Meillä oli tänään neuvola, ihan painokontrolli piti olla viime viikolla, mutta neidin flunssan vuoksi siirtyi tälle viikolle ja meni nyt samalla kahdeksan kuukauden "katsastuksesta".

Meillä on ollut kunnon massakausi päällä ja neuvolantäti ei meinannut uskoa puntariaan kun se näytti 7 650g!!! Puolessatoista kuukaudessa oli tullut painoa 900g. Ihan uskomatonta, kun ajattelee, että neiti liikkuu niin paljon. Niin ja pituuttakin oli tullut 3 cm (!!!) eli pituus on nyt 69 cm. Ei ihme, et vaatteet on jääny kertaheitolla pieniksi. Eli ruoka näkyy tekevän tehtävänsä. Hyvä näin.
Ai niin ja tänään meillä neiti meni ekan kerran konttausasentoon ja kun keksi sen sitten noustiinkin polville tukea vasten. Siinä sitte keikutaan ja hauskaa on. Hirveästi keskittyminen ei saa herpaantua, koska sitten tasapaino ei vielä pysy.
Rosa; meidän tytöt näyttää olevan jälleen kerran melkein saman kokoisia.
Lumi; minä luulen myös, että äidin on helpompi olla jos lapsi on melko samanluonteinen kuin äiti. Minä olisin ihan sydänsyrjällään, jos neiti olisi rämäpää, koska itse olen melko rauhallinen ja tosiaan sellainen harkitseva ja tuumijakin välillä. Kannustan neitiä paljon kokeilemaan uusia asioita, esim. et miltä joku tuntuu ym., koska harkitseva ja vähän aran luonteinen jättää herkästi tekemättä juttuja, jos ei joku tsemppaa.
Mies tuli tänään kotiin! Jee! Heti on paljon stressittömämpi olo.

Nostan hattua heille, jotka joutuvat paljon olemaan yksin lasten kanssa ja hoitavat kodin ja kaiken sen muun lasten ohella. Hyvin meillä viikko meni ja toisaalta oli tosi ihanaa, että saatiin mennä neidin kanssa oman aikataulun mukaan ja olla tosiaan kahdestaan. Mutta.. Kuitenkin tämä kaikki muukin piti hoitaa yksin, niin oli melkein koko ajan huono omatunto, teki sitten mitä vaan. Mutta neiti meni kyllä kaiken muun ohi viime viikolla.
Nintsu; olen jättänyt soseisiin muutamia sattumia aina, eli esim maissinpaloja tai perunaa vähän karkeammaksi. Aluksi neiti pyöritteli paloja suussaan ja vähän yökkäsi, mutta parissa päivässä oppi pureksimaan niitä. Tai ei ne ainakaan enää haittaa siellä. Olen ajatellut, et nyt kun saa alkaa antamaan noita 8 kk ruokia, tulee ehkä ostettua jonkun verran enemmän purkkiruokaa, koska niistä saa helpommin vaihtelua ruokiin. Jos ne nyt vain sitten kelpaa..
Simba; tuntuu, että nykyään ollaan tosi tarkkoja ton painon ja kasvun kanssa. Ja tietenkin hyvä niin, mutta ajattelee, että kun teidän poika on kuitenkin kasvanut niin hurjaa vauhtia, niin ei kai se paino koko ajan voi nousta niin paljoa. Mutta aina parempi kun seurataan.
Kuvitelkaa, kysyin et milloin täällä meillä on seuraava lääkärineuvola kun edellinen oli kolmen kuukauden iässä, niin seuraava kaksivuotiaana! Aika hurjalta tuntuu, mutta meillä on onneksi ne seurantakäynnit keskussairaalaan.
No tulipas nyt höpistyä vain omia asioita puoli palstaa.. Mutta tämmöstä tänne.
Laura ja Pikkuneiti 7 kk ja 3 vk (noin suunnilleen..)