TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Meillä sujuu vaipan vaihdot siten, että poika seisoo wc-pytyn päällä jossa riisun vaipan, siitä on helppo nostaa pesulle, eikä ehdi rimpuilla. Vaipan puen sylissä istuma-asennossa... joskus aikoinaan tuntui, ettei teippivaippaa saa istuessa puettua, mutta kyllä sen saa, nykyään aika kätevästi jo. Ja vaatteet puetaan sylissä, koittaa siinä varsinkin sukkiksia laittaessa vähän pistää hanttiin, mutta rauhoittuu kyllä hetkessä kun pidän vain jämäkästi kiinni. Painiin en lähde mukaan ;)
 
Niin mun piti kysyä, että kuinka paljon särkylääkettä käytätte vauvoilla, noin niin kuin epäillessänne hampaitten tulosta johtuvaa kipua/kutinaa?

Nimittäin mä tunnun olevan aika "huono" lääkkeitten käyttäjä ja nytkin kun poika tekee taas kaksi hammasta kerrallaan niin huomaan, etten ole taaskaan lääkitystä antanut, vaikka mahdollisesti olisi öitä helpottanutkin. :ashamed:
 
Mä puen Jerelle kans vaatteet istuma asennossa sylissä. Vaippa vaihdetaan vielä yleisimmin selällään, mutta sillon pitää kätöseen saada jotain. Lelu, harja tai muu vimpain. :D

Mä annoin just Jerelle 3ml tota Panadolia, kun ei meinannun uni millään tulla. Tuotahan saa antaa 5-8 kilosille 3-5ml ja 9-12 kilosille 5,5-7,5ml korkeintaan 3 kertaa päivässä.
Jeren ylähampaan viereen puskee toista, ja selvästi kutittaa. Lääkkeen annosta 10 minsaa, niin poika oli täydessä unessa. Mä annan tota lääkettä sillon, jos haittaa nukahtamista. Meillä Jere nukahtaa normaalisti sekunnissa ja jos tirisyttää, niin sillon on jokin vialla. :ashamed:
Nyt ei maistu taas lämmin ruokakaan, joten syödään kylmiä taas muutama päivä. Vesimeloni ja päärynä on pop!

Ompas Mikki tosissaan kalsa pomo. :/ Hyvää joulua hällekkin vaan, ettäs kehtaa! :kieh:

Hieno homma Suklis, et pojan korvat on kunnossa! =)

Meidän kontrolli käynti tuonne Tayssin silmäpolillekkin sit siirtyy hamaan tulevaisuuteen tuon tehyn lakko häsmäkän johdosta. Ajan piti olla tän vuoden puolella vielä, mutta tos äsken soittivat sieltä ja pahottelivat asiaa. Kyllähän me jaksetaan odottaa, kun ei ole mikään akuutti asia. Mutta mites nämä vanhukset esimerkiks, joilla on just todettu vaikka kaihi ja leikkaukseen olisivat menossa? :eek:
 
Mä olen ymmärtänyt, että vähempi riittää hyvin, jos halutaan esim. alentaa kuumetta, mutta kipuun suositellaan maksimi annosta. Kun meillä keskimmäisellä oli korvatulehdus ja painoa alle 8 kg, lääkäri kirjoitti reseptin 7,5 ml panadoolia 3 X vuorokaudessa ja sanoi , että annos on harkinnanvarainen, mutta kipuun nimenomaan kannattaa antaa ns. tarpeeksi, että siitä on mitään hyötyä. Tiedä häntä. Mä olen antanut aina sen 5 ml Tirrille, jos on ollut tarvetta, mutta harvemmin sitä tulee annettua. Vasta sitten kun on klo 04.00 mennessä ollut itkun kanssa hereillä ainkin 5 kertaa, herää vasta todellisuuteen ja toteaa unenpöpperöisenä, että ehkäpä kipulääke olisi ollut tarpeen....
Eipä muuta!
 
No nyt on alaselässä Ville. :D Tosi hieno tuli. :D

Mä annan kipulääkettä aina, kun itkettää kovasti eikä syömäänkään kunnolla pysty.
Itse otan lääkkeitä tosi huonosti mutta lapsien särkyjä pyrin helpottamaan aina, kun siltä tuntuu. Onhan nuo lääkkeet tehty varta vasten pienille ja kun ohjeiden mukaan antaa niin ei siitä mitään pahaa pitäisi seurata.
Päätavoite on aina, että pystyisi nukkumaan yönsä täydellä masulla.

Vaipanvaihdosta vielä. En siis paini, vaan pidän kiinni niin, että rauhoittuu. Housuvaipat on käteviä päivisin, yöllä eivät toimi ainakaan meillä. (Pissa tulee läpi.) Ja mahallaan teippivaipan saa myös kivasti laitettua.

Toivotaan, että Tehyn lakko menisi pian ohi. Meilläkin olisi joulukuussa silmäpolin kontrolli.
Lähihoitajana mua ärsyttää, kun mun liittoni ei tue Tehyä. Toimihenkilöt sun muut sen sijaan tukee. Miksi ihmeessä saman alan työntekijöiden pitää vääntää vastaan?! Älytöntä. :eek:
 
Laita Myyra kuva millanen siitä tuli!

Mä annan särkylääkettä tarvittaessa, meillä on kyllä vähän käytetty. Suppoja en laita mut nestemäisenä ihan niitä annoksia mitä suositellaan.

Vaipanvaihto menee meillä hyvin vielä selällään maaten. Pitää yleensä antaa joku lelu käteen siksi aikaa, muuten pyörähtää salamana ympäri. Öisin meillä taas käytetään housuvaippoja ku teippivaipat valskaa :D Ja päivällä kestoja aina ku on vaan puhtaana mut ainaki se 3 päivässä.

Kylläpä kävi taas tuuri, ootin niin innolla sitä lauantain illanviettoa ja oikein suunnittelin et mitä haluttaa maistella jne. Ja alkot on kiinni!!!! Voi prkele! kerranki ku pääsis maistelee uutuuksia niin sitten jonku lakon lykkäävät justiinsa :kieh:
Ja mä taas oon jostain syystä sitä tehyn lakkoa vastaan. Mua oikeen puistattaa ajatella kaikkia jotka eivät hoitoa saa vaikka sitä kipeesti tarvitsisivat. Ja ihan vaan sen takia et saisivat lisää palkkaa... Mä olen tehnyt hevosenhoito työtä joka on kutsumusammatti ihan niinku sairaanhoitajaki 1150e kuukausi palkalla ja sillä olen elänyt. Nykyään hevosenhoitajille maksetaan JOPA 7,50e/tunti, lisistä ei ole tietoakaa sillä alalla. Ainahan se ois kiva jos enemmän sais mut ei sitä nyt voi mahottomia vaatii. Huoh, menipä taas...

Tänään meni kaikki päin peetä, piti viiä isommat mummolaan siksi aikaa ku käytän poken neuvolassa. Noh, eipä mummo sitte ollu kotona vaikka neljään kertaa varmisti soittamalla et mihin aikaan vien lapset sinne. :kieh: Ei vastannu puhelimeenkaan. Eipä muuta ku paksuissa toppakamppeissa raahasin sitte kaikki sinne neuvolaan, hiki virtas kaikilla.
Poke oli kasvanu tasaseen tahtiin. 76,5cm ja 10,4kg :heart:

Nyt lähen käväsee naapurissa, tulivat evakkokämpästä eilen kotiin, pääsee kattoo niitten uutta vessaa ja keittiötä :D
 
Mä ajattelen lakkoa lähinnä naisalojen juttuna.
Hoitsujen 500? on mielestäni liikaa vaadittu (toisaalta, mitäs menivät lupaamaan), mutta toivon heidän pitävän pintansa. Tuntuu siltä, että jos he nyt antavat periksi, kaikki naisvaltaiset alat saavat nössön maineen. Eli maksetaan mitä jaksetaan yms.

Kuva tässä:


Iho vähän vielä punoittaa. Piti sumentaa raskausarpia pois, ettei näy julkisesti. :LOL:
 
Joonaksella sitten puski ne kaksi ylähammasta tänään ikenestä läpi :D Saldo on siis nyt 6.

Kränän kanssa samoilla linjoilla Tehyn työtaistelun suhteen. Korotus olisi ollut ihan Ok (tosin ei niin kovalla prosentilla kuin vaativat), mutta siinä vaiheessa kun rupesivat leikkimään ihmishengillä, niin myötätunto loppui siihen. Pistää NIIIIN vihaksi... ärrinmurrin :kieh:
 
Kiitos kehuista. =) Mä tulostin vaan noi kirjaimet ja tatuoija suunnitteli koukerot. Tykkään kanssa ite kovasti. :D Mulla on nyt vaan pieni housuongelma, kun ne ei saisi hangata tuota kuvaa. Paranisi nyt pian.
Vivaldi tuo fontti muuten on.
 
:/

lähipiirini on pahoittanut mielensä minun kirjoituksillani täällä. joten päätän poistua taustajoukkoihin jotta jatkossa mielipahalta vältytään.

on ollut antoisaa jakaa kokemuksia ja arkipäivää kanssanne :hug: kiitos!

:wave:
 
Mitä helevata mikki?!!! :eek:

Rakkaat mikin läheiset,
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että tämä foorumi on juuri tarkoitettu meidän kotiäitien purkamis- ja vertaistukipaikaksi.

Minä en mikkiä tunne, enkä lähipiiriä. Eikä suoraan sanottuna ihan kamalasti kiinnosta tietääkään. Juuri siksi, että täällä täytyy voida kirjoitella ilman, että kukaan tulee leimatuksi tms.
Kaikki meistä täällä iloitsee, valittaa, heittää kuraa naapurien ja sukulaisten niskaan yms. Se on terapeuttista eikä kuulu kellekään muulle kuin meille!

Vaikka täällä joku jotain "pahaa" joskus jostain puhuisikin, ne tunteet on usein niitä ensimmäisiä kiukunpuuskia, jotka eivät ihan koko totuutta kerro.

Jos joku mun tuttuni täällä käy lueskelemassa mun rutinoitani, toivon hänen ymmärtävän, että minä se täällä vaan kiukuttelen. Jos ei pysty sitä käsittämään, ei tarvitse enää tulla tänne.

mikin täytyy saada jatkaa täällä ilman tuttujen häirintää.

Toivoo: uppo-outo Myyrä, joka pihisee kiukusta
 
Huh, mikä työviikko takana. Varsinkin tää loppuviikko, kun meidän myyjät oli lakossa... Itse loistin muutaman kerran haastateltavana uutislähetyksissä ja toimittajat juoksi perässä. No, onneksi maanantaina pitäisi alkaa taas arki!

Meidän Saku on taas saanut tarhasta jonkun kovan flunssan ja räkä valuu nenästä sekä hengitystiet on täynnä limaa. Viime yökin meni herätessä noin kymmenen kertaa, kun pikkuäijä ei saanut kunnolla hengitettyä. Toivottavasti tää pahin vaihe menisi nopeasti ohi ja Sakun saisi taas terveiden kirjoihin.

Harmi juttu toi Mikin juttu. Kyllä mielestäni äideillä on oikeus purkaa tuntojaan täällä kavereiden kesken! Tsemppiä Mikki!!! :heart:
 
Mikki, et lähe minnekään! :hug:

Sinulla on samanlainen oikeus kirjoitella täällä tunnoistasi, niin hyvistä kuin huonoista, kuin kellä muulla tahansa. Ja mielestäni sinä et ole missään vaiheessa kirjoittanut ainakaan täällä Tammivauvoissa mitään, mistä kellään olisi syytä nokkiinsa ottaa.

 
Huomenta kaikille! =) Pulleroballerinalle ja sakulle :hug: Meillä ollaan ihme ja kumma nukuttu kaks viime yötä 13h putkeen heräämättä kertaakaan! Voitte kuvitella et äitillä on ollut makoisat oltavat =) Saas nähdä kauan kestää, huomenna ois taas aikanen herätys kun hoitoon pitää lähtä. Yleensä meillä on herätty kerran yössä syömään ja ylös noustu 6-puol 8 viimeistään. Nyt noustiin vasta 9:ltä. En tiedä et miten saan typyn huomenna ylös jos se päättää jatkaa noita 13h uniaan.. Syömiset takkuaa edelleen, nyt oon antanu ite keittämiä kasviksia ja lihaa + perunaa et saa ite syödä paloja ni on menny alas, mut puuro takkuaa ku sitä ei voi sormilla oikeen syödä..huoh, en tiedä mitä senkin kans sit tekis. Mutta nyt vaipanvaihto puuhiin :)
 
Joo, no mutta heippa kaikki jotka muistatte ja tekin jotka ette tunnista! :wave: Piiitkä aika kun viimeksi kirjoitellut. Edes lukemaan ei ole ehtinyt.

Töitä on siis piisannu ja kouluakin jonkin verran. Aamulla kasiksi kouluun ja sieltä suoraan töihin. Onneksi on sellanen työ jonne voi mennä kunhan saa kouluhommat tehtyä aina siltä päivältä. Läksyt on tosin jäänyt vähän vähemmälle huomiolle, mutta mulla onkin nyt niiiin iso motivaatiopula ettei paremmasta väliä. Hoitopaikasta ei vain kuulu mitään...Ovat varmaan taas hukanneet mun laput ja taas pitäis odotella. No, onneksi tuo hektinen vaihe töissä kestää vain kolmisen viikkoa enää, sitten jo kauppakeskus avataan asiakkaille ja jäljelle jää vain toimisto kompleksit.

Hei Wilma! Annatko sinä sormiruokaa? Kun ystävä oli jostain lehdestä lukenut että vauva kannattais opettaa syömään sormiruokaa. Eli paloina jonka laittais käsin suuhun. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun minusta se kuulosti oudolta. Olen antanut oman lautasen yleensä vasta vuoden ikäisenä, laiska siivoamaan kun olen.

Meilläkin on huutoa kun yrittää laittaa vaippaa takaisin ja varsinkin siihen päälle housuja. Ihan mieletöntä venkoilua. Mutta puseron laittaminen ei sitten taas tuota minkäänlaisia onkelmia. Tumput on oppinut nyt viime viikolla ottamaan itse käsistään. Ja niitä saa sitten hakea kun en ole saanut aikaiseksi laitettua niitä nipsuttimia niihin tumppuihin. Kerrankin löytyi autosta kaikki kolmien parien toiset käden tumput. Ja neuvolan lattialta yhdet.

Neuvolasta tulikin mieleeni, painoa oli 5.11. eli 10kk neuvolassa 10kg ja pituutta 73,5cm. Isompi on jo kuin esikko vuoden ikäisenä. Varmaan aika samoihin menee isoveljen kanssa yksivuotiskoossa. Vaatteista osa on jo 80cm, varsinkin bodyt.

Mutta nyt alan kyllä lukemaan muiden kuulumisia. Ihan innolla uusia ideoita ja vinkkejä kaivataan.

Vilipi ja Krista 10,5kk
 
Nappa ilmoittautuu :ashamed:

Ollu jossain vaiheessa pikkuisen kiire tai laiskuus.... :ashamed:
Kotonahan minä tuon jeren kaa.
Jenen 10kk neuvola kuulumiset ; 74cm ja 9280g ,konttaa ja nousee tukea kuin tukea vasten seisomaan.otettiin infulenssa rokote eka annos kuun alussa.

vähän tai aika paljonkin oon hukassa jutuista mut koitan lueskella ja päästä jyvälle...

Tämä viikko oltiin sopeutumisvalmennus kurssilla DYSFASIA lasten vanhemmille ja perheille...mukavaa oli ja oppi ymmärtämään et mitä tuon meidän nuutin keskimmäisen päässä liikkuu ja on liikkumatta
;) ja mitä se käy koko ajan elämässä ,kuinka paljon näön varaista oppimista sisältää elämä jne. vaikeeta lapsella on...vertasivat et mene töihin tanskaa ja yritä kommunikoida toisten kanssa koko päivä ja kokeile kuinka rankkaa se on..eli aika stressaavaa elämää elää tuo poikakin.. :eek:
Hyvinhän tuo pärjää vaikka yhtään sanaa ei sano,Meillä viitotaan ja hyvin ihan.se on se meidän kieli nykyään.Nuutti on syyskuusta lähtien ollut täyden päivän päiväkodissa.puheterapiassa käy ja KYS tutkimuksiin koittaavat saada enne joulua.jotta toimintaterapia ym.saataisiin hakuun ja aloitettua.Tarvetta on,koin itseni vähän kateelliseksi siellä kurssilla,muiden lapset puhuivat paljon aj minusta tosi hyvin ja kun meillä ei sanota mitään niin kateus iski ja turhautuminen et ei se puhu koskaan vaikka eihän sitä tiedä miten tuon pojan käy . :whistle: =)

JEre käyttää 74 -80cm vaatteita surimmaksi osaksi 80cm.MEillä syödään myös sormiruokaa ja hyvää on ja hyvin menee.paremmin kuin muu ruoka.meillä maito tökkii,jogurttia ja piimää menee senkin edestä.VAipan vaihto ilman huutoa,AI ONNISTUUKO MUKA JOILLAIN...AINAKIN SE TAKAISIN LAITTO...ja mitään vaatteita ei sais puhea lattialla vaan sylissä ja siinäkin kuitenkin riehutaan..ettäkö mukavia hetkiä lähdön aikaan :LOL: :headwall:
palataan nyt useammin asialle ja astialle :D

Nappa ja Jere 10kk
 
Iltaa vaan kaikille!

Vilipi: Kyllä meillä syödään sormiruokaa tällä hetkellä. Ehkä ainoastaan siksi että meillä ei lusikasta suostuta syömään ollenkaan. Joten voit kuvitella, että tuo puuro on hiukan hankalaa saada alas. Sotkuista puuhaahan se on!
Lusikan kun näkee niin suu menee tiukkaan suppuun ja pää käntyy samantien pois. Kaikki kikat on yritetty, lelut,laulut,kirjat ym ym..mikään ei tehoa, ainoa on toi sormiruoka joka jotenkuten uppoaa, sekin hiukan takkuillen! Nyt kylläkin tytöllä kauhee yskä joka jatkunut jo 3 viikkoa ja nyt taas pahempana. Ei kai auta muu kuin lähtä käymään lääkärissä kun ei näytä siltä että olis lähdössä pois.
Sellanen kysymys vielä kaikille, että oletteko jo aloittaneet maitotuotteiden antamisen? Ja mitä? Meillä vasta annettu jugurttia, raejuustoa ja tavallista juustoa. Hoitotäti oli kyl antanu tavallista maitoa typylle, mutta ei tullut siitä mitään reaktiota. Eikös se suositus ole kuitenkin se et lähempänä sitä 1 vuotta vasta tavallista maitoa? Miten teillä muilla, ootteko jo antaneet maitoa?

Wilma ja Aada
 
Me ei oo annettu vielä maitoa, jonku verran vaan maistatettu jugurttia juustoa yms.

Elämä alkaa vähitellen voittaa :xmas: Siis niin järkky olo ollut koko päivän etten ees hevosen selkään pystynyt, vessan pönttöä piti halailla :x Ei minusta enää oo nuihin hommiin! Ei kestä kunto ei... Mutta oli kyllä niin mukava ilta, kiva olla kavereitten kans välillä ihan kunnolla rauhassa :D

Pitänee alkaa siivomaan ja lähtee nukkumaan tätä oloa pois, jospa se menis sillä ohi :wave:
 
Meillä on maisteltu piimää, viiliä ja raejuustoa. Kaikki maistui hyvältä.
Viiliä on mennyt vähän enemmänkin kuin vaan maistiaisia.
Vuoden vanhana siirrytään tavalliseen maitoon.

Vilipi: Meidän kaupungin päiväkodeissa on sopimus, että kahden viikon aikana on lapselle löydyttävä hoitopaikka.
Soitappa päivähoitopäällikölle ja tiedustele mikä mättää. Täytyyhän teidän saada lapset päiväkotiin.

Kiva, kun Kanappakin kirjoittelee! Älä liikoja huolehdi siitä puheen kehityksestä, puolessa vuodessakin voi kehittyä ihan mielettömästi, melkein huomaamatta. :hug:

Jatkan suklaan mässyttelyä, vitsi mikä himo. :p
 
moro,

Meidän tyttö ollut vähän kärttyisä eilisestä ja vaan sylissä melkein ollut viikonlopun. Tsekkasin sit hammastilanteen ja huomasin et kaksi hammasta on puhkeamassa yhtäaikaa ylhäällä, turvonneet ikenet niistä kohtaa ja näkyi toisessa pilkahduksen valkoista.
Myös muutamana yönä heräillyt, eilen illalla mittasin lämmön 37,8 ja laitoin supon silti heräsi kahden aikaan ja en saanut rauhoittumaan kun antamalla yömaidon. Aamulla lämpöä oli 38,2 ja taas supon laitoin kun oli kärttyinen taas ja sen jälkeen ei ole ollut. Toivottavasti meni sillä ohi.
Haroi kyllä vasenta korvaansakin kovasti muttei mitään nuhaa/flunssaa ole joten laitan lämmön hampaiden piikkiin.
Meillä on huomenna taas lasten allergologille aika ja tehdään prick-testit joten täytyy pyytää häntä tsekkaamaan vielä korvat.

MikkiÄlä lähde pois täältä. Tämähän on meidän tammimammojen keskustelupalsta. Ei mun mielestä kukaan ole kenestäkään mitään pahaa kirjoittanut.....

MyyraArvaa tuliko suklaan himo kun kirjoitit just et jatkat suklaan syömistä :p Minä en ole saanut syödä suklaata kahteen viikkoon kun katsotaan josko tyttö olisi allerginen sille jos saa äidinmaidon kautta siis.


Nyt nukkumaan ihan väsynä :flower:
 

Yhteistyössä