TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Poio: :hug:

Mä sain sitte tänään vasta kuulla et Ari Koivunen esiintyy tänään täällä!!!!! :kieh: Ei oo sitte kukaan uskaltanu siitä mulle aikasemmin sanoo :saint: Nyt sain lapset nukkuu ja pitäs pesulle lähtee ja ootella kaverin soittoa kerkeekö lähtee seuraksi sinne keikalle. Pääsee Raskasta Joulua viettää, tosin ihan autolla meen, vieläki puistattaa se viimekertainen juhlinta :x :xmas:

Ollaan mummilassa oltu evakossa, eteinen vamistuu mukavaa vauhtia, miehellä on huominen vapaata niin kerkee kunnolla tehä nuo hommat pois. Vielä katto pitäs maalata, seinät tapetoida ja maalata ja listat, naulakot yms ripustella. Siinäpä sitte ois tälle vuodelle hommat tehtynä :D Seuraava sitte kesällä, aidan teko ja talon maalaus ulkoapäin...
 
Täällä on onneksi oltu terveinä:)Meidän vanhin tyttö täytti 4.12 3v mut kunnon synttärit pidetään vasta 16.päivä koska meijän lapset on syntyneet niin lähekkäin..ja sitten Jasmin joka on nyt noin 11kk on ruvennut jo syömään ja juomaan samoja kuin me muutkin,ja on hän siirtynyt siskojensa kanssa samaan huoneeseen nukkumaankin..ja kävellyt hän on jo noin 2-3 viikkoa..ja nyt mulla on menossa rv 26+3
 
taaperotx3 sinut olin ylättäväni jossain vaiheessa että olisi vauva tuloillaan ja hyvässä vauhdissahan tuo on ,alkaa loppu häämöttää :heart: Tsemppiä ja heleja sinulle kolmen pienen kanssa!(musta ei ois tuohon..siksi hattua nostan!!) =)

Meillä ei paljoa tuumailtu tiistaina kun väliveli kävi neuvolassa 4v tarkissa ja jere kävi myös ottamassa sen toisen annoksen influenssa rokotuksen..pikkuisen itki alle puoli minsaa ja sit se oli ohi,varmaan enmmän huusi kiinnipitämistä kuin itse piikkiä. No jo.ei oo suuruudella pilattu tää meijän neli vuotias,95,5cm ja 13,5kg ,juu taitaa jere mennä jossain vaiheesa ohi :whistle: jerella onkin mukava yks vuotis sunttäripäivä ,alkaa hammashoitajan luona käynnillä(joka aivan turha mutta mennään nyt...(olen itse ammattilainen..)) ei siinä mitään paikallaan pysyttävä sylissä sehän se hirveintä,neuvolassa sitten iltapäivällä ja piikki taas reiteen...että onnea vaan poika kulta.
MEillä ei nukuta öitä läpi huutelematta..milloinkohan sais nukuttua ja mitähän eilenkin illalla kapinoi nukkumaan menemistä vasta 23.45 nukahti ja muina iltoina kuitenkin menny nokalleen jo yhdeksään mennessä....ja yöllä huudot alkaa viimeistään puoli kaksi ja sitten tunnin välein hyvänä yönä kahden välein.... :headwall: alkaa peli housut revetä äipältä.... :ashamed: |O
Meillä myös tämä veliveli kun on dysfasia poika jonka kanssa sitten viitotaan ja terapioissa juostaan ym.kivaa niin kaiken kukkuraksi sitten tuon vanhimman kanssa on ongelmana valehtelu ja ihan kaikesta ja ihan kaikille....ollaan onneksi menossa 13.päivä perheneuvolaan ja toivottavasti sieltä alkaa saamaan apua tähän..
Meinaa naiset oikeasti levitä pää näiden kanssa,just kun olisi vähän taas sisäistänyt tuon erityislapsen "kohtaloa" niin sitten vaan isompi aiheuttaa huolta ja murhetta, vihaa ja epätoivoa...kylällä kiva oikoa koko ajan sen sanomisia... :headwall: :whistle: :/
Jospa siellä sitten kuunneltaisiin siellä perheneuvolassa myös äidin jaksamista kun tavan neuvola täti tuumaa vaan että joo,saisitko mitenkään nukuttua...mitä v*****se sitten avittaa kun muut asiat tässä lisäksi rassaa,pelkän väsymyksen kanssa tulsii hyvin toimeen mutta tämä muu ajattelu työ on paksua tavaraa ns. vali vali ja seli seli :p tuli nyt tästä mut näillä eväillä minä menen nyt.. :ashamed:
silti hymy huulilla koitan olla saa nähdä milloin sekin loppuu jos ei apuja saada...

Mutta jouluista joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas: :xmas:

t.Nappa ja Jere 11kk
 
Nappa: Onpas sun neuvolan täti suoraan sanottuna aika pässi tapaus. Onneksi pääsette perheneuvolaan. Valita siellä vaan suoraan sydämestä kaikki mikä ketuttaa niin varmasti saatte apua jokainen.
Jaksuja. :hug:

taaperotx3: Onnea kovasti! Mahtavaa, kun jotkut jaksaa hoitaa noin montaa pientä.
(Tämä mahtavuutta-kehu oli tarkoitettu myös muille tammiäideille joilla on monta pientä kotona. :D )
 
Taaperot: Voi että, pian alkaa viimeinen neljännes... vähän kyllä haikeaksi vetää kun ajatteleekin :ashamed: :snotty: Onnea :flower: =)

Poiolle ja perheelle :hug: ja voimia. Kyllä on hirveä tilanne siellä Nokialla. Jotenkin ei edes usko, että Suomessa voisi tapahtua tällaista. Toivottavasti tilanne helpottaa pikimmiten.

Nappa: kannattaa tosiaan siellä perheneuvolassa kertoa omatkin huolet ja murheet. Jospa osaisivat siellä neuvoa ja osaisivat tehdä muutakin kuin olkaa kohauttaen voivotella. Aika kummallista käyttäytymistä minunkin mielestäni neuvolan terkalta.

Jahas, mies on vapaalla tämänkin päivän, jospa jatkaisi Joululahjashoppailua. Oli tarkoitus lähteä Iihin Kärkkäiselle.
 
Ville kävi lääkärissä eikä onneksi löytynyt mitään vikaa. :D Olo on selvästi parantunut tämän päivän mittaan ja touhuilee tuossa normaaliin tyyliin. Juurikin kaataa jalkalamppua....iik! Taisi kunnon kuumeilu tappaa pöpöt pois.

 
Pitkästä aikaa toimii nääkin sivut...
Täällä on ihan hirvee keli ollo koko viikonlopun!!!!!! Vettä sataa, joka paikka on niin jäällä ettei voi lasten kans olla ulkona, eivät pysy pystyssä hetkeekään... ja tiet on hiekotettu ettei pulkkailla voi. Toivottavasti alkais pakastaa niin ettei kaikki lumet sula!
Käytiin aamulla kylpylässä uimassa koko perheen voimin :heart: Kylläpä oli mukavaa pitkästä aikaa! Miehellä vaan piti kiirusta ku nuitten kahen perässä yritti pysyä :LOL: Itte halus mielummin ottaa ne mitä poken, kyllä mulle passas vallan mainiosti :D Ei siinä ite päässy rentoutuu mut mukavaa oli ja lapset nautti!

Eteinen on listoja ja naulakkoa vaille valmis! Illalla pääsee kasaamaan kaikki levällään olleen vaatteet, kengät yms paikoilleen. Ihanaa että loppuu tämä sekasotku, niin ahistaa ku ei missää pysty olemaan kompuroimatta tavaroihin... :kieh:

Pokella on nyt semmonen vaihe että mikään ei passaa, päikkärit jää lyhyeksi ja sitte illat kiukkaa joka asiasta. Kyllä kuuluu jos ei joku mee niinku hän haluais, kiljuu ja karjuu minkä kerkee. Onneksi ei (vielä ) lahkeessa roiku koko aikaa eikä oo sylivauvana. Sisarukset kelpaa leikkikaveriksi mutta sit onki leikittävä poken ehoilla :LOL: Huoh :/

Joululahjat ois kaikki muut ostettuna paitsi mun vanhemmille pitää keksiä sisarusten kans jotain ja ukolle en oo vielä mitään ostanut. Mitähän tuolle keksis, kaikki maailman työkalut jo löytyy, (musta tuntuu et niitä on liikakin) vaatteita ei osaa oikeen kokosia ostaa... Vaikeeta varsinki ku hän just vietti synttäreitä ja oli isänpäiväkin niin ne kaikki pikkusälä tuli jo laitettua sille :whistle:
Auttakaa jos joku keksii jotain... :wave:
 
Kränä: Anna miehellesi pullo hierontaöljyä jossa on kotihierontoihin oikeuttava kortti. ;) Mun vastaava on ollut tosi kiva. :D

Meillä oli deluxe-viikonloppu.
Pe iltasella tuli mummi ja me lähdettiin kaupungin hulinoihin.
Lauantaina saatiin löffäillä ja tuijottaa telkkua koko päivä. Sen verran liikutettiin ruhoja, että käytiin kaupassa ostamassa pihvilihaa ja pullo punkkua. Loppuilta syötiin, juotiin ja löhöiltiin edelleen. :D
Aivan ihanaa oli!!
 
Voi hitsi Myyrä, on varmasti ollut rentouttava viikonloppu :D Aah, kylläpä ois moinen mukavaa. Tosin minusta ei taida olla enää kaupungin rientoihin lähtijäksi, vanhaksi tullut ja mukavuudenhaluiseksi ;) Löhöily sen sijaan olis oikein mukavaa! =)

Tein tuolla ExtraFilmin sivuilla Joonaksesta valokuvakirjan. Pistän kummeille joululahjaksi ja itsellekin oli pakko tilata sellanen =) Toivottavasti vaan ehtii jouluksi kun siinä oli toimitusaika 10 arkipäivää, tiukille menee meinaan! :eek: Mut aattelin, et huomenna soitan sinne ja pyydän nopeuttamaan toimitusta jos vain suinkin mahdollista.

Jahas kohta olisi riisipuuro valmista :p Mies pisti uuniin ja jätti Joonasta ajatellen suolankin vielä laittamatta, huomaavainen ukko :D

Niin muuten, meillä ei laita aikuiset toisilleen joululahjoja. Helpottaa kummasti tätä joulutohinaa eikä tarvi liiaksi käyttää aivokapasiteettiaan lahjojen keksimiseen =) Ja parempi kun jokainen ostaa itselleen tarpeelisen sitten vaikka Tammi-alesta, tulee säästöäkin :D ;) :xmas:
 
Heipsistä kaikille!

Kyllä on taas niin ankeeta ollu viime päivät, ku kaikki lumet suli pois ja vettä vaan sataa. Mä kyllä muutan jouluks muualle, jos ei maa oo täällä valkonen. |O :xmas:

Annette: Kuinkas teillä on nyt yöt sujunu? Et sä viitsisi tulla tota meinkin ukkoo vähän huudattaan... :D

Poio:Kuinkas siellä voidaan? Vieläkö on vedenkäyttö kielto voimassa vai joko on saatu puhdistettua?

Kränä Täällä on meiän ukko vähän samanlainen kärttylä. Kaiken pitää mennä niin kuin hän haluaa, muuten loukkaannutaan. Koko ajan pitäis jotakin viihdykettä olla ja mikään ei tunnu kelpaavan. Tosin nyt on huomattu se, et silloin ku minä en oo lähellä/kotona niin hän viihtyy, mut sit ku mä oon vieressä niin koko ajan kitistään ja hirvee itku, jos lähden esim. toiseen huoneeseen. :/

Täällä mennään päivä tai pikemminkin yö kerrallaan. Pikku hiljaa alkaa väsyyn tähän jatkuvaan heräilyyn. Nyt on kokeilussa hieman tuota yömaidon lopetusta, mut saas nähdä kuinka ens yö taas menee.

Mä kävin itteeni vähän perjantaina piristämässä ja mulle laitettiin hiusten pidennys. Nyt on täällä sit pitkä tukkainen äiree... :D

Tuun hetken päästä jatkamaan...
 
No jopas Myyra kuulosti ihanalle! =)

Suklis; Vettä saa taas käyttää keitettynä, mutta en uskalla sitä vielä ainakaan tehdä. Meillä on tuolla 25litraa sieltä teidän citystä tuotua vettä! :)
Astioita ja pyykkejä oon kyl pyörittänyt koneessa, alko tympiin kertakäyttöastiat jo. Hanasta tuleva vesi on tosi kloorista, kädet huutaa rasvaa, kun tulee pestyä käsiä tosi usein. Päälle vielä tota käsien desinfoimisainetta, niin kädet on ihan korput. Parempi silti niin, kuoleepa pöpöt paremmin tolla kloorin määrällä.
Just kuulin päivällä, et jongun 1,5 veen näytteestä olis löytynyt rotavirustakin! Noro, koli, rota, kambylo ja salmonella.. Huhhuh! Elämä kyllä välillä tosissaan on!
No, kaikesta selvitään kuitennii. Täytyy joulusiivot miettiä vähän tarkemmin, ja toivoa et tää show kohta loppuu.

Ollaan tässä viikonlopun ajan nukuttu koko porukka tuntia-kahta pitempään aamusin, ja hittolainen kun Jeren yöunille nukahtaminen on ollut vaikeeta. Eilen nukahti vasta 22.30 ja tänäänkin meni tohon kymppiin. :eek:
Onneks huomenna alkaa taas arki ja saadaan normi kuviot taas pyörimään.

Rakastan yli kaiken joululauluja ja ajattelinkin, et voitais lähteä Treelle pyörimään joku päivä. Ihana haistella sitä joulutohinaa. :xmas:

Oltiin eilinen Ideaparkissa joululahjaostoksilla ja Jere ei ollut moksiskaan siittä ihmis paljoudesta. Kujerteli vaan vastaantulijoille. :D
Me ostetaan lahjat aikuisillekkin.
Tänä vuonna ostin ekan joululahjan jo elokuussa, kun tiesin et äippäloma loppuu ennen joulua. Kaikki lahjat olin saanut ostettua ennen marraskuuta jo - ONNEKS!
 
Vielä piti Annetelle sanoo, et mä tilasin tuolta ifiltä niitä kuvakirjoja niin siellä oli ainakin viimenen mahd. tilaus päivä 4.12 vaikka normaalisti on toimitusaika niillä 8-10 päivää. Kannattaa siis soittaa ja kysästä, et saisit ne ajoissa pakettiin.

Myyrällä miehineen oli kyllä tosi kivalta kuulostava v-loppu. Osaispa itekkin ottaa yhtä rennosti, kun lapset on hoidossa. Mulla on aina sit vaan kauhee hätä seuraavana aamuna nousta siivoomaan ja tekeen kaikkee, kun lapset tulee yleensä aina aika aikasin kotiin. Koskaan ei oikein osaa ottaa noin rennosti. Pitäis varmaan... :snotty:

Sit tulis kyssäreitä. Vastailkoot joku, jos jaksaa...

Paljonko tein lapset nukkuu yhteensä vuorokaudessa?

Mitä kaikkee ns. normaalia tein lapset syö? Maitotuotteita? Kananmunaa?

Te kellä on vanhempia lapsia, tulee tyhmä kyssäri...Meillä tyttö on nyt vajaa kolme ja joka yö tulee meiän sänkyyn nukkumaan enkä aina jaksa sitä siirrellä takaisin omaan. Onko tää nyt joku ohi menevä vaihe vai pitäiskö tästä "tavasta" opetella pois? Ihan kiva, et äitin ja isin viekku vielä kelpaa, mut oman nukkumisen ja selän kannalta ei mikään ihanne nukkumatapa. Ite on koko ajan ihan reunalla keikkumassa ja asentoo saa vaihdettua juur lainkaan. Mut, ei vaan henno sit aina sitä pois siirrellä. :ashamed:
 
Vielä vähän jatkan... :saint:

Mulla on joululahja ostokset vielä ihan vaiheessa. Hirvee stressi koko asiasta, mut nyt oon onneks saanu jo suurimmalle osalle keksittyä paketin sisällön. Vielä tarvi toteuttaa/ käydä ostoksilla.

Mä oon henkeen ja vereen jouluihminen, mut jotenkin tänä jouluna ei oo niiiin
kovin ollu fiilikset päällä. Jouluvalot on laitettu ja keittiöön verhot vaihdettu, mut ei kummempaa. Yleensä mä haluan ehdottomasti vaihtaa verhoja ja mattoja muuallekin, mut nyt ei oo oikein ollu sellasta intoo. Noh, ehkä se tässä vielä tulee jahka saadaan lunta maahan ja joululauluja soitettua vähän kovemmin. :kieh:

Nyt mä taidan lopettaa tän jaarittelun tältä erää ja pistää oikoseen. :wave:

-SuklaaSyöppö-
 
Kiitos Suklis kysymästä, hyvin meni jo yöt mutta nyt on ollu kahtena yönä levotonta: näyttää lyövän flunssaa päälle tuolle pikkuiselle :/ Nenä rupesi eilen vuotamaan, syöminenkin heikkoa... vai olisko hampaista, saa nähdä. Mutta yöllä ei vaadi ruokaa enää. Ne kaksi yötä oli pahimmat, tai paremminkin se ensimmäinen. Suosittelen kyllä aloittamaan unikoulun, jos kovin on väsynyttä porukkaa. Itse lykkäsin, lykkäsin ja lykkäsin, mutta pakko todeta, että kannatti ja ajankohtakin taisi olla sopiva kun kaikki meni nappiin. =)

Saatiin vanhemmiltani sellainen tanssiva ja laulava joulupukki. Siinä on nappi, jota painamalla pukki alkaa tanssinsa ja samaa nappia painamalla sen saa myös loppumaan. Joonas tykkää leikkiä sillä (alku "järkytyksen" ;) jälkeen). Saman tien kun musiikki alkaa niin Joonas pistää tanssiksi, oikein eläytyy siihen :D Sitten saattaa kesken kaiken painaa nappia ja sanoa: oppu (loppu) :D Ja tämä saattaa toistua kymmeniä kertoja :kieh:

Pistin jo ExtraFilmille s.postia.. taidan vielä soittaa sinne ja varmistaa, että ehtiikö kirjat jouluksi. Hitto, että minäkin aina liian myöhään keksin tällasia juttuja. :xmas: :headwall:
 
Siinäpä se kyssäri jo tulikin..
Oon antanut Jerelle maustamatonta jugurttia hedelmäsoseen seassa, mut nyt tuntuu et tuo ei oikein maistu. :x Tuota menee muutenkin roskikseen puolipurkkia, kun avaamisen jälkeen ei kauaa säily.
Ootteko antaneet niitä Valion kidius jugurtteja?

Uskosin Annette, et sun joululahjat ehtii tulla ennen pyhiä!
 
Soitin juuri ExtraFilmille ja sieltä sanottiin, että ei ole ruuhkaa ja mitä luultavammin kirjat tulevat ensi viikon alkuun mennessä. Toivottavasti! =)

Joonas syö Kidius Gefilusta tai milloin mitäkin, mutta maustamatonta en ole edes tarjonnut kun se on omasta mielestänikin pahaa :ashamed: :snotty: =) Viili menee ja Viilis. Riisipuuroa on syönyt pariin otteeseen, siis oikeaan maitoon tehtyä, mutta maitoa sellaisenaan en ole vielä tarjonnut.
 
Suklis kyseli tuosta isompien lapsien nukkumisesta tai siis jotain sinne päin B) Meillä kans on ollu vaihe et isommat kömpii jossai vaiheessa viereen. Ja se jatkuu ja jatkuu vaan jos antaa sen mennä niin :/ Mulla kans on se etten pysty ite nukkuu jos lapsi on vieressä. Helpoin on ku kiikuttaa joka ikinen kerta lapsen takas omaan sänkyyn, ei ne sitä kauaa tee. Tai siis monena yönä ennenkuin oppivat pysymään omassa sängyssä läpi yön... Esikoisella oli yhteen väliin et kellon tarkkaan heräs joka yö samaan aikaa vessaan ja siitä kipitti meijän sänkyyn. Nuo ei oo onneksi nostanu meteliä siitä et vien takas omaan sänkyyn vaan on jatkanu uniaan.

Meillä poke syö just kans tuota kidiusta ja hyvin maistuu. Menee kananmunat ja muut, ihan oikeeta maitoo en oo vielä antanut. Vois varmaan kohta alkaa kokeilee...
Huomenna ois toinen rokotus, saas nähä ottaako neiti sen yhtä hinosti ku viimeks. Poke kyllä huutaa jälleen ihan kunnolla... :(

Uneen vielä eli poke nukkuu vuorokaudessa nyt noin 14tuntia. Yöllä 12h heräämättä ja päikkäreita vaihtelevasti 1,5-3h, yleensä 2h mut nyt on ihana vaihe ettei nuku päivällä ku 1-1,5 :kieh:

Niin ja joululahjoista. Meilläki on sovittu että aikuisille ei osteta. Miehen kans sanotaan joka vuosi näin mut silti tulee aina jotain laitettua :D Onhan se mukava saada jotain. Mut nyt tulee se poni mulle niin sanoin ehottoman ein että mulle ei tartte muuta! Mutta miehelle haluaisin ostaa jotain... Ja vanhemmat meille laittaa joulun kunniaksi aina jotain isompaa, viime jouluna puulämmitteinen kiuas =) Nytkin kyseli mutten osannu muuta sanoo ku että niitä ihania pentikin kynttilä juttuja, pääasia että lapset saavat ne potkurit joita ovat viimetalvesta asti halunnu. Niin kävi ettei tästä kylästä sitten löytyny ku yks lasten kokoinen potkuri, piti appiukko laittaa hakemaan Oulusta semmoset ku töissä siellä käy...
 
Me yritetään kanssa viettää mahdollisimman vähälahjainen joulu. Viime vuonna homma meni ihan mahdottomuuksiin, meillä oli 3 täyttä jätesäkillistä lahjoja kolmeen pekkaan. Aikuiset ei montaa lahjaa saaneet... :whistle: Siinä kyllä huomasi, että turhaan oli taas törsätty. Ei tuo isoveikka leikkinyt kuin juuri niillä parilla lelulla mitä oli toivonutkin.
No, ei me nyt ihan itse kaikkea sitä määrää oltu ostettu. :saint:
Nyt tuo 4-v onkin toivonut eniten rumpuja. Viime vuonna sai sellaiset pienet pattereilla toimivat sähkörummut mutta ne on jo soitettu aikalailla loppuun.

Onko kellään teistä kokemusta noista HongKongissa myytävistä isommista lasten rummuista?
Kalvot varmaan puhkeaa ekan biisin aikana? Toivottavasti ei. Me ei olla muualla nähty tuollaisia isompia ja vähän kestävämmän oloisia rumpuja.
Tuo poika hakkaa niin innoissaan, kovaa ja tyylillä. Pyörittelee kapuloitakin sen kun osaa ja leikkii rock-tähteä. :LOL:
Mutta kertokaa tosiaan, jos jossain näette jotkut hyvän oloiset. Saa sitten sen lahjaksi mitä oikeasti haluaakin.

Vuodatusta keski-ikäisistä miehistä:
Miksi niiden pitää ensimmäisenä alkaa huutamaan kurkku suorana, kun joku asia ei mene niiden toivomalla tavalla?!
Kävin juuri postissa tiputtaakseni kirjekuoren postilaatikkoon. Pikaisella toimituksella siis. Ei löytynyt parkkipaikkaa ja pistin auton puoliksi talon pihaan menevälle tielle. Takaa mahtui kulkemaan vallan mainiosti.
Eikö siihen sitten heti pitänyt paukahtaa sellaisen hieman harmaantuneen "herrasmiehen", joka veivasi ikkunansa auki ja alkoi välittömästi karjua kurkku suorana. :kieh: Pistin takaisin ja onneksi lähti menemään. Ärsyttävää!
Musta tuntuu, että juuri nuo miehet on itse niitä röyhkeimpiä ihmisiä liikenteessä. Mutta eihän nyt nainen saa niin tehdä. Grrrr....

Noniin. Helpotti. :saint:
 
Moikka taas!

Täällä kanssa ilmoittautuu yksi väsähtänyt äiti. Työpäivät venyy liian pitkiksi ja Saku on ollut jo lokakuun puolesta välin rakätaudissa... Yöunet ovat siis myös rikkonaiset...

Helpotusta elämään toi tänään siivooja, joka jynssäsi kotiamme kolme tuntia. Ihanan siistiä!!! (Ei kauaa ) :eek: Vuoden alusta päätin ottaa siivoojan kotiin ainaskin kerran tai pari kuussa, niin helpottaisi elämää. Täytyy kyllä tosiaan nostaa hattua niille äideille, jotka pyörittävät arkea useamman lapsen kanssa, puhumattakaan yksinhuoltajista! :flower: :heart:

Onneksi jouluun on enää niin vähän aikaa ja saa muutaman päivän köllötellä kaikessa rauhassa mökillä läheisien kanssa.

Ostettiin muuten "Sakulle" (lue meille itselle) joululahjaksi Nintendon Wii, joka täytyi heti testata, että toimii... :LOL: Koukuttava peli jossa saa onneksi myös liikuntaa!

Sakun uusin taito on muuten keinua keinuhevosella seisten! Että tällaista tällä kertaa...
 
Tuntuu et meille sattuu nyt kokoajan. Jere kippas syöttötuolillaan tänään. :ashamed: On potkinut jo pitkään vauhtia pöydän reunasta ja tänään sai vissiin tarpeeks potkuun voimaa. Kumahdus vaan kuulu, kun polla otti lattiaan kiinni. Onneks sentään oli matto alla. :/
Voitte varmaan kuvitella mikä poru pääsi, raukka itki melkein kolmevarttia putkeen.. :'( Nyt on syöttis pöydässä kengannauhoilla kiinni!
 
Voi Jereä! Nuita sattuu ja tapahtuu kaikille, elä Poio "ota itseesi". Meillä tyttö tänään halus taluttaa sitä meijän patalaiskaa koiraa. Koira sit huomas naapurin koiran ja lähti sitä tervehtimään. Eipä neiti hokassu päästää narusta irti vaan kupsahti kumoon ja suoraan pää osui puuhun! Voi jessus mikä tömäys kuulu :ashamed: Että näitä sattuu toisinaan juu...

Tuo siivooja on kyllä huippu juttu! Suosittelen sitä kans kyllä kaikille. Meillä on täällä käyny joka kuukausi ku tehään isompi siivous niin mun kaverisiivooja auttamassa. Aivan mahtava apu siitä on ja säästää omaa aikaa ja hermoja. Se tekee kaikki likaset hommat :LOL: Sellaset mistä ite en välitä...
Just 2,5h jynssäsin saunaa, hoh hoi!!!!!! Meinaa väsyttää. Pitänee tehä nuita aikaa vieviä hommia nyt pois alta, meillä on väliovet vielä tehdaspölyssä ja katto remppa kökössä :D Pikkuhiljaa viikon aikana pitäs siivoilla mitä kerkee ja jaksaa, siivooja tulee sit lauantaina ja sit kaikki irtilähtevä pihalle ja kuurataan loput mitä en viikolla jaksa.
Että jos mun "siivooja" tätä lukee niin suuret kiitokset ja tiijät kyllä että oot meille korvaamaton =) :heart:

Rummuista: ei siis oo kokemusta kyseisistä mut uhkailin kummipoikamme isälle et jos se ei ala keksimään mitään järkevää joululahjaa pojalle niin ostetaan sille sellaset pikku rummut :LOL: Kyllä alko ehotuksia satelemaan :D
Mun siskon pojalla on jonkun laiset, en muista merkkiä mut niillä se on vanhempien hermoja koitellu jo kaks vuotta ja vielä hengissä on.

Ja siskon lapsista tuli vielä mieleen, ne on 5 ja 7 vuotiaat ja vieläkin aamun valjetessa kipittävät vanhempien sänkyyn nukkumaan! Molemmat... sisko aina vaan tuumailee et pitäs alkaa opettaa TAAS omassa sängyssä koko yön nukkumista muttei vaan millää kehtais. Että tapa siitä ennen kaikkea tulee jos ite ei sitä "lopeta"

Nyt nukkumaan...
 
Tuosta lasten vieressä nukkumisesta. Itsekään en hyväksy lapsia yöllä viereeni. Nimittäin omat unet jäävät sitten heikoiksi. Selkäkin kipeytyy. Meillähän noi kaks vanhinta nukkui perhepedissä melkein 1v ikään asti. Mutta kun opetettiin nukkumaan sänkyihinsä niin siitä ei lepsuiltu. Ja ihan hyvä niin =)

Minä jotenkin vieroksun siivoojan palkkaamista kotiini :ashamed: Siis ymmärrän kyllä, jos joku haluaa arkeaan helpottaa siivousavulla, mutta jostain syystä en itse kuitenkaan sellaista apua osaisi käyttää. Luultavasti osakseen sen vuoksi, että meillä on siivottava joka päivä muutenkin. Jatkuvaa järjestelyä, imuroimista, pölyjen pyyhintää, vessojen pesua, pyykkäämistä; tätähän tää on ja kun tähän on tottunut niin en osaa mistään niistä luopua :kieh: Mutta ihan hyvä, että tuota kotisiivouspalvelua käytetään! Jospa sitä itsekin joskus vanhoilla päivillä... :D
 

Yhteistyössä