Jahas, taas ollut pari päivää väliä täältä... Sain just neidin päikkäreille ulos. Yleensä nämä päikkärit on nukuttu klo 14 maissa, että silleen... Ei vaan nukuhatanut omaan sänkyyn, niin päätin laittaa ulos ja menin itse laittamaan osan kesäkukista pois. Mustasilmäsusanna oli ainakin jo niin kärsineen näköinen. Muutakin kamaa vein jo terassilta pois, mutta en varastoon vaan autotalliin... Meillä on varasto tän talon alla, siis kellarissa ja vasta miehen kanssa puhuttiin,että enää sinne ei viedä ainakaan mitään isompaa, koska kuitenkin kohta raahataan ne siletä pois ja uuteen osoitteeseen

No kohta ja kohta, se on niin suhteellinen käsite...
Mulle on iskenyt joku ihmeen syysväsy. Tai siis ei mua väsytä, mutta tylsistyttää. Jotenkin kesäkin meni yhdessä hujauksessa, vai voiko tuota edes kesäksi sanoa? Sekin tympii, kun ois kerrankin saanut nauttia koko kesän kotona kesästä, niin koko kesää ei tullutkaan! Kökköä! Siis kun mulla on vielä viimex ollut kesäloma joskus yläasteella... Sen jälkeen aina kesät töissä. Sitten tekis jo niin mieli muuttaa! Niinkö tiedätte, oon kova touhuamaan kotona kaikenlaista, kotitöistä käsitöihin. No, nyt ei vaan jaksa innostaa mikään. Tylsää kun mieskin on aina poissa. No, varmaan ihan vaan tuo sääkin tekee tämän, meillä on ainakin aika harmaata...
Simba: Me käydään muskarissa keskiviikkoisin. Eilen oli kolmas kerta. Se on kyllä mukavaa tytöstä (ja äidistäkin!) Saa uusia lurituksia ja oonkin kova lauleskelemaan kotona. Minkä hintaisia teillä muilla on muskarit? Lisäksi aattelin alkaa käymään taas ainakin aina joskus yhdessä äiti-ryhmässä. Vauvauinnin koin jotenkin hankalaksi (ei varmaan ole, mutta...) ja suurin syy, miksi en sitten innotunut on miehen vuorotyö, ei pääsisi läheskään joka kerta mukaan ja musta se taas ois joka kerta se edellytys... Mutta siis tuo, jos käydään muskarissa ja äiti-ryhmässä on ihan riittävä! En kyllä jaksais itekään yhtään enempää harrastuksia.
Sumu: Pitäisköhän munkin harkita, et viskaisin tuon syöttötuolin mäkeen, ihan p**ka! Se on kaverilta lainassa. Se kehui sitä. Meillä on mummoloissa sellaiset taittuvat versiot ja ne molemmat tuolit on tosi vanhoja. Ne on paljon parempia! Niissä on jotenkin tosi paljon syvempi tuo, missä lapsi istuu eikä pääse tolleen huojumaan.
Mullakin on jo alkanut menkat. Imetin vielä, kun ne alkoi eli tosi pian synnytyksen jälkeen. Eka kierto oli ihan mitä sattuu, mutta sen jälkeen on tulleet taas täysin ajallaan. Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto. Miten muuten te, joilla on jo tullut menkat, onko ne jotenkin erilaiset kuin ennen synnytystä? Mulla oli ennen synnytystä tosi kivulias se eka päivä ja olin lähes lamaantunut. Nyt ei kipuja juuri ole. En tarvitse särkylääkkeitä ollenkaan. Ovulaatio on myös ihan erilainen kuin ennen. Aina oon senkin tuntenut, mutta nyt jotenkin tosi paljon vahvemmin. Just alkuviikosta miehelle selitin, että jotenkin visto "kipu" vasemmalla puolella. Vasta seuraavana päivänä hoksasin, että niin joo, ovisaika taitaakin olla käsillä... Tai siis ei se oviksen aikaan ole kipua, mutta sellainen jännä tunne... Lumi: mun kaverilla alkoi menkat, kun hänen lapsi oli n. 10kk.
Noista harrastuksista tuli mieleen, että onko kukaan aloittanut mitään harrastusta ilman vauvaa? Nintsu ainakin tais käydä ratsastamassa. Minä en oo aloittanut mitään. Pilatesta (naisvoimistelijat) kyllä mietin kaverin kanssa, mutta ei sitten tullut mentyä. Edelleen ne miehen vuorotyöt haittaa harrastuksia, mutta kuitenkin suurimpana syynä se, että päätin miettiä uudestaan asioita, kun olemme muuttaneet. Nyt ei vaan jaksa mitään ylimääräisiä. Mulla liikunta on nykyään aikalailla vaan kärryttelyä n. 1h päivässä. Tänäänkin lenkkeiltiin, säätä uhmaten

meilläkin mies vähän "jarruttelis" mun BB:n kattomista, mutta ihan sama! Sen mielestä se on täyttä roskaa, mutta oon vaan sanonut, että eihän sieltä muutakaan tule ja kun kerta tv-luvasta maksetaan... Meidän päivärytmiin se vaan tulee vähän liian myöhään, kun neidin aamut tosiaan alkaa niin aikaisin, niin mieluusti katsoisin BB:n vaikka tunninkin aikaisemmin...
Simba: Mullakin haluttais lähtä käymään Ikeassa. Olitko pojan kanssa kaksin? Mun olis vaan helpointa lähteä sinne tytön kanssa, mutta miten sitä sitten saa mitään ostettua, kun tyttö pitää laittaa kuitenkin vaunuihin/rattaisiin, niin miten keräät mitään tavaraa mukaan...??? Miehelle oon puhunut tosta, että se vois olla joku ilta mamman omaa aikaa, mutta ei oo sitten ainakaan vielä ollut saumaa lähteä.
meilläkin on nyt välillä ollut yöllä vähän levotonta. Yhtäkkiä neiti saattaa päästää ihan kauean parun. Uneksii? Tai sitten alkaa seikkailla sängyssä. Onneksi tätä ei tapahdu kuin kerran yössä eikä ihan joka yö... Tästä lähin varmaan tapahtuu useemmin, kun pääsin just sanomasta... Aamulla neiti muuten naurahteli ihan ääneen unissaan, kun nukahti aamutirsoille n. klo 8.30. Miten teillä muilla muuten nykyään menee päivärytmit? Meillä menee näin:
Klo 6-7 herätys (useimmiten klo 6.30 maissa)
Klo 7 aamupuuro (samaa puuroa kuin mulla ja miehellä hedelmä/marjasoseella höystettynä)
Leikkiä... Kotitöitä... ym. puuhastelua
Klo 8-9 maissa aamutirsat n. 45min
Klo 10.30 Lounas (jotain liha-kasvissosetta)
Klo 11-12 ulkoilua, käydään vaunulenkillä, joskus istuskelee koko reissun, joskus ottaa pikku tirsat
Leikkiä, ym. puuhastelua
Klo 13.30 välipalaksi purkki hedelmäsosetta
Klo 14 päiväunet (n. tunti, joskus pidempäänkin, monesti riippuu edellisen päivän tai aamupäivän "hektisyydestä")
Klo 16.30 Päivällinen (kasvissosetta)
Klo 18.30 kylpy ja iltapuuro
Klo 19 nukkumaan
Ja joka aterialla maitoa ja joskus myös välissä, jos on tarpeen.
Jumbis: Mokkapalat on tosi hyviä! Minäkin tein tässä joku aika sitten pakkaseen vierasvaraksi. Eilen innostuin kokeilemaan eräässä vanhassa Kaksplussassa ollutta omenapiirakan ohjetta. Oli hyvää! Mun pitäis vaan taas ottaa itseä niskasta kiinni ja heittää kahvipullat pois.
Mutta nyt muihin touhuihin!
Rosa