**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Noniin, viime yö meni maidotta ja hyvin vieläpä. B) Mies hoiti heräämiset, pari kertaa heräsi ja aamuviideltä tuli väliin nukkumaan, siihen rauhoittui. Vaippaa sai taas yöllä vaihtaa kuten yleensä, ilmeisesti eka herääminen on yleensä joko pissahätä/märkä vaippa. En oo kuitenkaan yöllä potattanut, vaikka välillä kieltämättä tulee mieleen olisiko helpompi ottaa potta sängyn viereen..

Mutta itse siis nukuin viime yönä melkoisen hyvin ja oli ihanaa levätä. Kuuden jälkeen noustiin sitten ylös aamupuurolle. Ehkä tää tästä kun vain itse jaksaa ekat yöt. Tosin mun puolesta mies saa jatkaa heräämisiä kun saa pojan niin paljon helpommin rauhoittumaan. :whistle: Se on tää imetyksen varjopuoli, että poitsulle oon öisin maitobaari..No, jospa tää tästä etenee. =)

Aleshoppailemassakin käytiin tänään ja löysin itselle pari paitaa, onpa piristävää saada uusia vaatteita. :flower: Lahjakorteille jäi edelleen kivasti käyttövaraa eli joku päivä sitten uusi kierros.

Hei kaikille!

Joulusta on täälläkin selvitty. Kinkkua ja muita jouluherkkuja syöty hyvällä omalla tunnolla,( ja siltikään ei edelleenkään oo paino yhtään noussut...niin varmaan se vielä kerkiää :whistle: )
Me ollaan nyt sitten muutettu (2vrk), ja vielä on tavaroita hujan hajan ja entisellä asunnnollakin muutaman laatikon verrran, sekä koko ulkovarasto vielä muuttamatta...mehän ei keritty ollenkaan pakata, vaan ollaan silleen tätä muuttoa hommattu ( kun 20m päähän muutetaan) et pakataan ja puretaan ja taas takas ja pakaataa...jne. ja osaa ei tietty tarvii edes "pakata" sen kun lastaa auton täyteen ja tyhjää... juu hommaa on. Onneksi on ollut auttajia, ja mummut poikaa hoitamassa, et saa sit molemmat jotain aikaiseksi..eiköhän tää tästä. Ihanaa kun on tilaa lisää, yks yö ollaan nyt uudessa kodissa nukutta, ja Jasukin on kyllä aika hyvin kotiutunut, ja viime yön ainakin nukkui normaalisti (kop kop koputtaa puuta)

Jouluaattoa vietettiin miehen suvun kesken ja pukkikin kävi, eikä poika pelännyt ollenkaan, sylissäkin istui ja kahtoi vaan ylös päin et missäs hän on ( ja olen aivan varma että mietti, et pitäiskö kokeilla tuota partaa :LOL: ) Poika sai aivan liikaa lahjoa (jotain 13 pakettia), itse ei ostettu kuin 2 ja sit loput tuli kummeilta ja isovanhemmilta ja muutama muultakin suvulta.. kovasti on nyt uusia leikkikaluja. autoja tuli useampia, ja sit oma kännykkä, puhelin, duploja, kirjan, sit sellaisen litlle people koulubussin, ja sellaisen kenkäsuton jossa on kaikki soivia toimintoja, se tuntus olevan nyt kaikkein kivoin..

Saarun poppoolle
kovasti paranemisia, kylläpä nen pöpöt on nyt ollut teillä riesana, sais jo loppua!

Gothaurin juttuja taas sai hymy suupielessa lukea :LOL:

Olikohan muuta kommentoitavaa... :whistle:

Täällä masu pompannut jo muutama viikko sitten esiin, ja jouluna ainakin muukin suku tokas (joita ei pariin viikkoon ollut nähnyt) et on masu kasvanut...Ihana on kun masu kasvaa, mut silti välillä mieli matalalla...mut ihan hyvään saumaan tuli tää muutto, kun sen avulla on aina välillä jopa hetkeksi unohtanut tän murehtimisen...

Juups, mut nyt kebabpitsan pariin, kun mies toi :p

Jouluisissa muuttotohinoissa piku, Jasu ja "Tintti" 13+0

Iltaa kaikille!

Jouluhässäkät alkaa olla jo ohi. :) Aattona mentiin ensin puurolle miehen vanhempien luokse ja iltapäivällä sitten minun isosiskon luokse, jossa mies toimi pukkina. Illalla oltiin vaan kotosalla.

Nanu sai tosi paljon lahjoja.Mm.Fisher Pricen "laulavan lorukirjan", kellopelin, puupalikoita, nokkamukin,vaatteita,kirjoja yms.Paketteja oli varmaan jtn 15kpl. Lemppari on tällä hetkellä tommonen traktori ja peräkärry.Kärryssä on maatalon eläimiä ja kun niitä painaa niin kuuluu eläimen ääntelyä.Liikkuu myös eteenpäin ja farmari laulaa Piippolan Vaaria. :D

Pikulle
onnea uuteen kotiin!

Huomenna taas lisää,mies toi just grilliltä ruokaa. :p

Villivattu: Meillä myös Jasulla on toi farmi traktori ja se on niin yks kestosuosikki lelu, sekä toi lorukirja on myös ollut ja sitä kanssa kyllä jaksaa lueskella, ja nappeja painella kuukaudesta toiseen...hyviä leluja ovat..

iidukka:oletko antanut vettä kun herää ja ei meinaa asettua?Mä nyt viime yönä valvoskelin taas Ellin kanssa 24-2.30 ja nukahti vasta kun annoin vettä pariin otteeseen.Maitoa sai sit vasta 5 aikaan..
Meillä nyt joku levoton ja nälkäinen kausi menossa ehkä tämä rauhoittuu.

Elli muuten otti eilen ensimmäiset askeleensa! ja Tänä aamuna toisen kerran :heart: :heart:

Kohta lähdetään aleen katsomaan ja syömään ja sit katselemaan hiihtoja..perhana kun ne sattui tähän aleaikaan kun olisin mielellään kierrellyt kaupoissa kauemminkin mut miehellä kiire niitä katsomaan..

Elli nukkuu päiväunia ja mä voisin mennä pukemaan päälle vihdoin.
:wave:

Meillä liityttiin nyt sairastelijoihin kun esikoisella alkoi vesirokko. Tarttuis nyt sitte heti noihin muihinkin ettei tarttis kuukautta olla karanteenissa :kieh: joten Gothis :attn: tarkkaile Samponkin vointia käsittääkseni voi tarttua jo ennen kun nuo näpyt ilmestyy (joku mulle väitti että voi tarttua jo 2vk ennen kun näpyt tulee, mutta en kuinka todenperästä on). Piti lähteä uudenvuoden päivänä kyläileen mun vanhemmille, mutta taitaa nyt jäädä haaveeksi. Kaverin muksunkin pitäs syntyä hetkenä minä hyvänsä, mutta tarttee kyläily sielläkin jättää toistaiseksi. Toisaalta ihan kiva että saa nyt hoidettua tän vesirokon pois päiväjärjestyksestä. Mieskin on vaan keskiviikkoon asti työreissussa ja sitten pitää isäkuukauden niin on sitten helpompi pyörittää tätä sairastupaa.

Valtsu on taas kekannut hienoja uusia taitoja, osaa kiivetä keskimmäisen sänkyyn itse ja samoin noihin lasten nojatuoleihin pääsee helposti seisoskelemaan. Ihme kyllä ei ole pudonnut mistään pahasti vaika välillä on onnistunut livahtamaan ruokapöydälle konttailemaan kun tripp trapp tuoli on jäänyt kaatamatta lattialle (tarttee siis olla aina kaadettuna kumoon kun siinä ei istuta muuten Valtsu käyttää tikapuinaan). Nämä kiipeily puuhat on työllistäneet Valtsua niin ettei ole pikkuherraa joululahjat kiinnostaneet ollenkaan. Vähän on tommosta ammuvaa lehmää pahoinpidellyt, mutta muuten kiinnostais vaan isoveljien pikkulegot, joita sitten näkyy tuossa pepusta tulevassa lopputuotteessa aina välillä olevan :headwall: , mutta hyvin on kulkeutuneet pois ihan luonnollista reittiä.

Tuli muuten mieleen kun noista vuotaneista vaipoista oli puhetta. Että kannattaisko kokeilla pissattaa muksut ennen nukkumaan menoa. Valtsu ei potasta ymmärrä (vaikka pöntöllä käy kyllä kakalla), mutta kun antaa ilman vaippaa viipeltää niin lirut tulee varmasti. Annan Valsun "raikastella" aina ennen päikkäreitä ja yöunia sen verran että pisut tulee. Vaikka saakin maitoa ennen unia niin pissaa tulee huomattavasti vähemmän kun rakko on tyhjentynyt kunnolla ennen unia. Suosittelen kokeilemaan vaikka vähän siivoomista toki tuleekin :D

Nyt pyykki rumbaan..

maxmilian:vesirokko tarttuu 2 päivää ennen oireiden alkamista ja vielä viikko senkin jälkeen.meillä kaveri kävi kylässä niin et samana iltana lapselle tuli rakkuloita mut ei tarttunut lapsiin silti..kumma juttu.paranemisia!

Heip!

Ellille onnittelut uudesta taidosta :flower: Meillä on tänä aamuna kiivetty eka kerran, tollasen duplolaatikon päälle, siinä hän seiso niin tomerana ja nauro ja mä vaan hetken kattelin että mikähänä sille tuli ja sit hokasin että hän on ite kiivennyt siihen päälle :LOL:

Pikulle onnittelut uuteen kotiin :flower:

Jospa Iidukankin poika pian hokais ettei sitä maitoo tarvita enää öisin :hug:

Maximilian ja Saarun poppoille kovasti paranemisia :hug:

Juu eilen me sitten rynnittiin heti alee ja muutama kassillinen löyty ja kaikki ale tavaraa :D Itelle paitaa ja ulkoilupuku, pojalle seuraavan koon vaatetta vähän, sit sen herätyskellon löysin ja mies valkkas "pojalle" duploja ku oli alessa :LOL: Ite se niillä rakentaa ja poika sitten purkaa :D

Muuten ompi sit aikaa vietetty tässä kotosalla ja ulkoillen. Tänään pitäs viä lähtee käymään kattoos lenkkareita jos löytyy ja mun vanhemmat tulee käymään.

Niin ja tuosta pissaamisesta, ni mä eilen rupesin potattaan poikaa, molempina aamuina saatu nyt pissat pottaan, ja totta tosiaan täytyy ennen uniakin potattaa, jospa rupeis auttaan ongelmaan. Nyt poika on tosin heräilly öisin ni on siinä vaihdettu ihan suosiolla vaippa sitten.

-c-

maximilian: Kiitos vinkistä. :flower: Täytyypä kokeilla. Välillä ollaan potatettu ennen yöunia ja pitäisi ottaa ihan tavaksi. Tosin usein ei väsyneenä malta istua potalla, mutta jospa antaisi sitten tosiaan konttailla täällä hetken vaipattomana.. :D

HeMa: Ei olla vettä annettu. Tänään miehen mukaan poitsu heräsi vasta 5 maissa, mutta sitten olikin jo nälkä eikä enää asettunut vaipanvaihdosta huolimatta. Puoli kuuden aikaan noustiin sitten suosiolla puurolle vaikka väsytti taas ihan älyttömästi...Mutta jospa se tästä ja Emil aikanaan oppii ettei yöt enää ole ruokailuja varten. Toivotaan. ;) Mullahan on enää 1,5 viikkoa kotiäitiyttä jäljellä, joten senkin puolesta toivoisi että alkaisi yöt pikkuhiljaa rauhoittua että jaksaa aamuisin kouluun herätä ja ennen kaikkea pysyy tunneilla hereillä. :LOL:

Pikulle paljon onnea uuteen kotiin! :flower: Meilläkin olisi tässä enää 4 viikkoa aikaa seuraavaan muuttoon, sitä odotellessa. ;)

Pikulle tosiaan onnea uuteen kotiin! :flower:

Mä olen yrittänyt Elliä potattaa mutta ei suostu siinä istumaan vaan huutaa ja nousee pois.Esikoisella tässä iässä saatiin kakat pottaan useimmiten..
Elli on 2-3 kertaa päivässä vaipatta ja usein pissii lattialle sit mutta täytyyhän sitä välillä ilmakylvyttää.Mä en ole ajatellut että öisin itkisi märkää vaippaa, pitää kai kokeilla sitäkin sit jos vaihtais yöllä.

Maximilian. No mie en usko, et siinä olisi niin pitkä itämisaika. Joku muu pöpö kyl kiusaa meitin pikkusta. Nuha on jo kestänyt yli viikon ja eilen ehtoosti sitten iltapuuro löytyi lattialta.. :x Kuten myös aamupuuro :x Tuskin mitään mahatautia on, kun söi kuitenkin hyvin ja ei ole valitellut mitään. Sillonhan sen jonkin sortin oksutaudin aikana Sampo kiemurteli ja huusi, nyt vaan leikki jatkuu vatsantyhjennyksen jälkeen. Jospa tämä on nyt merkki siitä, ettei puuroa enää haluta syödä vaan täytyy siirtyä tosimiesten aamupalaan. Johonkin dinosaurus-jogurttiin ja pupu-kaakaoon :whistle:

Elli :flower:

Pikun perheelle onnea uuteen kotiin :flower:

Sairastelijoille jaksuja.

Käytiin eilen pitkällä shoppailulenkillä koko poppoo. Sampo sai pöksyt ja mä käytin lahjakorttini lankoihin :ashamed: Lankoja varten se olikin, mutta mutta.. Aikamoinen touhu olikin sen lahjakortin kanssa. Äidilläni on semmonen vinksahtanut tyyli laittaa kirjekuoret aina jonkin muun lahjan kanssa samaan pakettiin. Niitä ei voi ikinä laittaa paketin päälle vaan aina piilottaa pakettiin.. Yleensä oon aina kohnannut kaikki paperit kertaalleen läpi, kun lähes joka vuosi jossain paketissa on joko rahakuori tai lahjakortti.. Silloin torstaina, kun mentiin Poriin niin oltiin otettu energiajätteet mukaan, kun täällä tuppukylässä ei semmosta ole. Biojätteet vein jo ennen joulua (juu, kierrättämiseni on saanut hieman fanaattisia piirteitä :snotty: ) Sitten äiti alkaa puhumaan lahjakortista, joka on siis lankoja varten. Mä olin siinä ihan uuvattina, et mikä hiton lahjakortti..? No sitten äkkiä soitin ukolle, et heittikö se jo ne energiajätteet pois. Ei ollut heittänyt niin oli sitten kaivanut ne läpi. Ei ollut mitään lahjakorttia siellä. Illalla kotiin tultaessa menin komppaamaan lahjani uudestaan ja siellä se äidin kertoman mukaan "iso 30cm pitkä kirjekuori" oli. Hanskaparin välissä oli teipattuna tavallistakin pienempi kirjekuori :eek: Vaikka olin aattona katsonut niitä hanskoja niin en ollut sitä kuorta huomannut siinä välissä :LOL: No onneksi löytyi, oon taas 8 kerää ja yksiä pyöröpuikkoja rikkaampi :D

Kiitos Hema taas tiedoista :flower: onneksi toi oireeton tarttuminen ei ole ton pidempään, mehän oltais 2 vk:n aikana keretty tartuttaan puoli kylää :LOL: No joka tapauksessa kaveri oli tänään pyöräyttänyt pikku tytön maailmaan :heart: tuntuu kurjalta kun en nyt sitten viitsi mennä katsomaan ton vesirokon takia :'( ystävyyttä meillä on takana 20v ja oli kovasti odottanut että tulen, no eipä se vauva vielä kauhean iso ole kuukaudenkaan päästä.

Moi.
Meillä jatkuu huonot yöt, monta tuntia on nyt saanu yössä valvoa. Jos ensi yönä ei pysy turpa rullalla, niin sitten mennää lääkäriin huomenna. Pitääkin itsekin kokeilla tuota vesipulloa antaa yöllä, saattapi tietysti vaikka janokin olla, kun nyt on siirrytty suolasiin ruokiin.
Joko muilla syödään 1-v purkkiruokia? Itse ostin satsin, ja hyvin uppoaa pojalle, kun enempi on makua mitä 8kk purkeissa.
Huomenna lähden alennusmyynteihin YKSIN, ja saatan viipyä aika kauan :whistle: ;)

Yhteistyössä