**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Pikulle :hug: . Toivottavasti pikkuisella kaikki on kuitenkin hyvin. Olit vasta menossa verikokeeseen? Eikös ne vasta sen jälkeen anna sen riskiluvun?

Heman Ellille onnittelut :flower:

Neamman kalsari kauppareissu sai täälläkin suun hymyyn :D

tyttösellä alkaa olemaan kohta jännät paikat =)

Itsellä pää lyö ihan tyhjää nyt.. Töissä oon taas käynyt muutamana päivän tekemässä, on se kuitenkin ihanaa olla suurimmaksi osaksi kotona ;) . Saa nyt nähdä miten meidän hoitokuviot alkaa rullaamaan kun mies palasi isäkuukaudelta takaisin töihin. Juuri varmistin meille tammikuulle perhetyöntekijän yhdeksi päiväksi, kun mulla sattuu olemaan koulutuspäivä arkena. Ei sitä isovanhempiakaan ihan koko ajan viitisi vaivata :whistle: . Meillä on nyt otettu lisää pikkuisia askelia, on se vaan niin suloisen näköistä kun toinen yrittää ja yrittää :heart: . Mutta kyllä konttaaminen vie vielä selkeästi voiton, mutta hyvää rauhassa tulee =) . Tänään ajattelin lähteä käymään lastenkirpputorilla, joka avattu tänne lähelle. Ja joulukortit pitää myös saada tänään laitettu postiin, onneksi on paljon 2.lk merkkejä jemmassa niin saa niillä laitettua menemään.

Afu ja R

Piku: Toivottavasti saatte hyviä uutisia :hug:
mievaalle: Tsemppiä ultraan!

Minä tänne jo eilen kirjottelinkin mut piti sitten jättää kesken kun oli ihan pakko lähteä pojulle laittamaan puuroa. Eilen meillä oli perhekerhon joulujuhlat ja siellä Leevi nousi lattialta seisomaan tuolia vasten, nyt on tainnut sitten kunnolla hokata miten pääsee nousemaan. Pinniksessähän tuo on jo tuttua puuhaa.

Mulla olis vielä pientä siivousta täällä, muutamat kaapit suunnittelin pyyhkiväni ja sitten imurointi ja lattioiden pesu alkuviikosta.

Aiemmin Leevi ei ollut mikään kova vesipeto, mutta tällä hetkellä vauvauinnissakin tykkää räiskiä vettä ja samaa tekee ammeessakin. Jos ammeessa yrtittää häntä selälleen laittaa niin siitä ei oikeen tykkää. Istuminen on mukavampaa, ja leluilla leikkiminen.

Niipa ja Leevi

Heissan..

Miepä tulin vähän nostamaan tätä meijän pinoa kun kovin alas oltiin vajottu :D

Nyt on sitte korvat käyty tarkistaa ja oli onneks kunnossa. Ei ollu nyt onneks toi flunssa korviin menny. Kuitenkin saatiin samalla yks voide pojan poskeen kun on jonku aikaa ollu punanen ja nahka jotenki siitä lähteny, lääkäri meinas että olis jouk bakteeri ja tulehtunu, mut toivotaan että paranee.

Joulusta sen verran että ite en oo jaksanu mitään siivouksia tehä, mut täytyy joku normi siivous viikonloppuna tehä että tässä huushollissa viittii olla :kieh:

Meillä Roope ei kyl niin vettä pelkää mutta sitte kun naamalle menee jos suihkulla pesen hiukset niin sitte vähän aristaa mutta ei kuitenkaa itkua väännä tai mitään sellasta ja ammeessa tykkää vettä läiskiä sun muuta.

Heman Ellille onnittelut! :heart: Kyl se vaan on niin nopsaa aika menny että huh.. Äsken ne oli vauvoja ja nyt ne jo kohta kävelee tai osa jo kävelee..

Niipan poitsulle onnea myös! :heart:

Nyt mä lähen keittää sumpit ja rentoudun kun poika nukkuu. Meni vähän päikkärit myöhäseksi lääkärin takia.. heipati hei :wave:

Moi!
Meillä oli taas eilen illalla helppo nukahtaminen, ei menny kuin alle 10min kun jätkä veteli jo sikeitä, yö oli myös hyvä, 2 herätystä vaan oli.
mievaa: oon suuntautunut mielenterveys&päihdetyöhön :) Tsemppiä maanantaiseen ultraan! Ja voimia unikoulun aloittamiseen! Tää unikoulu on kyllä usein aika tehokas (kuulemma!) itsekin epäilin että meillä menee illat huutaessa monta viikkoa, mutta hyvin näköjään toimii.. varmasti takapakkia vielä tulee, mutta en olisi ikinä uskonut että omaan sänkyyn siirtyminen käykin sitten näin helpolla, ja jo toisena&komantena iltana nukahdetaan näin nopeesti. Meillä unikoulu on ollu semmoinen että ekana iltana eka rauhoittelu on 3min kuluttua, toka 5min kuluttua ja jatkossa 7min välein. Sit joka ilta myöhästetään jo ekaa käyntiä kahdella minuutilla jne.. eli käynnit tokana iltana 5,7,ja 9min välein. Vauvan luona ollaan rauhoittelemassa 2min, ja lähdetään pois, vaikkei olis rauhoittunutkaan.

Me oltiin MLL:n perhekahvilan pikkujouluoissa, ja Aape sai lahjaksi muumi marakassit. Innoissaan niillä soittelee nyt koko ajan :D

Jaahas, taas pitäis lähteä laittamaan ruokaa! Joko muilla muutes syödään ihan täysin samaa ruokaa kuin muu perhe? Täällä syödään, mut vähemmän oon laittanu suolaa ruokiin, ja aikuiset voi sit lisätä lautaselle halutessa lisää suolaa.

Katja:meidän Elli syö vielä täysin omia ruokiaan eli teen itse soseita ja kaupan purkista saa myös.En edes viitsi kokeilla vielä tav.ruokaa kun ei kaupan soseistakaan mene ne missä kökköjä.Kotiruoalle sit reippaasti yli vuosikkaana vasta kunhan kököt alkaa mennä alas =) Jostain syystä meillä uppoa nyt edes jogurtti....
KIva että teillä unikoulu tuottanut tulosta.Meillä oli taas sellainen yö että joo...tuntuu että tässä saa koko aika kouluttaa

:eek:

HeMa: Miekin vetäsen sauvasekottimella usein ruoat sileeksi, uppoaa paremmin :) Meillä nimenomaan kotiruoka uppoaa paljon paremmin, kun on reilummin mausteita seassa, eipä niissä kaupan muonissa paljoo makua oo.
No voihan vitalis, mikähän sitä Elliä oikein vaivaa!!? :/ Meilläkin ihan varmasti taas tulee kohta huono yö, kun nyt on päässy pari yötä helpolla..

Hei taas!

PIKU: :hug:

VEDESTÄ: me ollaan käyty vauvauinnissa keväästä asti, eli vettä ei pelätä lainkaan. Suihkussa Laura oikeen koittaa saada vettä kiinni, joko käsillään tai suullaan ja ammeessa käy kauhea loiskutus.

RUUISTA: Laura on vielä kokonaan eri ruuilla kuin mitä ite syödään. Meidän omissa ruuissa kun lähes aina on jotain, mitä Laura ei vielä saa syödä, esim. punajuurta, lanttua, juustoa, sieniä, maitoa tai miehellä marinoitua lihaa. Muutenki syödään miehen kanssa jo eri ruokia, mä kun en lihaa syö, niin helpommalla pääsee kun tekee Lauralle kerralla ison satsin soseita pakkaseen. Sitten kun vuosi tulee täyteen ikää aletaan pikkuhiljaa koittamaan tavalliseen ruokaan siirtymistä, hieman kyllä sitteki oman ruokalistan muokkaamista vaatii, mutta helpommalla pääsee sit kun noita "kiellettyjä" ei enää ole niin paljoa. Ja juu, ennen kun kukaan sanoo, niin tiedän olevani nipo näitten ruokailujuttujen kanssa :kieh:

Meillä alkaa pikkuhiljaa olla lahjahankinnat tehty, muutama vielä mietinnässä. Huomenna mennään mun mummolle kylään.

Niin ja Onnittelut Ellille ja muille tasa kk päivää viettäville, ja uusia taitoja oppineille :flower:

Katja:Ellillä varmaan mahavaivaa tuosta antibiootista, toivotaan että kohta rauhoittuu.

Sit itse en ole päässyt flunssan ja mahakipujen takia urheilemaan ja olen pinna kireenä vielä eli en kestä yhtään tuota yöhulinaa :kieh: Onneksi sitä on tervehtymässä ja pahoinvointiakin vähemmän että pääsee kohta taas salille.

Iltaa taasen..

Katja: Juu mie ajattelinkin että josko tässä joulun jälkee alottasin ton unikoulun kokeilun. Ja meinasikin että kokeilen tota samaa mitä te ootte kokeillu, kun semmonen ei ainakaan auta yhtään missä olisin ite paikalla koko aika ku touhuu sut ihan kaikkee muuta. :kieh: Ja toivottavasti sitä pääsis helpolla, muutenkin ku ite aika väsyny oon. Ja meil ei nyt oo ollu hirveesti ongelmia noitten yöheräilyjen kanssa mut just toi omaan sänkyy nukahtaminen ois luksusta.

Kovasti Ellille :hug: ja toivotaan että kohta helpottaa.

Ruuista: Meillä roope syö aikalailla vielä purkkiruokaa ku on tää mamma niin laiska tekemään vaikka ei siis osaamisesta ole kiinni. Mutta tarkotus olis alkaa pikkuhiljaa tekemään kotiruokaa ja tarjoilla pojalle. Mites muuten ruuista kun puhutaan niin ootteko meinannu jotain jouluruokia antaa? Ja mitenhän niitten ruokien kaa mitkä on kielletty alle vuoden ikäsille kuten punajuuri, lanttulaatikko, uskaltaskohan vähän jouluna maistattaa?

Nyt mie meen taustalle.. :wave:

ruuista meillä menee osin itetehdyt ja osittain kaupan valmisruuat... yleensä niin että perunaa porkkanaa kukkakaalia ja sipulia keitän ite minkä soseutan ja siihen sitten valmisruokaa lisäksi.... sama on puuroissa kaapissa on aina väh.1-2 purkkii valmiina jos sattuu laiskottaan niin on valmiina mistä antaa..... :ashamed: :snotty:

lääkärissä sitten käytiin aamulla ja polvien lonksunta on kuulemma ihan normaalin olosta et voipi lonksua koko iän.... vaikka kaameen kuulosta se on kun ne lonksuun ja napsuu

piku jaksuja ja voima :hug:

mievaa:mä ajattelin tehdä porkkanalaatikkoa Ellille eli suolattoman version.Porkkanasosetta ja riisiä ja mitä siihen nyt tulee..muita laatikoita en anna enkä kinkkua.niin no perunalaatikkoa vois antaa vähän.

Piku :hug: Nuo isot niskaturvotuslukemat on usein kuitenkin vääriä hälytyksiä jospa se osottautuisi teilläkin vääräksi.

Ruuasta. Eipä Samppis syö oikeestaan mitään samaa meidän kanssa. Ehkä olisi jo todellakin syytä alkaa antamaan samaa pöperöä.. :snotty:
Jouluruoista saa ainakin porkkanalaatikkoa, ehkä jotain juustoa ja kinkkua voisi pistää myös lautaselle. Katsotaan nyt mimmiosen joulupöydän mä loihdin.. Ollaan joulu siis kotona. Äitin luo oisin voinutkin mennä, mut ukko pitää kiinni jostain ikuisuuksien vanhasta sopimuksesta. Joka toinen joullu hänen vanhemmillaan ja joka toinen mun äitillä. Yhden joulun olin siellä ja se riitti. En tykännyt siitä hautaijaisytunnelmasta ja sitten tein niin julmetun hirveän etikettivirheenkin plaa plaa plaa. Heillä on semmonen tyyli joulupöydässä, et ensin syödään vaan jotain salaatteja yms napostelujuttuja ja seuraavalla lautasentäyttämiskerralla saa vasta ottaa laatikoita, kinkkua jne. No mä mättäsin lautasen täyteen sitä suntätä ja ne kattoi siinä vieressä henkeä haukkoen: Ou nou, mikä sivistymätön moukka!! Ihanko se olisi niin tärkeää pitää kiinni jostain aatelistavoista kotona.. Meillä kun noi joulut on aina olleet rentoja, ruokaa on saanut viskoa lautaselle mielen mukaan, pöydässä on voinut keskustella, santsata on saanut ilman muiden odottelua ja voinut poistua pöydästä koska tahtoo.

Kaikille tämän päivän syndesankreille onnea. Teitähän oli monta tälleen 18.päivä..

Meillä on tullut päikkäreistä ihan karseeta touhua. Sampo ei enää nuku kuin yhdet päikkärit ja nekin kestää alle tunnin. Sitten se unilaulu ja rutina alkaa viimeistään neljältä ja jatkuu iltaan :headwall: Ei sitten nuku millään niitä toisia päikkyjä vaan mielummin ulisee tuntitolkulla silmät ristissä. En tajua noitten vauvojen sielunelämää, miksi voi nukkua silloin, kun väsyttää. Hyvä puoli siinä on tietty se, että Samppis menee sitten aiemmin yöunille ja nukahtaa alle 5 minuutissa. Jaaha, sinne meni silppuriin mamman Vauva-lehti. Onneksi vaan kannet on koki kovia :whistle:

Saaru. Kattelin facebookissa, et sitä ollaan päästy mallimittoihin :flower: :D

*silppuri on tällä kertaa mamman askartelupapereiden kimpussa :kieh: Missä on katkaisin? |O *

Mulla on nuo lahjahankinnat jo melkosen valmiit. Ostetut lahjat on paketeissa ja sukkatehtailu päättyy varmaan tänään. Pikkuveljelle liekkisukat, äitillä palmikkopitsihörhelöiset polvisukat ja keskimmäiselle veljelle army-henkiset sukat. Vielä tarttis löytää mun neulat ostain, et saisi päätellä langanpätkät. Kuvia tulee lisää sukkatehtaan tuotoksista blogiin viimeistään ensi viikolla :D

Gorttis ja Sampo, suu täynnä äiskän askarteluvermeitä. |O

mievaa: Mie meinasin ainakin lähinnä porkkanalaatikkoa antaa Albertille, ja vähän maksa-,ja lanttulaatikkoa meinasin kans antaa maistella. Joulusta ei oo enää kuin 10pv aikaa 1v synttäreihin, niin se on kyllä niin lyhyt aika, että tuskin vauvan elimistössä suuria muutoksia niin lyhyessä ajassa tapahtuu. Eli aika yks vuotiaasta menee kyllä jo jouluna :) Sitä suolaa mie lähinnä "pelkään", mut kuitenkin tulee laatikoitakin vähä löysytettyä maidolla/vedellä Albertille, niin pikkasen laimenee ne suolapitoisuudet, kun se ei kovin paksuja mössöjä syö.

Gorthaur: Tervetuloa mini-päiväunia harrastavien vauvojen joukkoon :kieh: Se on ärsyttävää :hug:

heipä hei!!

Täällä on sitten palattu työelämään, poitsu on aloittanu hoidossa. Hyvin on menny molemmilla =) Poitsu syö niin reippaasti siellä ja nukkuu hyvin päikyt ja leikkii reippaasti. Ja mulla mukavasti alkanut työt, aika tuttua hommaa on ollu tähän mennessä, huomenna eka kosketus pitopalveluun, järkätään tarjoilut pikkujouluihin, myöhään siis menee..

vähän on tässä nyt aika mennyt uuteen rytmiin opetteluun, kotitöistä pitää vähän höllätä kyllä, siis kaikkee ei voi keretä tehdä |O

Meillä taas tuo nukkumaanmeno on yhtä taistelua iltasin ja yöt opllu nyt jonkun aikaa aika hulinaa.

Vähän tossa kerkestin juttuja selata ja ainakin pompsahti sieltä esiin se Neamman kalsarireissu :LOL:
Pikulle :hug: toivottavasti väärä häly.

JA sitten :hug: väsyille mamoille.

Saarun kuvan mäkin näin tua facebookissa =) loistavaa :flower:

Gorthaurin sukkaluomuksia pitääkin sitten lähtee mettästään jostakin :D

Ruoasta ni meillä poika syö samaa kun muutkin, ihan palat menee kans ja leipää syö ku antaa leivän käteen. Herkkua on ollu kanasoppa, jauhelihakastike ja potut, muusi ja lihapullat ymsyms.. Jouluna aattelin kans antaa aikalailla kaikkee maistaa, en varmaan mitään punajuuria tai suolakurkkua. Porkkana on herkkua että sitä laatikkoo varmaan ahmii sikäli mamma sen nyt jaksaa vaan tehdä :whistle:
Joo siis viikonloppu menee niitä ruokia tekiessä, ihan aattelin alusta alkaen tehdä ne kerrankin. Jouluvalmistelut on muuten ok, lahjat hommattu, kuusi valmiina, koristukset ok, no muutamalta enkeliltä puuttuu viä pää, tarttis ommella :D mitäs sitten, no ne ruuat viikonloppuna, siivous maanantaina ja sitten saa alkaa relaan :D

Olikohan sitten muuta, ei kai.. no mä tästä hipsin soffalle löhöön ja kintut kohti kattoo, vähän tuo jalkojen päällä oleminen koko päivän ottaa ja turvottaa pahus.

-c-

Heipsan!
Täällä aletaan tervehtyy, Luca enää nuhii ja pikkasen yskii, mut ei enää nii itkunen yms oo mitä aikasemmin.
Tänään olikin ihana yllätys, aamupäivästä soi ovikello ja esikon eskaripoppoo täteineen tuli tuomaan pojalle jouluaskartelut ja kortteja yms. Laulunki luikauttivat ...oih :heart: :'( Ihan herkkistä. Ainut mikä oli hiukan noloo :ashamed: nii oltiin ihan yökkärivaatteissa, mäki vaa toppi ja lököhousut jalassa, rindeleitäkää en ollu kerinny päälle laittaa :whistle: Toivottavasti ei raumoja lapsosille tullu :LOL:
Jouluostoksilla käväsin siskon kaa kaupungilla ja nyt ku pojat nukkuu niin suunnistan vielä markettii ja apteekkiin..Kiirettä pitää!

Voi että, paljon jaksuja Pikulle. Toivottavasti on väärä häytys. Tosi paljon niitä on noissa mittauksissa. Odotuspuolella(ainakin silloin) oli oma ketju näillä jolla oli mitattu turvotusta ja sielläki TOSI moni sai terveen paperit kuitennin lapsoselle. Paljon voimia :heart:

Gorthaur & Cattie Joo, sai muutaman julkasukelposen kuva, vaikkakin neki hiukan yliposettamispainotteisia, ku esikko otti valokuvia. Mut ompahan nyt hiukan uudenpia kuvia ku 2½v vanhat hääkuvat :D Mut mallimitat vielä kaukana, seuraavaksi peppu&reisi kuurille vaa |O

Mut nyt kauppaan :wave:

Heippa kaikille !
Pikulle paljon tsemppiä, toivotaan et kaikki on hyvin :)

Ruoista: Meillä Luca jo pääsääntöisesti syö samaa kun me itse, tietty välillä on sellaisia ruokia jotka ei välttämättä ole hyväks toiselle ni niistä tehdää Lucalle oma versio. Joulu ruoista saa sitten ainakin porkkanalaatikkoa,perunaa,palan kinkkua,salaattia jne..
Nyt kun on pikku hiljaa siirrytty pois purkkiruoista niin kyllä huomaa miten poika syö paremmalla ruokahalulla, taitaa noi purkitkin alkaa kyllästyttämään vaikka ne lähes aina oonkin maustanut uudelleen.Me kun tungetaan valkosipulia ja chiliä lähes joka ruokaan joten poikakin on jo saanut miedolla alotuksella niihin tutustua.

Me lähdetää jo huomenna joulun viettoon koti kotiini ja palaillaan joskus 1½ viikon päästä.Tosin osa ajasta ollaan miehen vanhemmilla.Nyt onkin hirvee pähkäily et mitä lahjoista otetaan mukaan ja mitkä avataan sitten kun tullaan takaisin kotiin.

Jahas,kai se täytyy alkaa vähän katsoa tavaroita ja pakkailee.

Oikein ihanaa joulua kaikille !!!

Jenni&Luca

Huomenta!
Ette varmaan ees halua kuulla miten "loistavasti" meidän yö meni |O Pikkasen takapakkia unikoiuluun tuli. Tai nukahtaminen illalla kyl kävi suht helposti, oisko jotain 20min menny, mut sitten kun Albert innostui yöllä karjumaan kello kahden aikaan, niin sitä sitten jatkui yhtäsoittoa puoli viiteeen asti, ei pientäkään taukoa |O TIEDÄN että se olisi heti rauhoittunut kun olisin käynyt maitopullon hakemassa ja ottanut viereen (siis maitoa on kyllä edelleen saanut öisin, mutta ei ennen klo5) mut mie kävin vaan tasaaisin väliajoin sen kippaamassa takaisin sänkyyn ja vähä yritin rauhoitella, mut ei se rauhoittunut kuin lopulta sit väsyi huutamiseen.
Aamulla sit annoin puol8 aikaan maitopullon, muutenhan me oltais jo noustu siihen aikaan ylös, mut ei puhettakaan että kumpikaan oltais jaksettu vielä siihen aikaan nousta, eli jatkettiin sit unia klo.9.45 asti.
Vähä vaikea toteuttaa sitä unikoulun ohjetta, että pitäis aina illalla mennä samaan aikaan nukkumaan, ja aamulla samaan aikaan herätä. Esim. eilen aamulla heräsi puoli8, ja oli ihan pirteä, kun yöllä heräsi vaan pari kertaa ja oli muutaman minuutin hereillä, mut sitten kun viimeyönä olikin hereillä 2½h, niin pitihän se aamusta sit antaa nukkua pidempään.
Miehen kanssa suunniteltiin yöllä kun olohuoneessa syötiin julmasti yöpalaa, ja Albert huusi maitopulloansa/äitin kainaloon pääsyä :ashamed: että taidetaan nyt samoilla huudoilla jättää se yöpullokin pois, jätkä on kuitenkin ihan pian 1v, ja on nyt syönytkin hyvin päivällä, niin varmasti jo alkais pärjätä ilman sitä maitoa yöt.. :whistle:

Sorry omaa napaa kauheesti, mut nyt me mennään aamupuurolle ja sit ulos :wave:

Piku: :hug:

sapuskoista: me tehdään yhdessä "isojen" muksujen kanssa Valtsulle sapuskat. Nuo pojat kun on niin innoissaa kuorimisesta ja sauvasekottimen/muusaimen käytöstä :D Ja tosiaan ruoka on kyllä mössätty sitten ihan atomeiksi. Satunnaisesti saatan antaa purkistakin jotain valmis mösää. Mutta muuten saa maistella kaikkea mitä mekin syödään. Joulupöydästä saa sitten popsia kaikkea mitä mekin, paitsi meidän joulupöytä nyt ei oo kyllä ihan tommonen perinteinen mutta kuitenkin. Tää normiruuan syöminen kyllä helpottaa elämää kummasti laivalla ja ravintolassa kun on oltu niin ei tartte raahata Valtsulle omia sapuskoita vaan voi antaa just riisiä, kanaa ym. ym. Mun ei pitänyt tätä kyllä tänne kirjottaa mutta valitettavasti poju on myös päässyt piparin makuun. Jos näkee että pipareita on tarjolla niin Valtsunkin on pakko saada, no onneks joulu on pian ohi ja loppuu pipari tarjoilu.

Katja: hyvä että sä jaksat sitkeesti jatkaa tota unikoulua koska aina takapakkia tulee ja kun pitää noista opituista kiinni niin siitä pääsee yli suht vähällä. Valtsu testaa aina säännöllisesti tota nukkumaan menoa, että jos pääsis sittenkin äidin viekkuun. Varsinkin aina kun mies tulee kotiin niin pakka sekasin. Onneksi miehellä alkaa nyt isäkuukausi niin saa olla kotona taas pidemmän pätkän.

Ja mulla pukkaa kauheeta vauva kuumetta, puhukaa mulle järkee. Just on tuo pienin riepu ymmärtänyt alkaa nukkua yön ja mä pöllö haaveilen jo seuraavasta. Ei järki päätä paljon pakota ei :headwall: :headwall: . Mutta nyt vauvat pois mielestä ja miettimään mihin joululahjat sullotaan piiloon :wave:

Hei!

Pikulle ensin lämmin- :hug: ja kovasti voimia epätietoisuuteen, varmasti raastavaa, onneksi pääsette uuteen ultraan kurkkaamaan pientä ihmisenalkua. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Mulla alkaa räkätauti olemaan historiaa, aamulla sitä saa kakoa vielä kurkkunsa suoraksi, mutta muuten suh ok olo.

Ruuista ollut juttua, meillä poika syö aikasta paljon vielä omia mössöjään, jota sille väännän aina pakkaseen. Mut sit välillä kyllä annetaan samaa, mitä itekin syödäään. Yks päivä tein kalarisottoa niin otin siitä risottoa ilman kalaa, kun oli savukalaa, ja tein pojalle oman jauheliharisoton ja kalakeittoa on esim. saanut jne. pikkuhiljaa edetään. Jouluna syö varmaan aika paljon omia ruokiaan vielä ja herkkuja on pojallekin varasttu valmiiksi :) Pipareita en taida vielä antaa, ku eivät niin hyväksi ole ja ton pojan nykyisellä tahdolla, jos se saa kerran maistaa niin loppujouluksi onkin sitten joulurauha mennyt, kun se huutais satavarmaan niiden perään aina kun sattuis näkemään :LOL:

Voi kurja Katja, että teidän yö meni plörinäksi :eek:

Ootko Katja koittanut, että mitä jos antaisit aamulla ensimmäiseksi puuron ja maitoa vasta sitten se kanssa tai sen jälkeen. Meillä mun mielestä pojalle erottui toisistaan ruoka ja nukkuminen vasta silloin kun aloinkin antaa ensin puuroa ja imetin vasta sen jälkeen. Mutta nää on tietty kans semmosia juttuja, että toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Ja luultavasti ens yö menee taas jo paremmin kuin viie yö. Kyllähän niiitä huonoja öitä mahtuu varmaan ihan jokaiselle vielä, ja kuinka kauan tulee vielä jatkumaankaan......

Niin ja meillä vietetään nyt niitä univiikkoja, joita ainakin Albert ja Emma tais viettää muutama viikko sitten. Poika nukkui kellonympäri puol kymmenestä puol kymmeneen ja meni sit päikkäreille tuossa tunti sitten eli yhdetoista aikaan :eek: Mikä lie nyt nukuttaa.

Me tehtiin eilen joulusiivoukset. vimeset paketit pitäis hakasta huomenissa ja huomenna olis ajatus myös leipoa pipareita ja torttuja. Pipareita ei olla vielä leivottukaan, kun flunssa muokkas suunnitelmat uusiksi. No vielä ehtii =)

Täälä on ihan hirve ilma!!!!!! Vettä on satanut koko yönja aamun ja piha on ihan vesilmmikoilla ja aamun lehti se lupaa valkoista joulua, pah!, en usko ennen kun näen :headwall:

Mutta nyt vois mennä niputtaan vaatteita, joita on ihan hirveä pino.....

Kuulumisiin!

Kide ja poika päivää yli 11kk

ps. Myöhästyneet onnittleut Tyttösen pojalle ja Heman Ellille :flower:

Ja onnittelut myös tmän päivän sankareille!

Kide: Juu siis meil on ennen ollu silleen, että Albert on aamuyöllä saanut maitoa, ja sit aamulla herättyään puuron, jonka kanssa vähän hörppii mukista maitoa, ja pullosta ottaa sitten taas iltapäivällä päikyille mennessä. Ja tarkoitus olis nyt päästä tuosta aamuyön pullosta kokonaan eroon, mut en mie missään vaiheessa oo enää aamulla antanu toista kertaa maitoa ennen puuroa.

moikka. pakko tulla hehkuttaa, poika söi ekaa kertaa itte lusikalla tänään ja voi sitä riemua kun oppi uutta :) niin ja sit käytiin neuvolassa, 81,2cm 12kg315g pitutta oli tullu hyvin mutta paino laskenu reilu 100g tosin poika on lähteny vasta 10kk neuvolan jälkeen likkeelle.. mut ne siel neuvolas halus et me mennään enskuun lopussa sinne kattoo se paino.. en nyt oikeen tie kun poika on aina hyvin kasvanut ja tosiaan vasta hiljattain lähteny liikkeelle ja toi reilu 100g on mun mielestä vähän mutta toisaalta on hyvä että katotaan, itelle on jotenkin kaks jakoset tunnelmat..

anskuliini: Sinuna en kyl olis huolissaan, mut hyvähän se on käydä tarkistuttamassa tuo paino sit kk päästä. Teillä poika on niin isokokoinen, että oon just monesti kuullut vastaavanlaisissa tapauksissa, että siinä vaiheessa kun liikkeelle lähtee, niin sit ei juurikaan tule painoa!
Onnea uudesta taidosta! :flower:

Mie laitoin Albertin jo yhden aikaan nukkumaan, oli aika väsy viimeyön jäljiltä, vaikka aamulla nukkuikin melkein kymmeneen.

Taas oli tekstiä tullut ja moneen piti kommentoidakin, katotaan muistuuko mieleen... :|

Katja: Ehkä oliskin ihan hyvä jättää se yöpullo pois, jos nyt menis samoilla huudoilla. Vois kato ite päästä hiukan helpommalla. Meillä aikoinaan sujui tuo yöpullon lopettaminen kuin itsestään. Onneks joku mennyt meilläkin helposti :)

maximilian Hyvä kun sä kehtasit myöntää ton piparijutun ekaks, mä voin yhtyä tohon! Meillä Leevi on saanut piparia ja niitä yhdessä tehtiin. Mitäs nyt puolella oli jotain juttuakin siitä ettei piparia suositella jne jne... ( täytyy kai mennä poistamaan facebookista piparikuvat :eek: )

Saaru: Mäkin sun uudistuneen olemuksen bongasin ja jos hattu olis niin sitä nostaisin. Hieno homma, ehkä mäkin sit ens vuonna.

Ruuista Kaapissa on kaupan valmisruokia joita poitsulle silloin tällöin annan. Tällä hetkellä mä oon niin saamaton että pakastimeen en ole valmiiksi mössöjä tehnyt.
Nyt on jonkun aikaan annettu lähes samaa ruokaa kuin mitä itekin ollaan syöty, mut "maustamattomana" ( makaroonilaatikkoa, kinkkukiusausta, kalakiusausta, jauhelihapihvejä, jauhelihakeittoa, kanakeittoa... no näitä nyt ainakin. ) Ja jouluna luultavasti saa maistaa palasen kinkkua, oman porkkanalaatikon meinasin tehdä. Lanttulaatikko, maksalaatikko ja punajuuret ainakin jätetään väliin Leevin kohdalla.
...olen mäkin... piparia ja piparitaikinaa annan, mut sit en tollasii.
Ja hyvin menee meillä alas jo kokkareet, haarukalla tai lähinnä tupperin sosenuijalla(- vai mikä lie) hiukan painelen pieneksi.

Tänään oltiin neuvolassa ottamassa se influenssarokotuksen toinen osa, pieni itku tuli pojalle mut meni ohi nopeesti. Mä ite jätin sen ottamatta ja ihan siitä syystä et mä en voi sietää neuloja, jo ajatuskin alkaa heikottaa.

Perhekahvilassa oltiin myös. Moni on alkuvuodesta palaamassa töihin, joten hiukan tässä mietin näkeekö niitä sitten oikeen missään. Mut uusia äitejä on varmasti tulossa ja noita "vanhoja" varmasti näkee tuolla keskustassa, niin pieni on tämä paikka.

Viikonlopuksi olis sitten tiedossa käynti mun isän luona ja tietty siivoomista.

Viikonloppuja!

Yhteistyössä