TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Kolmannen lapsen haluaisin joskus mutten tiedä olisinko ihan vielä valmis....

Meidän neidillä on kauhea yskä muttei muita oireita. Syö ja nukkuu. Toivottavasti ei olisi mitään viirusta, vieläkin mielessä se pääsiäisenä sairastettu RS-viirus :/
Isoveli myös kovasti yskii joten kait häneltä tarttunut...

Poio : Kiva teidän Jeren uikkarikuva


=)
 
galluppiin pikaisesti että ei oo tulossa eikä enää tuu (valitettavasti...) Taas joutu yks päivä kovasti työstämään ajatusta et meijän lapset on nää kolme ja piste... Nyt ulkoilee :wave:
Meillä poke käy aamuisin laittaa koneen päälle ja illalla ennen nukkumaan menoa sammuttaa sen :snotty: mitähän siitäki tulee isona :LOL:
 
Eipä taida meillekkään enää tulla. Minä vielä haaveilen välillä salaa, mutta mies on ilmoittanut pakkaavansa laukut, jos aloitan keskustelut neljännestä :LOL: . Miehen vaihtaminen on sitten jo niin iso urakka, että eiköhän tämä 3 riitä.
Meillä tirri on vihdoin ymmärtänyt tuon konttaamiskuvion. Ja ylös noustaan seisomaan joka paikkaan. Pää kolisee sata kertaa päivässä :( .

Kuinkas moni on jo ruvennut antamaan tavallista jugurttia/viiliä/tavallista maitoa?
Mä en ole vielä antanut, kun muutaman murun raejuustoa. Kai sitä voisi jo ruveta harjoittelemaan, kun Tirrikin on parin päivän päästä 10 kk.

On se haikeaa. Minun viimeinen vauva on parin kuukauden päästä taapero.
 
Juu ei oo taka-ajatuksia ollenkaan...täällä kavereilta kuuntelen ilmoittelua tulevista vauvoista,kateellisina... :ashamed: kova työstö oli mullakin ajatukseen et tässä ne sitten on mun kolme joita kyllä aina olin toivonut vaikka mieskin välissä vaihtui mutta tuntui et vielä yks,mt realiteetit otettava huomioon...tää kroppa ei tee tään miehen kanssa enää lapsia,meidän veret sekoittui jeren kanssa jo raskausaikana ja mulle tuli vastaaineet ja jeren keltaisuus ja sokerit nollilla jne.mitä hässäkkää siinä oli ja et oli niin pieni johtui kaikki koko verien sekoittumisesta..riskiraskautena menisi ja sairaaapäiviä tulisi paljon jos raskaaksi tulisin ja leikkauksella maailmaan joutuisi tulemaan..ei oiekin ota onkeen sellainene raskaus,et onko pakko väkisin..pitää olla onnellinen nuihin kolmeen poikaan vaikka kuinka sitä tyttöä tekisikin mieli mut kuka takaa et seuraava on se tyttö.. :LOL: :whistle: ;)
et näin....
vai ei kellään oo tulossa uutta vauvaa....höh ;) :p

kuulostellaan kuulostellaan...

t:Nappa ja Jere 11kk
 
Juu Nappa, ei se välttis se nelonen olis tyttö, ei meilläkään. Vaikkei sitä siis edes odotettu (ylläriraskaus ja muuta). Mut oon kuullu sanonnan, et viimeistään viides on tyttö :LOL: En tosin ala sitä koittaa todeksi todistamaan :LOL:

Iitu: jugua ja viiliä menee, on menny jo pian kuukauden päivät, mut Joonas onkin 9 pvän kuluttua jo 11kk, ja alettiin siis sillon 10kk tienoilla antaa tavallisia hapanmaitotuotteita. Oikeeta maitoa en ole vielä antanut, enkä annakaan. Vasta silloin lähempänä 1v ikää.
 
Prkle, et alkaa tää veden keittely tympiin. Raanasta tuleva vesi haisee tosi pahasti kloorille, ja voitte kuvitella mihin kuntoon Jeren peppu siittä meni! Tänään hain kaupasta kosteuspyyhkeitä taas, pakko on noilla pärjätä siihen asti, et tuo vesi tilanne saadaan kuntoon. Onneks saatiin mun vanhemmilta 20 litraa vettä kanistereissa eilen, mut nyt jo on melkein puolet mennyt! :eek: Vaikka tiskivetenä käytänkin tuota keitettyä.. Uskomatonta, kuinka paljon sitä vaan kuluu!

Iitu; Me ollaan alotettu kans vasta tuo tavis jugurtti, ja sitäkin ei mene ihan joka päivä. Maidon kanssa ootetaan lähemmäs sitä 1v ikää.

kanappa; Meille ei lisää vauvoja tule. Ollaan päätetty asia niin. Joskus mieleen livahtaa silti ajatus.. :whistle: Oli se raskaus ja -pikkuvauva aika niiiin ihanaa! ;)

Just tossa lisäsin Jeren muistojen laatikkoon lisää tavaraa. Oon kerännyt sinne ihan pienimpiä suosikki vaatteita sunmuuta sälää.. =) Saapi sit antaa, jos joskus omia lapsia tulee.
 
Katselin just uutisia ja Poiolla päin on kyllä paha vesi-ongelma. En kerinnyt kunnolla kuuntelemaan, saavat kai jouluksi sentään kuntoon?
Mökillä ollessa me ollaan jouduttu täyttämään päivittäin sellainen iso hanallinen vesipönttö. Kyllä sitä vaan kummasti kuluu.
Tosi kurjaa tuollainen, toivottavasti asia korjaantuisi pian!

Pääsin tässä Kelan tuen makuun. Tilillä on enää 4? ja puhelinlasku on vielä maksamatta. :kieh: Todellisesta ETUUDESTA tässä todellakin nautitaan naiset. Grrrrrr.... Onneksi tulee veronpalautuksia, niin voi ostaa joululahjoja.

Miten nämä voivat olla kohta jo vuoden vanhoja?! :eek: Mun viimeinen ihana vaavelini... :snotty:
 
Jere sit oksensi melkein koko viime yön. :/ Yhdeltä alko, ja tunnin välein lensi oksu. Käytiin ensiavussakin näytillä, mut kotiin sieltä tultiin melkein samoin tein.
Aamulla unta riitti puol ysiin asti, ja maitoa ja jugurttia sain pienelle menemään alas. Nyt nukkuu taas. Pesukoneessa on täys lasti peittoa, lakanaa ja pussilakanoita. Kaikki ihan oksussa. :x
 
Voi pikku Jereä. :hug: Onneksi ruoka jo maistuu.

Ville on kamalassa flunssassa. Nenä on ollut kaksi yötä ihan tukossa. Tänä aamuna liottelin nenää rasvalla, että sain siihen vähän hengitysaukkoja.:snotty:
Mieskin on saikulla ja sitten onkin jo itsenäisyyspäivä, mulla on melkein kuin loma. :D

Vanhojen lehtien seassa oli talopakettikuvasto vm-04 (silloin suunniteltiin rakentamista). 185m2 talon jättitoimitus maksoi silloin 63000?.
On hinnat hiukkasen pompsahtaneet silloisesta. :whistle:
 
Kamala tuo vesijuttu! Ja kuulin myös tänään et kaverini miehen serkun lapsi oli se joka kuoli kelkkaturmassa :ashamed: :( Elämä on epäreilua :/

Meillä uhmaa nyt sitte esikko, ku tyttö lopetti niin toinen alottaa :kieh: Mutta ihana loma meilläki tiedossa, lapset menee huomenna mummilaan yöksi niin saadaan rauhassa remontoida eteinen :LOL: Ja itsenäisyyspäivänä on taas semmonen ratsastusreissu että ihan meinaa jännittää :D Näitä "kerranelämässä" tilaisuuksia...
 
On se kyllä uskomatonta miten tää aika meneekin niin nopiaa.. Vastahan me kirjoiteltiin tuolla tammimasuissa janyt nuo vauvelit on kohta taaperoiässä.. :eek: Uskomatonta.. :) :heart:

Vauvagalluppiin: Täytynee paljastaa, että me ei olla käytetty ehkäsyä lainkaan, mut siltikään ei kuulu vielä toista.. toiveissa siis ois!! :heart: Mulla (ja miehelläki) meinaa olla kauhee vauvakuume.. :heart: Kovasti siis ootellaan, josko joskus Topiaksen pikkuveli/-sisko ilmoittais tulostaan!?!? :heart: Mut ei se näkkyy oo se raskaaksitulo aina niin helppoa...

Jouluki se vaan tekee tuloaan. Uskomatonta!! Täällä on nyt satanu/sataa koko ajan ihan kamalasti lunta.. ihanaa.. :) On vähän valoisampaa ja enemmän tuntuu jouluiselta!! Leivoin tuossa justiinsa joulutorttuja ja kohta pitäis mennä laittaa potut tulelle...

Illalla tulee hieroja meille kotia, ostin miehelle isänpäivälahjaksi tunnin hierontalahjakortin, ni nyt varattiin hieroja! Ajattelinpa ottaa sitte samalla itellekki puolen tunnin hieronnan, ku jatkuvasti niin selkä ja hartiat jumissa! :/ En oo ennen hierojalla käynykkää, et saapas nähdä millainen kokemus se on.. :)

Hyviä vointeja kaikille!!! :)
 
Tosiaankin ihanaa, kun tuota lunta on tullut!! :D :D

Käväisin kaupungilla aikuiskoulutus-infossa ja parit koulutuslaput tarttui mukaan. Löytyi just hyvä ilta-/monimuotokoulutus, jota voi näin kotonaolon ohessa suorittaa. :D
Koulu alkaisi jo tammikuun puolivälissä. Peukut pystyyn että pääsen. ;)
Kotihoidon tuella täytyy opiskella, kun ei ole vakituista työpaikkaa. Jos olisi, saisin ansiosidonnaisen suuruisen aikuiskoulutustuen. :kieh:
 
Annilialle onnea yritykseen! :)

kattelin tänään wilmasta otettuja kuvia, kun on ollut ihan vauva. ja kyllähän se on ollut niin pieni, että. hieman täällä on ajoittain pientä vauvakuumetta. ollaan menossa joulun tietämillä 2008 naimisiin thaimaassa et josko sen jälkeen alkas toista yritteleen. saas nähä, työpaikka ois ihan kiva saada jostain ja valmistua ennen toisen lapsen tuloa. mietinki tuossa et saattasin ihan hyvin olla raskaana, jos ei ois sitä kierukkaa tullu laitettua. ku joku aika sen kierukanlaiton jälkeen oli kummallakin mahdoton vauvakuume päällänsä.

ostettiin sunnuntaina vauvapulkka ja ollaan nyt pulkkailtu parina päivänä. ihana nähdä kuinka neiti nauttii pulkassa olosta.

mut pitänee tästä lähteä kattoon salkkareita ja crossailla samalla.

Myyrä: toivottavasti pääset kouluun!
 
nyt uskallan vähäsen kertoa mitä meille kuuluu.... mikki siis täällä :wave:

elämä on sitten viime kerran muuttunut hurjasti. meillä on lapset päivähoidossa ja äiti uusissa töissä. pääsin sellaiseen työhön josta uskon riittävän mielenkiintoa vuosiksi eteenpäin. ja palkkauskin on kohdallaan verrattuna muihin tarjolla oleviin työmahdollisuuksiin. siksi oli "pakko" tarttua onkeen ja viedä tuo ihanan pieni vauveliini hoitoon. haikeata on, mutta onnekseni lapset on molemmat hyvin pärjänneet nämä ensimmäiset päivät. ei ole vielä ikäviä itketty. katsotaan mitä tuleman pitää.

Miisa kovin harjoittelee kävelemistä. kärryn kanssa on kiva kulkea. ilman tukea ei kyllä vielä eteenpäin mennä. jugurtteja on varovasti maisteltu mutta allergiatestiin pääsemistä odotetellessa pysytään vielä "vauvan" ruokavaliossa.

paranemisia kaikille ja muutenkin hyviä vointeja. kiva on edelleen lukea kuulumisianne. omat vastaamiseni tulee jatkossakin olemaan hyvin vähissä :/
 
Kiitos onnentoivotuksista, katsotaan nyt kuinka käy.
Nyt teitä naurattaa, kun kuulette mun koulutussuunnitelmat. Merkonomi. :D Piti niin kovasti muuttaa miehiselle alalle, mutta ei. Sopivaa koulutusta ei löydy ja tuon pystyn liittämään entisiin koulutuksiini mukavasti. Jonkinlainen yhtenäisyys siis säilyy, vaikka kolmatta ammattia tässä haenkin.
Onhan mulla kokemusta jo kaupan alalta. Ja asiakaspalvelu/toimistotyöt on ihan kivoja nekin. Lisäksi mulle olisi nyt jo etähommia kotiin paperiläjän muodossa, kun vaan osaisin tehdä sille jotain. ;)

Mutta enhän ole kuitenkaan vielä edes koulun kirjoilla, turha suunnitella liikoja.

Oikein mukavaa, että Miiri tuli tänne. :D Ja paljon onnea mukavasta työstä!:flower:

Meilläkin tuo harmaa, karvainen, pakastimeen niin kivasti kiinni tarttuva eläin on melkein päivittäisessä käytössä leikeissä. :D
Kiitokset siis täältäkin! :flower:

T:laiskamato jonka maha on edelleen läskikasa :whistle: (juoksuinto saisi siis tännekin iskeä)
 
Meillä on nyt unikouluiltu kaksi yötä. Ensimmäinen oli hirveä! :'( Kaksi ja puoli tuntia kesti huutoa. Kun nousin ja menin tyynnyttelemään niin alkoi vielä älyttömämpi huuto. Puoli kolmeen mennessä en ollut nukkunut vielä silmäystäkään, mutta sitten rauhottui kuin ihmeen kaupalla. Melkeen itketti äitiäkin ja olin moneen otteeseen menossa hakemaan maitopulloa, mutta sain sitten pysyttyä jämynä. Onneksi. Viime yö olikin jo sata kertaa parempi. Ensimmäisen kerran Joonas heräsi vasta neljän korvissa vaikka aiemmin on vaatinut maitopullonsa jo puolilta öin. Kävin tarjoamassa tuttia ja palasin sänkyyni sen kummemmitta höpinöittä. Hetken poika itki, sitten vain hyöri ja pyöri ja haki unta. Sitten nukahti ja nukkui melkein kahdeksaan =) Hehkutan tietenkin liian aikasin, mutta jos tää oli näin helppoa niin... :D :heart: Jos nää yöt alkais tästä rauhoittumaan. Toivossa on hyvä elää =)

Saahaan ilmeisesti tänään se uusi auto :D Olis tullu muuten jo eiliseksi, mutta rekkakuskilla loppui tunnit kesken niin ei pystynyt ajamaan perille asti. Sellainen auto kuin Renault Grand Senic ja vm. -05. Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta?

Annilialle ja TeeTeelle tsemppiä "vauvautumisessa" :flower: =) Ja Annilialle tiedoksi, että kirje lähtee tänään. En ehtinyt eilen postiin kun oli pojan koululla Joulumyyjäiset. Mut tulossa on =)
 
Jeren oksentaminen helpottu, ainakin hetkeks.
Eilen oksensi vielä kerran 4 kieppeillä, mutta siittä asti on sapuska pysynyt sisällä. Nyt tuli uus tieto, ettei hanavettä saa käyttää edes käsien pesemiseen! :eek: Täytyy lähteä kauppaan täydentämään kertakäyttöastioita. Ihan kamalaa!

Meilläkin se vekkuli pieni poro on kovassa käytössä! =)
 
Intoa jos vois purkittaa niin lähettäsin mielelläni :D Muttei taija onnistua :snotty: Ei muuta ku jos vaan haluaa oikeesti alkaa liikkumaan niin ilosta mieltä eikä saa laanistua vaikkei heti innostus tuukkaa, liikunnan myötä se kasvaa vaan =) Ja tekee sellasta mikä oikeesti kiinnostaa!!!!!!!!! Mä ennen niin vihasin juoksua ja hiihtoa, mut ku laihuttaa alotin niin nää on semmoset jotka parhaiten kaloria polttaa ja siitä se lähti. Alkuun nauroin et jos joskus pääsisin juoksee tuon 2,5km lenkin pysähtymättä niin ois tosi mahtava homma! Nyt juoksen 10km pysähtymättä ja se tuntuu hirveen lyhyeltä lukuna, ku ajatus on kutkuttanut siihen puolimaratooniin joka on reilu 21km... saas nähä jaksanko koskaa sinne asti, saatikka kestääkö polvet :eek: Meinaa välillä reistailla ku asfaltilla juoksi.
Ja se hiihto... ala-asteella sen lopetin enkä sen koomin oo suksiin koskenut muuta ku hiihtoratsastuksessa :D Mut meillä menee latu tuosta vierestä, kovasti aina puhuin et pitäs ja pitäs... äippä sitte reiluna osti itelle uuet hiihtovehkeet ja nakkas omansa tuohon pihalle et nyt sitte alotat, tuo 4km oli aika normaali matka minkä jaksoin hiihtää... Viimeviikonloppuna kävin tälle talvelle eka kerran, 8km ja 9km ja ois enemmän menny kunnon puolesta jos vaan ois ollu kunnon hiihtovaatteet ja vähemmän pakkasta (-13) Kunnon vaatetus ja välineet onki sitten semmonen juttu et jos huonot on niin äkkiä se into katoaa!

Annetelle onnittelut unikoulun onnistumisesta ja uuesta autosta :D

Ja hyvä että porot on kivoja ees jossai päin maailmaa, täällä niitä ei hirveesti kaipailla :saint: Sisälle harmittomat tietty on sitte asia erikseen :D

Älytön kyllä tuo vesijuttu!!!! Lähtekää Poio jonnekki evakkoon, auttaa elämistä varmaan aikalailla, en osais ees kuvitella mitä meillä ois jos tuommonen tulis eteen...

Mut tänään lähtee isommat mummilaan, jihaa!!!! Hieman vapaata =) Tai saa siis poken kans kahestaan olla ja sit illalla ukon kans rempata romanttisesti :LOL:
 
Kyllä se taitaa olla totta, että tää unikoulu meni paremmin kuin hyvin =) Viime yönä tarjosin kerran tuttia ja poika koitti osoittaa mieltään kun kävelin takaisin sänkyyni, mutta lopetti sitten saman tien ja nukkui aamuun saakka *tuuletushymiö* :D

Ja nyt on uus auto pihassa. Eipäs oo ennen ajeltukaan noin uudella autolla =) Kiitoksia vaan Kränä onnitteluista =)
 
Voi vesisade! Täältä on kaikki lumet sulanut.

Menipäs Annetella mukavasti tuo unikoulu. Onnea täältäkin! :flower:
Ja uusi auto on täälläkin haaveissa, tosin vasta sitten joskus kun palaan työelämään. Varmasti mahtavaa kurvailla kunnon kaaralla. :D

Villen flunssa on mennyt yskä/räkä/kuume-yhdistelmäksi. :( Väsyneenä kelpaa vaan mun syli ja huomenna iltasella tulee anoppi hoitamaan lapsia. Voi vehje, toivottavasti paranisi salamannopeasti, että päästään kaksin jonnekin. Voi mikä yskä!
Varasin huomiseksi lääkärin. Mitenkä se onkin, että melkein aina muksut tuntuu sairastuvan pahemmin pyhäpäivinä?

 
Nyt tulee vuodatusta, hypätkää yli jos ette jaksa.. :ashamed:

Mulla alko eilen illalla oksentamisen ilo, jota kesti johki 03 asti. Mies oksensi myös, mutta oli koko tän päivän tosi voimaton. Mulla olo oli suht ok.
Annettiin Jeren kans iskän levätä, käytiin kävelyllä ja alettiin siivoamaan. Yhtäkkiä makkarista kuulu kova kolaus, ja mies huusi mua. Makas lattialla, oli sängystä noussessaan kaatunut ja lyönyt päänsä lipaston kulmaan. Melkein itki, kun oli niin paha olo. Pakkasin miehet autoon ja sinne ensiapuunhan tuo isompi mies jäi tiputukseen.. :'( Jere oli ihan sippi, muttei suostunut millään jäämään omaan sänkyyn. Halus vaan olla sylissä. Tein sit niin, mitä kukaan ei suosittele, ja annoin jätkän nukahtaa syliin..

Illalla sit haetaan iskä terkkarista pois ja mennään mun vanhemmille pesulle. En uskalla mennä tuonne noro/kambylo/salmonella-pöpö veteen, saatikka altistaisin Jeren noille. :ashamed: :eek: Täytyy vaan pysyä vanhemmista erossa, ja ottaa domestoksen vahvinta puhdistusainetta mukaan, millä saa kuurata paikat meidän suihkuttelujen jälkeen. Pakko on pesulle päästä, kun suihkussa ollaan viimeks käyty maanantaina. Yööökks! Inha olo.

Annette; naismainen kyssäri ;) ! Minkä värinen scenic teillä on? Kaverilla on sama auto tummansinisenä! On ollut tosi tyytyväinen tuohon, kun on tilaa mukavasti.
 

Yhteistyössä