**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Katja:Toi valmiustilassa olo kuulostaa tutulta =) nyt vaan jatkat hyvin aloitettua "koulua".tänä iltana on jo varmaan lyhyempi tuo huutelu.tsemppiä!

Itsekin tässä jo mietin että minkä rauhoittumisrituaalin sit keksin kun tissi loppuu.Elli kun ei tuttipullosta juo...no ehkä se on sen ajan murhe.Eipä tuo näytä vielä olevan edes aluillaan vieroittumassa :x Äiti kyllä olis jo aika valmista tavaraa siihen....

Hei vaan hullujenhuoneelta! :LOL:
Esikoinen ripuloi, Emma on kovassa nuhassa ja kuumeessa ja mä yritän epätoivoisesti tehdä töitä kahden puntissa roikkujan kanssa! :kieh: Lievästi sanottuna on hermot pikkasen tiukalla! :ashamed: Itselläkin on vielä kaiken lisäksi tosi huono olo. :x
Oli pakko käydä kaupassa ostamassa Emmalle nannia, kun veteli sitten viime yönä nannit joiden piti riittää torstaihin asti! :whistle: Siis koko viime yön itki ja huusi varmaan nälkää kun ei koko päivänä syönyt mitään. Annoin sitten monta maitopulloa yöllä, vaikkei ole 2 kuukauteen yöpulloa saanut. :ashamed: Pakko se oli kun toinen oli nälissään... Raukka.
Niin, lähdettiin sitten kauppaan ja mies siinä mua katseli kun lähdimme jotenkin oudosti, mutta ei sitten sanonut mitään :kieh: ja kaupan pihalla huomasin, että olin sitten lähtenyt kauppareissuun pitkikset (siis sellaiset löysät, rennot kotikalsarit ;) ) jalassa kauppaan!!!! Oli farkut jäänyt sohvalle. Voi jösses kun hävetti! :ashamed: Mutta ei millään jaksanut palata kahden huutavan mukulan kanssa kotiin ja lähteä uudelleen, joten marssiin kauppaan kalsongit jalassa, hain nannit ja äkkiä pois! :LOL: Onneksi ne oli sentään mustat.... Kaikkea tää väsymys teettää!!!
Katja: jaksuja öihin!
No, nyt taas kutsu käy, joten :wave:

Neamma: Juu, kyllä sitä kaikkea tapahtuu ku on tarpeeksi väsyny äitee.. Meillo meinannu pojat lähtee pelkissä sukkiksissa kerhoo ja yks pvä tässä oli pojalla ollu ihan nurinkurin housut jalassa kerhossa, ite kyl oli ne laittanu päälle. Mutta onneksi ite oo kuiten muistanu laittaa vaatteet päälle :LOL:

Joo, poikien PITI sitten olla jo parempan. No joo on ne sinänsä, mut pojat käväs mummilla hetken et päästiin miehen kaa jouluostoille. Kun haettiin pojat sieltä niin nehän energioissaa pölähti heti hankee juokseen ja vuorelle kiipeileen. Autoon ku pääsivät, esikko alko yskii ihan kauhiasti ja ihan mahan pohjasta asti..eli laatta lens JEEEEE! :kieh:

Sitten täällä on koko poika katraalla nukahtamiset ihan hakusessa. Keskimmäinenki hippasee ja keksii koko ajan jotain ruikutettaa |O Siis niin finaalissa on tätä äitee kans. Ukkoki on yks vätys!!! :headwall:

Helpottipa! Ja anteeks taaas kauhia valitus :ashamed:

Hyvä katja! Piä kiinni tuosta nukutushommasta, tuosta se lähtee. Samä alkaa täälläki jahkaLuca on kunnossa.
Nyt eka yritys Lucaa unille :wave:

Ensiksi Neammalle ja Saarulle hurjan paljon voimia ja lämmin :hug: kummallekin!
Ootte kyllä sellaisia arjen sankareita, että samanlaisia saa etsiä =)

Myös muille sairastelijoille/sairastuvan hoitajille jaksuja:)

Mä ihan nolona voin kertoa, että mun äiti on ollut auttelemassa nyt parina päivänä täällä meillä, kun multa on olllut veto ihan veks vieläkin. Flunssa on kyl jo parempaan suuntaan, mutta ei nyt olo vieläkään kovin hyvä, mutta paremapaan se on hyvä. Ja äidistä on kyl ollut tosi paljon apua, oon saanut levättyä rauhassa ja muutenkin on paljon autellut. Ja mies on kyl kans autellut normaalia enemmän poitsun kanssa, hyvä niin.

Katjalle onnittelut "hyvin" menneestä yöstä :) Nyt vaan pidät kiinni siitä, mitä oot alottanut niin hyvä tulee.

Lueskelin kyllä teidän jutut, mutta nyt en jaksa enempää kommentoida, josko vaikka huomennasaisin paremmin tekstiä aikaiseksi.

Koittakaahan jaksaa :wave:

Kide

SAARU: jaksuja taas! :hug: Meillä kanssa rytmit ihan retuperällä ja se on tooosi raskasta...
KIDE: hyvä kun saat apua! On raskasta hoitaa pientä, jos on itse ihan veto pois.
Kyllä mä oon tässä vähän miettinyt, että kävinkö mä oikeesti kalsarit jalassa kaupassa.. :ashamed: :LOL: Toivottavasti ketään tuttu ei nähnyt! Muuten tulee kohta valkotakkiset hakeen mua... :LOL:
Jes, sain Emman syömään vähän puuroa.... Saas nähdä miten yö taas menee... :whistle:

Neamma :LOL: :LOL: käsititsä nyt vähän väärin tän legginssi muodin :LOL:
Toivottavasti tilanne rauhoittuu pian ja säkin pääset kauppaa ihan vaikka farkuissa :hug: :D

Katja hyvä että yö meni paremmin, kyllä se tästä lähtee.

Saaru: aikas tahimista on nyt teillä sairastelujen suhteen. Toivottavasti saisitte joulurauhan sairastelujen osalta.

Ja nyt mä lopetan tän netissä roikkumisen ja lähden nukkumaan :wave:

Neamma :hug:

Sattuuhan noita kämmejä itsekullekin.. Oijoi, jos vaan kertosin mitä kaikkee typerää mulle on sattunut.. Oon ite lähtenyt ilman housuja kouluun, mut onneksi oli talvi niin huomasin housujen puuttumisen heti ulos mennessä.. :whistle: Oon lisäksi unohtanut laittaa hameen päälle niin oli pelkillä sukkiksilla koulussa.. Nämä molemmat on sattuneet lukioaikana :snotty:

Pelkääkö teidän vauvat vettä? Sampo on ihan kauhuissaan ammeessa jos laittaa makkuulle. Aina tarttis vaan istua. sitten se on heti hukkumassa jos tiputan vettä pään päälle.. :snotty:

Huomenta!
Taidan olla aamun eka :D
Albertin nukahtamiseen meni eilen illalla 8minuuttia. (Joo tiedän, takapakkia tulee varmaan jo heti tänä iltana) Eli nyt annoin 5min itkeä, sit menin rauhoittelemaan pariksi minuutiksi, jonka jälkeen itku alkoi uudestaan ja kesti minuutin verran ja poika simahti. Jee!! Me oltiin miehen kanssa ihan ihmeissään :D
Yöllä Albert kyllä heräsi 4 kertaa, mut jatkoi samointein uniaan joka kerta, viideltä annoin maidon, senkin jälkeen heti nukahti takaisin!

Gorthaur: Ei meillä Albert pelkää vettä, meillä on semmoinen amme missä on muotoiltu pohja, ja siinähän ollaan aina silleen puoliksi makuulleen.

Kide: Ei tarvii yhtään häpeillä siitä että äiti on ollut auttamassa! Hieno juttu vaan ettei tarvii yksin lasta ja kotia hoidella sairaana :hug:

Nyt puurolle :wave:

Tervehdys!

Hip hei hurraa Katja teidän yötä, mahtava juttu!

Meillä iltaunille meno menee niin, että mä otan pojan viereeni meidän sängylle, laulan parit laulut, laitan poitsun omaan sänkyyn ja laulelen vielä yhden laulun ja sinne sit yleensä nukahtaa aika hetkessä. Useimmiten jään meidän sängylle lojumaan vähäksi aikaa ja hipsin sitten huoneesta pois.

Ja jos poika ei saa heti unta niin se on sieltä satavarmaan kahdessa sekunnissa ylhäällä ja tätä on jatkunut noin viimeiset viis kuukautta =) No tietää ainakin, milloin ei uni tuu heti pojan silmään!

Kovasti paljon täällä ollut kaikenlaista juttua...

Jouluruokia mä en ite juuri tee, kun ollaan joulunpyhät pojan mummuloissa. Leivotaan kyl pipareita ja niitä perinteisesti ollaan miehen kanssa aina luovuuden puuskassa myös koristeltu. Niin ja torttuja tietty täytyy tietty myös leipoa. Mä olen kyllä jouluruuan ystävä, kuuluu mun mielestä ihan ehdottomasti jouluun ainakin porkkana- ja perunalaatikko sekä savustettu kalkkuna.

Lahjat alkaa oleen aika hyvin ostettuna, kiitos mun miehen. Paketoinnin ajattelin aloittaa tuossa parin päivän päästä. Pojalle ei osteta kun yksi lahja, ja se on varmaan hyvä niin kun noita ostajia on niiiin paljon.

Tyttösellä taitaa olla muuten tasan yksi kuukausi aikaa tänään häihin :heart: Kuis valmistelujen kanssa on tilanne?

Meidän pojalla oli eilen ihan rytmit hakusessa. Nukkui kolmet päikkärit ja sitten yöunille menikin vasta kymmenen jälkeen. No tänään sitten heräsi vastaavasti vasta yhdeksän jälkeen yöuniltaan. Aamupäivällä nukkui ihmeen puolen tunnin pätkän ja nyt sit vasta puoltuntia sitten nukahti toisille päikkäreilleen. toivottavasti nyt sit uni maistais.

Taidan tästä itsekin mennä lepäileen, kun tää olo on vielä vähän semmoinen hontelo, josko sitä sitten jo huomenissa pystyis aloitteleen joulusiivousta.

Mutta hei koittakaahan jaksella töiden keskellä!

Kide ja poika päivää vaille 11kk

Heippa!
Ihan ekana Neamma :LOL: niistä kalsareista mut :hug: sairastelijoille.
Saarulle kans isosti jaksuja!

Meillä on kans ollu sellaista tuon Ellin kanssa että voi p******.Yöllä herätteli tunnin välein ja koko aika roikkuu lahkeessa tai tississä.En mä saa täällä mitään tehtyä,joten jätän siivoilut suosiolla iltaan kun ukko on täällä.Ellillä vissiin maha kipee tosta antibiootista.´Päiväunia on sentään nukkunut ja sain tänään rauhassa kierrellä ostoksilla sillä aikaa ja sain nyt viimein kaikki joululahjat ostettua.Ja kaikki on myös paketoitu
:D

Katja:kuulostaa hyvältä teidän unikoulu =) Meillä ei syödä tuttia ei, mä olen se tutti
;)

Gortahur:Elli ei pelkää vettä ei sitten yhtään.on oikee vesipeto ja nyt haluu olla saunassakin.Meillä istutaan vannassa, selällään tuskin viihtyis.Heti me ollaan istutettu kun vähän kin siinä on pysynyt.Tykkää läiskyttää vettä ja naamaankin saa mennä.Toisn kun meidän esikoinen ei vieläkään tykkää kun vettä menee naamaan.Opeta siinä sit sitä uimaan :eek:

Mut nyt murkinalle :wave:

Meillä on sitten sairasteltu urakalla kaik mukulat vuoron perään nyt vähän helpottanut ei siis flunssaa tällä hetkellä.....huomenna pitäs viiä iida neukka lääkärille kun pikkasen polvet on ruvennu "muljuun" ja naksuun/lonksuun ...

mie oon haaveillu kuivaus rummusta mutta suurinta osaa vatteista ei saa edes sinne laittaa joten saunan pesuhuone on ihan must paikka kuivata pesällinen / kaks puita kiukaan alle niin vaatteet kuivuu nopsasti...

vaipoista meillä käytössä muumin teippi/tarravaipat olikohan koko 8-? tummanvihree paketti... ei oo vuotanut yli jos ei oo tullu täyteen.... toimii kummallakin tytöllä....

öistä meillä nukutaan n.9h yössä pahimpina aamuina herätys on klo 05.00 parhaina n.7 aikaan ... päivän mittaan iida ottaa 2-3 unet sitten kestoltaan 30min-3h

jaahas.. taitaa olla koht puoliin ilta tohinoiden aika....saunomiset ja kylvyt :D

palaillaan taas paremmalla aikaa :wave: :wave: :wave:

saaru laittaisitko miutkin karsittuun listaan :)

Nostetaanpa vielä..
Karsittu lista Taaperopuolelle..(?)

*Tammivauvat 2008*
22.12

anskuliini1POIKA (rv 38), 3500g, 50cm
1v mitat:12kg315g, 81,2cm

tammikuussa syntyneet:

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm

3.1

carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm

10.1

Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm

11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm

12.1
Pippuri84 klo7.20 (rv40+3) POIKA 3615g 51cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Kide POIKA

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

22.1

MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm

24.1

Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm

25.1

pikkueppu klo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

Tässä ois karsittua listaa taaperopuolelle. Jos joku huomaa et tietoja puuttuu tai on pois kokonaa, olkaa armollisia mulle.. Tahallaa en välttisti oo poistanu. Nyt vähän hätäseen poisteltiin tyttönen ja Cattie oli apurina, kiitos!
Mut ilmotelkaa ihmeessä jos ootta pois listalta..

Hilataan tätä nyt mukana et kaikki varmasti siihen törmää jossain vaiheessa: Mut eipä taida kukaan nyt kirjoittelevista edes puuttuakaan listalta :D

Pikkueppu takas listalla :heart:

Hei taas :wave:

Mie oon ihan ulkona jutuista, kun en ole vähään aikaan kirjoitellut..teidän kuulumisia olen pikaisesti käynyt kurkkaamassa välillä, mutta en oo vaan jaksanut kirjautua itse :ashamed: On ollut niin paljon mielenpäällä ja ensin piti jännittää sitä ultraa..ja nyt sit sit muuta :/

Ensiksi voimia ja paranemisia kaikille sairastaville :hug: toivottavasti kaikki saisivat olla joulun terveenä!

Ja katjalle stemppiä unikouluun, vaikka hienostihan teillä on alkanut menemään :flower:

Ja Saaru sinä se repeät vaikka mihin..olet kyllä semmoinen tehopakkaus, että heikompi väsähtää jo pelkästään lukemalla noista teidäm päivistä..

neamma oli sitten mennyt kalsongeissa kauppaa :LOL: no sattuuhan sitä!

Nukutuksesta
oli ollut puhetta, meillä Jasu saa maitopullon sylissä olkkarissä, hämärässä, telkkaria katsellen ;) ja sit siittä mennään hampaiden pesulle ja sänkyyn, hyvän yön unilaulut ja halit ja pusut ja sit nukkuun. Itse nukahtaa, ja joskus joutuu käymään (harvoin enää ) laittamassa tuttia tai makuulleen takas..ja tietty silloin on levottomampi kun on uutta opittu...Mut meillä on Jasu alkanut nyt sit heräämään milloin mihinkin aamulla, siis pihan ääniin, tuntia ennen normi heräämis aikaa...ärsyttävää, tätä äiteetä kun niin väsyttäs |O ollaankin nyt sit taas nukuttu välillä kaksia päikkyjä...

No sit ultra kuulumisiin..Eli masussa oli vauva joka vastasi viikkoja :heart: mutta sillä oli niskaturvotusta 2.9mm :( eli jouduttiin sitten jatkotutkimuksiin..ja ensin sanottiin että päästään uuteen ultraan oys:siin jossa turvotus mitataan uudelleen, ja sit katotaan jatkoa, mutta tänään sitten selvis että ei uutta ultraa kannata tehdä koska turvotusta on ollut, niin sitä ei tarvita :eek: eli nyt sitten pitäis päättää mennäänkö jatkotutkimuksiin, ja sit joko siihen istukka -tai lapsivesi punktioon..pelottaa..ennen visiin ton turvotuksen raja oli 3mm, mut nykyään 2mm laitetaan jo jatkotutkimuksiin, kohonneen riskin vuoksi ja 3mm on jo todella kohonnut riski, ja visiin vähän raskausviikotkin vaikuttaa siihen..en tiiä, ei paljoa kyllä mitään siellä kertonee..Mut siis ikionnellinen olen kun siellä vaavi köllötteli ja meuhkas :heart: nyt sitten perjantaille on mies tilannut meille ajan uuteen ultraan yksityiselle, ennen sitä punktiota...et tämmöistä.

piku: :hug: Tiiän ettei varmaan tässä tilanteessa lohduta yhtään tieto, (minkä varmasti itsekin tiedät) että nuo niskaturvotukset on tosi usein vääriä hälyytyksiä. Toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin!!!

Piku Toivottavasti väärä hälytys :hug:

Katja Teillähän on hienosti alkanut unikoulu, toivotaan et jatkuu samaan malliin :)

Kide Sehän on vaan hienoa, että äitis voi tulla auttelemaan jos tarvii. Ei kipeenä oo kiva yksin hoidella kotia ja lasta.

Nukkumaan menosta ollut puhetta. Meillä on jo pitkään, oikeestaan aina, menny niin et Veikko saa maidon sylissä olkkarissa pullosta (sen jälkeen ku ei enää oo ollu tissillä) ja siitä vielä hereillä tai puoliunessa kannetaan omaan sänkyyn. Joskus nukahtaa saman tein, välillä pyörii vähän aikaa ja nukahtaa itekseen. Nyt on viime aikoina kyllä välillä muutamaan otteeseen huudellu ja nousee pystyyn ni sit on käyty kippaamassa takas. Tähän asti siis menny tosi helposti nukahtaminen.
Nyt on parina iltana ollu vaikeeta eikä millään meinaa nukahtaa. Varmaan kyllä johtuu siitä kun Veikolle nousi kuume su iltana ja eilen vielä oli vähän lämpöä, niin on nukkunut päivälläkin miten sattuu ja pitkiä yöunia niin ei vielä normi yöuni aikaan oo oikeen väsyttäny. Me herättiin tänään vasta puol kymmenen :eek: Joka siis tosi myöhään. Onneks poika nyt parempaan päin, nenä vielä vähän vuotaa, mut muuten jo oma touhukas ittensä =)

Kaikille sairastaville pikaisia paranemisia :hug: Ainakin Neamman ja Saarun poppoot kipeinä.

PIKU: voi kuinka sua varmaan pelottaa ja huolestuttaa! :| Toivon todella, että on vaan turha hälytys ja kaikki on ok! :heart:
Nyt taas töiden pariin! Viime rutistukset ja tänä yönä saadaan kirja lähteen painoon! :D
Itkuhaläri pauhaa.... :kieh:

Heippa!

Ensiksi kovasti jaksuja Piku :hug: Toivotaan että olisi väärä hälytys ja että kaikki hyvin!

Neammalla ollut sitten kalsari päivät :LOL: Kyllä repesin kun tuon lukasin, mutta sitä tapahtuu..

Katjalla oli hienosti menny unikoulu, ja toivotaan että samallalailla mennään! Mulla olis tuo sama homma edessä kun vaan saisin niskasta kii itteeni, kun tiedän etten pääse noin helpolla kuin sie :ashamed: Meilläkää roope ei oo ikinä nukahtanu omaan sänkyy vaik kui on koitettu. Nii ja vielä ku sun töistä kyselin niin oon muuten itekki lähihoitsu.. Mihkäs sie oot suuntautunu?

Paljon :hug: sairastelijoille!

Sitten omaa napaa.. Meille ei silleen ihmeitä kuulu.. Roope oli tossa pienessä flunssassa ja nyt näyttäs jo paremmalta, taaskaan ei onneksi kuumetta ollut. Ja huomenna nyt olisi taas se korvakontrolli ja toivottavasti tää flunssa ei oo menny korviin saakka ku ei jaksas joka kuukausi lääkärissä ravata.. Meillä Roope tossa viime viikonloppuna ekaa kertaa seiso ilman tukea ja nyt kovasti enemmän ja enemmän harjottelee joten ei varmaan kauaa täälkää mene ku kävellää :heart: On se vaan niin veikeen näköstä kun toinen seistä töröttää ja vähän polvet koukussa kun ei oo varma uskaltaako :) Ittellä olo parantunu ja taitaa toi pahoinvointi olla mennyttä ja nyt saa alkaa nauttii taas ruuasta paitsi että mulla ei tosiaan ole ollu mitenkään terveelliset elämäntavat kun äsken vetäsin pekonia ja munia :p Kyllä neukkatäti tykkäis hyvää ku tietäs mitä vetelen :LOL: Maanantaina ois mulla ultra ja kovasti jännittää ja pelottaa... :eek:

Nyt kyllä sitte ei raksuta enää, kovasti jaksuja kaikille! Mie yritän saaha itteni tänne vähän useemmin :ashamed:

PIkulle :hug: .Toivotaan että kaikki on hyvin.
mievaalle tsemppiä ultraan!

Meillä yöhulinat jatkuu ja viime yökin oli taas mitä oli.Ellillä on maha kipee tuosta lääkkeestä ja kyllähän sitä taas useampi tunti valvottiin yön aikana :/ itsekin sit jo hermostuin Ellille ja nyt on paha mieli...
Elli on nyt 2 päivää kokeillut seisomista, eli kun laitan sylistä maahan niin ottaa jaloilla vastaan ja jää seisomaan :heart: Samalla tavalla kun mievaa kertoi Roopen tehneen.hupaisan näköistä se on.
Taaperon ja nukenvaunujen kanssa menee kovaa vauhtia.

Tänään olenkin ihan kotona ja ajattelin jatkaa joulusiivousta.Olis vuorossa pölyt kirjahyllystä.Eilen hinkkasin keittiön kaappeja ym. illalla.
Päivänjatkoja :wave:

HeMa ja Elli tänään 11kk :heart:

Yhteistyössä