**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Nyt taas röyhkeästi vaan tätä omaa napaa :ashamed:

Kiitos kaikille tsemppauksesta, tiedänhän mää että suurinosa on vääriä hälytyksiä, mutta kyllä nää on niin vaikeita asioita, että pistää miettimään ja vaivaa..ja varsinkin juuri se epätietoisuus.
nyt kopsaa..vähän toiseen ketjuun kirjoittamaani..
Me käytiin tänään yksityisellä ntultrassa, kokeneempi lääkäri katsoi paremmilla laitteilla kuin tk lääkäri, ja hän sai turvotukseksi 2.1 ja meinas kyllä et ei 3vrk pysty niin paljoa muuttumaan, ja jos muutuu, niin isommaksi. Et tuon perusteella hän ei kyllä menisi meinä istukkapunktioon, vaan odottaisi ensin sen veriseulan tuloksen ja menisi sitten vaikka ennemmin siihen lapsivesipunktioon..Eli meillä on maanataina varattu jo aika siihen toimenpiteeseen, ja sinne neuvoi menemään, mutta sanoi että voidaan jutella siellä niistä vaihtoehdoista..koska kumminkin meinas et se keskenmeno riski on olemassa, et sit voi käydä niinkin että tehtäis punktio ja menis kesken ja muutaman päivän päästä tulisi veriseulan tulokset ja ne voivat olla ihan normaalit..että kyllä me varmaan nyt uskotaan tätä läääkäriä ja hieman odotellaan eikä hätiköidä Ihana lääkäri oli, olen hänellä käynyt esikoista odottaessanikin..
Ja voi miten ihanaa oli nähdä taas pikkuinen ja saatiin varmaan joku 15 kuvaakin mukaan :heart:

Piku: :hug: ihanaa että saitte positiivisempaa tulosta.

Katja:täällä myös uneton äiti.Mä olen jo viikon Ellin kanssa valvonut öisin ja ne pätkät ei ole ihan lyhyitä.Kipuitkua on ja nyt tänään luulen että syy löytyi.Neidillä pukkaa vissiin poskihammasta läpi.tai ainakin sen mitä sain tihrustettua niin näyttää pieni valkoinen piste ikenessä olevan.Voi kun se olis nyt tää se meidän syy.Sulle tsemppiä vaan...eiköhän nää liki vuosikkaat voi jo olla ilman sitä maitookin, itse annan nyt vielä kun on kipeenä ollut mut voishan tuon itsekin jo lopettaa :whistle:

Ollaan oltu tänään koko päivä kylässä ja nyt on takki tyhjä.Kummipoika ja H piti sellaista menoa koko päivän että oksat pois.ne on siis ihan kun sisarukset koko aika tukkanuottasilla B) onneksi sentään osa leikeistä sujuu ongelmitta.

Huomenna lähden parin kaverin kanssa iltasella syömään ja vähän kaupoille.Muuten ei erityistä viikonlopulle tiedossa.

Illanjatkoja
:wave: :wave:

piku: Tottakai saa, ja pitääkin omaa napaa kertoilla. Ihana kuulla että vähän parempia uutisia tullut :hug: Toivotaan nyt että veriseulan tulos on ok!!

HeMa: Kannattaisko jo varuilta antaa pronaxen-satsi Ellille illalla? Vai ootko jo kokeillut lääkitä edellisinä öinä?

Niin ja vielä tuosta turvotuksesta..niin hän puhui et rajana ois 2.5..eli tuo tulos on ihan normaali, ja välillä jopa sanoi ettei misään nimessä punktioon, kun olen nuori ja ei oo vielä edes veriseulan vastauksia odoteltu yms.. meinas että hieman hätiköityä...onhan tässä parempi mieli nyt, mutta silti hieman semmoinen olo et ketäs tässä nyt oikein uskoisi, kun puhuvat hieman eriluvuista rajana yms. Mut ehkä tosiaan tuota lääkäriä, koska hän itse nimenomaan työskentelee siellä sikiötutkimus yksikössä...

Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Anskuliini: Mä yhdyn tohon Katjan kommenttiin. Mut hyvähän on että kattovat. Välillä tuntuvat neuvolan tädit menevän vaan niillä käyrillään.
toi on kyllä totta. en mä siitä yhtään huolissani ole koska poika on aina kasvanut hyvin.. mutta en viittiny vastaankaan sanoa siit kontrollista.. sielläkin oli joku sijainen nyt ettei se vakkari täti..

Piku Ihanaa että näyttää jo valoisammalta! :hug: Kovasti tsemppiä sinne!

HeMa Taisin aiemmin unohtaa vastata, mutta tosiaan seuraava neuvolakäynti on vielä täällä, tuohon koulun yhteydessä olevaan neuvolaan eli varmaan on sama kuin teillä? Onko siellä millainen täti? Mä kyllä jo odotan tuota käyntiä, meillä poitsun kanssa perättäiset ajat. Jotenkin vaan nyt kaikkien yöhulinoiden ja muiden jälkeen kaipaa sitä, että pääsee vähän purkamaan mieltä.. :whistle:

Ruoasta Me jo vähän kokeiltiin mennä kotiruoalla, mutta Emilillä alkoi posket heloittaa. Ilmeisesti liikaa mausteita oli kuitenkin vaikka suola jätettiin pois tai jokin muu ei sopinut. Jospa sitä nyt pikkuhiljaa kuitenkin uusi yritys ja siirtyminen kotiruokaan. Yksi hyvä syy olisi se, että mua niin etoo noi valmisruoat eikä oikein innosta niitä syöttää kun oksettaa itse se haju. :x Kokkareista meillä oikein tykätään, joten se ei ole ongelma. :D Piparia on meilläkin maistettu kylässä ollessa, isoisoäiti syötti.. :whistle: Mutta ei ole kyllä tavaksi tarkoitus ottaa, eikä poitsu oikein edes tainnut tykätä, oli ilmeisesti vähän liian voimakas maku. :D

Vedestä
sen verran, että täällä myös yksi varsinainen vesipeto. :D Vedessä viihdyttäisiin vaikka kuinka pitkään. Koiran vesikuppia ei voi pitää lattialla, muuten siellä olisi joku pikkupoika jatkuvasti uimassa..Sen takia kuppi on aina ylhäällä kun keittiössä ollaan, ja lasken alas vasta kun mennään toiseen huoneeseen. Tosin meilläkään ei ole viihdytty selällään vauva-asennossa kylvyssä sen jälkeen kun opittiin istumaan ja myös vauvauinnissa turha yrittääkään kääntää selälleen tai tulee raivokohtaus, Gorthaur ootko kokeillut Sampoa istuttaa ammeessa jos siitä tykkäisi?

Yöunista ja rutiineista:
Meillä tää muutto on aiheuttanut takapakkia ihan kaikessa. Päivärytmit edelleen sekaisin, illalla nukahtaminen vaikeaa ja öisin heräillään monta kertaa..Parin viikon päästä tulossa lisää muutoksia kun aloitan opiskelun ja vajaan viiden viikon kuluttua uusi muutto. Eli ei varmaan ainakaan helpota tulevat muutokset tilannetta.. :whistle:

Aamuyöllä ruokaillaan edelleen myös täällä. Tosin en tiedä tarvitsisiko tuo sitä enää oikeasti vai onko vaan tapa..Tällä hetkellä ei ole energiaa alkaa siitä pois opettamaan kun tuntuu että muutenkin yöt yhtä heräilyä. Mutten sitten tiedä, että auttaisiko se muuhunkin yöhön jos jättäisi tuon viimeisenkin syötön väliin. Imetän edelleen, ja oon tässä pohtinut, että helmikuussa olisi hyvä aika vieroittaa kun mies on isäkuukaudella eli poitsulla kuitenkin tuttu hoitaja. En usko että itsekseen mihinkään vieroittuu, kyllä se päätös on mun tehtävä ellen sitten aio tuota 7-vuotiaaksi imettää.. :LOL: Joo, luulen että se 1-v.+ on meille takaraja, että sitten saa jo riittää.

Iidukka:minä kyllä tykkään meidän terkasta.On sellainen ettei kauheesti yritä neuvoa tms. vaan odottaa että itse kysyy asioita ja sit kyllä neuvoo.Mutta tosi mukava on.Itse olen saanut puhuttua kaikista asioista ja meillä on ihan hyvä keskusteluyhteys.Me jäädään rupattelemaan jos kadulla törmätään =)

Meillä meni yö 4 herätyksellä ja aikamoisilla itkuilla taas :/ maitoa sai sit 2 kertaa aamuyöllä ja nukkui jopa 7...On kyllä ollut raskas viikko, pitää vaan toivoo että käänne parempaan tulossa.Täytyy tänään taas kurkata suuhun että miltä siellä näyttää.
Nyt pitäis nostaa kankut tästä penkistä ja lähtee pölyjen pyyhintään ja lakanoiden vaihtoon.Illalla sit syömään lähtö
Roikun taustalla :LOL:

Hyvä Katjan Aape!!!
Juups mä katsoin äsken Ellin suuhun ja eka poskihammas raivannut tiensä läpi.Kyllä mä tiedän että aikaseen hampaat on tullu mut että poskihammas jo nyt...onneksi toinen ei pullota vielä että ehkä saadaan tauko taas hammaskivuista kunhan tää episodi saa päätöksen.

Iidukka:mehän voidaan sit vieroitusvinekkejä antaa toisillemme.Mulla olis se edessä myös,kunnolla aloitan 1v jälkeen kun saa sit antaa tav.maitoo jo tilalle.Helppoa ei tule olemaan,sen tiedän.
Imetystietosivuilla oli että lajityypillinen vieroitusikä on 2,5-7 vuotta että siitä sitten revitään huumoria :LOL:

Voi että kiva kuulla Piku et saitte paremmat uutiset. Kyllä mä ainakin tuohon jälkimmäiseen lääkäriin luottasin. Kuitenki tuota tekee työkseen ja on sen alan erikoislääkäri. Kävittekö Gynellä ultrassa?

Mitähän täällon ollu jutun juurella, minäku oon taas niin touhuissani (hädissäni) koittanu säätää kaikkia joulujuttuja. Ostoja, kauppalistaa jouluksi, joulukortitkin on nyt vasta tänään projektissa. Eilen sain otettu kuvan jossa kaikki 3 poikaa nököttää tonttulakki päässä. Maanantaina ite käyn viemässä postitettavat kortin töihin, niin kerkiääpi vielä jouluksi ihmisille :whistle: en yhtää myöhässä oo..

Hyvä et alkaa Aapella yöt sujumaan. Tottahan se on et joskus takapakkia tulee mut nekin jaksaa paremmin ku on etes pari hyvää yötä siin välissä. Meillä Luca kyl taas nukkuu hyvin, sitte ku vaan nukahtaapi. Tämä nukahtaminen ollu nyt ongelmana. Eilenkin nukahti ja sitten heräs ja millää ei asettunu uudestaa unille.

Joo, om meilläki piparia annettu :ashamed: Kuvaankin sain asettuu hianosti ku piparilla lahjoin :heart:

Meilläki Luca kyl tykkää vedestä, mut kanskaa ei tykkää et kipattais selällee ammeesee. Varmaa joku refleksin omainen juttu lapsilla..

Miten muilla vkl suunnitelmissa? Onko kauhiat joulukiireet? Täällä parit lahjat vielä puuttuu ja kaikista lahjoista kääreet :whistle: Hommaa siis on!

Mulla lahjat on paketissa, joulukortit on jo perilläkin ja nyt teen kaikkee pikkuhommaa täällä minkä nyt lapsilta ehdin.Mies on tänään töissä ja huomenna tulee Ellin kummin kylään ja sit pitäis ajella anopilta hakemaan perunalaatikot pakkaseen jotka sit aattona paistelen joulupöytään.
Porkkanalaatikonkin teen aatonaattona vasta niin ei tarvi pakastella välissä.Muutama pipari pitäis tehä ja koristella ja mitähän vielä :whistle:
kaipa sitä pikkuhommaa riittää loppuun asti =)

anskuliini:hyvä se on että ovat tarkkoja vaikka 100g sinällään on vähän ,varsinkin jos on just lähtenyt liikkeelle.
mut se on kai se periaate että painon pitäis näillä aina nousta tai muuten ovat huolissaan =)

Onpas Saarulla komea poikakatras :heart:
HeMa: Onpa tosiaan aikaseen tullu Ellille poskihammas. Albertilla edelleen vasta 4 hammasta, katkonaisia öitä on siis edessäpäin vielä paljon tiedossa. Tosin en tiedä miten paljon Aape huutaa hampaiden tuloa, kun aiemmat hampaat on tullu aina 2 kerralla, ja molemmilla kerroilla on ollu muutenkin kipee, ekalla kerralla oli korvatulehdus, ja tokalla kerralla vauvarokko.
Juu, olis se aika "hupaisaa" imettää vielä lähemmäks kouluikäistä :LOL: Ajatuksena kyllä oikeesti aika :x :snotty:

Aape on päiväunilla, niin pitihän se koneella tulla piipahtamaan, vaikka ollaankin mun vanhemmilla :D

Katja:mulla on näillä tytöillä hamput tulleet ajoissa.Ellillä nyt siis 9 hammas.Kummallakin ekat ihan siinä 3-4kk vaihteessa ja tasaseen tahtiin siitä eteenpäin.Katselin just et H:lla poskihammas tuli 1v2kk ja kulmat siinä 1.5 v et Ellillä sit vielä aiemmin vissiin tulee.Esikoinen huusi kaikkia hampaita mut Ellillä tää poskihammas on huudattanut jo viikon että hohhoijaa.tänään ei ole syönyt kun puuron ja jogurtin ja meni just toisille unillekin.väsyttää se hampaan tulo.
Sit kuulin just naapurilta et sillä itsellä oli vauvana tullu korvatulehdus joka kerta kun hammaskin :eek: aika hurjaa!

Iidukka. Kyl sampo istuu ammeessa, mut ei saisi laittaa makuulleen laittaa eikä laittää vettä päähän. Ois vaan helpompi pestä makuullaan.

Tultiin eilen tänne mun äitin luo viikonlopuksi ja totta helvetissä Sampolla alkoi nuha ehtoosti. Nukkumisesta ei tullut yhtään mitään. Nukkumaan meni vasta puoli kymmeneltä ja heräsi puolen tunnin päästä. Sitten seuraavan kerran klo23 ja sitten 00 ja oli hereillä pari tuntia.. Sitten nukkui puoli tuntia ja heräsi taas.. Loppuyön heräili tunnin välein.. :headwall: Nokka ihan tukossa ja ei minkään sortin nenäimuria ollut. Ois tietty voinut käydä yliopistonapteekissa, joka on klo 22 asti auki, mut ei sitä aatellut sitten. Pari kertaa on ennenkin ollut nuha ja pari kolme kertaa yöllä on vaan herätty sillon. Haettiin kaupasta nyt sitten vaan pikkuniistjä jos ensi yö menis paremmin.
Mulla oli tänään neuletapaaminenkin ja kyl tuntui tosi kivalta mennä sinne tommosen yön jälkeen. Soon kyl v*n kumma, kun mulla on jotain suunnitelmia niin joka kerta jotain tämmöstä on :headwall:

Meillä ei ole oikeen mitään vklsuunnitelmia. Ukko on yksin kotona ja toivottavasti edes tekee "tietokonehuoneen" valmiiksi. Me mennään houmenna ainakin tuomaanmarkkinoille ja mä meen tohon läheiseen jättirppikseen. Mulla on taas noita s-ryhmän lahjakortteja, kun sain niitä osallistuttuani tutkimukseen. Jospa menisi ne tuhlaamaan johonkin höpönlöpöön :xmas:

Hema eli Ellille siis tullut ns. neloshammas (=poskihammas) jo? Meillä on nyt tullut alhaalle kulmahampaat (eli poskihampaat) ja ylhäällä on ihan kohta läpi myös kulmahampaat, ellei ole jo tullut.. Komea purukalusto alkaa olemaan kun 10 hammasta näkyy selkeesti (+2 siellä ylhäällä pilkottaa) :kieh: . Meillä selkeesti kivuliaimmat nämä viimeiset hampaat :(

anskuliini ei varmasti mitään ole hätänä teillä tuon painon suhteen. Sen verrran kuitenkin iso poika teillä ja just lähtenyt liikkelle. Mutta hyvähän se on jos ovat tarkkoja. Meidän terkkari on tosi rento noiden käyrien suhteen. Ollaan molemmat tyytyväisiä jos tyttö kasvaa (edes jonkin verran) ja on TYYTYVÄINEN. Meillä siis paino menee selkeesti - käyrillä, mutta eipä siitä valitusta ole kertaakaan tullut.

Itse oli viime yön töissä ja ensimmäistä kertaa yön erossa Roosasta. Ihan hyvin oli mennyt täällä isin kanssa, ehkä vähän myöhään olivat meneet nukkumaan mutta eipä se haittaa. Vielä olisi toinen yö edessä, ihanaa kun sain näistä öistä 2 arkivapaata = ei tarvitse mummin tulla hoitamaan. Eli jos näin jatkuu niin tämä meidän järjestely tuntuu toimivan =) Vielä olisi muutama lahja ostamatta. Onneksi tiedän aika hyvin mitä olen ostamassa, pitää vain löytää ne kaupasta ;)

yllättävän vierkeä Afu ja R

*muoks* Roosa oli eilen illalla ottanut uuden ennätyksensä askelissa: 12 pikku askelta :heart:

Tulin jo nyt tässä kaiken kiireen keskellä toivottamaan:

KAIKILLE TAMMIMAMMOILLE JA MUKSUILLE AIVAN IHANAA JOULUA 2008 JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2009!!!!!

Toivottaa: Tammiäiti ja koko meijän kööri :heart: :flower: :heart:

Afu:kulmat ei siis ole vielä meille tulossa.esikoiselle tuli kulmat vasta ekojen poskihampaiden jälkeen ja näin varmaan Ellillekin.

Tänään sentään Elli syönyt jo aika hyvin että ehkä kipu helpottanut.Mutta kovasti hankaa vielä suuta.

Oltiin anoppilassa kylässä ja Ellin kummi kävi kylässä myös aamusella.Joulupukkiasioita molemmin päin, mä olen Ellin kummitädin lapsen kummi :heart:

HeMa ja Elli 11kk

Meillä joulutohinat alkaneet ja niin ilmeisesti teillä muillakin kun ei eilisen jälkeen ole vielä kirjoitettu.

Me suhattiin jouluostoksille keskiselle, mutta kun ei sieltä "mitään" löydetty niin lähettiin vielä ideaparkiin :eek: Eli näin me osallistutaan ilmastotalkoisiin ajamalla 450 km joululahjojen perässä :ashamed: No hauskaa yhteistä aikaahan tuo oli kun muksut jätettiin kotio isovanhempia juoksuttaan. Huomenna vielä rokotetutkimus käynti ja joulusapuskoiden haku niin homma pulkassa. Sitten saa tiistaina jo hiljentää tahtia käydä hakemassa kuusen jne..

Tammiäiti ehätteli jo hyvää joulua toivottamaan :heart: siitä kiitos ja munkin puolesta RAUHALLISTA joulua ja laiskanpulskeita joulupyhiä :xmas:

Terkkuja täältä jouluisten tuoksujen keskeltä :wave:

Eilen paistu lanttulaatikot ja tänään porkkanalaatikot, sillai melkein kypsiks, sit pakkaseen ja aattona loppukypsennys sitten. Huomenna tulee perunalaatikko. Tänään paistelin myös piparit ja juu kyllähän sitä pojallekin annettiin maistiaisia :p

Jouluruokahommat alkaa olla kunnossa, jälkkärikakusta puuttuu viä aineet. Eli huomenna tai tiistaina pitää piipahtaa kaupalla, huomenna viä siivotaan ja sitten tiistaina saa ruveta ottaan ihan rennosti ja paistelle kinkkua =)

Anskuliini, teillä onkin poitsu samaa koko luokkaa kun meidän poika :) Eiköhän pojalla ole kaikki kunnossa. Meillä 1 v neuvoila saatiin vasta 27.1 ja sillon samassa yhteydessä myös hammaslääkäri.

Hampaista meillä on nyt ylhäällä kakkoset ja toinen keskihammas läpi ja toinen tulee kohta läpi, alhaalla on keskihampaat ja varmaan sieltä pukkaa pikkuhiljaa ne kakkoset kans..

Piku, kiva lukea että saitte jo positiivisempia uutisia :hug:

Meillä siis tosiaan autto ne muumi housuvaipat noin viikon verran ja nyt on taas jo monena yönä herätty siihen että on ihan märkä :headwall: Siis miten tää poika voi pissata niin paljon yöllä?? No tänään haettin pamperseja koko 13-27 kg.. On muuten kumma jos nyt ei imukyky riitä :kieh:

Jaaha, josko menis köllötteleen ja oikaseen koivet.. Aika kovilla oli jalat töissä, onhan se aika juoksemista. Mutta kaikenkaikkiaan hyvillä mielin oli töissä =)

Aivan ihana kuva Saarun pojista.

Rauhallista joulua myös täältä meiltä kaikille :heart:

-c-

Yhteistyössä