Kun ei ole pitkään aikaan kirjoitellut niin kaippa monikaan enää muistaa. Mutta nyt kuitenkin jotain ajattelin kirjoitella enkä vain lukea toisten kuulumisia. :wave:
Meillä Krista kävelee jo tukea vasten todella lujaa. Hieman kävelee jo lyhyitä välejäkin jos on oikein virkeänä. Krista sai joulupukilta lahjaksi taaperokärryn niin sillä on mukava kiitää kotona.
Harmi vain, että meillä on niin vanha tuo vuokrakämppä, yhtä sokkeloa koko asunto ja väliin menee hermo kun ei pääse kääntymään sen kärryn kanssa.
Isommat lapset auttaa sen kun ehtii.
Siitä pääseekin sitten aasinsillalla tuohon ikäero kyssäriin
! Meillä ekan ja tokan välissä on 1v4kk ja se tuntui alkuun raskaalta. Mutta nyt huomaa, että on niistä tullut niin kuin majakka ja perävaunu. Päiväkodin pihallakin etsiytyvät toistensa seuraan, vaikka ovatkin eri ryhmissä. Nuorimmaisella onkin sitten hieman isompi ikäero noihin muihin: 5v ja 3v8kk. Ja tämäkin on ihan kiva siinä mielessä, että nyt on vain yksi oikeasti vauva. Isommat lapset on sitten myös apuna vauvan hoidossa. Sisarussuhteista en vielä osaa sanoa kuinka läheiset niistä tulee, toivottavasti todella läheiset :heart: Ei kai viisi vuotta niin iso ero ole, eihän?
Maitojutuista oli täällä. Meillä esikoinen sai lehmän maitoa suoraan tankista ja oli todella hyvä "ensimaito" korvikkeen jälkeen. Sitä muutama litra ja sitten menikin jo kaupan maito. Kakkosen kohdalla ei sitten enää jaksettu hakea tädiltä tuoretta maitoa. Ostettiin tuttavan suosituksesta gefilusmaitoa ja se oli todella hyvä siirtymämaito. Kun sitä ei muut juoneet ja osti yhden purkin kerrallaan niin ei budjettikaan heilahtanut. Siinä ne minun suositukset maidoksi: tuore maito tai gefilusmaito. Me ollaan menty niin että ruokajuomana on tavan maitoa ja sitten pullomaito on vielä tuttelia. Sitä menee päiväunista riippuen 2-3 kertaa sen 120ml.
Ja jugurttia ja viiliä syödään. Paljonkos se muuten on se suositus että maitotuotteita menisi päivässä?
Itse ajattelin nyt laittaa ihan vain kummeille ja isovanhemmille Kristan synttärit. Kun noita kemuja tulee kuitenkin jatkossakin ja uskon että pienemmälläkin porukalla saadaan hyvä tunnelma. Luulen, että sitten kaksi tai kolme vuotiaana ne alkavat jäädä mieleen itse sankarillakin. Niin me on tehty oikeastaan isompienkin kanssa, juhlitaan urakalla sitten kolmevuotissynttäreitä. Eivätkä ainakaan vielä ole siitä minua syyllistäneet!
Mutta toi voileipäkakku oli hyvä idea. Jos tekis sen ja täytekakun niin siinä varmaankin olisi ihan tarpeeksi.
Oi, ihan itsellä jo herahti vesi kielelle...nam. Ihan kuin ei tässä olis jo tarpeeksi mässäilty! :ashamed: Minun kompastuskivi on kaikki makea ja varsinkin kohvehdit, liköörikonvehdit. Oi ja voi. Ja on niitä sitten syötykin koko joulu. Ja kaikki vierasvaraksi varatut konvehdit pitää tietty syödä nyt pois jottei mene pilalle!?! Joo, hyviä itsensä huijaamis tekosyitä.
Ja mitähän muuta...Tuli niin paljon asiaa, kiitos jos jaksoit tänne asti lukea
Meillä lähtee Krista päiväkotiin 7.1. ja pääsi samaan pk:hon missä isommatkin on! Ensin meinasivat sijoittaa toiseen paikkaan, mutta henk.koht. keskustelu pk:n johtajan kanssa auttoi asiaa. Ja mie en haluis viedä hoitoon! :'( Mulla niin itsellä jännittää jättää hoitoon ettei mitään rajaa. Ei mulla ensimmäisten lasten kanssa ollut tätä, mutta nyt on tullut tuon kolmannen myötä.
Toivottavasti ei ole kovin kiireinen kevät koulussa niin ei tarvi ihan joka päivä pitää koko päivää. Tai olisi ainakin kevyt aloitus.
Töitähän minulla ei tällä hetkellä ole, joten kaikki on nyt tuosta koulusta kiinni, miten tiukaksi aikataulut menee.
Mutta nyt muillekin suunvuoro. JOhan mie täällä lätisinkin... :ashamed:
Onnellista tulevaa vuotta 2008!
Vilipi ja Krista