Tammivauvat 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jee Jumbis! Nauti tästä päivästä :)

Me oltiin tänään varmaan viis tuntii Kumpulan maauimalassa piknikillä.. Oli kivaa. Ainoo vaan että pupu ei vaan suostu imee tollasessa paikassa :( No, mutta sai se pikkasen päärynäsosetta nassuun..

Mikskö siihen kaupasta ostettuun soseeseen lisätään C-vitamiinia?

Pikkasen tuntuis että pupun hipiä punottaa käsivarsilta (oli lyhythihaisessa) ja poskilta. Oltiin kyllä varjossa mutta eipä se säteiltä turvaa... Toivottavasti ei tullut mitään. Oon kyllä tosi tonttu kun oli tolleen ilman mitään käsillä mutta oli niiiiiin kuuma :(

Mukavaa lauantaita kaikille ja etenkin kaikille jotka pääsee "viihteelle"...
t.pikkasen kade ;)

Lauantaita minunkin puolesta!

Päivä on taas mennyt joutuin. Mies meni iltavuoroon ja siinä hetkisen mietin, että mitäs nyt?!? Aattelin, että olis voinut lähteä johonkin, mutta ei sitten lähdetty muuta kuin vaunuilemaan. Aamupäivästä me muuten koko perhe nukuttiin kunnon aamupäikkärit! Pari tuntia vedettiin sikeitä, kyllä teki hyvää. Vaunulenkillä tyttö ei nukahtanut, oli niin kuuma. Kotona sain sitten pitkän uuvutuksen tuloksena hänet nukkumaan omaan sänkyyn ja vetelikin parin tunnin päikkärit:) Ihme kyllä ei sotkenut yöunia, koska yöunillekin meni taas klo 19 maissa, vaikka tosiaan heräsi päikäreiltä vasta n. klo 17.30.

Kävin eilen kattoon Lastentarvikkeen aleja ja tarttuhan sieltä mukaan tavaraa... Ostin neidille sen Baby Björnin potan (keltaisen) ja sitten ostin, kun oli hyvä tarjous, niin seuraavan turvaistuimen. Ei meillä se varmaan vielä aikoihin tule käyttöön, mutta onpahan valmiina. Ostin Gracon Cosmicin. Onko muilla jo seuraavat turvaistuimet ostettuna tai jo käytössä?

Niin, tuota pottaa kokeiltiin eilen päikkäreiden jälkeen ja tänään päikkäreiden jälkeen. Eilen siinä vaan istuttiin ja ihmeteltiin, että mikäs kumma se tämä on... Tyttö varmaan ihmetteli, että edellisenä päivänä alettiin istua syöttötuolissa ja sitten potalla, että mitäs tämä tarkoittaa??? No, tänään sitten saatiin jo pissakin pottaan!!! Mieletöntä! Olin siis varautunut, että me opetellaan nyt n. kerran päivässä varmaan muutama viikko, ennen kuin pissa tulee, mutta toisella kertaa jo! Kehuin tyttöä kovasti ja sillä nauratti mielettömästi. varmaan ihmetteli, että minkä ihmeen hepulin äiti sai:D

Nuo kasvissoseet kyllä tökkii niin pahasti meillä että... Mies oli yx päivä saanut kohtuu hyvin menemään kukkakaali-parsakaalta, mutta tänään koitin taas huijata porkkanan sekaan ihan vähän pottua, niin EI! Ostin naudanlihaakin, että pitää siitä tehdä viimeistään huomenna joku kokeilu versio... Kun kehoitti tosiaan neuvolasta ottamaan lihat ja viljatkin mukaan. Ei yhtäaikaa, mutta sais aloitella.

Laura: Meidän neidillähän on ollut jo syntyessään mieletön tukka:) Hän sai synnärilläkin lempinimekseen hiusmalli:D Tyttö syntyi torstai-iltana, niin perjantaina,aina kun vuorot vaihtui, kävi kätilöt vuoron perään kyselemässä, että täälläkö on se pikku-neiti, jolla on NIIIIIIN paljon tukkaa:D Oon myös nauranut, kun minähän oksensin rv7-40 (puolessa välissä oli vähän taukoa) ja synnytyksessäkin vielä 4 kertaa. Lisäksi oli lopussa varsinkin kauheeta närästystä. No, vanha kansa sanoi, että vauvalla tukka kasvaa. Välillä muistan, kun totesin vaan, että kyllä taitaa kasvaa, karvat tuntuu jo kurkussa! No, kovasti tosiaan oli tukkaa tytöllä syntyessä, että kyllä ne tietää! Ja se pinni me hankittiin tossa joku aika sitten. Välillä on käytetty.

Mutta, nyt taidan alkaa askarteleen siskolle polttarialbumia.

Jumbikselle mukavaa iltaa! Ja siis toki muillekin!

Rosa ja Piiperöinen

Meillä neiti on herännyt eilen ja tänään 6.30, argh... Eihän se mikään huippuaikaisin ole, mutta kun on tähän asti nukkunut vähintään kahdeksaan asti! On nukkunut nyt päikkäreitä jo melkein tunnin.. Toisaalta tänään oli hyvä, et nukkuukin aikaisemmin päikkärit, kun meillä on rippijuhliin meno. Ja voi vitsi, kun eilen mietin et mitä laitan päälle, ja minulla on muutaman vuoden takaa kiva kesäjuhlamekko, ajattelin et laitan sen. Muuten meni hyvin päälle ja istui niin kuin ennenkin, mutta ei tissien kohdalta! Vetskari ei liikahtanutkaan ylös asti kiinni.. Mitähän sitä nyt keksisi..

Pitääpäs meidänkin pikkuhiljaa hankkia se potta, kun Rosan ja Piiperöisen pottailu on lähtenyt noin hyvin käyntiin!

Kuinkas Jumbiksen ilta sujui? Toivottavasti oli hauska ilta! Me istuttiin miehen kanssa ihan tässä kotona terassilla yli puoleen yöhön saakka, kun oli niin mahtava ilma ja lämmin! (Ja miksihän nyt sitten väsyttää..)

Pinni, tosi kurjaa, kun teidän poika ei huoli noita kiinteitä. Jostain keskustelupalstalta luin, et joku vauva oli ollut tosi ronkeli ruoalle vuoden ikään saakka, ei ollut muuta kuin pieniä lusikallisia ottanut. Maito oli hänelle pääasiallinen ravinto ja sitten noin vuoden iässä oli siirtynyt suoraan koko perheen ruokaan. Mutta toivottavasti ja tuskin teillä kuitenkaan näin menee, mutta sitkeyttä tarvitaan.:( Me pidetään peukalot ja varpaatkin pystyssä, et syöminen alkaa sujumaan!

Nyt on pakko lähteä laittautumaan, et ei ihan tarhapöllön näköisenä tarvitse lähteä.:)

Voi vitsi kun tuntuu niin kurjalta taas tää imettämisen vaikeus. Mä varmaan stressaan niin paljon tätä koko touhua ja pelkään sen loppumista että mikään ei voi onnistua. Pupulla on nyt ollut viime päivät taas sellasta tissi-lakkoa :( Mies ehdotti jo lopettamista mun mielenterveyden vuoksi mutta musta tuntuu että musta tulis vaan surullisempi jos tää loppuis... On todella surkee olo kyllä tästä koko jutusta enkä tiiä mikä jeesais... nojoo, jos lopettais stressaamisen nii se kai jeesais mutta helpommin sanottu kuin tehty:(

tää nyt oli taas tätä vuodatusta.. kenties tästä ajatus kirkastuu

Nuppu; meillä on myös ollut viime viikot yhtä takkua, päivällä neiti ei huoli ollenkaan tissiä, puree vain. Aamulla ottaa, mutta nyt ei ilmeisesti enää tule tarpeeksi maitoa.. Olen nyt täällä pähkinyt ja miettinyt, että täytyykö imetys lopettaa, koska siitä ei mitään tule, ja minulla on sen takia paha mieli. Yritin olla viime viikon, että päivällä vain imetän, en anna Nania, mitä iltaisin olen antanut. Mutta ei, ei niin ei. Kun sai tissin suuhun, piti sitä hetken aikaa suussa tekemättä mitään ja sitten alkoi puremaan (ja kovaa). Pissavaippoja ei sitten tullutkaan enää päivällä ja aloin huolestua, et neiti ei saa tarpeeksi nestettä, ja sitten jouduin "sortumaan" Naniin. Tänään en olekaan sitten aamun jälkeen imettänyt ja on tosi surullinen olo.:( Minullekin mies on sanonut, et lopettaa imetys, kun näkee, et kuinka se rassaa minua. Mutta ei se luopuminen helppoa ole. Toisaalta äsken mietin tätä asiaa "järjellä", niin mielestäni viikkoa vaille seitsemän kuukautta on suht pitkä aika. Tai sitten vain selittelen itselleni..

Tiedän tasan tarkkaan Laura ja Nuppu, mitä tarkoitatte tuolla imetys hommalla... Tiedän, miltä se tuntuu, kun vauva ei huoli rintaa. Muiden on niin helppo sanoa, että tee sitä ja tee tätä... Meillähän tuo tilanne oli siis jo vappuna... Ja sitä ennenkin oltiin jo osittaisimetyksellä. Alkuun en oikein edes ymmärtänyt, mistä oli kyse. Mutta pikku hiljaa alkoi valkenemaan ja oma jaksaminen loppumaan, kun lapsi huusi jopa 7 tuntia ja ei suostunut rinnalle sitten millään. Isä kantoi ja rauhoitteli ja uudestaan sama... Voitte uskoa, että oli suru puserossa. Tunsin olevani täysin epäonnistunut äiti. Mietin, miten korvaan, kun tyttö saa kaiken maailman taudit, kun ei saanut kauaakaan äidinmaitoa. Häpesin ostaa Nania, tuntui, että pitää selittää kassatädille, miksi niitä ostin... Hullua, mutta voin silti sanoa, että näin jälkeenkin päin ne "haavat" kirvelee vieläkin, kun miettii. Mulla oli suunnitelmissa (niinpä niin, mitään ei voi eikä kannata suunnitella...) imettää pitkään. Mutta toisaalta, meillä on mennyt näin hyvin. Pullosta syö hyvin ja kasvaa normaalisti. Neiti on 6kk ja mitään tauteja tai edes pikku flunssia ei ole ollut (koputtaa puuta...)

Me käytiin tänään pika visiitillä mun kotona, kun mies tuli töistä. Piiperöiselle oli siellä kiinalaisesta silkistä tehtynä valkoinen mekko ensi lauantain häihin:) OIi kyllä ihana. Äitini oli sen teettänyt. Ei ollut tällä kertaa alkanut tekemään itse, koska on niin paljon muuta... Virkkas se kyllä sellaisen neuleen siihen, jos on kylmä. Laitan ensi lauantain jälkeen kuvia spaceen. Piiperöinen on siis morsiusneito:)))) Sylikummitäti ja -setä menevät naimisiin:)

Oltais samalla reissulla käyty miehen mummonkin luona, mutta luuta oli ovella:( Harmi, kun niin harvoin tulee muutenkin käytyä.

Meillä on nyt muuten pari yötä nukuttu täydet yöunet ilman heräämisiä! Nukkumaan siis n. klo 18.30-19 ja ylös n. klo 6.30 (et Laura ole ainoa...) Eli n. 12h vetelee yöunia ilman syöttöjä ja heräämisiä!

Tänään käytiin heti aamulla, kun noustiin ylös niin potalla ja pissat tuli:)))) En olis uskonut tuon pottailun alkavan näin hienosti! Kolme yritystä, kaksi pissaa:))))

Tyttö nukkuu, lähen vähän keittiöhommiin ja kohta saunaan...

Rosa ja Piiperöinen

Kiitos Rosa tsemppauksesta. Minullakin on ajatus just tuo, et saa kaikenmaailman taudit, jos ei saa äidinmaitoa.. Varmasti vastustuskykyä (tai jotain??)imetys antaa, mutta en ihan usko, et se on autuaaksi tekevä juttu.. Mitä nyt on lähipiirissäkin yli vuoden imetettyjä lapsia ja muutaman kuukauden imetettyjä lapsia, niin yhtä sairaita/terveitä he ovat olleet. Eli samat flunssat ja korvatulehdukset ovat käyneet läpi. Mutta ehkä huomaatte, että olen jo rauhoittunut, edellisen tekstin aikaan oli aika lailla suru puserossa ja itkua piti pidätellä, mutta olen nyt illan miettinyt ja vatvonut tätä asiaa ja tulin siihen tulokseen, et se maailma tähän kaadu! Mutta koetetaan vielä huomenna, josko sujuis, on vielä sellainen päivä et ollaan koko päivä ihan vain kotosalla. :)

Hyvät yöt tammiksille!

kiitti tuesta ton meidän ruoka asian kaa! se on jännä juttu, et miks ei se lähde sujuun. poika ei ikään kuin tajua, et se ruoka pitäs nielasta vaan jemmaa sitä ruokaa suussa naama perus lukemilla. oon nyt piut paut välittäny siitä hissukseen eri makujen kaa, et jos tulee ihottumaa. haluis saada vaan homman toimimaan. iho on nyt ollu melko hyvänä jopa nimittäin. se alku ihottumaisuus, jonka olette nähny, on parantunu jossain määrin. tänään tuli varmaan pölystä vähän taas, mut muuten on ollu hyvällä mallilla parantuminen. niin olen siis antanu nupun mukaisesti noita erilaisia ruokia pojan eteen. oon nyt yrittäny keksiä sellasia, joita on helppo antaa siel remontti kodissa. annoin sit luumua, maissinaksua, kurkkua ja avokadoa tässä eilisen ja tän päivän aikana. suu aukeaa kyl silloin tällöin, jos ei ole lusikkaa kehissä. ja poika imee noita ruokia. avokadoa kaavin siis omalle sormelle ja annoin siitä, aukasi suun muutaman kerran. maissinaksut maistuu, mut ei oikein osaa niellä sitä mössöä tai laittaa ite noita ruokia suuhun. annoin eilen ja tänään aamulla myös lusikan, muovisen ja metallisen, leikittäväks, joita käytettiin kuitenki lähinnä vaan niinku rumpukapuloina :) vähän käytettiin suussa muovista lusikkaa, mut ei muuta ku nimeks. huomenna ajattelin antaa sit jotain uutta sosetta, kun ei toi maissi, bataatti, päärynä linja maistu lainkaan..

Heips taas!

Ilta sujui meillä mukavasti, tulipahan otettua taas..baarissa kaveri tarjos tequilan ja siinä se olikin. Sen jälkeen ei kyllä mikään enään maistunut. =))
Aamulla olin kuitenkin kahekslta ylhäällä ja heti siivoamassa...olo ei ollut huono,mutta vähän väsynyt. Tää on mulle tosi tyypillistä aina baarireissujen jälkeen. Menin kyl hetkeksi sit takas vielä nukkumaan,mutta sit lopulta oli pakko potkia mies sängystä,et saataisiin lapsetkin kotia ja ehtittäis uimaan.
Lapsilla oli mennyt mummolassa kaikki hyvin, vierastamista ei ollut. sanoikin,että nyt sitten useammin vaan mentävä ulos,mutta saa taas olla väliä mun puolesta.

Nyt mentävä tyttölle laittamaan aamupalaa ja hammaspesulle...
Palaan iltasella paremmin,jos muistan...

Tässä välissä Nupulle... Minä jouduin eilen imettämään illalla taas pitkästä aikaa silleen, että olen "ilmassa" ja poitsu makaa sängyllä suu ojossa suoraan ylöspäin... Kyllä siinä saa itsekin vähän jumppaa, yritän ottaa noi ihmeasennot vaan positiivisesti ;-) Yöllä poitsu oli taas kun enkeli, söi niin nätisti. Tsemppiä imetykseen!

Nuppu, harmi että teille on tullu (toivottavasti vain väliaikainen) hankaluus imetykseen. Tissilakko voi olla siks kun Pupulle on tulossa hampaita, tai kun harjoittelette kiinteiden syömistä, tai kun tässä iässä monille tulee tilapäinen lakko, jne. Eli syitä voi olla miljoona, mutta sä et oo tehny mitään väärin eli ei kannata stressata (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän). Muistan kun sua harmitti se kun et synnyttäny alakautta ja taisit sanoa jotain sellaista että melkein koit epäonnistunees, joten musta tuntuu että sä saatat olla liian ankara itselles. Sä oot tehny tosi hyvin kun oot imettäny Pupua tähän asti ja nyt kun vielä haluat jatkaa lyhyestä lakosta huolimatta. Oikeesti, musta oli mahtavaa kun piknikillä imetit Pupua makuulleen, koska siinä asennossa imetys onnistuu, eli pointti on että kyllä sä keksit miten imetyksen saa jatkumaan jos päätät jatkaa. Ja jos et jatka, niin sekin on ok. Mä itse oon sanonu että haluisin imettää vuoden, mutta en ota paineita jos en pysty. Mutta uskon tajuavani että sua harmittaa koska mullekin imetyksen (tilapäinen?) loppuminen ois shokki, mutta halusin sanoa että toivon ettet stressaa. Varmaan parin päivän päästä tilanne muuttuu ja sit kirjoitat että imetys taas onnistuu :) Tsemppiä!

Pinni, oon samaa mieltä ettei kosmeettisella haitalla oo mitään väliä koska on ihanaa että sai terveen vauvan, mutta tarkoitin että pelästyitkö sen takia jos jalassa ois jotain rakenteellista "vikaa", koska muistaakseni sanoit että meette jonnekin tutkimuksiin varmuuden vuoksi. Joka tapauksessa oon nyt rauhoittunu ja odotan fysioterapiaa uteliaana, koska on oikeestaan ihan hauska nähdä mitä siellä tapahtuu.

Rosa, kiva että teillä alkoi pottailu niin hyvin. Mäkin innostun (yhä edelleen) joka kerta kun tyttö käy potalla joten se on tytön mielestä tosi hauskaa :)

En tiennykään tota sanontaa pahoinvoinnista ja vauvan tukasta. Meilläkin se piti paikkansa, koska oksensin kymmenisen kertaa päivässä raskauden puoleenväliin asti ja tytöllä oli paljon hiuksia.

Olin pitkästä aikaa viikonloppuna shoppailemassa. Ostin muutaman paidan ja sit tytölle kirjoja. Ollaan jo kateltu kuvia ahkerasti ja tyttö on innoissaan.

Hyvää viikkoa kaikille!

Hienosti Rosa mennyt nuo teidän pottakokeilut :) Mitä olet tehnyt, kun olet laittanut piiperöisen potalle? Olet varmaankin tukenut häntä siinä vai pysyykö itsekseen istuma-asennossa? Entäpä oletko jutellut jotakin vain ihan hissukseen siinä istuilleet? Me kokeiltiin kans la ja su päikkäreiden jälkeen istua vähän aikaa. Nyt poitsu istui ihan mielellään, mutta eka kerralla tuli vain muutamat pieraisut ;-)) ja toka kerralla ei mitään... Jatketaan tälleen kerran päivässä, että tulis ainakin rutiiniksi se potalla istuminen.

Meillä oli muuten la-su välisenä yönä hieman rankka episodi, kun poitsu heräsi klo 01:30 ja itki yli puoli tuntia putkeen. Heräsi semmoseen todella huutavaan itkuun, eikä rauhoittunut sylissä eikä halunnut tissiä. Sitten puolen tunnin jälkeen näytti olevan aika väsynyt ja alkoi hieman laantumaan itku ja vähitellen loppuikin ja vein sitten omaan sänkyyn ja sitten nukahti sinne ja nukkui sen jälkeen 3h ennen kuin heräsi syömään. Olisikohan voinut olla pahaa unta? Voikohan tämän ikäiset nähdä ihan oikeesti unia? Kahtena edellisenäkin yönä oli herännyt itkuun, mutta tuo la-su oli ihan pahin. Viime yönä ei onneksi ollut itkua, vaikka sitä jo pelättiin.

Tähti ja poitsu lähestyy 7kk

Kiitos älyttömästi tsempityksistä Laura, Tähti, Rosa, Lumi!
Eilen päiväsaikaan ei maistunut millään tai siis olis ilmeisesti maistunut mutta sitten kun ei maitoa alkanut välittömästi tulemaan niin alkoi itku ja lopuksi ei enää tissiä ottanut. Kamalaa katsoa itkevää vauvaa joka itkun alta katsoo anovasti silmiin että anna nyt sitä maitoa ja mitään ei tule kun toinen ei malta imeä. Sitten käytiin mummolassa kylässä ja pupu oli siinä välissä ollut jo 5 tuntia maidotta kun jostain syystä kokeilin rintakumia (tsiisus, taas se on täällä) ja sen kanssa pupu jaksoi lupsutella kunnes maitoa alkoi tulemaan ja sitten kumi pois ja mölöä massuun. Sama temppu onnistui illalla. Eli ilmeisesti se rintakumi olis nyt taas päivän pelastaja..

Yöllä imetys sujuu toistaiseksi ja nyt tuntuis että useammin on alkanut öisin syömään noiden kiinteiden alkamisen jälkeen. Että meillä toi yösyömisasia ei todellakaan ole helpottunut kiinteiden aloittamisen jälkeen. Mites muilla? Onko Lumi huomannut mitään vai onko teillä muutenkaan syöty usein öisin?

Laura, toivottavasti teillä pyyhkii paremmin. Sama täällä, mäkin oon jo pikkasen rauhoittunut :) Toissa päivänen ja eilinen oli aivan kamalat, olis mieli tehnyt rikkoa pari lautasta kun surettaa niin paljon. Mua ei niinkään tuo taudeilta vastustuskyky mietitytä vaan jotenkin oon asettanut itselleni niin tarkan rajan että vuosi imetetään ettei korviketta tartte antaa. Aivan typerää kyllä koska ei se korvike mitään pahaa ole..

Lumi,on niin vaikeaa olla stressaamatta. Kunpa vois vaan luottaa että maito riittää ja pupu syö kun sille sopii mutta jotenkin tässä on ollut niin paljon kaikenlaista rintaraivoa ja kumista vieroittamista että mä saan sätkyn saman tien kun pupu alkaa lakkoilla tissillä. Sitten musta tuntuu että mun tavoite 1 vuosi imetystä on niin tärkeää mulle kun oon "epäonnistunut" synnytyksessä niin haluisin "onnistua" imetyksessä. Tää on niin typerää ajattelua, tiedän mutten voi sille mitään =(

Tähti, siis mä oon kokeillut samaa =) mutta toistaiseksi pupu ei ole tajunut ottaa rintaa muuten kun vaan nuoleskelee nänniä... Mutta täytyy sanoa että kyllä se punnerrustreenistä käy!!!

Nintsu, muistelen sun sanoneen että kiinteät vaikutti teillä pulautteluun ja niin on meilläkin käynyt. Siis aivan mahtavaa! Nykyään ei melkein puklurättiä tartte lainkaan tosin niillä nyt pyyhkitään suuta soseelta ;)

Pinni, kyllä se poju saa imemälläkin jotain massuunsa. Mun mielestä se on jo hyvin jos maissinaksu menee suuhun vaikkei kaikki mössö meniskään alas asti. Jos ei meinaa suu aueta lusikalle ehkä niistä lusikkasoseista vois pitää parin päivän tauon ja tarjota vaikka vaan niitä naksuja jotka uppoaa tai muita mitä teillä meni suuhun. Jos teillä mölöä uppoo entiseen malliin niin en olisi kovin huolissani siitä paljonkon massuun menee kiinteitä kun olette vasta muutaman viikon tarjonnut ruokaa pojulle. Se on filosofin mietiskelyajalle aika nopee toimintaa ;) Toivottavasti alkaa sujumaan ja varmasti alkaakin aikanaan!

Mä kävin eilen pitkästä aikaa kuntosalilla! Oli pikkasen rentouttavaa kun sai ajatukset muualle...

Nyt mukavaa viikon alkua kaikille!!!

Tähdelle vielä tuosta unijutusta... Meillä pupu on nyt viimeisen kuukauden aina välillä herännyt kiljuvaan itkuun ja tosiaan itku on mennyt ohi itsestään ja en tiedä onko pupu siihen aina edes herännyt että taitaa se tosiaan jotain painajaista olla...

Hyvä, että imetysasioiden kanssa painiskelevilla on jo vähän edes parempi mieli... Mulla tuli Nuppu melkein tippa linssiin, kun luin tuota sun juttua, että olisit muka "epäonnistunut" synnytyksessä ja nyt haluat "onnistua" imetyksessä. Niin, ollaan me naiset kummallisia! Miehet ei varmaan ajattelisi näin, tai siis eivät ajattelekaan. Kaikilla (lähes) kun vaan taitaa olla mielessä päällimmäisenä se, että haluaa kokea alatiesynnytyksen. Musta silti tuntuu pahalta, että ajattelet, että epäonnistuit synnytksessä, ET TODELLAKAAN EPÄONNISTUNUT!!! Vaikka niin se on kyllä edelleen, että myös minä koen, että epäonnistuin imetyksessä! Just nyt, kun täällä on taas ollut imetysongelmista puhetta, niin oon miettinyt sitä meidän imetystaivalta ja miksi niin piti käydä... Ja sitä, mitä teen mahdollisen pikkukakkosen kohdalla toisin... Helppoa se on sanoa, yhdellä tutullani on marraskuussa syntynyt poika. Esikoinen on 5v. Esikoisen kanssa imetys oli yhtä takkuamista ja nyt tämä tuttu PÄÄTTI ja TIESI mitä tehdä, että toisen kanssa onnistutaan, mutta eipä vain onnistunut. Vauvat (ja me äidit) ollaan vaan kai niin monimutkaisia pakkauksia ja koskaan ei voi tietää miten käy ja jos jotain oon oppinut (en silti tiiä oonko???), niin tässä äitiydessä ei kannattais suunnitella ennalta mitään. Ei synnytystä, ei imetystä...

Odottelen tässä miestä töistä kotiin. Syödään ja lähdetään käymään neljän jälkeen mun kummien luona kylässä. Kummisedältäni leikattiin selkä jo toukokuun lopussa. En päässyt, enkä halunnut ottaa vauvaa mukaan sairaalaan, niin soitin hälle ja sanoin, että käymme sitten kotona... On vähän vierähtänyt aikaa... Mulla on tosi ihanat ja läheiset välit näihin kummeihini. Aina oon myös kokenut olevani heille jotenkin tärkeä. Musta on tosi ihana, että he pitävät minua kummilapsenaan kirjaimellisesti. Käyvät kylässä, soittelevat... Miehen kanssa on asiasta joskus puhuttukin ja hänellä on käynyt vähän toisella tavalla kummiensa kanssa...

Maisteltiin tänään lihasosetta! Tein soseen itse naudan lihasta, perunasta(!) ja porkkanasta. Sanotaanko, että meni aika hienosti noin niinkö eka maistelukerraksi. Vähän kyllä piti huijata, mutta eikö se oo sallittua? Laitoin vähän mauksi lusikan kärkeen hedelmäsosetta, kun ei alkuun meinannut muuten upota millään. Siitä sitten lähti menemään vähän paremmin...

Jumbis, mukava, että teillä ilta meni mukavasti! Harmi vaan, kun heti aamusta piti tarttua kotihommiin, sellaista se vaan on... plääh...

Tähti: Me mennään nykyään siis heti aamusta pottapissalle. Siinä on ehkä tärkeintä se, että sinne pitäis päästä mahdollisimman pian, että pissa ei ehdi tulla vaippaan. Vaippa veks ja tyttö nököttämään potalle. Ostin Baby Björnin potan, jossa on selkänojaa, niin aika mukavasti siinä pysyy. Toisesta kainalosta pidän vähän kiinni ja olen itsekin siellä lattialla, tytön tasolla. Ollaan myös jotain lelua potalla katsottu (paitsi ei tänä aamuna). Niin ja hanan laitan lorisemaan ja siinä samalla juttelen tytölle ja välillä "sihisen" niinkö pissa:)))) Tosi näppärsti saatiin tänäänkin "tulosta" aikaan! Todella hienoa! Pissan jälkeen kehun kovasti ja näytän sitä pottaa ja pissaa, että tosi hienosti tehty. Nyt teemme niin, että kerran päivässä käymme potalla. se on mielestäni vielä meille ihan hyvä, kun kuitenkin vasta perjantaina aloitimme. Pikku hiljaa sitten kokeillaan päikkäreiden jälkeen, syönnin jälkeen, leikkien jälkeen... Tsemppiä kokeiluun!

Nyt meen lukeen kirjaa. Yksi hyvä teos kesken. Kertoo vauvaperheestä ja raksa-ajasta! Nainen koittaa siinä samalla vielä vääntää gradua... Heh heh... Lukiessani kaksplussaa löysin ton kirjavinkin ja oli pakko lainata. Kertoo vähän niinkö meidänkin tilanteesta, sillä erotuksella, että ONNEKSI mulla ei ole mitään gradun tekoa! Enkä muuten oo lukenutkaan aikoihin muuta kuin noita vauva-lehtiä aina välillä. Vissin loppuraskaudessa tuli jotain luettua, kun ei oikein muuhunkaan pystynyt. Mites muut? Luetteko paljon kirjoja ja minkälaisia?

Rosa

Ja linjoilla jälleen. Tultiin jo eilen illalla, tänään en ole viitsinyt konetta edes avata koko päivänä kun on ollut niin ihana ilma. Luin ulkona kaikki viime viikon postit ja poimin punaviinimarjat pensaista, siinähän sitä hurahtikin monta tuntia. Nyt meni pilveen, joten voi hyvällä syyllä olla hetken sisällä:)

Reissu meni kivasti. Outoa olla jälleen kotona kahdestaan pojan kanssa, vähän tylsääkin kun ei ole yhtään seuraa. Mieskin töissä.

Kiva muuten Rosa kun laitoit ne Piiperöisen puolivuotiskuvat nettiin, siinä oli niin herkullisen näköinen mansikkakakku että varastin sulta idean ja tein pari samanlaista siskoni rippijuhliin:) Oli hyvää! Tein myös voileipäkakkua. Oltiin siis eilen siskoni rippijuhlissa, otettiin poikakin mukaan kirkkoon. Viihtyi siellä jopa tunnin, sitten alkoi vähän kitisemään joten lähdettiin ulos. Ihan hyvä niin, alkoi jo itseäkin pitkästyttää se kirkossa olo joten sai hyvän syyn lähteä pihalle.

Jaa täällä on aloitettu jo pottaharjoittelut. Meillä on valmiina samanmoinen Baby Björnin potta kun Rosallakin (semmonen selkänojallinen) mutta en ole sitä vielä testannut. Meillä poika istuu vielä tosi huonosti (ei olla vielä pidetty edes syöttötuolissa) joten ihan vielä ei ole pottailun aika. Meillä muuten poika on kans alkanu ottaa konttausasentoa niin kun Jumbiksen poika. Vielä ei pääse eteenpäin, mutta harjoittelee uutta taitoaan ihan jatkuvasti. Kivannäköistä:) Poika keksi uuden asennon viime viikolla ja nyt pitää jatkuvasti testailla sitä.

Muuten Nuppu, meillä oli kans vähän hankaluuksia imetyksen kanssa sillon kun alotettiin kiinteät. Aattelin jo, että lopahtaakohan koko imetys mutta onneksi ongelmat oli vaan väliaikaisia ja nyt taas homma sujuu. Pojalle ei siis oikeen päiväsaikaan tissi oikeen kelvannut. Mahtoi olla liian täynnä sitten muuta ruokaa. Toivottavasti teilläkin ongelmat on vaan väliaikaisia ja pian taas homma rulaisi:) Ellei, niin olen samaa mieltä kuin muutkin eli älä siitä paineita ota! Niin ja Pinnille muuten kans tsemppauksia sen syömisen kans! Kyllä se siitä vielä lähtee sujumaan.

Mä taidan lähteä taas ulkoilemaan. Kirjottelen myöhemmin lisää. Voisin vaikka ottaa jonkun pokkarin mukaan, täytyy nyt hetki nauttia tästä rauhasta kun poikakin vielä nukkuu. Mä en muuten Rosa yleensä lue paljon kirjoja, mutta kesäaikana on kyllä kiva lukea.. jos on aikaa.. pojan syntymän jälkeen en ole lukenut yhtään mitään. Nyt voisin kaivaa jonkun Vares-pokkarin kaapista ja mennä ulos:)

Palailemisiin.

Hei kaikille! Älkää todellakaan pitäkö itseänne huonoina äiteinä yms, jos välillä on ongelmia imetyksen, kiinteitten yms kanssa. Kyllä se huono äiti nimike tulee ihan muusta. Tein itselleni selväksi jo odotusaikana, että vaikka imetys ei onnistuisikaan tai pitäisi tehdä sektio alatiesynnytyksen sijaan, en ota noista stressiä. Älkää tekään siis! Kaikkien meidän vauvat kasvavat hienosti vaikka monenlaisilla ruokintatavoilla mennään!

Rosa ja Simba, meillä on myös tuo samainen BB:n tuolipotta limenvihreänä. Ei olla kyllä vielä aloitettu pottailua.

Luin viimeksi kirjan nimeltään "Tuhat loistavaa aurinkoa". Oli superhyvä ja suosittelen kaikille. Sama kirjoittaja on kirjoittanut romaanin "Leijapoika", josta on tulossa pian leffa teattereihin. Siispä sitä katsomaan. Täällä Oulussakin on elokuulla Baby Bio ja elokuvana Mamma Mia. Kiinnostaisi myös se.

Nyt hellan ääreen...

Catriina ja Amelie 7 kk ja 5 päivää

Meillä tänään taas kaikkea tohinaa...oltu ulkona ja herkuteltu vieraiden kanssa. ;)
Mua vaan nyt vaivaa jokin,kun ei ole pitkään aikaan kunnolla maistunut makea/suolainen...hyvä niin!
Nyt väsyttää aivan tuhona,ehkä se eilinen kostautuu...hitto kun osaisinkin nukkua johonkin 12 asti ainakin kun lapset hoidossa,mutta aina valmiina aamusta tekemään kotitöitä.

KOittakaahan jaksella kaikki,palataan huomenna taas asioihin...

ÖITÄ!

Ihania uusia kuvia spacessa! Simban uintikuvat oli hauskat, etenkin se sun pojan yks ilme :) Ja Rosan mansikkakakku on hienon näköinen, samoin Piiperöisen ilme on tosi söpö. Mä laitoin muutaman mustavalkoisen kuvan, mutten tiedä ootteko vielä ehtiny katsoa niitä.

Nupulle vielä, oon samaa mieltä Catriinan kanssa siitä, että "huono äiti" joka ois "epäonnistunut" tulee ihan muusta kuin siitä imettääkö vuoden tai synnyttääkö alakautta. Huonot äidit ei varmaan edes mieti ovatko he huonoja äitejä, tai se ei tule mieleen jos on joka päivä kaatokännissä, tai jos on agressiivinen ja lyö lapsiaan, tai jos muuten vaan huutaa koko ajan tai on poissaoleva. Eli toistan vielä ettet missään nimessä oo epäonnistunu äitinä etkä synnytyksessä. Hyvä me kaikki hyvät tammisäidit! :)

Rosa sanoi hyvin ettei kannata suunnitella paljon mitään äitiyteen liittyvää. Mullahan kävi niin että raskaana ollessani vannoin työnantajalle (ja päätin itselleni) että menen heti synnytyksen jälkeen töihin, niin kun meninkin, mutta nyt olen muuttanut mieleni aivan täysin ja olenkin kotiäitinä siihen asti kun tyttö menee esikouluun. Teen kyllä projekteja kotoa käsin, mutta työskentelen ihan mielettömän paljon vähemmän kuin kuvittelin. Mun pomo sanoi tietysti heti että "mitä minä sanoin" mutta mua ei sen mielipiteet haittaa. Eli on täysin ok että muuttaa sunnitelmaansa, välillä se on jopa ihan fiksua tilanteesta rippuen. (Esim. jos huomaan olleeni väärässä jossain asiassa, muutan kantaani.)

Synnytyksessä kolmen tunnin ponnistusvaiheen jälkeen olin niin iloinen terveestä vauvasta, että päätin ettei haittaa vaikken pystyisi imettämään. Se oli todella helpottava tunne, kun en enää luonut itselleni paineita asiasta. Yleensäkin olen huomannut, ettei kannata aiheuttaa itselleen paineita, koska ympäristö, elämäntilanne, muut ihmiset, jne. aiheuttavat niitä ihan tarpeeksi muutenkin...

Tähti, mun tyttö on kans heränny välillä itkuun, mutta sitä kestää vaan muutama sekunti jonka jälkeen nukahtaa taas. Epäilin että ois pahaa unta, mutta sun pojalla se vois myös olla uuteen juttuun tottumista, kun sun poika on nyt sun miehen kans kotona, koska mustakin tuntuu että (alussa ennen) ne yöt kun olen ollut päivällä työmatkalla saataa aiheuttaa tytön itkun yöllä. Joka tapauksessa uskon että toi menee ohi. Vähän sama varmaan kuin aikuisillakin, että jos on jotain uutta/jännää tapahtunut päivällä niin se saattaa tulla uniin.

Kirjoista, mä tykkään lukea melkein mistä aiheesta vaan jos on hyvä kirja, mutta nykyään luen (lähinnä työn puolesta) bisneskirjoja ja organisaatiopsykologiaan liittyviä kirjoja. Jos ehdin, luen sijoitukseen tai sisustussuunnitteluun liittyviä kirjoja (tosi eri aiheet, tiedän!) tai vauvakirjoja, koska noi aiheet kiinnostaa tällä hetkellä. Luen yleensä yhden kirjan viikossa, mutta luen suht nopeasti.

Yöimetyksestä, musta tuntuu että tässäkin asiassa pätee sama kuin raskaudessa että jokainen vauva ja tilanne on erilainen. (siis kun toisille tulee pahoinvointia ja toisille ei, jne.) Meillä syödään nykyään pari kertaa yössä mutta mua se ei haittaa ollenkaan. Kiinteiden syöminen ei oo vaikuttanu siihen mitenkään, varmaan siks koska meillä syödään sosetta vaan kerran päivässä. Ens viikolla varmaan aloitan 2 kertaa. Annoitteko muuten alussa aina samana päivänä sitä samaa sosetta 2 kertaa päivässä? Vai pitääkö antaa eri?

Kauheasti olisi taas luettavaa,mutta nopeasti tässä selailin nämä läpi ja koitan kommentoida joihinkin.

Toi "huono äiti" juttu tulee ihan muualta kuin,että imetys ja synnytys ei oliskaan onnistuneet niin kuin piti. Itselläni tuo ajatus kumpuaa jos oon tosi tosi väsynyt. Silloin tuntuu ettei vaan yksinkertaisesti jaksaisi tehdä lasten kanssa mitään ja tulee sanottua pahastikkin...mutta meistä yksikään ei ole tuota!!

Lauantaina jutellessa vieraiden kanssa just synnytyksistä jne..olin yllättynyt kun mies sanoi pojalta hävinneen sydänäänet. Eihän mulle tollasia edes oltu kerrottu. En muutenkaan synnytyksestä paljoa muista,paisti sen sairaalloisen kivun...ja kun poika jäi jumiin. Tosiaan, tuossa jumissa ollessa oli se anturi irronnut ja olivat laskeneet aikaa,eivät tienneet mikäpojan tilanne on...noh,lopultahan se kätilö joutui repäisemään pojan ulos. Mies oli eka luullut,että nyt se siinä kuolleena makaa,että niskat olisi mennyt..mutta pientä ininää ja suoraan happea...Kyllä sitä osaa olla onnellinen pojasta,sillä monella muulla ei synnytys menekkään niin kuin on toivonut...ja lapsi ei välttämättä elossa olekkaan.

Itse luen kaikki tositapahtumiin perustuvia juttuja. Anna-Leena Härkösen tuotanto on yks lemppareista...Torey Hayden(onko se nyt noin?), Suomen sota-aiheiset jne...Stephen Kingin mustatorni sarja on parhaimpia kanssa. Eli aikalailla laidasta laitaan luen...Joskus repäisin yläasteella ja aloin lukemaan Suomen lakia. =)

Meillä popsitaan 5ateriaa ja nyt menee lounaalla isopurkki ruokaa. Välissä maitoa aina kun ottaa...vettä ruokajuomana saa. On ihana syöttää kun suu aukeaa aina lusikan nähdessä...maissinaksuja saa välipalan jälkeen ja niitäkin menisi monta,mutta enintään annan vain kaksi.

Lumi: Mä annoin alussa kun meni se 1atreia vaan yhtä ruoka-ainetta. Kun aloin antaa 2 annoin toisella ruualla toista. Meillähän alkoi sitten nopeasti se,että annoin suoraan isoja satseja ja erimakuja...kun mistään ei enään tullut mitään.

Yöt meillä menee heräillen,mutta nyt on kaksi yötä nukkunut ihan hyvin, heräillyt jotain mölisemään mutta nopeasti siitä nukahtanutkin sitten. Mulle tuli noista itkuista mieleen kyllä hampaatkin...niiden tulo saattaa kans aiheuttaa outoja yöitkuja. Lapsille kyllä tulee kaikenlaisia öisiä juttuja..kauhukohtauksia jne..noita meil on ollutkin tytön kohdalla. Alkuunsa niitä vähän itsekkin pelästyi,mutta nyt jo tottunut.

Nyt täytyy mennä taas..lähdettävä ulkoilemaan.

Jumbis

Terve!!

Me ollaan kotiuduttu (viime perjantaina jo, mutta viikonloppukin meni hurahtaen), reissu meni tosi hyvin!! Oltiin ihan landella, poika näki kilejä, kissoja, pupun ja lehmiä (ja 10 h vanhan vasikan, oli aivan älyttömän söpö!!). Nukahti joka ilta tosi aikasin ja nukkui sikeästi, ja mä sain viettää aikaa kaverin kanssa (vähän tuli tissuteltua joka ilta, ja poltettua tupakkaa.. aiai). Takas tullessa oli kyllä ihan järkyttävää junassa kun oli paahtavan kuuma (vaikka tultiin IC:llä) ja poika kränttyili eikä suostunut nukkumaan. No, kotiin päästiin elossa! =)

Hyvä että Jumbiksella meni lauantai hyvin, mulla tosiaan lähestyy ne kaverin synttärit! Ihanaa päästä vähän "tuulettumaan", ollaan oltu niin symbioosissa taas ton pojan kanssa että rupeaa vähän olemaan pinna kireällä.

Mä luen paljon (aina kun kerkeen) ja vähän kaikenlaista. Luin just Tuija Lehtisen pokkarin ja alotin Harry Potterit alusta (oon lukenut ne englanniksi, mutta hommannut kirjat myös suomeksi, on nyt ihan uus elämys lukea eri kielellä!), kesken mulla on Steve Martinin (se näyttelijä) Tavaratalon tyttö ja joku Haydenin (jep Jumbis, sama Torey Hayden, mä tykkään kanssa ihan älyttömästi) ensimmäisiä kirjoja. Mä oon aina ollut tämmönen lukija, alotan vähän kaikkea ja sit yhteen jään kiinni. Pokkari kulkee kyllä aina laukussa, työmatkoilla oli tapana aina lukea.

Lumi, me alotettiin kiinteiden maistelu kerran päivässä. Sit kun otettiin toka kerta käyttöön, maisteltiin ekalla kerralla vihannesta ja tokalla hedelmää. Meillä tosin oli helppoa toi maistelu kun poika tykkäs kaikesta (ja tykkää edelleen), ja uskalsin sen takia ottaa eri jutut samaan aikaan käyttöön. Ne taitaa suositella että viikon verran maisteltais vaan sitä yhtä, mutta mä oon jälleen kerran "tee niin kuin susta tuntuu parhaalta" fiiliksillä. Niin ja Pinnille ja pojalle paljon tsemppiä maisteluun!! Kattooko Pinni poika koskaan teitä kun te syötte? Meillä tuntui jotenkin sekin vaikuttavan, kun pieni mies seurasi tarkkaan meidän ruokailuja. Rupes hänelläkin käsi käymään suuta kohti ja suu aukeamaan.

Meilläkin pitäis pikkuhiljaa ruveta vähentämään imetystä, kun meen töihin lokakuuksi. Meinaan tehdä sitä pitkää päivää (13,5 h) jotta saan enemmän vapaata. oika juo onneks hyvin tuttipullosta, vettä ollaan tarjottu nyt helteillä.

Paljon jäi kommentoimatta mutta yks kaveri mun sylissä haisee jonkinverran shaiballe..

Nintsu + pieni mies huomenna 7kk

Kiva Nintsu että teillä oli onnistunu reissu! Mekin oltiin siis ihan maalla (meidän porukoilla on maitotila) ja sielläkin syntyi vasikka:) Onpas meillä ollu samanlainen reissu:) Mun mies tuli autolla sinne mun siskon rippijuhliin, joten päästiin autolla myös takasin kotiin joten meidän ei tarvinnut mennä kuin yksi junamatka.

Mun alkoi jotenkin tehdä kauheesti mieli kaljaa kun mies just laittoi Mesessä, että menee töitten jälkeen terassille. Laitoinpa sitten itekki oluen pakkaseen.. Kun tuo poika sammahtaa päikkäreille niin taidan itsekin mennä takapihalle olueni kanssa, sehän on melkeen sama kuin istuis itekki terassilla:) :)

Lumi, me maisteltiin varmaan ekan viikon ajan sosetta vaan kerran pari päivässä, sen jälkeen siirryttiin kolmeen tai neljään ateriaan päivässä. Määrät vaihtelee edelleen melkoisesti, joskus ei mene kun muutama lusikka kerralla ja joskus koko purkki. Meilläkin on seuraava neuvola vasta 8 kk iässä, joten saa nähdä miten pojan paino on kehittynyt. No ihan tyytyväiseltä tuo poika vaikuttaa.. se on pääasia. Muistaakseni annoin alussa toisella aterialla kasvissosetta ja toisella aterialla hedelmäsosetta. Mutta ihan hyvin voi varmasti tarjota samaakin ruokaa molemmilla kerroilla. Eipä näillä asioilla taida olla niin väliä, Nintsu totesikin hyvin että tee kuten itsestä parhaimmalta tuntuu.

Testasin muuten taas tänään syöttötuolia, mutta pojan istuminen on kyllä sen verran haparaa että en taida vieläkään alkaa istuttaa siinä kunnolla.

Mä oon kans Jumbis ihastunu Anna-Leena Härkösen tuotantoon. Tänäänhän on muuten ilmestyny häneltä uus kirja. En varmaan osta, mutta sitten kun kirjastosta vapautuu niin täytyy heti lukea. Mä jotenkin tykkään sen kirjotustyylistä, se on niin hauska. Leena Lehtolaisesta tykkään kans ja tosiaan niistä Reijo Mäen Vareksista, ne on jotenkin aina niin viihdyttäviä.

Mulla taas tulee huono äiti-fiiliksiä välillä kun luen teidän juttuja. Lähinnä siitä, että en koe olevani huono äiti vaikka välillä ehkä aihetta ois.. Imetykseen olin valmistautunu odotusaikana siten, että se ei kuitenkaan onnistu. Joten kun imetys onnistui niin se oli vaan positiivinen yllätys. Ja oonkin nauttinu imetyksestä tosi paljon, se on kivaa läheisyyttä itselle ja vauvalle ja helppo tapa rauhoittaa lapsi. En kuitenkaan usko, että olisin tuntenut itseäni yhtään huonommaksi äidiksi vaikka imetys ei olisikaan onnistunut. Rosa tosiaan sanoi hyvin, että ei näitä asioita kannata suunnitella etukäteen, mikään ei kuitenkaan mene niin kuin on suunnitellut.

Lumi, meilläkin syödään edelleen pari kertaa yössä eikä se haittaa. Kiinteitten myötä pätkät on kyllä pidentyny (viime yönä pisin pätkä taisi olla 5 tuntia kun ennen kiinteitä 3 oli maksimi) joten muutosta on kyllä tapahtunut positiiviseen suuntaan. Luulen, ettei noista yösyötöistä ihan vielä kuitenkaan päästä mutta kuten sanoin - ei haittaa. Poika syö nopeasti, viidessä minuutissa ja jatkaa sitten uniaan joten en koe niitä ongelmana itsellenikään.

No nyt nukuttaa poikaa ja sitten pahuuksia tekee takapihalle. Moro.

Täytyy pikaisesti vain kertoa, että meillä oli aika hieno päivä pottaharjoittelun suhteen. Tehtiin pisut ja kakat pottaan!! Olin aivan äimänä tuosta ja tosi tyytyväinen :) Sitten kun tultiin iltalenkiltä takaisin, poitsu teki toiset kakat pottaan!! Kummallakin kerralla huomasin vain, että alkoi tekemään kakkaa ja ei kun vaan heti potalle. Toisella kerralla poitsu oikein punnersi siinä potalla, kun oli vähän kovaa kakkaa.

Oon tosi tyytyväinen tuosta, mutta hitsi kun nyt huomasin, että pottaa on ärsyttävä pestä :( Ehkä siihenkin tottuu sitten ajan myötä. Nyt ei ole tarvinnut edes pestä kakkapyllyjä, kun oon käyttänyt kosteuspyyhkeitä koko ajan ja nyt tää potan pesu. Mies keksi sitten että laittaa vähän vessapaperia pohjalle, niin kakat irtoaa helpommin ;-) Ja katsotaan nyt miten tää alkaa menemään, voihan sitä ostaa sellasen supistajan wc-pönttöön ja sitten koko hommat menee suoraan pönttöön.

Ohhoh, tulipa paljon tuota "kakkajuttua" ;-))) Öitä!

Ps. En ehtinyt lukemaan muita juttuja nyt, kun menen antamaan iltapuuron poitsulle. Myöhemmin tällä viikolla sitten :)

mä oon nykysin niin surkee kirjottelija, ku oon niin poikki remonttipäivien jäljiltä, etten jaksa kommentoida mitään. pahoittelen. vastaan vaan nintsulle, et kyllä on poika tuijottanu meidän syömistä vaikka kuinka monta kuukautta, mut sit ku ite pitäs syödä, se ei kiinnosta. on availlu suutansa vain, jos ollaan juotu smoothieta tai syöty pehmistä.. se siis kelpais :) innoissaan poika ottaa sille annettavan ruokapalan käteen, mut siihen se sit jääkin-hakattavaks. pidetään nyt taukoa. annan vain käteen annettavaa ruokaa. eli hedelmiä ja maissinaksuja. tänään ei kelvannu mikään, ei edes naksut. vähän vesimelonia imeskeli (siis ihan rinnan imemisotteella), mut ei siis pure ikenillään koskaan mitään.

ja lumille, et olen ottanu rauhallisesti sen jalan kans. en siis ole koskaan päästäny itteeni sellaseen tilaan, jossa ajattelisin jotain "kauheuksia". olen ollu siis tosi rauhallinen vaan. en tiiä osaanko selittää.. heh. vähän sillon, ku kielen alla oli pojalla sellanen pussukka, ja lääkärit puhu ihme termeillä, joista en ymmärtäny...mietin hetken, et ou noou toivottavasti ei ole mitään kasvainta tai jotain. mut en siis halua edes ajatella tollasia kauheuksia, joten vedin itteni vaan ihan rauhalliseks. en tiiä, selitän kai ihan sekavia, mut niin.. mennään uudestaan jalan kaa tutkimukseen elokuussa, sitä siis vaan katotaan taas päällisin puolin uudestaan ja otetaan varmaan valokuva, et onko muutosta. en ole ollu siitä paniikissa, koska poika on tyytyväinen ja reipas eikä lääkärit ole olleet siitä moksiskaan. joten eipä se mitään kamalaa voi olla.

Voihan hitsin vitsit! Poika aloitti eilen taas korvan haromisen ja kauheen huudon. Nyt kohta alan soittelemaan aikaa lääkärille..jos ei onnistu menen yksityiselle. Pakko se korva on käydä näyttämässä..rauhoittui vasta kun sai lääkettä ja yönkin nukkui tosi levottomasti...

Pitäisi tänään lähteä naapurin ja hänen pojan kanssaan vielä eväsretkelle,mutta eka hoidetaan poika ja katsotaan mikä tuomio tulee...toivon,että olisi vain hampaista johtuvaa. Eilen kun suuhun katsoi ei kyllä yhtään hammasta läpi ole tulossa.

Nyt alkaa soittelu...

Yhteistyössä