**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Hohhoijjaa, minäkin voisin vaihteeksi vähän valittaa :kieh:
Meil on nimittäin menny illat ihan kamalaksi, ikinä ei oo ollu nukuttaminen näin vaikeeta. Semmoiet 1-3h suoraa huutoa on nyt ollu kolmena iltana. Eilenkin nukuttaminen alkoi yhdeksältä, ja 23.15 Albert nukahti lopultakin syliin :snotty: Aiemmin ei ollu kuin kainaloon ottaa, niin jätkä simahti heti. Mikähän tähän oikein auttais, varmaan pitää kohta aloitaa ihan perinteinen huudattamis unikoulu, siirtää jätkä omaan sänkyyn ja antaa huutaa. Vai oisko jollain parempia ideoita??!

Jouluruoista mie en varmaan meinannu tehdä juurikaan mitään, enkä meinannut kyllä ostaakaan. Aatto ollaan miun vanhemmilla, ja joulupäivänä ja tapanina sit kylätellään sukulaisissa, niin mahtaapi sitä jouluruokaa ihan kyllikseen saada.

Jaahas, ruoan laittoon :wave:

Katja:meillä oli tuossa jossain vaiheessa niin että Elli nukahti/rauhoittui vaan syliin ja kapalossa piti olla :whistle: muutama ilta siinä meni ja sit palattiin entiseen.
Voisiko olla että Albert kaipailee jo omaa rauhaa nukkuessa?

HeMa: Mitenhän tuo sitten toteutuisi, kun mie en sitä saa mitenkään tuonne omaan sänkyyn nukahtamaan, tasaisin väliajoin sitä tulee aina kokeiltua, mut kun miten se tuolla omassa sängyssä pysyisi makuulleen, kun se nousee heti seisomaan sieltä ja huutaa niin kauan ennen kuin sen ottaa pois sieltä pinniksestä..

Toivottavasti tää on joku nopeesti ohimenevä vaihe meilläkin.

Katja Kuokin nyt sun ja Heman keskusteluun.. kaverini oli lukenut netistä tämmöisestä unikoulusta että muksu laitetaan sänkyyn ja lähdetään sitten pois. Kun muksu pomppaa ylös ja alkaa huutaa mennään takaisin kellistämään ja esim. laittamaan tutti suuhun (jos siis nousee heti ylös, mennään heti takaisin laittamaan nukkumaan). Eli ei huudateta vaan ravataan siellä "koko ajan" . Heillä oli toiminut niin että ekana iltana oli tarttenut ravata siellä 45 min ihan minuutin välein, tokana iltana enään 10 min käydä taas vähän väliä ja kolmantena iltana oli sitten jo mennyt ihan suosiolla nukkumaan. Kaverini oli kyllä ollut tosi ihmeissään kun oli toiminut noin hyvin.

Meillä käytössä kädestä pitely. Eli annan iltamaidon sylissä sitten Valtsu sänkyyn ja otan pinnojen välistä kädestä kiinni/pidän kättä esim. mahan päällä. Jos nousee ylös kippaan vaan alas ja pidän kädestä kiinni. Eipä siinä tartte pidellä kun noin 10 min niin simahtaa. Mutta jos rupeaa pelleilemään niin lähden huoneesta pois ja tulen hetken päästä takaisin. Sillon viimeistään Valtsu hiffaa että parempi alkaa tekemään unta.

Katja:mä olen opettanut nukahtamaan niin että olen vaan ollut huoneessa ja maannut sängyllä ja vaikka lapsi huutaa niin antaa huutaa.Sit jos ei mitenkään rauhoitu niin ottaa sylliin ja taas takas.tassutan ja silitän kunnes rauhoittuu.Se vaatii työtä, ei ne anna helpolla periksi,niitä joutuu vähän kouluttamaan =) Ellikin tätä nykyä öisin saattaa nousta ja vähän huutaa mut kun huomaa ettei palvelu pelaa niin jatkaa uniaan.tosin ei meillä aina mene kovin hyvin silti jos sille päälle sattuu.

Tosin tätä nykyä Elli on niin puhki kun vien nukkumaan että ottaa tissimaidon ja laitan hereillä sänkyyn mut on nukahtanut ihan samoin tein.Välillä nousee istumaan ja itkemään mut sit käyn uudelleen peittelemässä ja saatan hetken silittää selkää tai masua ja jätän sit sinne.mut 3 kertaa enempää ei näitä ole tarvinnut viime aikoina tehdä.Kyllä mä olen sitä mieltä että tietyt rutiinit on tuottaneet tulosta nyt ja Elli on oppinut jotain.

neuvolassa neuvovat sitä että annetaan huutaa 10min ja sit luoksemeno ja peittely ja taas 10min.Meidän tytöt ainakin olleet aina niin kiihtyviä että paremmin menee kun suht nopeaan peittelee uudelleen.Mä siis en anna huutaa 10min yksin vaan jos on hankalaa niin olen luona kunnes rauhoittuu.Välillä lähden heti pois välillä tassutan.

Tässä kun nyt on pelannut näiden kanssa niin on löytynyt oma hyvä tapa ja just omalle lapselle sopiva tapa nukuttaa.Siksi onkin musta vaikeeta antaa neuvoja kun oma tapa yleensä paras tapa
=) mut meillä nuo hommat toimineet.H:n kanssa näitä kantapään kautta opeteltiin.

HeMa: Meillä kans Aape on semmoinen että se kiihtyy sekunnissa nollasta sataan, kun sen laittaa omaan sänkyyn, niin alkaa semmoinen karjuminen, että tärykalvot soi vielä pitkään kun konsertti on loppunut.
Eikait se muu auta kuin aloittaa kunnon kouluttaminen, ei jaksais :kieh:
Meillä ei kyllä nuo tassuttelut nykyään auta, skitsahtaa vaan enemmän jos moista yrittää. 6kk iässähän opetin Albertin jo kertaalleen omaan sänkyyn nukkumaan tassuttelun avulla, mut sitten 7kk iässä korvatulehdus+2 hammasta tuli yhtä aikaa, ja yöt oli niin järkkyjä että pakko oli ottaa viereen, ja sille tielle sit jäi :snotty:

auttaisko jos olet vaan vieressä ja kun nousee ylös laitat makuulleen ja et tee sen kummempaa.tai sit kun rauhoittuu niin poistut huoneesta ja jätät nukahtamaan.
kyllä minäkin olen joutunut huudattamaan vaikka karmeeta se on mut sen verran että hoksaa että nyt on uniaika ja palvelut loppu =) mut en siis ole huudattanut 10min yskinään vaan ollut sit aina vieressä tyynyt korvilla...
mut sit välillä sitä on ottanut helpommankin tien ja lopulta Elli nukahtanut välillä tissille.

ja kun sä kerran olet sen jo kerran opettanut niin uskon että Aape muistaa ja hoksaa jutun nopeaan.
Jaksuja :hug:

Äh kirjoitin pitkän tekstin ja se hävisi. :kieh:

Unikoulusta
en ole itse huudattanut edes 10min, meilläkin poitsu raivostuu nopeaan ja ei kiihtyneenä meinaa rauhoittua millään, jolloin nukuttaminen vaikeutuu entisestään..

Nykyään meillä mennään niin että rauhoittuu iltatissille, siitä hereillä omaan sänkyyn, tutti suuhun ja unirätti kainaloon. Jos meinaa nousta ylös niin kippaan heti takaisin ja silittelen päästä silmien päältä. Varsinainen tassuttelu ei meilläkään ole koskaan toiminut, raivostuu vain enemmän. Jos ei omaan sänkyyn rauhoitu vaan hermostuu niin otan hetkeksi syliin/meidän sängylle kunnes rauhoittuu ja välittömästi takaisin omaan sänkyyn. Ekana iltana saattaa viedä tunnin/kaksikin, mutta jo parissa illassa huomaa tulokset! =) Eli suosittelen lämpimästi, vaatii vaan pinnaa ensimmäisinä iltoina.

Mutta kuten HeMa sanoi niin jokaisen täytyy kuitenkin itse löytää omalle lapselle sopiva tapa.

Tosiaan ei ole ihme jos olisi tarve syödä rautaa, ruoka uppoaa edelleen huonosti ja liha ei juuri ollekaan. Mies teki eilen siskonmakkarakeittoa kun sitä himoitsin. Noh, söin yhden makkarapalasen ja meinasi oksu tulla. :x Siispä kasvispainotteisesti syön, jauheliha ja hampurilaiset maistuu satunnaisesti, joten ei kun roskaruokaa sitten lisäksi. :LOL:

Neuvola-ajatkin sain viimein varattua, vasta 8.1 oli seuraava vapaa aika, joten mennään poitsun kanssa silloin molemmat. Tuleepahan sitten mentyä myöhässä kouluun heti toisena koulupäivänä, joten hyvä ensivaikutelma ainakin on taattu. :D

Hei antakaa mulle vielä vinkkiä että mites meidän iltamaito, kun Aape on tottunut juomaan sen sängyssä. Ja juo sen maidon itse. Ikinä ei oo oikein suostunu pullosta juomaan (eikä aikoinaan tissiä syömään) muuten kuin ennen nukkumaan menoa sängyssä. Niin annanko sen maitopullon Aapelle sinne pinnasänkyyn vai mitenkä? Vai annan juoda sen meidän sängyssä entiseen tapaan, ja maidon jälkeen siirrän pinnasänkyyn? Joo tiiän että maitopullon vienti sänkyyn on huno tapa, mut mut... :whistle:

iidukka:mihin neuvolaan menet?siis tarkoitan että tuohon nykyisen kodin viereen vai jo uuteen?ajattelin vaan että meillä vissiin hetken sama neuvola =)

Katja:mulla kun ei ole kumpikaan tuttipulloa juonut niin en osaa sanoa mitä sen kanssa kannattaa tehdä.mut meillä rauhoittuminen ja maito juodaan meidän sängyllä ja siitä sit siirrän omaan.voisin kuvitella et itse en haluis antaa pulloa pinnikseen...vaikee kyl sanoo.
kokeile sitä että rauhoittutte yhdessä teidän sängyllä ja sit siirrät omaan eli et ei sinne pinnikseen maitoo?

Karsittu lista Taaperopuolelle..(?)

*Tammivauvat 2008*
22.12

anskuliini1POIKA (rv 38), 3500g, 50cm

tammikuussa syntyneet:

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm

3.1

carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm

10.1

Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm

11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm

12.1
Pippuri84 klo7.20 (rv40+3) POIKA 3615g 51cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Kide POIKA

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

22.1

MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm

24.1

Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm

25.1

pikkueppu klo5.06(rv40+1) TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

Tässä ois karsittua listaa taaperopuolelle. Jos joku huomaa et tietoja puuttuu tai on pois kokonaa, olkaa armollisia mulle.. Tahallaa en välttisti oo poistanu. Nyt vähän hätäseen poisteltiin tyttönen ja Cattie oli apurina, kiitos!
Mut ilmotelkaa ihmeessä jos ootta pois listalta..

Hilataan tätä nyt mukana et kaikki varmasti siihen törmää jossain vaiheessa: Mut eipä taida kukaan nyt kirjoittelevista edes puuttuakaan listalta :D

Tekipä terää käydä kunnon sauvakävelylenkki naapurin kanssa. Sai porista ja tuulettaa päätä. MUTTA olipa sitten taas esikko sitten oksentanu täällä sillä aikaa :kieh: Nää taudit on vissii jääny tänne asumaan. Mietinki pitäskö suosiolla soittaa eskariin et ei koko vko tuu..pääsis sitten kunnolla tervehtyy.
Luca jatkaa kans itkustamista ja mikään ruoka ei oikee maistu, varmaa huomenissa lääkärin paikka.

Katjalle tsemppii nukutus ja unihommii, täällä menee tän sairastamisen yms kanssa myös rytmit päin härän peetä:headwall:

Mut nyt iltapuuhii, ei se auta..

Nyt tulee valitusta ja paljon.... Esikoinen alkoi tänään ripuloimaan, ihan koko ajan käy vessassa ja mun pitää mennä pitään kädestä kiinni, kun ripuli kuulemma pelottaa... Niin, ja äsken sanoi, että häntä oksettaa!!! Voi apua! Raukka on ihan poikki ja yrittää nukkua, mutta ei voi kun on niin huono olo. :( Niin, ja Emma ei ole koko päivänä syönyt mitään!!! :eek: Mitenköhän nukkuu yön pelkän maidon voimalla? On nyt sängyssä ollut jo tovin, mutta ei vaan meinaa nukahtaa. Taitaa silläkin olla masu pipi. :| Niin, ja nyt mua oksettaa ihan sikana ja pyörryttää.... :kieh: Eli taidettiin saada oksennustauti! Per**le! Nyt just kun on ihan tajuton kiire töiden kanssa! Helppo saada kirja valmiiksi ke mennessä kun kaikki on kipeinä... Ei siis oo totta! Olis tauti alkanut vasta ke jälkeen, ei nyt.... :kieh:
SAARU: toivottavasti teillä parannutaan pian!
KAtja: mä oon antanut iltamaidon pinnasänkyyn ja yleensä nukahtaa heti sen juotuaan... :heart: Saman tein esikoisen kanssa ja 1,5 v ei enää pulloa saanut ja hyvin silti onnistui nukkuminen ilman pulloa. Jaksuja! :hug:
Jaahas, wc kutsuu :wave:
Neamma ja neidit :x

Iltoja!

Meilläkin sitten sairastetaan... Laura ihan pirteänä ja hyväntuulisena päivän touhusi, vaan päiväunilta kun heräs niin oli kuume noussut :( Kuitenki jaksoi illalla vielä touhuta, vaikka selvästi oli kipeä. Panadolia annettiin ennen nukkumaan käymistä, toivotaan että se helpottaa oloa. Muutoin ei niin flunssanen ole, että aika "jännä" tuo kuume. Nyt varmaan pitäis itekkin olla nukkumassa, kun ei tiedä miten yö menee, vaan minkäs teet täällä sitä taas roikutaan :kieh:

Meillä on lastenhuoneessa käytössä semmonen pistorasiaan tuleva yövalo, ollaan tykätty että se on kiva.

Nyt en muista pitikö jotain muuta kommentoida... Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, ja jaksamista kaikille sairastelijoille ja huonosti nukkuville!

Saaru:ettei Lucalla olis enterorokko jossa rakkulat vaan suussa niinkuin miedän Ellillä.Sehän itki ja kitisi vaan ja ei ollut muita oireita kun syömättömyys.Yleensähän sen huomaa mutta meillä oli tuollai lievempänä.

Neammalle :hug:

Tultiin just kotiin H:n päiväkodin joulujuhlasta ja nyt kyläilemään lähden sit Ellin kanssa.
Tällai aamusta itsellä suht hyvä olo mutta ip kohden on aina huonontunu.Tulee kipuja ja pahaa oloa enemmän.Huomenna nyt sit saa kokeiden tulokset ja sit ehkä niitä lisätutkimuksia tehdään vielä.

Tälle viikolle ohjlemaa vähän liikaakin,pitäis tosissaan huilia että jouluna olis virkeenä =)

Paranemisia ja jaksuja kaikille!

moikka. joku kirjotti että on ollu nukkumisen tai nukahtamisen kans ongelmia.. Meilläkin on ollut edellispäivänä nukutin 1,5 tuntia joka on meillä tosi paljon kun yleensä nukahtaa äkkiä itsekseen tai nukutin ja nukutin rauhottelin sylissä ja taas sänkyyn ja syliin ja sitä rataa jai tse menin viereilelle sohvalle köllimään, muuten tuli kauhea huuto jos lähdin pois.. Ja eilen nukahti hyvin illalla mutta sitte puol 11 heräs ja oli hereil yhteen asti |O meillä poika aina ollut hyvä nukkuja ja nukahtaja mutta nyt varmaan sekottaakun ei olla kotona kun ollaan pappan luona pari viikkoa kun he lähti lomalle thaimaaseen.. Asiasta toiseen, mua ärsyttää kun on joulukuu ja ei ole lunta maassa :kieh: kohta on jo joulu ovella, hauskaa joulun odotusta kaikille =) ainiin ja meillä oli oikeen kunnon syömälakko tossa viikko sitte, mikään ruoka ei uponnu, hyvällä tuurilla hiukan meni jugurttia,muuten oltiin maidolla, nyt taas ruoka maituu oikeen urakalla.. meillä on huomenna 1.v neuvola..

Meillä kuume vähän ainaki laskenut, ilmeisesti kunnon yöunet autto. Laura meinaan nukku 15 tuntia (20-11)! :eek: :eek: Kerran joskus 22 aikaan piti tutti käydä laittamassa, muutoin ei pihaustakaan kuulunu. Aamusella mun oli jo pakko käydä kattomassa, että onhan varmasti hengissä kun ei mitään koko yönä ollu kuulunu.

Tänään kuitenkin nyt sisäpäivää vietetään, ja seuraillaan että nouseeko kuume uudestaan. Eli nyt taustalle roikkumaan :wave:

Tänään soitinkin eskariin et ei tuu esikko loppu viikkoon ollenkaa. Parree nyt sitten sairastella ja parantua sitten kunnolla ettei jouluksi sitten hae mitää jälkitautia sieltä. Aika reippaana on pojat tänään. Keskimmäisen kuumettakaan en oo mitannu ku normiänkyrä taas kukoistaa :kieh: Jospa tämä tästä alkais helpottaa. Mut odotellaan iltaa silloin aina yleensä esikko sitten oksentaa, jos oksentaa. Eilen illallaki oli kivan siivon tehny miehelle tänne ku iiiiiso oksu tuli ja ei oikee kerinny veskii...tai kerkesi, mut pöntön kansi olikin kiinni.. :x
Lucalla ei puuro maistunu aamulla, mut pikkasen jugua sain menemään ja nyt sain spagettia ja lihapullia melkee puol prk alas. Ja aamusella pikkusen napsi pelkiltää tumma makaroonia ja raejuusto sillä aikaa ku me maalailtiin keittiön ikkkunaan tonttuja.
Hema, ei ollu nyt ainakaa suussa mitää. Toivottavasti Lucallaki nyt alkaa helpottaa ku ruokaki maistu.

Jospa tänään pääsis taas hiukan eteenpäin noissa joululahjaostoksissa..

Katja: uniasioista vielä..annan iltamaidon sylissä, Valtsu pitää kyllä itse tuttipullosta kiinni. Valaistusta on tosi vähän ihan vaan valo kajastaa oven raosta. Sitten maidon jälkeen tutti suuhun ja poitsu pinnikseen. Pinnis on meidän sängyn vieressä ja meen sänkyyn köllimään ja pidän samalla pinnojen välistä Valtsun kädestä kiinni. Meillä on pinniksen laidoille heitetty peitot eli ei näe mua (peitot lähinnä sen takia ettei kohnatessaan pää kopise niin paljon laitoihin). Sitten vaan odotellaan että nukahtaa ja hipsin pois. Viime ehtoona Valtsu rupesi sitten kikkailemaan ja nousemaan pystyyn. Olin vaan pinniksen vieressä ja kippasin takasin vaakatasoon ja tutti suuhun. Varmaan vartin kippailin poitsua ja sitten ymmärsi pitää pään tyynyssä. Sen jälkeen pidin kädestä vain n. 5 min kun oli jo umpi unessa. Niin ja yövaloa ei ole huoneessa.

Maijan Laura on sit nukkunut kunnolla, toivotaan että kuume ei enää nouse.
Saaru, kiva että teillä ehkä jo vähän helpottaa =)

Minulla oli oikein mukava kyläreissu ja nyt Elli vihdoin nukkuu päiväuniaan ulkona.Kohta lähden ahkemaan H:ta ja sit kun mies tulee kotiin niin lähden kauppaan.

Sain kavereilta kestovaippoja kokeiluun,pitää kokeilla nyt että miltä niitä tuntuis käyttää jos vaikka innostuis itselle ostaa muutaman ja sillai edes osittain kestoilla.Pyykkikone pyörii kumminkin joka päivä niin miksei..

Mut nyt pitää kohta lähtee taas liikenteeseen :wave:

No nyt on sitten meijän poitsukin tajunnut miten sängystä noustaan ylös. Pariin kertaan yöllä pinniksen reunaa vasten seisoskeli ja mä hiukan huvittuneena seurasin tummia ääriviivoja. Päikkäreillekin kun laitoin niin pariin kertaan sieltä ampas ylös.

Meillä iltasella tehdään niin että Leevi saa unimaitoa meijän sängyllä joko sylissä tai sitten tyynyn päällä. Maidon jälkeen pieni huikka vettä ja sitten omaan sängyyn. Tutti suuhun ja rätti kainaloon. "Jätetään" poitsu sinne ja kuunnellaan olkkarissa alkaako huuto vai ei. Jos alkaa niin annetaan hetki huutaa (välillä ehtii nukahtamaan ) ja sitten mennään kattomaan. Väillä rauhottuu tolla tyylillä ja välillä tassutellaan ja silitellään.

Vihdoin sain sitten eilen tehtyä talven ekat joulutortut. Minä en ite niitä kyllä syö, mut aina ne on johonkin hävinneet.

Sairastelijoita taas riittää, toivottavasti ei meille iske just jouluna...
Paranemisia!

Täällä rytmit aivan päälaellaan, päivä päivältä muuttuu hurjemmaksi.. |O

Siis meillä nukutaan nykyään vähän vaille yhdeksään aamulla (tosin herätään kyllä maidolle välissä ). Ei oo ennen tämmöistä ihmettä tapahtunut! Sinänsä ihanaa nukkua, mutta toinen puoli on se, että herra kukkuu sinne kymmeneen asti iltaisin, eilen puoli yhteentoista saakka. Ja itse olisin ollut valmis petiin jo yhdeksältä! |O

En tiedä sekoittiko tää muutto pasmat lopullisesti vai mikä, mutta rauhalliset illat ja oma aika mennyttä..Toivottavasti tää on vaan joku vaihe.

Käytiin tänään poitsun kanssa kaksistaan hiukan jouluostoksilla ja Rossossa pizzalla. Kovasti Emil hymyili ja flirttaili viereisten pöytien naisille, keltäköhän lienee oppinut. :LOL: Kohta pitäisikin lähteä kummitätiä moikkaamaan, kiva nähdä vaihteeksi muitakin ihmisiä kuin miestä/anoppia. :D

Moikka. Nyt vasta koneelle ehdin, kaverin luona oltiin koko päivä Albertin kanssa leikkimässä.
Viimeyö ei ollut ollenkaan niin paha kuin ennalta pelkäsin. Albert joi omassa sängyssä maidot, ja sitten vähän aikaa sillittelin, ja hipsin makuuhuoneesta pois, huuto tietty alkoi heti, kävin 3min kuluttua rauhoittelemassa, sitten seuraava käynti 5min kuluttua, ja sen jälkeen aina 7min välein. Tunti meni suoraa huutoa, ja sitten simahti. Yhden aikaan itki pari minuuttia, en edes käynyt rauhoittelemassa, neljältä sitten heräsi ja annoin maitoa, sen jälkeen puolisen tuntia itkua, kävin 3 kertaa laittamassa alas makuulleen, sitten seitsemätä itki pari minuuttia, en käynyt rauhoittelemassa, ja ylös noustiin sitten klo. 9.15. Sen takia en vielä seitsemätä ottanut ylös, kun kuitenkin eilen illalla nukahti vasta klo22.
Väsyttää kyllä itteeni, jotenkin en osannu nukkua, kun ei poika ollut vieressä, ja jotenkin sitä odotti/pelkäsi että milloin taas alkaa kamala huuto, pienessä valmiustilassa siis tuli koko ajan oltua.
Paranemisia pikkusairastelijoille! :hug:

Sorry kauheesti tuli nyt omaa napaa..tekstiä oli taas tullu niin paljon että kerkesin vaan joka toisen rivin suurinpiirtein lukea :wave:

Yhteistyössä