Tammivauvat 2008 (5)

  • Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti
Simba-
Meilläkin poika juttelee ihan kamalasti. Mistään en siis mitään ymmärrä, mutta asiaa on vaikka kuinka.

Meidän pojalle maistuu kyllä puuro aamulla, vaikka saakin yöllä maitoa. Oon nyt yrittäny vähentää yömaidon antamista. Yritän, että sais ekan kerran maitoa vasta 5-6 aikaan, mutta viime yönä taisin antaa jo kolmelta.. mä en päivisin enää imetä ollenkaan, ainoastaan iltatissi ja sitten aamuyöllä. Mutta noita aamuyön imetyksiä saattaa olla useampikin.

Mäkin olen sitä mieltä, että Nunnu, hae vaan sitä paikkaa!! Itse ainakin hakisin. Itse asiassa just sunnuntaina mäkin selasin lehteä ja katsoin, olisko mulle mitään sopivaa työpaikkaa.. mun tarkoitus olis olla kotona ainakin tää vuosi vielä, mutta jos sattuis että mun unelmien työpaikka tulis hakuun, niin kyllä hakisin.. ja oon vähän miettiny opiskelemistakin syksyllä, mutta ei täällä oikein ala sellasia koulutusohjelmia mihin haluaisin, enkä tosiaan haluis lähtee muulle paikkakunnalle kouluun.

Joo, matkustaminen kyllä piristää! Mekin ollaan suunniteltu syksyksi jotain reissua ja oon katellu netistä kokemuksia pikkulapsen kanssa matkustamisesta.. ihmeen kielteistä on vaan monien suhtautuminen, monet kirjoittaa että pikkulapsen paikka on kotona eikä mihinkään sais mennä. Mutta onneksi Lumella ja toivon mukaan Catriinallakin pian on hyviä kokemuksia pikkuisen kanssa matkustamisesta.

Jumbikselle muuten oikein mahtavaa reissua!! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja löydät alennusmyynneistäkin jotain kivaa tuliaista! :)

Lumi, ai sä olet tehny cv:tä oikein työksesi.. onpa mielenkiintosta. Munkin pitäis jossain vaiheessa päivittää mun cv:tä. Mulla siis vakkaripaikka odottaa, mutta jotenkin kaipais jotain uusia haasteita ja siksi aina välillä silmäilen työpaikkailmotuksia.

No nyt lähden leipomaan. Huomenna tulee meidän porukat kyläilee niin olis jotain tarjottavaakin..
 
pinni08
meillä tanssitaan kans kovasti simban ja lumen lapsosten tapaan. heti kun avaankin stereot, poika tajuaa, et ahaa nyt tulee musaa ja alkaa polvet nytkymään. sama efekti kaikesta musiikista..mun laulusta, siitä, et puhun ääneen lempi cd-levyn biisien sanoja, töllön mainosten musasta. ihan kaikki kelpaa :)

rosan asiassa olen samoilla linjoilla, ku lumi. et kaikkee hommaa ja menoa kehittää ajan kuluksi. tai jos mahdollista, niin tosiaan mennä vanhempien hoiviin ja sisaruksille. mullakin itse asiassa, jos mies on poissa on aika täyteen ohjelmaa buukattu päivät. viime kesänähän mies oli 10 päivää omalla lomareissullaan, ihan mukavasti se meni ja aika nopsaankin sit loppupeleissä. mut toi on kyllä aika haastava, että joudut ite järkkään synttäreitä sillon ku mies on siel koulutuksessa. pyydä vaan rohkeesti joku avuks katteleen tyttöä, niin eikähän sekin onnistu.

pikku herra philosophi on nyt virallisesti kävelevien kirjoissa. on pari vkoa tässä tapaillu niitä syöksyaskeliaan ja nyt lähi päivinä on sitten ottanu vähä iisimmin ja osaa itte pysähtyä ja kyykistyä kävelyn päätteeksi.aika ihanaa! pitäis ostaa sit kengät vissiin seuraavaks.. aika kallis tikki tiedossa siis. yhdet, joita katteltiin oli 85 €, et ei oo halpaa ei.

meillä jätettiin yösyönti pois. jesh! nyt ei rintaa tipu enää öisin. eka yö meni aika kiljuessa, mut seuraavana ei enää. silloin oli vaan pojulla vaikeuksia saada unenpäästä kiinni imetysaikaan. kolmantena ei mitään, pari kiekausta, jotka meni ohi ku mies vähä vilkas poikaan päin. havaittiin, et toi imetyksen pois jättö helpotti muutenki vähä tuota yömeininkiä. aiemmin ei meinannu monesti tokeentua itkultaan, mut nyt mies saa aina tassuteltua takaisin uneen. vähentyny on ehkä myös ne heräämiset. ei tosin montaa yötä ole tässä takana tällai, mut hyvältä näyttää.

meillä on kans synttärit 2 eri päivänä. en edes tajunnu sitä ite..luin vaan jonkun teistä tekstin ja koin valaistumisen, et sen voi tehdä noinkin :) kiitos siitä, olisko se ollu rosa tai catriina..jompi kumpi.

meillä menee puuroa aamulla ja illalla vaihtelevasti. fiiliksen mukaan. mut enempi puuro tökkii ku muut ruoat. muuten ruoka on maistunu nyt ihan hyvin, meidän mittakaavassa. massaa on tullu ja posket ja kaksoisleuka saanu uutta muotoa, jee! nyt menen pojan pariin, kun niin kovasti ojentelee lelujaan mulle.
 
Jumbojätti
Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)

Neuvolassa käytiin aamulla ja kaikki OK. Huomenna sitten reissuun!
Nyt laittaan kotia siistimmäksi,että on kiva palatakkin tänne sitten takaisin. =)
 
Jumbojätti
Me ostettiin pojalle Kuoman baby-kengät. Kävelee niillä hienosti. Todettiin kerran tässä naapurintädin kanssa,että talvella taitaa olla enemmän tärkeempää pitää jalat lämpimänä kuin,että kengät olisivat nilkalle tueksi. Meinaan yksikään eteeni tullut talvikengä ei vaikuttanut nilkan kohdalta kamalan tukevalta ja mitään kävelykenkiä en halunnut ostaa (esim. Tutalla on jotain). Noi Kuomat on varmaan helpoimmat kengätkin pukea näin pienelle,joka ei osaa jalkaansa "työntää" kenkään. Eikä hinta ollut paha, 27e!!

Tässä olen siivoillut asuntoa ja pakannut kamoja. En vaan yhtään tiedä mitä sinne laivalle nyt sitten tarkalleen pitäs mukaan ottaa..ruokaa/juomaa olen pojalle varannut tarpeeksi. ostin mukaan niitä Muksun maitojuomia. Välipalaksi hommasin Bonan Drikkejä,kun niistä pitää. Omenaa/mandariinejakin säkilliset mukana. =)

Huomenna tulee taas yksi vuosi lisää ikää ja ihanaa päästä shoppailemaan sen kunniaksi. Löytäisinpä sitten itselleni jotain kivaa...ja lapsille himoitsen retrovaatteita. =)

Saatiin pojasta pituusarviokin eilen neuvolassa. Tätä kasvurataa hän olisi 2v 93cm ja isompana 185-190cm. Hassua kun meistä ei kumpikaan ole kamalan pitkä,mutta suvussa taitaa niitä pitkiä sitten olla. Tyttökin oli saanu painoa tarpeeksi ja pituutta tullut lisää (13,8kg ja 94cm). =) Joudutaan vaan hänen mahavaivojaan seuraamaan...

Mutta nyt kutsutaan taas...

Jumbis & lapset
 
Nuppu80
Huomenta tammikset!

Mukavaa reissua Jumbikselle, me tullaan sitten perästä kun meiän laiva lähtee lauantaina.

Pinni, siis kääk 85 euroa kengistä! Hyvä kun ittellenikään raaskin ostaa niin kalliita :) Mutta siis kaipa ne pitää hyvät ja tukevat olla. Pupu kävelee jo tukea vasten jonkin verran mutta odotan niitä kenkien hankintaa siihen kunnes pupukin on kävelevien kirjoissa :D

Simba, sama meininki meillä ton imetyksen suhteen eli illalla menee ja yöllä sitten 2-3 kertaa (apuva) ja aamulla... Päivällä en enää edes tarjoa ellei oo outo kitisijä niin oon joskus kokeillu jos maistuis mölö. Mä oon harkinnut yösyöttämisen lopettamista mutta vitsi ku sillä saa niin helposti hiljennettyä pienen kitisijän yöllä. Omaa laiskuuttani siis annan tuolle yöllä.. mutta pitäis kyllä vähentää.

Nunnu, mä hakisin sinuna sitä paikkaa. Ja niinhän mä silloin teinkin periaatteessa ku tuolta tarjosivat mulle täksi kevääksi töitä. Emmä malttanut kieltäytyä ku kuitenkin "unelmatyö" tarjolla.

Lumi, eilen pupu oli "ekaa" kertaa hoidossa mummulla kun mä olin töissä (siis on aiemmin ollut mutta ei mun töiden takia). Hyvin oli kait mennyt tosin kun mentiin sinne niin pupu alko heti itkee :D Varmaan aavisti että nyt hänet jätetään tänne. No sitten oli aamupäivän kait ollut aika itkuinen ja herkkä mutta veikkaan että syynä oli myös aikainen (klo 8) herätys. Unille oli mennyt helposti ja nukkunut 2,5tunnin päikkärit. Mummu kiitteli kun tuntui olevan niin tarkka rytmi että oli helppo nukuttaa.

Nyt tosiaan ton hoidon takia mä oon päättänyt että joka aamu herätään viimeistään klo 8 että pupu tottuis aikaisempaan herätykseen ..

Mutta hyi että nyt dunkkkaa niin pahalle että pakko mennä!

 
pinni08
No joo, onhan niitä halvempiakin kenkiä..mutta jos sattuu olemaan niin tarkka ulkonäöstä kuin allekirjoittanut, niin.. :) Kavat merkkisiä kenkiä ollaan kaavailtu. Nettikaupassa ne on 65 €, mut en tiiä paljon on sit postikulut Ruotsista. Sit vielä ehkäpä samaan kategoriaan, mut me ei olla ulkona vielä ainakaan sillai, että tartteis olla rymyämiskengät, jotka pitää jalat lämpimänä. Koska meillä on, heh heh, valkoinen toppapuku, jonka kanssa ei voi mennä hiekkalaatikolle.. No niin kertokaa vaan rohkeesti kaikki mielipiteenne tästä hienohelma menosta :D Ei haittaa! Mut saatiin siis toi toppapuku lahjaksi, kun poika oli ihan pieni. Nyt se on vasta sopiva eikä todella aiota ostaa tälle talvelle uutta, joten ollaan rajoitettu ulkoilut vaan keinumiseen, liukumäkeen, vaunuiluun ja nukkumiseen.

Viime yönä poika ei herättäny kertaakaan. Mitä kummaa?!?! Olisin nukkunu yön hyvin putkeen, mut mies herätti sit siihen, et poika oli kömpiny sen viereen ihan hiljakseltaan ittekseen ja oli siinä aika leveesti poikittain. Mies pelkäs, et poika putoo ja herätti mut arvioimaan tilannetta, voiko sillai nukkua.

Teillä on Jumbis tosi pitkä poika, melkein 10 cm pidempi ku meillä. Me ollaan Nintsun kanssa samassa höyhensarjassa. Neuvola on vasta helmikuun alussa, joten vielä ei tiedetä, kuin lähelle Nintsun mittojen kanssa päästäänkään.
 
Nunnu79
Huomenta vaan!

Huh, mikä yö. Just kun tyttö palautu takas arkeen yöunien suhteen (pohjosen reissun jälkeen heräili muutamana yönä 1-2 kertaa ennen ku alko nukkuun koko yön taas) niin tulipa takapakkia. Ennenki ollu jokunen yö et tyttö on heränny ihan pirteenä ja halunnu leikkiä ja jutella. Niin viime yönäki. Siinä se meiän välissä leikki ja puuhasteli melkeen kaks tuntia! Yritin saada nukuttua jollain tavalla, mut eipä siitä juuri mitään tullu. Tälläkään kertaa ei ollu mitään hätää, ei itkeskelly eikä mitään, mut eipä nukkunukaan. Huoh.

Kiitos kannustuksesta työpaikan suhteen! Ja kiitos, Lumi, tarjouksesta! =) Jos ei nyt tärppää niin voisin hyvinkin tarvita sun apua myöhemmin. Maanantaina soittelin sinne ja kyselin lisätietoja ja esittelin tietty itteni. Kuulostaa edelleen tosi hyvältä ja haasteelliselta. Ja tiistaina vein paperit sinne. Nyt pitäs yrittää unohtaa koko juttu, siinä on vielä pari viikkoa haku auki. Mun koulutus ois just sopiva siihen ja työkokemuskin olis hyvä pohja. Se paikka ois tässä ihan kävelymatkan päässä ja palkka ois tosi hyvä verrattuna mun aikasempiin työpaikkoihin. Mut voi hyvin olla et sinne on paljon pätevämpiä ja sopivampia hakijoita. Enkä tiiä, onko työelämässä välttämättä meriitti jos on pienen lapsen äiti... Mut katotaan. Välillä uskon todella, et mulla on ihan hyvät mahikset siihen ja välillä oon varma ettei ne tosiaankaan halua mua sinne. Ja onhan tuo tyttö vielä aika pieni. Mun äiti tosin on luvannu tulla auttaan alkuvaiheessa jos sen viran saisin. Jos ei saatais hoitopaikkaa heti tai ainaki hoitopäivät ois alussa lyhyempiä ja äiti hoitais.

Muihin aiheisiin... Matkustaminen ois ihanaa mut jo rahatilanteenkin takia nuo pohjosen sukulaisvierailut on ainoita reissuja joita tehdään. Ehkä sitten myöhemmin on mahdollista mennä vähä muihinkin suuntiin.

Kenkiä ei olla vielä ostettu, aateltiin hankkia sitten ku tyttö kävelee. Mut kyllä tosiaan kannattaa ostaa sellaset kunnolla tukevat.

Täällä sataa lunta, maa on jo valkosena. Jihuu! Nyt vaan pakkasta kehiin ja li-sää lun-ta! =D
 
Sumu08
Heipähei!

Ostin Punkkikselle joku kuukausi sitten kengät. Eka ajattelin että Kuomat, jotka oli tarjouksessa muistaakseni 24 egee? Mutta sitten löysinkin samaisesta prismasta viime vuoden kenkiä lapsille alennuksessa ja ostettiin Pioni SuperTex kengät, hintaan kans joku 25! Ne on kyl ollut hyvät. Korkea ja tukeva varsi, ja meillä oli prioriteetti ykkösenä se että jalka MAHTUU sinne kenkään, kun on aika pullea toi nilkan ja säären seutu. Se oli ainoita kenkiä minkä sai tarrat löystettyä kunnolla auki ja kuitenkin tukee. Kuomista olisi joutunut ostaa aika isot kengät ja ne ei oikein jotenkin istunu niin hyvin. Tää ei oo mun kuva, mut jostain netistä. Käytössä ollut mun mielestä hyvät ja hinta ei oo paha ihan uutenakaan.

http://riemun.huuto.net/auctionimages/3/54/366e3278764de87cdd40e4cb45a94-orig.jpg

Pinni, kukin tavallaan :) Onhan se toisaalta ihanaa kun on mahdollisuus ostaa vähän tyylikkäämpää ja pitää kiinni sitten niin omasta kun lapsen tyylistä. Musta on ihana kattoa kun joidenkin lapset on just tosi siististi puettu :) Omalla kohdalla tyydyn semmoseen siistiin, mut suht halpaan käyttökama vaatetukseen. Ihan lumppua kun en suostu punkkikselle laittaa päälle, mut just Lindexin retrot ym kivat mut edulliset todellakin!

Nunnu, meillä on kans harrastettu tuota samaa! Ei vaan nukuta ja pitää seukkaa keskellä yötä. Nyt onneks on poju nukkunut ihan älyttömän hyvin. On uskomatonta, kun ekat 10kk on poju ollut hirveen huono nukkuun. Päikkärit kuiteski aikalailla miten sattuu.. yöllä herätty itkeen ja pyöriin ja nyt sit yhtäkkiä mennää illalla (no suht kiltisti, nukutus n.5min-30min) helposti nukkuu.. nukutaan 21-7.30/8.30 ja sit yhet päikkärit 12/13 - 14/15 ja se siinä. Päikkäreille nukahtaa usein jo syliin pukiessa, eli voin vaan lykätä vaunuihin ulos jos ei jaksa lähtee käveleen. Kun aikaisemmin sai lykkiä ja vaunutella mielin määrin. Eli niin se uni voi vaan muuttua. Mut nyt täytyy nauttia. Voi olla et taas pian on eri ääni kellossa. Niin ja Nunnu, hyvä et hait sitä paikkaa.. nyt ei tartte jälkikäteen harmitella ettei tullu haettua ja jos tulee viime hetken paniikki niin ainahan voi sit kieltäytyä. Nyt ainakin voit hyvillä mielillä hakea ja sit tuumia kun paikkaa tarjotaan et mitä teet, ja ota ihmeessä se jos se on niin hyvä paikka kun miltä kuulostaa!!

Huoh.. täytyy varmaan ruveta siivoon. Alkaa synttärit pukkaa päälle, ja liian aikasin ei voi siivoo kun koirankarvat kuitenkin valtaa paikat niin nopsaa. Mut jo kaikki muut paitsi imurointi olisi valmista! Ajatella.. huomenna punkkis on 1 vee. Uskomaton fiilis. Vuos sitten mä täällä kans teille kirjoittelin. Näihin aikoihin rupes muuten lapsivettä tihkuun ja supisteli epäsäännölisesti 5-10min välein.. huiiii!!! Meillä kans tosiaan kahessa erässä noi synttärit, pe juhlitaan vaan perhe, mut sit la sukulaiset ja su kaverit. Tulee muuten liian ahasta.

Lumen ja Rosan tytöilläkin tosiaan bileet, eli me tammikset juhlitaan sit oikein urakalla nyt vkloppuna. Oon teidän juhlis kans ajatuksella mukana!!

Nyt meen puuhaa, kun Punkkis vetelee noita sikeitä ulkona.. Omaa aikaa jihuu!!!
 
pinni08
Pakkohan nyt vielä sanoa, et ei meillä kuitenkaan pojun vaatteet ole mitään kalliita ja merkkikamaa! Myönnän sen, että en voi oikein ostaa mitään, mikä ei miellytä silmää. Samoja vaatteita olen bongannut paljon Nintsun pojalla ja Punkkiksella. Viimeisin bongaus oli tosiaan Punkkiksen housut, ne missä on ne henkselit. Ne on tosi kivat. Käyttö ja kaupunkivaatteet on kyl erikseen, ja ne kengät olen ajatellut "kaupunki" käyttöön. Tilannetta katotaan uudestaan, ku on enempi kevät, et ostetaanko kuitenkin rymysaappaat.
 
~Rosa~ ei kirj.
Nopeesti... Meillä on ollut nyt n. kuukauden kengät. Ne on Pioni City Alpin -merkkiset. Ne on punaiset ja nahkaa, niissä on vetoketju sivulla ja edessä nauhat. Maksoi 52e. Ollaan oltu tyytyväisiä niihin. Vaunuissa, kun nukkuu, niin käytetään aina äp:n toppatossuja (alkaa käymään kohta vaan pieniksi). Kengille tuli vaan tarve, kun pulkkaillaan kuitenkin aika paljon ja tossuilla tuntui, että jalat vähän palelee. Tosin välillä on kyllä nyt käytetty sellaista minun (!!) vanhaa sametti/karvapussia, että siinä ei tarvis kenkiä, mutta välillä, kun on vaan pyllyn alla lämmikettä, niin kengät pitää jalat lämpimämpinä. Kävelyn puolesta en tiiä koska tarvittais kengät, niinkö oon sanonut, ei kävele uskoakseni vielä pitkään aikaan.

Pinni: En minäkään kyllä käytä tytöllä mitään vaatteita juurikaan, mitkä ei miellytä silmää. Joitakin anopin tuomia ollut vähän pakko, vaikka täytyy sanoa, että meillä on aika erilainen maku... Kuitenkin mun mielestä lastenvaatteissa tärkeintä ei oo se, miltä ne näyttää vaan niiden pitäis olla hyviä lasten päällä. Just kohta, kun meidän mukulat alkaa temmeltää ulkona, niin mun mielestä se, että vaatteilla on helppo ulkoilla ja leikkiä on pääasia ja että niitä ei tarvii varoa. Nyt mun mielestä on ihan eri asia, ei mekään vielä istuta hiekkiksellä eikä täällä uudessa kodissa kyllä keinutakaan, kun sattumoisin on nuo leikkipuistot aikasta kaukana...

Sumu: Meillä synttärit on vasta viikon päästä, mutta juhlikaa te Lumen kanssa nyt:)

Nyt menoksi, mies on iltavuorossa ja aattelin lähteä ajoissa pesulle ja käpertyä sohvan nurkkaan viettämään "omaa (laatu)aikaa"!

Rosa
 
Jumbojätti
Kotiin saavuttu!Voi sitä lasten ilmettä kun mentiin laivaan ja riemua! Välillä meinas tulla epätoivo,kun isommat lapset juoksentelivat,eivätkä millään meinanneet totella tai sitten poika alkoi kiukkuamaan. Mutta ihan hyvä matka oli...paljon tuli ostettua karkkia kotiin. Lapsille shoppailin sitten vaatetta jne...Itselleni en löytänyt oikein mitään(eikä oikeen ollut aikaa katsoakkaan).

Ei meiläkään ole varaa ostella merkkivaatteita. Jos sellaisia on,ne on lahjaksi saatuja. Ja onhan lapsilla päällä joskus monen vuoden takasia vaatteita,jotka kiertäneet kaikilla suvun lapsilla. usein sitä tulee jotain "kalliita" vaatteita ostettua käytettynä. Ainut johon olen rahaa saanut laitettua paljon likoon,ovat kestovaipat..niistäkin kyllä omansa saa ja joskus jotain voittoakin. =)

Jaha, täytyy mennä lasten kanssa viettään vielä aikaa...mies on iltavuorossa. Sitten illalla alkaa napsimaan tuliaisiani. *heh*

Ainiin, tekivät isäni ja siskoni mulla tosi ihanan yllärin. Me oltaisiin jouduttu olemaan C-luokan hytissä,mutta olivatkin hommanneet multa salassa Promenade perhehytin. =))Ainakin mahduttiin olemaan ja saatiin ne vähäisetkin luksukset...tv,jääkaappi ja xbox.

Jumbis ja lapset

 
Sumu08
Ainiin Rosa, tosiaan teillähän viikon päästä ne kemut. Menin sekaisin kun oot jo niin ahkerasti leiponu tällä viikolla :)

Ihanaa Jumbis että oli noin posittivinen reissu ja saitte kunnon hytin! Olipa kiva ylläri. Kyllä se paljon matkaan vaikuttaa et kökkiikö autokannen alla vai sit kivas hytis pienellä luksuksella. :)

Meillä on yhet juhlat takana ja kyllä on saanut piirakkaa ja kakkua vääntää. tein pojulle auton muotoisen kakunkin ja onnistui ihan hyvin, lapset ja aikuisetkin tykkäs mausta. Mä kun en oo mikään kotihaltijatar ton kokkauksen suhteen niin oli kiva et mun väsäämät ruoat sai kerrankin kiitosta. Jotain vissiin jossain vaiheessa hiljakseen on tääkin kokkitumpelo oppinu.

Niin ja Punkkis nyt sit kävelee!! Rupes illalla just ennen synttäreitä kävelee hurjan pitkiä matkoja sillai oikein harkiten ja rauhassa ja nyt parissa päivässä oppinut huimasti. Kävelee jo ihan ristiin rastiin huoneistoa, osaa joo kääntää suuntaa pyllähtämättä (mikä oli aikoinaan jotenkin hankalaa) siis tosi hyvin jo menee. Eli aika tarkka poika.. yksvuotiaana tasan käveleen ;)

No nyt meen lepäileen, huomenna uudet kemut. Laitan sit lisää tekstiä kunhan näistä kekkereistä selvitään. Jeejee!!

Halit
 
Muska78
Mekin ollaan luovuttu yösyönnistä, taitaa olla nyt 5. yö menossa. Ihanaa! Yö yöltä nukkuu paremmin, ja pienellä silittelyllä nukahtaa uudelleen, jos yöllä herää. Aiemmin saattoi pahimmillaan herätä viiskin kertaa yössä, ja mikään muu kun tissi ei kelvannu nukuttamiseen. Sai kauheet raivarit jos yritti vaikka nostaa syliin yöllä ja siinä nukuttaa, huutoa ja kauhee jäykistely-kiemurtelu-kuvio. Vihdoin sit sain tarpeekseni, ja oikeestaan vaan pari ekaa yötä oli vaikeita. Ja nyt on selkeesti oppinut itse nukahtamaan paremmin kun aiemmin. Kun tähän nyt vakiinnutaan, niin seuraavaksi ajattelin muutaman päivän päästä kokeilla siirtää kaverin omaan sänkyynsä.

Päivisin syödään tissiä nyt 3-4 krt, jotenkin se meinaa vaan helposti "unohtua", että täytyy ihan pitää huoli. Kelpaa edelleen loistavasti, mutta ei sitä varsinaisesti vaadi. Kuullu vaan niitä juttuja, että kun yösyöminen on lopetettu, niin sitten on melko pian loppunut koko tissittely muutenkin... No, katsotaan miten käy.

Saatiin tänään broidin perheeltä Britax two way elite -turvaistuin. Tosi kiva, alkoikin kaukalo käydä aika ahtaaksi. Mulla on "tyhjennyspäivät" menossa, myyn huuto.netissä Kassun kamoja pois. Kun ei tiedä tuleeko toista lainkaan ja ei ainakaan lähivuosina, niin mieluummin myyn nuo turhat nyt pois kuljeksimasta, kun on tässä muuttoja edessä. Nyt niistä vielä jotain saa kun ovat suht uusia. Lähipiirissäkään ei ole vauvoja tiedossa, joten ei voi siellä kierrättää. Ja saahan siitä vähän matkarahaa...

Meillä kävellään nyt tukea vasten jo aika hienosti, koko ajan saisi olla käsistä kävelyttämässä. Taaperokärryä työntelee itse. Kontata sen sijaan ei vieläkään, noinkohan jättää väliin koko konttauksen. Huojuu kyllä paikallaan, mutta heittäytyy sitten ryömimään kun pitää päästä eteenpäin.

Meillä on kenkinä ruotsin-tädin lähettämät SuperFit-kengät, näyttävät olevan Itävaltalaiset goretex-popot. Ollaan oikeastaan käytetty niitä vaan sisällä ja parilla kauppareissulla. Sisällä on muuten nykyisin tosi usein sellaset tarhatossut jalassa, kun tuntuu että vaikka kuinka olis liukuestesukat, niin meinaa parketilla lipsua, ja eihän ne sukat meinaa pysyä jalassakaan.

Kuumeisesti etsitään vuokralaista meidän ulkomaan-asumisen ajaksi, nyt on pari kiinnostunutta tiedossa. Toivotaan että saadaan lyötyä diili lukkoon, niin ei tarvis siitä enää hermoilla. Lähtö on 22.2. ja takas tullaan kesäkuun puolivälissä.

Onnitelut täältäkin kaikille menneille ja tuleville päivänsankareille!

Muska & Kassu 11 kk
 
~Rosa~
Mitä mitä?!?! Mihin Muska ootte muuttamassa??? Kerro vaikka spacessa, jos et täällä halua.

Kiva Sumu, että teillä ainakin ekaosio kemuista meni loistavasti! Niin, minähän leivoin jo nyt menneellä viikolla, kun mies lähtee sinne kurssille huomenna aamusta. Kone lähtee jo klo 5.50, että on aikaisin jo lähdössä. Kotiin tulee sitten perjantai-iltana ja sama kuvio uusiksi vielä seuraavana maanantaina ja perjantaina taas kotiin. Meillä yksi sukulaislapsiperhe pyysi minua ja Piiperöistäkin tulemaan edes muutamaksi päiväksi kylään heille Espooseen, mutta saa nyt nähdä. VOishan tuota katsoa miten menis lentoja. Kauheen kalliita en kyllä raaskis ostaa...

Sain tuossa tehtyä muutamana iltana keittiöön verhot. Eilen sain molemmat ikkunaan ja tänään olohuoneeseen myös. Kyllähän sitä alkoi jo tottua verhottomuuteen, mutta jotenkin se muutti heti, kun on verhot. Ei oo niin "kaljua", kun ei oo mattojakaan juuri, eikä tauluja. Kiva laitella pikkuhiljaa kaikkea. Olis vaan enemmän rahaa ja varaa... Miehellekin puhuin tuossa muutamista huonekaluhankinnoista, ei se tyrmännyt, mutta ei nyt ihan heti luvannutkaan ostaa...

Simba: Minäkin vähän petyin sittenkin siihen Meidän perhe -lehteen. Eka, kun se tuli ja laavasin läpi, niin vaikutti ihankivalta. Kun sitten luin sen kannesta kanteen, niin tuli vähän kyllä sellainen "väliinputoaja-olo". Vauvalehti käsittelee enimmäkseen raskautta ja ihan pikkuvauva-aikaa. Meidän Perhe taas on taaperosta murkkuun... ei niinkö 1v kuulu oikein kumpaankaan. En tiiä sitten miten olis KaksPlus. En kyllä aio tilata enkä vielä perunut Meidän Perhettä... Saa nähdä.

Muska: Meillä ollaan sisällä yleensä ihan vaan paljain jaloin. Oon havainnut sen parhaaksi. Jarrusukat ei pysy jalassa.Paljain varpain on hyvä pito:D Meillä on myös lattialämmitys, että lattialla on ihan lämminkin touhuta, vaikka ei oiskaan hirveesti muutakaan vaatetta päällä.

Meillä on muuten nyt tyttö ihan selkeesti alkanut "kävellä" enemmän, kun taluttaa käsistä. Vielä n. viikko sitten jalat oli ihan makaronia, kun yritti. Seisonut kyllä jo marraskuun alusta tukea vasten ja siinäkin käveleskellyt jonkin aikaa, mutta taaperokärryllä tai vanhemman avustuksella ei oo onistunut.

Sanavarasto on taas laajentunut. Kun antaa jotain jollekin, sanoo "tiitti", itse olen aina sanonut "kitti". Aika ihanaa... :)

Nyt tuolla lahkeessa hermostutaan... Täytyy mennä...

Rosa ja Piiperöinen
 
Jumbojätti
Meille tulee Kaksplus ja siinä ollut ajankohtaista asiaa meidän perheeseen...

Vähän hakee rytmiä taas täällä. Varsinkin isompi lapsi päättäny rytminsä sekoittaa.

Nyt ajatuskatkos..*puhelimes*. Kaipa mun veljeni eroaa....=(
 
Lumi08
Synttärit on nyt juhlittu vaikka tiistaina on sitten oikeasti 1-vuotispäivä. Juhlat meni kivasti, oli 20 vierasta (meidän tytön lisäksi 2 muuta lasta ja loput oli aikuisia kavereita) ja remontin keskellä juhlinta sujui ihan hienosti. Ilmoitettiin vieraille että alkaa klo 14 ja ekat tuli 14:30 (mikä oli hyvä kun viime tipassa vielä tehtiin ruokia ja koristeltiin) ja suurin osa kolmen jälkeen. (Täällä ei oo kuten Suomessa että mennään heti kun sovitaan, siis tapaamisiinkin saatetaan tulla myöhässä.) Vikat vieraat lähti klo 23, koska 5 vierasta jäi vielä pelaamaan lautapelejä kuuden jälkeen, jolloin muut lähti. Oli tosi kivaa, mutta harmi vaan ettei miehen kans ehditty jutella kaikkien kanssa kunnolla. Opittiin tästä että jos halutaan jutella kavereiden kanssa, heidät pitää kutsua syömään pariskuntina (mitä teemmekin pari kertaa kuussa) koska kun on paljon ihmisiä, ei vaan ehdi, kun pitää vahtia tyttöä, katsoa että tarjoilut on kunnossa, jne. Meillä oli myös sellainen ilmapallotyyppi joka taiteili kaikille vieraille hienot ilmapallot, esim. lapset sai eri eläimiä ja aikuiset sai mitä halusi. Ihan mieletöntä mitä kaikkiea se osas niistä pitkistä ilmapalloista tehdä. Nyt tyttö ei tarviikaan lahjoja pitkään aikaan, sen verran tavaraa tuli. Oltiin miehen kans aika poikki joten koko sunnuntai ollaan vaan levätty ja katsottu leffoja ja leikitty tytön kans uusilla leluilla.

Nyt on sit vuorossa talon siivous ja uudelleen järkkäys, koska meille on tulossa Suomesta kaveri, sen mies ja niiden lapsi pariks viikoks ja sitten heti sen jälkeen toinen kaveri ja sen lapsi pariks viikoks, eli n. kuukauden tulee olemaan vieraita. Huh, sen jälkeen voi sitten palautua vähitellen normaalielämään :)

Simba, voin tottakai katsoa sunkin cv:n läpi jos haluat. Laita se vaikka spaceen sitten jos on ajankohtaista.

Kiva että Nupun Pupun "eka" hoitokerta meni hyvin.

Hyvä että Sumun pojan juhlat meni kivasti ja hauskaa että just käveli tasan yksivuotiaana. (Mähän sanoin silloin kun tyttö nousi itse seisomaan 7.5 kk ikäisenä että varmasti kävelee 1v mennessä, joten nähdään käveleekö tiistaina.)

Hauskaa että Jumbiksella oli hyvä laivareissu.

Rosa ja Muska, meilläkin kävellään paljain jaloin parhaiten. Kengät on Pediped-merkkiset ja ne aion ostaa jatkossakin, koska se on melkein sama kuin kävelis paljain jaloin.

Ja onnittelut Pinnin Philosophille kävelystä! Mäkin muuten ostan vain sellaisia vaatteita mistä itse tykkään tytölle, eli kaikki hänen vaatteet on musta kivoja. Puen aika tyttömäisesti esim. paljon mekkoja ja vaaleanpunaista ja en osta ehkä tyypillisimpiä vauvan vaatteita, vaan sellaisia mitä voisin itsellekin ostaa (tietty isompaa kokoa, heh).

Nyt nukkumaan, kello täällä on kohta 12 yöllä...

 
pinni08
muska, toi teidän yöshow ja sen helpottaminen kuulosti ihan meidän touhulta! meillä rauhoittui noi yöt totaalisesti sen jälkeen kun jätin imetykset pois. lähes joka yö on sen jälkeen nukkunu aamuun asti. jotain pikku itkuja saattaa olla, mut on auttanu ku laittanu käden selälle. eilenkin nukkui klo 21.45-06.30 ihan ilman yhtään inahdusta. sit itki unissaan ja laitoin käden selälle hetkeks ja nukkui vielä klo 8 asti. ihan loistavaa! tän perusteella voin suositella teille, jotka vielä kärvistelette niiden yöheräämisien kaa, et koettakaa kestää ne 2 yötä tissittelystä eroon pääsyks, niin helpottaa. ainakin meillä ja muskalla.

kävely sujuu päivä päivältä vakaammin. on itsekkin innoissaan uudesta taidostaan. tänään käytiin hammaslääkärissä, ihan turhaa musta.. ei ne saanu edes philosophin suuta auki, et ois kattonu niitä hampaita. sit vaan hetken paasas siitä, et pitäs pitää ne syljet erillään pojan kaa. kyllähän mä senkin tiedän, mut on se aika nihkeetä ja vaikeeta olla niin, ettei mun sylkeä joutuis ikinä pojan suuhun.. siis ei suukkoja, ei sormien suuhun laittoa ei mitään. samalla linjalla jatkan, eli en nyt ihan samaa lusikkaa käytä pojan kaa, mut muuten en ole tarkka. viimeistään se vesittyis sillä, kun sukulaiset ei todellakaan katso miten ovat.. oletteko te muut kauheen tarkkoja ollu ton asian kaa?

meillä pojalla on pakko olla aina sukat ja muutenki vaatteet päällä, kun meil on niin pirun kylmät lattiat ja ikkunatkin vetää. keittiössä on lattialämmitys, mut en jotenki raski pitää sitä niin lämpimällä, ku tahtoisin..eli sekin on viileä. on siis ihan jäätävä, jos ei ole lämmitystä lainkaan. nyt meen puuhasteleen hetkeksi, ku poika nukkuu.
 
Nintsu -81
Hellou ja hellurei pitkästä aikaa! Kävin kirjottelemassa Spaceen, mut ollaan tosiaan oltu koko perhe influenssassa, en oo päässyt tänne pitkään aikaan!!!

Ihan hirveä tauti kyllä tää influenssa! Nyt en enää ihmettele miksi sitä vastaan rokotetaan.. Ja että se voi olla kohtalokas vanhoille ja sairaille.. Huh! Poikakin oli ekaa kertaa ihan tosissaan kipeä. Kovassa kuumeessa ja flunssassa, eikä parasetamolilla ollut mitään jakoa kuumeen laskuun. Saatiin lääkäristä Pronaxen-määräys, se onneks helpotti.. Ja nyt toivutaan sitten pikkuhiljaa, vielä on nuhaa ja yskää.

Mä lopetin imettämisen reilu viikko sitten. Meillä kun oli jälellä enää se iltatissi, ja tilanne rupes oleen se, että jos esillä oli tissi ja tutti, poika meni ottamaan ennemmin tutin. Hyvin vetelee kyllä maitoa nokkamukista ja tuttipullosta, yhtenä päivänä jopa pillistä(!). Itelle tää on tosi suuri helpotus, mä en kyllä yhtään nauttinut imettämisestä enää tässä loppuvaiheessa.. Ja nyt mä voin syödä normaaleja vitamiini-tabuja!! Jippii! =)

Pinni, kyllä mä vaan suukottelen poikaa.. Jotenki tuntuu älyttömältä yrittää välttää ihan kokonaan "sylkien kohtaamista", vaikka kuinka ne hammas-ihmiset sitä haluaiskin. Oon jopa antanut samasta haarukasta pojalle ruokaa millä oon ite syönyt (hui apua kun mä oon kamala =)) kun se nykyään niin kauheesti haluaa sitä mitä me syödään.

Nunnu, erittäin paljon tsemppiä sulle, toivottavasti saat paikan!! Pidähän meidät informoituina! =)

Muska, sä vastasit mun yhteen Spacessa esitäämään kysymykseen täällä, mut sieltä löytyy sulle kommenttia, niinku Tähdellekin!!

Ja Rosalle tosi paljon tsemppiä yksinoloon, mä kyllä taas sitten tajuan, miksi se voi ahdistaa.. Mä kanssa hoidin huushollia lähes yksin viime viikon kunnes olin niin kovassa kuumeessa etten enää pystyny ja nyt on taas sama homma.. Mies nääs paukautti selkänsä ja hyvä kun pääsee kampeemaan ittensä sängystä pystyyn. Mun vastuulla on siis lapsi, koira, koti, kaupassa käynti, asioiden hoitaminen ym. ym. Tällä hetkellä mies ja poika nukkuu, oon siis netissä! =) Paljon ois muutakin tekemistä mut pakko tulla tänne valittamaan välillä.. =) Mut ei tää kivaa oo, ja mä en viittis ees kutsua kavereita kylään kun mies makaa sängyssä tai sohvalla ja on tosi kipee selkänsä kanssa.

Lumi, vitsit te vietätte kadehdittavan sosiaalista elämää.. Mulla sos. elämä on tällä hetkellä = Facebook. :)

Stadi-tapaaminen täytyy järjestää ennen Muskan muuttoa!! Laitellaan Spaceen lisää!

Ja ainiin, mua oikein hävettää että unohdin laittaa tuhannet kiitokset pikkujouluista kaikille mukana (fyysisesti ja henkisesti =)) olleille!!! Toivottavasti Nuppu sai rahat tililleen!! ;)

Nintsu + pieni mies 1 v ja kohta 1 kk
 
Tähti-08
Pikainen vastaus Pinnille siitä sylkiasiasta. Meillä oli äitiysneuvolassa sellainen "hammasilta" ja siellä neuvottiin just tuo, että ei saa ruokaa maistaa samasta lusikasta, kun antaa vauvalle. Muistaakseni se hammashoitaja myös sanoi, että se riski tartuttaa suun bakteeri lapselle kasvaa kontaktin myötä eli silloin tällöin ei vielä välttämättä tartuta. Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin meillä ei kyllä pussailla lasta suulle ja harvemmin tarvitsee laittaa omia sormia hänen suuhunsa, yleensä silloin vain kun tsekataan onko uusia hampaita tulossa ja silloin tulee yleensä pestyä kädet ennen. Eli siis vastaus, että meillä ei olla oltu erityisen tarkkoja muuten kuin tuon lusikan suhteen, mutta noiden muiden kohtien suhteen ollaan taidettu olla "luonnostaan" tarkkoja ;-)

Nyt kun tuli hammasasiaa, niin muistankin kertoa, että poitsulle puhkesi viime viikolla ensimmäinen poskihammas!! Ja toinen on just puhkeamaisillaan tai on jo tullut, en oikein saanut kunnon näkymää kun heilui niin paljon. Kummatkin on siis tulleet alhaalle eli meillä on nyt sitten tasan 10 hammasta =)

Hienoa, että täällä alkaa olla jo paljon kävelijöitä. En tiedä, miten muilla on, mutta itselläni tuntuu, että tavallinen arki on helpompaa, kun poitsu osaa kävellä. Meillä eroahdistus oli jo syksyllä, joten enää ei useimmiten roikuta lahkeessa eikä tartte myöskään olla vahtimassa vieressä, kun poitsu osaa seikkailla itsekseen kävellen ympäri kotia eikä tarvitse huolehtia, että kaatuisi. Tietysti koko ajan on tuntosarvet höröllä, että suunnilleen tietää missä päin on... ihan niin kuin täällä kovin monta mahdollista paikkaa olisi... ;-)

No kirjoittelen sittenkin vähän enemmän kuin pikaisesti... eli meillä on yöt olleet aika horroria viime aikoina, mutta suurin osa selittyy kyllä sillä, että poitsu on ollut kipeenä. Useimpina öinä olen imettänyt 4-5 kertaa, tuntuu ihan hullulta, kun ollaan menty 1-2 kertaa per yö jo monta kuukautta, lukuunottamatta muutamia huonoja öitä.
Kuulostaakin tuo Pinnin rohkaisu aika hyvältä, ja meinataan kyllä kokeilla tuota tassuttelua heti kun poitsu on vaan terveempi. Kaikki vinkit tuohon yövierottamiseen ovat tervetulleita =) Onko muuten kaikille isä hoitanut tuon tassuttelun vain onko onnistunut myös äidiltä?

Sitten vielä sellainen kysymys, että kuinka monella vauvat jo syövät samaa ruokaa kuin muu perhe? Ja mitä te syötte ruuaksi, jos koko perhe syö samaa? Teettekö vähäsuolaisempaa ruokaa kuin aiemmin?

Meillä pojalle tehdään vielä omat ruuat ja en oikein ole vielä keksinyt, että mikä olisi meillä sopivin vaihtoehto. Että aletaanko jatkossakin tekemään poitsulle omat ruuat, sellaisia perusruokia vai voisiko hän syödä samaa kuin minä ja mieheni, kun me ei syödä sellaista perusruokaa oikeestaan ollenkaan. Meidän ruoka sellaisenaan on varmaan ihan sopimatonta noin pienelle lapselle, liian suolaista, paljon juustoja, rasvaa, usein kermaa ja mausteita. Tietty laitetaan myös paljon kasviksia, mutta ne on yleensä melko isoina palasina tai salaatissa, niin sitten niissä menis ikä ja terveys, että niitä pienisi sopivan kokoiseksi lapselle ja poitsu syö monet vihannekset mieluummin soseena kuin palasina (parsakaali, kukkakaali)... Mua vaan niin ahdistaa että pitäisi muuttaa omat ruuanlaittotottumukset ja alkaa syömään ihan erilaista ruokaa.

No tällaista nyt tänne. Itse olen vielä kipeenä, mutta poitsulla on kuume laantumassa. Korvatulehdus on, mutta kuuria ei ole aloitettu, kun lääkäri meinasi että voisi parantua ilmankin, puolet kuulema parantuu itsestään eli meillä on uusi aika lääkärille perjantaiksi. En kyllä tiedä, että uskaltaako odottaa tuonne asti... ehkä jos poitsu on hyväntuulinen ja ei ole paljoa kuumetta... onko kellään kokemusta korvatulehduksista? Oletteko heti aloittaneet kuurin vai odotelleet, että parantuuko itsestään?

No nyt menen antamaan välipalaa!

Tähti ja poitsu
 
Laura 81
Täällä yksi nuhanenä ilmoittautuu! Ensiksi mies sairasti nuhan (ei siis kuumetta tms.), sitten neiti sairasti yhden päivän nuhan ja lämpöilyn, mutta oli krätynen monta päivää ennen ja jälkeen. Ja nyt sitten minulla nokka vuotaa, oikein tosissaan. Mutta onneksi ei ole influenssaa. Ainakaan vielä..*kopkop*

Nintsu; kurjaa kun olette olleet kipeinä ja oikein kunnolla.:( Otitteko te pojalle sen influenssa rokotteen, ajattelin, et jos otitte, niin eipä siitä iloa sitten ollut?

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta on ollut niin kiire, että en ole ehtinyt kommentoida ja nyt en tietenkään muista puoliakaan..

Jumbis, kiva, et teillä reissu onnistui! Ja tosi hieno juttu se hyttiylläri!

Onnittelut kaikille täyttäneille ja pian täyttäville, ainakin Sumun poika, Lumin tyttö, olikos vielä tässä ihan lähellä.. Rosan tyttö taisi olla seuraava, mutta en ihan vielä onnittele.;)

Minun suosituksiin ei kannata noissa lehtiasioissa luottaa, minä kun luen ihan kaikkea ja paljon! Olen tykännyt siitä Meidän perhe lehdestä, ja se oli ennestään jo ihan tuttu lehti, lueskelin sitä raskausaikana, kun meidän kirjastoon tuli se. Vaikka aiheet ei ole vielä ajankohtaisia, ne kiinnostaa minua silti nyt jo. Ja sitten stressaan et mitä tulevaisuus tuo tullessaan.:D

Pinni ja Muska, tosi hyvä juttu et teillä on yöt alkaneet helpottamaan!

Tuosta sylki ja lusikka jutusta, niin me ollaan oltu tarkkoja siitä, et ei samalla lusikalla, millä itse ollaan syöty, anneta neidin edes maistaa mitään, mutta muuten ei olla oltu mitään ylitarkkoja. Suulle me ei pussata neitiä, mutta se ei ole tullut noiden "hammasihmisten" sanomisista, vaan ihan luonnostaankin pussataan neitiä poskelle yms, mutta ei suulle. Kädet meillä on melkein koko ajan neidin suussa, kun sinne eksyy KAIKKI mitä lattialta löytyy, tai jos ei löydy mitään, niin hän käy repimässä nukkamatosta langanpätkiä, joita syö. Mutta en oikein usko, et karies siitä tarttuisi kun ei minulla ole tapana kaivella omaa suuta..(siis jatkuvasti) no menipäs vaikeaksi..:)

Tähti; meillä neiti syö melkein joka päivä samaa ruokaa kuin me. Jos on jotain oikein mausteista/ tulista, niin sitten annan neidille pilttiä ja muita pukkihässäköitä. Olen jonkun verran kiinnittänyt huomiota ruoanvalmistukseen, kun neiti alkoi syömään samoja ruokia. Ei me olla tähänkään asti syöty mitään kovin suolaista ruokaa, mutta ehkä sitä kermaa ei tarvis lisätä joka ruokaan, niin kuin meillä tähän asti on ollu tapana.:D Niin ja ihan perusruokaa yleensä syödään, makaronilaatikkoa, lihapullakastiketta, kalakeittoa, kanapastaa ym. ihan viime päivien ruokalistaa, joista neiti on syönyt kaikkea. Hän muuten tykkää tosi paljon oma tekoisesta ruoasta. Neiti on ollut aina hyvä syömään ja syö isoja satseja, mutta tuntuu et omatekoista ruokaa menisi vaikka kuinka paljon. Ihan hyvä juttu.:)
Niin salaatteja olen pikkonut neidille vähän pienemmäksi, ja hyvin on mennyt alas. Hän osaa jo hyvin purra ihan kunnon palasiakin.

Vaatteista täällä oli puhetta, niin me ollaan saatu aika paljon lainaksi kavereiden tyttöjen vaatteita, mutta täytyy sanoa, vaikka olenkin tosi, tosi, kiitollinen kaikista lainauksista, niin osa jää pitämättä sen vuoksi etteivät ne ole "neidin näköisiä". Onpa pinnallista.. Mutta minusta myös on tosiaan kivempi pukea neidille sellaisia oman näköisiä vaatteita ja ainahan niitä tulee itsekin hankittua, vaikka saisi kuinka paljon lainaksi. Ja Lumin tavoin, en ole pukenut neitiä kovin "vauvamaisesti" koskaan, vaan hänen vaatteet on just sellaisia mitä voisi itsekin pitää. No ei nyt ihan kaikki, mut suurin osa. Ja meillä myös pidetään paljon mekkoja ja rimpsuja.:)

Tulipas taas tarinaa kerrakseen!


 
pinni08
tähti, meillä on ollu 2 korvatulehdusta ja molemmissa aloitettiin heti kuuri, ei meille tullu edes mieleen olla aloittamatta. eikä lääkäri sanonut mitään itsestään paranemisesta kummallakaan kerralla, ehkäpä siks ei ite edes ajateltu koko asiaa. toka kerralla pojalla ei ollu lainkaan kuumetta ja oli ihan kohtalaisen hyvän tuulinen, jotain kränäili välillä päivällä ja öisin oli sit enempi kitinää, mut samoihin aikoihin tuli hampaita, joten ei osattu aavistaa mitään.

tosta ruokailusta viel. meillä poika syö kasvissosetta. lisäksi pojan itse syötäväks ite valmistettua kalaa tai raejuustoa ja lisäksi makaronia/nuudelia. pyrin antaan joko kurkkua tai jotain kasvia käsin syötäväks sit lopuks. nyt poika tykkää kovasti syödä ite keitettyä parsakaalia. annetaan aina maistaa muutamat lusikalliset meidän ruokaa, koska se kiinnostaa. mut ei varsinaisesti ole annettu samaa ruokaa vaan, koska se ruokailu on meil vähä ongelma aina ollu..tai siis se ruoan menekin määrä.
meillä syödään kans usein sellasta, joka poikkeaa esim tulevasta tarharuoasta.. eli aika mausteista, käytetään chiliä, kookosmaitoa, curryjä, inkivääritahnaa yms. salaattia on myös usein. paistettua kalaa on usein, sitä se poika kyl syö ihan tosi mielellään. varsinki pangasius ja tilapia kalat on pojan suosikkeja! sit me käytetään purkkitonnaria aika ajoin, sitä ei olla annettu, ku kai ne purkissa olevat ei ollu ihan suotavia alle 1 v:lle. mut ollaan sitäkin maistatettu monesti vähäsen. ja kaikki meidän ruoat, mitä olen tarjonnu, on kelvannu. olen paistanu myös uuniranskalaisia, ku ne on kätsyjä syödä käsin.
ei sillä tähti ole väliä, vaikkei teidän ruoka ole "normaalia", eihän teidän poju tiedä, et jotain muutakin vois olla :) sen suolan suhteen voitte kai lisätä suolan viimeiseksi, jolloin ottaa syrjään pojan annoksen ennen suolan lisäämistä? kerman kai vois korvata kasvisrasvasekoitteella sillon, ku sitä tulee ruokaan paljon. mausteethan ei haittaa, kunhan pikku hiljaa totutatte poikaa niihin. jostain luin, et joku sekoittaa lapsensa ruoaksi aikuisten syömään ruokaan kasvissosetta, joten se ruoan rasvaisuus, suolan määrä yms laimenee, mutta silti lapsi sit kuitenki syö tavallaan samaa ruokaa. hankalaahan tää on, olen ite pohtinu ihan samaa kuin säkin.

poika lappaa lattialta kamaa suuhunsa sen ku kerkeä, joten saan olla kaivelemasta useasti päivässä sieltä suusta jotain moskaa. yleensä niitä pikku kiviä. enkä voi olla varma olenko just vaikka nuolaissut sormiani, kun ryntään tunkemaan sormet sinne suuhun. meillä pussataan suulle iltaisin. isille antaa hyvän yön pusun, mulle ei suostu antamaan juuri koskaan. mut se on niin hellyttävää, kun sanoo, et anna pusu ja sit toinen ojentautuu kohti suuta..naama ja huulet peruslukemilla :)
nyt nukkumaan.
 
Jumbojätti
meillä molemmat lapset nuhassa ja itsellenikin tuntuu iskevän. Huomenna menen sokerirasitukseen,että kivaa!

Me ei olla kovin tarkkoja ton sylki-asian kanssa. Tytöllä ei löytynyt sitä bakteeria suusta,joka aiheuttaa reikiä (otetaan täällä sylkinäytteellä 2v.hammastarkastuksessa) ja ollaan tarkkoja sitten hampaiden harjauksen kanssa, eli aamulla ja illalla. Ja saavat xylitolia ruokien jälkeen.

Meillä kanssa jatkuvaa hampaiden tekemistä. Nyt on 7hammasta(ainakin nähtynä), mutta en tiedä vaikka lisääkin olisi kun en ole sormella suusta tunnustellut. Kuolaa tulee ja pojalla menee maha löysälle aina hampaita tehdessä.

Nyt pitäisi alkaa valitsemaan pojan 1v.kuvista ne mitä halutaan. Ne olisi netissäkin katsottavana ja jos halukkuutta löytyy, voisin Spaceen laittaa tunnukset sinne...jos siis joku haluaa katsoa niitä kuvia. Mutta ensin kyttään täältä,että ilmoittaako joku haluavansa (meneepäs vaieesti selitettäväksi taas).

Meillä syödään samaa ruokaa kuin muut. En käytä yleensä suolaa,joten ei kauheasti ole tarvinnut "muokata" ruokaa pojalle sopivaksi. Ainut,että kovin tulista ruokaa en nyt taas ole tehnyt...joskus lisään itselleni chiliä. =)

Tuttipullot pitäs jonnekkin heivata. Niitä ei tarvita,mutta sitten niistä suurinosa on jo aika kuluneita,että ei ainakaan kierätykseen eteenpäin viitsi laittaa. Nokkamukit vain käytössä...ja lehmänmaitoa juotu jo kuukausi pelkästään. Matkalla otin mukaan Muksun maitojuomia(1-3v).

Mutta taidan nyt painua sohvalle pötköttään,kun muksut päikyillä.

Jumbis
 

Yhteistyössä