TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Eipä ole tullut lueskeltua, eikä kirjoiteltua pitkiin aikoihin. On ollut kiireinen syksy. Ensi viikolla sitten juhlistetaan vihdoin tämän mamman ylioppilaaksi tuloa. Jatko-opinnot saavat odottaa ensi syksyyn, kun haluan kevään olla kotona poikien kanssa.
Joona poika on kasvanut ja kehittynyt kovasti. Pikku-mies on oppinut sanomaan jo "äiti" ja "ei". Yöllä vielä heräillään vaikka imetyskin jäi pois Joonan ollessa 9kk vanha. Kerran tai kahdesti juo maitoa ja välillä hakee tuttia. Yössä juo maitoa 200-400 ml, mikä tuntuu minusta hurjalta määrältä, kun Joona syö hyvin viisi ateriaa päivässä. Jospa ne heräilytkin joskus loppuu, että pääsee isikin samaan sänkyyn äidin kanssa. Meillä kun ei isi jaksa muuten käydä töissä ellei saa öitä nukuttua katkeamatta.
Täytyypä siirtyä tästä olohuoneen puolelle katsomaan Pakoa :wave:
Sirpa ja Joona 10 kk ja jotain päälle
 
Terve vaan kaikille vanhoille ja uusille "tutuille" :wave:

Joonaksen sanavarastoon on tullut kaksi uutta sanaa lisää: että=vettä ja anna! =) Nyt siis sanoo: äittä, paa-paa, ei, aappu=lamppu ja noi uudet sanat.

Viime yö oli taas rasittava. En tiedä mikä tuon pojan nyt sai niin levottomaksi. Mitenkäs Vivekalla on unikouluttaminen muuten sujunut?

Tässäpä teille hieman Joulutunnelmaa :D






 
Ihania kuvia Annette! =) Tuli niiiiin jouluinen olo. Täytyy varmaan itsekkin kaivaa jouluvalot varastossa ja laitella ne paikoilleen.

Murtunuthan se mun varvas sit on. Lekuri paineli ja väänteli niin, et tippa tuli silmäkulmaan. Luut on paikoillaan ja käski vaan olla rasittamatta liikaa.
Joopa joo, Jere ei suostunut eilen nukkumaan iltapäivä uniaan, vaikka oli tosi väsynyt. Aamupäivälläkin nukku vaan kolme varttia! Pakkasin jätkän rattaisiin lämpöpussiin ja lähdettiin kävelylle. Puoli tuntia huusi, sit nukahti. Olin niin vi#=uuntunut, et oltiin sit lenkillä melkein puoltoista tuntia. Varvas olikin sit illalla ihan turvoksisa ja tulipunanen. Auu..

Tänään sain herran pysymään hereillä 10 asti, jonlloin annoin vielä lämpösen ruuan. Toivottavasti nyt uni maittaa.(kädet ristissä hymiö!)
 
päivää kaikille!! niin se aika menee tuntuu et mitään ei kerkeä tehä. nyt varsinkin kun töihin pitäs lähteä.... perjantai aamuna pitäs töihin mennä ekaa kertaa. saas kattoo kuis käy. emmi on nimittäin äitin perään, ja isäntä jää muksuja kattoo kotio... illat voi olla vaikeita. kun ei saa iltamaitoo tai sit ne valvoo niin kauan kun mä tulen kotio... !
hampaita emmille pukkaa 2 yötä nukuttu melko huonosti, mie emmin kanssa sohvalla kun pojukin on alkanu itkee jo yöllä kun ei saa nukuttua
 
Pikaseen tulin vaan huikkaan heipat ja kertoon, et Kränän juoksu juttujen innoittamana tilasin itelleni juoksumaton, joka saapui tänään. Saas nähdä kuinka kauan mamma jaksaa juosta. Hissukseen alottelen ja toivottavasti joskus jaksan sen tunnin siinä hölkkäillä. :D

Paremmalla aikaa tuun sit kirjoitteleen ja kommentoimaan. :wave:
 
Ihanaa.. täälläki pari päivää ollu nyt lunta ja pakkasta.. vihdoinki talvi.. ainaki niin kauan että lumet sulaa taas pois.. :kieh: Tännään olin oikein ahkerana ja siivosin koko talon perusteellisesti, vein makuukset ulos, lakanat pesuun, luutusin lattiat, hinkkasin wc:n jne! Noh, illalla olikin sitten niin joulutunnelma.. ikkunoissa jo jouluvalot, laitoin takkaan ja kynttilöihin tulet ja kuuntelin joululauluja.. ihanaa.. :xmas: Nyt on sitte joulutortut uunissa.. nam! :p

Topiaksella näyttää pikkuhiljaa tuo kuukauden kestäny flunssa helpottavan..huh! Ei oo enää ollut nuhaa ja yskäki melkein kokonaan hävinny! Liekkö sitte sillä osuutesa, ku 3 hammasta puhkesi!

On kyllä ihana seurata tuollasta 10kk ikäistä naperoa.. miten se keksiikin kaikkea mahollista.. Topias ainaki on sellainen näpertelijä! Menee aina penkomaan jotain alalaatikkoa, tarkkailee ja tutkii tavaroita ihan hiljaa.. :) Tai joskus saattaa kaataa turvakaukalon nurin (niinkuin äsken) ja sitten näpräilee niitä turvavöitä yms. pikkujuttuja ihan innoissaan.. suloinen.. :heart: :)

Meillä kävellään edelleen puuta vasten.. ilman tukea ei vielä edes seisota. Mut Topias tykkää kauheesti kun sitä kävelytetään käsistä kiinni pitäen! Ollaankin miehen kanssa puhuttu, että jos Topias ei ennen joulua opi käveleen, niin ostetaan hänelle joululahjaksi jotkut kävelykärryt! :)

Viime yö muuten meni meilläkin heräämättä kertaakaan.. jippii! :wave:

Nyt täytyy mennä kattoon ettei tortut pala.. ja torttukahvien keittoon.. :p
 
Ainiin, pakko vielä tulla lisäämään, että tein tänään eka kertaa ( :ashamed: ) topiakselle ruuan itse, tähän mennessä siis syöny purkkiruokia. Mut suuri yllätys oli mulle se, että Topias söi ruuan tosi hyvin, ilman yökkimisiä yms, vaikka muusasin sen vaan haarukalla ja siinä oli tosissaan paukkuja!Olin ihan varma että se yökkii kaikki ulos, ku ei oo suostunu syömään niitä 8kk soseitakaa, mut tuota se söi hyvin... ihmeellistä.. :D No, eipähän tartte enää soseita ostella :)
 
Kiva että on jouksuinto tarttunut muihinkin! Oisitte vaan täällä mun kaverina juoksemassa, tylsää yksin :D Just tulin 10km juoksulta ja saunan puhtaana tässä kirjottelen. Mullakin on ollu suunnitelmissa juoksumatto kunhan mies lähtee reissuhommiin et sais viikollakin juosta sitte ku ei lenkille pääse... mut jos sitte käyttäs tuota stepperiä joka on nyt ihan käyttämättömänä ollut jonku kuukauden ku on tosissaan päässy ulos lenkkeilee joka päivä =) Tänään taas juostessa oli semmonen fiilis (ei ollu vanhempi koira mukana) et kyllähän sitä vois pikkuhiljaa sinne puolimaratoonille harjoitella. Jos ei jaksa seuraavalle kesälle niin sitte seuraavalle :D Ku ei oo mikään pakko niin mukavaa se on, jos ei innosta joskus niin jätän lenkin väliin ettei siitä tuu semmosta pakkopullaa ;) Nyt pitäs vaan äkkiä löytää KUNNOLLISET juoksuvaatteet, kyläs kesportissa halvimmat oli 169? :eek: että jatkan ettimistä vielä hetken...
Mutta tosissaan mukava että muillakin innostaa! Jatkakaa harjoituksia :D Mä lähen nyt hartiahierontaan :wave:
 
Hellou.
Meillä on nukuttu kanssa hyvin muutamana yönä. Maitoa menee vaihdellen yhden-kahden välissä yöllä tai aamukuuden kieppeillä.

Eipä meillä kummempaa. Yritän ottaa hissukseen, jos mitenkään vaan pystyy. Mun veriarvot on nimittäin kohonneet tän lääkitysvähennyksen takia. :( Jospa se tästä tasottuisi.

Ville seisoo minkä kerkiää ja ottaa haparoivia askelia tukea vasten, ei mitään kovin uutta silläkään saralla.
Eilen söi ekaa kertaa isoveljen kulhosta Röllimuroja, veikalla on tapana sýödä murot kuivina. Maistuivat hyvälle ja masu on kunnossa. Annoin syödä niitä, kun ovat niin vähäsuolaisia ja -sokerisia.
Maitotuotteet on aika yöks. Mikään ei suuremmin maistu. Taitaa oma säätely toimia tässäkin, synttärikakun kerma-rahkasekoituksesta meni masu vihreälle kakalle, vaikkei poika maistanut kuin pari lusikallista.
 
Hei vaan kaikille!

Ihania kuvia Anetella. Voi kunpa kerkeiskin laitella kotia, mutta työt pitää edelleen kiireisenä...
Onneksi viikonloppuna päästään koko perhe vapaalle ja lennetään Kajaaniin ja mennään sit Sotkamoon lepäilemään. Lauantaina kyllä juhlitaan koko suvun voimin mun mummon 80- vuotis synttäreitä, mutta muuten on tiedossa vain rentoutumista hotellissa... Ihanaa!!!
Nyt täytyy rientää töihin!
 
Pitikin kehua noita Anneten kuvia, niin kiva fiilis tuli. :D

Ville sai käsiinsä keittiörätin. Tutki sitä hetken ja alkoi pyyhkimään pakastimen ovea. :heart: Voi miten söpöä!

Mä olen taas kerran hukannut jouluvalot. B) Sisävaloja löytyy aina milloin mistäkin, ja yleensä joulun jälkeen. :whistle: Meillä tätä roinaa ja rompetta siis piisaa... Pitäisiköhän soittaa takapihalle siirtolava. :LOL:
 
Heippa! Ihana ku on muitakin joilla on joulufiilistä, etten oo ainut. Alkuviikosta laitettiin jouluverhot ja valot. Makkari on toistaseks täysin jouluton..

Tänään oltiin 10kk neuvolas (olis ollu maanantaina, mut olin siin luulos et se olis tiistaina..) Tytyn mitat: 10.695kg, 75cm ja 46.5cm. Ja niin reipas tyttö oli ku itekseen leikki siel lattial ja neuvolantätiä vasten meni nousemaan :) ihana. Joku muukin täällä sano miten ihana tän ikästä on kattoo ku tutkivat niin innoissaan kaikkea. Meidän neidil on ihan sama juttu. Pienenpientä paperinpalaakin jää kovin tutkimaan (ei sentään yritä suuhun laittaa) :D kopkop.

Tääl meille on tullu viime yön aikana enemmän lunta, jee. Siskolta aattelin lainaks kysästä vauvapulkkaa, jos se on sellanen ku kuvittelen.. Pääsis neitikin joskus pulkka"mäkeen" :)

Nyt on niin hyvä olokin, kun on lunta, on niin paljon valoisampaa, eikä masenna yhtään.

Ai niin, meillä kun on tota allergiaepäilyy (tai siis jotain allergiaa ON) ja ollaan vältelty vaik mitä ruokaa lääkärin käskystä, niin mulla mitta täytty maanantaina. Ku neidin iho ei oo menny yhtään parempaan suuntaan vaik ei olla mitään maitotuotteit, vehnää, munaa ym käytetty (ja kauppareissut tulee kalliiks) ni piruttain kokeilin ite syodä vehnää ja hiukan maitoo sisältävää sapuskaa, niin ei tapahtunu mitään. Ei siis huonompaan kuntoon menny ja yöllä nukuttiin paremmin ku pitkään aikaan. Nyt jätetään kokeeks tomaatti pois. Pakko se on ite vähän sumplii näit ruokajuttuja ku ei kukaan muukaan auta..

 
Meille viikonlopuksi kerty niin mahottomasti pikku tekemistä että ihan hirvittää. Huomenna pitää käyä ostaa kaikki loput eteisremppakamat, ite remppa aloitetaan vasta keskiviikkona mut viikonloppuna pitää tehä kaikki rästihommat pois alta B) |O Meillekki sais siirtolava tulla pihalle hakee nuo romut pois, sitä alkaa löytymään kunhan eteisenkaapit tyhjentää :eek:
Mä en oo niin jouluihminen, valot eka adventtina ja heti loppiaisena pois!!! Muuten kyllästyy, ärsyttää oikein käyä kaupoissa ku joululaulut jo soi... Ihania ne valot on mut jos niitä kuukaudesta toiseen kattelee niin hohhoi!

Mä kans seurailen ihan liikuttuneena aina ku vauveli leikkii sisarusten kans, matkii leikkejä niin isona :heart: Tosi sulosta! Matkii koirien ääntä ja läähättää! :)
Taas tuo kello rientää, pitäs alkaa hiissaantuu sänkyä kohti niin ehkä ois jo tunnin päästä jopa nukkumassa... :whistle:

Mitenhän muuten ku en muista nuita ruokajuttuja, viiliä ja piimää yms syö eikä niistä tuu mitään oireita, joko saa alkaa antamaan maustettua jugurttia??? Mitenhän nuo asiat pääsee unohtumaan :snotty:
 
Kits Annette! :flower: Pitääki alkaa ostaa sitte pokelle asti sitä jugurttia, meillä menee ihan älytön kidiuksen juguja, lapset tykkää tosi paljon.
Ukko tulee pian kotiin, pitää lähtee viemään isommat mummolaan ja sit kauppoihin... :/
 
Täällä sitä istutaan ja odotetaan miestä kotiin pikkujouluista.

Taas, vastahan mä vuosi sitten istuin tässä ja masu isona kirjoittelin kaksplussaan.
Tuleepas haikea olo. :snotty:
Katselin jo torstaina yhtä vauvamasua ikävöiden. Ja vaunuissa hymyillyt pikkuruinen vauva oli niiiin söpö.
Vauvakuumetta pukkaa, mutta eipä niitä enää tule.
Höh, mutta toisaalta helpotuksen huokaus.
 
On niin uimarin näkönen poika =)

Mä sain kammettua tänään itteni eka kertaa suksien päälle :saint: Sunnuntaina kuulin et ladut on aukastu jo ajat sitte... ei vaan oo tuo mikä meijän tieltä lähtee, pitää autolla ajaa parin kilsan päähän et pääsee suksimaan. Ei mitään lempihommaa mut tosi hyvä kuntoilu ja laihdutus juttu on :D Jos vielä sais nuo roikkuvat mahanahkat kiinteytettyä ladulla.

Tyttö pääsi lempiponillaan ratsastaa tänään, että oli onnellinen. Pitäs kehata alkaa kuskaamaan sitä sinne kauemmas tallille vähän useammin, tykkää niin kovasti siitä ponista, ravailee sillä jo ihan hyvin ilman et pitää siitä kiinni!!!!! Uskomatonta et 2w pysyy jo nuin hyvin selässä ihan ite :eek: Oon yrittäny miehelle puhua et voitas samalla reissulla ku lähetään mun ponia hakee niin ostaa shettis tytölle :D Ei ukko lämmenny ajatukselle :LOL: Ku ois päässy sinne maalle heti asumaan niin sinne ois ollu pakko ostaa kaks kerralla, nyt pitää viiä vieraaseen talliin niin ei oo oikeen varaa ku sen yhen ylläpitoon...
 
Söpöläinen tuo Jere :heart:

Olin tänään menossa Haaparannan Catalogiin ostoksille, mutta yllätys oli suuri kun astuin melkein tyhjään halliin. Muutama vaaterekki siellä oli ja isot laput, että kaikki tuotteet -90%. Ostin sitten yhden collegehupparin, farkkuhameen ja kahdet farkkucaprit 4.90e:llä :kieh: Olisin tosin voinut ostaa enemmänkin, vaikka siskolleni, mutten siinä sitten tajunnut :headwall: Enkä enää kehdannut palata takaisin kauppaan :ashamed: No käytiin samalla Ikeassa ja sinne saatiinkin sitten tuhlattua senkin edestä. Pistettiin koko astiasto uusiksi ja muutama "heräteostoskin" tehtiin.
 
Annette on taas tehnyt löytöjä. :D Vitsi, kun pääsisi itsekin mylläämään jonnekin alennuksille. :p Shoppailu on niin kivaa.

Meillä on miehen kanssa ens lauantaina vapaapäivä. Nyt pitäisi oikein kunnolla rentoutua, kun miehen koulukin alkaa olla ohitse tältä vuodelta.
Onko kukaan käynyt Edenissä tai Lapinniemessä kylpylässä? Kumpi olisi parempi?
En ole koskaan käynyt kylpylässä, kun olin niin tolkuttoman huononäköinen ja ilman rillejä en päässyt ilman opasta saunaan. :whistle: Nyt kun on näkö ja voi istahtaa lauteille, eikä jonkun syliin/kiukaalle, voitais mennäkin. :D
 
Työ kirjailetta niin kauhiaan vauhtiin ettei tämmöinen vanhus enää perässä kestä! :D :LOL:

JOO IHAN ENSIN KYSYN GALUPPIA KUN OON LAISKA LUKEMAAN....
ELI KUINKA MONELLE ON JO TULOSSA SEURAAVA KEKARA????ENTÄ KUINKA MONELLA TILAUS LAITETTU SISARESTA??????

tiistaina on piikki päivä isolla ja pienimmällä..isomman 4v neuvola samalla.kiva kun vielä iskä ilta vuorossa niin nautinnollinen ilta tulossa :headwall: :whistle:

mutta näissä joulun touhuissa menee tovi vielä ,viime torstaina laitoin kotiin joulun verhoja vaille(täytyy tulevalla viikolla kankaat ostaa ja laittaa paikoilleen uudet joulu verhot) ja kortit kirjailin tänään.LAhjat on paketoitava tuolta meidän sängyn alta pois näinä iltoina ja kyllä tätä riittää. Onneksi mennään jouluksi porukoille täysin valmiille joululle joten se ruoka hässäkkä on pois kuvioista niin kuin muinakin jouluina!
:xmas: :xmas:

t.Nappa ja Jere n.11kk(päivää vaille) :)
 

Yhteistyössä