***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Lieneekö satiinilakanalla ollut osuutta asiaan että yö meni hyvin.
Ostin nimittäin sellaisen, että on helpompi kääntyä kun hotellissa oli sellaiset ja niin nätisti pyörähti aina kääntyä että. Netanttilasta tilasin kätevästi kun siellä oli sopivasti 180x200 kokoisia kerrankin.

Nyt alkoi sitten kokeilu olisko masutuubin kokoaikaisesta päivällä pitämisestä jotain tukea selälle ja masulle. Aika napakka tää on ja tuntuu että nyt vasta tuntuukin selässä, mutta ehkäpä se on sitä kun se pitää sitä oikeassa asennossa eikä notkolla.

Enie + Nörtti ja Hissu 22+5
 
Asutaan keski-pohjanmaalla rivitalokolmiossa miehen, pojan ja koiran kanssa.

Valmistuin kuukautta ennen pojan syntymää Tradenomiksi, enkä siis ehtinyt töihin. Nyt olen ollut pojan kanssa kotona ja töitä etsiskelen joskus 2011 seuraavan kerran.. :D

Täällä juhlitaan venetsialaisiatänään, joka on siis yleinen ryyppyjuhla. Oikeasti juhlan aihe on mökkikauden päättäjäiset. Eli ryyppyleskeks taidan jäädä illalla.. onneks sataa vettä niin ei oo liian kivaa muilla. :kieh:

Nyt päiväsaunaan.. :wave:

Rhea ja Möhkis 20+0 POOKSS!! :heart:
 
TyöG Lähihoitaja olen, akuutilla sisätauti osastolla töissä.

AsumisG Asutaan avomiehen ja koiran kanssa kolmiossa lähellä helsingin keskustaa. Lokakuussa olisi muutto edessa parempaan asuntoon.

Mä tulin muutamaks päiväks mein äitille.. Veljen kolmekymppis juhlat ois nyt illalla..menen siis sinne menettämään hermoni kun kaikki niin turpa täynnä :LOL: Ei vaan..kiva lähteä käymään.

Veljen tyttö ollut eilisestä asti tässä äitillä -siis mummolassa hoidossa.. Likan kanssa peuhannut ja touhunnut. Ikää 7kk. Paljon joutunut häntä nostelemaan ja kantelemaan niin vähän masua nipistelee.. Mut ei nyt valiteta ;) ;) ;) ;) :LOL:

En malttais millään odottaa ultraa joka torstaina..iih!! :heart:

Hyviä viikonloppuja kaikille!

iiris ja pojutsu 19+3
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa. Olen ollut jatkuvasti saikulla ja niin kipeä, ettei ole jaksanut kirjoitella. Lukemassa olen melkein joka päivä käynyt.

Sairaanhoitajana tk:n vuodeosastolla ollaan ja Tampereen naapurissa asustellaan avomiehen (kohta aviomiehen) kanssa luhtitalossa.

Täällä oli joku toinenkin joka on käynyt ylimääräisesti neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa, en muista kuka. Itse olen kanssa pari kertaa käynyt kun vatsa on niin kipeä ollut. Mutta hyvin ovat aina kuuluneet.

Nyt olin ens viikolla neuvola ja sit seuraavalla ultra. Sokerirasituksestakin täällä oli puhetta niin mulle sanottiin neuvolassa, että täällä kaikki ensisynnyttäjät jotka on yli 30v menee testiin. Sinne siin varmaan itsekin joudun kun nuo täyttyvät. Vielä ei ole kyllä puhuttu asiasta. Kauheaa hinkua e sinne ole. Nyt raskausaikana ei ole makea uponnut ollenkaan, en siis ole syönyt karkkia en pullaa.

Mutta nyt mentävä huilaamaan kun kaveri vatsassa taas osoittaa mieltään tästä istumisesta.



 
Asumisgallup Asun miehen ja 2 v tytön kanssa Helsingissä kerrostalokolmiossa.

Työgallup En ole töissä, vaan opiskelen toista tutkintoa yliopistolla. Alaa vaihdoin 26-vuotiaana, ja minusta tulee sitten apteekin täti. Töihin pääsemiseen menee vielä jonkun aikaa, koska toivoisin voivani olla kakkosen syntymän jälkeen puolitoista vuotta kotona. Esikon kanssa olin vain vuoden, ja se jäi harmittamaan.

Omaa napaa: sokerirasitus pelottaa jo etukäteen, nyt kun alkaa lähestymään ne viikot joilla se tehdään. Mulla on suvussa diabetestä ja usein tulee aterian jälkeen tosi huono olo, joten oon miettinyt voisko olla... No hyvä että se nyt testataan.
 
AsumisG asutaan miehen, pian 1v esikoisen ja kahden kissan kanssa kerrostalokolmiossa puistomaisella alueella Länsi-Vantaalla. Metsää ja peltoa, hevostallikin vieressä mut minimaalinen matka motareille ja kehille :)

TyöG oon ollu lukion jälkeen aikamoinen sekatyöntekijä, en päässy h*lvetin vaikean elämäntilanteen takia koskaan jatkamaan heti opintoja mut haaveilen et sit ku lapset on isompia menisin lukemaan terkkariksi :) Neuvolan täti tai niiden töiden puutteessa ihan sairaanhoitajan ammatti on kiinnostanut pitkän aikaa, ja olinkin saanut jo koulupaikan, kun esikoinen sitten samassa kuussa ilmoitti tulostaan.... :saint:

Tänään on ollut kovasti harjotussuppareita, koska olin hetken töissä (oon hyyyyvin harvoin extraamassa, tuuraamassa siskoani sisustusliikkeen kahvilassa) ja joudun nostelemaan paljon juttuja. Rauhoittu kyl sit kun pääsin lepäämään :) Mies on ihan hiilenä, se ei oikein tahdo ymmärtää et kyl niitä supistuksia näilläkin viikoilla jo on, viimeks en vaan ensisynnyttäjänä tunnistanut niitä ennenku viikot läheni kolmeakymppiä ja ne tuntui ihan toisella voimakkuudella, mahan pinkeys lähinnä.

Tänään töissä pudotin veitsen, eikös se "vanhankansan uskomuksen" mukaan meinaa että on mies = siispä poikavauva tulossa? Annettiin myös esikon valita tyttö- ja poika- onnea syntymän johdosta- kortin välillä kaupassa, ja otti pojan.. Mä uskon tommosiin höpsöihin pikku taikauskojuttuihin :D

Njaa kaipa sitä vois mennä oottelee BB:tä... Jäin sit koukkuun.. taas :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

MM ja Itikka 20+3
 
Tulipas sitä sitten lintsilläkin käytyä. Muutamassa laitteessa kävin pikkuveljen kanssa. Olis kyllä tehny mieli kieppua iha enemmän mutta jätetään se hupi ensi kesään. Mutta kiva reissu oli.

Pikkanen liikkuu niin paljon jo että välillä oikein sattuu ja vatsa on hauskasti vino johonkin suuntaan. Neuvola tätikin sanoi viimeksi että ei uskoisi että olen viikolla 23+ kun ei minkään näköistä masua oikeastaan ole. Eli sitä odotellessa edelleen.. voi voi.. Mietin jo että misä siellä se vauva on.. Eikä edes yhtään tunnu siltä että raskaana olis ellei pieni liikkuisi niin paljoa.

pippur1 ja pikkanen 23+3
 
BB: Minä taasen kuulun siihen kastiin, että ei vois vähempää kiinnostaa. Sen mitä pakolla jostain lehtien otsikoista osuu silmiin (en siis lue jutun sisältöä ) niin pistää vaan ihmettelemään, kun 30 vuotiaat leikkii teinejä telkkarissa.
No, mutta jokainen saa katsoa mitä tahtoo.

Pistetäänkö läpi horoskooppi G:? Täällä on yksi vesimies. En usko noihin iltapäivälehtien horoskooppeihin mutta luonne horoskooppeihin kylläkin ja siihen mitkä merkit sopii yhteen.

Täällä on hermot taas pinnassa, ärsyttää kaikki...,pitääkin lähteä etsimään se tieto milloin se viimeinen kolmannes oikein alkoikaan, että onko tämä tätä sitten.
Tissitkin on ollu kipeinä taas vielä enempi ja pahaolo joten joku hormooni ryöpsy se taas on kuten aiemminkin.

Huomenna olis taas verikokeet ja neuvola, sekä poksahtelu päivä.
Sitten torstaina onkin taas kys ja ne diabetes ja äitipoli sekä silmäpoli vielä, mutta kiva päästä taas kolmen viikon tauon jälkeen moikkaamaan pikkuisia ultrassa :)

Täällä on sateinen ja tosi harmaa keli. Tosin eipä sitä ulos varmaan olis muutenkaan nenäänsä näyttänyt vaan pitää lepäillä.
Hitsi kun tekis mieli päästä töihin jo takas...,mutta eipä taida olla vointeja mennä sinne.

Enie + Nörtti ja Hissu 22+6
 
HoroskooppiG: Skorpioni. Ja luonnehoroskoopit pitää yleensä aika hyvin paikkansa... itsepäinen, äkkipikainen, luotettava:)

Pitäisi tänään mennä töihin, viimeinen sunnuntai-aukiolo, IHANAA! Huominen vähän "ahdistaa". Meillä on työpaikan tapaaminen ja koulutus, eli eri puolilta Suomea meidän myymälöistä tulee ihmisiä paikalle, kuunnellaan päivä teoria-tietoutta ja sitten se osuus joka vähän ahdistaa... illallinen. Siis menu vaikuttaa aivan ihanalta, mutta tiedän että viini siellä virtaa ja joudun sanomaan "ei kiitos" viinitarjoilulle varmasti 10 kertaa ja katsomaan kun muut on viinihiprakassa. Toivottavasti saan tilaisuuden heti illallisen jälkeen poistua tyylikkäästi paikalta ja puikkelehtia kotiin:) Onko muut olleet firman koulutuksissa/syysjuhlissa/vastaavissa missä viini on virrannut nyt raskausaikana?

Huomenna sitten poksuiskin:)
 
pinkgreen Edellisessä raskaudessa oli syysretkellä... ja sain katsoa kun kaikki muut juo, no asenne oli sinne lähtiessä "pidetään hauskaa ilman viinaakin". Tänävuonna en sitten lähtenytkään enää matkaan, olisin ehkä voinut jos ei olis tuolle esikoiselle järjestettävä hoitopaikkaa siksiaikaa. Kävin myös edellisessä raskaudessa kevätjuhlissa. Kyllä se menee ihan hyvin sinne puoli yhteen asti, mutta sitten alkaa olemaan porukalla vähän liikaa alkoholia veressä... jossain tulee se raja vastaan. Tänä vuonna aion mennä pikkujouluihin, ehkä...

HoroskooppiG
Kaksonen
 
Huomenta!

Itse en ole ollut missään kosteissa juhlissa nyt raskaana ollessa. Töissä kun kukaan ei vielä tästä raskaudesta tiedä mitään (paitsi esimiehet) ja heti jäisin juomattomuuden perusteella kiinni :D Mutta ei sillä, en kyllä hirveästi muutenkaan käy juhlimassa, että sinänsä siinä ei ole mitään outoa, jos jätän tapahtumat väliin.

Pikkuhiljaa olen alkanut ihmettelemään, että miksi kukaan ei töissä tajua jo!! :LOL: Kyllä tämä maha on nyt kasvanut ja ihan selkeä raskausmaha ja silti kukaan ei ole sanonut mitään. Ehkä he sitten vain ajattelevat että olen lihonnut? :ashamed: Mutta itse en kerro, niin jäärä olen :D Eiköhän ne sitten viimeistään jotain kysele, kun olen äippälomalle jäämässä :D

Lumi ja Lilliputti 21+6
 
Huh, mitä keskustelua ollut täällä :D

Horoskoopiltani olen Vesimies :wave: En juurikaan lue tai uskokkaan noihin horoskooppeihin. Mies on kans vesimies ja me vissiin ihan hyvin sovitaan toisillemme ;)

Me ollaan nyt oltu eka yö uudessa kodissa, eilen siis oli muutto. Keittiöremppa on kesken vielä ja sit jatkuu viä makuuhuoneden tapetointia ja eteiseen jotain kaapistoa pitäs laittaa ja vanha purkaa alta pois. Pikkuhiljaa, kunhan ton keittiön sais loppuviikosta toimiin ni se ois jo kiva. Tavaroita saa purkaa pikkuhiljaa, tänään pitäs kattoo noi tärkeimmät paikoilleen.

Neuvola oli perjantaina: Hemppa oli noussu :eek: 126, ja paineet oli laskenu :LOL: naurettiin siinä th:n kanssa että tää muuttaminen ja stressi selvästi sopii mulle :whistle: No joo mutta kaikki oli hienosti ja tästä on taas kiva jatkaa hyvillä mielin etiäpäin =) Kelanpaperit sain ja ne lähtee sit viikon päästä etiäpäin.

TyöG: Ammatiltani olen ravintolakokki, aika pitkälti kuitenkin tehnyt työkseni keittiön sekatöitä ja tuuraillut kaikkia ja sit leiponu jonninverran ja kahvilatyöntekjänä ollut. Vakipaikkaa ei ole.

BB: eipä juurikaan kiinnosta

Ihanasti muksahtelee masussa :heart:

Mutta nyt kahville ja sitten järkkään toi kylppäri kuntoon ni löytäskin jotain :kieh:

-c- rv 21+2 (muistaakseni)
 
Kauheesti asiaa...
äippälomasta anteeksi kun jauhan jälleen niistä rahoista. SERO: olit oikeassa, oma laskentani alkaa 10.6.alkaen. Halutessani pari vk aiemmin,jos otan varhennetun (alkaisi 18.11.),mutta se olis mulle vielä huonompi koska olin työtön 11.6.asti :whistle: kävin kelassa,ja sieltä vielä soitonkin. Niinpä jo uhosin miehelle että jään saikulle ennen lomaa jos työt ei huvita :ashamed:
asumisG maaliskuussa ostettiin 10m2 pienempi kolmio kuin ed. oltas siinä miel. asuttu jos yhtiö ei olisi ollut niin paska,ja etenkin alakerran kävyt-sanoisin että meidät hiillostettiin ulos,eikä oltu eka perhe. Tämä uusi on ihana,yhtiössä kaikki rempat tehty ja muutamassa vuodessa kaikki asunnot tulee myydyksi (talo entinen kunnan vuokratalo) ja nyt ite olen hallituksessa joten juma jos joku alkaa meille aukomaan :kieh: neiti siis 3v, ja kissa 7v, mies ja minä 26v.

työG eka ammattini on erikoismaalari,sitten vuoden työssä/työtön ja sitten 3v. lähihoitajakoulutus. Sitten mä tyhmä otin vastaan tämän huonopalkkasen avustajan työn vaikka lähärinä olisin tienannut n.700e enemmän kuussa. Toisaalta on hyvä että nyt mua ei työ rasita fyysisesti yhtään,ja päivät 6h. Työ on vakituinen mutta tietty loppuu sitten kun avustettava kuntoutuu eikä meitä tarvitse.
neuvola torstaina kävin. Painoa kuukaudessa tullut 300g,koko aikana 1,3kg,oon aika happy. RR122/73, hemppa 121- rautaa siinä vaiheessa kun menee alle 115. Vauvan syke 145. Tytön sykkeet olleet näemmä 128-152,siis esikoisen. Tytöillähän on korkeampi syke kuin pojilla ;) Neuvolantäti meinas viedä multa toisen ultran! Kysyin et koska on se toinen niin ei tää tienny mitään. Hätääntyi et onko heistä joku luvannut kaksi,sanoin et joo toinen täti sanoi et tehään neuvolassa. Systeemi on sellanen et siellä on kone mutta vain 1 lääkäri osaa käyttää,ja tän lääkärin odottajat pääsee,toiset ei välttämättä! Oma täti sitten sanoi että laittaa mut sille. On se aika peestä että kunta tarjoo vain yhden,ja sekin oli vklla 12,olishan se vauva kiva nähdä isompanakin...

Varmaan unohin jotain, mutta nyt ei hermot kestä enää, kun tyttö kaipaa tekemistä ja mies ollu kipeenä koko vknlopun :( Se vielä että anoppi käski eilen soittamaan lääkärille miehen flunssasta,varuiksi koska olen raskaana. Eipä ne mitään voi, mutta jos mulle tulee oireet niin näytille sitten.
 
Parissa päivässä olikin tullut paljon uusia kirjoituksia! =)

TyöG Täällä myös insinööri ja toimistohommia. Työsopimus loppuu ä-loman aikana, mutta en kanna huolta. Uskoisin pääseväni takaisin entiseen paikkaan takaisin.

AsuntoG Yksin kaksiossa kaupungin keskustan reunalla koira seuranani.

Viimein voin sanoa varmaksi että tunsin vauvan liikkeitä eilen illalla nukkumaan mennessä. JEE! :heart: :heart:

Lili 21+0 POKS!
 
AsumisG: omakotitalossa järven rannalla. :) Asun mieheni ja kahden pojankoltiaisemme (+ uroskoiran) kanssa täällä keskellä kauneinta Suomea... Luonto on inspiraatiomme ja nautimme 150 %:sti! Eilen kävimme sienestämässä ja mustikoita saimme ison satsin myös.


AmmattiG:
KM/ luokanopettaja. Vakituinen virka on, onneksi. Aion jäädä kotiin ainakin 1,5 vuodeksi, jos suinkin kaikki menee hyvin. Poikia odottaessa ei ollut tietoa oikeastaan yhtään mistään. Opiskeluaikana syntyi tuo odotettu esikoinen ja kuopus silloin, kun olin juuri aloittanut luokanopettajan työt. Elämä on vaan kantanut ja siihen on uskominen jatkossakin.

Selkää jomottaa täälläkin välillä, maha on jo aika iso. Muita vaivoja ei vielä ole... Niitä odotellessa. YRITÄN liikkua tämän raskauden aikana jonkin verran ja syödä suht. terveellistä. Tosin juuri leivoin ihanaaaaaa mustikkapiirakkaa kuopuksen kanssa ja se oli melkein liian hyvää. :p

Ultra oli viime viikolla. En taida alkaa kertoilemaan täällä tarkemmin siitä, että miksi puoliväliultra oli jo nyt... Tiettyjä huolenaiheita siihen liittyi. Kaikki oli kuitenkin ok siltä osin, mitä pystytään tässä vaiheessa katsomaan... Ottivat myös 3D-kuvaa siellä sairaalalla. Kovasti tämä tyyppi liikkuu ja molskahtelee! Liekö pyrstö tahi räpylät vai miksi tuollaisia polskahduksia tehnee... Aiemmissa raskauksissa en muista tällaista... Viikkoja vastaa, kokoa oli se 240 g jne.

Hyvät voinnit teille kaikille! Jatkan kodin siivousta, huomenna taas alkaa työläs viikko!

Terv. Oskari rv. 19+3
 
horoskooppig Oinas ja ihan tyypillinen oinas. :)

pinkgreen Täällä myös aika ajoin kemuja töiden puolesta. Viimeksi oli kun olin just rv 12. Menin mukaan ja pidin hauskaa senminkä pystyin ja jaksoin. Oltiin veneilee ja siellä oli aivan sika hyvää ruokaa. Senvuoksi halusinkin matkaan, mutta myöskin tuolla reissulla paljastuin kaikille osastopäälliköille/kakkosille että vauvaa odotellaan.

Täällä vika sunnuntaivuoro takana, ainakin toistaiseksi..ellei sitten marraskuussa tule vielä oltua töissä.

 
Saanhan valittaa :D Miulle on ilmaantunut ikävä, ärsyttävä ja raivostuttava vaiva. Joka ilmaantuu varsinkin iltaisin ja häiritsee varsinkin nukahtamista. Nimittäin miun vasemman jalan isovarvasta kutittaa |O Ja mie en enää taivu kutittamaan sitä. Rrrraivostuttavaa.
Ja samalla niin typerää, miten kamala raskausoire se onkaan, kun haluaa nukkua :snotty: Mieskin vaan nosteli kulmakarvojaan, kun valitin ja pyysin raappimaan.

Hipkukka 20+5
 

Yhteistyössä