa mulla on jo 8-vuotias. Eli ihan iso jo.


Mussu ja Varpunen 8+4
 
Ei pirhana, mie äsken kävelin peilikaapin edestä ja satuin vilkeisemaan sivuprofiiliani. Miun maha on saman näköinen kuin esikoisesta rv12 :LOL: Täytyi ihan kaivaa arkistosta kuvat ja katsoa. Tosin vaikuttas vielä hiukan enempi turvotusmahalta, kuin raskauden pyöreydeltä. En mie vielä sentään odottanut noin pullahtavan. Mie kun olen ymmärtänyt, ettei maha alkuraskaudessa välttämättä kasva nopeampaa kaksosraskaudessa kuin yksöisraskaudessa.

Hipkukka ja AatosII 8+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ei pirhana, mie äsken kävelin peilikaapin edestä ja satuin vilkeisemaan sivuprofiiliani. Miun maha on saman näköinen kuin esikoisesta rv12 :LOL: Täytyi ihan kaivaa arkistosta kuvat ja katsoa. Tosin vaikuttas vielä hiukan enempi turvotusmahalta, kuin raskauden pyöreydeltä. En mie vielä sentään odottanut noin pullahtavan. Mie kun olen ymmärtänyt, ettei maha alkuraskaudessa välttämättä kasva nopeampaa kaksosraskaudessa kuin yksöisraskaudessa.

Hipkukka ja AatosII 8+0
Siinäpä sitä kuule onkin mitä minä olen murehtinut kun se nimenomaan kasvaa nopeampaa.
Eli tosiaan n. rv24 on jo saman kokoinen kuin yhtä odottaessa viimeisillään!!!
Et tilataanko yhdessä loppu raskauden ajaksi joku nosturi siirtelemään paikasta toiseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ei pirhana, mie äsken kävelin peilikaapin edestä ja satuin vilkeisemaan sivuprofiiliani. Miun maha on saman näköinen kuin esikoisesta rv12 :LOL: Täytyi ihan kaivaa arkistosta kuvat ja katsoa. Tosin vaikuttas vielä hiukan enempi turvotusmahalta, kuin raskauden pyöreydeltä. En mie vielä sentään odottanut noin pullahtavan. Mie kun olen ymmärtänyt, ettei maha alkuraskaudessa välttämättä kasva nopeampaa kaksosraskaudessa kuin yksöisraskaudessa.

Hipkukka ja AatosII 8+0
Siinäpä sitä kuule onkin mitä minä olen murehtinut kun se nimenomaan kasvaa nopeampaa.
Eli tosiaan n. rv24 on jo saman kokoinen kuin yhtä odottaessa viimeisillään!!!
Et tilataanko yhdessä loppu raskauden ajaksi joku nosturi siirtelemään paikasta toiseen :D
Mä olin kans kolme vuotta sitten melkoinen valas. :LOL: Vielä hassummaksi mahan muodon teki se, että toinen oli poikittain tuossa pallean alla...

Ihania ootte!

 
Nyt en kerkee kaikkea lukea, kun on kiire syömään! Eilen oli kyllä elämäni paras päivä :) Juhlin valmistujaisiani avopuolisoni ja kavereidemme kanssa ja yllärinä muille (vain minä, avopuolisoni kaks kaveria tiesivät) mies kosi sitten minua kavereiden nähden :) itkuhan siinä pääsi kun kaikki tuli onnittelemaan.. :D Sitten "yleisössä" oli pari kaveria, jotka ei raskaudesta tiennyt, joten kerrottiin sitten sekin asia samassa :D mahtava ilta oli muutenkin, koska, sain singstarin lahjaksi :) oon halunnu sitä joulusta asti ja nyt sen sain! neljä tuntia tuli hoilattua ja voi että oli mukavaa. :) Nyt on kamala nälkä, kanakori kuulostaa erittäin hyvältä! :D
 
Kiitoksia listalle lisäämisestä =) Mukavaa lukea muiden kokemuksista... itsellä tää ekan odotus on ihan uutta ja ihmeellistä. Eka neuvola silti jo takana ja ultra pian juhannuksen jälkeen. Sen verran kyllä ultrattiin jo ekalla neuvolakäynnillä, että sai varmuuden olevansa raskaana. Pienillä etovilla oloilla tähän mennessä selvitty, kunnes sitten tänä aamuna sai pönttöäkin halata vähän aikaa. Toivottavasti ei tuu tavaksi =)

Tsemppiä meille!
 
Onnea mamma- Valmistujaisista ja kihlautumisesta. :flower:

Galluppiin: Päivän aikana vessassa vähintää tunnin välein ja yöllä 3-4 kertaa käyn vessassa.
Kuvaavaa o myös se että ku kävin ultrassa se sano että rakon pitää olla tyhjä sitten eli ensin vessaan. Siinä meni noin 10minuuttia sitten ootellessa ja ultraaja totesi että "kävithän sie vessassa ku rakossa on nestettä". :eek:
Hyvin onnistu sitten kuitenkin.
 
No mulla ei oo toistaiseksi tullut wc:ssä käymiseen lisätarvetta oikeestaan... yöllä en yleensä käy ollenkaan, tai ehkä yhden kerran alkuyöstä, ennen kuin olen ehtinyt edes vielä nukahtaa. Päivällä parin tunnin välein, suunnilleen.
 
Niinuska05 : Mä oon miettiny kans et miten tää maha voi olla näin turvoksissa ja "iso" suurimman osan päivästä.. Ennustaakohan se oikeesti tuplia?! :D Meille eka vaavi tulossa ja oishan se aika hurjaa jos kaks tulis ekalla kerralla.. Ja paino on myös noussu muutaman kilon parissa viikossa..

Tänään just tuli kirje kotiin et ens maanantaina ois eka ultra.. oon ihan paniikissa tääl ?! :D
Huono olo jatkuu ja jatkuu...

Mukavaa päivää kaikille!!

iiris+pojutsu 6+4
 
Nopeesti tulen vastaamaan kun tuolla joku mietti sitä siitepölyallergiaa..Mullahan on kaikenmaailman allergiat(mitkä nyt on kyl lieventynyt raskauden aikana),mut mulle sanottiin et allergialääkkeet jossa on cetiriziniä voi käyttää.Esim.Zyrtec,Cetirizin jne..mulla sattu just sellasia olemaan et mä voin käyttää niitä huoletta..
Ja kun astmakin vaivaa ni voin sitä avaavaa Ventoline Diskusta käyttää aina tarvittaessa..

mut myöhemmin taas lisää..kun pääsen kunnolla lukemaan muiden juttuja :D
 
Onnea mammalle! :flower: Ja jenninho IHANAT ja SELVÄT kuvat. :heart:

Otin tuossa reilun tunnin päikkärit ruuan päälle. Josko se vähän helpottais tuota iltaa. Tänään tuli himo, että pakko saada uusia Taffelin sipsejä (niitä jossa on sitä pippuria). Pussin kävin ostamassa ja dipit päälle. Juustonaksuista tuli huono olo niinku edellisessäkin raskaudessa. :x Mies oli leipassu ihania riisi-jauheliha-pasteijoita. Lomautusviikolla aikaa tehdä kaikkee herkkua.

Kohta saunaan ja sitten Las Vegasin pariin.
 
helou mammat :)

Voi, ihania kuvia jenninho, täällä katottu kuvia pitkään ja hartaasti samoilla viikoilla ku mennään.. Miehenki hälytin kattoo et tällänen pitäis munki masus olla :D

G: täällä 3.5v. tyttö :heart:

Maha kasvaa ja koko akka siinä sivussa, edelleen kaikki epäterveellinen maistuu :ashamed:

Illan jatkot kaikille ja vointeja

s-a-j 10+1
 
Täällä tänään tosi kovia kipuja oikealla puolella, alkaa tosta lantioluun vierestä ja jatkuu kylkeen asti.. :( Epäilen jotai lihasta ku esim hengittäessä ja muutenki touhutessa sattuu, ei levossa..

Mä oon iha hysteerinen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Et tilataanko yhdessä loppu raskauden ajaksi joku nosturi siirtelemään paikasta toiseen :D
Mies pohti yksi ilta, että minkähän kokoisia nää on syntyessään. Mie siihen puuskahdin, että toivottavasti pienempiä kuin esikoinen. Muuten mie tarvin jonkin kärryn kuskaamaan mahaa loppuajasta :LOL: Ei taida kyllä olla sitä pelkoa, että nämä syntyisivät saman kokoisina. Esikoinen oli syntyessään 4460g ja 56cm eli ihan potra ja pitkä poika. Mie jo olen valmiiksi ihastuksissani, kun voin ihan oikeasti pukea tulevat 50cm vaatteisiin :D Ne on niin pikkuriikkisiä.
 

Yhteistyössä