**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Gorthaur: vai sai teidän pesutorniepisodi päätöksensä eilen. Hyvä että asia selvisi jollakin tapaa. Sen kyllä ymmärrän etteivät esim. sitä tv:tä halunneet ostaneet, mutta sen liesituulettimen tai astianpesukoneen oisivat kyllä voineet ostaa, kun onhan ne myös ns. hyödyllisiä välineitä.

Leikeistä meillä tällä hetkellä kirjojen lukeminen on ihan must. Itse tuo kirjaa luettavaksi. Varsinkin yksi eläinkirja on ihan suosikki, jossa on siis oikeita kuvia ei mitään piirettyjä. Kirpparilöytö, joka maksoi vain 0,50? :) . Myös erilaiset kurkistusleikit saavat tytön nauramaan, hauskaa on myös kurkata äidin tai isin paidan alle ja löytää sielät napa =D

Vaipoista meillä käytössä Liberon 4-koko. Aamuisin on ollut tosi täynnä, mutta ei oo ainakaan vielä valskannut. Välillä ollaan koitettu housuvaippojakin (päivällä), mutta ainakin mun mielestä niihin mahtuu vähemmän pissaa. Luulen että tulevaisuudessa ainakin isovanhemmat/muut Roosan hoitajat joutuvat turvautumaan housuvaippoihin, koska vaipan pukeminen on välillä ihan mahdotonta :whistle:

Lehmänmaitoa ei olla vielä maisteltu eikä vielä raakana hetkeen juodakaan. Jouluna saa varmasti riisipuuroa maistaa. Siitä tulikin mieleen, että te jotka imetätte vielä niin aiotteko sotkea tavis maitoa + korvikketta alkuun kun tavallisen maidon maistelut aloitatte? . Vai ihanko vaan suoraan tavallista maitoa nokkamukiin?? Mä luulen että en saa enää pumpattua niin paljon että äidinmaitoa vois sotkea tav. maitoon.


Pippurille ja Cattielle onnittelut työpaikoista :flower:

Nyt suihkuun, tyttö heräs hetki sitten 13,5h yöunilta ja itse pitäis mennä tänään iltavuoroon töiihin :wave:

Afu ja R
 
Meillä on liberon 5 koko ja se toimi pitkään hyvin, ja sit on toujours 5 se oli jopa 11-25 kg ja siitä tuli kans läpi.. no nyt on muumin housuvaipat kokeilussa, joku suositteli housuvaippaa jos tulee läpi, ni kokeillaan. On muuten hivenen rasittavaa pestäö joka päivä lakanoita :/ eikä se tietenkään oo pojallekkaan kiva kun herää siihen että on läpi märkä.

Huh mikä tuuli oli kun käytiin kävelyllä, kaupalta tultiin sit bussilla kotiin ku oli maitoo ja vaippa ymsyms

-c-
 
Afu:mä luulen että tavismaitoo tulee laitettua ruokaan ja puuroon eli en varmaan tässä nyt enää korviketta sotke mukaan.alkuun vaan määrät pieniä eli esim.puuroon osa vettä ja osa maitoo...mut meillä vasta hapanm.tuotteet kokeilussa.

Mä kans ostin housuvaippoja ja ihan mukava käyttää välillä niitä kun pukeminen helpompaa.
 
Afu: Aion ihan erikseen tavismaitoa maistattaa alkuun pieniä määriä kerrallaan. Joitain ruokia on jo saanut missä on maitoa, esim. makaronilaatikon oon tehnyt laktoosittomaan maitoon eikä ole siitä oireillut.

Vaipoista: Meillä öisin käytössä Pampersin Baby-Dry, taitaa olla koko 4+ eikä ole kertaakaan falskannut. =) Päivisin on käytössä saman firman housuvaipat, vaipanvaihto kun on yhtä tuskaa tällä hetkellä niin helpottaa vähäsen. Ei nimittäin poitsu tahtoisi pysyä paikoillaan vaipanvaihdon/pukemisen aikana vaan yrittää kontata pois.. :D

Katja harmi ettei työpaikan suhteen vielä tärpännyt, toivottavasti löytyy pian uusia kiinnostavia paikkoja mitä hakea!

Leffassa oli ihan hauskaa, tosiaan muutaman minuutin lyhytpätkä oli niin poitsukin pääsi mukaan. =) Oven vieressä istuttiin siltä varalta että pelästyy, mutta äänet oli ihan sopivalla ja Emil naureskeli vaan. Siellä muutama ammattinäyttelijä toivottikin tervetulleeksi alalle jatkossakin. :LOL: No, saa nähdä, minkä ammatin sitten ikinä valitseekin niin pääasia että itse viihtyy. =) Leffajulisteessakin poitsu poseeraa, myöhemmin saadaan sitten oma kappale myös niin voidaan kehystää poitsun huoneeseen muistoksi.

Neuvolaan pitäisi kohta soitella uudestaan, jos vaikka saisi vihdoin varattua itselle ja poitsulle ajat.
 
Vähänkö saanut taas tosiaan hymy suupielessä lukea tuota gothaurin pesutorni jupakkaa :D siis vaikka ei tietty ole millään lailla hauskaa tuollainen...mutta osaat sen vaan niin hyvin kertoa =) Siis hyvä että pysyit lujana, etkä antanut periksi. Aivan hämmästyttävää, miten ihmiset kehtaavat arvostella toisten elämän tyyliä :/ ei ymmärrä. Ja kaiken huoppu oli tuo että ette SAA SITTEN MITÄÄN JOULULAHJAA, KUN ETTE HYVÄKSY HEIDÄN VALITSEMAANNE, USKOMATONTA. No mutta muista se on heidän häpeänsä..Minä en myöskään kovin koe tarpeelliseksi tuota kuivuria, koska pyykit kuivuu aikasta äkkiä ja en pidä siittä että se kutistaa vaatteita. Se on kyllä myöskin totta että pyykkiteline kyllä tuppaa olemaan aina edessä, oli se sitten missä vaan :kieh:
Meillä pestään tällä hetkellä täloyhtiön pyykkituvassa suurimmaksi osaksi pyykit, ja mies hoitaa ne :saint: se on "ilmainen" joka maksetaan vastikkeessa, ja siellä on 3 isoa konetta, ja kuivaus kaappi sekä kuivaus rumpu..meillä käytetään tuota kuivaus kaappia jonkun verran, se kyllä helpottaa, kun pyykkiä on kerralla paljon pestävänä (yleensä 5-6 koneellista).

Hemalle jaksuja sen pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti selviää, syy siihen.

Pippurille ja Cattielle onnittelut työpaikasta :flower: Toivottavasti Cattien mies ei joudu lomautettavaksi.
Katjalle stemppiä eteenpäin, vaikka ei heti onnistanut :hug: se ei varmaan ollut sitten paras mahdollinen työ sinulle, vaan jotain parempaa tiedossa ;)

Saarulle jaksuja arjen pyörittämiseeen, onneksi ei vatsatauti jatkunut pidempään.

Kaikille sairastaville paranemisia :hug:

Vaipoista: Meillähän oli tuota ongelmaa silloin kauan aikaa sitten, mutta nykyään on vaipat hyvin pitäneet, mutta muistissa on kuinka rasittavaa oli tuo jatkuva lakana pyykki ja yms pojan heräilyt kesken unien tuommoisen vuoksi..

Meillä parhaimmat leikit on piilo ja kukkuu leikit, sekä taaperokärryn kanssa meno..kirjoista meillä ei hirveästi välitetä (varmaan tullut äitiinsä :ashamed: ) ja sit kaikkialla kiipeily on edelleen todella kivaa...

Lisäksi Jasusta on tullut kauhean riipuvainen äidistä, koko ajan lahkeessa roikkuu, ja vessaamkaan ei saa mennä, kun tulee kauhea hysteerinen itku, ja sit jystää päätään oven karmiin :eek: ja muutenkin jystää just tuota päätään joka paikkaa jos ei saa tahtoaan periksi tai sit jalkaa polkee maahan, keneltä lie tempperamentin saanut :snotty:

Lehmänmaidosta meillä ollaan alettu nannin joukossa juomaan ja suurimmaksi osaksi on jo tavismaitoo..oon vaan miettinyt et etenenkö liian nopeeta..joku puoltoista viikkoa on harjoiteltu niin et ensin kerran päivässä, ja nyt tällä viikolla jo kaikki 3 kertaa päivässä..mut mitään oireita ei oo tullut, no kakka ehkä löysempää, mut ei muuta. Miten nopeaa te muut siirryittte, siis jotka on jo siirtynyt?

Muutenpan meille ei mitään erikoista kuulu, samaa rataa, pahoinvointi on pikkasen taa mulla helpottanut, ja ens viikoolla ti se ultra, hui, pelottaa nyt jo...
 
Leikeistä meillä kirjojen katseleminen ja lukeminen on pojan mieleen. Taaperokärrykin on jo kovassa käytössä. Nytkin tuossa polviseisonnassa työntää kärryä :) Piilostakin meillä leikitään ja se saa pojan kunnolla nauramaan.

Ensiaskeleitakin meillä on otettu tosin vain 2 ilman tukea , mutta siitä se jossain vaiheessa lähtee sitten. Ilman tukea seisoo sillai vahingossa joku lelu kädessä, pitkäänkin. Mutta ei vielä yritä nousta ilman tukea seisomaan.
Jalkojaan tykkää nostella, välillä syödessä on yhtäkkiä toinen jalka ruokapöydällä.
Taputtamisen hokasi viikko sitten ja kovasti matkii kaikkea, mitä tehdään. Heiluttaaa ja morjestelee.

Päikkäreistä: meillä nukutaan 1-2 unet. On alkanut nukkumaan aamusta klo 9 asti. Ja sitten ottaa pienet unet, jos ottaa. Toiset unet tulee sitten 13-14 aikaan ja sitten yleensä veteleekin tonne n. 17 asti. Yöt tosiaan nukkuu ilman heräämistä. Sellaset 11-12 tuntia nukkuu siis, etten yhtään ihmettele ettei päivällä tule uni niin kuin ennen.

Pojalle on tulossa ylös hampaita ja niitä vähän itseskelee, kovasti tuttia syö.

Hapanmaitotuotteita meillä syödään, viili, jogurtti,raejuusto,piimä menee. Maitoa oon puuroon lisännyt ja välillä korvikkeeseen sekoittanut. Meillä vatsa on löysemmällä, mutta ei kumminkaan ripulia ja muuta vaivaa ei ole noista tullut. Mutta ainakin neukassa sanoivat että on normaalia.

Tänään pitikin lähteä Cattielle kyläileen, mutta päätinkin pitää kotipäivän.
Illalla tehdään miehen kanssa daim-kakku, kun huomenna mennään miehen kaverille kylään. Huomenna aateltiin myös käydä kukkia varailemassa häihin. Niitäkin tässä sivussa yritän järjestää ja miettiä. Kuka tekisi mitä ja aikataulua yms..

Juupa juu, mitäs vielä..

Jaa niin meillä vaipoista Liberon 4 koko käytössä ja meillä ei kyllä ohivuotoja oo ollut. Harmi juttu Cattie
:hug: toivottavasti muumeista olisi apua.

Niin ja oikein paljon onnea työpaikoista Cattie ja Pippuri :heart:

Hyvät viikonloput kaikille!!
:wave:
 
Ihanan piristävää oli käydä kampaajalla, hiuksista lähti n.15cm pois, mut silti jäi vielä yli olkapäiden hiukset. Mulla on kamalan paksut hiukset, ja Albert on kyllä perinyt minulta hiuksensa, silläkin nimittäin on kohta olkapäille asti hiukset, ja paksut kuin mitkä. En raaski vielä leikkuuttaa niitä :heart:
Albert jäi itkemään kun jätin sen kummitätinsä luokse, mut heti oli kuulemma rauhoittunut kun ovi meni kiinni. Tosi reippaasti oli ollut, pari kertaa oli konttaillut ovelle päin pienen itkun kanssa, mut ei sen kummempaa. Kamalan lyhyeksi vaan taas jäi nuo päiväunet kun joutui vaunuissa nukkumaan, heti heräsi kun tultiin kotia, eli vaan 40min nukkui. No, eiköhän tuo jaksane iltaan asti sillä. Toisille päikyille en kyllä enää nukuta, kun sit ei päästä ennen puoltayötä nukkumaan.

mievaa: Mie oon lähihoitaja koulutukseltani, ja ihan oon etsinyt jotain henkilökohtaisen avustajan tms. hommia, niitä löytyy niin paljon osa-aikaisena mitä vois tehä illallakin.

Tuo vaippaongelma on kyllä ärsyttävä, kun kyse ei meilläkään ole todellakaan siitä, että vaippa olisi täynnä ja sen takia vuotaa, vaan saattaa olla melkein kuiva vaippa, ja pissat on tullu kyljestä läpi. Ongelmaa ei oo ollu päivällä.. Ja minähän vaihdan Albertille yölläkin vaipan kun se herää maidolle, oon huomannu että aamuyön nukkuu sitten paremmin kun on kuiva vaippa. Meilläkin on ollu housuvaipat nyt päiväkäytössä, pitääkin kokeilla niitä yövaipaksi, ei haittaa vaikka niihin mahtuiskin vähemmän pissaa, kun varmasti tulee jatkossakin vaippa vaihdettua yöllä..

Piku: Meillä siirryttiin reilussa viikossa korvikkeesta lehmänmaitoon. Ei tullut vatsavaivoja siitä ollenkaan, niin ajattelin että on ihan sama edetä nopeeseen tahtiin. Ihmettelinkin sitä, ettei maidosta mitään tullut Albertille, kun pienemänä meillä oli ongelmaa monien ruoka-aineiden kanssa, ja vatsavaivoja vaikka muille jakaa.!! Mut hyvä näin.

Mun pitäis vähä lähteä siivoamaan (se on Albertin kanssa niin tehokasta :LOL: ) ja pyykitkin odottais kuivumaan laittamsita, pläääh :snotty:
 
Piti viä tulla oikaseen toi lomautus, eli eihän tuota miestä lomauttaa voi ku se on vuokratyöntekijä mut kun kaikki lomauttaa nykyään ni ei riitä noillekkaan enää hommia ja juurhan tuo kotio tuli.. vähän niinkun jo aavistelin tuota.. Onneks asioilla on tapana järjestyä.

Mä laitoin nyt heti kokeiluun ton housuvaipan.

Tavan maitoon siirryttiin sillee parissa viikkoo vissiin, sillai sujuvasti, en mitannut mitenkään määriä vaan ihan tuntumalla laitoin =) kun meillä ei juurkaan oo mitään vatsavaivoja ollut niin uskalsin aika ripeetä siirtää.

-c-
 
Katja:vao on Albertilla niin pitkät hiukset.Mä tässä odotan et millaiset Ellille tulee kun näyttää ihnasti kiharalle menevän niskasta tällä hetkellä.

Tavallisesta maidosta sen verran että H:n kanssa lutrasin parhaimmillaan korvikkeen,rintamaidon ja tavismaidon kanssa ja kaikki ilmavaivat loppui siihen kun korvike loppui ja siirryttiin tavikseen.Sen koommin ei neiti mahaansa valitellut =)

Elli nukkunut tosi huonosti päiväunia tänään.Kahdet tunnin unet ottanut ja kitinää riittää.Ruoka ei edelleenkään maistu, ehkä se joskus taas syö.
Nyt se tuolla touhuaa huoneessaan,työntelee nukenrattaita ja pulisee :heart: Tosi hyvin tukia pitkin menee ja taaperoa ja rattaita työntelee mutta kävely saa odottaa vielä.

Nyt sit odotellaan et mies tulee kotiin ja lähdetään yhdessä ruokakauppaan.
Viikonloppuja =)
 
HeMa: Juu, Albertillakin on vähän luonnonkiharat hiukset, semmoiset vauvakikkurat :D :heart: Meidän pitää kans lähteä ruokaostoksille, mies tulee varmaan noin 10min kuluttua töistä. Pitää käydä hedelmäsoseita haalimassa kun ne on vuoden loppuun asti 10prk/1,50?. Jos ostais ihan useamman lavallisen, kun kyllähän niitä menee puurossa yms. varmaan vielä pidemmän aikaa.

Mukavat viikonloput täältäkin päin :wave:
 
Heipsis!

Mäkin olen välillä Pikkupeikkoa muistellut ja miettinyt että onkohan hänellä vielä kuvia siellä irc:ssä, olis kiva nähdä miten poju on kasvanut.

Pisut on meilläkin tullut parina yönä ohi, mutta luulempa että meillä "ohivuoto" johtunut siitä että on hiukan huonosti laitettu. Meillä käytetään liberon housuvaippoja silloin tällöin ja normaalisti päivisin on pampers baby dry 4+ vaipat. Yöllä olen myös käyttänyt niitä lidl:n vaippoja ja meillä ainakin hyvin toimineet.

Me käytiin tänään perhekahvilassa ja nestle oli lahjottanut tänne alueelle puurojauheita. Oli mukava taas siellä käydä kun kaksi kertaa on jäänyt väliin.

Gorthaurin tekstejä olen minäkin mielenkiinnolla lueskellut, mutta hyvä että tarina sai "onnellisen" lopun. Meillä miehen vanhemmilla (tai "anoppi" ne lahjat ostaa) on tapana ostella aina jotakin sarjaa. Parisen vuotta sitten ostivat meille savonia aterimia sellasen laatikollisen, seuraavana jouluna käskin ostamaan toisen satsin. Viime vuonna ostivat neljä glögilasia ja tänä vuonna odottelin että olisivat kysyneet toiveita... saapi nähä mitä nyt saadaan, täytyy varmaan ite ostaa satsi noi glögilaseja. Mulla pitää olla noita tollasia reilusti! Mitä mä teen neljällä lasilla jos vieraita on kymmenen... no ainahan voi antaa jokaiselle erilaisen.



Hauskaa viikonloppuja... ja sori kun tulee vaan omaa napaa.
 
Hei!

Mä täällä pikkuhiljaa kesälomaa aloittelen, mitähän sitä loman kunniaksi keksis? :LOL:

Elikkä meillä miehellä alkaa maanantaina isäkuukausi, niin saadaan molemmat olla vuodenvaihde kotona. Mutta muutoin tuo nyt meidän arkeen niin vaikuta.

MAITOON TOTUTUKSESTA: meillä vasta vähän jugurttia maistettu, ja maitoon totuttelu aletaan sitten vasta kun tulee se vuoden ikä täyteen. Tätä ennen varmaan ruokaan laitan osan maitoa ja osan vettä (siis esim. puuroon). Tavan maitoa annan sitten suoraan mukista hörppyjä, ensin pikkasen kerran päivään ja siitä sitten määrää lisäten. En viitsi enää koittaa saisko pumpattua niin paljon, että vois sekotella, ja korvikkeisiin ei enää tässävaiheessa neitiä totuteta, kun näin pitkään on ilman pärjätty.

LEIKEISTÄ: Lauralla myös kiipeily leikit ovat nyt suosiossa, samoin tunnelilla tykkää touhuta. Aika paljon itekseen touhuaa, kävelee huoneessa ympyrää ja levittelee leluja, vaatteita, tai mitä tahansa mitä käsiin saa. Kirjoista tykkää, mutta vaan hetken malttaa niitä katsella, ennen kun haluaa ne suuhunsa. "Kukkuuleikki" jaksaa myös aina naurattaa, ja tykkää myös itse mennä harson tms. taakse piiloon.

Mutta nyt hyvää viikonloppua kaikille, me koitetaan vielä kauppaan ehtiä, kuhan Laura päiväunilta kohta herää.
 
Nyt tulee purkautumista.. :ashamed: Siis hävettää näitä omia pieniä suruja tänne avautua kun muilla on isompiakin murheita, mutta nyt pakko vaan saada purkaa jonnekin!

Siis onneksi tää kamala viikko on kohta ohi! :kieh:

Mitään en ole kotona saanut tehtyä, poitsulla rytmit sekaisin (ilmeisesti hakee uutta rytmiä ) ja harva se ilta kukkunut vaikka kuinka myöhään, päiväunille ei meinaa saada millään ja hereillä ollessaan kitisee aivan jatkuvasti lahkeessa kiinni ja sylissä vaan pitäisi olla. Jos yritän tiskata tai tehdä ihan mitä vaan seisoaltaan niin kitinä tulee..Sitten ainoastaan on hyvä jos istun lattialla leikkimässä meidän pikkuherran kanssa. Ei siinä mitään muuten, mutta kun ei koko päivänä saa poitsun hereillä ollessa mitään tehtyä. :headwall: Viikko sitten muutettiin ja kaikki tavarat edelleen laatikoissa kadoksissa, miehellä ollut duunipaikan jne. kaiken maailman kissanristiäisiä joka ilta tällä viikolla ja ollaan aamusta iltaan oltu täällä poitsun kanssa kaksistaan kaaoksen keskellä..Oon niin kypsä kuin vaan olla ja voi. :ashamed:

Ilmeisesti täällä on joku äiti-vaihe nyt sitten meneillään? Kertokaa mulle että tää on ohimenevää kun ei meinaa hermot kestää! |O Siis toisaalta onhan se ihanaa ja liikuttavaa kun toinen haluaa olla lähellä. :heart: Mutta samalla niin raivostuttavaa kun jos piipahdan vaikka vessan/keittiön puolelle sekunniksikin niin heti tulee kauhea parku ja toinen itkee ihan naamapunaisena ja kyyneleet poskilla..Piku teillä taitaa olla myös sama vaihe meneillään?

Onneksi miehellä on tänään viikon viimeinen iltameno, oonkin sille ilmoittanut että saa loppuviikonlopun viettää laatuaikaa poikansa kanssa ja mä aion sillä välin laittaa tän kämpän kuntoon! Ne laatikot mitä ei pureta tuonne ylimääräiseen makkariin ja loput purkuun ja huusholli joulukuntoon! Kun ei täällä muuten kukaan enää kestä asua, tai en ainakaan minä. Ja oishan se kiva löytää kaikki tarvittavat paperit jne tarvikkeet ennen ensimmäistä koulupäivää. :D

Cattie pahoittelut miehesi työpaikan takia, toivottavasti asiat järjestyvät! :hug:

Katja Mä oon kans öisin vaihtanut vaipan kun oon huomannu että aamuyö menee silloin rauhallisemmin. Usein jos poitsu herää kauhean aikaisin ekan kerran niin selkeästi herää pissahätään, eli hetken kitisee ja sitten huomaakin että vaippa on lämmin. Sen kun sitten vaihtaa niin yleensä loppuyö menee paljon levollisemmin. Mutta kukas sitä nyt märässä vaipassa haluaisi nukkua, Emil on aina ollut kauhean herkkä vaipan suhteen, eli heti on levoton jos on vähänkin kostea. Siisti mies. :D

Huh, erehdyin syömään lohta ruoaksi ja nyt etoo tosi pahasti. :x Viimeksikin lohta syötyäni oli sama juttu, eli ei taida masuasukki oikein tykätä mausta. :x Täytyy yrittää keksiä jotain että saisi tän maun pois suusta äkkiä..

Iidukka & kitinä-Emil 11kk
 
Voi kiitos runsaasta myötätunnosta, armahat palstasisaret. Tässähän melkein liikuttuu :'(

Vaipoista. Meillä on kestoista kaikkia kokoja käytössä s-l :LOL: Muutamat s-kokoset on olleet ihan alusta asti käytössä, nippa nappa menee vielä kiinni :whistle: Vaihdetaan parin tunnin välein. Jos tietty laittaisi parempia imuja niin ei tarttis niin tiheesti.. Yövaippana meillä on Muumin kertikset, olikohan se joku 7-14kg. Passelit on päälle. Aikas harvoin tulee yli. Tänään oli tullut yöhaalareihin asti tavara, kun oli suoli toiminut oikein kunnolla. Sitä edellisestä kerrasta onkin varmaan pari kuukautta..

Leikeistä. Samppis tykkää kovasti räplätä kirjoja ja kukkuu-leikit on myös kivoja. Sitten me tanssitaan tangoo ja äiskä vetäsee "Moottori tie on kuuma". Naapurit varmaan miettii mikä korppi se siellä raakkuu seinän takana :snotty: Kaikki laulut on siis kivoja, suosikki on elefantti-laulu.

Katja. Vautsi, mikä tukka Aapella. Meen äiti väittää, et mulla oli persiiseen asti musta tukka vauvana :eek: Siis semmonen ohut hiussuiro vaan, muuten melko lyhyt pehko. Sampollakin rupee lettiä olemaan ihan kivasti, kohta meitä on täällä kolme pitkälettiä :D

Oon tänään leiponut neljää sorttia huomisia tupareita varten. Tein suklaakakun tommosella illoleipurin sydänvuoalla. Vuoalla, johon ei tartu. Jep jep, revin sen kakun irti justiis ja tuolla se nyt sitten makaa tuhannen p*llun päreenä :kieh: Piti laittaa palautetta, mut ei niiden sivuilla ollut minkään sortin yhteystietoja. Kyllä kismittää vaikken sitä vuokaa ostanutkaan vaan "tarttumattomuuden" takia vaan sen niiiin nätin muodon.. Sai siitä muutaman siivun leikattua, ettei ihan harakoille mennyt koko torttu.
Mun kummisetä sitten soitti tänään, ettei pääse tupareihin ripulin takia. Mulle olisi vaan riittänyt, et sanoo vaan miksei pääse. Setä kertoi myös tavaransa koostumuksesta ja kuinka usein kyseinen lähetys pyrkii ulos. :x Melko vähän sakkia meille tulee huomenna, laskiskelin luvun jäävän siiihen 11 henkeen. Sapuskaan jää varmaan paljon nyt yli, joten niitä sitten puputetaan sunnuntainakin. Karppaus on tauolla nyt seuraavat pari päivää, toivottavasti ei tule paljoa takapakkia :snotty:
 
Iidukka :hug: Koitahan jaksaa siellä, eipä tässä oikeen muutakaan voi sanoa.

Mua taas kiukuttaa kun mies ei pääse taaskaan huomenna vauvauintiin, koska menee veljensä tontille purkaushommiin. Pistää sen veljen oman poikansa edelle... no taitaa ärsyttää ihan turhan takia...

Nyt nukkumaan ja aamulla uimaan. Öitä!
 
Iidukka: Juu meillä tosiaan sama vaihe päällä, koita jaksaa..varmaan ainut joka auttaa on aika, ikävä kyllä..ja niinkuin sanoit, niiin toisaalta on ihana olla niin tärkeä tuolle pikuiselle..mutta asiassa on se pienoinen "toinen" puolikin :kieh: on kieltämättä hieman rasittavaa..

Katja: teillähän on kunnon tukka Allulla..ihana. Meillä poitsu edelleenkin hieman kaljuhko, mutta kyllä sillä nyt on alkanut kasvamaan sellaista hentoa hiusta ympäri päätä, ihan jopa erottaa jo et hiusta on..joapa se siittä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Mun kummisetä sitten soitti tänään, ettei pääse tupareihin ripulin takia. Mulle olisi vaan riittänyt, et sanoo vaan miksei pääse. Setä kertoi myös tavaransa koostumuksesta ja kuinka usein kyseinen lähetys pyrkii ulos. :x
Gothaur: :LOL: :LOL: :LOL: taas sai hymyn suupieliin!

vaikka siis yök asia...taidan olla väsynyt. Nyt pehkuihin... |O
 
Iltaa!
Sain sitten 10 min sitten Emman yöunille! :kieh: :kieh: :kieh: Meillä on rytmit ihan perseellään ja yötkin menee huonosti. Niin, ja koko päivä roikutaan äidin sylissä ja puntissa kiinni, joten nyt sitten kotitöiden kimppuun vielä kun taas ei oo mitään saanut päivällä tehtyä! :kieh: Eli meilläkin joku äiti-vaihe päällä.
Pikulle ja Iidukalle jaksuja saman äiti-vaiheen jaksamiseen! :hug:
Katja: harmi kun et saanut työtä, onnea uuden etsintään! :hug:
Gorthaur: :LOL: :LOL: :LOL: täällä ihan nauraa räkätän sun juttuja! Mutta kurja kun kakku meni harakoille! :hug: Toivotan hauskoja tupareita!
Niipa: suloinen vaavi :heart:
Vaipoista meillä on käytössä pamperssin tarra ja housuvaipat. Ei ole vuotanut öisin ohi, vaikka minä en vaippaa yöllä vaihda. Toi neiti kyllä pissii aika vähän yöllä, joten ei ole tarvettakaan. Päivällä saakin vaihtaa 2 tunnin välein. Kurjia kyllä noi ohivuodot...
Mitäs muuta piti kommentoida.... Pää lyö tyhjää... |O
Mulla sitten menkat jatkuu vieläkin!!! Yli viikon jo kestänyt... :eek:
Huomenna on esikoisen ensimmäinen tanssinäytös! :heart: Mennään koko suku katsomaan meidän pikkuprinsessaa!!! :D
No, nyt tiskien pariin |O
 
Huomenta!
Gorthaur:jälleen kerran muakin täällä oikein ääneen naurattaa kun ilmaiset asiat jotenkin niin hauskasti vaikka eihän se ollu kiva että kakku meni pilalle. :LOL: muut jutut kyllä nauratti.

Roikkumisesta:täällä kans roikutaan puntissa ja kaamee kitinä päällä monta kertaa päivässä.Eli tää on joku vaihe taas.Jaksamisia kaikille muillekin! :hug:

Mä en kans ole saanut mitään täällä eilen tehtyä ja sauhu nousi päästä kun odotin että mies tulis kotiin.Tänään sit sanoinkin et haluun olla liikenteessä koko päivän.Lähdetään kaupoille ja anoppilaan.
Aamulla kun heräsin niin mies oli siivonnut huushollin ja hoitanut tytöt
:heart: Nyt kelpaa lähtee kaupungille kun ei ole sekasorto vastassa kun iltasella tullaan.

Meillä oli ihan kaamee yö.Ellillä nuha ja hammasta vissiin tekee ja siis herätyksiä oli sata tuohon 5 asti.itki ja huusi ja sit annoin juomista ja lääkettä ja tissiäkin.Kyllä en jaksanut koko yötä valvoo.Sit taas palataan syömättömyyteen kun neiti kuosissa.Mut näitä öitä on jo ollut 3 ja joka kerta pahenee
:kieh:

Päivänjatkoja kaikille :wave:
 
HUomenia! Ei tää viikko sitten paremmaksi oo kääntyny vieläkää..
Esikko jatkaa yskimistää ja nyt valitteli mahaakin aamulla. Sitten kävikin jo kakomassa räkää pönttöön. *voih* Ja tänään ois isommat päässeet mummilaan yökylään, mutta taitaa sitten jäädä esikolta väliin. Ihan suopeana se kyl sen otti jos ei pääsekään. Mut pitää kattoo tilanne sitten uudellee päivällä. Ku tais vaa toi yskä ja räkä tehä ton oksun. Nythän jos tuossa tuusaa jo ihan normaalisti taas..

Voimia kaikille muillekin nukuttajille ja lahkeessa roikkujien äiteille. Meillä IHAN SAMAA.. ja tota nukahtamisongelmaa on kaikille pojilla. Isommatki menee 8 sänkyy mut kukkuvat ja huutelevat sieltä 10 asti |O Ja Luca samaten. Eilen Lucac oli muutennin ihan töttöröö koko päivä, itkusti ja sylissä istu tai roikku housunlahkeessa ja kivasti räkä ku vuotaan niin on räät pitkin lahetta..
Illalla ku mä lähin shoppailee niin olipa kesken leikin nukahtanu lattialleki, seki varmaa osa syynä ettei illalla uni tullu.

Nyt menee taas tälleki päivää kaikki suunnitelmat uusiksi. Oli tarkoitus taas mennä haalimaan lahjoja yms ku vien isommat pojat mummille, mut jos ei esikko menekään niin eipä sitä pääse mihinkää..Mieski ku on aamun töissä ja illalla menee kattoo peliä ja sieltä työporukalla syömään yms. (taas |O )

Ostin muuten valjaat Lucalle tuohon syöttäriin. Seku meinas koko ajan siitä vaa nousta seisoon ja syömisestä ei tullu mitää. Nyt sitten istuu siinä ku tatti p*skassa niin kiltisti ku valjaat on päällä :LOL:

Gorthaur-lle, hulppeita ja mukavia tupareita! Onko muuten karppaaminen tuottanu tulosta? Paljonko, jos saa udella?
Mullaki tää laihari edelleen päällä, vielä ois 2,8kg seuraavaan tavoitteeseen. Ja silloin ois jo -18kg yhteesä. Mutta nyt ajattelin pitää "joulurauhan"laiharissa ja tavoite pitää vain paino hallinnassa, sitten tammikuussa taas rutistetaan.

Neamma, oih, ihanaa tanssinäytös :heart: Onnee tytölle!

Meillä ei kovinkaa märkä oo yön jälkee vaippa. Silloin piti vaihtaa kyl yölläki vaippa ku vielä maitoa joi yöllä, mut nyt riittää hyvin pito.

Mut ei kai se auta ku jatkaa harjoituksia, pyykit odottaa, poikien lelut pitäs käydä läpi, yks lipasto pitäs käydä ostaa ja poikien huone laittaa kuosii..ja ne LAHJAT..pitäs eka keksii ja sitten ostaakin..

mut mut..Muksaa ja rauhallista (kiireellistä) laukkia kaikille :heart:
 
Moikka!
Huhhuh, koko päivä täällä menny siivoteessa, vaan nyt alkaa olla koti puhdas. On keittiö siivottu perusteellisesti (myös roskiskaappi, jääkaappi, mikro.) pölyt pyyhitty, wc pesty seiniä/kaakeleita myöten, imuroitu, lattiat luututtu ja matot tampattu.

Iidukka: Meillä tuo äiti-vaihe oli joskus 8-10kk iässä, sitten meni hetkeksi ohi, ja nyt tuntuu taas alkaneen. Se on oikeesti aika ärsyttävää, kun kamala huuto on jos ite haluis ees rauhassa käydä paskalla :kieh: Toivottavasti menee pian ohi :hug:

Gorthaurille mukavia tupareita! :)

Neammalle myös jaksuja Emman kanssa! Onkohan teillä käymässä samoin kuin meillä :snotty: Meillähän nukuttiin muutama viikko super paljon, ja tää viikko on sitten menty taas tosi vähillä yö-,ja päiväunilla.

Saarun arki kuulostaa taas hurjalle :hug: Mua oikein hävettää aina kun omia juttuja tulee valiteltua, sitten kun sun jutut lukee, niin alkaa tuntua että ompa oma arki rauhallista. Kaikki on suhteellista :|

Tää palsta on kyllä ihana, aina kun on joku propleema, niin on lohdullista huomata, että ei oo onkelmiensa kanssa yksin, tuntuu että monella on aina samaan aikaan samanlaista meneillään. Kiitos kaikille siitä :heart: :flower: !!!!! Ja rauhaisaa joulunodotusta kaikille :)

Me lähdetään illalla mun veljen luokse kylään, he muuttivat pari päivää sitten, saivat omakotitalon valmiiksi, pitää lähteä ihastelemaan heidän uutta kotia!
 
Moro!

Täällä kans yksi väsynty ja kärttynen ämmä.Tällä viikolla on ollut kyllä niin riittämätön olo, kun nuo kaksi ipanaa molemmat kitisee ja vaatii syliä. Esikoinen on korvatulehduksessa ja on ollut tosi kitunen koko viikon. Nyt rupee pikkuhiljaa lääkekuuri ilmeisesti puremaan. Irene on tosi räkänen ja välillä on ollut pientä lämpöä. Epäilin silläkin korvatulehdusta, mutta ihan terveet oli korvat lääkärin mukaan. Hampaitahan tuo kai (taas) räkänokan lisäksi kitisee. Tuo toinen yläetuhammas tekee tuloaan ja ien on aivan pullollaa. Mutta, mutta... se on ollut tuloillaan jo aika kauan! Se viereinen hammas pukkas läpi jo kuukausi sitten ja tämä toinenkin oli silloin jo sen näköinen, että puhkeaa. Mutta eipä vaan vieläkään ole saanut tietään läpi. Nyt onkin hiipinyt mieleen, että onkohan siellä jänne tai jokin esteenä, ettei pääsekään tulemaan. No ens viikolla on neuvola, niin täytyy sillon kysellä, jos ei asia etene.

Äijä kans ottaa täällä melkosesti pattiin. Pikkasen tekis mieli ravistella kaveria. Mää ilmeisesti puhun täällä asiani seinille tai sitten on äijällä ymmärryksessä vikaa! Oltiin suunniteltu jouluaattoa, että ollaan eka miehen vanhemmilla syömässä ja sitten alkuillasta siirrytään mun vanhemmille, mihin tulee joulupukki. Alustavasti sovittiin, että pukki tulis klo 19 (mies oli mukana, kun asiasta puhuttiin). Nyt tämä tänään hämmästelee pukin tuloaikaa, kun oli kuulemma käsittänyt, että me lähdetään hänen vanhemmiltaan vasta klo 19 ajelemaan meille (tunnin ajomatka) ja oli jo siskonsa ja äitinsä kanssa asiasta jo sopinut. Ihan kiva joo! Tästä aikataulutuksesta ei mulle vaan oltu puhuttu mitään. Aikanaan pyysin, että sopii sen jouluaterian ajan mahdollisimman aikaseks, ettei tulis ihan hirveä kiire. Katotaan nyt, miten meidän joulu sitten menee. Itelle nous kyllä kyrpä ottaan ja tekis mieli jäädäkin kotiin!

Helpottipa, kun sai vähän purkautua!

Vaipoista ollut puhetta: Meillä Libero 4 toimii hyvin. Esikoisella aikanaan oli Liberoissa ohivuotoa ja sen kanssa käytettiinkin jonkin aikaa Pamperseja. Irenelle tuli vauvana Pamperseista ihottumaa, joten toivottavasti ei tule tarvetta merkkiä vaihtaa.

Iidukka :hug: Kahden lapsen kokemuksella sanoisin, että mitä enemmän suunnitelee tekevänsä jotain, sitä varmemmin lapset roikkuu jaloissa tai jollain muulla tavoin "estää" suunnitelmien toteuttamisen. Mä olen varma, että lapsilla on jokin vaisto, että äiti ei aio olla hänen kanssaan ihan täysillä, joten lapsi päättää ruveta kerjäämään huomiota. Mulla ainakin niin miljoona kertaa on jäänyt suunniteltuja asioita tekemättä/puolitiehen, kun lapsilta vaan ei saa tehtyä. Tuossa on vielä se, että kun oikein suunnittelee ja sitten ei hommat sujukkaan suunnitellusti, niin se harmittaa itteä vieläkin enemmän. Musta tulee ainakin niissä tilanteissa täys pirttihirmu ja tilanne riistäytyy ihan käsistä kun lapset kiukkuaa ja äiti kärttyää. Siksipä yritän olla kauheesti suunnittelematta esim. siivouspäiviä, vaan siivoilen sitten siinä sivussa, kun lapset esim. ovat uppoutuneet leikkimään keskenään. Tai sitten järjestän ukon lasten kanssa pois jaloista ja siivoan sitten. Ja kokemuksesta voin myös kertoa, että noihin purkamattomiin muuttolaatikoihin sisustuselementteinä ihan tottuu. :LOL: Mutta oikeesti, jos sulla vaan on joku, joka voi tulla vahtimaan teidän pikkumiestä, niin hälyytä hänet apuun. Saat ite paljon paremmin ja nopeammin duunattua ja kaikilla on parempi mieli. Nuo pienet vaan vaatii niin tuota huomiota.

Leikeistä: Meillä nautitaan loru- ja laululeikeistä, hyppyyttelyistä ja taputteluista (Irene oppi vasta hiljattain itse taputtamaan). Toisten rakentamien tornien ym. rikkominen on todella mukavaa sekä nuppipalapelistä palojen pois ottaminen. :) Ja jos äiti siivoilee tavaroita paikoilleen, ne on kiva käydä kiskomassa takaisin pitkin lattioita. Kirjoja ja lehtiä Irene "lukee" todella mielellään. Nyt on myös suosiossa kävelyharjoittelu taaperokärryn tai jonkun muun apuvälineen avulla. Saa nähdä. lähteekö neiti kävelemään ennen joulua. Toissapäivänä nousi ekan kerran seisomaan ihan keskellä lattiaa ilman tukea.

Taidanpa lähteä käärimään muutaman joululahjan pakettiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
heipsan!!

Meillä herättiin tänään kuivana eka kerran viikkoon, jee!! Kokeiluss aoli muumin housuvaipat, ja muutenkin päivällä vaikuttavat hyviltä =) plussana tietty se kotimaisuus!

Muutoin me on oltu kotona käytiin ruokakaupalla aamusella, katottiin tuossa vähän leffaa ku poika nkku, sitten kun meinas jo heräillä kävin silittelemässä ja nukahdin ite, kun heräsn ni mies jäi nukkuun pojan kanssa.. saas nähdä millon katotaan leffa loppuun :LOL:

Meillä on kans havaittavissa tota äiti äiti vaihetta ku ei saa vessakaan tosiaan istua rauhassa.

Shakki oli hyvin kirjottanu tosa suunnittelemisestä ja juur toltahan se tuntuu, pitäsköhän sitä koettaa olla suunnittelemati. Jaksuja vaan sinne ja ihan kaikille arkeen ja väsymyksen ja sairastelevien kanssa :hug:

Huih, jänskää jo tuo työn aloitus, joko mä paljastin sen että se työpaikka on yksityisessä koulussa jolloin mulla on koulujen lomat, paitti se että muutama keikka tulee ainakin kesälle :whistle: :D eli viikko töitä näin alkuun ja pari viikkoo lomaa :D pehmee laskeutuminen.

Gorthaurille mukavat tuparit!

Mä tästä rupeen sit vissiin kattoon noita vaatekaappeja läpi jos nuo miehet ei kerta herää.. Sen oli niinkusta ohjelmoinu tälle päivää.

:wave:

-c-
 
Heissan!

Tämä päivä mennyt taas niin nopeaa. Aamusella kävin shoppailemassa vähän joululahjoja ja itselle vaatteita. Mun pikkuveli oli hoitamassa Veikkoa kun mies töissä (taas). Ihana oli rauhassa katsella ja ostaa itsellekin uutta. Koko äippäloman aikana en varmaan mitään oo itselle ostanu, niin nyt oli kyllä ihanaa. Pitää lähteä vielä uudelleen joku päivä. Mä niin innostuin nyt kun tuli veronpalautukset niin on vähän rahaakin millä ostaa B)

Meillä ei vaippa ongelmaa oo ollu pitkään aikaan. Me ollaan nyt käytetty jo jonkin aikaa lidl:n vaippoja ja Veikolle ne kyllä sopii hyvin. Koskaan ei oo ohi vuotanu.

Meilläkin on enempi ja vähempi kitinää joka päivä. Ja lahkeessa roikutaan aina välillä, juurikin silloin kun jotain yrittää saada tehtyä. Vähän aikaa siinä aina yritän hommailla ja viedä poikaa leikkimään, mutta parasta on vaan jättää hommat kesken ja mennä pojan kanssa touhuamaan. Ja oon huomannu ettei välttämättä tarvi edes leikkiseuraa, kuhan vaan joku istuu siinä lattialla vieressä niin on tyytyväinen :snotty:

Veikko tykkää leikkiä autoilla. Konttaa ja toisessa kädessä työntää autoa lattialla ja pärisee :D Sitten myös kirjoja jaksaa lukea ja katsella kuvia kun istuu sylissä. Ja kukkuu leikit on kivoja.

Cattie Sullahan on sitten tosiaan pehmee lasku työelämään =)

Gorthaur Mukavia tupareita!

Nyt pittää mennä :wave:
 
Katja, juu onhan taa väliin aikamoista haipakkaa. Mut kaikkeen tottuu. Ja tosiaankaa ei yhtään mua ainakaa häiritse muiden purnaus mistään. Se on just niin suhteellista, mikä on kellekin ns liikaa ja mikä väsyttävää. Tähän monen lapsen arkeenki kyl ihan tottuu ja ku pitää rutiineista kiinni niin ehkä hiukan helpommalla pääsee :D

Täällä ei nyt sitten taaskaa päivä menny putkee, sori saatta aina täällä kärsiä :LOL: Esikko sitten oksensi toistamiseen ja siltä jäi sitten mummilat väliin. Luca sitten itkustaa paljon ja sylissä vain ois hyvä. Ruoka ei oikee maistu ja maha löysällä :( Lahjashoppailut jäi siis tosi vähään, sen mitä kerkesin piipahtaa kaupassa ku keskimmäisen vein mummin luo. Sitten taas tää kuuluisa lause "jospa sitten huomenna"

Täällä me koitetaan rauhallisesti ottaa, kynttilät palaa yms.. Tosi romanttista, yks oksentaa ja toinen sontii :LOL: Ja mies lie missä kekkereissä hippaseepi.. :D

 

Yhteistyössä