TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Pikaiseen kirjoittelen kuulumisia minäkin.. :wave:

Univaikeuksia kuulostaa kaikilla olevan... meillä niiltä on ainakin vielä säästytty... *koputtaa heti puuta*.. Topiaksella on ainut ongelma tuo yöunille nukahtaminen. Eli edelleenkää ei ala itekseen omaan sänkyyn yöunille. Oon sitten useimmiten nukuttanu hyssyttämällä turvakaukaloon tai ottanu viereen, ku oon itekki alakanu nukkuu, ja nukuttanu siihen. Meiän keskessä se hyörii ja pyörii joka suuntaan, kunnes löytää oikean asennon ja nukahtaa.. Mut yöt tosiaan nukkuu kyllä hyvin. Yhesti herää vielä yössä syömään, useimmiten tuossa kuuden aikoihin, ja juo pullollisen maitoa ja jatkaa unia! Täytyy kyllä olla onnellinen että saa itekki nukuttua niin hyvin!! :)

Topiaksella on ollu tuota flunssaa, lähinnä nuhaa ja yskää, jo kohta kuukauden verran.. :/ Tänään ku laitoin päikkäreille, ni tuntui poika vähän tavallista lämpöisemmältä ja ku mittasin lämmön, ni oli vähän koholla.. annoin heti nestemmäistä panadolia, toivottavasti ei nouse kuume!! :/ En tiiä johtuuko sitten tuo pitkäkestoinen kuume noista hampaitten tulosta, ku ainaki 3 uutta hammasta näkkyy puhkievan yhtä aikaa... kohta siis 8 hamppia pojulla.. :) Pitäs kyllä käyä korvatki tarkistuttaan, ettei vaan ois siellä tulehusta mikä pittää flunssaa sitte yllä...

Tännään kyllä tosi harmaa päivä.. lumet sulanu ja vettä tulee&tulee.. ankeaa.. :/ Laitoin kyllä jo parit jouluvalot sisälle tuomaan tunnelmaa.. :)

Ainiin, pakko muuten vielä mainita, että mulla on tännään synttärit.. tasan 20-wee tuli täyteen... :D Jännityksellä ootan mitäs se mies tuo lahjaksi töistä tullessaan.. :whistle: :D

Voimia kaikille univeloista, sairauksista yms. kärsiville!!! :hug: :hug: Tänne saa onneksi purkaa omaa väsymystä/pahaa oloaan...

Annilia + Topias 10kk
 
moro,

ihan pikaisesti tuosta unikoulusta niin pidin noin kuukausi sitten meidän tytölle kun hermot meni heräilyihin. Aloitin yksi päivä kun oli päiväunien aika eli ensin ruokaa ja imetys päälle ja sitten sänkyyn viereen ja pidin lähellä ja silittelin vaan. Kyllähän siinä huusi mutta olin koko ajan vieressä. Näin jatkoin kaikki unet kunnes 2-3 päivän kuluttua nukahti jo helpommin ja alkoi nukkumaan koko yöt putkeen.
Meillä oli ehkä vaikeampaa vielä kun oli aina tottunut nukahtamaan rinnalle.
Ja minä en raskinut vielä opettaa nukuttamista omaan sänkyyn eli sen opetus on vielä edessä. Nyt siis kun nukahtaa nostan jonkun ajan kuluttua omaan sänkyyn (paitsi en aina päivisin) ja nukkuu hyvin.
Tietenkin viime viikonloppuna heräili 1-2 kertaa yöllä muutaman yön mutta johtui hampaiden puhkeamisesta.
Viime yön nukkui klo 22-7.20!
Meillä siis lempeästä unikoulusta on ollut apua!
Mulla kesti muuten kauan ennen kun sain sen aloitettua, aina vaan siirsin ja siirsin aloitusta.

Oltiin taas maanantaina lasten lääkärillä joka on erikoistunut allergioihin. Tehtiin prick-testit ja kaikki muut oli 0 paitsi vehnä 2. Lääkärin mukaan ei allergiaa vielä voi olla yliherkkyyttä mutta aloitettiin vehnätön dieetti ja kotimaisia viljojakaan ei saa antaa ja muita allergisoivia aineita kuten muna, pähkinät, sitrushedelmät, mansikka jne.
Ja minä kun imetän kehotti lopettaa ja alkaa antamaan maitotuotteita, oli jopa sitä mieltä että tavallista maitoakin voi antaa tai sitten korviketta miten haluan.
En pysty tosta vaan lopettamaan imetystä mutta yritän vähentää ainakin ja pikkuhiljaa siirtyä korvikkeeseen kun saisi vaan lapsen totutettua siihen...Kai siihen aikaa tarvitaan paljon...
Siihen asti siis itsekin olen dieetillä ja arvatkaa kun ei saa syödä suklaata, pullaa, tavallista leipää ei viljoja jne. Tuntuu ettei ole kovin paljon ruoka-aineita mitä voisi syödä. Ostin gluteiinitonta leipää mutta ei ole kovin hyvää. No teen tän lapsen hyväksi ja joulukuun 10:n päivään asti jolloin tytölle tehdään vehnä-altistus ja sitten pitäisi selvitä onko sitä allergiaa.
Aina testit ei vaan näytä niitäkään olen kuullut mutta katsotaan myös iho-oireista josko taive-ihottuma vähenisi ja ummetus loppuisi.

Otettiin tiistaina myös influenssa-rokotus tytölle.
Vasta nyt koska siinä on munaa ja halusin olla varma ettei prickeissä tuli allergiaa ilmi siitä.

Kaikille voimia sairauksien ja univelkojen kanssa kamppaileville :hug:
 
Sartsalle: Kannattaa tehdä gluteeniton leipä itse, tulee parempaa.
Mun äidillä on keliakia ja sen tekemä ihan littana leipä on hyvää.
Gluteeniton on toisaalta helpompi tehdä, kun se nostatetaan vaan kerran. Taikinasta kannattaa tehdä löysää (tulee aika liisteriä), kaataa vaikka pellin päälle, nostattaa ja paistaa uunissa.
Leipä kannattaa pakastaa heti ja sulattaa aina päiväksi kerrallaan, menee pahaksi/pahan makuiseksi helposti.
Saatko syödä kauraa? Sitähän saa keliaakikotkin syödä. Helpottaa suuresti syömisiä.
Käy keliaakikoiden sivuilla, varmasti löytyy jotakin parempaa suuhunpantavaa. ;) Kamala kyllä tuo suklaakielto, sori kun kehuin herkutteluillani taannoin.

Mä en kerkiä olemaan koneella niin paljoa, että Facebookkini kaikki testit sun muut tulisi tehtyä. Oleilen niin paljon muuallakin.
Ehkä sekin alkaa innostaa myöhemmin enemmän. =)
 
Enhän minä mihinkään kutsuille sitten päässytkään :headwall: Alkoi iltapäivästä heikottaa ja huipata melkosesti... mulla on viime raskauden jälkeen tullu ihan mielettömän runsaat menkat ja epäilen, että alkupäivien huimaus liittyy jotenkin siihen :/

Mä olen muuten itse joku vuosi sitten myynyt kotikutsuilla Padronen alusvaatteita ja ainakin silloin heillä oli kauniita ja ihan ok hintaisia alusasuja. Netistä löytyy varmaan nettisivut ja sitä kautta yhteystiedot mistä vois kysellä kutsujen järkkäämisestä tarkemmin. Ja ne kutsut joihin olin menossa niin olis olleet Evelacen kutsut.

Olen itse pitänyt noille kahdelle vanhimmalle sen ns. huudatusunikoulun silloin kun olivat 6kk ikäisiä ja hyvin meni. Tosin, en tiedä oliko se nyt niin huudatusta vai mitä, mutta kuitenkin. Olin kuitenkin koko ajan lähellä ja kävin välillä tyynnyttelemässä. Yösyönnit ja -itkut loppui molempien kohdalla 3 yön jälkeen. Ja mielestäni suht nopeasti. Eka yönä itkua kesti varmaankin tunnin verran, toisena puoli ja kolmantena vartin. Mutta jotenkin ajattelen, että tuossa hommassa ajoitus on tärkeää; eli missään eroahdistusvaiheessa en kyllä raaskisi moista alkaa toteuttaa ja myöskään silloin jos lapsi on kipeä, flunssaa, hampaidentuloa tms.

Pakko myöntää, että täälläkin ollaan aika sippi noihin yöheräämisiin.. iltaisin on vaikea nukahtaa vaikka väsynyt olen, joten liekö jotain yliväsymystä.

Kävimpä sitten ostamassa verhokangasta. Marimekon liikkeestä keittiöön ja Jyskistä olkkariin :LOL: Laaja tää mun skaala näissä sisustusasioissa. Marimekon liikkeestä ostin kangasta 1.5m ja Jyskistä 11m... arvatkaa kumpi maksoi vähemmän :LOL:
 
Mä en ees tiijä mikä on facebook :snotty: :eek: :wave: oikeesti...
Mä käyn vaan täällä lukee kuulumiset, joskus harvoin nuita muita osioita ees katon. Ja sit ne "pakolliset" hevosjutut :D Minusta on tullu taas ihan ku pikkutyttö ekoja kertaa talleilla, heppakärpäsen purema vai miten se nyt menee :D Ja silti joka päivä istun päivällä noin tunnin ja illalla tunnin koneella :snotty:

Tänään innostuin leipomaan, taas! Jo kolmas kerta tälle vuodelle :LOL: Sillon ku semmonen innostus iskee niin pakko alkaa heti tekee ettei laannu, ihan suklaa muffineja ja dumle muffineja tein B) Kukahan ne sitten syö... :p Piti toki maistaa ja hyvää oli!

Meillä poke nyt viilettää kävelytuolilla lähes päivittäin pikku aikoja kerrallaan, on kyllä ihanan näkönen! Ja pääsee taas paremmin penkomaan tavaroita... Seisoi tänään ilman tukea pitemmän aikaa tuossa pöydän vieressä :heart: Ja nyt varasin sitte ihan oikeelle ajalle kuvauksen, et tulee 11,5kk niinku isommillaki on.
 
Minäkin facebookaan, nopeasti se koukuttaa vaikkei frendejä montaa oliskaan.

Sartsa, minä olen myös yhtä tiukalla imetysdieetillä + soija ja maito, enkä ole laihtunut lainkaan. Herkkuja pystyy taikomaan kikkailemalla riisijauhostakin. Jos voit käyttää soijaa ja maissia, ei ongelmia ole ja vielä, jos maitokin käy, ei arkiruuan tekemisissä suuria ongelmia tule. Jos haluat, laita yv:tä.
 
Minäkin kierrän tupperikutsut kaukaa :D Olen joku vuosi sitten kaupannut niitä itsekin, mutta vain sen aikaa, että sain esittelyjen turvin ostettua sen esittelykassin itselleni ;) Niitä purkkeja ja purnukoita on ihan liikaa jo. Suostuin tosin joku aika sitten ystäväni kutsuille, mutta sanoin samaan hengenvetoon, etten osta mitään sitten. No jep jep. Voitin sitten siellä kolme arvontaa (lue: kaikki) joista tuli kotiin viemisiksi mehukannu, dino-eväsrasia ja sitruspuserrin :saint: Lisäksi kaikki kutsuille osallistuneet saivat vieraslahjana pienen vatkauskulhon ja koska yksi kutsujen vieraista saatiin houkuteltua myyntihommaan mukaan niin kaikki vieraat saivat vielä lahjaksi ison vatkauskulhon :kieh: Sitten en voinut vastustaa kiusausta kun siellä oli esitteellä sellainen dippaus-setti, kyselin esittelijältä milloin se olisi mahdollisesti emännänlahjana ja totesin, etten nyt sitä raaski ostaa kun oli kuitenkin melkein 35e hinnaltaan :whistle: Esittelijä oli ilmeisesti jotenkin höllillä tuulella kun myi sen setin mulle 15e:lla :D Sain siis melko satsin tavaraa, vaikken ollut menossa ostamaan mitään. Mies oli pikkusen :eek:
 
Olipas mahtavat tupperikutsut! Mä en voita koskaan mitään. Eikä täälläpäin tuollaisia mahtavuuksia edes saa. Vaikka kaikki vieraat ryhtyisi myyjiksi. Höh.

Olen kanssa joskus myynyt sen aikaa, että sain sen kassillisen kippoja. Siitä vaan on niin monta vuotta (ja monta muuttoa), että jotenkin niitä on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Nyt tarvitsisin kyllä uusia kippoja ja kappoja. En ole niitä raskinnut itselleni ostaa, lahjaksi olen jotain tilaillut.

Mulla on muuten sama ongelma kuin Annetella, uni ei meinaa tulla millään. Vaikka kuinka väsyttäisi, saatan kukkua vielä kahdeltakin yöllä ihan silmät ristissä. Kummasti se uni kuitenkin päivällä maistuisi.
Tämä voi kyllä johtua tuosta kortisonijutustakin, mutta väsymys on varmasti ainakin osasyy. Voi kun tulisi valoisampaa, se ainakin auttaisi.

Siis lunta odotellessa. Nyt katsomaan hyviä sosekeiton ohjeita, poika pyysi sellaista ruuaksi. :wave:
 
Viimeyönä nukuttiin jo paremmin, kävin "vaan" kaks kertaa tytön huoneessa peittelemässä sen B) Tää nyt on vissiin sitä ku viikonloppuna on miehen vuoro juosta lasten luona yöllä jos on tarvis, yleensä sitte nukkuvat kuin tukit viikonloppuisin :kieh: Että valmistautuu jo loppuviikon hyviin uniin...

Poke oli tänään tunnin yksinään mummin hoivissa ku käytin isommat hammaslääkärissä. Oli koko ajan vaan makoillu mummin kainalossa sohvalla ja nauttinu kokonaisesta huomioista :heart: Oli mummi ihan otettu!

Näin tää aika vaan kuluu, pian on joulu ja sit tammivauvat täyttää jo vuoden... ja meillä pitää siirtyä taapero-osastolle :eek: Ei voi ku ihmetellä et minne se aika oikeesti katoaa :snotty:
Harmittaa ihan et me asutaan täällä kaukana kaikesta, ois niin mukava nähä teitä joitten kans on nähty aikaisemmin. Välillä tulee semmonen olo et pitäs lähtee moikkaa ku ei oo aikoihin nähty B) Outo-olo :|
 
Täälläkin menee taas vähäsen paremmin. Varmaan huominen huudetaan taas, kun näin kehuskelen.. :whistle: No, onneks mies on kotona niin ei kaikki kaadu omaan niskaan. Tää ilma masentaa mua ihan sikana! Aikasemmin ei tällästä v*tutusta ei oo ollutkaan, mut nyppii ihan kunnolla. Kokeilin eilen shoppailu terapiaa ja ainakin mulla se toimi! Löysin Kappahallista halvennuksella ens viikon lauantain pikkujouluihin bilepaidan! Jerekin menee sillon vissiin mummilaan yöks, saadaan potea sunnuntaina rauhassa.. JA NUKKUA!!!

Tänään ei edes koitettu laittaa herraa iltapäivä unille, kun nukahti autoon 2 maissa melkein kotipihassa. Sain jätkän nukkuvana pinnikseen, avasin vaan ikkunan ja annoin nukkua vajaan tunnin, kunnes oli pakko herättää kauppa reissua varten. Jätkä jakso siis kahden tunnin unilla koko päivän ilta kasiin asti! Ilta puurokin meni hiljasuuden vallassa, suu vaan väliin aukes kun linnunpojalla. Maitoa vielä päälle ja kippaus sänkyyn. Nukku vissiin jo ennen kun pää osu lakanaan! :D
Nyt on hittinä seisomaan nouseminen tuen avulla. Rakastaa suorastaan siittä, et saa mun käsistä kiinni vetämällä kammettua itsensä istumasta seisomaan! Jalat on vaan aika makaronit vielä. Askeliakin tapailee pikkuhiljaa Elikkäs, täältä tullaan perässä muut tammikset!

Mä olin kans reilu kuukausi sitten tuppereilla ja me saatiin kans lahjana se pieni vatkaus kulho, mistä Annette tuolla kirjottikin. :D

Pitäisköhän meidän koittaa järkätä jotain tapaamista? Saataiskohan me jotain aikaseks? Jos vaikka jossain keskivaiheilla treffattais? Kimppakyydit vaan kehiin! :D Tää oli vaan ajatus.. :whistle:
 
Täälläkin on enemmänkin alavireinen olo. Samperin pimeys! Nytkin satoi vettä koko päivän ja sitten kun se loppui niin tuli pakkanen. On tuolla edes jotakin kuuraa maassa.
Aion hankkia sen kirkasvalolampun ensi syksyksi. Olisikohan niitä jossain tammialeissa edullisemmin? Se nimittäin auttaa ainakin mua, töissä on tullut testattua.
Esikoisen 4-v synttärit on sunnuntaina ja huomenna tulevat ekat vieraat. Kai se ilo siitä irtoaa, kun näkee pienen riemun pakettien availussa. :heart:

Meidän pojille on muuten tullut jo tavaksi antaa iltasuukot. Tänään Ville ryömi kauhealla kiireellä pusuttelemaan veljeä, kun meinasin unohtaa koko jutun. :heart: Yhteisiä leikkejäkin jo on. Villellä on ollut tapana töniä palloa edellään jollain "mailalla". Ihan mikä vaan kynästä junaradan palaan on kelvannut. Parina päivänä ovat syötelleet palloa toisilleen. Ja ryömivät kilpaa perässä.
Ihanaa, kun nuo leikkivät jo yhdessä! :D Tätä minä niin kaipasinkin.

Mulle sopii treffit hyvin. Aika on vaan niin kortilla miehen koulun ja työn takia. Lähdetään yhdessä miniristeilylle. :D Syöpötellään kunnolla yms.?
 
Ville ei syönyt viime yönä kertaakaan! :D
Heräili siinä kahden kieppeillä, kun yleensä silloin on maitonsa juonut. Nyt vaan haukotteli ja maiskutteli ensimmäisten heräämishuutojen jälkeen ja nukahti.
Nyt poika onkin päiväunilla ja näyttää siltä, että nukkuu tänään vain yhdet päikyt. Niin meidänkin vauveliini kasvaa isommaksi.

Kävelee muuten jo tukea vasten hiljokseen.
Jaahas, heräsi! :wave:
 
Olis juu tosissaan kiva homma lähteä vaikka sellaselle miniristeilylle!!! :D Vaikka tammi-helmikuussa jo?
Sinne oltais vissiin menossa ilman vauvoja?? Vai?? :whistle:
Aattelin vaan, et sais rauhassa jutskailla, syödä ja vaikka juodakkin jotain..

MITÄ MIELTÄ MUUT???
 
Edelleen samaa rataa jatketaan.
Muutama tunti alkuyöstä ja muutama aamusta hyvin. Tarkoitus olis nyt et su-ma yönä aloitettais unikoulu, jännittää vaan. Minä kun en haluaisi pientä huudattaa mutta voi kun saatais edes niin et toi tutti rauhoittaisi uudelleen uneen.

Tuli tässä muutenkin perjantaina p..kaa tuutin täydeltä. Joudun töihin 2 viikon kuluttua, nyt sit pitää maanantaina soittaa tarhaan ja kertoa et tarvitsisin 2 viikossa tarhapaikan. Saas nähdä saako ja mistä?? :kieh: :ashamed:

Harmittaa mennä töihin kun mut on irtisanottu jo mutta nyt sit 2,5 tai 3,5 kuukaudeks töihin (irtisanomisaika joka mulle kerrottiin et ei ole työtä edes siksi aikaa, ja nyt yhtäkkii tällanen ilmoitus) .
Hieman pitää motivaatiota hakea, hankalaa vaan kun tietää et jatkuvuutta ei ole. Samalla vielä pitäis aktiivisesti hakea uutta työtä.
|O

Jännittää tuo tarhaan laittaminen, ensimmäinen lapsi kun. Lisäks se et ehditäänkö ollenkaan ns. tutustuttaa tyttöä tarhaan kun päivät on niin vähissä.

Pimeys masentaa täälläkin mutta pitää vaan nyt ajatella positiivisesti...

Ja tuo risteily, en juurikaan ole Turkuun muuton jälkeen käynyt, (vissiin nykyään on liian helppoa, ennen kun käytiin kyllä kauempaa) mutta nyt tuntuu et tekis terää....

Ja sais höpötellä muiden äityleiden kanssa rauhassa ja rentoutuneesti :D

Nyt facebookiin ...
 
Risteily kuulostaa äärimmäisen mukavalta. En oo käynykkää vissiin kymmeneen vuoteen... mutta tuo matka! Luulen että se yks reissu yksinään "halki suomen" riittää mulle vähäksi aikaa. Täältä ku tuskin muita lähtijöitä ois.
Mutta jos pimeys masentaa niin tulkaa porukassa tänne :D Vauvojen kanssa tai ilman. Vois jonku ison mökin/huvilan vuokrata, lunta ja tekemistä riittää huskyajeluista issikka vaelluksiin, Rukalla sitte ulko että sisäjuttuja voi harrastaa :D Tai sitte ihan vaan olla ja rentoutua mökillä...Tai jonnekki tuonne keskemmäs Suomeen (jos siellä ois lunta) niin voisin mäki pari sataa kilsaa ajella yksin...

Just tuossa tulin ratsastamasta, eilen käytiin maasto ja tänään sitte kentällä ilman satulaa :D Että elämä on taas ihanaa :wave: Kyllä ne niin mukavasti piristää nuo harrastukset arkea :heart: Ja kohta tulee sitte oma poni!!!!!! Enää kuukausi ootettavana :whistle:

Että tämmystä vauva-asiaa taas :LOL: Tuollahan tuo nukkuu tyytyväisenä, ei mitään uutta sille vissiinkää kuulu...
 
Jouluverhoja ja -valoja täällä laitellu :D

Saa nähä saadaanko ens viikolla uus auto! Miehen (autokauppias-) sukulainen lähtee katsastamaan etelän automarkkinat ja pistettiin yks tila-auto tilaukseen :D Toivottavasti se olis sellanen mitä ollaan ajateltu, tai paremminkin mitä mies on ajatellu. Minä kun en noiden autojen päälle sen koommin tiedä, enkä osaa sanoa kun en niillä edes ajele. Tosin pitäis kyllä se ajokortti alkaa hommaamaan.. helpottais kummasti asioitten hoitelua.

Eipä ollu sen kummempaa vauva-asiaa täälläkään =)
 
Eilen vielä kaikki oli niin ihanaa ja mukavaa ja kivaa. Oli viikoloppu hyvin nukuttuna, pääsi ratsii jne jne... Viimeyö sitte meni taas niin et puolilta öin menin nukkuu, kahelta kävin tyttöä rauhottelee, neljältä esikko oli "kerhoaamuna mikropuuroa vailla" ja se ei sitte puoleen tuntiin halunnu nukkua... puol viis sitte heräs vauva huutaa, puol kuus piti tytön päästä vessaan ja kuuelta tönin ukon hereille ku ei kuullu herätyskelloa :headwall: :kieh: :headwall: On niin ihanan levännyt olo taas. Miksi nuo mulle aina heräilee öisin vähänväliä??? Päivät sitte tappelevat keskenään, ei mulla nyt oikein riitä järki eikä jaksaminen, vois ottaa parin viikon loman :snotty:

Ja oikein on taas kateutta ilmassa ku naapurissa anoppi häärii joka päivä lapsia hoitamassa ja siivoomassa ihan kuulemma riesaksi asti :saint: Mäki voisin ottaa apua tänne kotiin :wave: Voiskin ehottaa naapurin mummolle et tulee huomisesta lähtien tästä ovesta apuja antaa :D
 
Päivää kaikille! (Kappas, kun täällähän oli tällainen uusikin ketju jo..kopsasin tämän sitten tuolta vanhasta. Pitäisköhän kirjoitella vähän useammin???!!)

Oikein hävettää kun ei ole ehtinyt tänne ollenkaan. Hoitovapaan alettua perustin kestovaippoja myyvän ja valmistavan yrityksen ja verkkokaupan pyöritys varastaakin nyt kaiken ylimääräisen ajan. Täällä ei varmaan saa mainostaa, mutta kun lisää nimimerkkini eteen www. ja loppuun .net niin löytää oikeille sivuille. ;)

Monesti olen ollut alkamassa kirjoittamaan, mutta sitten on tullut jotain väliin ja aina on jäänyt lopulta lähettämättä. Nyt kyllä rustaan muutaman rivin. Mä olen jo ihan pudonnut kärryiltä kaikista kuulumisista. :ashamed:

Meillä Roopen allergiat ovat ennallaan ja imetysdieettini senkuin jatkuu. Riisi, maissi, mustikka, ruusunmarja, banaani, luumu, possu, hirvi ja kana sopivat joten aika pieni on lista vieläkin. Minun kauttani Roope sietää muutamia ruoka-aineita lisäksi (esim ruis, bataatti..) jossain määrin. Aika hyvin tähän on jo tottunut. Vaikka välillä kyllä ekee jonkun pizza- tai hampurilaismainoksen kohdalla mieli syödä koko telkkari.

Roope menee lujaa vauhtia, kävelee tukea pitkin ja kiipeilee joka paikkaan. Juuri äsken oppi (kolinasta ja kikatuksesta päätellen) pudottamaan tavaroita yläkerran kaiteen välistä alakertaan. Omaa tahtoa löytyy ja raivareita tulee väsymystilasta riippuen. Jänskää. Meillä ei varsinaisesti nukuta vieläkään kahden tunnin pätkiä pidempään, mutta kummasti siihenkin on tottunut.

Tosi hyvin ollaan terveinä pysytty tähän saakka. Ensimmäinen flunssa ihan oli ihan vastikään. Sairaalassa jouduttiin ravaamaan, kun iski kurkunpääntulehdus eikä pikkuinen pystynyt kunnolla hengittämään. Korvatulehduskin löytyi siinä samalla, mutta nyt aletaan olemaan jo voiton puolella ja antibioottikuuri loppuu huomenna.

Mutta nyt alkaa meteli nousemaan, joten pitää lähteä ruuan laittoon.

Iloista päivänjatkoa kaikille!!

T. Hilmuska ja Ropert 10kk, 2vko, 6pvä =)
 
Moi Hilmuska! :wave: Mä oon monesti miettiny et minne oot hävinny =)

Tänään oli ihan kauhea päivä :ashamed: Ku iltaruuat sain annettua neljän aikaa, menin sohvalle makoilee, mies tuli hetken päästä töistä ja vajosin "koomaan". En kuullu ollenkaa ku mies hoiteli ruokajutut loppuun ja pakkas lapset ulos. Heräsin seittemältä :eek: Vähän vissiin väsyny :whistle: Yleensä en nuin päiväunia ota ja jos otan niin ne on semmosta kissanunta...

Jospa lapset nyt nukkus kunnolla, soitin jo tallille et mennään aamulla ratsii lasten kans, vähän niinku "hyvityksenä" tästä kamalasta päivästä...
 
Ihana aamu! Lunta sataa!!! :D

Täytyis lähteä käymään lääkärissä näyttämässä tuota mun pikkuvarvasta. Kajautin sen kuukausi sitten sängyn jalkaan, ja ilmeisesti se murtu. Vieläkään en saa sitä ilman kipua suoristettua ja kaikki kengät painaa. :/ Kiva laittaa reinot lauantain pikkujouluihin jalkaan! :LOL:

Jerellä alko nuha taas. Onneks nuo Nasolinin nenätipat auttaa, et saa nukuttua ees jotenkin.

Asiasta ihan lentokoneeseen, olisko jollain hyvää ohjetta imellettyyn perunalaatikkoon? Ajattelin, et vois koklata tehdä tänä jouluna ite. Sais olla sellasta sopivan kiinteetä, ei ihan litkua. :p
 
Kannattaa Poio käyä näyttää, siskollani tuli pieni murtuma pottuvarpaaseen ja oli monta viikkoa saikulla ku ei alkanu parantua, lopulta siitä piti vielä sitten kynsikin poistaa :snotty: Turposi kunnolla ei menny kenkä jalkaan eikä pystynyt kävelemään... Oli aika kipeen olonen!

Viimeyönä ei sitten heränny kukaan kertaakaan! Olipa ihana nukkua kunnolla. Käytiin ratsastamassa, nyt on esikko innostunut kans ku alkuunsa hän ei suostunut edes selkään nousemaan. Aina tahto mukaan muttei sitten uskaltanukkaa, nyt en oo ees ottanu sitä mukaan ku tietää ettei se halua ratsastaa. Mut viimeviikolla ja tänään sitte meni ihan innoissaan!

Pokesta mun piti jotain kirjottaa mutten muista enää et mitä :D
 
Hei kaikki! En ole tähän pinoon kirjottanut joten tevehdys teille. Esikoinen kasvaa ja vauva-aika alkaa olla takana. Se tuntuukin jotenkin niin kaukaselta ja sumuiselta. Työelämää pääsen aloittelemaan ihan rauhassa omaan tahtiin kun on miehen firma missä työskentelen.

Vaikka päätin heti tuon ekan syntymisen jälkeen, että tässä on nyt sitten lapsiluku ja edelleen järjellä ajatellen; en jaksa enää. Niin silti on hiukan vauvakuumetta :snotty: :whistle: .

Tänää kuitenkin ekaa kertaa "mallin" perhekahvilassa tuli käytyä, missä oli varsin mukavaa, tuttujakin oli.

Tämä syksy on kelien suhteen ollut varsin synkkää ja väsymystä ja masentuneisuutta tulee herkemmin, voi synnytyksen jälkeinen masennus tulla myöhemminkin. Syy kuitenkin väsymykseen löytyi neuvola käynnillä; anemia. Ei kun taas obsidania syömään, mikä tuli tutuksi jo raskausaikana.. |O .

 

Yhteistyössä