***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Peikonpähkinä: Mielenkiinnosta utelen: olen miettinyt miksi pitää olla juuri terveydenhoitaja, että voi työskennellä äitiysneuvolassa? Miksei riitä sairaanhoitaja-kätilön pätevyys/ mitä lisää terveydenhoitajan tutkinto tuo sh-kätilö-tutkintoon?
 
Jihuu!! Ei löytynyt palleja ultrassa.. eli pariin kertaan tutki jalkoväliä ja kovasti tyttöä veikkasi! Saan ostaa mekkoja!! :heart: Muutenkin oli Möhkiksellä kaikki kunnossa ja mitat vastas viikkoja. Painoa oli hurjat 313g.

Kaveri soitteli päivällä ja ilmoitti, että heillekin on yllätysvauva tulossa huhtikuussa. Nyt mulla on siis jo neljästä parhaasta kaverista kaksi raskaana. :LOL:

Nyt on ihan pakko mennä syömään jotain.. :p

Rhea ja tyllerö-Möhkis 19+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Peikonpähkinä: Mielenkiinnosta utelen: olen miettinyt miksi pitää olla juuri terveydenhoitaja, että voi työskennellä äitiysneuvolassa? Miksei riitä sairaanhoitaja-kätilön pätevyys/ mitä lisää terveydenhoitajan tutkinto tuo sh-kätilö-tutkintoon?
No tämähän on vaan pelkkaa paskaa byrokratiaa koska joskus aikoinaan säädettiin asetus että vaan terkat saa toimen/viran äitiysneuvolasta joska heillä on kuulemma parempi ja kattavampi kouloutus mikä on ihan täysin paskapuhetta. Esim. kätilönä minulla on erittäin laaja-alainen tieto-taito naisen elämään liittyvästä hoidosta. Terkat harjoittelevat ä-neuvolassa pari-kolme viikkoa kun kätilön opintoihin kuuluu harjoittelua ä-nlassa kahdeksan viikkoa.

Kätilöliitto yrittää ajaa asiaa, että kätilöt pääsisivät taas toimimaan ä-neuvolassa omana yksikkönään. Nythän on niin että koska eletään yhteisövastuullisessa neuvolasysteemissä, kuuluu terveydenhoitajan hoitaa myös lapset raskaanaolevien lisäksi. Omasta (ja monen muun) mielestä hyvä käytäntö olisi, jos kätilö hoitaisi raskausajan ja esim. lapsen siihen vuoden ikään jolloin lapsi siirtyisi lapstenneuvolan asiakkaaksi. Mut tää on vaan mun mielipide.

Jos nyt pääsen tammikuussa kouluun voin opiskella terkan tutkinnon esim. 1-2 vuodessa.
 
Mustakin on nyt tullut hysteerikko odottaja :LOL:
Kävin kuuntelemassa sydänäänet kun on ollut kummallista pistävää kipua vatsassa koko viikon.. kivun kestän kyllä, mut halusin et sydänäänet kuuluu niin uskallan rentoutua :)
135-140 oli syke, eli aika alhainen. Kaipa sieltä siis poika tulee.. niinkun vähän ounastelenkin. Toivotaan että ultrassa sitten näkyisi kumpi härveli on jalkojen välissä.

Mietin tässä just et ilmoittautuisko tavalliseen joogaan, mut se on yksi maksu syys- ja kevät lukukausi. Ei taida ihan tammikuussa enää taipua ja helmikuussa vielä vähemmän :D
 
Röllimuori Sama homma mulla, olen yli 25 ja toinen lapsi tulossa ja ei ole ehdotettu sokerirasitusta, terkka oli sitä mieltä, että noista vaatimuksista kaikkien pitäis toteutua, ennen kun tehdään, ei tehdä automaattisesti jos van yksi toteutuu. Tietty tarpeen mukaan sitten tehdään, jos tuntuu, että sokereissa olis häikkää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Enie Anteeksi. Tarkoitin tietysti itseäni :ashamed: Ei tietysti kaikkiin päde, anteeksi.
En pahalla tarkoittanut. Olisi pitänyt kirjoittaa että "me ylipainoiset, jotka syövät liikaa" :ashamed: Ajettelin etten ole ainoa. Välillä onnistun syömään vähemmän ja terveellisemmin, sitten tulee lipsumisia, jos olen esim. tosi väsy kun lapset ovat nukkuneet huonosti tms.
En minä sitä sillai ottanutkaan, vaan piti vain laittaa kun itse olin silloin aikoinaan ihan ymmällään että miten voi olla mahdollista että ei lahdu vaikka ei syö.
Ja nyt lopetat tuon anteeksi pyytely höpötyksen kun et ainakaan minua ole loukannut :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart:

TyöG: Julkishallintoa sekä nörtteilyä.

AsumisG: Kaksikerroksinen rintamamiestalo, keskustaan alle 3km, oma 2ha tontti.

LemmikkiG: Tällä hetkellä vain yksi kissa.

Vauvan liikkeet:
Minulla tuntuu potkuja ja iskuja molemmilta milloin minnekin päin masua. Eli pyörivät vielä hyvin ja yks päivä toinen työnsi kädellä tai jalalla mahaan sellaisen muhkuran vähäksi aikaa koholle :LOL:

pinkgreen
Pitääkin heti käydä tuo isyysloma homma katsastamassa, että miten se nyt meneekään. Onko se mistä alkaen voimassa, että joko meidän miehet sais sen edun???

Kiitos Vaunula vinkistä Mussulle! Tilasin sieltä kaukalopussit ja tupliin sadesuojan, ja voi vitsi miten nopeita olivat! Toissa päivänä tiedustelin niitä tavaroita sähköpostitse ja eilen aamusta maksoin tavarat ja tänään aamulla jo tuli matkahuollosta ilmoitus että paketti olis siellä !
Samoin olivat ihanasti laittaneet eri kuvalla olevat pussukat kun otin molemmat mustina.

Vakuutus: Tänään kävin viemässä paperit sitten vauvojen hoitokulu vakuutuksen osalta Pohjolaan. Toivottavasti saadaan se vaikka tää diabetes tässä nyt on sitten päällä. Muistelen että kun silloin esikoiselle otin niin silloin jos olis ollu niin ei olis saanut sitä vakuutusta...,siis kerkesin sen vakuutuksen silloin ottaa ennen kuin se raskauden aikainen diabetes puhkesi.
Toiselle tytölle en ottanut koko vakuutusta kun esikoisellakin oli täysin turha.
Nyt näiden tuplien kohdalta sitten lopulta päädyin ottamaan, ja sanon sitten irti jos näyttävät sen verta terveiltä että on turha maksaa moista.
 
Peikonpähkinä: tunkeilen törkeästi tähän ketjuun (olen siis lukenu jo pitkään mutta en ole kommentoinu kuin kerran), että tosiaan, sen terveydenhoitajan tutkinnon saat suoritettua helposti vuodessa. Ite oon sairaanhoitaja ja aloitin th-opinnot tammikuussa ja jouluun mennessä ois helposti voinu valmistua. Mulla tosin jäi keväällä tekemättä äitiysneuvolan ja lastenneuvolan harjoittelut (4+4vkoa) koska opiskelin työn ohella mutta jos ne olisin tehny niin valmistuisin nyt jouluna. Oon samaa mieltä sun kans, että th-tutkinto on ihan pelkkä muodollisuus. Ihan oikeasti tämä th-koulutus ei ole antanut minulle mitään eväitä th:n työtä ajatellen. Ihan tosissaan olen sitä mieltä, että aivan hyvin sairaanhoitajan papereilla olisin pärjännyt saati sitten jos ois vielä kätilönkin koulutus taustalla. Mutta byrokratia sanelee, ei voi mitään :kieh:
 
sixkids
Minä olen lastentarhanopettaja aja asutaan keski-Uudellamaalla omakotitaloalueella kolme vuotta sitten valmistuneessa itse rakennetussa talossa. Pihatyöt vieläkin kesken=)

meillä neljä vanhinta on koulussa ja 5- ja 3-vuotiaat tällä hetkellä päiväkodissa. itse pidän pojilla hoitopaikan siihen asti että päästään vauvan kanssa kotiin. Jos jaksan viimeisilläni niin sitten pidetään enemmän vapaa-päiviä. mutta ihana ajatella että voi viedä pojat vaikka muutamaksi tunniksi hoitoon ja ottaa päiväunet. samoin jos vauva jääkin sairaalaan niin ei tarvitse miettiä mihin isot laitetaan.

Sitten kun tullaan kotiin ja mieskin jää isyyslomalle niin sitten pojatkin pitää lomaa. ja sen jälkeen jatkavat tutussa päiväkodissa kolmena aamupäivänä viikossa. saan viettää hetken vauvan kanssa kahden ja isoilla pojilla mielekästä tekemistä. varsinkin tuo vanhempi menee ensi syksynä eskariin ja tuntuisi hölmöltä erottaa hänet tutusta ryhmästä ja alittaa johonkin kerhoon. ja saavatpa päiväkodissa ruoan eli vältyn muutamalta ruoanlaitolta(ei todellakaan lempipuuhaa) ja pienempi on päiväkodissa myös kuntoutuksellisista syistä.

näin siis ajattelen nyt voihan olla että ajatukset ovat aivan eri keväällä.
 
huiskahäntä Mulla on sama, melkoinen määrä tuoka-aineita jotka ällöttää. Koko ajan odotan, että milloin ne raskausajan mielitetot alkaa/ilmenee, mutta ihan turhaan. Tuntuu lähinnä tuo ei-siedettävien lista kasvavan :LOL: Mulla sianliha on ehdoton eieieiei, mies kiltisti paistaa jauhelihat jos haluaa muutakin kuin kana- tai kasvisruokaa :D Sitten on vielä banaani, rypäleet, sitrushedelmät, persikat yms hedelmät. Vain omena kelpaa, mutta kun tuo poika on sille allerginen, en kotona oikein voi syödä. Kiva siinä sitten yrittää syödä monipuolisesti, kun tuntuu joka toinen ruoka-aines etovan :/

Hipkukka 20+3
 
Moikka!

Kylläpäs oli taas tullut hurjasti tekstiä viime kerrasta..luin osan ihan ajatuksella ja toinen osa meni kyl jonnekin mut yritänpäs nyt kommentoida juttuja.

Tuosta hoitopaikasta..mä olen sitä nyt näinä päivinä just pähkäilly ja tulin nyt kuitenkin siihen lopputulokseen et otan tytön pois päiväkodista ja ollaan sit kotosalla ja käydään kerhoissa.Vaikka harmittaa kun tyttö viihtyy tosissaan päikyssä mut ajattelin et tulee halvemmaks olla kotona..en nyt tiä kumman parasta täs ajattelen mut..aarghh ku tää taas on niin vaikeeta.. :D pitikin täältä teiltä kysyä et joko olette kertoneet hoitopaikkaan te joilla lapset hoidossa,et lapsi jää pois hoidosta kun vauva tulee? ku mä en ole vieläkään kertonu ja varmasti ovat jo huomanneet tämän mun mahan..ei voi paljoa peitellä enää.. :LOL:

työG olen kaupassa töissä maito-osastolla ja olen loppuun asti jos vaan pystyn..pomokin sitä haluaa.. :) eli nosteluahan sielläkin on mut onneks on aina melkein joku toinen siinä ni ei mun välttämättä tarvi nostella paljoakaan.

Asutaan Tampereella kerrostalokolmiossa ja jossain vaiheessa kun vauva kasvaa aletaan kattelemaan omakotitaloa tästä lähikunnista.

Liikuntaa en kyl paljoa ehdi/jaksa harrastaa..laiska mikä laiska..olen niin huono yksin lähteen mihinkään jumppiin sun muihin ja kun kauheesti ei kavereita kuitenkaan mulla täällä Tampereella ole ni se siitä..töissä tulee kyl käveltyä aikaspaljon ni ainakin jonkunlaista hyötyliikuntaa tulee harrastettua..tytön kans kävellään lähipuistoon ni se on siinä..

Toi mammajooga kuulosti kyl kivalta mut niin taas tässä on se et en yksin viitti lähtee ja mun mies on iltaisin useasti itse reeneissä ni mihin mä pääsisinkään.. :( lenkillä kävisin mut yksin en viitsi lähtee.

Mitähän sitä vielä oli..no voisinpas kertoa meidän neuvola- ja ultrakuulumiset.. :D

eli neuvolassa käytiin keskiviikkona..heti löyty hienosti sydänäänet..oli siinä 140 molemmin puolin..painoa oli tullu kuukaudessa 1,3kg mut terkka ei sanonu mitään..verenpaine oli ok,hemppaa ei otettu kun ollu hyvä,pissa ok..käski varata ajan sokerirasitukseen..tosta sokerirasituksesta ni mut laitettiin siihen sen takia kun mulla tota painoo on vähän ylimääräistä..VAIKKAKIN ihan saman verran ku edellisraskaudessa ja sillon en joutunu..eikä sokereissa sillonkaan ollu mitään häikkää..et kyll riippuu niin paikkakunnasta kuinka ne sinne pistää..en tahtois mennä sinne ollenkaan mut kai se nyt on pakko..

Ultrassa käytiin tänään ja siellä se kovasti liikuskeli ja potkiskeli..oli oikein linkkuveitsi asennossa siellä..huvittavan näköstä..painoarvio oli 360g eli ihan pikkunen vielä mut vastas hyvin viikkoja..hoitaja kysy et halutaanko tietää jotain ja minä olin heti et ei haluta..mies olis kyl halunnu tietää kumpi tulee.. :D mut mulla on niiiiiiin vahva tunne et poika se on..ja se hoitajakin näki sen sukupuolen sit aika varmaks kun kysy meiltä oikein et halutaanko tietää..kun olen ainakin joskus kuullut et ei ne noin kysele jos eivät ole varmoja..toivossa on hyvä elää :D :D

juu mut nyt katseleen hetkeks telkkaria ja laittamaan neiti nukkumaan..huomenna sit taas töihin parin vapaapäivän jälkeen.

hentsu ja murmeli 20+4
 
TyöG: Täällä olikin useampi "kaupan täti", minä olen myös ruokakaupassa töissä.. Vähän olen jo luistanut painavimpien kuormien nosteluista, mutta enemmänkin se menee niin, että työkaverit toppuuttelee mua =) Jalat väsyy entistä enemmän, minäkin seison / kävelen lähes koko päivän, kassalla kun olen tooooooooooodella harvoin. Vannon muutes tukisukkien nimeen, ne auttaa ihan mielettömästi!

AsumisG: Asutaan nykyisessä Suur-Kouvolassa, kaksikerroksisessa rivarissa, aviomiehen ja koiran kanssa. Kämppä oli kevään myynnissä ja etsittiin omakotitaloa, mutta kun sopivaa ei löytynyt, oma ei mennyt kaupaksi ja saatiin tietää Kirpusta niin päätettiin jäädä tähän vielä vuodeksi pariksi. Tilaa kuitenkin on ihan hyvin.

Sokereista: Mä käsitin neuvolatädin puheista, että täällä päin lähes kaikilta katsotaan sokerit puolen välin tienoilla. Lisäksi mulla oli tuo paino pompsahtanut viime kerrasta 900g/vk, joten voipi olla että senkin takia sokerit katsotaan nyt. Olen muuten normaalipainoinen.

Käytiin tänään Ikeassa hakemassa uusia huonekaluja toiseen makuuhuoneeseen, joka sitten jaetaan Kirpun ja hänen isosiskonsa kanssa. En malta odottaa remontin valmistumista ja uuden huoneen tekemistä =)=)=)

mamma ja Kirppu 22+2
 
TyöG: lähihoitaja on ammattini, työskentelen tk:ssa. Jatkuva käveleminen väsyttää sekä tekee jalat ja selän ihan hirmu kipeiksi. Nyt tosin olen saikulla vasemman lonkan takia, hyvä että pystyn kävelemään puhumattakaan sitten kyykistelystä tms. Auts.

AsumisG Kerrostalossa asutaan :| Omaa kotia aletaan etsiskelemään keväällä :)

vauvan liikkeet tuntuu aina milloin missäkin :) mut tosi kovasti potkii jo meidän poika :heart:

Väsymystä ollut tämän viikon, voisin nukkua vaikka 12h yössä. Kävely on hankalaa lonkan takia, auts. No mutta eiköhän tämä tästä :)

mukavaa viikonloppua teille kaikille !

Imppuli ja toukka 20+5 :heart:
 
TyöG täällä ollaan insinöörejä myöskin, eli toimistohommissa. Mutta töistä tosiaan tulee nyt yhteensä varmaan lähemmäs kolmen vuoden tauko kun olen vielä esikoista kotona hoitamassa.

AsuntoG Espoossa asustellaan kerrostalossa, esikoiselle sekä tulokkaalle löytyy omat huoneet, joten varmaan viihdytään nykyisessä kämpässä vielä pitkään.

En onnistunut löytämään HS:n sivuilta mitään siitä isyysvapaauudistuksesta, olikos se siis paperilehdessä? Yritin googlettaakin eikä silti. Mut onko se nyt siis niin että isyyslomaa olis 5 viikkoa? Se olis kyl tosi hyvä juttu!
 
Iltaa!

Tänne tulee kyllä sellasta vauhtia tekstiä et kun kaikki kahlaa läpi ei ole enää aikaa ite raapustaa :D

Mut nopeesti töitä teen hammashoitajana. Paitsi tietty nyt oon ollu 1,5v kotona äitiys-ja hoitovapaalla.

Liikuntaan on aikaa ja energiaa aivan liian vähän mut sentään aamuisin käyn 30-40min kärryttelylenkin poitsu rattaissa. Kovasti kaipaisin kyl kevyttä jumppaa...mut laiska olen lähtemään.
Jooga ois ihanaa mut sitä ei suositella aloittaa raskausaikana jos ei ole aiemmin harrastanu. Mammajooga on tietysti asia erikseen. Näin oli ainakin mun joogailija-kaverille kerrottu.

Sixkidsille on ihan pakko kommentoida et ette sitten seitsemää veljestä näillä näkymin saa?? :D :D ......Et oo varmaan montaa kertaa samaa juttua kuullu.. :whistle:

Ihan pakko on pikkusen kommentoida tota paino/liikkeiden tuntemisasiaa....Miä ainakin tunsin siis ekat liikkeet niin et niitä ei vielä kädellä tunnu ulospäin niin kuinka ne vatsanpeiteet vaikuttais niiden ekojen liikeiden tuntemiseen..? Kun liikkeet tuntuu tuolla sisällä..? No tätä miettiköön jokainen tahoillaan, ei siitä sen enempää :saint:

1,5 vkoa rakenneultraan :p

Mukavaa vkonloppua toivottaavat Miminen ja Mytty 19+2 :wave:
 
Iltaa.

TyöG: Mä olen sairaanhoitaja/terveydenhotiaja ja tällä hetkellä siis työpaikkana sydänneuvonta-asema....yhdistyksessä siis olen työssä. Mun työ on pääasassa painonhallintaryhmien vetämistä, koulutusten ja terveysluentojen pitämistä ja sen lisäksi sitten kierrän eri apteekeissa mittauslaitteiston kanssa tekemässä terveysmittauksia. Lisäksi sitten pidän sitten vastaanottoa, kun meidän toinen th on lomalla tms.

AsumisG Asutaan Porin kupeessa maalla omakotitalossa, jota tässä samalla koitetaan vielä remontoida. Päiväkodit ja koulut ihan parinsadanmetrin päässä, eli tuskin on kiirettä täältä minnekkään. Makuuhuoneita on tällä hetkellä vain kaksi, mutta tilaa on kolmannen rakentamiselle. Lemmikkeinä on kaksi kisua ja haaveissa olis vielä mäykyn pentu :heart:

Äippälomasta; Mulla alkaa virallisesti mammaloma viimeistään 16.12. ja aluksi nyt näyttää siltä, että sairausloma jatkuu vaan, ja kelan rahalle putoan joka tapauksessa, niin taidan aloittaa mammaloman joulukuun alussa. Menee sitte mukavasti sekin, että mun työsoppari loppuu siitä sitte 3kk kuluttua, ja saan sihen asti sitte palkan.

(.) Masussa käy jo kova myllerys varsinkin iltaisin. On se vaan jännä, että sitte kun ne ekat liikkeet tunnistaa ihan varmaksi, niin sitte niitä alkaa tuntua ihan sikana ;) Närästys on jatkuva vaiva ollut nyt jo viikkoja ja Samarinia olen sihen ottanut, vaikkei sitä suositella, koska on kuitenki hedelmäsuolaa ja saattaa sitte nostaa painetta ja turvottaa. Mulla paineet kuitenki matalat, eli vaikka nousis niin ei haittaa.

Haettiin tulokkaan menopelitkin tänään. Aivan ihanat ketterät ja kevyet liikuttaa, kun vertaan esikoisen Jovi Aireihin. Yhellä kädellä saa kasaan ja painoa vaan 12kg. Niitä tuo jannu tuolla sitte tuuppaa pitkin olohuonetta :heart:

Mukavaa viikonlopun alkua mammoille :wave:

J.t ja Pampu 18+4
 
oliha tullu tekstii :whistle:

Liikkeisiin, mulla istukka oikeella etuseinässä ja liikkeet ei tunnu sillä kohin, sitäki enemmän sit vasemmalla puolella. Liikkeet oon tuntenu 15 vkon paikkeilta ja nyt mennään 23:ssa. Norm.painoinen oon.

Tosin nyt on tullu 10 kg painoa raskauden aikana, ja sokerirasitukseen kävi käsky, semmosta 700g vko vauhtia nousee :eek:

jaahas ukko tuli töistä kotiin, kai se on mentävä!!!!!

Hyvät viikonloput kaikille! -s-a-j
 
Iltaa!

Työgalluppi: Olen palveluvastaava
Asuntogalluppi: Asutaan 150neliöisessä omakotitalossa Seinäjoen läheisyydessä

Jes, kohta alkaa bb. Onko joku muu joka tykkää kattella sitä?
Minä taidan jäädä siihen taas koukkuun :LOL:

Hyvät viikonloput kaikille :wave:

lokakuu10 ja saukko 21+1
 
Minäkin voisin vastailla noihin kysymyksiin.

Työstä: Olen sekalainen sekatyöntekijä :D Lähinnä pidän lasten liikuntaa.

Asumisesta: Asutaan 4-vuotiaan pojan ja miehen kanssa Tampereen lähikunnassa Ylöjärvellä rivitalossa. Muutimme tammikuussa Tampereelta myös tänne "maalle".

Hoitopaikasta: Poika täyttää nyt lokakuussa 5, joten ajattelin että hän sää käydä tarhassa pari päivää viikosta, kunnes aloittaa eskarin ensi vuonna. Tarhapaikkaa en siis ajatellut lopettaa. Ajattelin kylläkin, että saisi olla kotona vauvan synnyttyä ainakin kuukauden lomailemassa. Siitä olen jo etukäteen kysellyt tarhasta, että mitä he ehdottavat. Puhuivat siitä puolipäiväisestä, mutta se tuntuu jotenkin turhalta. Jos nyt pääsen poikaa jo kahdelta hakemaan niin on kovin vihainen kun ei saanut leikkiä kavereiden kanssa enään ulkona. Mietin vain että käykö pojalle inhottavaksi jos käy vaan tarhassa kääntymässä. Aikasemmin olin ehdottomasti sitä mieltä ettei missään nimessä lasta tarhaan jos on itse kotona, mutta sitten olin kotona lapsen kanssa :saint:

Mammajooga Tampereella kuulostaisi ihanalta! Täytyypä ottaa tuosta selvää.

Ja piti vielä sanoa kuuden pojan äidille onnea tyttö lupauksesta!
Omat lapset ovat toki rakkaita olkoon mitä sukupuolta tahansa, mutta silti :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuu10:
Jes, kohta alkaa bb. Onko joku muu joka tykkää kattella sitä?
Minä taidan jäädä siihen taas koukkuun :LOL:
täällä yks.. :wave: kolmatta vuotta 24/7 :LOL: en mä hei yhtään koukussa ole.. :D
Täälläkin yksi =) 24/7 näkyy täälläkin :LOL: Harmittelin jo, että eikö BB olisi voinut alkaa tuossa vaikka kevättalvella niin olisi joutanut sitten paremmin sitä seuraamaan :whistle: Nyt työpäivät ja muut puuhastelut vie ihan liikaa aikaa BB:ltä :D

Lumi ja Lilliputti 21+5
 
moi...
Työg: mie opiskelen vielä, ei oo ammattii viel. Sain tytön nii nuorena ettei oo ehtiny saaha viel ammattii, mutta nyt valmistun kumminki kuukauden päästä.

Asumisg: Asutaan aviomiehen ja pian 4 v tytön kanssa pohjois-karjalassa joensuussa kerrostalossa

vauvan liikkeet: on tuntunu sillee aika epäsäännöllisinä yksittäis potkuina joko ihan alas tai sit ihan ylös ja muuten on myllertänyt sitten jotenki... ens viikolla ultraan sitten

19+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
ainii voiko neuvolaa vaan marssia ja kysyä että saiskos kuunnella sydän ääniä??
Mie olen soittanut etukäteen ja saanut sitten ajan johonkin väliin (yleensä samalle päivälle). Samaten, jos haluan hemoglobiinin käydä tarkistaan. Hyvä se on soitella ensin, jos vaikka onkin kamalan kiireinen päivä, niin ei sitten muiden varatut ajat myöhästele.

 
Esikoisen hoitopaikka Pohdittiin eilen taas sitä asiaa uudestaan ja tällähetkellä mieli on se, että pidetään hoitopaikka vauvan syntymään asti... kun ei tosiaan ikinä voi tietää joutuuko taas sairaalaan ennen synnytystä tai mitä muuta loppuraskaus tuo tullessaan...

Innostuin nuista teidän mammajooga-puheista sen verran, että katsoin mitä oulussa on tarjottavana. Löysin sellaisen hyvänolon jumpan raskaanaoleville ja ilmottauduin siihen!

Tica & Kääryle 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuu10:
Jes, kohta alkaa bb. Onko joku muu joka tykkää kattella sitä?
Minä taidan jäädä siihen taas koukkuun :LOL:
täällä yks.. :wave: kolmatta vuotta 24/7 :LOL: en mä hei yhtään koukussa ole.. :D
Täälläkin yksi =) 24/7 näkyy täälläkin :LOL: Harmittelin jo, että eikö BB olisi voinut alkaa tuossa vaikka kevättalvella niin olisi joutanut sitten paremmin sitä seuraamaan :whistle: Nyt työpäivät ja muut puuhastelut vie ihan liikaa aikaa BB:ltä :D

Lumi ja Lilliputti 21+5
Ja täällä kans yks:D

Niin siitä isyysvapaan pidennyksestä. En itse tuota lukenut, mutta neuvolantäti kertoi Hesarista aamulla (eilen) tuon lukeneen. Paperiversiosta siis. Äitini kertoi myös samasta artikkelista:)
 

Yhteistyössä