Tammivauvat 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joopas joo...yö meni melkein taas valvoen. Itsellä ni on alaselkä juimetun kipee ja ihan kuin rintojakin vähän sattuis...ja menkat ei ole alkaneet!!Mutta on kyllä tosi,tosi,tosi huono tuuri jos tulen raskaaksi kumia käyttäen!! Siinä on sitten kyllä ollut ihan olematon reikä..naapurin tädille sanoinkin,että haastan sen firman oikeuteen jos raskaana olen! Toisaalta on ollut tätä väsymystä kauan ja stressiä,että nekin on voinu jättää menkat pois tai sitten ne alkaa lähipäivinä...yleensä mulla ei ole mitään oireita niiden alkaessa/lähestyessä. Mutta odotellaan...

Pojalla on 8kk neuvola 3.9,eli ylihuomenna. Sitten tulen kertomaan kuulumisia taas...

Nyt on pakko lähtee pötköttelemään sohvalle ja ruokkimaan ipanatkin...mies lähti just kauppaan.

Palailaan ja Lumille: Olis tosi kiva nähdä!katsotan kun tiedät koska tuutte...jos vaikka onnistuisin tapaamiseen tai sitten tulette meille!

Nuppu, mun mielestä kans vauvan kanssa olevat miehet on todella hieno näky ja saattaisin itsekin alkaa jutella jotain. (En tosin flirttailumielessä.) Tosi kivaa että sun mies menee Pupun kanssa yhdessä! Kerro sit miten meni.

Ja Nuppu tsemppiä töihinmenon johdosta. Mä oon ihan innoissani sun puolesta että voit olla vähän töissä mutta kuitenkin kotona "täyspäiväisesti" koska tossa yhdistelmässä on mun mielestä pienen lapsen äidille niin monia hyviä puolia. :)

Jumbis tosi kiva tavata sut (ja muut joita en vielä oo tavannu) tapaamisessa.

Ja tietysti odotan jo ihan innolla että näen taas Nupun, Pinnin, Nintsun, Sumun, Muskan ja Nunnun. JEE! :)

Lumi, ei ne kuulemma ollutkaan ollut siellä jossain jutussa... Aikataulu oli kait pettänyt mikä on ilmeisesti aika normaalia mun kultsille :) Ei vielä oikein osaa arvioida paljon aikaa menee vauvan kanssa mihinkin niin sitte kai aikataulu tosiaan pettää..

Mutta mä kävin töissä ihan vaan sillee muutaman tunnin ja voi vitsi mä oon innoissani siitä!! Mä en miettiny varmaan sekuntiakaan pupua (kamalaa :)) Joka tapauksessa oon ainakin vielä erittäin vakuuttunut että tää kerran viikossa töiden tekeminen on mun juttu, saa aivot sopivasti muutakin aktivointia kuin eri tuutulaulujen sanojen opettelu... Ainii ja innostuin niin paljon että taidan osallistua lokakuussa yhteen kilpailuun =)

Mutta semmosta... pian taas BB ;)

Moi kaikille :) Pikaisesti luin kuulumisianne melkein viikkoon. Olen melko väsynyt, joten en saata kovin ajatuksella vastailla. Töissäkäynti tökkii todella pahasti ja olisin valmis heti jäämään kotiin, edes kuukausi kotona varmaan jo taas auttaisi, mutta siihen ei ole mahdollisuutta... Minulla on vaan kamala ikävä poikaa ja tuntuu, että ehdin olla liian vähän aikaa pojan kanssa. En tiedä miksi näin yhtäkkiä tuntuu, mutta ollut jo parisen viikkoa näin... siksi en ole täälläkään ehtinyt käymään.

Kiva, että täällä vauvat on kasvaneet hyvin ja oppineet liikkumaan ja jutustelemaan jo tavuja =))

Meilläkin meni se 10-kilon raja rikki 7kk-neuvolassa eli oltiin 10100g ja 72cm ja sitten 8kk-neuvolassa 10370g ja 75cm. Minua vähän huolestutti tuo vähäinen painon nousu, mutta terveydenhoitaja sanoi, että ei mitään hätää! Simba, teilläkin on painoa niin hyvin, että ei pitäisi olla huolissaan :)

Poitsu oppi konttamaan kunnolla noin 1,5 viikkoa sitten ja samantien nousi polviseisontaan ja siitä päivän päästä nousi seisomaan eli meillä ollaan noustu seisomaan jo viikon verran. Tuo varmaan jonkun verran vaikuttaa tuohon haluuni olla kotona, koska nyt haluaisin olla kotona "varjelemassa" ettei poitsu koko ajan kaatuisi ja löisi päätään... On ihan hirvittävää menoa tuo pystyyn nouseminen ja siellä kieppuminen, jos on vähänkään väsynyt niin saattaa tulla suoraan takaraivolleen lattiaan, kun päästää irti. On jo monta kertaa kaatunut, mutta nyt ollaan varovaisempia eli ei jätetä edes lattialle yksin, vaan otetaan poitsu koko ajan mukaan minne tahansa mennään. Muuten saattaa siis nousta pystyyn ihan mitä vasten vaan ja satuttaa itsensä, ja sitten itkee todella kovaa :(

Me saatiin sellainen taaperovaunu ja sillä poitsu tykkää harjoitella kovasti, oppi heti nousemaan pystyyn sitä vasten ja nyt ottaa jo hentoisia askelia.

Kiva Rosa, että teillä muutto lähestyy. Mä laitan spaceen viestiä loppuviikosta.

Ai niin, syömisestä oli jonkun verran puhetta. Meillä poitsu syö hyvin, kalaa annettu nyt pari kertaa allergiaepäilyn jälkeen ja ollaan toiveikkaita. Tosin poitsu ei tykkää yhtään kalasta ja yrittää nyrpistellä, mutta syö sitten kuitenkin. Yösyötöt oli "poissa" (22-06) noin kolme viikkoa, mutta nyt olleet taas kuvioissa noin viikon :( Meillä ei ole ollut puhetta hammaslääkäristä, vai sanoikohan joku joskus, että pitäisi itse varata se aika vuoden tienoilla?? Me harjataan hampaat iltaisin vedellä, tosin sen jälkeen annan vielä tissiä, että se on meille enemmänkin tavan opettamista.

Nyt pitää mennä herättelemään poitsu iltaruualle, nukkuu päikkäreitä näin myöhään, kun oli valvonut koko iltapäivän.

Tähti ja poitsu 8kk

Alkoihan ne menkat vihdoinkin!Nyt suplitaan huomenna neuvolassa sitten aikaa,että saisin sen kierukan!

Tähti: Meillä pitää ainakin itse varata se hammaslääkäri aika. Ja tarkastus täällä on 6kk ikäisenä ja seuraava sitten 2v ja tuon jälkeen katotaan milloin,kun tehdään sylkitesti.

Huomenna tulen laittamaan meidän pikku herran mittoja..on se lääkäri/neuvola. =)

Olipahan tuskaa taas laittaa poika nukkumaan....

Heippis! Mä täällä taas myöhään kukun..

Joo, meillä ainakin on eka hampilääkäri 2 vuoden iässä.. Toivottavasti poika perii isänsä hampaat, mulla ne on niin pas..t.

Voi hurja kun Tähden poika nousee seisomaan jo!! Ja muutenkin kiva kuulla Tähdestä pitkästä aikaa! Meillä mennään tosiaan vasta lattiatasossa, mutta vauhtia on nyt ruvennut siihen löytymään. Ihanaa kun poika viihtyy paremmin lattialla nyt kun pääsee liikkumaan!! =)

Hassua toi Simban pojan painonnoususta "huolestuminen" neuvolassa.. Meillähän oli pojalle tullut 5 kk ja 6 kk välillä joku 200 g painoa (ja poika tosiaan on pieni ennestään), mutta eivät olleet lainkaan huolissaan! Ja nyt tosiaan seuraava punnitus on vasta 2 viikon päästä. Eikä meillä ollut mitään 7 kk neuvolaa. Kyllä noi on erilaisia noi neuvolat..

Meillä on poika nukkunut tosi levottomasti viimesen viikon ajan. Ei millään meinaa rauhoittua nukkumaan ja heräilee pari kertaa yössä. En oo kuitenkaan ottanut tissiä takas käyttöön yöllä, kun poika nukahtaa melko nopeasti uudelleen. Vaatii kuitenkin sen että käyn siinä vieressä ja mulle se on jotenkin raskasta, kun tottu jo nukkumaan yön putkeen.

Me päästään miehen kanssa kahestaan vähän tuulettumaan lauantaina, mennään syömään ja vähän baareilemaan.. Kävin tänään shoppaa vaatteita.. Ihanan terapeuttista!! =)

Huh mikä meininki tänään BB:ssä.. =) Ihan oli orgiat pystyssä siellä!! Mä myös ihan koukussa siihen.. Ja Huippumalli haussa kaikkien maiden tuotannot, ja Will & Grace, ja The Search for the next Pussycat Doll ja Aavekuiskaaja ja ja ja... Mä katon melkein mitä vaan!!

Ehkä mä meen iltapesulle, koirakin rupes just haukkumaan unissaan..

Nintsu + pieni mies 8 kk

Tähti, kiva kuulla susta. Kuvittelen ymmärtäväni miltä susta tuntuu töihinmeno, koska mulla oli ihan sama. Silloin kun tyttö oli 7 viikkoa ja olin toisella puolella maata hotellihuoneessa, tuntui tosi hurjalta ajatella että missaan viikon tytön kehityksestä ja ihan fyysisestikin tuntui oudolta, ettei tyttö ollut koko ajan mun lähellä kun olin siihen niin tottunut. Eli et ole ainoa jolla (kokopäiväinen) töissäkäynti tökkii, jos ton tietäminen yhtään helpottaa. Sinuna miettisin ehkä niin, että ehdit kuitenkin olla paljon poikasi kanssa tähän asti ja hän ei ehkä parin vuoden kuluttua muista ettet ollut koko ajan hänen kanssa, vaan hän on silloin reipas päiväkotilanen ja sinulla on aikaa ja energiaa omistautua hänelle iltaisin ja viikonloppuisin, koska saat käydä töissä ja jutella aikuisten kanssa ja se toivottavasti tuo hyvää balanssia elämään. Noin mä ainakin mietin sillon kun kävin kokopäiväisesti töissä tytön ollessa tosi pieni, kun mies hoiti häntä. Mulla kokopäivätyö tökki niin pahasti, että jäin osa-aikaiseksi ja nyt teen töitä ehkä kerran viikossa, mikä on hyvä järjestely meille, mutta kyllä mua kauhistuttaa ajatus olla kokopäiväisesti poissa kotoa parin vuoden päästä. (Paitsi ehkä silloin odotan innolla että saan vaihtelua, en tiedä.) Mulle tuli mieleen että suostuiskohan sun työnantaja siihen että tekisit 4 pidempää päivää ja saisit sitten yhden lisäpäivän viikossa jolloin oisit kotona? Sekin saattais helpottaa. Joka tapauksessa tosi paljon tsemppiä sulle. En osaa sanoa muuta kuin että ajan kanssa tilanteeseen varmaan tottuu.

Nuppu, tosi kiva että sulla meni niin hyvin töissä! Ethän vaan pode huonoa omatuntoa jos et miettinyt Pupua! Sehän on vain hyvä että pystyit keskittymään töihin ja sitten jaksat taas entistä paremmin olla Pupun kanssa, ainakin mulla toimii niin vaikka tykkäänkin kotona olemisesta :)

Onko ketään muuta jolla ei vielä ole alkanu menkat? Mulla ei oo enkä tiedä alkaakokaan vielä, kun imetän suht usein. Haluaisin toisen lapsen vaikka heti mutta saa nähdä miten käy kun oon kuullu että yleensä menkat alkaa vasta kun on lopettanu imetyksen. Aina tietty kuulee juttuja että joku oli tullu raskaaks vaik oli imettäny (oisin tosi iloinen jos mulle kävis niin) mutta se taitaa olla harvinaisempaa.

Kiva et Nintsu pääs shoppailemaan. Mä kävin ihailemassa vaatteita mun lempikaupassa, mutten ostanu mitään, kauhistelin vaan hintoja. Just mietin että pitää alkaa tehdä töitä enemmän niin voin sitten ostaa vaatteita...

Lumi

Lumi, mullakaan ei oo alkanut menkat! Mä imetän nyt 4 kertaa päivässä, eli huomattavasti vähemmän ku aikasemmin, mutta ei oo silti alkaneet. Mulla tosin on ollut aina vähän ongelma menkkojen kanssa, ne ei oo ikinä olleet säännölliset, ja söin pillereitä 14 v- 24 v niiden takia (kun joskus kestivät 2 viikkoa, sit oli pari päivää väliä ja alkoivat taas). Pidin välillä lyhyitä taukoja ja aina jouduin syömään keltarauhashormonia että sain menkat uudestaan käymään..

Oltiin aamulla siellä 8kk tarkastuksessa. Poika on kasvanut hyvin ja missään ei ollut huomautettavaa. Paino 10130g,pituus 76,5cm ja pipa 43,8cm. Painoa tullu 1370g ja pituutta 5,5cm 2kk:ssa!! Ihan kivasti...Lääkärisedälle höpötteli kauheasti.=)

Naapurin poika tulee kohta hoitoon hetkeksi...

Jopas Jumbiksen poika on kasvanut kahdessa kuukaudessa! Tosi hieno juttu! Meillä oli eilen se hammashoitajan tai suuhygienistin vastaanotto ja oli ihan kiva tapaaminen. Ilman tuotakin olisi selvitty, mutta ihan ok. saatiin hammasharja ja katsoi neidin suuhun, ei ole vielä tulossa noiden kahden hampaan lisäksi muita, vaikka kuukausi sitten ennakoin jo. Meillä on tosiaan täällä 8 kk:n iässä eka hammaslääkäri, aika annetaan neuvolasta ja seuraava on sitten kahden vuoden iässä. Ai niin nyt päitäisi sitten alkaa kaksi kertaa päivässä harjaamaan, tutti viimeistään kolmen vuoden iässä pois, aina hyvä, jos saa aikaisemmin ja maito ja vesi juomina. Ei pitänyt tärkeänä, et vettä annettaisiin ruoan jälkeen, sanoi, et maito on ihan hyvä juoma myös. Näin ne ohjeet vaihtelee.:) Oli hauska tapaus, kun en tiennyt etukäteen, et kuka siellä hammashoitolassa on vastassa, niin tämä suuhygienisti olikin minun entinen luokkakaveri! Oltiin yläaste aikoina paljonkin samoissa porukoissa. Senkin vuoksi tapaaminen oli varmaan niin rento.

No niin, meillä harjoitellaan konttaamista jo yölläkin.. Yksi yö käytiin neljä kertaa hyssyttelemässä, no viime yö oli parempi, vain kaksi kertaa. Ja polvilleen noustaan koko ajan ( siis hereillä ollessa onneksi..), saas nähdä milloin hoksaa nousta seisomaan, jalat kannattelee jo hyvin kun on vähän kokeiltu seisottaa.

Voi vitsi Nintsu mä olen "kateellinen", kun sinulla ei ole menkat alkaneet. Minulla alkoi kolme ja puoli kuukautta synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta ja siitä lähtien kellon tarkasti ovat tulleet.:( Toki helppoa, et voi ennakoida, eikä tarvitse miettiä sen kummemmin, mutta... Onhan ne sellainen joka kuukautinen vaiva. Ihanaa kun pääsette tuulettumaan! Me ollaan myös suunniteltu hääpäivän viettoa joka olisi muutaman viikon päästä. Mitähän sitä keksisi..

Kiitos puuro vinkeistä! En ole vielä ostanut sitä jauhetta, vaan lisäilen korviketta valmiiseen puuroon.

Me hankitiin pari kuukautta sitten tallentava digiboksi ja se on kotiäidin unelma!:D Nyt tulee seurattua kaikkia mahdollista (bb, inno, sydämen asialla, csi:t, kaikki lääkärisarjat ym..) ja nukkumaanmeno siirtyy ja siirtyy... Miten niin pienet nämä kotiympyrät..:D

Jahas päiväunilta herättiin..

Laura, me hankittiin tallentava digiboksi vasta viime viikolla ja kuten sanoit - se on oikeen kotiäidin unelma! Nyt tulee kyllä kateltua ihan kaikkea, Salkkarit, BB & ekstrat yms. Eikä haittaa vaikka ois pojan nukuttamista tms. laitan vaan tallennukselle niin voin kattoa ohjelman myöhemmin. Ennen ku oli vaan VHS niin en mä jaksanu niitä ohjelmia nauhotella. Tänäänki katoin eilisen BB:n tallennukselta kun poitsu oli päikkäreillä, niillähän oli tosiaan melkoset orgiat siellä:D Jos ei ois tallentavaa niin olis jääny hyvä jakso välistä, heh.

No onpas Jumbojätin poitsulla kokoa, hieno juttu. Ja samoin Tähden pojalla. Onhan täällä tosiaan näköjään muitakin, kellä kymppiraja on menny rikki. Tuosta painosta tuli muuten mieleen, mitäs vaippakokoja käytätte tällä hetkellä? Meillä Pamperssin ja Liberon 4-koko, mutta kohta varmaan täytyy siirtyä jo suurempaan.. ainakin noi Pamperssit vaikuttaa jo vähän pieniltä, Liberolla on vissiin vähän isompi mitoitus muutenkin.

Juu en mäkään ole huolissani pojan painosta, olin vähän ihmeissäni kun terkka sanoi että pitää seurailla.. No ihan hyvä sinänsä, että seuraavat, mutta kuitenkin tuntuu musta vähän turhalta..

Käytiin maanantaina Ikeassa, olin ekaa kertaa siellä. Oli kivaa, osteltiin kaikkea pientä kivaa kotiin ja tietty käytiin lihapullat syömässä. Kävin imettämässä pojan välillä autossa, mutta huomasin myöhemmin että siellä olis ollu oikeen imetysnurkkauskin. Hyvin ajateltu kyllä vauvaperheitä:) Vaippojakin olis saanu ilmaiseksi vessasta.

Olikos täällä puuroista puhetta, meillä menee edelleen oikeestaan vaan kaurapuuroa. Vois joskus tarjota muutakin, mutta kun poitsu siitä niin tykkää niin oon antanu vaan sitä. Oon laittanu "silmäksi" vähän hedelmäsosetta, mutta muuten maistuu pojalle sellaisenaan. Kauheita annoksia se veteleekin, alussa mulla oli käytössä sellanen pieni kuppi, nyt sellanen isompi kulho ja kohta varmaan täytyy alkaa tehdä iltapuuro aikuisten lautaselle. Oon yleensä tehny parin desin annoksen, mutta viime aikoina on tarvinnu tehdä vielä lisäannos, että nälkä lähtee.

Meilläkin jatkuu levottomat unet, viime yönä heräilyjä oli taas lukemattomia.. mulla on välillä menny ihan hermo, onneksi mies ottaa vähän lunkimmin.. Toissa yönä kun olin tunnin yrittäny rauhotella huutavaa lasta niin oikeesti paloi suorastaan käämit, laitoin vauvan vaan kylmän rauhallisesti takas pinnasänkyyn, menin itte makuuhuoneeseen ja painoin vaan oven tiukasti kiinni. Poika jäi itkemään. Mies sitten nousi, jatkoi pojan rauhottamista ja sai sen melkeen heti nukkumaan.. onneksi on noin ihana mies.. En kyllä tiedä, miksi meidän yöt on nykyään niin levottomia. Tissinkin oon ottanu takasin käyttöön, jonkun aikaa meillä oli niin että syötin vasta aamuyöllä 5-6 aikaan, mutta viime yönäkin tarjosin tissiä ekan kerran jo yhden jälkeen kun se on ainoa keino, mihin poika edes jotenkuten rauhoittuu. Huono puoli on kyllä se, että heti kun tissin ottaa pois suusta, niin poika herää ja alkaa itkeä.. aargh. Mä oon nyt sitten ollu kans itekki aika lailla tutti tolle pojalle.

Meilläkin poika nousee muuten nykyään polvilleen, ihan uusi taito. Ja välillä ottaa sitä karhunkävely-asentoa kans..

Muuten Nuppu, mä oon kans huomannu että aina kun mies pitää poikaa jossain kaupassa tai muualla, niin naiset tulee tosi herkästi juttelemaan. Monesti kaikki myyjät on heti ympärillä, ei ne kyllä silloin tule jos mä itse pidän poikaa.. ilmeisesti se on tosiaan sitten suloista, jos mies on liikkeellä vauvan kanssa.

No, siinäpä tuli taas päivän jaarittelut, lopetetaas tältä erää..

Moi!!

Olipa päivä tänään :) Oltiin pojan kanssa koko päivä shoppailemassa kaupungilla :) piti ostaa ittellenikin tavaraa, mut jotenkin tuli enimmäkseen vaan pojulle osteltua. Punkkis oli tällä kertaa kuin enkeli koko matkan. Ihanaa! Viimeeks oli just flunssa alkamassa ja oli itkuinen.. Tuli sit ostettua tosiaan tiliä tyhjemmäks. Kaupoissa on on niin ihania syysvaatteita!! Niin, ja pääsin piiiiiiitkästä aikaa kampaajalle. Ihanaa!! Mummi kärryytteli pojua pitkin espaa ja viihdytteli kun itse sain rauhas istukella.

Rosa, mekin aloitetaan pari viikon päästä toi muskari. odotan innolla! Pääsee sit tosiaan rallattelemaan ja lauleskelemaan. Jos uusia lauluja oppis. Turvaistuin on vielä sama, tosin jalat rupeaa jo pahasti roikkuun ulkopuolella, joten uusi istuin on pian hankittava. Mitä sohvaan tulee, niin sotkuun se menee vaikka mitä tekis, on noin lapset vaan niin nopeita. Osta ihmeessä, jos oot valmis et tahraantuu.. kunhan ne vaan saa jotenkin hyvin ne tahrat veks :) Niin ja syöttötuolista, meillä on just semmonen perinteinen vanha missä ei saa sitä tasoa alas. Ihan ahterista, ainakin vielä kun poju pääs siinä heilumaan hulluna. Nyt tripp trapp ollu käytös ja oon kyl tyytyväinen, meidän syöttöhetket rauhoittu selkeästi.

Meilläkään ei Nuppu nukuta enää hyvin :( Se neljä yötä saatiin ja nyt menny sit hulinaks. Osa syystä on tuo konttaus ym, mutta tänään huomasin muutakin. Onpa tuolla ylhäällä edessä puhjennut taas hammas! Eli se selkeesti häirinnyt ja vielä varmaan häiritsee seuraavinakin päivinä.. Joo, Nunnu, on se vaan ihme juttu noi nukkumiset. Jos saa nukkua tai ei, aina väsyttää :D

Niin ja mies vauvan kanssa on älyttömän söpöä.. muhun kolahtaa :) Kiva että sulla Nuppu meni töissä hyvin ja oli varmasti kiva hetken ajatella muutakin!! Sen avulla jaksaa sit taas Pupua hoitaa.

Lumi, en malta oottaa et taas tavataan! Ja onnea ekoista tavuista teille :) Mulle k'y millon vaan marras ja joulukuussa. Ei oo mitään matkoja tms.

Jumbis, onneks menkat alko! Ei tartte miettii et onko raskaana. Ja saat tosiaan sit ton kierukan. Nuo nukkumisvaikeudet on kyllä rankkoja äideille. Teilläkin taitaa poju olla aika vaihteleva nukkuja :/

Ihana sinba että löytyy noin huomaavaisia ja osaavia hoitajia!! Varmaan ihana antaa kaveri hoitoon, kun tietää että on niin hyvissä käsissä. Ja sit toi aamuheräämisjuttu, että olivat ihania!!!!

Pinni, on poju kyl tosi sopeutuvainen. Mitä tohon puuroon tulee, niin oon huomanu saman! Se saattaa väljähtää ihan litkuks.. Sama on jossain valmisruoissa. Niissä on niin paljon vettä ja sit sitä tärkkelystä, jotta ruoka olis jämäkämpää. Tärkkelys kun ei oikein kestä lämmittämistä. Sen kun lämmittää ja sit jäähtyy, niin ruoasta tulee ihan litkua. Suurin osa kaupan ruoista on valitettavasti aika "huijausta". Vettä on paljon, ja sit lisätään tärkelystä että tulis sosemaisempaa.. eli kallista vettä. Mut, kyllä meillä valmiita purkkeja silti syödään.

Täällä ilmoittautuu yks joka ei kattele bbtä.. Jäisin muuten heti kiinni siihen, pitäis kattoa sit aina.. ja mun mies ei myöskään kestä kun kattelen tommosia "turhia" ohjelmia. Meillä kun on yks telkka, ja jos molemmat katteleen, niin mä jään kakkoseks jos vaihtoehtona on bb..

Voi Tähti teidän pojua!! hurjaa! Meillä kans mennään jo polvillee, mut onneks vielä ei nosta itteensä ylös. Ei oo tajunnu. Seisoo jo tosi hyvin jos laitta tukea vasten ja askeltaa jonkin verran. Pitäispä muuten harkita tuota taaperovaunua kans :) Varmaan Tähti tosi rankkaa olla poiss kotoa, kun haluis olla kotona varmistamassa ettei käy mitään ja muutenkin pojun kanssa.. tsemppiä sulle töissä jaksamiseen.

Meillä punkkis konttaa jo kun vanha tekijä, vauhti on on ihan älytön. Miten voi noin pienillä jaloilla päästä konttaamalla niin nopeaa?? Tänään meni niin lujaa, että sekos käsiinsä ja kaatui nokka edellä maahan.. ja parku tuli. Oli vähän liikaa vauhtia päällä :D

Lähen katteleen töllöä, jos vaikka bbtä näkis vilahduksen ennen kun mies tulee katteleen ;)

On näköjään syksy ja harrastukset tullu, kun palstalla on näin hiljasta? Oonko ainoo, kuka ei oo aloittanu mitään harrastusta vauvan kanssa? Työssä käyvien ei tarvitse vastata, eiköhän siinä työssä oo ihan riittävästi harrastusta..

Mä tein Nupun tapaan tänään omenasosetta. Tein puolesta kilosta omenoita, aattelin että en viitti isompaa satsia tehdä jos ei onnistukaan.. mutta helppoahan se oli kuin heinänteko:) Aina tulee sellanen onnistumisen fiilis, kun jotain uutta ruokaa onnistuu loihtimaan. Muutenkin oon touhuillu keittiössä paljon enemmän kuin koskaan ennen, eipä sitä kyllä töissä käydessä ollu aikaakaan.

Sumu, meilläkään mies ei kato bb:tä eikä oikeen antais munkaan kattoa:) Sellasta p**skaa ei kuulema pitäs kenenkään kattoa:) No, katonpahan kuitenkin ja onneks tosiaan on tallentava, koska muuten jäis monta jaksoa välistä. Mies yleensä kattoo Kympin uutisia samaan aikaan ja se on sen mielestä paljon tärkeempää kuin bb.. miksköhän?? :) Eihän mikään voi olla bb:tä tärkeempää..?

Viime yö meni taas tapansa mukaan päin honkia, jostain muuten luin että monesti 8 kk iässä alkaa levottomat yöt. Laitetaan sen piikkiin:) Vasta 5.30 syötin ekan kerran, mutta sitä ennen oli ollu monen monta herätystä. Mies on kyllä ihana, kun hänkin tosi monesti nousee rauhoittaa poikaa.. niinhän sen pitäs varmaan ollakin, mutta jotenkin koen, että se olis mun velvollisuus nousta yöllä kun ei tartte aamulla lähteä aikaisin töihin. Mutta onneksi mies näkee sen vissiin toisella tavalla, pointsit hänelle:)

No nyt Seiskan pariin:) Siinäpä sivistystä tälle päivälle.

Simba; mekään emme ole aloittaneet mitään harrastusta neidin kanssa. Täällä ei oikein edes ole mitään, perhekerhoja on pari, niihin ehkä mennään syksymmällä, mutta ei vielä ole tuntunut siltä.

Juu, meilläkin alkoi nyt kahdeksan kuukauden iässä nuo levotomat yöt. Viime yö oli ihan ok, tarvitsi käydä vain kerran aamuyöstä hyssyttelemässä, mutta monta yötä sitä ennen oli levotonta ja päikkäritkin oli vähän huonoja. Meillä tekee vielä tuo konttausharjoitukset oman osansa. Eilen puhuttiinkin miehen kanssa, et pikkuhiljaa voitais miettiä neidin sängyn siirtämistä omaan huoneeseen (vaihdettais meidänkin makkarin paikkaa, et oltais sitten viereisessä huoneessa), kun tuntuu, et silloin kun me mennään nukkumaan neiti aina vähän havahtuu vaikka yrittäisi kuinka hiljaa olla. Niin ja mies nukkuu melko kova äänisesti ;huokailee ja välillä saattaa kuorsata, minä olen niin tottunut, et minun uniin se ei vaikuta, mutta tuntuu kun ollaan neidin kanssa kahdestaan, neiti nukkuu paljon sikeämmin.

Eikös teillä osalla vauvat nuku omassa huoneessa? Minkälaisia koekmuksia teillä on siitä?

Rosa; onko muuten se miehesi tilanne selvinnyt?

Aivan mielettömän ihania kuvia olitte lisänneet! Lumin tyttö on kyllä aivan mielettömän söpö.:)

Taas kerran oli muutakin kommentoitavaa, mutta nyt on ajatukset jotenkin "narikassa". Ilmeisesti nuo levottomat yöt verottaa, varsinkin kun ei ole tottunut heräilemään.

Laura & Pikkuneiti 8 kk ja 1 pv

Sain tehtyä mokkapaloja äsken..*nam*

Meillä tosiaan menee yöt kanssa levottomasti. Joskus saattaa yön nukkua hyvin. Siskonsa kanssa nukkuu samassa huoneessa ja hyvin on sujunut. Ei herää aina,vaikka sisko siinä saattaa yöllä saada kiukkukohtauksen tjm. Eikä toisinkaan päin...
Siirrettiin melko pian kun yösyötöt jäi pois. En vain osais ajatella nukkuvani lasten kanssa samassa huoneessa,jos nukkuvat yöt putkeensa tai muutenkaan....

Mies lähti hakemaan tyttöä leikkiksestä,taida itse alkaa ruokaa laittamaan.

Jahas, taas ollut pari päivää väliä täältä... Sain just neidin päikkäreille ulos. Yleensä nämä päikkärit on nukuttu klo 14 maissa, että silleen... Ei vaan nukuhatanut omaan sänkyyn, niin päätin laittaa ulos ja menin itse laittamaan osan kesäkukista pois. Mustasilmäsusanna oli ainakin jo niin kärsineen näköinen. Muutakin kamaa vein jo terassilta pois, mutta en varastoon vaan autotalliin... Meillä on varasto tän talon alla, siis kellarissa ja vasta miehen kanssa puhuttiin,että enää sinne ei viedä ainakaan mitään isompaa, koska kuitenkin kohta raahataan ne siletä pois ja uuteen osoitteeseen:) No kohta ja kohta, se on niin suhteellinen käsite...

Mulle on iskenyt joku ihmeen syysväsy. Tai siis ei mua väsytä, mutta tylsistyttää. Jotenkin kesäkin meni yhdessä hujauksessa, vai voiko tuota edes kesäksi sanoa? Sekin tympii, kun ois kerrankin saanut nauttia koko kesän kotona kesästä, niin koko kesää ei tullutkaan! Kökköä! Siis kun mulla on vielä viimex ollut kesäloma joskus yläasteella... Sen jälkeen aina kesät töissä. Sitten tekis jo niin mieli muuttaa! Niinkö tiedätte, oon kova touhuamaan kotona kaikenlaista, kotitöistä käsitöihin. No, nyt ei vaan jaksa innostaa mikään. Tylsää kun mieskin on aina poissa. No, varmaan ihan vaan tuo sääkin tekee tämän, meillä on ainakin aika harmaata...

Simba: Me käydään muskarissa keskiviikkoisin. Eilen oli kolmas kerta. Se on kyllä mukavaa tytöstä (ja äidistäkin!) Saa uusia lurituksia ja oonkin kova lauleskelemaan kotona. Minkä hintaisia teillä muilla on muskarit? Lisäksi aattelin alkaa käymään taas ainakin aina joskus yhdessä äiti-ryhmässä. Vauvauinnin koin jotenkin hankalaksi (ei varmaan ole, mutta...) ja suurin syy, miksi en sitten innotunut on miehen vuorotyö, ei pääsisi läheskään joka kerta mukaan ja musta se taas ois joka kerta se edellytys... Mutta siis tuo, jos käydään muskarissa ja äiti-ryhmässä on ihan riittävä! En kyllä jaksais itekään yhtään enempää harrastuksia.

Sumu: Pitäisköhän munkin harkita, et viskaisin tuon syöttötuolin mäkeen, ihan p**ka! Se on kaverilta lainassa. Se kehui sitä. Meillä on mummoloissa sellaiset taittuvat versiot ja ne molemmat tuolit on tosi vanhoja. Ne on paljon parempia! Niissä on jotenkin tosi paljon syvempi tuo, missä lapsi istuu eikä pääse tolleen huojumaan.

Mullakin on jo alkanut menkat. Imetin vielä, kun ne alkoi eli tosi pian synnytyksen jälkeen. Eka kierto oli ihan mitä sattuu, mutta sen jälkeen on tulleet taas täysin ajallaan. Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto. Miten muuten te, joilla on jo tullut menkat, onko ne jotenkin erilaiset kuin ennen synnytystä? Mulla oli ennen synnytystä tosi kivulias se eka päivä ja olin lähes lamaantunut. Nyt ei kipuja juuri ole. En tarvitse särkylääkkeitä ollenkaan. Ovulaatio on myös ihan erilainen kuin ennen. Aina oon senkin tuntenut, mutta nyt jotenkin tosi paljon vahvemmin. Just alkuviikosta miehelle selitin, että jotenkin visto "kipu" vasemmalla puolella. Vasta seuraavana päivänä hoksasin, että niin joo, ovisaika taitaakin olla käsillä... Tai siis ei se oviksen aikaan ole kipua, mutta sellainen jännä tunne... Lumi: mun kaverilla alkoi menkat, kun hänen lapsi oli n. 10kk.

Noista harrastuksista tuli mieleen, että onko kukaan aloittanut mitään harrastusta ilman vauvaa? Nintsu ainakin tais käydä ratsastamassa. Minä en oo aloittanut mitään. Pilatesta (naisvoimistelijat) kyllä mietin kaverin kanssa, mutta ei sitten tullut mentyä. Edelleen ne miehen vuorotyöt haittaa harrastuksia, mutta kuitenkin suurimpana syynä se, että päätin miettiä uudestaan asioita, kun olemme muuttaneet. Nyt ei vaan jaksa mitään ylimääräisiä. Mulla liikunta on nykyään aikalailla vaan kärryttelyä n. 1h päivässä. Tänäänkin lenkkeiltiin, säätä uhmaten :)meilläkin mies vähän "jarruttelis" mun BB:n kattomista, mutta ihan sama! Sen mielestä se on täyttä roskaa, mutta oon vaan sanonut, että eihän sieltä muutakaan tule ja kun kerta tv-luvasta maksetaan... Meidän päivärytmiin se vaan tulee vähän liian myöhään, kun neidin aamut tosiaan alkaa niin aikaisin, niin mieluusti katsoisin BB:n vaikka tunninkin aikaisemmin...

Simba: Mullakin haluttais lähtä käymään Ikeassa. Olitko pojan kanssa kaksin? Mun olis vaan helpointa lähteä sinne tytön kanssa, mutta miten sitä sitten saa mitään ostettua, kun tyttö pitää laittaa kuitenkin vaunuihin/rattaisiin, niin miten keräät mitään tavaraa mukaan...??? Miehelle oon puhunut tosta, että se vois olla joku ilta mamman omaa aikaa, mutta ei oo sitten ainakaan vielä ollut saumaa lähteä.

meilläkin on nyt välillä ollut yöllä vähän levotonta. Yhtäkkiä neiti saattaa päästää ihan kauean parun. Uneksii? Tai sitten alkaa seikkailla sängyssä. Onneksi tätä ei tapahdu kuin kerran yössä eikä ihan joka yö... Tästä lähin varmaan tapahtuu useemmin, kun pääsin just sanomasta... Aamulla neiti muuten naurahteli ihan ääneen unissaan, kun nukahti aamutirsoille n. klo 8.30. Miten teillä muilla muuten nykyään menee päivärytmit? Meillä menee näin:

Klo 6-7 herätys (useimmiten klo 6.30 maissa)
Klo 7 aamupuuro (samaa puuroa kuin mulla ja miehellä hedelmä/marjasoseella höystettynä)
Leikkiä... Kotitöitä... ym. puuhastelua
Klo 8-9 maissa aamutirsat n. 45min
Klo 10.30 Lounas (jotain liha-kasvissosetta)
Klo 11-12 ulkoilua, käydään vaunulenkillä, joskus istuskelee koko reissun, joskus ottaa pikku tirsat
Leikkiä, ym. puuhastelua
Klo 13.30 välipalaksi purkki hedelmäsosetta
Klo 14 päiväunet (n. tunti, joskus pidempäänkin, monesti riippuu edellisen päivän tai aamupäivän "hektisyydestä")
Klo 16.30 Päivällinen (kasvissosetta)
Klo 18.30 kylpy ja iltapuuro
Klo 19 nukkumaan

Ja joka aterialla maitoa ja joskus myös välissä, jos on tarpeen.

Jumbis: Mokkapalat on tosi hyviä! Minäkin tein tässä joku aika sitten pakkaseen vierasvaraksi. Eilen innostuin kokeilemaan eräässä vanhassa Kaksplussassa ollutta omenapiirakan ohjetta. Oli hyvää! Mun pitäis vaan taas ottaa itseä niskasta kiinni ja heittää kahvipullat pois.

Mutta nyt muihin touhuihin!

Rosa

heippa kaikille pitkästä aikaa. Me saatiin vihdoinkin netti toimimaan täällä norjassa. Täällä kaikki tapahtuu niin hirveän hitaasti. Puolitoista kuukautta ilman nettiä on ihan kidutusta!!!

Meillä on 10. päivä 8 kk neuvola ja samalla on lääkärikin. Tyttö ei ole vielä alkanut liikkumaan. Menee vaan takaperin ja nousee konttausasentoon, mutta ei pääse siis eteenpäin. Vähän pikkuista turhauttaa, kun ei tajua mitä sitten pitäis tehdä! Istuu hyvin lattialla, mutta kun ei siihenkään asentoon vielä pääse itse niin pitää kiukuta joku auttamaan. Tyttö on kyllä hirveän kiltti... aina välillä tulee mieleen, että varmaan on jotain vikaa kun on vaan ja öllöttää ;) Isoveli oli tuon ikäisenä ihan toisenlainen menijä... mutta niinhän se on ettei heitä voi vertailla.

Mullakaan ei ole vielä menkat alkaneet. En kyllä niitä hirveästi kaipaile ja viimeksikin alkoivat vasta 9 kk synnytyksen jälkeen. Eikä mua kauheasti haittais vaikka tulis se kolmaskin lapsi ;) Mies ei tosin oo niinkään innostunut ;)

Tyttö ei tykkää yhtään, kun oon nyt neljänä iltana nukuttanut muuten kuin tissille. Meillä kun ei suostu ottamaan tuttia eikä tuttipulloa niin en oo keksinyt mitään hyvää keinoa nukuttamiseen. Kävelen vaan pimeässä käytävässä tyttö sylissä niin kauan että nukahtaa... oisko teillä ideoita? Haluisin jo niin lopettaa imettämisen.

Meillä tehdään jo kakat pottaa. Tytön maha toimii niin säännöllisesti, että aamuisin kun laitetaan potalle niin kakka on ollut taattu saalis jo yli viikon verran. Poika oli saman ikäinen kun aloitettiin pottailu, koska pojankin maha toimi niin säännöllisesti kakan suhteen. Tiedän että tästä ollaan montaa mieltä, mutta meillä tää on onnistunut näin hyvin.

Nyt pitää laittaa pojalle ruokaa. Harmi kun täällä ei näy BB:tä!!!

ai niin tuosta päivärytmistä... meillä on vähän hullunkurinen, kun koko perhe herää vasta klo 9 ;)

eli...

klo 9 herätään
klo 9-10 aamupuuro ja tissittelyä
klo 10-12 ulkoilua tai avoimessa päiväkerhossa oloa
klo 12 syödään ja tissitellään
klo 13-14.30 nukutaan vaunuissa
klo 14 syödään jotain hedelmäjuttuja
klo 17 syödään kunnon ruokaa ja tissitellään
tämän jälkeen vähän taas nukutaan.
nukkumaan mennään siinä klo 21.

Hei tosi kiva kuulla susta Emmu pitkästä aikaa!! Hyvä että saitte netin toimimaan niin voit nyt taas useammin kirjotella.. =)

Joo meilläkin mies on sitä mieltä että BB on ihan pyllystä, mutta kummasti sitäkin kiinnosti se yks jakso kun mainostin etukäteen että "siellä pantiin oikein urakalla".. Mä sanoinkin että pitäiskö ottaa 24/7, niin mies vois kytätä mahdollisia seksitouhuja lokakuussa.. Hehheh!

Me ei Simba harrasteta mitään pojan kanssa, olin jossain vaiheessa kauheen kiinnostunut vähän kaikesta, mutta jotenkin ne vaan tyssäs.. Vauvauinti ois ollu kiva, mutta tosi kallis, ja mulla kun on tosiaan toi ratsastus josta en nyt enää halua luopua johon uppoo ihan messevä summa joka toinen kuukaus (mä maksan 10 kertaa kerralla).

Meillä alko poika tänään juttelemaan oikein urakalla, äjä, ätä, älä, ytä ja niin eespäin. Hauskan kuulosta kun suuttuu, niin tulee huuto ja sit äjäjäjäjtätätä. Ei oikein voi ottaa toista tosissaan kun se on niin söpön kuulosta!

Unohdin aikasemmin kommentoida että Nuppu, meillä mies saa aina naisilta huomiota kun pitää poikaa sylissä! Joka ikinen kerta joku tulee siihen lepertelemään.. Puhutaan että koiran kanssa ulkoileva mies saa naisilta huomiota mutta kyllä enemmän huomiota saa vauvan kanssa liikkuva..

Rosa, mullakin on tullut joku syystylsyys, mäkin olin tosi innoissani kun kerrankin saa olla koko kesän vapaalla ja nyt sitten tuli tällänen tyhmä kesä. Ei haluais vielä luovuttaa ja myöntää että syksy se tulee rytisten! Meillä päin rupeaa jo ekat puut kellastumaan, kauheeta!!

Meidän päivärytmi:

klo 6-7 herätys ja tissi, vaipanvaihto ja leikkimistä lattialla (äiti ei jaksa kauheen aktiivisesti osallistua aamulla leikkiin)
klo 7.15-8 aamupuuro
klo 7.30-8.30 nukkumaan (äiti aina messissä=))
klo 10-11 hereille ja tissiä, äitille aamupalaa
klo 11.30-12.30 lounas
klo 13-14 nukkumaan
klo 14-15 hereille, tissiä ja välipala, vaihtelevassa järjestyksessä
klo 16.30-17.30 päivällinen
klo 19-20 iltapuuro ja tissiä + nukkumaan

Nyt täytyy lähtee antaa koiralle ruokaa, mies on ajelemassa prätkällä ja kun se tulee, lähden hölkkälenkille! =)

T. Nintsu + pieni mies 8 kk + pari päivää

Huh, huojennuttavaa, että on muitakin jonka vauvalla ei ole mitään harrastuksia! Mä kun luulin olevani ainoo.

Tässä meidän päivärytmi:
8-9 heräillään
9-10 aamupala ja aamutoimet
11 ekat päikkärit
13 lounas
15 välipalaa ja tokat päikkärit
17-18 iltaruoka
20-21 iltapuuro ja iltatoimia
21 nukkumaan

Ja tietty noi rytmit vaihtelee päivittäin, mutta tuossa sellanen normipäivä.

Hauskaa muuten, että kenenkään mies ei ole kiinostunu BB:stä. Mun mies ei ollu kiinostunu edes siitä panojaksosta, heh. Sanoinkin miehelle, että tulisit nyt kattoo, täällä näkyy tissejä, mutta mies vaan murahti ja lähti kattoo jotain dvd:tä toiseen huoneeseen. Outoa:)

Rosa, me oltiin koko perhe siellä Ikeassa. Mies oli alkuviikon lomilla, joten sen takia päästiin päiväaikaan menemään. Ei sinne ilmeisesti viikonloppuna kannata mennäkään, kun on niin kauheat ryysikset.

Laura, meillä on ollu alusta asti pinnasänky toisessa huoneessa, kun se ei mahdu meidän makkariin. Tai mahtuis se ehkä jotenkin, mutta olis tosi ahdasta. Pyrin siihen, että poika nukkuis koko yön pinniksessä, mutta monesti otan poitsun yöllä viereen jos herätyksiä on paljon. Minusta on kuitenkin kivempi, että poika nukkuu omassa sängyssään, onpa enemmän tilaa kaikilla. Ja poika on vielä tosi herkkäuninen, monesti herää jo siihen jos jompi kumpi kääntyy, joten siksikin parempi että poika nukkuu toisessa huoneessa.

Nintsu, sun hölkkälenkki kuulostaa muuten ihanalta! Tuli oikeen itellekin himo lähteä, mutta en taida enää tähän aikaan mennä, on ihan pimeääkin jo. Käytkö useinkin lenkillä? Mä oon käyny tasan kerran pojan syntymän jälkeen.. pari viikkoa sitten. Juoksin ehkä pari kilsaa (loput kävelin, kun ei kunto kestä..) mutta tuli kyllä tosi hyvä olo. Olis ihana käydä ihan säännöllisesti, mutta melkeen aina sohva kutsuu enemmän.

Ei meilläkään harrasteta mitään. Olen koittanut etsiä kaikkea mihin voisin molempien kanssa mennä samaan aikaan,mutta eipä löydy. Ehkä ensivuonna sitten...

Meidän päivärytmiä:
Herätys klo.6-7, vaipanvaihto,pesut ja hammaspesu
klo.6.30-7.30 aamupala
klo.8-9 maitoa
klo.9 yleensä aamupäikyt
klo.11 lounas
klo.12 päikyt( yleensä ulkona)
klo.14 välipala
tähän väliin sattaa ottaa unet
klo.17 päivällinen
klo.18.30-19 iltapala
klo.19 iltatoimet
klo.19-20 nukkumaan

Yleensä toimii toi,mutta joskus vaihtelee...

Huh, olipa surullinen aamun aloitus. Mun isä soitti ja kertoi että mummi kuoli viime yönä. =(

Mulla oli kommentoitavaakin mutta palailen myöhemmin, nyt en jaksa oikein keskittyä tähän... =(

Otan osaa mummosi pois menoon. =( *halitus*

Emmusta oli kiva kuulla pitkästä aikaa.

Meidän olisi tarkoitus mennä tänään anopille kylään,mutta saa nähdä miten käy. Sieltä pitäs kyllä hakea lasten tavaroita pois,kun jäi silloin hoidossa ollessa...
Miehen siskolta otettiin eilen koepala kaulasta,epäilevät että olisi syöpä kilpirauhasessa...eli ei täälläkään ole hyvät tunnelmat...=/

Yhteistyössä