TAMMIVAUVAT -07 tänne...

kiitos Iitu! :flower: Ensimmäinen bebanthen-kerros meni kylvyn jälkeen hoitamaan läiskiä. Eiköhän se siitä siis. :D

Kiva, että Napalla oli hyvä käynti penessa. Kurjaa, että yhteen perheeseen osuu kaksi erityistä lasta, mutta varmasti helpottavaa tietää syy oireisiin.

Ville alkoi nyt illalla konttaamaan kunnolla. Hyvä ajoitus, nukutaan varmaan hyvin ens yönä.
 
Joonaksen valokuvakirjat tuli tänään. Kiva homma, saadaan joulupakettiin =)

Tuo kolmen kopla menee huomenna mummolaan yökylään, tiedossa rauhallinen päivä ja ilta =) Tai mistäs tiedän mitä Joonas keksii viihdykkeeksi. Poika on nimittäin ihan mahdoton sotkemaan paikkoja, kaikki lentää pöydiltä alas mihin vain yltää, alalaatikoiden tavarat saavat kyytiä myös. Kuinka ärsyttävää on kymmenen kertaa päivässä sulloa leivinpaperiarkit takaisin siihen pahvituubiin? Kysykää minulta, minä tiedän :kieh: Mutta olen niin uppiniskainen, että siellä alalaatikossa se paketti aina vain on. :D
 
Täällä on ollu muillakin ongelmia noitten unien kanssa, niin myös mulla. Meillä vaan on homman nimi se, et vaikka poju nukkuu vain yhet päikyt n. 12-14 niin silti sitä ei saa kirveelläkään illalla nukkumaan. Eilenkin ihan innoissaan leikki puoli yhteen asti yöllä. :headwall: Tänään sain hirveen huudattamisen jälkeen sen nukahtaan klo 23. Olis kiva saada illalla hetki hengähtää itekseen lasten nukkuessa, mut taitaa olla liikaa vaadittu. Tuo poju tuntuu vaan olevan iltasin kaikista virkeimmillään, joten nukkumaan laitto ei ookkaan enää niin helppoa. Yömaidosta ollaan ny päästy eroon. Viis tai kuus yötä nyt on menny ilman maitoo, mut silti huudellaan öisin. Kuten nyt. |O
 
Suklis, :hug:
Voisko poika olla jo yliväsynyt sitten? Joonaskin nukkuu yhdet päikyt tuohon aikaan päivästä ja on valmis unten maille jo seitsemältä. Tosin pitkitän hieman nukkumaan vientiä ja vien puoli 8-8 aikaan. Mut lapsethan on yksilöitä, eli ei näitäkään hommia ihan yks yhteen pidä vertailla.
Moneltakos teillä poitsu heräilee aamulla?
 
En mä usko, et se on yliväsymystä, mut, mut...Mietin semmosta, et voisko se olla jotain sellasta, et ku isosisko on menny nykkumaan niin haluais siinä sit touhuta vähän yksin/meidän kanssa? Äh, ei kai tuon ikäinen nyt vielä aattele noin. Joo, mut viime yö meni kuitenkin ihan hyvin, sillon kahentoista aikaan alko itkemään, mut sit ku sain takas nukkumaan niin veteli sikeitä aamuun. Meillä ei oo siis vielä takana näin hyvää yötä aiemmin. :D Aamuisin heräillään 8-9 aikaan.

Täytyy vaan yrittää ny noita unia saada aikaistettua, jospa meilläkin hetken päästä nukuttais ihan kokonainen yö tuon pojan osalta. Saapi nähdä. ;)

Ai niin, kenes luona sitä lunta on?!? Jos et heti lähetä sitä tänne, pakkaan laukkuni ja olen ovellasi huomiseen mennessä. Vierailuni ei jää vain yhteen päivään, joten varaathan siis joulupöytään paaaaaaljon kinkkua ja jälkkäriksi pari kolme neljä rasiaa suklaata. :xmas: :D Joulu ei siis oo mitään ilman lunta.... :whistle:

 
Meillä oli onneksi tosi rauhallinen yö, vaikka konttailu alkoikin.
Harmi, että sukliksella on noin villit illat.
Munkin mielestä se kuulostaa ihan yliväsymykseltä. Tuollainen yli kymmenen tunnin väli unilla näin pienellä on tosi pitkä. Testaa, jos Anneten tyylinen rytmi sopisi teillekin. :D
 
Juu, en sano, etteikö voisi olla yliväsymystä, mut ollaankos sillon sit ihan pirteitä vai pitäiskö olla merkkejä väsymyksestä? *tyhmä minä* Meillä ollaan menty jo monta kuukautta noilla yksillä unilla ja normaalisti poika on menny nukkuun yheksältä ilman mitään suurempia ongelmia. Nyt se vaan tuntuu olevan liian pirtee mennäkseen nukkuun siihen aikaan. Totta kai joka ilta yritän laittaa ajoissa, mut se on vaan huutoo, huutoo ja huutoo. Sit, ku otan sen pois sieltä ja tuun olkkariin niin poika alkaa ihan innoissaan leikkimään. Se ei iltaisin yhtään kiukuttele väsymystään vaan on silloin paljon paremmalla tuulella. Pitäiskö mun sit vaan huudattaa sillon ysin aikaan niin kauan, et alkaa nukkuun vai miten? En oikein tiedä kuinka toimisin, ku toinen tuntuu olevan niin virkee. Jonain toisena päivänä saattaa jäädä nukkuun aikasemmin tuosta noin, mut nyt on ollut tässä näitä iltoja putkeen, ku unet myöhästyy. Ollaankin tuon miehen kanssa puhuttukin, et tuo pikku ukko nukkuu paljon vähemmän kuin isosiskonsa. Voisko tuo yömaidon lopettaminen jotenkin vaikuttaa siihen, et ei halua mennä nukkuun, ku tietää, et yötarjoilua ei ole?!

muok.muok. Se piti vielä sanomani, et aiemmin poika on alkanu kitiseen siinä vaiheessa, kun tahtoo unille, mut nyt ei oo mitään sellasta illalla.

Kiitos, kun saan tänne pähkäillä tätäkin ongelmaa... =)
 
meillä neiti nukkuu kanssa yhdet päikkärit, noin 2-2,5 tuntia. Välillä käy köpelösti ja ovat vaan tunnin mittaiset.. Seittemän jälkeen aletaan tekemään iltahommia..

Prick-testeissä käytiin maanantaina; muna,maito ja vehnä-allergia löytyy..
 
Meillä mennään nyt kaksilla unilla. Ekat nukkuu 9.30-11 ja tokat rattaissa kauppa/ulkoilu reissun yhteydessä 14-15. Illasta on ihan sippi ja meidän täytyykin herraa viihdyttää sit aikalailla, ettei hermostu. ;)
Yöunille sit käykin helposti viimmeistään 21. Aamulla annetaan nukkua niin kauan kun haluaa, mut kasilta herää ainakin jo.

Jouluvalot on viritetty ja keittiöön laitoin kans verhot. Semkummempia en laitakkaan. Jotain koristeita tulee kaivettua varmaan esiin, mutta niillekkin täytyy keksiä tuon tuholaisen tieltä uudet paikat.. ;)

Jere on nyt innostunut harjottelemaan kävelyä. Ihanan näköstä! :heart:
Käsistä kiinni pitämällä vielä etenee, ei itsekseen siis.
 
Täällä on lunta!!!! Tänne vaan! :wave: :D Kinkkua riittää ja suklaata löytyy, just tuli tuhottua yks laatikko :p

Isommat meni mummilaan yöksi ku serkut on käymässä. Sain tänään tehtyä kunnon suursiivouksen sitte loppuun! Nyt voi hetken olla tekemättä mitään :saint: Mies aikoi laittaa viimeiset puuttuvat listat aamulla ja sit ois remppa totaalisesti ohi! =) Johan tässä ollaan koko syksy rempattu jotain :whistle:
Nyt sitte saa keskittää kaikki "vapaa-ajat" poniin :heart: Vielä pari viikkoa...

Poke on tänään vierastanut kaikkia!!! Isomummon sylissä oli pitkään istunut, yhtäkkiä vaan alkanu alahuuli täristä ja huuto tuli. Sama homma tätinsä sylissä. Ja ukin, mummin, jopa mun. Kunnon hali on saanu sitte rauhoittuu. On varmaan kuullu et pitäs jossai vaiheessa vierastaa ja päätti sitte hoitaa sen homman pois päiväjärjestyksestä :LOL: Ihan uskomaton, ei oo kyllä tuommosta harrastanut. Toivottavasti ei nyt oikeesti ala vierastaa, kova kohtalo ku pukki tulee sisään... :snotty:
Meillä on jouluvalot ollu tän kuun, muuta ei oo sen kummemmin laitettu. Mitä nyt esikko on tehny kerhossa koristeita ja sitte on pöytäliinaa ja joulukukkia... ja kynttilöitä :D
Taas saunaan, hieman kökkönen olo siivouksen, lenkin ja hiihdon jäljiltä...
 
Suklis, hyvä juttu, että poika nukahti paremmin. Toivottavasti nyt alkaa helpottaa ja saatte paremman rytmin pikkuiselle =)

Meillä on yliväsymyus ilmennyt siten, että lapsi on ollut aluksi kiukkuinen, (saattanut ilmentyä jo alku illasta 17-18 aikaan), sen jälkeen piristyy, jonka jälkeen sitten nukahtaminen onkin vaikeampaa. Lapsi käy jotenkin ylikierroksilla ja on rauhaton. Itselläni olen huomannut samaa; mitä väsyneempi olen, sitä vaikeampaa on saada unen päästä kiinni.
 
Mä jo luulin yhdessä vaiheessa yötä, et pääsen tänne hehkuttaan kuinka meillä nukuttiin koko yö, mut...Poika valvo 4.30-6.00 välisen ajan. Istua kökötti sängyssä ja, jos laitoin makuulle niin itkun kera kömpi heti istumaan ja killumaan pinnoihin. Noh, ihan hyvillä mielin kuitenkin oon yön suhteen. Pääasia, et meni ajoissa nukkumaan. Nyt mä en enää vaivaa teitä näillä uniasioilla... :whistle:

Poio Onkos teillä taas jotain häikkää siä vesissä?

Mekin käytiin tänään kattomassa yhtä asuntoo, ihan vuokra asuntoo siis. Nyt asutaan kerrostalo kolmiossa ja olis mahkut päästä rivari neliöön,jos vaan vuokrasta päästää yksimielisyyteen. =) Olis oma piha ja molemmille lapsille omat huoneet ja mikä parasta, oma sauna. Tammi-helmikuun vaihteessa päästäis muuttamaan ja vuokranantaja lupas tapetteja yms. vaihdella, jos halutaan.

Mut, nyt köllötteleen vähäks aikaa tytön viekkuun. :heart:

Ai niin, Kränä Laukut on jo pakattuna, joten mihinkäs suuntaan mä tosta Treen juna-asemalta lähden? :D
 
Suklis: jos junalla aijot niin Ouluun kannattaa suunnata, siitä onki sitte vielä reilu 200km paikkaan minne ei junayhteyksiä ole :LOL: Tullaan sitte sieltä noutamaan ;) Korpikuusen kannon alla... :whistle:

Nukuttiin taas puoli kymmeneen ku ei ollu isommat herättämässä aamulla. Meni päivä sekasi, hiihtolenkki jäi lyhyeen, ratsastus pukkas päälle ja esikko sai hepulin mummilassa. Huh huh... Maha meinaa olla sekasi :x Toivottavasti ei mahatauti tuu!
 
Joko kaikki on lähteny joulun viettoon? :wave: :xmas:

Ei tullu mahatautia, onneksi! Voiki taas sattua nuo mihen valupäivät töissä sopivasti. Oon yli kuukausi sitte varannu pokelle korvakontrolli ajan ja tietty valu on sitte huomenna, ylitöiksi siis menee ja joudun ite käyttää pojan lääkärissä :kieh: Ei huvita siirtää ku jonot on melkoiset yksityiselläkin! Pitää vaan alkaa järjestää isommille hoitajaa en kyllä niitä raahaa mukaan. Mummi on just iltatöissä huomen :/ Käväs tässä jo aamulla puurot syöttää lapsille ku kävin ite labrassa


Lisään vielä... viimeyön nukuin aika huonosti. Heräsin hikisenä ja muistin nähneeni unta et synnytin. Ultrassa oli jääny huomaamatta kaksoset ja synnytin siis kaks tyttöä :eek: Miehen kans siinä unessa naurettiin et kolmen lapsen sijasta meillä on nyt viis! :D Mulla tuo viis on ollu haaveena mut haaveeksi myös jää...
Haikeena tuossa muisteltiin vuoden takaisia tapahtumia :heart:
 
pikaseen käyn toivottemassa kaikille HAUSKAA JOULUA! huomisesta lähtien olen aattoon asti töissä joten en kerkiä tännekään ennee kurkkia. joulua kohti tahti eikun kiristyy joulua mentäessä.... :xmas: :xmas:
 
Täällä sitä ollaan, ei vaan jaksata kirjoitella mitään. Hölösuu on vaiennut.:whistle: Joo'o. Eipä tässä ihmeitä. Olen alkanut hiukan toivomaan etten sittenkään pääsisi sinne kouluun. :eek: Jotenkin tuntuu, että sitten kotiäitiys loppuisi. Vaikkei lopukaan. Kyllä taas neidin ajatukset risteilee sinne tänne. Parempi varmaan ollakin hiljaa vaan...
Jotakin kivaa: Ville taputti käsiään yhteen tänään ekaa kertaa. :D
 
Meilläsitte oli sunnuntaina tyttöjen 3v,2v ja 1v synttärit,ja lahjoja tuli taas ihan kiitettävästi..joululahja pinokin kasvoi taas ainakin 10 paketilla..meillä Jasmin nukkuu sillon tällön 1 päikkärit,mut ei läheskään enään joka päivä..ja hän syö ihan samaa ruokaa kuin me muutkin,ja onnex ei ole tullut mitään oireita..ja sanojakin tulee jo esim:kakka ja tyttö ja sitten hän on kova murisemaan

Taaperotx3 ja poju rv 28
 
No jes! Joonas oppi pari pvää sitten nousemaan sohvalle. Hohhoi. Alas olis tulossa aina pää edellä. Vielä ei ole muksahtanut, onneksi. Mutta pieni aavistus, että ei tässä ilman kolhuja säästytä.

Joonas oppi taas uuden sanan. apa= Napa. Mies kun makoilee sohvalla tai lattialla niin Joonas menee nostamaan paidanhelmaa, tökkää sormen napaan ja huudahtaa APA! :LOL: :LOL:

Joonaksen yöt on edelleen rauhattomia. En tiedä johtuuko ne tuosta nuhasta sitten, korvissa ei ollut tulehdusta. Uusia hampaita ei näy.
 
Ihana Joonas :D

Mä sain eilen sairaanhoitajalta jo tulokset. Kilpirauhas arvot oli taas noussu vaikka pari kuukautta sitte nostettiin lääkitystä :/ Ja lääkärin soittoaika on vasta 9.1 että siihen asti ois sinniteltävä |O Mutta onpahan ainaki selitys tähän ainaiseen väsymykseen, oon pitäny itteeni ihan laiskana ja tullu semmonen laiska-kakka oloki ku ei oikein jaksa tehä mitään kunnolla ja nukahtelee sillon tällön minne sattuu |O Mut nyt voi hyvillä mielin sitte levätä ilman sitä laiska-kakka oloa :saint:

Meillä on poken yks vuotis kuva nyt vihdoin sitte oikeeseen aikaan (ja oikeella hinnalla :kieh: ) lauantaina, otetaan perhe kuva samalla ja mulla mukavasti naama kukkii. On tullu hieman syötyä suklaata liikaa :p Just tuossa koristeltiin lasten kans piparkakkutalo! Poke sai elämänsä ensimmäisen karkin suuhun, ai että imeskeli ja nautiskeli, nauroi ja irvisteli välillä :heart: Annoin ranskanpastillin, hyvin maistui, äitiinsä tullut :LOL:
 
Itsekin tein piparitalon viimeviikolla, tai on paremminkin kirkko. Piti käärästä sellofaaniin, ettei tule syötyä ennen aikojaan :LOL: :p

Käly laittoi pikapakettina meille tulemaan itse valmistamiaan luumuja sekä silliä. Laittoi aamujakeluna, kotiinkuljetettuna ja särkyvänä pakettina ja postikulut teki yli 25e! :eek: Tulipa sillille kilohintaa!! :kieh: :snotty: :whistle: :xmas:
 
Onpas Joonas söpö!

Onnea Suklikselle uuden asunnon johdosta! :flower:

Kränä: Täällä istuu toinen näppynaama, joka vetää vielä himoonsa AfterEigteja. Taas. :snotty: On tämä joulun aika niin kivaa. :D

Kävin tänään jouluostoksilla. Meni muutama tunti ja kotiin päästyä kaikki vaatteet suoraan pesukoneeseen + minä suihkuun. Voi tuska!
Tai onhan se ostelu kivaa mutta pitääkö aina olla toppatakki päällä ryysiksessä?!
Pääsin muuten kouluun, tänään tuli ilmoitus. Kiva juttuhan se on, mutta silti tässä on jotakin luopumisen tuskaa. Hui, jännää.

Ville sai onneksi tänään kutsun silmäpolille, silmä on tosi huonona. :/
Mä luulen ettei noihin kasvoihin tule enempää eloa. Voi kurjuuden kurjuus! Pelkään, ettei Villestä vaan tulisi hymyilemätön. Sitten, kun hän joskus tajuaa, että ero näkyy hymyillessä. Ettei peittelisi vikaansa olemalla ilmeetön. :'( Onhan sitä pahempiakin juttuja olemassa mutta ei se huonomman asian ajattelu aina oikein lohduta.
Onneksi Ville on kuitenkin niin huippu tyyppi luonteeltansa, ei kai tässä hätää ole. =)
 

Yhteistyössä