Tammivauvat 2008 (5)

  • Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti
Simba-
Mä oon kans tehny pojalle vielä omat ruuat, kun musta tuntuu että meidän vanhempien ruuat on vähän turhan epäterveellisiä (paljon eineksiä) tai sitten muuten vaan vaikea syödä (esim. tortillat). Ehkä pari kertaa viikossa syödään kaikki samaa ruokaa, useinmiten teen pojalle kuitenkin omat sapuskat. Minustakin tuntuu, että menee ikä ja terveys, jos alan kaikkia ruokia pojalle pilkkomaan..

Tosta sylkijutusta, mä oon yrittäny olla tarkka, mutta itekki kyllä annan välillä samasta haarukasta.. meidän äiti antaa monesti samasta lusikasta tai antaa maistaa kahvia omasta mukistaan, mikä toisaalta vähän ärsyttää, mutta en ole viitsiny siitä sanoa mitään ettei se loukkaannu. Ja onhan äiti varmaan mullekin antanu samasta lusikasta, kun olin pieni, eikä mulla siltikään ole sitä bakteeria suussa. Että ei kai se niin kovin herkästi tartu.

Meillä ei oo vielä ollu yhtään korvatulehdusta, mutta oon kyllä kuullu, että ne menee usein pois itsestäänkin.

Muska, tosi kivaa että teillä on yöt alkanu sujumaan paremmin! Mäkin oon nyt pari yötä onnistunu olemaan imettämättä, mutta ei ainakaan vielä oo muutosta yöheräämisiin. Jospa tää pikkuhiljaa. Tuntuu kyllä ihan uskomattomalta, että Pinni teidän poju nukkuu niin hyvin. Toivottavasti toi yöimetysten lopettaminen tehoais meilläkin.. tosin vasta 2 yötä takana, toivottavasti ei tule takapakkia.

Meil tulee tänään 7 v miehen kans täyteen, tein tossa täytekakunkin joka epäonnistui niin täydellisesti kuin olla ja voi. Pohja ja täyte lässähti ja aattelin, että teen edes kauniin koristelun ja sulatin suklaata, mutta sekin meni sellaseks rakeiseks ja kermakin loppui pursotuksessa kesken, joten melkoinen hirvitys tuolla jääkaapissa nyt odottaa.. no ei se mitään, ei ole onneksi vieraita tulossa, joten ei niin väliäkään.

No ei tässä tän kummempia. Nyt kahville.
 
Laura 81
Aivan mahtavia kuvia, Jumbis teidän pojasta! Sitä mun eilen piti kysyä, mutta unohdin, kun mainitsit joku aika sitten , kun olitte käyneet siellä yksivuotis neuvolassa vai lääkärissä, niin teidän tytön mahaa käskettiin seuraamaan (muistankohan nyt oikein..), niin onko tuo seuranta niiden mahavaivojen vuoksi vai kuinka? Ymmärsiköhän tästä minun sepustuksesta nyt kukaan yhtään mitään..:D

Onnea Simballe ja miehelle!

Meillä neti on nukkunut yli kolme tuntia päikkäreitä.. Kuinkahan ensi yö menee, hmm... Mutta en viitsisi herättää, kun eilen nukkui niin lyhyet päikkärit. Voi ottaa niitäkin kiinni nyt. Ilmeisesti nuo unet ei ole koskaan kohillaan.;)
 
Jumbojätti
Laura: Seurataan koska, tyttö valittaa aika usein mahakipua. Ummetusta on ja nyt katsotaan mitä on syönyt ja missä tilanteissa alkaa mahaansa valittamaan. Syö paljon kuitupitoista jne...joten silleen hassua,että tota ummetusta on,mutta mieheni siskonpojilla on kanssa ollut ihan vauvasta-asti(tai kun kiinteisiin siirrytty) niin ummetusta...heillä jopa niin paha,että jouduttu moneen kertaan lääkärissä ravaamaan jne..

Onhan noi kuvat ihania ja vaikea valita se suosikki....

Simballe ja miehelle tosiaan onnittelut täältäkin!
 
Catriina
Meidän neiti on syönyt meidän kanssa samaa ruokaa jo reilun kuukauden. Yleensä syö ensin omaa purkkiruokaansa puoli purkkia tai purkillisen ja sen jälkeen vielä siis syö samaa ruokaa kuin minä ja mies. Me syödään aika suolatonta ruokaa yleensäkin. Muita mausteita käytetään sitten enemmän. Esim. wokkiruokia tehdään paljon. Riisi maistuu myös neidille tosi hyvin. Noista purkkiruuista menee enää tosin harvat maut, esim. lammaspata ja kasvislasagne maistuvat vielä. Ja kalaruuat, joista neiti tykkää erityisesti. Hedelmä- ja marjasoseita ei enää huoli ollenkaan. Juomana vesi ja maito. Mehuja ei vielä anneta.

Meillä lähdettiin tosissaan kävelemään viikonloppuna. Nyt menee jo useamman metrin matkoja kerrallaan ja osataan vaihtaa suuntaa ja ottaa esineenkin lattialta kaatumatta. :)

Myös paljon uusia sanoja neiti on oppinut ,ja nyt neiti ymmärtää jo puhetta tosi paljon. Tietää lelujensa nimiä ja esim. katso, anna, tule, mene sanat ymmärtää jo. Itsekin sanoo välillä kato (=katso).

En ole lähdössä sinne reissuun nyt neidin kanssa. Pitää katsoa jos sitten seuraavan kerran lähtis mukaan. Tosiaan nuo hygieniajutut mua huolettaa just tuolla Aasiassa.

Miten Simba teidän yöt on sujuneet? Mä imetän vielä. Lopettamista oon myös harkinnut, mutta niin kauan kun kelpaa aion imettää. Maximi on kuitenkin se 2v, josta jo aikaisemminkin mainitsin.

Onnea vielä Simballe ja miehelle!

Jumbis, hienoa, että teillä oli onnistunut laivareissu!

Nyt töiden pariin!

Catriina ja Amelie
 
~Rosa~
Olipas lukemista! Kirjoittelin tuossa joku aika sitten spaceen ja pää on jotenkin ihan tyhjä...

Simballe on pakko kommentoida, että ehkä se nyt on sitten se 7 vuoden "kriisikakku", että sekin meni pieleen... Heko heko! Meillä tulee kesällä se 7v ja ehkä nyt opin, että ei kannata "kriisivuonna" yrittää edes tehdä kakkua:D :D :D

Jumbiksen pojasta oli tosi ihania kuvia! Valinnan vaikeus varmasti iskee! Kiva idea kuitenkin valita samantyylinen kuva pojasta kuin tytöstäkin on.

ruoasta... Meilläkin tyttö syö jonkin verran jo samaa ruokaa kuin me. Suunnilleen vuodenvaihteesta on saanut mm. jauhelihakeittoa ja makaronilaatikkoa. Tykkää! Me syödään oikeestaan tosi paljon ihan peruskotiruokaa. Välillä tuntuu jotenkin hankalalta ajatella just nuo kaikki mausteet ym, mutta eipä tuo tee pahaa itsellekään vähentää suolan käyttöä (ei me kyllä ökysuolaisia ruokia syödä, mutta silti aina voi vähän vähentääkin) ja just vaikka keittoihin oon tehnyt niin, että maustanut myöhemmin tai vasta omalle lautaselle. Välillä neiti kyllä syö ihan noita omia pöperöitä tuolta pakkasetsa, mutta vähän on kyllä sellainen suuntaus, että meidän ruoka on parempaa kuin hänen omat soseet. Muutenkin nyt huomaa kuinka on tosi kiinnostunut mitä me syödään ja kaikkea haluais maistaa. Karkkia ei ole saanut (tästä lähtien karkit syödäänkin salassa:D ), mutta pullaa ja mustikkapiirakkaa on saanut maistaa ja maistushan ne. En oo aikaisemmin kokenut ollenkaan tarpeelliseksi antaa pullaa ym makeeta, kun ei ole itse osannut vaatia. Oon ajatellut, että ehtiihän tuo varmasti saada makeaa. Hampaitakaan kun ei ole vielä hirveesti (nyt muuten 8), niin mitä sitä turhia. Meillä kun oli tuossa joulun jälkeen kolmisen viikkoa tosi levotonta, niin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä on tullut myös 3 hammasta.

Neiti vetelee sikeitä nyt. Laittoi jo klo 10 päikkäreille. Meillä oli eilen melkoinen päivä (lukekaa spacesta, älkää mainitko mitään täällä, kiitos!), että se taitaa väsyttää... Pitäis itekkin levähtää vähän, pää kipeänä...

Rosa
 
Nunnu79
Huoh.. kone tökkii. Näyttö ei oo toiminu kunnolla viikkoon. Kun koneen käynnistää niin näyttöä pitää rämpyttää päälle ja pois ja välillä käyttää virta kokonaan pois. Hyvällä tuurilla käynnistyy ehkä. Nyt alko näppiskin reistaamaan. =( Takuu on loppunu viime vuonna. Harmi vaan kun nyt hajoaa kun ei oo rahaa muutenkaan.

Päikkärijuttuja oon ihmetelly tässä. Tyttöhän nukku kahdet puolen tunnin päikyt vielä vähän aikaa sitten. Nyt reilun viikon verran on ollu hankalaa nukahtaa niille toisille unille. Joinain päivinä on siis menty yksillä puolen tunnin päikyillä, joka on mun mielestä aika vähän. Hyvin tyttö on kuitenki jaksanu. Joinain päivinä toiset päikkärit on ollu 10 minuuttia. Ja sit yhtäkkiä tänään tyttö vetäs 1½ tunnin unet! Olin jo ihan huolissani et onkohan sillä kaikki kunnossa kun niin pitkään nukkuu. Tänään varmaan pärjätään kevyesti yksillä unilla. Täytyy toivoa et tästä eteenpäin sais pidennettyä noita unia. Yöt on kyllä taas nukuttu kokonaan. Mites muilla nukutaan?

Vaatteista sen verran et tykkään et tytön (ja omatkin) vaatteet on yhteensopivat värien puolesta (ja kuosien – ei liikaa eikä yhteensopimattomia kuoseja) mut siltikin tärkeintä on mukavuus. Talvella varsinki bodyt on hyviä niin ei tarvi kulkee napa paljaana. Oon saanu tosi paljon käytettyjä vaatteita kaverin vähän vanhemmalta tytöltä. Niillä on pärjätty tosi hyvin. Sain yhdeltä sukulaiselta sen pojan vanhoja vaatteita. Ne on aika huonossa kunnossa joten on jääny pitämättä kokonaan. Se sukulainen totes et voihan niitä käyttää kotivaatteina, muuuutta enpäs oo kuitenkaan käyttäny. Käydään kummiskin melkeen joka päivä jossain kerhossa tai muskarissa tai kylässä (tai joku äitikaveri kyläilee meillä) et ois ihan turhaa työtä vaihtaa erikseen kotivaatteita.

Minäkin oon aika tarkka siitä ettei syödä samalla lusikalla saati sitte samalta lautaselta tytön kanssa. Suukotellaan poskille ja paljon mut ei suulle. Hampaiden pesukaan ei oikein hyvän alun jälkeen enää suju. Jostain luin et tavotteeks voi ottaa vaikka vaan et harja käy suussa joka päivä. Siihen pystytään mut ei sitä voi oikein harjaukseks sanoo.

Tyttö ei syö vielä samaa ruokaa kun me siks että pakastimessa on aika paljon vielä valmiita annoksia ite tehtyä ruokaa. Toisekseen ei jakseta kokkailla läheskään joka päivä kunnon ruokaa (tiedän kyllä et pitäis...) Mekin käytetään aika paljo mausteita, pitää varmaan vähentää niitä.

Tyttö ei vielä kävele ilman tukea, mut seisoo jo aika jämäkästi. Yks ilta käytiin suihkussa ja tyttö seiso suihkukaappia vasten koko ajan ja käveli itse (talutettuna) poiskin sieltä suihkukaapista. Naureskeltiin miehen kans että siinä se meidän pikku nyytti nyt on.

Muska: Olipa mukava kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa. =)

Siinä työpaikassa haku päättyy vasta ens viikolla. Odottavan aika on piiiiitkä...
Nunnu
 
Laura 81
Minäkin kirjoitin Rosalle viestin Spaceen.

Nunnu; kylläpä helpotti tuo tieto, et hyvä kun hammasharja edes käy suussa kerran- kaksi päivässä. Meillä harjataan hampaat kaksi kertaa päivässä, mutta se on just tuo et käy vain suussa. Joskus saan hyvällä tuurilla harjattua joko ylä- tai alarivin. Ajattelin jo hankkia sellaisen sormihammasharjan, kun on noita leegoja nyt jo sen verran, et ne puhtaikis pitäisi saada.. Onko kenelläkään sellaista sormihammasharjaa? Onko helpompi harjata kuin tavalliseslla harjalla?

Neiti oppi eilen kävelemään kengät jalassa! Ja se on saavutus jos joku! Viikko ollaan itketty niille kengille ja jalat on ihan makaronia, kun ne on jalassa. Mutta silti niitä kenkiä kiikutettiin koko ajan, et pitää laittaa jalkaan.:) Tämä meidän neiti on ilmeisesti sellaista tyyppiä, että muutokset vanhoihin asioihin ei mene helposti läpi, vaikka on muuten tosi joustava lapsi, mm. aikataulujen suhteen (siis päikkäreiden tms.) Mutta eilen sitten keksi sen ja sitä menoa on kävelty ulkonakin.:) Ja neiti on ihan tohkeissaan, kun koko maailma on avoinna hänelle!

Catriina, hienoa, et Amelie lähti kävelemään!

Nyt ruokaa laittamaan..
 
Nunnu79
Laura: Ostin sellasen sormihammasharjan. Harjaaminen onnistu kyllä, mut välillä tyttö iski hampaansa oikein kunnolla kiinni siihen ja sormeen siis samalla. Tuskallista. Palasin "vanhanaikaseen" hammasharjaan.
 
Simba-
Joo muakin helpotti tieto, että riittää jos harja käy suussa:) Meilläkin hampaiden harjaus on vähän ongelmallista.. välillä sujuu, välillä ei. Nyt kun olen alkanu lisäämään tahnaa niin poika tykkää harjauksesta enemmän, mutta aina ei silloinkaan. Mä en tiedä paljonko pojalla on hampaita, kun ne puhkes ihan yhtäkkiä kuten näköjään muillakin.. olisko niitä 14? Vaikea laskea, kun osa on jo niin takana.

Catriina, yöt sujunu suht hyvin. Poika ei vaadi enää öisin tissiä, mutta heräilee kuitenkin paljon.. ollaan pidetty meidän välissä, kun nukkuu siinä paremmin. Viime yönä poika heräs kuudelta leikkimään, touhus tunnin ja nukahti sitten lopulta.. sitten nukuttiin kymppiin. Muutenkin poika on aika aamu-uninen, tosi harvoin ennen ysiä herää. Nukkumaan menee noin 21. Yhdet parin tunnin päikkärit ottaa päivällä.

Rosa, heh, tosiaan varmaan se oli tän 7 vuoden kriisin syytä kun kakkukaan ei onnistunu:D No, onneks löyty selitys sillekin, mä jo ehdin epäillä, että mun leivontataidot on ruostunu!!

Laura, hienoa kun teillä on lähteny kävely sujumaan kengät jalassa!! Meillä on ollu sama juttu kuin teilläkin, että pojasta tulee ihan makarooni jos laittaa kengät jalkaan.. mutta jos tää menee niin kuin se nokkamuki-juttu (meidän poika oppi juomaan nokkiksesta samoihin aikoihin kuin teidän tyttö) niin kohta täälläkin sujuu kävely kengät jalassa kuin leikiten:)

Käytiin tänään otattamassa tikit pois, katsotaan millainen arpi siitä jää vaa jääkö mitään. Toivottavasti ei nyt ihan heti tulis mitään uutta onnettomuutta.

Rosa, meilläkin muuten pitää nykyään syödä kaikki salassa! Tuo meidän poika on ihan kuin joka koira - jos sohvalla napostelen jotakin, niin poika tulee ja tuijottaa niin kauan, että saa maistiaisen. Ja yleensä maistiainen ei riitä, vaan koko ajan pitää saada lisää ja lisää ja pian on mentävä tekemään itelleen uutta ruokaa, kun poika on syöny kaiken. Ja jos pojalle ei anna mitään, niin kauhea huuto tulee. Hyvin noi ymmärtää herkkujen merkityksen pienestä pitäen:)

Nyt lopetan, etten täytä koko palstaa.
 
~Rosa~
Onpa hiljaista, oltii tiputtu toistakin sivua jo pitkän matkaa alaspäin.

Mulla on hirvee kakkustressi! Muutenkin tuntuu, että ne synttärit nyt kuitenkin tulee ihan puun takaa tosi äkkiä... Vaikka siis jo jotain leivoinkin viime viikolla. Kattelin niitä Jumbiksen linkkejä spacesta, toivottavasti jotain vastaavaa yhtä hienoa koristetta löytyis huomenna paikallisesta cittarista...

Mies tulee huomenna kotiin. Tänään ollut aika raskasta. Viiden aikaan makasin tuossa lattialla ja toivoin eka kertaa tällä viikolla, että saisinpa tytön jo nukkumaan ja helposti. No puoli seiskan maissa nukahti ja ihan kohtuu hyvin. Leikkiminenkin alkaa jo neljäntenä päivänä peräkkäin maistua vähän puulta... Siis kun meillä ei edelleenkään viihdytä kovin pitkiä aikoja yksin lattialla ja nyt kun mies ei oo leikittäjänä ollenkaan... Muutenkin huomaan, että leikkimisestä on tullut "haastavampaa", äiti ei enää pysty niin paljon "fuskaan", kun neiti koko ajan ojentelee kirjoja ja leluja ja silleen ynisee, että ota nyt! Ei pysty vaan makaan ja huiliin! siis ja tosiaan minä kyllä leikinkin tytön kanssa, aika paljonkin myös silloin, kun mies ei ole missään työreissuilla tms, nyt vaan kun on ollut jo maanantaiaamusta pois, niin alkaa vaikuttaa omaan jaksamiseen. Se aika kun on sitten muista hommista pois. Ja kun ne muutkin hommat pitää jossain välissä tehdä.

En muistanut viimeksi kommentoida tuota hammasasiaa ollenkaan. Meilläkään ei pussailla suulle ja oon tarkka siinä, että samalla lusikalla ei anneta neidille kuin millä on itse syöty. Just viime viikolla kävin mun tädin luona (hältä leikattiin rintasyöpä olikohan maraskuuta ja just ennen joulua uusiksi ja vietiin koko rinta, nyt on aloittanut sytostaattihoidon ja sitten vielä sädehoito päälle...) ja siellä oli sitten toinenkin täti yhtäaikaa. Olivat tehneet rahkaa ja oli kyllä äärettömän makeeta! Toinen tädeistä sitten siinä tuputti, että antaa tytölle ja itse olin vähän vastaan, koska mulla on nyt vähän se kanta, et en anna makeeta, jos ei oo kauheena vaatimassa... No, hellyin sitten ja täti että antaa sillä samalla lusikalla, en antanut ja sitä kyllä ihmeteltiin ja taivasteltiin... Ei olla ennen kuulemma oltu NOIN tarkkoja! Hammaspesussa saataisiin parantaa tapojamme ja rutkasti. Täytyy sanoa, että läheskään joka päivä ei hammasharja käy suussa, mutta nyt kun siitä on ollut täällä puhetta, niin on harjattu enemmän. Aamulla oon tehnyt niin, että oon ottanut neidin kainaloon tai silleen polvelle istumaan ja antanut hälle oman harjan käteen ja pessyt samalla itseltäni hampaat niin näkeepähän siinä, miten pitäis toimia. Muutenkin matkii paljon mun tekemisiä. Uusin villitys on sellainen, kun me aina leikeissä laitetaan yhtä "pikku-koiraa" nukkumaan lego-taloon (heko heko...naurakaa vaan...) ja minä sitten aloin tuossa ihan lähiaikoina muka kuorsata, että niinkö se koira siellä lkuorsais, niin nyt neiti aina kun menee sen lego-talon luo ja katsoo onko koira siellä sisällä, niin rohisuttaa kurkkua ja katsoo mua, koira muka kuorsaa! minusta tuo on niin villiä! Ja sit meillä on sellainen vauva-kalenteri tälle vuodelle niin sitten oon muka itkenyt, että vauvat tälleen itkee ja mutristanut naamaa, niin nyt kun syödään niin neiti osottaa kalenteria ja vääntää naaman niin mutrulle ja hokee "äää-äää", matkii muka vauvan itkua:D

Nyt kattoo pientä pintaremonttia...

Rosa ja Piiperöinen 2pv vaille 1v
 
Jumbojätti
mein pojalla on sitten korvatulehduskin =(

Vihdoinkin sain tänään ostettua talvikengät! Alet on kyllä pelastus!!Tytölle shoppasin prinsessapaidan jne...

nyt leffan pariin kun lapset vielä nukkuvat..saattaa taas alkaa yöitkut.

jumbis
 
Sumu08
Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)
Sumun Punkkis 11790gr ja 77,2cm (3800gr ja 50cm)
 
Sumu08
Huoh.. kirjoitin niin pitkän litanian tuonne spacen puolelle että nyt ei jaksa enää tänne. Synttärit on vietetty, päästiin sittenkin jo eilen 1 vuotis neuvolaan, saatiin sieltä sit kuumereaktio siitä piikistä ja nyt on mennyt päivä pojun kanssa pikku kuumeessa. Tosi reipas on kuitenkin ollut. Kaikki sinänsä hyvin :) ei vaan oo ehtiny kommentoimaan.

Laitan lisää huomenna kun nyt painuu silmät jo kiinni... hyvää yötä tammikset!
 
Nunnu79
Meillä on ollu vatsatautia. Mä olin tosi heikossa kunnossa torstai-illan ja perjantain. Kuumetta 38, oksentelin ja ripulikin vielä. Pe oli tosi rankka ku mies oli töissä. Tein itelle pedin työhuoneen lattialle ja torkuin siinä. Tai siis taistelin kovasti unta vastaan ja väkisin nukahtelin. Tyttö touhuili omia leikkejään. Kävi välillä taputtelemassa mua ja toi nallenkin mun kainaloon. Tuli ihan tippa linssiin ku tyttö yritti lohduttaa sairasta äitiä. =)

Soittelin siinä sit tk:n päivystävälle sairaanhoitajalle et miten ton imetyksen kanssa kun ei tunnu kovin hyvältä ajatukselta. Siinä vaiheessa imetin vielä 3 kertaa päivässä. Sh kehotti pitämään taukoa imetyksessä mut totes et lapsi on kyllä saanu taudin jo, oireita tulee 3 päivän sisällä jos on tullakseen. Eilen aamulla sit jo hurrasin et ei tullu tytölle mitään. Lähettiin porukalla käymään uimahallissa (toista kertaa, tyttö tykkää kovasti). Uinnin jälkeen syötiin välipalaa siinä kahviossa kun tyttö meni tosi kumman näköseks ja alko ripuloimaan siinä. Jee. =(

Ilta meni suht hyvin, ei tullu isoja sotkuja ja yön tyttö nukku ihan hyvin. Toivon kovasti et selviäis noin vähällä. Tänään ei oo ollu ainakaan vielä mitään. Mies sen sijaan saikulla, nukkuu reppana.=(

Niin,ja totesin et nyt on aika hyvä sauma lopettaa imetys kokonaan. Tyttö protestoi vähän ku vein sitä nukkumaan lauantaina: yritti nostaa mun paitaa ja itkeskeli. Eilen meni jo paremmin.

Tuo hammasharja käy suussa -juttu oli just lohdutukseks jollekin "epätoivoselle", kun ei harjaus onnistunu. Se oli siis alkutavotteena ja siitä vähitellen pitäs päästä harjaamaan kunnolla. No jaa, meillä tuo ainakin kestää.

Pitää mennä. Hauskaa viikkoa, mammat ja lapset! =)
 
Lumi08
Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)
Sumun Punkkis 11790gr ja 77,2cm (3800gr ja 50cm)
Lumin tyttö 9070g ja 76,2 cm (3295g ja 51cm)
 
Tähti-08
Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)
Sumun Punkkis 11790gr ja 77,2cm (3800gr ja 50cm)
Lumin tyttö 9070g ja 76,2 cm (3295g ja 51cm)
Tähden poitsu 12260 g ja 82 cm (3680 g ja 51 cm)
 
Tähti-08
Kävin päivittämässä meidänkin mitat, kun oli unohtunut laittaa. Meillä oli neuvola jo melkein 3 viikkoa sitten ;-)

Nunnu, kyllä varmasti on ollut rankkaa olla kuumeessa ja ripulissa vielä. Toivottavasti tytöllä meni ohi sillä, eikä tule enempää.

Ikävä Jumbis, että teilläkin korvatulehdusta. Me käytiin viime perjantaina vielä sitten kontrollissa ja nyt oli meidän tulehdus paranemaan päin, vielä vähän punotti, mutta lääkäri sanoi, että se punottaisi joka tapauksessa, vaikka olisikin otettu antibiootteja ja saatiin sitten vain normaali kontrolli 1 kk päähän.

Nyt kävin vain pikaisesti laittaan nuo mitat, palailen ja mukavaa viikkoa kaikille!
 
Jumbojätti
Meillä tosiaan oikein urakalla taas sairastellaan. Tytöllä nyt näyttäis kuume menneen ohi, eilen vielä oli yli 39. =/ Tänään aamulla oli oikein ihana herätä kurkkukipuun ja räkäseen oloon...=( Mulla on sitten näköjään aikaa,kun tämä räkätauti minuunkin iski!

Täällä olisi maanantaisin perhekerho ihan tässä muutaman sadanmetrin päässä ja siellä ajattelin nyt sitten alkaa lasten kanssa käymään. Ja sinne heti kunhan pöpöt joskus meiltä kuolee...

Mutta nyt röhnöttään lasten kanssa...

Jumbis
 
~Rosa~ ei kirj.
Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)
Sumun Punkkis 11790gr ja 77,2cm (3800gr ja 50cm)
Lumin tyttö 9070g ja 76,2 cm (3295g ja 51cm)
Tähden poitsu 12260 g ja 82 cm (3680 g ja 51 cm)
Rosan Piiperöinen 9170g ja 76cm (3620g ja 51,5cm)
 
Nuppu80
Moikka!

Ollut niin kovasti olevinaan kaikenlaista kiirettä että aivan jäänyt kirjoittelu vähiin..

Täällä ollut hurjia juttuja, sairauksia yms ikävää! Toivottavasti alkaa jo kaikille helpottamaan!! Meilläkin tänään alkoi nokka vuotamaan pupulla, mutta toivon että on vaan hampaasta johtuvaa.. muuten vaikuttaa tyttö terveeltä.

Pupu sai sunnuntaina ensimmäisen nukkensa ensimmäisenä synttärilahjana pikkasen etukäteen kun mun sisko oli kylässä. Voi sitä riemuisaa ilmettä kun ensin tajusi että lahjakääreestä löytyy sisältä jotain ja että sisällä on pahvilaatikko jossa nukke! Pupu on jo aiemmin ollut hyvin kiinnostunut nukeista avoimessa päiväkodissa niin veikkaan että oli erittäin mieluinen lahja. Nukke sai halit ja suukonkin :)

Noista hammasasioista, mä oon ollut tarkkana etten anna omaa lusikkaa pupulle ja jotenkin kun alusta asti ollut se käytäntö niin ei tunnu edes vaivalloiselta. Suukkoja tosin pupu saa suulle multa ja mieheltä mutta sellaisia kuivia, jos se mitään säästää..

Jumbis, oli muuten tosi sööttejä 1-vee-kuvia. Mekin mennään ens ma kuvattavaks vaikka hinnan puolesta arvoin tosi pitkään haluanko maksaa vai yritänkö itse kuvata. Meiltä kun löytyy samantyylinen kamera kuin Sumulla niin saattais vahingossa tulla hyvä kuva mutta päätin valita stressittömän vaihtoehdon ja maksaa :)

Rosa, mäkin oon tota kakkuasiaa miettinyt ja kun oon sellanen onneton leipuri (viimeks onnistuin leipoo lähes kivikovia pannukakkuja, tosin mies kehui niitä rapeiksi) niin ajattelin tehdä yksinkertaisen täytskärin.. Ajattelin kokeilla 1-muotoista niin olis joku "juttu" siinä :)

Meillä siis 1-vee kekkerit vietetään etukäteen jo ens viikon sunnuntaina kun aateltiin että sinä oikeena päivänä ei kukaan pääsisi ku on keskellä viikkoa niin otetaan sunnuntaina porrastetusti isovanhemmat ja kummit kylään. Muutama kaverikin tulee mutta vitsi Sumulla ja Punkkiksella näytti olleen iiiiihaaanan paljon lapsivieraita! Kateeksi kävi kun ei ittellä oo mahiksia kutsua niin paljon kylään.... Ehkä jonain päivänä jos sais isomman asunnon ja ruokapöydän jne jne..

Mutta nyt taas mukavaa viikon alkua, mulla huomenna taas töitä, onneks vaan kaks tuntii, tosin tuntuu hullulta reissata sellanen matka.

Öitä
 
~Rosa~
Heippa!

En ole muutamaan päivään ehtinyt koneelle. Mies lähti taas maanantaiaamuna Hesaan kouluttamaan itseään. Meillä oli maaanantaina neuvola ja samalla reissulla otin mun tädin kyytiin ja hän oli meillä tähän aamuun asti. Ihan mukava, kun oli vähän aikuista seuraa, mutta toisaalta oli kyllä vähän raskas vieras... Hirvee sanoa noin, mutta... Tältä tädiltäni on marraskuussa leikattu rintasyöpä ja joulukuussa vähän ennen joulua vietiin koko rinta. Nyt on sytostaattihoidot aloitettu ja sitten vielä sädehoito. Sillä ajattelinkin, että vähän hällekin piristystä, jos pyydän meidän kanssa touhuilemaan muutamaksi päivää. No, on se vähän vaikeeta, kun hällä ei ole lapsia ja jotenkin ei vaan voi kaikkia näitä lapsiperheen asioita ymmärtää... No, nyt on taas palattu normaaliin ja ootellaan iskää kotiin. Tulee perjantai-iltana.

Meillä oli tosiaan synttäritkin viikonloppuna. Hienosti meni. Lauantaina kävi ihan vähän porukkaa, mummot ja papat ja isomummo. Kummisetä ja toiset kummit ei päässeet. Toiset kävi sunnuntaina ja kummisetä ei työjuttujen takia päässyt ollenkaan. Sunnuntaina kävi kavereita lapsineen ja kyllä oli vilskettä! 22 vierasta kävi. Mukavahan se oli, mutta kyllä olin illalla naatti kahvin keittämisestä! Neiti sai paljon kivoja lahjoja, äitilläkin kuluu paremmin tämä viikko, kun isä on poissa, kun on uusia leluja! Saatiin mm. ne pinottavat kupit ja on kyllä jännä, miten jaksaa niitä lappaa eestaas pitkän aikaa... Myös sellainen "palikkaetana" saatiin, siihen siis pudotellaan erimallisia palikoita. meillä on ollut vastaava ennestäänkin, mutta se ei ole vielä kiinnostanut ja nyt on pari päivää pudotellut tähän uuteen palikoita vaikka kuinka! Vaatteita tuli myös paljon. Mummo toi Thaimaasta tuliaisiksi ison kasan vaatteita ensi kesäksi. Oli ihania hello kitty toppeja ja hameita, prinsessamekko, liivimekko... Lisäksi saatiin aivan ihana Lindexin vaaleanpuna-ruskea panda body ja siihen liivimekko ja ruskeat sukkahousut.

Tänään meillä oli muskari. Oon vissin kertonutkin, kun neiti hokee nykyään "tiitti" (=kiitti) kun antaa itse jotain toiselle tai saa jotain itselleen. Muskarissa hälle laulettiin onnittelulaulu ja sanoin sitten laulun jälkeen, että sano "kiitti", ihan aattelin, että no saapa nähdä... Ei mennyt kuin sekuntti, niin sieltä tuli niin terävästi "tiitti"! Kyllä oli opella ja muilla äiteillä hauskaa:D

Sattui meillä viikonloppuna tosi ikäviäkin juttuja. Mun lapsuuden kodissa on ollut sellainen bichon frisee -koira, joka on ollut liki 10v meidän silmäterä ja perheenjäsen. Taisin kertoa, että syksyllä koiraltamme löytyi syöpä. Sunnuntaiaamuna koira kuoli isäni jalkojen juureen... Tähän liittyy yksi niin visto juttu myös, että mua pistelee ihan kauheesti... Me päätettiin viikonloppuna yhdessä, että koiran hetki on nyt koittanut, ja että meidän täytyy auttaa häntä pääsemään pois... Äiti soitti lauantai-iltana päivystävälle eläinlääkärille ja hän ei koiraa ottanut piikille! Sanoi, että soittaa seuraavana aamuna. Se oli liian myöhäistä ja meistä eläinlääkäri toimi tosi väärin. Huomenna ajattelin mennä neidin kanssa papan luo päivällä käymään, kun hän on jotenkin tosi murtunut tästä jutusta. Isälleni koira oli tosi tärkeä ja ollut kaveri koko isän auto-onnettomuudesta toipumisen ajan (1,5v). Tulee papallekin vähän piristystä, kun otetaan pulkka mukaan ja mennään ulkoilemaan...

Me käytiin neidin kanssa maanantaina neuvolassa. Tosiaan laitoinkin silloin ihan pikaisesti nuo 1v strategiset mitat. Sanoi sirppanaksi tyttöä, pitkä ja hoikka, mutta kasvaa hienosti omalla käyrällään. Paino oli jopa pikkuisen lähtenyt taas noususuuntaan, kun n. 7kk-9kk ikäisenä oli notkahdusta, kun lähti liikkeelle. Pituus ja päänympärys meni tosi tasaisesti. Hemoglobiini olis pitänyt mitata, mutta ei ollut tarvikkeita siihen! Tylsää. Ihme juttu sekin, kai ne pitää varata, kun tietää, että maanantaiaamuna niitä heti tarvii, mutta eipä se vissin ole niin nuukaa... aikoi katsoa 1,5v neuvolassa... Rokotus meni hienosti, vaikka pelkäsin sitä itse... Neiti ei itkenyt ollenkaan eikä siitä ole tullut mitään oireita.

Kiitos Simballe "kakkukehuista". Kuvia siis juhlista lisätty spaceen. Tulihan siitä minunkin räpöstelystä sitten jonkunlainen. Mun äitihän on ihan huippu hyvä tekemään täytekakkuja. Mm. ristiäisiin hän väänsi marsipaanista omin käsin vauvan kukan terälehdelle jne... On mulla niihin vielä piiiitkä matka... niin nuppu, spacessa tosiaan tuo mun äidin tekemä kakku on just ykkösen muotoinen! Tosi kiva idea!

Mutta, nyt täytyy taas mennä... Neiti on vielä unilla, mutta häätyy muuta tässä alkaa touhuilla hetken aikaa.

Rosa ja Piiperöinen
 

Yhteistyössä