**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Saaru:voi hemmetti miten huono tuuri.Meillä kans H:lla tulehtui se korva jossa putki ei enää toimi...Saa nähdä onko meilläkin kolmas putkituskeikka edessä tässä talven mittaan.

Mä sain onneksi nukuttua päiväunet kun tytöt nukkui,vähän parempi olo mutta hirveesti paleltaa ja on hontelo olo.Kohta mies tulee onneksi kotiin.
Sain sentään jouluverhon laitettua ja illalla laitan vielä jouluvalot.

Mutta nyt taas

:wave:
 
Hei taas!

JAKSAMISTA kaikille sairastelijoille, sairastelijoiden äideille ja huonounisille! Kuten Saaru tuolla kirjotti, niin toivotaan, että jos tänään tökkii niin loppuviikkoa kohti paranee!

Ja ISOT ONNITTELUT kaikille uusia taitoja oppineille!

Meillä tänään ihan kotipäivä, joulukortteja askarreltiin, ja pyykkiä pestiin. Laura rupes nyt sitten ihan tosissaan kiipeilemään, kokoajan ois kiipeämässä tuoliin yms. Eikä tietenkään osaa ite alas tulla, joten kokoajan on silmät tytössä pidettävä, ettei ehdi itseään teloa. Mä jo miehelle nauroin, että onkohan taaperoille saatavilla rullaluistelu suojia? Polvi-, nilkka-, ranne- ja kyynärpäätuet sekä kypärä ois nyt kova sana :LOL:

Huomenna jatketaan näitä kotihommia, keskiviikkona lähetään päivällä lahjaostoksille. Ensiviikolla mulla alkaakin sitte kesäloma ja mies jää kotiin isäkuukautta pitämään. Eli eiköhän meki tästä pikkuhiljaa saada jouluvalmistelut tehtyä.

Nyt taas muihin hommiin, kun Laura nukahti...
 
Niin sitä mun piti kysellä, erityisesti teiltä kellä vanhempia lapsia, että koskas meinasitte siirtää pois pinnasängystä ihan oikeaan sänkyyn? Onkos mitään "nyrkkisääntöä" koska kannattaa vaihtaa pois pinniksestä, jottei pääse putoamaan?
 
Mua kanssa kiinnostaisi toi sänkyasia, että koska tavalliseen sänkyyn nukkumaan? Mietin että jos mahdollisesti Emil siirtyisi jo ennen kesäkuuta pois pinniksestä ennen kakkosen syntymää..Tosin todennäköisesti ostetaan kuitenkin kokonaan uusi pinnasänky, ollaan tän nykyisen kanssa niin harmiteltu kun siitä ei saa laitaa pois ja sänkyyn kiinni sivuvaunuksi, olisi ollut tosi tarpeellinen ominaisuus meille!

Täällä tosiaan ollut ihan surkea päivä ja lohdullista kuulla ettei muillakaan aina mene kaikki niin putkella. :ashamed: Yöunillekin poitsu nukahti vasta kymmenen aikaan, on rytmit ja kaikki ihan sekaisin. Mutta on nyt sitten vatsa lähtenyt toimimaan, jospa kitinät helpottaisi kun on kakannut tänään kokonaista 4 kertaa. :LOL: Nyt sitten syödäänkin ahkerasti jogurttia ja luumua jos päästäisiin vähemmillä kitinöillä jatkossa. Tänään oli siis ensimmäistä kertaa oikeasti sellainen olo, että tosiaan meinasi pinna palaa aivan täysin. Kai se on tää jatkuva väsymys mikä kiristää hermoja..:ashamed: Miehellä vielä joka ilta tällä viikolla työmenoja jne mutta sanoinkin jo, että viikonloppuna lähden shoppailemaan tms ihan yksin, jotta saan hetken tuulettua!

Paljon tsemppiä ja jaksamista muillekin väsyneille!:hug:

Mutta käytiin katsomassa meidän tulevan kodin kosteusmittaus illalla ja kaikki oli ok. Siispä ensi viikolla olisi tarkoitus tehdä kaupat ja jos kaikki sujuu hyvin niin muutetaan tammikuun lopussa sinne oikeaan uuteen kotiin. :heart: Mikä siis sijaitsee "maaseudulla" niin kuin suurin osa meidän lähipiiristä kauhistelee. :LOL: Mutta onpahan sitten oma pieni piha ja lenkkimaastot vieressä, oma sauna jne. :heart: Ehtisi sitten vielä asettua taloksi ja laittaa kotia kuntoon ennen kesäkuuta. :heart: Päivähoitohakemuskin pitäisi varmaan laittaa sisään, maalis-toukokuu olisi poitsun tarkoitus olla hoidossa ennen kuin itse jään äitiyslomalle.

Muoks. Joo, eipä täällä sit nukutakaan vaan huudetaan täyttä kurkkua. :( Lämpöä ei ole, mutta kipuitkulta vaikuttaa, joten suppo laitettiin varmuuden vuoksi ja nyt mies yrittää puolestaan rauhoitella..
 
isojen sänkyyn siirtymisestä:minä siirsin H:N isoon sänkyyn kun se tuli pinniksestä laitojen yli pää edellä alas,tosin kääntyi selälleen ilmassa ja näin selvittiin ilman pahaa haaveria.Tämä tapahtui 1.6 vuotiaana.Mulla oli tarkoitus pitää pinniksessä 2 vuotiaaksi mutta en uskalatanu tapahtuneen takia.Enkä käsitä miten se sieltä pääsi...Meillä tuo vanha pinnis kai aika matala.Tästä nykyisestä ei pääse itse pois.Alkuun vaan saa pelätä että tippuu siitä tavallisestakin sängystä....
Huono puoli isojen sängyssä on se et mukula sit pääsee pois sieltä itse ja kuljeksimaan pitkin poikin.
Useimmat kai siirtää pinniksestä pois 2 vuotiaana.

Meillä oli taas niin levoton yö että.Elli 01 asti huuteli tasaiseen tahtiin ja kitinää näyttää riittävän tälle aamullekin...Itse olen tukkoinen ja kipeä vieläkin ja en jaksais tuota narinaa kuunnella..onkohan tuo Ellikin tulossa kipeeksi.
Joten tällä erää :wave:
 
Huomenia. :wave:

Täällä kans huono yö takana ja kitinä jatkuu..Sylissä pitäisi istua jne enkä oikein saa mitään tehtyä. Sormet syyhyäisi päästä laatikoiden kimppuun, mutta taitaa olla turha toivo. Kohta varmaan lähetään koululle ilmoittautumaan, pakko päästä pois neljän seinän sisältä kun ilmeisesti kitinäpäivä jälleen tiedossa. Olisiko sitten hampaat mitkä vaivaa tai mikälie, selkeästi uusi kotikin vielä tuo levottomuutta, heti jos menen eri huoneeseen niin tulee parku..Tulisi jo se viikonloppu, hermo tässä menee jos koko viikko tätä. :headwall:

Onneksi ulkona sentään lunta! :xmas: Jep, nyt täytyy alkaa meikkaamaan ja pukemaan jos päästäisiin kohta junalle. Ja kitinä jatkuu, huoh.. :|
 
**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)
*Tammivauvat 2008*
22.12

anskuliini1POIKA (rv 38), 3500g, 50cm



tammikuussa syntyneet:


2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm

3.1


carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm


10.1

Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm

11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Kide POIKA

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

22.1

MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm

24.1

Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm


28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm


29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm


helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm


Tässä ois karsittua listaa taaperopuolelle. Jos joku huomaa et tietoja puuttuu tai on pois kokonaa, olkaa armollisia mulle.. :saint: Tahallaa en välttisti oo poistanu. Nyt vähän hätäseen poisteltiin tyttönen ja Cattie oli apurina, kiitos!
Mut ilmotelkaa ihmeessä jos ootta pois listalta.. :heart:
 
Heipä hei!

Näyttää hyvältä tuo saarun tekemä lista, joten mun puolesta mennään sillä.

Voi kuulkaa pitäkäähän nyt kaikki mulle peukkuja huomenna kun meen työhaastatteluun sellaseen paikkaan missä työ kuulosti toooodella mielenkiintoselta ja alkais hetipian eli ei tarttis ruveta keikkailijaksi :wave:

Meille ei mitään kummosempaa sitten kuulukkaan, no yöt on ollu vähän levottomia, mutta luulempa että nyt on tulossa etu keskihampaat tosiaan, tai no jo hetken luullu, äh mistäs niistä tietää mutta vähän siltä näyttäs :LOL: juu, meillä on nyt syöty pääasiassa kotiruokaa, tänäänkin meni lautasellinen perunaa ja jauhelihakastiketta, kanakeitto oli sitten suurta herkkua tuossa yks päivä. Maidon juonti on vähentynyt nyt kun siirrytty normimaitoon, ootteko muut huomannu vastaavaa?

Jaksuja kovasti kaikille väsyille ja sairastaville :hug: toivottavasti loppuviikkoo kohden mennään parempaan päin.

Nyt tarttis ruveta sulkeen noita joulukortteja kuoreen josko ne sais tällä viikkoo sit postiinkin asti.

-c-
 
Heippa taas pitkästä aikaa...

Täällä sairastetaan, tai tällähetkellä minä. Luca on onneks vielä säästynyt ja toivotaan ettei mitään tulekaan.Onneks mies pystyy olee töistä pois ja hoitaa poikaa niin saan itse levättyä.

Meillä opittiin vähän aikaa sitten konttaamaan, oltiin jo ihan varmoja et se jää kokonaan välistä mut niin vaan nyt mennää lujaa paikasta toiseen.

Monet on kirjottanut levottomista öistä ja niitä meilläkin on. Välillä nukkuu suht.hyvin mutta kun yöunet päättyy klo 5 niin ei oo kivaa :( Tänä aamuna onneksi nukahti vielä meidän väliin ja herättiinkin klo 7.30 vasta, mutta yleensä se uni ei vaan enää tule.

Synttärit on jo kovasti mielessä, oiskos kellään mitää hyvää kakkuohjetta mitä tuolle pikkuisellekkin voisi sitten antaa?Mitäs muuta tarjoiluja lapsille?

Saaru: lisäätkö mut listaa? 24.1. 1.02 41+2, 3414kg,51cm

Mukavaa talvistapäivää :)
 
jenniS, takaisin listalla :saint:

Täälläkää ei mikää loistopäivä. Eka huono yö, sitten nukuttiin liikaa ja kiire tuli eskariin ja kerhoo ja lenkkeily jäi välistä. Sitten siivousta, pyykkäystä ja joulunlaittoa. Luca roikkuu lahkeessa koko ajan. SITTE mulla pakki ihan sekasin |O Tolpillaan pysyy et saatiin miehen kaa siivottua ja keittiöstä otin jo verhot pois et kuhan taas on välämää vetäsen jouluverhot sinne. Jos/kun olo paranee niin toivon mukaan illalla sauvalenkille.
Vielä pitäs poikian kaikki lelut käydä jossain läpi ja järkätä. Ois hyvä ku ne ois jouluksi järkässä ku lisää tulee.. :eek:

Meillä ollaan siirrytty noin 1½v normisänkyihin. Esikko aikoinaan teki kokonaan tenän omaan pinnikseen ja ei suostunut enää sinne ollenkaa. Nukkukin sitten meiän välissä jonnin aikaa, ja sitten laitettiin se normisänky niin alko unet maistuu siellä. Ja keskimmäinen sitten luonnollisesti siirty kerrossängyn alasänkyyn ku muutettiin tänne. Lucan siirtoa en oo vielä yhtää miettiny, kattoo milloin käy ajankohtaiseksi..

Mulle tuli Muksulta joku mainoskirje ja siin oli täytekakun ohje, joka soveltuu alk.12kk (10 annosta)
Kakkupohja:
3 kananmunaa
1dl sokeria
0,75dl vehnäj.
0,75dl perunaj.
1tl leivinj.

Täytteet:
1prk(215g) Muksu päärynäjugurttivalmistetta
1dl maitorahkaa
1prk(215g) Muksu hedelmäsosetta
2 banaania tai omenaa

Kuorrutus:
Muksu-hedelmäsosetta
n.2dl vaahtoutuvaa kermaa
n.2tl sokeria
(maitorahkaa)


kakkuvuokaa halkaisija n.22cm

175astetta alimmalla ritilätasolla 20-25min


Tuossa ois ainakin yks ja tuon mukaan on hyvä soveltaa ;)

Vitsi tuota meiän Lucaa, se sai käsiinsä tollasen minijäkismailan, niin eiköhän ihan oikee otteet ollu heti. Sillä se alko huitoon heti lattialla olevia palloja ja leluja. Se o nykyään sitten lempipuuhaa. On katottu tarkasti mallia isoveluilta.

Vielä pitäs poikian kaikki lelut käydä läpi ja järkätä. Ois hyvä ku ne ois jouluksi järkässä ku lisää tulee.. :eek:
 
Moi.
Pinna kiristyy entisestään..meillä tosiaan nukuttiin varastoon ihan varmaan niitä pitkiä yöunia. Viimeyönä sitten ei taas nukuttu kuin kahdeksan tuntia, ja sekin tunnin pätkissä.
Ja iltapäivä meillä on ollu oikein iloinen :headwall: :headwall: :headwall: kävin just hakemassa Albertin pinnasängystä, jossa se huuti 2h, eli päiväunia ei sitten oo nukuttu, ja joo, annoin huutaa sen 2h, kävin 15min välein kippaamassa sen takaisin makuuasentoon, muuten annoin ihan vaan kurkku suorana huutaa. :snotty: Aattelin että kyllä se lopulta nukahtaa kun väsyy tarpeeksi siihen itkuun, mut eipä sit nukkunu tänään päiväunia ollenkaan.
Joo, taidan lopettaa tähän, kun ei nyt tuu muuta kuin vitutuksen purkamista taas :wave:
 
Katja: toi on kyllä tosi kurjaa kun ei nukuta huudetaan vaan. Paljon jaksuja sinne :hug:

Hema: kiitos muuten kun vinkkasit että silmää olis hyvä seurata viikon verran. Terkassa sanoi vaan että jos seuraavana päivänä silmä vaivaa niin sitten uudestaan lääkäriin. Mutta niin kun sanoin, taidettiin pelkällä säikähdyksellä selvitä

Pinniksestä pois siirtymisestä: esikoinen oli 1½ v. kun vaihtoi lastensänkyyn ja olisko tuo keskimmäinen ollut joku vajaa 2v. Mä luulen että Valtsun keppulan joutuu siirtää pinniksestä pois viim. 1½ v. kun on sen verran kova kiipeileen ja nuo pinniksen laidat ei mitenkään kovin korkeat ole.

Iidukka: me kanssa asutaan "maalla" Täytyy sanoa että välillä ärsyttää rehaaminen kylälle, mutta toisaalta sitten täällä saa olla omassa rauhassa. Lapset saa juosta pellolla ja metsässä sydämensä kyllyydestä ja pulkkamäkikin on ihan omassa pihassa. Ja näillä desibeleillä mitä meistä lähtee tää on varmasti ihan paras vaihtoehto :D

Raahauduttin kerhoon heti aamusti ja Gothaurin kanssa siellä turistiin ja nähtiin Sampon hienot temput. Valtsu veteli hirsiä koko kerhon ajan joten ei nuo lapset nyt ihan bestiksiä vielä ole :) Mutta nyt tarttee lähtee jatkamaan joulukortti urakkaa :wave:
 
maxmilian:olin tuossa vaan äskettäin töissä ja siellä oli tylpän vamman silmään saanut poika jota oli hoidettu viikon terkkulassa sarveiskalvohaavan takia.lopulta kun tulivat meille niin todettiin että silmässä paha vamma joka kyllä saatiin korjattua mut....eli yhtään väheksymättä terveyskeskusta niin niiltä saattaa jäädä jotain huomaamatta..se on nähty moneen kertaan.

Kovasti on lapsoset olleet levottomia öisin, :hug: kaikille valvojille.

Meillä kans ollu kitinää koko päivän, H jatkoi kiukuttelua päiväkotipäivän jälkeen ja on ollut niin lystiä :kieh:

Mä ajattelin antaa Ellille ihan normaalia täytekakkua, en siis mitään erikoisohjetta etsiskele.

Noh mä poistun taas taustalle :wave:
 
Iltaa. :wave:

Täällä työvoitto eli poitsu nukahti kahdeksalta. No, on tässä ollutkin hulinaa viime aikoina niin päivät, illat kuin yöt, eli oon kyllä tosi tyytyväinen että nyt kivuttomasti nukahti. Pitää varmaan koputtaa puuta tässä vaiheessa.. :whistle:

Käytiin päivällä mun koululla viemässä ilmoittautumispaperit ja samalla Stockalla pyörähdettiin ja käytiin siellä Carrolsissa syömässä kun mua vaivaa ihan järkyttävä hampurilaishimo. :ashamed: Kaiken kitinän jälkeen oli ihanaa kun poitsu oli niin ihana ja tyytyväinen kaupungilla, syömässäkin jaksoi vaan hymyillä ja oli selkeästi kivaa seurailla muiden lasten touhuja ja ihmisiä ylipäänsäkin. :heart: Ei meinannut päikkäreille malttaa millään, joten tänään mentiinkin yksillä unilla, mutta se hyvä puoli että nukahti nyt ajoissa. Koiran kanssakin vielä lenkkeiltiin iltapäivästä, meillä on nyt vähän tylsä viikko meneillään kun mies lähes joka ilta jossain kissanristiäisissä.

maximilian: Mehän ei siis oikeesti "maalle" edes muuteta, se on vaan nää rajoittuneet helsinkiläiset sukulaiset ja ystävät, jotka kauhistelee. :LOL: Siis taajamaan rivariin muutetaan vaan pikkasen kauemmas Helsingistä, mutta se sitten on "maaseutua" osan tuttavapiirin mielestä. :D Mulle kyllä kelpaisi talo jossain vähän enemmän korvessakin ja just nimenomaan oma tila ympärillä, metsää jne olisi ihanaa, sitten ois helpompi kasvattaa lemmikkien määrääkin..Mutta kokeillaan tätä rivariasumista nyt ensin miten viihdytään. :saint:

Jaksamista kaikille keillä kitinää ja valvomista. :hug:
 
Iltoja teille arvon mammat :wave: minä taas pitkästä aikaa jotain tänne rustaan...Koitin tossa vähän lukea teidän muiden lapsosten kuulumisia, mutta taitaa tästä silti tulla vaan oman rinsessan kuulumisia.... :ashamed:

Apua, että aika menee liian nopsaan!! Tosiaan, siitä on ihan pian vuosi, kun täällä kuumeiltiin, että koska meijän pikkuset tähän maailmaan syntyy...huh! Itellä on niiiin haikee olo, tyttö on tammikuuussa jo 1-vuotias....miten tää aika meneekin niin nopeesti :eek:

Mä oon töissä nyt ollut jo reilun kuukauden ja edelleen se maistuu niin PUULTA !!! :kieh:
Mielellään vaan kotona oisin tuon akan kanssa.
Meillä on taas opittu uusia taitoja ja nehän tulee jo uniin...ei kiva, kun äiteellä aamulla herätys klo 05 :/ Eli tyttö nousee jo kovasti tukia vasten ja välillä mennään pää kolisten. Pakko kun on nousta ihan kaikkea vasten seisomaan, koirakin kelpaa tuohon... Yölläkin sit herätään vähän nouseskeleen pinnikseen ja toisiaan siellä istutaan ja kovasti taputetaan. Onhan tuo aika hellyyttävää kun likka osaa niin paljon jo juttuja, että unikaan ei sitten maistu. Mutta, kyllä meillä kuitenkin nukutaan niin hyvin yöt toisinaan, että en kyllä lähde tästä valittamaan.
Tyttö on täällä nyt kipeänä, on hillitön nuha ja lämpöäkin meinaa olla.

Toisaan, tässä siirrytään pikkuhiljaa tuonne taapero-puolelle... *huoh!* :heart:

Kuullaan taas!! :hug:
 
Heipat täältäkin.

Ensiksi jaksamisia huonoihin öihin kaiklle äiteille toivottavasti se alkaa pian helpottaan, voin vainkuvitella kuinka raskasta on :hug:

Ja paranemisia ja jaksuja sairastaville lapsosille, ja äiteille..On niin kurjaa kun on tää aikakin tälläistä että kaikki mahdolliset taudit jyllää.

Iidukalle jaksuja laatikoiden purkamiseen...ja sitten taas uudelleen pakkaamiseen..ei kai tedän edes kannata purkaa, kun muutto toiseen niin nopeesti :D


Minä myöskin ajattelin antaa ihan tavallista täytekakkua, kun ei Jasu sitä kuitenkaan varmaan kovin paljoa syö..tai siis äitee ei anna. Toisaalta oishan se kun tekis sellaista kakkua joka sopii pikkuisillekkin, niin sais sitten hyvällä omalla tunnolla antaa ihan kunnolla..täytyy vielä jättää harkintaan, kun meillä on ainakin kahdet synttärit, kaverit ja sukulaiset ja sit meidän oman mammaringin kesken, niin jos noihin jälkimmäisiin tekis semmoista että voi pikkuisetkin syödä, kun puolet vieraista on 1v ikäisiä =)

Täällä ollut tänään taas melkoinen päivä. Luulin jo että pahoinvointi on alkanut hieman helpottamaan, niin tänään on ollut aamusta saakka pahaolo, eikä mikään oikein aamulla-päivällä pysynyt sisällä. Kesken aamupuuron syönnin ja sit kesken maidon juonnin ja vielä päivälläkin piti vatsalaukku käydä tyhjäämässä, kyllä oli kivaa :x no en kuiten sit tiiä, oliko ihan joku vatsatauti, kun on lähipiirissä sitäkin, vai johtuiko sitten ihan raskaudesta..veti kyllä niin veltoksi että piti anoppi kutsua hätiin poikaa hoitamaan...

Mitäs sitä muuta...meillä vihdoin nyt flunssa helpottamassa kop, kop koputtaa puuta..toivotaan että nyt ei vähään aikaan tulis uudelleen, kun on 2 jo kuukauden sisään ollut...

Voi ja niin Saaru on lomalla, ihanaa..muistahan nauttia :flower:
 
Mun on ihan pakko nyt heti raivota alkuun! |O Eli seuraavassa tekstissä taas tuimaa tavaraa.. En muista oonko kertonut ennen appikokelaiden pesurumpupakkomielteestä, mut niillä on hirvee hinku saada meille pesutorni. Ne on jankuttaneet siitä jo yli vuoden, aloittaneet ennen Sampon syntymää toitottamisen. En tykkää edestätäytettävästä pesukoneesta. Rumpu on silkkaa sähköntuhlausta, pelkkä lelliperseiden uusavuttomuusvehje. Nyt tähän omaan kotiin muuttamisen jälkeen tuo stanan kaakatus on vaan yltynyt. Meillä on lauantaina tuparit ja nyt ne sitten ilmoitti tuovansa sen tollotornin itse, kun me ei olla sitä hankittu :headwall: :kieh: Voi *, kun on niin välinpitämätöntä ja itsekästä! Jos he tykkää siitä niin kaikkien muidenkin on pakko tykätä välittämättä muiden mielipiteistä! Sama asia kuin tyrkkäisi sianpotkan vegaanin suuhun väkisin tai antaisi minkkiturkin turkistarhausta vastustavalle lahjaksi. Aaargh, miten mua nyppii tommoset ihmiset, jotka luulevat omien valintojensa olevan niitä ainoita ja oikeita. |O

Niin ja muihin asioihin :D :ashamed:

Onpas lista kokenut rankan kourimisen :whistle:

Piku jaksuja pahoinvointiin :hug:

Meillä on tullut vaipanvaihdosta todellista tuskaa. Ei saisi ottaa likasta pois eikä saisi laittaa uutta tilalle. Kauhea huuto ja venklaaminen. Myös vaatteiden laitto on välillä työlästä, kun toinen vetää kaarelle :kieh: Olihan se joo tiedossa, et tällaista voi tulla jossain vaiheessa..

Juu, tosiaan kerhossa oltiin Maximilianin ja poikien kanssa. Ihan kiva reissu oli vaikka aamu tuntuikin hieman synkältä lähtemisen osalta... Sampokin näytti viihtyvän hyvin ja oli myös isompien lasten leikkejä sotkemassa.
Käytiin samalla reissulla ostamassa Samppikselle parit pöksyt, kun rupeaa noi vaatevarastot olemaan melko tyhjiä. Kaikki 74cm vaatteet olis tarkotus ottaa viikonloppuna pois kaapista..

Lauantaina Sampo oli tosiaan tangokuningattaren sylissä ja kuvakin siitä on. Laitan sen myöhemmin teidänkin nähtäväksi. Juhlat oli ihan ok, tarjottavat hyvät ja seurakin mukavaa. Sampokin piti siellä omaa showtaan. Elinan esiintyessä pyöri istualtaan lattialla, aukoi pöydän alla toistenkengännauhoja ja repi lavalta roikkuneita muratteja ja muuta koristetta.. :whistle: Sitten yks mies koitti istua ja oli ihan kummissaan, kun penkki karkaa persiin alta. Sampo se siellä kiskoo tuolia pois :LOL: No saipa poitsu olla huomionkeskipisteenä..

Muoks. Siistin hieman tuota ekan tekstin kieltä.. :snotty:
 
Reissusta palattu takaisin kotiin :) . Laivareissu meni oikein hyvinkaikkien osalta. Pallomeri oli ihan paras paikka Roosan mielestä, kauhea huuto tuli aina kun sieltä lähdettiin pois :whistle: Laivalta sai matkasängyn lainaan, oli vähän kapeampi kuin tuo meidän oma, mutta hyvin mahduttiin nukkumaan. Seisovassa pöydässä sai maistella vähän eri ruokia, porkkanalaatikko maistui parhaiten. Pitääkin miettiä et jos tekis Roosalle jouluksi oman version josta jättäis ainakin suolan pois.. No, sen näkee sitten. Tukholmassa muuten päästiin japanilaisten turistien kotivideolle kuninkaan linnan edessä ;)

Vauvatäytekakusta en ole vielä varma tuleeko erikseen sellaista, mutta eiköhän meille hyvät tarjoilut tule joka tapauksessa :p . Pitääkin alkaa suunnittelemaan mitä sitä tarjoaa sitten vieraille.

Meillä jäi tänään 2. "päivä"unet välistä. Ei suostunut iltapäivällä nukahtamaan. Mies antoi klo 19 aikoihin jugurttia, jota joi pilillä. Syöttötuoliin oli sitten nukahtanut kesken kaiken. Heräs reilun tunnin jälkeen, eikä suostunut nukahtamaan heti perään, eli kunnon iltaunet saatiin. Meilläkin varmasti pikku hiljaa alkaa jäämään noin kakkosunet säännöllisesti pois, niin selkeästi on uutta rytmiä hakemassa.

Gorthaur: mä sitten ilmeisesti omaan tuon mainitsemasi "lelliperseiden uusavuttomuusvehkeen". Pesutorni on ollut meillä nyt reilun vuoden, enkä enää vaihtaisi mistään hinnasta pois. Ihanaa kun sain pestyä 5 koneellista tänään pyykkiä reissun jälkeen, jotka kuivina enää odottavat kaappiin laittoa. Se on totta että vie sähköä paljon (kuivauspumpu) ja kutistaa vähän vaatteita (kannattaa siis ostaa 1 kokoa normaalia isompaa), mutta kyllä se on helpottanut meidän arkea huomattavasti. Ei vaan, onhan se tylsää jos ei omia mielipiteitä / näkemyksiä kuunnella, mutta mitä mieltä miehesi on vanhempiensa käytöksestä?

Afu
 
Afu. Anteeksi tuo ilmaisu rummun käytöstä :ashamed: Mielestäni elämämme on länsimaalaisen ihmisen tavoin riittävän helppoa ilman rumpuakin. Johan nyt tuli astianpesukone helpottamaan arkea, tosin olen vähän epäileväinen sen ekologisuuden suhteen :snotty: Tiskari on kyllä helpottanut ihan kivasti (varsinkin, kun sen käyttö on miehen homma ). En usko rummun helpottavan, vaatteiden laitto telineelle ei vie kuin tovin ja mua ei haittaa, että ne ovat kuivat seuraavana päivänä eikä parin tunnin päästä. Mielestäni se on turhake hyötyyn nähden. Ukon mielestä rumpu olisi ihan tervetullut. Pyykkääminen on mun homma ja sen mielestä sitä voisi helpottaa. Musta pyykkääminen on se pienin ja vaivattomin kotityö, ettei se tarvitse mitään "helpotusta". Musta tuntuu, et ukolla on taas se miellyttämisen tarve kuten joka asiassa muutenkin "teen niinkuin isi sanoo"... Ukko ei koskaan sano mitään vanhempiensa käytösestä vaan myötäilee vaan. Esim. vasta joku aika sitten myönsi vanhempiensa käyttäytyneen törkeästi mun raskausaikana ja sitäkin jouduin kysymään useita kertoja ennenkuin myönsi. En oikeastaan tiedä mitä ukko on oikeasti mieltä vanhempiensa tyrkyttämisestä. :snotty:
 
Huomenta!

Gorthaur: :hug: mä ymmärrän sua hyvin! Meillä kanssa käytössä meihen edestätäytettävä pesukone ja on niiiiiiiiiiin paljon huonompi, kun mun vanha päältätäytettävä. Tota saa olla kokoajan hinkkaamassa, tai muuten alkaa vesi seistä siinä oven tiivisteissä ja pyykki haista. Kuivausrummullekkin keksin oikeastaan vaan yhden käyttötarpeen, tyynyt sillä saa tosi hyvin pöyhittyä ja peitosta tulee pehmonen. Mutta kukapa nyt tyynyjä ja peittoa ihan järin usein pesee... Ja niiden kuivaaminen vaatii vähän isomman kuivaajanki. Vaikka välillä just kun esim. reissusta tullessa alkaakin ärsyttää ku puol asuntoa täys kuivaustelineitä, eikä siltikään kaikkea saa kerralla kuivaksi. Ja juuri tommonen toisten mielipiteiden sivuuttaminen saa mullakin niskakarvat pystyyn. Väliin oikeen itekkin miettii, että helpommalla pääsis ku ei jaksais välittää vaikka omat mielipiteet (esim. lapsen hoidossa) sivuutetaan olankohautuksella.

Synttäritarjoiluja pitäs täälläkin pikkuhiljaa alkaa suunnitella. Kuhan nyt eka sais päätettyä, että kutsutaanko kaikki vieraat samaan aikaan, vai pidetäänkö erikseen kaverisynttärit ja sukulaissynttärit. Tarjoilut meillä tulee vaan aikuisia ajatellen, Laura joutuu tyytymään tänävuonna vielä maissinaksuihin. Meillä kun tuossa kakkuasiassakin pidetään samaa nipotuslinjaa kun aina muutoinkin :kieh:

Nyt takamusta ylös sohvasta ja laittautumaan, kaveri tulee yhdeksän aikoihin niin päästään sitte heti jouluostoksille lähtemään. Saa nähä tajuaako Laura herätä itekseen, kun rupeen tässä kolaamaan, vai joudunko herättämään. Mukava päivää kaikille!
 
Voi helv***!!! |O Jottei lomailu menis sitte ihan luksukseksi, niin aloinpa sitte oksentaa :x Ei hiton hitto!! Arvatkaa vaa mitkä fiilarit, joka paikkaa särkee, kumpiki pää syytää ja ylhäällä pitäs kuijottaa ku mies on töissä... :kieh:
Nyt ei muuta irtoo.. Pakko taas mennä :x
 
!Gorthaur:mä ymmärrän sua niin hyvin!!Jos sinä et laitetta kotiisi halua ja haluat ajatella sähkö ym.asioita niin niitä pitäisi sinun omassa kodissa kunnioittaa.Minä pärjään kans hyvin ilman kyseistä laitetta vaikka välillä ärsyttääkin kun ei saa pestyä tarpeeksi päivän aikana kun ei mahdu kuivumaa.Yleensä tää ruuhka on kyllä vaan lomalta tullessa eli pari kertaa vuodessa.

Sampohan oli laittanut tuulemaan siellä juhlissa
:LOL:
Iidukka:mä olen aina asunut suunnilleen täällä suunnalla missä nytkin(vielä hetken sun naapurissa) ja saanut kuulla asuvani landella =) opiskeluaikana kaverit nauroi talvella et tulenko kouluun hiihtäen vai porokyydillä :LOL: Se mihin muutatte ei tosiaan ole kyl landee,tai riippuu mistä katsoo.

Saarulle paranemisia[b] :hug:

Meillä on rytmit ihan sekaisin.Elli sammahti taas kamalan kitinän jälkeen jo päiväunille ja se tietää pitkää iltaa kun ei sit enää nuku toisia unia..Mut aika hyvin illat on menny kunhan koko aika neidillä on tekemistä.Ja sehän järjestyy H:n toimesta.Kauhulla tässä odotan että mitä tää meno on vuoden päästä :LOL:

Ei vaan nyt lasagnen tekoon ja jouluvalot ikkunaan ettei mene ihan kiville tämä poäivä :wave:
 
HeMa: Mitäs me maalaiset. :D

Gorthaur: Itsellä haaveissa just tuo pesutorni. :ashamed: Exän kanssa meillä oli tuo torni ja oli helppoa kun sai vaatteet suoraan kaappiin, ärsyttää kun toi kuivausteline on aina "tiellä" missä sitten onkin. Mutta ymmärrän hyvin sua, kyllä muakin ärsyttäisi jos joku yrittäisi jotain laitetta meille väkisin tyrkyttää. :kieh:

Meidän piti lähteä miehen kanssa lounaalle, muttei lähdetäkään kun noi matkarattaat hajosi ilmeisesti lopullisesti...Täytyisi varmaan uudet hankkia.

Saarulle paranemista, toivottavasti menee nopeasti ohi niin pääsisit nauttimaan lomasta. :hug:
 

Yhteistyössä