**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

moikka kaikille.. meillä tulee hampaita ja siihen liityvä kiukuuminen aina sillon tällöin :) poika oppi tos reilu viikko sitten nousemaan tukea vasten seisomaan. mein poika ei millään keskity syödessä vaan kauheeta huitomista ja koko ajan täytyy olla joku purkki tai lusikka et hiukka ees keskittyy ja tätä jatkunut jo kauan, muilla samaa?
 
Täältäkin pikaisesti kuulumisia.

[/b]Gorthaur :flower: Onnittelut vaan kosinnasta. Mä oon kohta neljä kuukautta viettäny avioelämää eikä tää meiän arki siitä mitää oo muuttunu.

Afu Roosallahan on jo kunnon määrä hampaita. Veikolla on pitkään ollu noi 6 ja tänään vähän kattelin ettei ainakaan vielä näy uusia alkuja.

Maija Toivottavasti teillä yöt tosta rauhottuu. Meillä pari edellistä yötä oli yhtä heräilyä, mutta viime yönä taisin varmaan vaan kerran tai kaksi laittaa tuttia suuhun. Kyllä heti aamulla huomaa omassakin olossa miten on poika nukkunut.

Veikko se sitten oppi kävelemään. Tiistaina otti pari haparoivaa ekaa askelta ja nyt tänään on kävellyt jo aika pitkiäkin matkoja. Äkkiä se näköjään käy se oppiminen =) Hienosti kävelee jos malttaa rauhassa mennä, mutta jos innostuu niin sitten on aika horjuvaa meno.

Kaipa niitä linnanjuhlia ja varsinkin pukuja tulee vähän toisella silmällä katsottua, mutta ei sitä kyllä koko iltaa jaksa tuijottaa.

Nyt vois valmistautua pikku hiljaa unille :wave:
 
Täällä itsenäisyyspäivä alkaa lääkärikäynnillä.H:lle nousi kuume yöllä ja alkoi korvasärky joten kohta lähdetään päivystykseen.Pitää ottaa Ellikin mukaan kun mies oli eilen juhlimassa ja siis edelleen kuorsaa tuolla.Mulla onkin mukava päivä edessä, höösätä näitä kaikkia :whistle:

Maija:Toivotaan et yöt rauhoittuu :hug:
Veikolle onnea uudesta taidosta!

Jaa-a mitähän tässä piti vielä kommentoida...ei tuu mitään nyt mieleen
Päivänjatkoja :wave:
 
Gothaur: paljon onnea kihloista!!Vai tulee susta rouvas ihminen..eli pääkällot pois ja tuulipuku tilalle :LOL: :LOL:

Afu: vähän teidän roosalla on hampaita :eek: :eek: Valtsulla on oikeen kaikki kaksi. Niitäkin tehtiin niin kauheella porulla, että vähän pelko persiissa odotellaan seuraavaa erää.

Voi Hema tulipas teille kurja itsepäisyyspäivä alotus. Kävin keskimmäisen kanssa eilen myös päivystyksessä kun hän onnistu tiputtamaan tongit silmään. Onneksi silmään osunut osa oli tylppä kantaosa niin selvittiin pelkällä säikähdyksellä, mutta voitte arvata että kaikki katastrofin ainekset oli kyllä koossa :( No loppu hyvin kaikki hyvin..

Meinaattekos linnan kekkereitä vahdata tänään? Mä aion ainakin yrittää, mutta voi olla että prätkähiiret täällä vaan pauhaa :D
 
Pikanen moi täälät anoppilasta!! :wave:

Juu vähän oli hässäkkä viikko meillä, kaupungissa ravattiin 3 päivänä, mulla oli 3 työhaastatteluakin siinä sivussa. Vähän koitin noita jouluostoksiakin hoitaa mut eipä siitä oikeen mitään tullu. Miehelle ostin osan lahjaa. Elui meillä kaikki ostettava on viä kaupan hyllyllä.

Taaperopuolelle voitas munkin mielestä siirtyä alussa heti toisten tieltä ja kannatan myös sitä mittojen lisäämistä ja hiljasten tiputtamista.

Veikolle onnitteluja uudesta taidosta :flower:

HeMalle jaksuja hoivaamiseen :hug:

Komee purukalusto Roosalla jo =) meillä on ne 2 hampaat ylhäällä alhaallaonkin sit keskellä kaks ja näyttäs olevan yölös tulossa 2 keskelle nyt.

Toinen rokotussatsi teki vähän tukkosuutta ja kärttysyyttä taas, helpottaa jo.

Gorthaurille suuret onnittelut kosinnasta :flower: Ai että ihan julkkiskuvia :LOL: innolla ootamme :D

Mä tästä lähden ruoanlaittoon, sitten ulkoilua tuolla metsässä, täällähän me ollaan kyllä toodella piilossa keskellä metsää siis melkein.. jaa no pitäs meidän miehen kavereita käydä moikkaamassa, kai ne tuolta sitten jostain löytyy :LOL: Ei vaan onhan täällä ihan lähellä ravintelikin :whistle:

:wave: terve nyt ja palaan paremmalla aikaa

.-c-
 
H:lla oli sitten korvatulehdus.Saatiin lääkkeet ja neiti paineli nukkumaan.Eipä ole näin hiljaista ollut kun yöllä :/ raukka on tosi pipi näköjään.
Anoppi tuli tänne seuraksi.Ihan kiva kun on seuraa.

Linnanjuhlia pitäis sit illalla katsoa taas, kyllä se kuuluu ohjelmaan :D

Mutta nyt syömään perunalaatikkoa :p
 
maxmilian:hyvä ettei käynyt pahemmin.Näin entisenä silmähoitajana kehotan kumminkin seuraamaan vielä sitä silmää viikon verran ettei tule mitään jälkijuttuja.kyllähän niistä kolhuista voi jotain tulla mut jos ei suoraan silmään osunut niin sit ei enempää
 
Hei taas!
HeMa: voi kuinka kurjaa, toivottavasti H paranee pian! :hug:
Maximilian: ooneksi ei käynyt pahemmin, varmasti säikähdit.
Veikolle onnea uudesta taidosta!
KATJA: olikos hauska ilta eilen??? B)
Mun mielestä voitais myös heti vuoden alusta siirtyä taaperopuolelle kaikki yhdessä. Ei ole kiva jos porukka jakaantuu... Ja jos joku jää tänne yksin niin onhan se kurjaa.
Ne 1.v mitat olisi kiva juttu! :heart:
Mun piti tänään lähteä pikkujouluihin, mutta Emma nyt nyt vähän kuumeinen ja tosi kiukkuinen, joten jätän väliin. Ei kyllä yhtään olis kiinnostanutkaan. Musta on siis tullut ihan mökkihöperö! :LOL: Täällä kotona vaan mielelläni nyhjötän. :eek: No, jos joku ilta kävis kaverin kanssa yhdellä tai kahdella! ;)
Jaahas, neiti kaipaa :wave:
IHANAA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!
 
Heipsis.
Joo, oli tosi kiva ilta, käytiin ekaksi rossossa syömässä, ja sit kierreltiin eri baareissa, ja tulihan tuota jos jonkinlaista glögiä juotua :xmas: Ihme kun minkäänlaista "jälkitautia" ei tullut, vähän vaan väsyttää, vaikka tulihan tuota tosiaan aika reilulla kädellä otettua :D Minusta on kans tullut aika koti-ihminen, nyt varmaan on taas monta kuukautta semmoinen olo ettei tee mieli lähteä mihinkään, viimeksi kävin elokuussa, ja marraskuun lopussa sitten alkoi tunuta siltä, että johonkin olisi kiva lähteä.
Albert oli pärjännyt hienosti täällä kotona, ei ollut ikävöinyt mua ollenkaan.

HeMa: Voi kurjuus, kun pitäny itsenäisyyspäivä aloittaa lääkärireissulla. Tuossa vaiheessa varmasti vähän korpeaa kun mieskin krapulassa makaa :kieh:

Villivadelma: Onko Nanu yhtään rauhoittunut eilisestä? Jaksuja sinne :hug:

Albert ei malttanu nukkua kuin 45min päiväunet..sillä vaan pitenee ja pitenee nuo yöunet, ja päiväunet sit lyhenee..

anskuliini: Meillä on syöminen myös kamalaa mesoamista, Albert repii lusikan mun kädestä, ja haluis itse syödä, mut se on sit sitä että sillä lusikalla paukutetaan lautaseen ja heitetään ruokaa joka paikkaan, ja sit lusikka tiputetaan laittialle.. Joka ruokailun jälkeen on pakko vaihtaa puhtaat vaatteet, ja monesti myös itsellekin joutuu vaihtamaan puhdasta päälle ja lattiat luutuamaan.
Että pyykkiä riittää.
 
Ihanata! Reissusta kotiuduttu, eilen syöty porukoilla, ukko pikkujouluissa ja sitä sitten aamuyöstä odoteltu kotiin..Meinaa väsyttää. Huusholli näyttää kaaokselta ja joulu laittamatta ja lahjat miettimättä. Tänään vielä molempien poikien kiekkoilut jää mun harteille, ukosta tuskin mihinkään vielä 10 persiissä.
Mut kaikkein parasta, LOMA jatkuu. Tänään operaatiossa onkin tehä lista mitä kellekin shopataa, joten ens viikolla tonttuillaan sitten. Me päädyttiin sittten siihen et ostetaan pojille yhdet isot ja toiset pienet lahjat. Meillon tavaraa nyt jo liikaa ja noi saa niin kauhiasti lahjoja muiltakin.

Voi Hema, jaksuja ja paranemisia H:lle :heart:

Voi hitsi, meillä oli neukka ens viikolla mut laittokohan se sitä aikaa mihinkää ylös.. Pitääki mennä penkoo, yhtään en muista millo se oli. Siis toi on vaan se influenssarokotteen toinen pisto-käynti.

Hitsi, oli superyllättynyt. Luulin et laiharin suhteen loma tekis takapakkii, mut tänään pääsin ottaa aamupainon niin olipa pudonnu viime viikosta! JEEE!
Nyt siis jo takana -15,8kg.

Lucakin sitten viime yönä kalatti unissa iteksee sängyssä, kauhia porina vaa kävi, sitten pyörii ja laittaa tutin suuhu ja väliin taas pois ja kalatus alkaa..Hupasaa :heart:

Mut nyt puurolle..
 
Huomenta!
Täällä on pää täynnä räkää ja niin tukkoinen ja hontelo olo.Piti tänään lähtee kavereiden kanssa syömään ja shoppailemaan :kieh: enhän mä mihinkään kaupungille jaksa raahautua tässä kunnossa.Jos lähtisin niin sit huomenna olisin entistä pahemmassa kunnossa.vitsi että ottaa pannuun...

Täytyy tänään sit tehä hommia täällä sen mitä jaksaa,ripustaa jouluverhot ja valot keittiöön.Mattokin tuli vaihdettua kun H yrjös siihen eilen.

Saarulla ollu varmaan ihana loma siellä kylpylässä..Voi kun pääsis itsekin =)

Elli on ollu kamalan levoton monena yönä tuossa 3 jälkeen,karjuu maitoa tunnin välein tai unissaan kätisee tms.Aika huonosti siis nukkunut aamuyöt.

Mut nyt lepäämään.alkaa tää pystyssä olo ottamaan voimille.
Mukavaa päivää :wave:
 
Täällähän on ollu hiljainen päivä.
Itellä paljo enempi väsy tänään mitä eilen. Albert nimittäin heräsi viime yönä varmaan sata kertaa, ei varmaan pisin unipätkä ollu tuntiakaan. En tiiä mikä sillä lie, eilisestä asti on kyllä nenä vuotanut, mut ei oo kuumetta. Päiväunetkin meni "vähä" plörinäksi, kun sai valvoa Albertin unta vieressä, sai viiden minuutin välein nukuttaa Albertin uudestaan, kun se heräsi itkemään.
Ainiin, ja meinasi yöllä jo tulla sit riitakin miehen kanssa, kun minun vika oli tietenkin se että Albert huutaa, oon syöttäny sille jotain sopimatonta tms. :kieh: :kieh:

Iltapäivästä käytiin Citymarketissa, ja oli muuten ryysis.
Joululahjat on nyt ostettu, kaikki 2 kpl mitä meinasin ostaa :D Kummilapsille vaan. Meillä on aikuisten kesken sovittu, ettei lahjoja ostella, hyvä niin.

Laitoin tuossa vähän aikaa sitten riisipuuron uuniin, saa Albert iltapalaksi riisipuuroa :p Oliko niin ettei kanelia suositella alle 1-veelle??
 
Enpä ole saanut tänään aikaiseksi mitään, koettanut vaan hoitaa lapsia ja mies sit tehnyt kotihommia.Huomenna pitäis jaksaa kumminkin tehdä kaikki kun mies töissä.

Katja:me ei kans aikuisten kesken ostella mitään.Mä siis isovanhemmille sen kuvakalenterin tytöistä tein mut siis ei mitään suurempaa.Anoppi aina jotain mulle laittaa ja oma isä vaikka ollaankin sovittu ettei lahjoja anneta...mä kumminkin pidän sopimuksesta kiinni.
Isä yleensä antaa rahaa joka sit käytetään lapsiin :D

Mä muistaisin juu ettei kanelia sais antaa alle 1v.eikä pipareita sais akuinenkaan syödä ylenmäärinsen kanelin takia.
 
Iltaa kaikille täältä laatikoiden keskeltä. :wave:

Gorthaurille paljon onnea kihlautumisen johdosta!:flower:

Ja paljon jaksamista kaikille, joilla sairastetaan, tehdään hampaita tai muuten on yöt levottomia!

Ihanaa kun on ruhtinaallisesti tilaa. =) Vielä kun saadaan laatikoita purettua ja loput pinoon odottamaan seuraavaa muuttoa niin täällähän on jopa kodikasta. ;)

Poitsu ja koira molemmat vähän ihmeissään uudesta kodista, varmaan menee muutama päivä vielä tottuessa. Emil on ollut aika itkuinen ja kovasti tahtoo olla sylissä, mutta eiköhän se ala tästä helpottaa kun saadaan tavaroita paikalleen ja muutenkin asetutaan aloillemme.

Huh, kai se pitäisi lähteä itsekin nukkumaan. Hiukkasen taas väsyttää.. |O
 
Iltaa täältä mummulasta!

Lähdettiin pojan kanssa mummuloimaan muutamaksi päiväksi, piristämään mummun, vaarin ja enon päiviä, tai ainakin laittaan vähän liikettä niveliin ;)

Itsenäisyyspäivä meni siinä ihan mukavasti, vieraita oli ja linnanjuhlia tuli katsottua illalla. Nukkuumaan menin jo ennen 23, kun väsy iski päälle. Perjantaina olin kaverin kanssa syömässä ja shoppailin samalla muutamia joululahjoja, tosi virkistävää oli!

Hei mun mielestä olis kiva siirtyä tuonne taaperopuolelle tammikuun alusta, tosiaankin seuraavien tammivauvojen alta pois. Ja kun taaperoitahan nämä nyt jo ovat koko joukko omalla tavallaan. Ja Saarun ideat etusivun uusimisen suhteen kuulostivat hyviltä!

Iidukalle kovasti jaksuja muuttolaatikoiden keskelle :)

Hemalle ja muille sairastelijolle, isoille ja pienille pikaista paranemista :heart:

Katjalle toivon pitkiä, virkistäviä yöunia ja Saarulle hyvää lomanjatkoa B)

Nyt iltapesulle ja dekkarin kimppuun!!!

Kide ja uinuva pienimies 10,5kk
 
Tässä oon tuumaillu et pitäskö tota lista uudistusta (eli karsimista) tehä jo alustavasti nyt täällä puolen, niin jos joku sattuukin putomaan niin voi sitten hihkaista ittesä takasi listalle..
Mitäs muut on mieltä?
Ja on kaikki uudet ja myöskin listalta hävinneet tervetulleita takasin listalle :heart:

Kide, kiitos.. Loma on kyl tarpeessa, ei tuolla kylpylässä niinkää päässyt ite rentoutuun. Ja muutennin musta on ihan laitella rauhassa joulua yms. Kiva antaa lapsille muisto et on rauhallista ja aikaa :heart:

Tänään kävinkin ostamassa ensimmäiset lahjat pukinkonttiin. Tuonne tänään siivotun varaston perälle ne piilotin. Nyt vain pitää olla tarkkana ettei pojat sinne hökälehi..

Nyt idols loppuu ja unille :wave:
 
Huomenia!
Täällä itsellä tauti jatkuu,H on paranemassa vaikka vielä yskiikin.Elli on vielä *kop kop* terve.
Mua väsyttää ihan hirveesti kun Elli herätteli jo 4 aikaan ja siitä eteenpäin huuteli tasaseen eikä sit saanu enää nukuttua.Mies haki sen sit 6 aikaan pois ja mä vielä 7 asti nukuin.
Pitää kai lähtee vähän ulos tänään että saadaan raitaista ilmaa jokainen.Rauhaksiin kun on niin ei varmaan huonoo tee.

Iidukalle onnea uuteen kotiin!vaikka se onkin väliaikainen.tervetuloa naapuriksi ;)

Mulle sopii hyvin että listakarsintaa tehään jo täällä puolen =)
Päivänjatkoja :wave:
 
Huomenta..

Tyttö heräs tänään jo kuudelta,vaikka normaalisti nukutaan kasiin asti. :headwall: Meni kyllä jo kasilta ulos päikkäreille ja nukahti samantien kun laitoin vaunuun,ei tarvinnut yhtään työnnellä. :D
Nanu on tässä pari päivää harjoitellut nousua seisomaan ilman tukea.Eilen hienosti ponnisti jo istumasta seistä töröttämään. :) Jospa ne ensiaskeleetkin sieltä kohta tulee.

Tytön vatsatautikin on jo ohi.Tosin epäilen,että johtui noista Semperin purkkiruuista mitä ollaan nyt annettu tytölle ehkä viikon ajan.Tajuttiin myöhemmin,että koko sen ajan oli vatsa löysällä. :/ Heti alko masu toimimaan normaalisti,kun annettiin kotiruokaa.

Höh,nyt kuuluu kitinä.Myöhemmin lisää! :wave:
 
Nyt on tällä äidillä pinna kireellä. :kieh:

Siis jatkuvaa kitinää taas heräämisestä asti, mikään ei ole hyvin, sylissä pitäisi istua ja väsynyt, mutta ei kuitenkaan nukahda millään. Ilmeisesti vatsa vaivaa taas, vähän helpotti kun tuli jo toinen aamukakka. Ei olla muistaakseni mitään ihmeellistä syötykään nyt, josko sitten olisi ummetusta ja pitäisi yrittää taas enempi luumua syödä jne...Tiedä näistä, nyt olisi taas merkkivalo tarpeen että mikä vialla!

Nyt onneksi rauhoittui hetkeksi muuttolaatikoita kaivelemaan, jospa saisin itse vihdoin oman aamupalan viimeisteltyä..

Huomenia kaikille! Toivottavasti muilla on viikko alkanut paremmalla mielellä! :whistle:
 
Huomenta!
Nyt sanon ihan suoraan että voi perkele mikä yö :kieh: Kolmeen mennessä oli jo 10 herätystä, sen jälkeen putosin laskuissa. :kieh:
Tais jätkä vähä varastoon nukkua, niin nyt jaksaa sit yöt kukkua. Ei mitään suoraa huutoa ollu että ei kuulostanu miltään kipuiltkulta, vaan heräämisen jälkeen aina semmoista ääääääää-huutoa, raivostuttavaa.
Nyt on siis 2 yötä nukuttu siis niiiiiin huonosti, että jos tää jatkuu kovin kauan niin mulla leviää pää kohta.
Joo, taidan painua Albertin kanssa pihalle tamppaamaan petivaatteita, enimmät ärsytykset käydä sinne purkamassa :LOL:

Sorry kauhee valitus, näköjään muillakin menny vähä pipariksi nyt yöt tai päivät, samassa veneessä ollaan :hug:
 
Huomenia täältäki.
Täällä ois nukuttanu poikia pitempäänkin, mut eskarilainen piti herättää et kerkiää eskariin. Onneksi mies on vielä vapaalla et ei muita tarvinnut repiä ylös.
Täällä kans yskä ja räkä jatkuu, soitinki pienemmille pojille lääkäriajan. Keskimmäisellä toi korvaki on niin outo et jospa siihenki jotain syytä löytyis.

Onnea Iidukalle uuteen kotiin ja paljon jaksuja muuttojen keskelle.

mutta nyt taas tuusailee, hommaa on enemmän mitä taas kerkiää/jaksaa tehä..*plääh*

Mut reipasta maanantaita kaikille, jos tänään tökkii niin toivottavasti huomenna jo parempi :heart:
 
Hei vaan täältä työnteon keskeltä!
Kova kiire, kirjantekoprojekti täydessä käynnissä ja siinä samassa vielä tietty lastenhoito ja kotityöt plus lemmikit.... Ja Emma kaiken lisäksi vähän kipeä... Varmaan hampaita tulossa.
Katjalle ja Iidukalle: Kovasti jaksuja! Katja: mä pelkään myös, että Emma nukkuu nyt varastoon ja kohta alkaa taas valvominen! Meinaan meni viime yö jo aika huonosti...
Saarulle: Rentouttavaa lomanjatkoa! Toivottavasti paranette pian eikä ole korvatulehdusta pojilla.
Emma otti eilen jo 8 askelta! :heart: :heart: :heart:
Jaahas, takas töiden pariin! :wave:
 
Lääkärissä käyty.. Luca kunnossa, röhää vain, MUTTA yllättäen keskimmäisellä korvatulehdus ja nyt sitten lisäksi kuulu joku sivuääni sydämestä. Se kyl voi olla et johtuu vain infektiosta ja sitten siitä et poika ravas pitkin käytäviä just ennen kuuntelua. Mut seki tulee sit kontrolloitua ku korvakontrolliin mennään. Ja jos tästä vielä yks yulehus tulee niin uudelleen (kolmannen kerran jo) putkitettavaksi.
Että tällästä täällä..

Nyt taas jatkaa.. :wave:
 

Yhteistyössä