**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Onpas ollut levotonta monella suunnalla. Toivottavasti pian helpottaa :hug:

Saarulle :hug: toivottavasti pian paranet että pääset vielä lomasta nauttimaan. Niin ja jos lisäisit listalle, jolla ei olla taidettu vielä ollakkaan että 12.1. 7.20 (rv40+3) POIKA 3615g 51cm
Paranemisia muillekin sairastaville.

Varmaan teen ihan tavallisen kakun ja Veikko saa sitä vähän maistella. Tai sitten teen tuon Saarun mainitseman kakun, jonka ohje tuli Muksun mainoskirjeessä.

Niin se vaan sitten loppuu lomailut multakin. Maanantaina kävin työhaastattelussa ja eilen sitten sieltä soittivat että paikka ois mun jos kiinnostaa. Menin sinne vähän sillä asenteella ettei ne mua kuitenkaan ota eikä ees harmittais yhtään vaikken sinne pääsiskään. Ei sillä, paikka vaikutti tosi kivalta ja henkilökunta kanssa, mutta kun kotonakin on ollut niin kivaa. Olin kyllä sitten tosi ilosesti yllättynyt kun sieltä soittivat =)
Ongelma tässä on nyt sitten vaan se että työt alkaa tammikuun alussa ja mun äiti alottaa vuorotteluvapaan vasta helmikuun alussa, että kukas Veikkoa hoitaa tammikuun. Mun mies on kyllä viikollakin kotona sillon tällön, mutta ei kuitenkaan aina.
Eilen iski suru puseroon kun tajusin että oikeesti oon jo menossa töihin eikä voi olla tuon pojan kanssa enää kotona :/ Aika on mennyt ihan liian nopeasti.

Joulukortteja askarreltiin Veikon kanssa eilen ja pitäisi saada ne loppuun tänään. Saisi sitten huomenna ne postiin.

Lähetään tänään mun kaverin luokse kylään. Bussilla joudutaan menemään ja vaikka hänkin vantaalla asuu niin puoltoista tuntia menee matkaan aikaan, kun joudutaan vielä vaihtamaan. Toivottavasti Veikko nukkuis matkalla. Ei varmaan jaksa istua rattaissa niin kauaa paikallaan.

Nyt hommiin :wave:

Karsittu lista Taaperopuolelle..(?)
**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella
*Tammivauvat 2008*
22.12

anskuliini1POIKA (rv 38), 3500g, 50cm

tammikuussa syntyneet:

2.1

Saaru klo22 (rv40+5) POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm

3.1

carla-81 klo3.50(rv40+1) TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm
mievaa POIKA 3870g, 52cm
katja87 klo13.18 POIKA 3540g, 49,5cm

8.1

Gorthaur klo12.06(rv40+4),POIKA 3800g, 51cm, 35cm

10.1

Cattie klo21.50(rv39+6)POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm

11.1

Iidukka klo16.43(rv39+2) POIKA 3144g, 50cm
Piku81 klo15.52(rv 38+4) POIKA 2065g, 44cm

12.1
Pippuri84 klo7.20 (rv40+3) POIKA 3615g 51cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

18.1

HeMa05 klo21.44(rv41+3)TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
tyttönen klo9.07(rv39+5) POIKA 3085g, 48cm, 33cm
Kide POIKA

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm

22.1

MaijaM (rv39+4) TYTTÖ 3120g, 48cm

23.1

Niipa-85 klo18.44(rv39+6) POIKA 3760g, 51cm, 35cm

24.1

Tammiäiti klo10.46(rv41+1) TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS klo1.02(41+2) POIKA 3414g, 51cm

28.1

maximilian klo23.49(rv 40+1) POIKA 4100g, 52cm

29.1

ansku88 klo14.15(rv41+4) TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

helmikuulle odotuttaneet: (tammikuiset)

5.2

shakki klo21.25(rv41+3) TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm

6.2

Afu-82 klo12.02(rv42+2) TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm

Tässä ois karsittua listaa taaperopuolelle. Jos joku huomaa et tietoja puuttuu tai on pois kokonaa, olkaa armollisia mulle.. Tahallaa en välttisti oo poistanu. Nyt vähän hätäseen poisteltiin tyttönen ja Cattie oli apurina, kiitos!
Mut ilmotelkaa ihmeessä jos ootta pois listalta..

Hilataan tätä nyt mukana et kaikki varmasti siihen törmää jossain vaiheessa :saint:

Moi!
Meillä onneksi jo vähän paremmin menee! Hyvä yö takanapäin, ja itsekin saanut levättyä!

Siis mie en nyt oikein ymmärrä tuota täytekakku-asiaa, miks 1-veelle pitäis tehdä joku eri kakku kun muulle porukalle, sen ikäisethän syö jo aivan samaa kotiruokaakin mitä muu perhe. Meillä ainakin Albert syö ihan samaa täytekakkua kuin muutkin, niin kuin nytkin syö samaa ruokaa kuin muutkin. Relatakaa vähä :D

Nyt nukuttaa Albertia, ja sit tuun lukemaan tarkemmin teidän jutut :wave:

Meikäläinen pitkästä aikaa taas linjoilla...
Mä en ymmärrä mihin mun aikani kuluu, koneella piipahtelen pikaisesti ja silloin tällöin saan kunnon aikaa, että pääsen näitä tekstejä lukemaan ja kommentoimaan.

Lauantaina oltiin kaverin 30. v synttäreillä ja Leevi oli sitten ekaa kertaa yökylässä miehen vanhemmilla. Hyvin oli mennyt. Nukkumaan oli mennyt kymmeneltä, herännyt ekan kerran neljältä ja sit kaheksalta. Noin se on nyt kotonakin mennyt. Aika hyvin on viime päivinä nukuttu, silloin tällöin tulee herätys tuttia laittamaan tai kääntämään vatsalta takaisin selälleen.

Itsekin olen täällä miettinyt tota pinniksestä pois siirtämistä, että milloinka olis hyvä aika. Tällä hetkellä toimii tuo pinnis vielä kun ei poika yritä millään tavalla sieltä nousta ylös.

Meillä kanssa tulee Leevi saamaan samaa täytekakkua jota muillekkin teen, onhan hän jo nyt saanut (pieniä) satseja meidän ruokaa.

Nyt täytyy taas mennä, poitsu heräs päikkäreiltä eikä nukkunut kun 45 minsaa...

Heips!

Mä sitten sain sen työn, missä kävin haastattelussa tänään :D Ihanaa, se on osa-aikainen ja työajat vaihtelee 6.30-19.30 niin saa siinä kivasti pidettyä poikaakin kotona eikä veny pitkiksi hoitopäivät =) Mä oon niin iloinen että pääsin pois siitä keikkailusta missä ei aina tiennyt huomisesta.

Synttärit: Meillä järjestetään ihan yhdet synttärit, ja poika saa samaa tarjottavaa kun muutkin, annetaanhan meillä jo samaa ruokaakin kun muut syödään.

Poika onkin tänään hoidossa, tai siis harjottelemassa, ja maananantaina se sitten alkaa. On kiva kun on saatu pikkuhiljaa totuttaa tähän, ekahan me käytiin siä leikkimässä yhdessä ja viime ke oli yksin hetken ja tänään 9-15. Mä kävin sit ostoksilla kaupungilla ja hoitelemassa asioita, nyt rupeekin oleen kaikki joululahjat koossa, no mummuille viä jotain pientä, ni se on siinä. Oli muuten kummallista liikkua kaupungilla ku ei ollu vaunuja eikä tarvinnu ruoka/välipalajuttuja tai vaipanvaihtoo miettiä :eek: :LOL: mutta ihan rentouttavaa. Nyt saadaan viettää rauhassa loppuviikko ja tehdä jotain kivaa perheen kesken =)

Jaksamisia kovasti sairastajille :hug:

Jospa Aape on oppinut jotakin uutta mikä siellä unia kiusas ja nyt jatkuis sit taas paremmin, toivotaan :hug:

nyt kahvinkeittoon ja hetken aattelin oikasta ja sitten poikaa hakeen, ikävä jo onkin

-c-

Kiitos Saaru ohjeesta :) , pitää kokeilla tuota kakkua sitten.Muuten meille varmaan tulee joku juustokakku.Mut täytyyhän sitä ihan joku täykkärikin olla.

Pippuri: Onnittelut työpaikasta :) Mä voin ottaa Veikon meille hoitoon jos tulee tiukka paikka.

Meillähän oli tuossa muutto suunnitelmia Keski-Suomeen kun miehen työpaikka vähensi porukkaa ja mies joutu lähtemään. Mutta nyt hänelle tarjottiinkin täältä töitä ja jos vaan kaikki menee hyvin, me jäädää tänne asustaa :):) Mua kieltämättä vähän ahisti toi mahdollinen muutto, vaikka olisikin ollu kiva mennä kun oma perheeni olisi ollut lähellä.Mut hyvä näin. Aion nyt myös jäädä kevääksi kotiin ainakin tähän tietoon. Toisaalta on niitäkin päiviä jollon tahtosin töihin. Ja lähinnä siinä mietityttääkin se et jos haen jotain töitä ja saisin niin miten hoitopaikka jos sitä ei saakaan heti? Vai onko kaupungin sitten vaan pakko järjestää hoitopaikka? Osaako kukaan sanoa?

Pikkumies on jo nukkunu 2,5h, silti ei oikein saada illasta venytettyä nukkumaan menoa,mitähän siihen keksis?

Jeps eipä tällä erää taas muuta..

-Jenni-

jenniS: Jos saa äkillisesti työ-/opiskelupaikan niin käsittääkseni kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan 2 viikon kuluessa. Muutoinhan hoitopaikka pitäisi hakea 4kk ennen hoidon tarvetta. Mutta jos on ruuhkaista niin se voi olla pahimmassa tapauksessa toisella puolella kaupunkia..

Pippurille ja Cattielle paljon onnea uusien työpaikkojen johdosta! :flower: Pippuri aattelin kans just tota ehdottaa, että palkkaat jonkun hoitovapaalla olevan kaverin Veikkoa hoitamaan, kuukausi menee kuitenkin aika nopeasti. =)

Synttäreistä mietittiin että järjestetäänkö täällä väliaikaiskämpässä vai vasta helmikuussa oikeassa kodissa. Todennäköisesti pidetään juhlat kuitenkin jo tammikuussa niin on "alta pois". Meillä on niin pieni suku ja kaveripiiri, että todennäköisesti selvitään ihan yksillä juhlilla ja hyvä niin, itsellä tuskin energiaa enempää järjestääkään kun masuasukki edelleen verottaa voimia kiitettävästi ja mulla alkaa koulu just pari päivää ennen poitsun synttäreitä -> oon todennäköisesti aika veto veks ensimmäisenä viikonloppuna koulun aloittamisen jälkeen. :LOL: Tarjottavia en ole sen kummemmin miettinyt enkä sitä saako poitsu kakkua, katsotaan sitten lähempänä. Vähän oon miettinyt, että jos tilaisin kakkuun kuvan tuolta kuvakakkuun.comista, mutta saa nähdä. Sekin mietityttää, että osaanko itse leipoa kakun vai pitäisikö ostaa jostain. :ashamed: Kellään hyvää ja helppoa kakkuohjetta aloittelijalle? En siis koskaan elämässäni ole leiponut täytekakkua. :D

Sain sittenkin matkarattaat toimimaan ja käytiin miehen kanssa lounaalla. Sorruin sit ostamaan ihanat jouluvalot samalla reissulla. :heart: Mutta oli onneksi kanta-asiakkaille -20% niin tuli vähän alennustakin. Kaamea nälkä taas, mutta ruoka ei oikein tahdo taas upota, mitäköhän sitä keksisi.. :x

No niin, nyt ne rumpuhullut soitti ukolle et treffit on sitten kuudelta Teknisten edessä :eek: |O Näytin ukolle kurkun aukileikkausliikettä niin ei tullut treffejä :kieh: Uskomatonta miten jästipäistä porukkaa ne on! Äitin ja yhden ystini puhuttiin myös tuosta rumpuvouhotuksesta. Ne oli myös hieman kummissaan tommosesta mesoomisesta. Jos ne nyt välttämättä haluaa jotain kallista meille ostaa niin littee telkkari tai uusi liesituuletinkin (nykyinen vuodelta -85) olisi parempi ja mieluisampi. Tai sitten vaik uudempi tiskari..

Käyn tuolla odotuspuolella kytiksellä vähän väliä ja sattuipa silmään, et pikkupeikolle on tulossa elokuussa toinen..

Saaru. Voih, ei saannut loma sitten arvoistaan loppua :hug:

Meillä oli suunnitelmissa pitää synttärit 10.1, mut tuli pyyntö, et ne olisi vasta 11.1. Sampon kummisetä on rauhanturvaajana ja kerkeisi vasta tuolloin.. kahtotaan nyt mitä teen.
Mitään erillistä vauvakakkua en todellakaan tee. Yksi kakku saa riittä. Ja jos haluan suklaakakun niin silloin teen piittaamatta yhden vieraan (pikkuveljeni ) suklaa-allergiasta. Äitini jaksaa aina mussuttaa siitä allergiasta... Musta ja monista muista suklaakakku on ihan parasta. En mä luovu suklaakakusta jos vaan yksi on allerginen.. pöydästä löytyy varmasti muuta mitä tuo niin monelle aineelle allerginen pikkuveli voi syödä.

Mun oli heti pakko pinkaista vauvapuolelle, ja tosiaan joo, pikkupeikko oli eilen plussannut, ois kyllä kiva mukava kuulla miten heillä menee nykyisin.
Gorthaur: Mie täällä jo katketakseni nauran teidän rumpukuvaus-jupakan uusia käänteitä :LOL: Mie olisin ikionnellinen jos joku ostais meille kuivausrummun :saint:

Täällä olo ehkä hiukan parempi, oksentaa ei oo enää tarvinnu ja pikkusen uskalsin jo syödäkin. Toivottavasti tällä ohi.

Onnee työpaikoista Cattie ja pippuri!!

Kyllä mäki aattelin ihan taviskakkuu Lucalle kans antaa, ku normimaitookin ja ruokaa menee. Mut toisaalta ymmärtää jos jotku haluaa antaa "vauva"kakkua, kaikki ei oo maidolle vielä totutelleet.

Voi, kumpa pikkupeikolle menis nyt paremmin raskaus kuin viime kerralla, Onnea vaa hälle :heart:

Hupasaa kyl toi Gorthaurin poppoo kuivausrumpu sessiot. Mut tosiasiahan se on et vois kuitenkin kunnioittaa teiän mielipidettä ja tosiaan antaa sitten jotian muuta TARPEELLISTA vastana. Voisko sitä jotennin sievästi ehottaa vaihtaria telkkaa tai tiskariin tai siihen lieskariin... Tsemppii taisteluihin!

Mulla pää nii tyhjä, Luca kitisee koko ajan lahkeesa, keskimmäinen on taas NIIIIIIIN äkänen yms :kieh: Koita tässä sitten ite puolikuntosena olla..
Mutta joo, jospa sais miehen kaa j-lahjalistan valmiiksi tänään niin pääsis sitten neki hakemaa ja paketoimaan..

Iltaa Mammat!

Voi hyvää päivää Gorthaur tuota teidän kuivausrumpu jupakkaa!!!!! Mä kuulun sun kans samaan porukkaan tuossa asiassa. Mä en ymmärrä, miksi mun pitäis kuivattaa vaatteet "sähköllä" :eek: Mutta siis kukin taaplaa tyyylillään niinhän on nähty ja mikäs siinä.

Ja tuosta kakkuasiasta... Ymmärrän hyvin heitä, jotka haluavat vauvalleen "oman" täytekakun, kun eihän tässä nyt mitään koneita nämä lapset ole. Meillä ainakin tavallinen maito aiheuttaa vielä aikasmoisia ilmavaivoja. Siis osa hapanmaitotuotteista kyllä passaa, mutta ei muut. Enkä todellakaan halua, että masuvaivat pilaavat pikkuisen ekan synttäripäivän, joten jos kuukauden päästä on vielä sama tilanne niin ilolla leivon synttärisankarillemme oman kakun =)

Tähän väliin täytyy nyt vähän purkaa mieltä siitä, että mua ärsyttää niiiiiin paljon ne äidit joidenka lapsi/lapset eivät ole juuri masuvaivoista kärsineet ja niistä siis toki vaan se porukka, joka ei pysty/voi ymmärtää sitä, että ne voivat olla aikamoinen riesa. Ja vielä ihmettelevät suureen ääneen, että kyllähän se maha niihin, esimerkiksi nyt juuri maitotuotteisiin, sitten ajanmittaan tottuu. No toki näin luultavasti on, mutta ei se viikossa kahdessa tapahdu kaikilla. AAAARRRGGGG!!!!! Kiitti että sain asiani "sanoa"

Ja sitten asiasta toiseen....

Cattielle hurjan paljon onnea uudesta työpaikasta, aivan mahtava juttu!!!! Ja Pippurille myös lämpimät onnittelut!!!!

Saarulle ja muille sairastelijoille paljon voimia arjen pyörittämiseen :hug:

Mä olen itse kans ollut tässä flunssan kourissa ja voimat on olleet kortilla, onneksi olen nyt täällä mummulassa niin pojalle on ollut muista seuraa ja mulle kovasti paljon apuja. Huomenna pitäis kotiutua ja viikonloppuna lähteä miehen kanssa joululahjaostoksille. Poika viedään mun systerille siksi aikaa hoitoon niin saadaan rauhemmassa shoppailtua. Mä vaan toivon, että tää räkätauti siksi jo talttuisi.

No mut nyt nukkumaan,

Voikaahan hyvin =)

Kide

pikainen hei kaikille! :wave:
Täällä kovin ollaan työn touhussa ja joululahjojakin olen jo saanut muutaman ostettua! :D Mun äiti oli tännän hoitamassa tyttöjä pari tuntia, pääsin rauhassa kauppaan! Luksusta! En olekaan sitten Emman syntymän päässyt yksin kaupungille edes maitokauppaan.
Nyt pitäis vielä kirjoittaa joulukortit tänään... |O
Emma kitisee ja rätisee sängyssään... Viime yökin meni ihan persiilleen... Mikä lie taas hänellä... :kieh:
Pinnasängystä siirrän kun neiti siihen tuntuisi olevan valmis, varmaan noin 2 vuotiaana. Meillä on pinniksessä korkeat reunat, joten ei sieltä kovin äkkiä putoa. :D
Synttärikakku on ihan sama kun muille vieraille. Joko teen itse kermakakun tai tilaan kakun Emman kuvalla. Esikoiselle tilasin kun täytti 1v. :heart: Niin vähän Emma sitä kakkua kuitenkin saa, että saa syödä samaa kun muut.
KIDE: mä ymmärrän, esikoinen oli tosi herkkämahainen ja mua ärsytti just noi kommentit! :kieh:
SAARU: voi ei, että vielä oksutaudinkin sait! Jaksuja! :hug:
Gorthaur: :kieh: Ärsyttävät appivanhemmat!!! Jaksuja :hug:
Paljon onnea työpaikoista CATTIE JA PIPPURI! :flower: :flower:
PIKULLE jaksuja! :heart: Ja IIDUKALLE myös!
AFU: hauskaa, että oli kiva reissu teillä! :)
Nyt lyö pää tyhjää... Palailen taas huomenna :wave:
Neamma, joka siirtyy nyt joulukorttien kimppuun! |O

Ekaks Cattielle ja Pippurille onnea työpaikasta :flower:

jennis:saattaa olla että saat hoitopaikan lyhyellä varoitusajalla mutta se voi olla sit mistä vaan..eli jos arvioit et töihin olisit menossa edes vähän niin laita ajoissa hakemus.vaikka me esikoisen aikaan laitettiin 6kk ennen niin silti saatiin päiväkoti joka ei ollut auki niin pitkään kun piti ja oli hankalamman matkan päässä kun mitä haluttiin.Siirtopyynnöllä sit voi pyytää lähemmäksi kotia.

Kide:allergia-asiat on hankalia sen takia että nykyään ne on niin yleisiä.Ihmiset ovat heti allergisia kun tulee yks näppy jonnekin ja ne "oikeesti" allergiset joutuu samaan "kastiin".Vähättelyä saa helposti osakseen.Itse sen tiedän omalta kohdalta.Ja just tuota et kyllä ne tottuu ja annat vaan vähän...Mulla onneksi omat lapset säästyneet vielä ainakin allergioilta.Onhan masuvaivoja tullut uusista ruoista mut niitä on sit kokeiltu uudemman kerran ja ovat aina sopineet.Joillain ei niin vaan käy niinkuin sanoit.esim.mulla itsellä tiety ruoka-aineet ei tule koskaan sopimaan vaikka kuinka kokeilisin.että ihan rauhassa vaan purat kiukkua =)

Mä kävin itse eilen siellä gynellä selvittelyissä ja kierukka on kunnossa ja nyt sit pitää selvittää mistä tämä mun paha olo johtuu koska kierukasta se ei johdu eikä kuulemma voi johtuakaan.Kiva taas todeta et se ehkäisyneuvolan täti puhui ihan puuta heinää..Kävin just aamulla kokeissa terveysasemalla ja sit odotellaan tuloksia.Loppuis jo tää homma.Inhottaa tää huonovointisuus, kun ei edes ole raskaana. ;)

Paljon oli taas tekstiä tullu joten sori jos unohdin jotain kommentoida.Nyt aamukahville :wave:

Moi!
Me käytiin aamupäivästä perhekahvilassa piparin paistossa! :D Ja joulukorttejakin askarreltiin.
Illalla oon menossa työhaastatteluun, semmoinen työ olis mitä on 5h/vk, eihän sitä nyt liikaa kannata rehkimään ruveta näin äkikseltään :LOL: (Jos nyt ees saan sen duunin) Mukavaa vaihtelua olis tähän arkeen käydä parina iltana viikossa piipahtamassa töissä. :)

HeMa: Hyvä juttu, että kierukka asia on ok :)

Me muutes käytiin tänään ottamassa se toinen influenssarokote! Vähän itketti, mut ei mitenkään pahasti. Toivottavasti ei nyt tuu mitään oireita tuosta rokotteesta..

Nyt syöttämään Albertille välipalaa. :wave:

Olipa piristävä avoin päiväkoti+kahvireissu taas, nyt jaksaa kummasti! B) Jotenkin ollut tosi ankea viikko, mutta nyt huomattavasti pirteämpi mieli. =)

Meillä olisi tänään illassa leffaensi-ilta tiedossa. Lainasin tuossa syksyllä Emiliä sukulaisen lyhytelokuvaan kun tarvitsivat yhteen rooliin vauvan. Tänään olisi sitten ensi-ilta tiedossa, ollaan todennäköisesti menossa koko perheen voimin. Tulee vaan poitsun puuroaika siinä jo, eli täytyy kaupasta käydä hakemassa valmispuuro mukaan ettei pääse nälkä yllättämään.

HeMa: Toivottavasti kokeissa selviää jotain!

Lehmänmaitoa
ei olla poitsulle vielä annettu, ainoastaan hapanmaitotuotteita. Me molemmat saadaan miehen kanssa maidosta enempi/vähempi vatsaoireita vaikkei kumpikaan ole ikinä käynyt virallisesti laktoosi-intoleranssia testauttamassa, mutta herkkävatsaisia ollaan. Luulisi että on ainakin jossain määrin periytyvää..Maitoa täällä käytetäänkin ainoastaan laktoositonta (joskus hylaa) kahvin kanssa ja itse juon joskus kaakaon kanssa. Mietinkin tässä että jos alkaisin Emilille sitten aikanaan suoraan juottaa hyla/laktoositonta maitoa niin ei tarvii eri maitoja sitten kaikille ostaa...

Neuvola-aikojakin pitäisi taas varailla, ärsyttävä tuo klo 12-13 ajanvaraus kun ei ikinä muista. Jospa sitä nyt kaivaisi numeron valmiiksi ja kännykkään muistutus huomiselle. :D

iidukka:vai on Emil ollu leffatähtenä =) Mua niin harmitti kun en päässyt teidän kanssa sinne avoimeen.Periaatteessa olisin ehtinyt mut kun soitin tuloksia 12 aikaan niin tuli mutkia matkaan joten kiirus olis tullu..Ensi kerralla sit.

lehmänmaito:Elli saanut vasta kerran päivässä jogurttia ja raejuustoa eli lehmänmaitoa en ole vielä kokeillut.Meinasin aloittaa sillai että puuroon laittais osan maitoo ja osan vettä.ja sit lisäilis pikkuhiljaa.
Mulla itsellä kans laktoosivaivaa mut esikoinen juo ilman vaivoja miehen kanssa tav.maitoo ja sitä sit Ellillekin.Laatikkoruoat ja pannarit ym. tehdään meillä lakt.maitoon.

Mä jouduin perumaan tälle päivälle suunnitellun ostosreissun,piti lähtee naapurin kanssa illalla jouluostoksille mutta ei mun vatsa anna rauhaa ja päätin jäädä kotiin.Koko aika tässä kipuillaan ja sain huomiselle lääkäriajan nyt sit.Pahoinvointikin jatkuu :x
Onneksi tytöt on terveenä =)

Katja:Onnea työhaastatteluun!

Onpas ollut taas tälle päivälle kivasti tekemistä. Aamulla kavin allekirjottaa työsopparin ja sieltä kiiruusti avoimeen päiväkotiin laulelemaan. Sitten vielä kahvittelut siihen päälle. Kiva vaan kun oli ohjelmaa =) Veikolla vaan päivän rytmi sekasin, nukku päivällä vaan alle tunnin ja kotiin kun päästiin niin eipä poitsu enää nukkunutkaan. Eli tosi vähän nukkunu tänään ja aamullakin herättiin jo 6.45. Nyt onkin jo yöunilla.

Cattie Onnea työpaikasta!

Ja Katja Onnea työhaastatteluun!

HeMa Onneksi kierukka juttu kunnossa, toivottavasti selviäis mistä pahoinvointi johtuu :hug:

jenniS Kiitos vaan tarjouksesta, helpottais meidän oloo hirmusesti =) Ja kiva kun ette muutakaan, jos tässä ehtis aina välillä näkemään vaikka töissä sit oonkin =)

Joulukortit sainkin sitten vasta tänään loppuun ja huomenna sit postiin. Huomenna käydään aamulla mun mummoa moikkaamassa mutta sitten ei ookkaan mitään ohjelmaa loppu päivälle, kotipäivä tiedossa.

Onnea cattielle ja pippurille työpaikoista :flower:

Hema. Hyvä juttu :hug:

Lehmänmaidosta. Jotain kolmisen viikkoa oon antanut. Tavallisesta tuli ilmeisesti allergiaa, kun posket helotti. Oon antanut laktoositonta ja hylaa niin ei ole tullut mitään. Ehkä koitetaan tavallista uudestaan sitten jonkun ajan päästä. Kokonaan ei olla vielä siirrytty korvikkeesta pois vaikka vähäistä sen käyttö on enää.

Ei tullut sitten meille pesutornia. Se olisi ollut siis joululahja meille. Ukko sitten ehdotti sitä telkkaria niille niin vastaukseksi tuli vaan, et jotain hyödyllistä olis antaneet.. Eivät sitten anna meille mitään joululahksi, kun ei pesutorni kelvannut :LOL: :whistle: Nooh... he itte saavat aarikan korkinavaajan lahjaksi. Tämä on vastapallo siihen suuntaan, kun viime vuonna tuli se kämänen aarikan kahvilusikka. Eivät mukamas keksineet mitä antaa.. Niin onhan se varmasti erittäin haasteellista keksiä sellaiselle perheelle joululahjaa, jolle on eka muksu tulossa.. :whistle:
Ne oli meillä siis eilen käymässä. Hakivat ton jenkkikaapin pois. Tympii kyl niiden asenne meidän elämäntyylistä. Joka väliin tarvii kuittailla kestovaipoista, valojen sammuttelusta ja kierrättämisestä. :headwall: Jos he itse haluavat elää kuin viimeistä päivää niin se on heidän valintansa. Helvettiäkö tarvitsee jatkuvasti natkuttaa kuinka paljon on vaivaa ekologisemmasta elämästä on. :kieh: Vaivaa siitä on vain jos on tommonen asennevamma.

Meillä on nyt lauantaina ne tuparit ja puunataan kämppää kauheella vimmalla. Alakerta on suht ok, yläkerta kaaoksen vallassa. Oon tässä päivisin tehnyt jotain hommia juu, mut ei Sampo oikeen anna rauhaa tekemiselle.. Keittiön laatotukset sain viimeisteltyä tänään ja huomenna alkaa leipomisurakka. Lauantaina äiti tulee jo heti aamusti niin sano ottavansa Sampon mukaan shoppailureissulle. Saa sitten tehtyä loput hommat ilman jatkuvia keskeytyksiä.. :snotty:

Samppiskin on nyt sitten saanut ekan mustelman otsaan. Tänään mätkähti lattialle, kun oli taas mennyt rappusiin koheltamaan. Meillä ei siis vieläkään ole porttia :ashamed:

Huomenia!!

Hyvä juttu Gorthaur että pesutornia ei tullutkaan, mä oon täällä naureskellu taas kun oot niin lahjakas tuon kirjoittamisen suhteen, ihan elävästi pystyy tuon tilanteen kuvittelemaan :LOL:

Kiitoksia vaan kaikille onnitteluista. Nyt kun mulla on työpaikka voi sitten keskittyä murehtiin tuota että mitenkäs miehelle riittää hommia kun tuo lomauttaminen on niin muotia nytten :/ Mä oon tällanen juur että aina on jostain ressiä..

Meillä ois tänään ohjelmassa lenkillä ja postissa käynti, muuten kotona oloo. Huomenna käydään sitten ostoksilla ja pojan kummeilla, ja su kotona, mun porukat tulee piipahtaa ja tuo meidän katit lomalta, ne oli viikon kans mummulassa :LOL:

Meillä leikitään nyt jatkuvasti piilosta, se on ihan ykkösleikki :D Useimmiten poika menee tuokin taakse siis piiloon ja mä sit meen "peläyttään" sieltä :LOL: ja kivaa on. Mitäs teillä muilla leikitään? Meillä sitten suosiossa on myös tuo taaperokärry ja sit saatiin toi mopo kans ni sitä taluttaa paljon, ja omat kengät on ihan kans huippu juttu, vois niitä tossa eteisessä tutkia ties kui ja kauan :LOL:

Miten kävi Katjan haastattelussa? Tollanen osa-aika työ varmasti piristäs kivasti, myös vähän kukkaron puolella.

HeMa: Hyvä juttu että kierukka kunnossa mutta mikä kumma sitten mahtaa olla :hug:

No mutta mä siirryn tästä leikkiin pojan kanssa ja aamupuurolle, sitten sinne lenkille joten :wave:

Ai niin piti kysyä onko kellään ollu ongelmana että öisin vaippa vuotaa? Meillä on nyt tosi usein siis öisin ketkennu yö kun poika on ihan märkä, tai viimestään aamulla itkee sitä :( mä oon nyt kokeillu isompaa vaippaa eikä sekään auttanu..

-c-

Huomenia *köhköh*
Täällä ei siis vkl kohden kaa parane tää viikko :kieh:
Eilen ei saatu poikia sitten millään nukkumaa, sänkyy menivät jo 8 mut vielä 10 aikaa kalatus kuulu |O Luca samaten, saatiin vasta 10 persiissä nukkumaa.
Sitten tänään, ois taas menoa jos minne, mute esikko yskii nii kauhiasti ettei sitä voi eskariin viä.. Joten suunnitelmat uusiksi. Kipee ku se ei ton enempää oo niin saa lähtee mukaan viemää keskimmäisen kerhoo, vimppa kerhopvä niin pitää päästä ja samalla Lucalle käydää influenssatehoste antamassa.

Sitten mä täällä kirjoitin piiiiitkääää romaania, niin eiköhän kone tehny jotain päivityksii ja sitten sulki konee :kieh:
Muutenni jotennin jouluressiä kai tässä pukkaa :xmas: siivosta, lahjoista ja shoppailuista.
Mut joo...

Gorthaur, minen ymmärrä miten jotku jaksaa ottaa toiste elämäntyylin omaksi ressiksi. Oisivat onnellisia et jotku kuiten jaksaa elää ekologisesti ja muutenki et on hyviä asenteita! Vai onkohan ne just siksi kateellisia ku itellä ei oo päämääriä tai jaksamusta moisee.. Minä oisin uhallakin ostanut jotain ekologiseen elämään viittaavaa joululahjaksi. Mut onhan toiki hyvä, jos on kuitti edellis vuodesta :LOL: Voi Samppista, täällön kans Lucalla mustelu otsassa jo kopina käy harvasen päivä. Uusin hitti on nääs kiipeillä joka paikkaa.

Katja, onnea haastiksee :heart: Onhan se ihanaa ku pääsee "levähtää" kotoa etes muutamaksi tunniksi.

Cattie, meillei tuollaista vaippa onkelmaa oo ollu. Mitä vaippoja käytättä. Meillä Pamppers, ja hyvin on pitäneet.
Meillä pop Lucalla on toi jäkiksen pelaaminen. Tollasella pienellä muovimailalla huitoo pallo täällä sisällä menemään ja kiljunta käy. Piilosilla tykätään myös ja sitten ihan huippua on jot äiti jahtaa ja sitten juostaa kilpaa :heart:

Hema, hyvä et kierrukka on kunnossa ja toivottavasti pian selviää mikä huonoa olo tekee. Jaksuja siihen :hug:

Nyt ei auta ku mennä herättää Luca puurolle, isommat on jo valmiina puettu ja syötetty. Voipi olla pojalla väsy ku piti kukkua..

Huomenta!

Ei tärpännyt työnhaku tällä kertaa, mut jatketaan etsintöjä :)
Cattie: Onneksi sinä nyt sait töitä, aika pulassa varmaan olisitte jos mieskin lomautetaan, ja sit sullakaan ei olis töitä.. Mut toivotaan parasta :hug:
Just olin tulossa nyt aamusta purppasemaan tuosta vaippaongelmasta!!! Kun meillä on kans alkanu vuotamaan liberon vaipat yöllä, ihan sama onko koko 4 vaiko 5, nyt on kuitenkin käytetty jon noin 3kk liberoa, ja nyt tuli tämä ongelma yllättäin. Viikon sisällä on tullu 4 kertaa yöllä kuset kyljestä läpi.. vaikka vaippa ei oo ees kovin märkä ollut.. Pitää varmaan palata taas pamperesseihin, ja katsoa pitäiskö ne paremmin.
Meillä kans leikitään piilosta usein :D

Saaru: :hug: Voimia!
Meillä on kyllä Albrtilla unentarve taas vähentyny hirveesti, yöllä mennään 10h unilla, ja päivällä sit tunti :snotty:

Nyt puurolle. Ja sit vien Albertin kummitätinsä luokse, ja livistän itse kampaajalle B) Viimeksi olen käynyt toukokuussa, niin saattaa jo tehdä ihan hyvääkin pieni hiusten kyniminen :D

Huomenia!
Nyt on sit tutkittu ja hutkittu ja ma labrakokeita jos sot alkais jotain selviämään.Jos nyt ei selittävää löydy niin kierukka napataan pois.Eihän sitä tällai haluu elää että voi huonosti.

Gorthaur:hymynkareet täälläkin suupieleen nousee kun lukee tuota teidän lahjatouhua.On se tosiaan kumma miksi toiset arvostelee toisten elämäntapaa!

Ellin ykkösleikki on sängyssä peuhaaminen ja kukkuu-leikit.Palloa heitellään ja sit tietty konttaa siskon perässä kovaa vauhtia.Palikat ja kasattava kupit kiinnostaa ja soittimet.

Meillä oli viime yö taas ihan |O Elli herätteli tunnin välein ja aamuyö menikin sit huutaessa 15 min välein.Taitaa neidillä poskihampaat tulla alas piakkoin.pullottaa jo aika lailla.Ruokakaan ei ole tänään uponnut ja päiväunille simahti jo vähän aikaa sitten.
Tuntuu että ei tuo rytmi sittenkään ole ihan kohdillaan.Pitänee tänään laittaa vielä toisillekin unille,eilenkin oli pakko illalla laittaa se torkuille kun oli ihan puhki..Mä kun jo luulin että yksillä unilla pärjää mut se oli joku vaihe vissiin.

Katja:uutta työtä vaan hakemaan,harvoin se ekalla kerralla tärppää =)
Cattie:toivotaan ettei nyt semmoisia lomautusjuttuja tule :hug:

vaipoista:meillä ei ole tullut läpi mitään öisin.Aamulla muutenkaan Ellillä ei vaipassa mitenkään hirveesti pissaa ole.Libero meillä käytössä.Tuli vaan mieleen teillä keillä tulee läpi että mitä jos isompaa kokoa kokeilette?
Meillä menee vielä pitkään 4 koko.

Mutta nyt lounaan tekoo ja H:n kanssa leikkimään.

Huomenet täältäkin

Päätin nyt tulla taas kirjottaa kun ei oo pitkään aikaan jaksanu tänne kirjautuu mut nyt otin itteeni niskasta kiinni :D Tänne oli hirmusesti tullu uutta tekstiä mut millään ei meinaa kaikkee muistaa kun tainnu tuo raskausajan dementia iskee päälle..

Meille ei kovin kummosta kuulu. Ulkoiltu on ja jonnin verran kotona oltu kun ei oikein huvita tonne ihmisten ilmoille lähteä. Mekin käytiin toi tehoste ottamassa pojalle tiistaina ja pienen inahduksen päästi muuten ei mitään eikä onneks tullu rokotteesta mitään. Meillä kanssa välillä yöt menee miten menee, joskus herää useesti ja ei auta mikään varmaan täällä kanssa hampaita tehdään.. Mulla nyt oma olo on menny parempaan suuntaan, eli pahoinvointi toivottavasti olis jo takana päin, mut eihän sitä tiedä josko se sieltä palaa..

Vaipoista: Meillä on nyt jonkun aikaa ollu noi liberon housuvaipat käytössä ja ne on toiminnu hyvin, paitsi että nyt on meilläkin eilen illalla ja tänä aamuna tullu läpi. en tiedä sit et miksi näin..

Pippurille ja Cattielle onnittelut työpaikasta! :flower: Ja kyllä se Katjallekkin varmasti tärppää :) Mitäs töitä Katja oot meinannu hakea?

Gorthaur: Mie oon kanssa täällä hymysuin lukenu noita sun kertomuksia siitä pesutorni hommasta.. :D Mut hyvä että pidit pintasi ja sait miehesikin sanomaan suoraan :LOL: On se kuitenkin jokaisen oma asia mitä asuntoon hommaa. Ja tosta ekologisuudesta että ite en semmonen ole mut kunnioitan kuitenkin niitä jotka haluaa toimia ympäristön hyväksi ja luulis niiden appienki tajuavan.

Hemalle vaan kovasti jaksuja sen olon kanssa ja toivotaan että sieltä nyt jotain selviäis ja juu tosiaan huononolon kanssa ei ole mukava elää. :hug:

Jakusuja muillekin niitä tarvitseville, ja paranemisia kipeinä oleville! :hug:

Leikeistä: Meillä Roopen mieluisin puuha on vedellä ton taaperokärryn kanssa ympäri kämppää ja hyvä ettei oven karmit lähe mukana, ja pihalla sillä on kanssa kiva mennä. Sit Roope kovasti tykkää kans kukkuu-leikeistä ja piiloleikeistä, miun pitää aina vähän pelästyttää niin siitä poika innostuu :LOL:

Niin ja nyt tuli mieleen tuosta siirtymisestä taapero puolelle että mennään vaan kaikki heti tammikuun alusta, vaikka toiset ei nyt sitä vuotta heti täytä mut pääsee uudet tänne, ja tuo Saarun tekemä listakin näytti ihan hyvältä tai siis se idea :LOL:

Mut nyt mie huilaan hetken ja jos vaikka kaffet keittäs :wave:

Yhteistyössä