Tammivauvat 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos kaikille eilisestä, oli oikein mukava kahvitella teidän kaa.

nintsu, miten poika voi, harooko korvaansa? toivottavasti on toipunut jo tapahtuneesta! vitsi, meillä poika tais vähä innostua siitä, ku te kaikki nauroitte hänen nuuskutukselleen! illalla nimittäin poju oli koko ajan nenä nyrpistyksessä ja nuuskutti hirmusti, aika huvittavaa :D ja tänään jatkuu sama meno. kysyinkin eilen jo nintsulta, että tökkiikö hänen poika etusormella juttuja. mut kysyisin muilta, et käyttääkö teidän vauvat siis etusormia juttujen tutkimiseen? meillä poika on nimittäin lähiaikoina alkanu tutkimaan etusormella kaikkee. tänään hän viimeksi tutki kevyesti tunnustellen ja tökkien mun iholla olevia luomia ja napakorua. ja kaikki pikku jutut osuu kyllä tökittäväksi sormella.

meillä on nyt ollu pari päivää vähän takkusempaa ruokailujen suhteen. kasvikset ei ole uponnu ollenkaan. ja puuro ja hedelmäsose on kans enemmän työn takana, ku viime viikolla. tulipahan mieleen, että olisko se vadelma-kaurapuuro teillä muilla ollu niin löysää siks, et ootte lämmittäny sitä. meinaan, ku menhän ei lämmitetä sitä ja se ei kyllä ole yhtään löysää, sellasta avaruusjankkia lähinnä :) et se vois selittää sen..

laura, mulla ei todellakaan mene päälle vanhat vaatteet. housut mahtuu jalkaan, mut vyötärölle jää inhottava jenkkakahva roikkuun siihen päälle. ja mikään nappipaita tms ei mahdu. myös trikoopaidoissa on sitä ongelmaa, et ne on aika lyhyet nyt, ku tissit vie kauheesti tilaa. eli tuskailen vaatteideni kanssa joka päivä.

hieno sumu, et oot saanu nukkua. olen niin kade. meillä se 5-7 kertaa heräily on ihan normaalia. siis ku toi heräilee nykyään öisin enempi ku vaan syömään. jotain ihme itkemisiä ja vatsalleen kääntyilyjä tietty kans. ja ku meidän sängyssä nukkuu, niin mä herään niihin koko ajan.

konttaajien äidit, kuinka kauan on siitä kestäny, ku on oppinu oleen konttausasennossa, että alkaa kontata eteenpäin?

Kiasus! Pupu nukkui viime yönä klo 01-08.30!!! ilman syöttöjä! Mutta siis ymmärrän kyllä Sumua nyt todella! Mä oon entistä väsyneempi ja yö meni mulla täysin siihen että koko ajan tarkistelin että joko saa syöttää -vaan ei kelvannut tissi kun uni!! Meinas sitten kyllä tissi räjähtää aamulla ja onneks maistui pupulle :)

Pinni, oli kyllä niin ylisöpö se teiän pojun nyrpistys! Niin suloinen! Mä tosiaan luuli että noi tollaset tulee vasta 1-vuotiaana. Meiän tyttö osaa vaan huohottaa :)

Ja siis Nunnun tyttö osaa tosiaan päätä heiluttaa puolelta toiselle! Se oli mulle myös täysin uus juttu että tollastakin voi osata!

Me oltiin babybiossa ja oli aika kiva leffa "Miss Pettigrew". Se oli aivan ylläri että sekin meni ku oltiin varauduttu että mennään se "maalaukseen kadonnut nainen kattoo".

Laura, tosiaan parin viikon päästä alkaa mulla työt. Jaiks! Mä yritän ottaa sen sellasena "harrastuksena" jos vaikka pikkasen vähemmän stressais... Ja onneks tosiaan on kerran viikossa, en mä useammin malttais olla pupusta erossa. Viel ei kummosempia fiiliksiä mutta kerron sitten teille miltä tuntui =)

Lumi, mä näin kanssa susta unta!! En muista mitä mutta unessani kävit! Mutta voi olla kun eilen kaffella jotain susta sivuttiin juttua niin jäit mun mieleen =) Susta on tullut meiän unijulkkis ku vierailet kaikkien unissa..

Mutta nyt pupulle murkinaa!

Jees, oli erittäin kivaa eilen, kiitos teille Nuppu, Pinni ja Nunnu!! Onneks pieni mieskin rauhoittui.. Veti nääs herneet nenään joka kerta kun joku muista vauvoista kiljahti.. =)

Niin juu, tännekin täytyy kertoa ja jakaa kokemuksia kun eilen kerroin tapaamisessa mun shokkiherätyksestä.. Eli, eilen aamulla mentiin normaaliin tapaan ekoille päikkäreille (poika heräs klo 6 maissa, päikkäreille mentiin n. klo 7.30). Mä olin ihan syvässä unessa kun heräsin kauheeseen mätkähdykseen. Tiesin heti että poika on tippunut sängystä (nukkuu ne yhet päikkärit siis mun vieressä). Oli ihan hiljasta, mä rupesin heti huutaa "voi ei voi ei mitä tapahtu, itke nyt pliis". Siellä poika oli toisella puolella sänkyä lattialla, osittain koiran tyynyn päällä. Sitten rupes onneks itkemään, varmaan osittain johtuen mun reaktiosta. Mä olin ihan paniikissa, kädet täris ja koko kroppa.. No, lopputuloksena ei mitään ihmeellistä, pojalla oikea korva oli varmaan taittunut jotenkin kun oli yläkulmasta punainen, mutta tänään sekin jo tasoittunut. Vähäsen kuitenkin vielä haroo sitä, kiitos kysymästä Pinni! =) Mutta tosiaan luotin niihin omiin toppauksiin toisella sängynlaidalla, eli peittoa ja tyynyä on ollut "barrikaadina".. Poika oli jotenkin päässyt joko yli tai sitten saanut raon tehtyä ja mennyt siitä. Se mätkähdyksen/rymähdyksen ääni oli semmonen etten heti unohda.. Huh! Onneks selvittiin vaan säikähdyksellä ja vääntyneellä korvalla! =)

Voi vitsit, babybiossa ois mennyt joku toinenkin leffa! Höh! Oisin voinut sitä lähteä kattomaan!

Simba, tänään meni paremmin karkea sose, sekoitin luomukasvis-kalkkuna muhennosta (6 kk) ja pasta Toscana kasvis-pasta-ateriaa (8 kk) ja ei poika yökännyt kertaakaan!! Lounaalla ruokaa meni siis 2/3 isoa purkkia. Ja välipalaksi purkki hedelmäsosetta. Mutta siis toi pasta ei ollut lainkaan niin paha kuin peruna, niitä palasia tuo poika sylki ja yökki kolmena peräkkäisenä päivänä..

Catriina, mä meen töihin 2.10-30.10. Työkaveri soitti just yhtenä päivänä, oli tekemässä meidän työvuorolistoja ja kysyi mun toiveita. Tuli kauhee paniikki että nyt jo?? Aika menee NIIN nopeasti!! Ja Amelie on kasvanut hienosti!! Iso tyttö!!

Joo Pinnin pojan nuuskutus ja nyrpistely oli tosi suloista!!! Ja Nupun ja Nunnun tytöt on niin nättejä.. Ihanaa kun nää lapset rupeaa olemaan sosiaalisia, ja viihdyttävät meitä ja toisiaan! Äkkiä nyt uus kahvittelu!! =) Mä laitan kuvia Spaceen heti kun mies siirtää ne koneelle.. Mä oon vähän blondi siinä siirtämisessä..

Mies tuli töistä kotiin, lähden kärkkymään herkkuleipää.. =)

Nintsu + pieni mies ylihuomenna 8 kk

Piti muuten vielä tosiaan mainita, että pieni mies alkoi toissapäivänä aamulla peruuttamaan ja illalla mentiinkin jo eteenpäin! Nyt viihtyy tosi hyvin lattialla, kun käy tutkimassa kaikkea (mieluiten niitä kiellettyjä, niinku koiran luu, koiran narulelu joka haisee ihan vehkeeltä). =)

Voi jeesus taas mikä ilma! Hiki hatussa juoksin tuplien kanssa tytön leikkikseen ja matkaa sinne n.2km. Ja vettä tuli saavista kaataen...onneksi sain naapurintädiltä sadeviitan lainaan,se on ollut mulla jomonta vuotta ostoslistalla ja aina unohdan!

Meillä käytetään etusormea ja peukaloa,eli harjoittaa pinsettiotetta. Kiva kun alkanut lattialtakin keräämään kaikki roskat jo.

Meillä poika heiluttaa tota päätänsä nykyään aina,kun huomaa sen olevan hauskaa meidän mielestä.Ja kylvää äiti sanaa muun höpötyksen seassa.

Nyt sopalle...

Nyt on kyllä joku sängystä tippumisviikko. Ensinnäkin, onneks Nintsun pieni mies selvisi pelkällä säihkähdyksellä. Luin aiemmin päivällä viestin ja mietin vielä että hurja tilanne ja kauhea järkytys herätä tippuneeseen vauvaan. No joo, sitten menin tytön kanssa päiväunille, nukuttiin meidän parisängyssä ja yllättäen heräsin tytön itkuun -- oli tippunut lattialle! Pelästyin tosi paljon, mutta onneks tyttö oli peruuttanut tai kierinyt sellaiseen kohtaan, että tipahti meidän koiransängylle eikä pelkälle lattialle, koska meidän sänky on tosi korkeella joten se koiranpatja pehmensi laskua vähän. Pelästyin ihan älyttömästi, koska heräsin itkuun (ja mietin vielä että ei voi olla totta, koska olin just aiemmin lukenu Nintsun viestin mutten ehtiny kirjoittaa silloin). Meillä on sängyn vieressä tytön oma sänky ja oon iloinen ettei tyttö lyöny päätään jalkaan (terävä kulma) kun tipahti. Onneks ei sattunu pahemmin ja selvittiin pelkällä säikähdyksellä, lähinnä vaikutti siltä että tyttö pelästyi kun ei ollutkaan mun vieressä, mutta silti seuraavat pari tuntia tarkkailin koko ajan ettei vaan tullu mitään. Tosi hurjia nää putoilut ja aion todellakin olla varovaisempi. Meilläin oli peitot ja tyynyt sängyn reunalla, mutta taidan tästä lähtien laittaa tytön päikkäreille omaan sänkyynsä niin ei tällaista voi tapahtua enää. Oon vaan niin iloinen että se koiransänky oli siinä. Huh, huh.

Meidän tapaturmaviikkoa lisäs se että tytön käsi jäi koiran talutushihnan väliin vahingossa. Mies oli viemässä koiraa ulos ja tyttö oli rattaissa ja koiran flexi-remmi oli kai liian pitkällä koska tyttö sai siitä napattua kiinni ja oli kuulemma huutanut noin minuutin ja mies väitti ettei mitään ollut tapahtunut. Sanoin että pitää olla varovaisempi, koska flexi ois voinu repiä sormen irti (meidän koira on tosi energinen ja tekee äkkiliikkeitä). No, sit illalla huomasin että tytön käsi oli ihan verillä, näytti siltä kun ois ainakin 5 ihokerrosta auki. TOSI ärsyttävää että mies vaan suhtautui ihan kun mitään ei ois tapahtunu -- minkä tietysti (heh) sanoinkin hänelle. Onneks käsi on nyt parantumaan päin ja ei ainakaan vaikuta että ois kipeä. Tytöllä on kyllä aika korkea kipukynnys. Kauheeta, ensin käsi jää talutushihnan väliin ja sitten tipahtaa sängyltä. Mun ja miehen pitää olla paljon tarkempia!

Hauskaa että Pinninkin poika nuuskuttaa. Mun tyttö on kans nuuskuttanu pari viikkoa ja se hymyilyttää häntä itseäänkin.

Nuppu, kiva että olin vierailevana tähtenä sun unessa. :) Tosi hauska toi sun unijulkkis sana! :) Mä mietin yks päivä sua kun piti laittaa hiukset erilailla työjuttua varten, että mitenköhän Nuppu laittais. Vielä unista, yks mun Suomessa asuva kaveri huomas katsoneesa liikaa telkkaria kun alkoi nähdä unia joissa meni tekstitykset alareunassa!

Meilläkin harjoitellaan pinsettiotetta.

Oltiin muuten tänään toisessa vauvatutkimuksessa joka käsitteli vauvan kykyä tietää mistä sana alkaa ja loppuu. Tähän mennessä tulokset näyttävät että vauvoilla on syntymästä asti kyky tietää mistä sana alkaa ja loppuu eli se ei ole opittu taito. (Siis kun puheessa ei ole pitkiä taukoja sanojen välillä.) Rosa, jos sua kiinnostaa tietää lisää niin nettisivu on http://www.babylab.ucla.edu/

Jumbis, mä vaihtaisin sun kanssa ulkona olevan ilman... Täällä on edelleen päivisin mulle liian kuuma. Oon varmaan ihan hullu kun asun väärässä ilmastossa, koska mä taidan olla niitä harvoja jotka tykkää kun on eri vuodenajat eikä koko ajan lämmintä.

Lumi

Selitin muuten tosi huonosti ton käsi remmin väliin jutun. Kun sanoin että "mies väitti ettei mitään ollut tapahtunut" tarkoitin että kun mies oli kertonut mulle mitä tapahtui, hän sanoi ettei tytön kädelle ollut käynyt kuinkaan vaan itki varmaan sitä kun mies otti remmin kädestä pois.

Lumi: Huh,mitä teillä on sattunut!Onneksi kuitenkin kaikki on hyvin nyt...

Tykkään käydä sateella kävelyllä,mutta lasten kanssa se on aina eri asia. Ja kauheessa kiireessä ei ole kivaa koskaan...Talvi on kanssa mun yksi lemppari vuodenajoista. Kesällä on ihanaa kun on lämmintä,mutta helteet on inhottavia ja se auringonpaiste.

Eilen sain taas säkillisen kestovaippoja ja varmaan nyt on sen verran,ettei tartte kerttiksiä ostaa. Sain kokeiltavaksi yhden kestopikkuhousunsuojan,mutta vielä ei käyttöä sille...niitäkin olen harkinnut. Imujakin tuli kauhee kasa mukana. =)

Täytyy kohta lähteä postiin ja tarjoustaloon...

voi kauhistus, kun on ollu paljon putoamisia! onneksi ei ole käynyt mitään, pelkällä säikähdyksellä päästy. ne saa ovelasti jotenkin itsensä raivattua noiden peittojen ja tyynyjen lävitse. ootteko kokeillu laittaa tyynyjä sijauspatjan alle? sillai siinä on sellanen reuna, jota on vaikeampi ylittää unissa pyöriessä. oon joskus laittanu tyynyt tollai, mut tästä lähtien taidan laittaa aina, kun kerta noin voivat huomaamatta tippua. hirveää, voin vaan kuvitella miten kaikki ootte säikähtäny, huh!

lumi, vaikuttaa, et sun typy ja meidän poika olis aikamoinen parivaljakko. tästä kun on tullu kans kauhean aktiivinen hyörijä, seurallinen ja huomiosta tykkäävä ja sit ku molemmat vielä nuuskuttaa :D pojusta on tullu kunnon pahis, ku se itketti kerta nintsun poikaakin :) pikku philosophista on havaittavissa jäänteitä enää ainoastaan heräämisen jälkeen. ennen, ku poju pääsee vauhtiin. hidas heräämään kuten äitinsä..

Lisäsin kuvia spaceen.

Kiitos Jumbis ja Pinni myötätunnosta. Oon vieläkin ihan ihmeissäni miten putoaminen pääsi tapahtumaan mutta idea laittaa tyynyt sijauspatjan alle on hyvä.

Pinni, hauskaa että meidän lapset on joissain asioissa niin samanlaisia. Muistan kun meillä alkuaikoina oli suunnilleen sama rytmi (ja on ehkä vieläkin -- meillä mennään myöhään nukkumaan ja herätään myöhään). Nyt tuntuu että sun aktiivisella pikku philosophilla ja mun aurinkoisella ikiliikkujalla on samoja luonteenpiirteitä ja samantapainen ruokailumäärä ja sitten vielä nuuskutus :)

Laitan aina tyynyjä sijauspatjan alle korokkeeksi,jos en itse nuku vieressä. Tyttö on kyllä saanut itsensä noidenkin yli pienenä lattialle vauhdilla! Meillä on sänky seinää vasten,jote se vähän auttaa jos nukun vieressä...ja ei tartte molemmille puolille sitä muuria tehdä.

Voi jestas että taas väsyttää..taidan painua kanssa yöunille!

Hui kauhea Nintsu ja Lumi teidän putoamisia!! Tiedän todella ton tunteen.. oli sillon kauheaa kattoa kun punkkis iski sen päänsä kauheella kolauksella. Onneksi ei tosiaan sattunu mitään kun oli koiranpedit vissiin molemmilla pehmentämässä tiputusta. Huh huh.. tuo tunne on vaan niin kamala.. Niin ja onnea Nintsu siitä kun poika jo liikkuu noin hienosti, vaikka pääsikin sut vähän yllättämään. Lattialla viihdytää varmasti eri tavalla nyt kun voi ite puuhailla enemmän ja äipän ei tartte koko aikaa olla viihdyttämässä.

Ja Lumi, kiitos vielä kommenteistasi spacessa, sulla on kyllä niin hyvät ajatus ja kirjoituslahjat. saat aina jäsenneltyä ja pohdittua asioita joka kantilta! Mitä noihin luonteisiin tulee, niin meidän poju on kanssa aika rämäpää. Vähän kun vanhempansa. Varsinaisia ilmeitä ei kyllä tule mitä matkis, mutta päristelee ja näyttää kieltään kun itse tekee ensin.

Kiitos Simba, Pinni ja Nuppu, on ollut ihanaa kun on saanut nukkua! Toisaalta, meillä on tullut pari takapakki yötä, ja pojulle on tarvinnut taas tarjota tissiä kun muuten olis kukkunut hereillä sit tuntikaupalla 5 eteepäin. Mutta varmaan taas jossain vaiheessa nukkuu paremmin. Oikeastaan tää vaihtelevaisuus on pahinta, kun välillä saa nukkua ja välillä ei.. oon ollut kyllä niin sekaisin ja väsynyt lähipäivinä kun tuo rytmi on sit ihan kadoksissa!

Pupuhan tuntuu tosiaan olevan puuron ystävä! Ja onnea teille uusista hampaista! Vieläkö Nuppu Pupu puree? Meillä tuo pureminen kesti joitakin viikkoja ja sit meni ohi. En kans tarjonnut tissiä vähään aikaan jos puras. Meillä se oli merkkinä siitä, että ei oo jano, mitäs tarjoot turhaan.. ei tarvinnut montaa kertaa puraista kunnes tajusin, että tarjoan sit paljon harvemmin.. Niin ja se luomusose haisee kamalalle!! Mut meilläkin punkkis tykkää :)

Nunnu, meillä on myös tuskaa tuo imettäminen reissun päällä. ei meinaa rauhoittua millään rinnalle. Oon harkinnut, että hiljakseen rupean lopettelemaan tätä imetystä, ainakin päivisin, jolloin tarjoasin korviketta. On tosi tuskaa kun kaupoissa käydessä tulee itku, mut tissi ei kelpaa kun ei malta vaikka selkeästi janoaan itkee. Olis helpompi antaa se muki käteen ja poju sais sit kattella maisemia rauhas maito kädes.

Nintsu ja Nuppukin taisi tuosta imetysmäärästä kysellä. Mä imetän 3-5 kertaa päivässä. Nyt kun yöimetys jäi pois, on kertoja ollut vaan tuo 3, muuten 4-5. Eli tosi harvoin. Tähän ja muutenkin imetyksen vieroittamiseen oli mun neuvolantädillä loisto vastaus. Vauva juo takuulla jos on jano, joten kuivumista ei tartte pelätä jos imetyskerrat on vähäisiä. Usein sitä nestettä saa ruoastakin jo paljon. Ainoa ongelma on se, jos vauva ei saa sit tarpeeksi kalsiumia imetysmäärästä, vaan osa maidon määrästä on korvautunu vedellä tai nesteellä ruoassa. Neuvoi laittamaan aamu ja iltapuuron sekaan sitä jauhemaista korvikepulveria annoksen verran ja sit tekee normaalisti puuron veteen. Saa sit siitä tarvittavat kalsiumit jos tuntuu siltä ettei maitoa mene se 6dl vuorokaudes. Imetystukilistan sivuilla on hyvä artikkeli "Imetys ja äidin työssäkäynti", jossa mainitaan että "Kolmesta neljään kunnon imetystä vuorokaudessa ja monipuolinen kiinteä ravinto riittävät ravitsemuksellisesti vauvalle eikä hän tällöin tarvitse muuta maitoa äidin poissaollessa."

Onneksi Laura olet parantunut, raskasta yksin sairastaa! Onneksi meni sit kuiteskin hyvin tuo viikko kaikesta huolimatta :) Ja onpas teidän tyttö kasvanut hienosti!

Kasvusta puheenollen, Rosakos noita 7kk tietoja kyseli. Meillä oli viime tiistaina 7kk neuvola. Pojulla oli mittaa 71cm tasan ja painoa 10080gr!! Eli kymppi mennyt rikki. Luojan kiitos punkkis jo konttaa, ei jaksais tuommoista kymppikiloista niin hirveästi nostella paikasta toiseen koko ajan. Jännä että teillä Simba poju on joutunu painokontrolliin? Sehän on normaalia että paino notkahtaa just tässä iässä ja teidän kaveri on kans ihan hyvis painoissa, ei mikää höhensarjalainen :) Outoa..mut kaitpa siihen sit joku syy on?

Pinni, harmi että teillä taas tuo ruoka tökkii enemmän. Onneks noi menee usein ohi, ja kohta varmaan maistuu jo vanhaan tapaan. Meillä punkkis pääsi konttausasentoon jo vähän vajaa 6kk ikäisenä, ja nyt 7kk konttaa. Joten joku reilu kuukausi siihen meni. Tosin aika aikaseen tuota asentoa jo otti, joten ei ehkä kauhean hyvä verrata pukkikseen. Monethan tajuaa melkein kertaheitolla koko jutun. Niin, ja meillä ei kyl tökitä, varmaan joku edistyaskel sekin. Meillä ei vielä sitä osata :)

Catriina, meillä nukkunut aina pinniksessä. Alussa otin ekan syötön jälkeen viekkuun, myöhemmin toisen syötön kohdilla ja nyt nukkuu jo yönsä kokonaan. Otan yösyötölle viereen, mut sit taas siirrän omaan sänkyyn. Ja voi kun ihanaa, teillä jo sanotaan äiti!! Nyyh.. söpöä. Sitä meillä vielä odotellessa. Meillä tulee kaikemaailman löpinöitä, varsinkin sillon kun punkkiksella on hauskaa, toistaa hän La-La-La tavua.

Ihana Rosa että teillä edistyy tuo raksa niin hyvin, kohta pääsette varmaan jo muuttamaan.. miten sitä malttaa odottaa?

Ja mitä vatteisiin tulee, ei mee samat housut jalkaan. Makkarat on tiellä. Ja paidat on tiukat ryntäiden kohalla. Eipä oo paljoa vaatteita mitä laittais päälle.

Meillä tosiaan punkkis konttaa jo tosi hyvin. Yläkerran portti pitää olla kiinni ja oon käynyt kämppää läpi poistaen kaikkea vaarallista mihin vois satuttaa itseään. Menee huoneesta toiseen ja seurailee ja puuhailee mukana! aika ihanaa kun on seuraa. Tänään oli kans vauvauinnin toka kerta, kun me ei keväällä mahduttu mukaan. Kokeilivat Erikin sukellusrefleksiä joka oli jotenkin tallella, ja kokeilivat sit sukelluttaa häntä! Meni ihan hyvin vaikka jännitin.. pikkasen hörppäs vettä. Mut muuten sukels hyvin!

Niin ja ostin tänään Tripp Trapin tuolin (Lime) kun meni hermo edelliseen tuoliin. Punkkis kun pääs heiluun ihan hulluna siinä edes takas..

mut kaikesta tästä lisää vielä, nyt lopetan. Oon taitanut tehdä ellien pisimmän kirjoituksen.. onkohan kukaan jaksanu tätä lukea :D

Öitä mammat,
sumu ja punkkis

Sumu, tuli mieleen tosta sun maitoneuvosta että sieltä ruohonjuuresta kun saa niitä holle-merkkisiä puuroja mitä katteltiinkin nii niillä on samaa merkkiä korvikejauhoja johon se kuuluiskin tehdä... Mä oon ajatellutkin että jos tää imetys tästä kovin vähenee niin alan tekee noin sun neuvolatädin ohjeen mukaan =)

Meitsi valvoo myöhään... Laitoin kuvia kahvittelusta Spaceen!!

Lumi, voi että voikin sattua... Just kun olit lukenut mun tarinan!! No, onneksi teilläkin onnellinen loppu putoamiselle!! En uskalla jättää poikaa enää minnekään hetkeksikään, täytyy heti laittaa lattialle jos meinaa ite poistua metriä kauemmaksi..

Tuun taas myöhemmin kommentoimaan, nyt täytyy mennä untenmaille!! =)

T. Nintsu + pieni mies tasan 8 kk

Heippa pitkästä aikaa!

Tämä aika vaan menee niiiin nopeeta! Meillä on ollut ihan käsittämätön viikko. Kokoajan on ollut menoa ja meinikiä, vieraita tai asioita hoidettavana, asunnon kattojia ja ollaan jouduttu evakkoon... Huh huh...

Meille ei edes varsinaisesti kuulu mitään uutta. Piiperöinen ryömii "kauhomistekniikalla", pyllyä nostelee. saapa nähdä koska kontataan.

Kauheita teillä nuo putoamiset. Itsekin olen saanut olla kuin haukka vahtaamassa, kun on niin äkäinen tuo neiti liikkeissään. Oonkin päättänyt, varsinkin nyt kanta vahvistui, kun luin teidän putoamisista, että Piiperöinen AINA lattialle tai pinnikseen, jos lähtee itse käymään jossain tms. Onneksi ei sattunut pahempaa!

Jumbojätti: Tilasin silloin sen Imse Vimsen AIO:n ja oon nyt muutaman kerran käyttänyt, tykkään! Mulle tulee vielä yksi mikrokuituimu ja Fuzzi jälkitoimituksena. Pitäis alkaa kiettiin millaisia imuja ompelis niistä kankaista, mitä tilasin ja mitkä siis jo tulikin...

Me ollaan käyty nyt kaksi kertaa muskarissa. Ryhmä on 3-10kk. Neiti tykkää kovasti. Kotona on myös rallateltu niitä lauluja ja leikkejä. Ainoa huono puoli on se, että muskari on aina vähän päikkäriaikaan, mutta toistaiseksi mennyt ihan ok. Aina, kun on lähdetty kotiin, neiti on simahtanut saman tien kaukaloon. Tuosta tulikin muuten mieleen, et kuinka moni käyttää vielä turvakaukaloa vai joko on seuraava istuijn käytössä? Mulla on Gracon Cosmic ostettuna valmiiksi, oli tässä jo reilu kk sitten -30%, niin ostin, mutta kaukaloon mahtuu vielä hyvin ja vielä siihen saa lisätilaakin, kun purkaa yhdet pehmusteet, mutta ei ole vielä kiirettä. Jalatkin mahtuu hyvin, eikä pääkään tule vielä yli reunojen, joten kaukalolla mennään. Tosin aika raskas sitä on kantaa, kun neiti on n. 8kg ja kaukalon paino päälle. Usein kyllä kun liikutaan, napsautan kaukalon heti rattaisiin kiinni.

Oon tässä suunnitellut ja miettinyt sohvaa ja ruokapöytää uuteen kotiin... Vaikeeta! varsinkin tuo sohva! Mua haluttais hirveesti kankainen ja vaalea... Oonko ihan kahjo, näin niinkö pikkulapsiperheessä vaalea sohva??? Toisaalta oon miettinyt, että minä tai mies se todennäköisimmin sotketaan, kun lapselta pyyhitään/pestään jo nyt tosi hyvin kädet ja kasvot syönnin jälkeen. Itsehän tuota tulee tv:n ääressä syötyä... Mutta mutta... Vaikeeta! Ruokapöydän värityksen tiedänkin jo, sais olla vaan sellainen vähän suurempi, kun tila on kuitenkin 39,5m2 (tupakeittiö) ja keimmasta kohtaa n. 5,5m korkeuttakin n. 5,5m korkeimmasta kohtaa (Vaikkei se siihen ruokapöydän pituuten vaikutakaan:D) Sumu, mulla on jo kauhea kuume päästä muuttaan! Ei yhtään kiinnosta enää tämän vanhan siivous tai yhtikäs mikään täällä... Hauska aatella, kun silloin kun laitettiin tämä myyntiin, niin mulla oli hirveen paha mieli, että ei me voida tätä myydä ja et tää on meidän koti, nyyh ja nyt... Nyt tosiaan näkee jo niin valmista uudessa kodissa, niin haluttaa alkaa jo pakkaamaan! Vaikka meneehän tossa nyt vielä jonkin aikaa... Mutta ei enää kauaa!!!! Mulla ja neidillä ei oikeestaan oo enää muita hommia, kuin keittiön ja khh:n välitilan kaakeleiden valínta ja väliovien valinta...

Joo ei mee vanhat vaatteet päälle:((((( Tosin en oo pitkään aikaan kokeillutkaan. Onneksi oli aika kylmä kesä, ei ois mahtunut vanhat shortsit! No, yhdet sellaiset kankaiset, vähän lökömmät housut sain kyllä vasta päälle, että kai tässä parempaan päin ollaan menossa. Niistä oli pitkään, ettei mennyt vetskari ja nappi kiinni. Pitäis kokeilla taas vanhoja farkkujakin kohta... Se on vaan aina niin masentavaa. Nii joo ja minäkin jouduin heinäkuun alussa ostaan uuden paitapuseron yhtiin kemuihin, kun ei menny vanhat päälle...

Sain muuten kerran neuvolasta samanlaisia neuvoja tuon maidon suhteen. Meillä täti oli silloin sitä mieltä, että vesi on turhaa, koska sillä on siis turha täyttää mahaa, kun maidossa on kuitenkin parempia ravintoaineita ja että jos maitoa ei mene tarpeeksi, niin sitten jauhetta ruokiin ja puuroihin.

Meillä oli muuten tiistaina hammashoitola. Persiistä sanon minä! En tykännyt yhtään siitä akasta. Se just hoki, että vettä vettä! Sanoin, että kun neuvolassa just kumottiin koko vesi. Se vaan sano, että hampaat pitää huuhtoa... Tutti pois, ei tarvita enää 6kk jälkeen. No joo... Tiedän, että ei sitä nyt määrättömiin kannata antaa, mutta EN TOSIAAN ala vielä vierottamaan. Tuttipullo pois... Meillä oli kaikki huonosti... :( Joko muuten muut pesette hampaita? Meillä on muutaman kerran kokeiltu (se olikin ainut hyvä, mitä meillä oli hammastätin mielestä... tosin siitäkin pitää ottaa aamuin illoin tehtävä rutiini.) Niin, no tiedetään...! Se naikkonen oli vaan niin hirveen ynseän oloinenkin. Tokas sitten lopuksi, että "Niin, tämä oli nyt tässä, voitte lähteä! Kaksi vuotiaana uudestaan." ei kysynyt mitään, että olisko kysyttävää, tökkäs vaan laput käteen, että tossa vähän tietoa... Oi voi... Ihan yhtä tyhjän kans koko reissu. Ainakin meillä.

Niin, siitä tutista oli täälläkin puhetta. Itse olen sitä syönyt n. 3v ikäiseksi, kuvitelkaa! Mulle ei ole kelvannut mitkään anatomisesti muotoillut tutit vaan sellaista "pötköä" (voi kauheeta!!!) oon imeskellyt. Mun kohdalla kaikki väitteet hampaiden vinoon kasvamisesta voidaan kumota. Vaikka itse sanonkin, niin mulla on niin suorassa hampaat ja hyvät hampaat. Ikinä ei ole oiottu. Mutta sitten se toinen puoli, joo en todellakaan aio silti oman lapseni imeä tuttia kuin n. vuoden ikään asti. Ihan vaan siksi, että se ei käy. Meilläkin rajoitetaan jo nyt silleen, että leikkiessä tutti pois, siis pois näkyvistäkin. Nukkuessa ja rauhoittamiseen on pääsääntöisesti. Syökö muuten kaikkien vauvat tuttia?

Sumu: Millainen teillä oli se entinen syöttötuoli? Meillä on se sellainen "perinteinen",sitä ei saa silleen "matalaksi" siitä keskeltä. Meillä on molemmissa mummoloissa sellaiset, jotka menee "matalaksi" ja ne on tosi vanhoja. Ne on paljon parempia kuin tuo meidän. Niissä lapsi on jotenkin syvemmällä siellä tuolissa, tuossa meidän myös heilutaan ihan hirveesti.

Mutta nyt ripustaan pyykit. Mies on iltavuorossa. Jaksaiskohan kattoa BB:n... Kuinka moni on katsonut?

Viikonloppuja!

Rosa ja Piiperöinen 7kk ja 1vko

Huh, kun on ollut raskas päivä. Oltiin siellä hautajaisissa koko päivä, ja ne on muutenkin tosi raskaita tilaisuuksia, ja meillä oli vielä neiti mukana. Tosi hienosti neiti jaksoi koko pitkän päivän ja oli tosi tyytyväinen. Ihmiset ihmetteli, et miten tämä pikkutyttö on näin kiltti, ei muuta kuin hymyile koko ajan.:) Ja kirkko oli aivan mahtava paikka neidin mielestä, oli aivan innoissaan, kun oli valoja paljon ja musiikkia ja koko ajan tapahtui jotain. Oli hauska tapaus siellä kirkossa, kun oli ihan hiljanen hetki jossain vaiheessa ja aloin syöttämään tytsylle hedelmäsosetta, ja meillä kun tykätään tuosta ruoasta, niin viiden metrin säteellä ihmisiä hymyilytti, kun neiti söi ja mumisi samalla mmm-nam-mmm.. Aika suloinen.:)

Voi kamala mitä tippumisia on sattunut! Tämän ikäiset osaa olla salamannopeita. Onneksi ei käyny mitenkään! Ja Lumi, kuulosti hurjalta teidän tytön käsi. Hyvä, kun on parantumaan päin.

Hmm, pitäisköhän minunkin alkaa sekoittamaan tuota jauhemaista korviketta puuron joukkoon, kun meidän neuvolantäti sanoi et keittää korvikkeeseen puuro, mutta kun olen jostain lukenut, et siitä korvikkeesta lähtisi keiton myötä ravintoaineet ja sellaset pois. Kertokaas nyt blondille, kuinka te teette sen puuron, johon sekoitatte tuota jauhetta.

Rosa; mikä idiootti hammashoitaja! Olikohan hänellä itsellä käytännön kokemusta lapsista ollenkaan.. Me ei olla bielä edes kokeiltu hammasharjaa, pitäisi kyllä.. No, ensi viikolla meillä on myös hammashoitola käynti, et eiköhän mekin jotain noottia saada.

Täällä on yksi joka on (jälleen kerran) koukussa Big Brotheriin! Pitikin sortua katsomaan, se on nyt tätä koko syksyn.:D Täytyy mennä katsomaan sitä!

Itse aloitan vierottamisen tutista ja pullosta vuodean iästä alkaean...tosin pullon voisin alkaa jo nyt vieroittamaan.
Rosa: Tosi tollo hammashoitaja!Meillä se oli pojan ollessa 5kk ja siellä ainakin hoitaja sanoi,että viimestään 3vuotiaana tutti pois! Mielellään siinä 2v. Ja vettä suositeltiin tilkka maidon jälkeen,että hampaat huuhtoutuu,eikä maito jää sinne tekemään reikiä..

Maitohan aiheuttaa reikiä hampaisiin. Siinä on jotian,joka aiheuttaa niitä happohyökkäyksiä,siksi usein tota vettä suositellaan!!

Meillä on ekoista hampaista lähtien pesty hampaat aamuin ja illoin. Nyt on alhaalla kaksi ja ylhäällä yksi..pelkällä vedellä pestään. Vuoden iästä alkaean aloitan tahnalla.

Meillä nyt kestovaipatetaan ihan kunnolla. Se bumgeniuksen AIO vaippa on ihan hyvä,mutta kuivuu turhan hitaasti. Onneks sitten noita muita vaippoja löytyy...=))

Meillä on taas kauheita nukkumis vaikeuksia. Jos poika saattaa nukkua hyvin sen 4-5tuntia putkeen yöllä,mä tyhmänä herään siinä välissä ja en meinaa unta saada. Sitten aamulla noustaakin taas jo klo.6. Ei auta vaikka kuinka koittaisin syöttää paljon puuroa illalla..toki poika syö älyttömiä annoksia,mutta ruok ei todellakaan vaikuta uniin! Ja eikä se,että valvoittais pidempään. Toivotavasti tää on taas ohi menevä juttu...

Meillä juodaan korviketta ja sitä laitan puuron sekaankin. Eka keitän puuron veteen ja sitten lisään korviketta valmiiseen. Jauheen kanssa tekisin niin,että löysää puuroa ja sit kun lopuksi jauhetta sekaan.

Mutta nyt taas kutsuu kotityöt ja ulkoilut sekä muut velvollisuudet...

Jumbis....

Täällä ilmoittautuu kans yksi BB:n seuraaja. Taas menee joo koko syksy telkkua seuratessa kun tietysti pitää kattoa kaikki jaksot ja vielä ekstrat siihen päälle.. eihän tässä enää ehdi muuta tekemäänkään:)

Eilen oltiin häissä ja oli älyttömän mukavaa!! Poika oli hoidossa, miehen sisko perheineen tuli meille. Vähän oli luksusta, tänä aamuna kun poika alkoi ysin maissa kitisemään (otin pojan yöllä meidän viereen) niin olohuoneesta tuli heti tää siskon mies ja sanoi, että jatkakaa te vaan unianne, mä meen vaihtaa teidän pojalle vaipan ja leikin sen kanssa. Siis voiko noin ihania ihmisiä ollakaan! Niin ja miehen sisko on lastentarhan opettaja että poika oli oikein hyvissä käsissä koko eilisen päivän. Oli ottanu 3 tunnin päikkärit heti ensialkuun ja loppuiltakin oli menny hyvin, kertaakaan ei ollu itkeny paitsi yöunille mentäessä ihan vähän. Oli kyllä ihan mahtavaa kun päästiin kahdestaan sinne häihin!! Kahdelta yöllä oltiin kotona että saatiin nauttia juhlista ihan loppuun asti.

Rosa, meillä ei tutti ole koskaan kelvannut. Olen yrittäny sitä tarjota kymmeniä kertoja, mutta ei niin ei ja jossain vaiheessa luovuin sitten toivosta kokonaan. No onhan siitä tutittomuudesta hyviäkin puolia, mutta luulen että enemmän olis hyötyä jos tutti kelpaisi. Eipä tartte vierotella, mutta esim. kaupassa käynnit yms. menis varmasti helpommin kun lapsen sais tutilla hetkessä rauhalliseksi.

Tuo Nunnun tytön pään pyöritys kuulostaa ihanalta. Meilläkin poika keksi sen yhtenä iltana, mutta ei ole sen illan jälkeen kyllä pyöritelly enää. Jotenkin oli tosi hupaisan näköistä. Ja Sumulla jo kontataan kovaa vauhtia! On se hurjaa miten nää kehittyy. Punkkis taisikin olla eka, jolta meni kymppiraja rikki. Ihana pulloposki hän niissä babybio kuvissa olikin:)

Nyt mentävä lepäämään, eiliset juhlat väsyttää vieläkin..

HUh! Mä oon jo ehtinyt ajatella mielessäni,että onko ihan normaalia kun poika tota päätänsä aina pyörittää...tehny sitä aika kauan jo. Tyttökin isitä muistaakseni joskus teki.
Nunnu: Ootko kokeillu tytölle,että kysyt jotain johon pitää vastata ei ja pyörittääkö päätänsä silloin. Meillä toimii ja sitten poika alkaa päätänsä pyörittää kun kielletään koskemasta pistokkeisiin.

ihan vaan nopsa käväsen.. kirjotin eilen juttua ja netti lakkasikin toimimasta, joten lähetänpä tän uudestaan. et meilläkin poika pyörittää päätä. yleensä väsyneenä ja ruokaillessa, kun ei halua lusikkaa suuhun. ja öisin heittelee kans sitä päätänsä..olen tainnu siitä kommentoidakin joskus, kun se oli jotenkin kummallista :)

siis vitsi, että meidän poika on sopeutuvainen. eilen illalla, ku autolla ajettiin kotiin, meinas nukahtaa istuimeensa, mut jotenkin siinä sinnittelikin valveilla kotiin asti. sit mul oli kiire kattoon bb:tä ja laittaan vähä ruokaa uuniin ja mun sisko oli kylässä. poika jäi sitten meidän kanssa siihen vielä hereille iltapesujen jälkeen. mut siitä huomas, et väsyttää ihan kauheesti, mut siinä se vaan napotti meidän kanssa siihen asti, kunnes vein nukkumaan bb:n jälkeen. nukahti samantien. mut ei mitään kiukutteluita, kitinöitä tai mitään, sopeutui vaan tilanteeseen, et nyt valvotaan täs yhdessä..jotenkin niin hellyttävä. vähän "ontuva" toi selitys, liekö kukaan saanu käsitystä tilanteesta, ku vaikee kuvailla ajatustaan :D mut siis niin, kai käsittääkseni vauvat olis saattanu tuossa tilanteessa olla kiukkusia ja itkuisia. ? tai no enhän mä tiedä.

meil ei syödä tuttia. olen tutti.

tuleeko sinne hammaslääkäriin kutsu postissa? meillä ei vieläkään hampaita.

mikä olis puurojauhe, jota suosittelette? banaani ei ole pojan mieleen. ja mieluusti jotain muuta ku riisiä. ollaan kokeiltu 3 päivänä antaa sitä nestlen valmista moniviljapuuroa (ihan kauheen makuista mun mielestä). kai ihan ok, siis ettei tullu mitään pahempaa allergiaa. pikku näppyä ekalla kerralla posken iholle, mut ei muina kertoina. olisko tullu taas uuden aineen kosketuksesta? oon muuten ruennu miettiin, et voisko ikuisuus ihottuma poskessa tulla bodyjen neppareista? kun ne on samalla puolella poskessa, kuin nepparit on vaatteessa olkapäällä ja kyllähän ne siinä poskiakin hinkkaa.. en tiiä onko kaukaa haettu, mut tuli vaan mieleen. mitään yhteyttä en ole löytäny millekkään ihottumalle. niin, paitsi kissa ja koira.

mikähän muuten oli, kun tein kaurapuuroa hiutaleista, sekoitin joukkoon marjasosetta ja kauravelliä. syötin sitä pojalle, mut vähä takkuili. joten jatkettiin sit 30 minsan päästä syöntiä ja puuro oli pöydällä sen aikaa. ja se olikin muuttunu ihan juoksevaks nesteeks, mitä tapahtu ?! ja sit, ku tota puuroa roisku kaulan alle, niin poika rupes ihan hulluna raapiman kaulaansa vaikka se pyyhkäistiin pois siitä. ihme juttua. koska kaikki raaka-aineet on kuitenkin ollu mukana jo jonkun aikaa. ja noita raapimisia tulee ihan sattuman varaisesti. voiko se olla jotain stressiraapimista, et ku ei kuitenkaan nauti siitä ruokailuhetkestä? niinku koirilla..heh taas minä vertaan vauvaa koiraan :)

Mun tyttö alkoi pari päivää sitten sanoa ekan kerran tavuja! Jee! Ma-ma-ma-ma tulee monta kertaa päivässä :) Mun mies yrittää toistaa da-da-da-da (että ois vähän niin kuin daddy) mutta tähän mennessä tyttö haluaa sanoa mamamamamamamamamama. Hauskaa, koska tätä ennen meillä ei sanottu tavuja.

Meilläkään ei syödä tuttia ja Pinnin tavoin olen kävelevä tutti, mikä sopii hyvin koska tytöllä ei ole vielä hampaita.

Sumu, hauskaa että teilläkin päristellään ja näytetään kieltä.

Meillä ei pyöritellä päätä, mutta istuma-asennosta mennään konttausasentoon ja takas istumaan. Sitten konttausasennossa tyttö joskus huojuu edes takas, mutta ei vielä ole huomannut että voi päästä eteenpäin konttaamalla.

7kk mitoista, meillä on seuraava tarkastus 9kk iässä, mutta kotivaa'alla punnittuna tyttö painaa 7,65 kg.

Rosa, meillä on ollu käytössä seuraava autonistuin jo yli kuukauden, koska vaikutti siltä että kaukalo kävi epämukavaks kun tytön jalat ei mahtunu enää suoriks.

Ja vielä Rosalle, mun mielestä ostat vaalean sohvan jos haluat vaalean sohvan! Tosin mä käytän välillä vaaleita vaatteita joten en ehkä oo paras antamaan mielipidettä, siis kun jotkut ei käytä vaaleita vaatteita kun ne "likaantuu helposti". Mut jos tykkäät vaaleasta sohvasta niin osta sellainen kuin haluat. Kuitenkin se on monen vuoden ostos, niin on kiva jos se on väritykseltään sellainen mikä sopii sulle. Ja voithan laittaa jonkun peitteen toiselle puolelle sohvaa, missä Piiperöinen voi leikkiä kunnes oppii ettei sohvaa saa sotkea. Ja vielä hammashoitajasta joka teillä oli, vaikuttaa tosi tylyltä tyypiltä, tai sitten sillä oli vaan huono päivä. Joka tapauksessa hyvä kun teet niin kuin itse koet parhaaksi. Aina "asiantuntijat" ei tiedä parhaiten. USAssa 60-luvulla kehotettiin odottavia äitejä polttamaan raskausaikana, jotta heillä olisi vähemmän stressiä, kun tupakka kuulemma rauhoittaa ja oon varma että ne äidit jotka ei tehny niin on nyt iloisia ettei kuunnellu "asiantuntijoiden ohjeita".

Laura, kuten sanoit hautajaiset on raskaita tilaisuuksia mutta oli kiva kuulla että sun tyttö jaksoi olla hyvällä tuulella koko sen päivän. Hänestä tulisi hyvä diplomaatti kun pystyy hymyilemään "kriisitilanteissa"! :)

Jumbis, toivottavasti nukkumisvaikeudet menee pian ohi.

Simba, kiva että pääsitte kahdestaan menemään ja kiva että saitte nukkua pitkään! Mä sain tosta sun jutusta idean, että seuraavan kerran kun joku mun kavereista saa lapsen, niin mä tarjoudun (tytön kanssa) vahtimaan vauvaa niin että uudet vanhemmat saa nukkua edes yhden aamun pitkään.

Pinnin poika on kyllä tosi sopeutuvainen. Monet vauvat (ja aikuisetkin!) kitisee helposti kun väsyttää, joten tosi hienoa että teillä ollaan noin joustavia :)

Taas aloitan aikaisin kyselyn, mutta kysyn siksi koska kuten puhuttiin aiemmin, ois tosi hauskaa jos kaikki (halukkaat) tammimammat pääsis meidän "vuoden loppu" tapaamiseen. Tulen Suomeen joko lokakuun lopussa marraskuun loppuun asti, tai joulukuun ekan viikon jälkeen tammikuuhun asti. En vielä tiedä tarkkaa aikataulua, mutta ilmoitan heti kun tiedän, varmaan kuukauden kuluessa. Eli, missä me tavattais ja mitä haluatte tehdä? Teillähän on baby bio ja muita tapaamisia siinä välissä, mutta halusin ilmoittaa ajoissa meidän tulosta. Jos suunnitellaan tarpeeks ajoissa, niin ehkä Simba, Rosa, Laura, Catriina, Jumbis ja Tähtikin pääsis. (Listasin kaikki joita en oo vielä tavannu.)

Lumi

Moikka,

meillä on menny nyt muutama yö silleen et tyttö on heräilly monta kertaa. Jonakin yönä heräs kellon tarkasti neljän tunnin välein. Viime yöstä ei oo muita muistikuvia kun että nostin tytön meidän keskelle jossain vaiheessa ja siinä se sitten on tuhissu loppuyön. Ja oon imettäny jossain välissä. En tiiä liittyykö tuo sit johonki muutoksiin liikkumisessa vai pelkästään tuohon flunssaan, mikä nyt vaivaa.. Joka tapauksessa oon ollu ite aika väsyny kun ei yhtäkkiä saakaan nukkua koko yötä. Eli päinvastoin ku vaikka Sumulla tai Nupulla, heh. =)

Niin, aivan kamalia ne putoamiset, Lumi ja Nintsu. Ja Lumi, onneks ei sattunu pahemmin sen remmin kanssa. Teillä on ollu melkosta epäonnea. =( Meillä tyttö on nukkunu päikkäreitä meiän sängyssä (kun ei nukahda rattaisiin), mut enää en oo uskaltanu jättää yksin sinne, vaikka on ollu tyynyjä ja peittoja ympärillä. Meiän matkasänky on lainassa mut kunhan saan sen takas niin taidan alkaa nukuttaan matkasängyn patjan päälle lattialle. Ainakaan ei putoa jos sattuu lähtemään liikkeelle huomaamatta.

Tänään vihdoin muistin ostaa niitä maissinaksuja. Oon aikonu tosi kauan, mut en oo sit koskaan kaupassa enää muistanu koko asiaa. Annoin tytölle sellasen jälkkäriks. Katteli sitä ihan ihmeissään ja pyöritteli ja puristeli. Ja hirvee puistatus tuli kun maisteli sitä. Eikä laittanu suuhun sitä kun sen yhden kerran.

Se pään pyörittäminen alko joskus heinäkuulla. Oli ensin tosi huolissani, kun se näyttää niin hassulta. Mietin jossain vaiheessa, et tulikohan tytölle siinä putoamisessa (2 kk iässä) jotain hermostollisia vaurioita ja nyt on jotain pakko-oireita! Nyt oon kyllä jo vähän rauhottunu sen suhteen. Piti kuitenki testata jossain vaiheessa et loppuuko pään pyörittäminen kun kiinnitän tytön huomion johonkin muuhun. Eli siis jos sanon tytön nimen tai näytän jotain. Ja loppuhan se. Jos ne ois jotain pakko-oireita, niin ehkei se pystyis lopettaan tolleen yhtäkkiä sitä. Jumbis: välillä intetään tytön kanssa. Minä nyökytän että joo, ja tyttö puistelee päätään että ei. =D

Nintsu: Hyviä kuvia olit laittanu spaceen. =) Tajusin tässä viikko sitten et mulla on tosi vähä kuvia musta ja tytöstä yhdessä, kun yleensä minä kuvaan. Täytyy tästä eteenpäin pyytää aina muita kuvaamaan niin saadaan ikuistettua meitä yhdessäkin. Tytöstä on kyllä paljon kuvia (pitäis laittaa spaceenkin niitä) sekä yksin, kavereiden että isänsä kanssa.

Rosa: Aika ihme-tyyppi ollu siellä hammashoitolassa. Meillä on eka hammaslääkäri vasta 2-vuotiaana. Sitä ennen pääsee jos on joku erityinen syy. Ollaan harjailtu joka ilta hampaat parin kuukauden ajan. Tyttö on hauska kun suuttuu kun minä yritän harjata. Tulee sellanen minä ite –itku. Ja sit hymyilee kun saa ihan itse harjata. Yleensä harjailen ensin vähä aikaa ja sen jälkeen tyttö saa pureskella sitä harjaa jonkun aikaa.

Simba: Meillä ihan sama juttu tuon tutin kanssa. Ei kelpaa. Mulla on kyllä aina se tutti mukana, sellanen ”vanhanmallinen”. Tyttö tykkää pidellä sitä käsissä ja pyöritellä ja pureskella muuten. Joten rauhottuu kyllä kun antaa sen tutin, mutta ei vaan syö sitä silleen ku sitä kai ois tarkotus syödä. Vaikutus toisaalta on sama. Mut helpompaa ois tietty jos ois oppinu nukahtaan tutin kanssa. Mut ei.

Tällä viikolla alotetaan äiti-vauva –jumppa keskiviikkona ja torstaina alkaa muskari. Innolla jo ootan niitä, toivottavasti tytön flunssa paranee ennen keskiviikkoa. =)

BB:tä oon kattonu joinaki iltoina. Ihan älytöntähän se touhu on, mutta yllättävän koukuttavaa. Ja tulee sopivaan aikaan kun tyttö on jo nukkumassa joten ite voi ihan hyvin rauhottua siinä.

Joo, pitää mennä, tyttö heräilee, eipä näemmä nukkunu ku puol tuntia normaalin puolentoista sijaan...

Nunnu ja tyttö kohta 7 kk

Moikka!
Nyt on käyty avoimessa päiväkodissa ja omppusosetta tehty 20 pilttipurkillista pakkaseen :) Nyt pupu nukkuu ja voin taas uppoutua elleihin ;)

Nunnu, mun mielestä se sun tytön pään pyörittäminen näytti normaalilta, sellaselta hauskalta leikiltä minkä tyttös on keksinyt ja huomannut että ihmiset sille nauraa niin sitä on kiva jatkaa. Että ei mitenkään pakonomaiselta näytä kyllä että sinuna en sitä epäilisi. Mun kummipoika alkoi joskus 1vuotiaana tekemään tuota samaa melko aktiivisesti niin sen vuoksi olin ihmeissäni että sun tyttö on jo niin taitava että osaa tuollaisen tempun. Etevä tyttö! =)

Joo, meiän se 7 tuntia yöunta putkeen jäi siihen yhteen kertaan että vielä imetän öisin sen 2-3 kertaa, mutta ei haittaa :) Mutta ei olis sekään haitannu jos pupu olis alkanu nukkuu noita oikeita yöunia ;)

Laura, ne puurojauheet mitä mä käytän, niin ne sekoitetaan veteen ja samaan aikaan sekoitetaan se korvikejauhe ja sit se onkin jo valmis :) Eli sitä korviketta ei keitetä vaan vesi jonne puuro ja korvike laitetaan on jäähtyneeseen 50 asteiseen veteen.

Sumu, pupu ei enää pure -onneks! Taisi tosiaan olla meilläkin ohimenevä vaihe kun toinen oli löytänyt hampaat niin piti niitä tietty testata =) Mutta kyllä mä vieläkin tarkkailen alkaako leuat näyttää pupulla siltä että pian nappaa...

Nintsu, oli

Mä käyn illalla töissä -JAIKS :) Ja mies meinaa mennä helsinki-cityyn pupun kanssa. Mun mielestä todella suloista! Joku häppeninki siel oli minne kultsi meinas mennä ja täytyy varoitella sitten flirttailevista naisista koska ainakin mun mielestä ei oo komeampaa näkyä kuin mies liikenteessä söpön vauvan kanssa ;) Oonks mä ainoo seko jota moinen näky sulostuttaa?

Mä olen kanssa jäänyt tohon BB:hen koukkuun ja tosiaan kuten Nunnukin, itte oon just saanu pupun nukkuu silloin ja sitten voi rauhoittua pikkasen telkun ääressä ja painua itte sen jälkeen nukkuu ;)

Mutta nyt tarttee alkaa valmistautua iltaa varten. Mukavaa viikon alkua kaikille!

Yhteistyössä