TAMMIVAUVAT -07 tänne...

ONNELLISTA JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA KUIN EDELLINEN OLI!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


Niin Jerekin tulee vuoden vanhaksi ensi torstaina..Niin se aika vierähtää.
Muutaman päivän mulla enää vauva...sitten se jo TAAPERO! :eek: :ashamed: :snotty: :heart:

Pitäiskö meistä laittaa sivut tuonne seuraavalle ikä kaudelle??!!


t.nappa ja jere 11kk 26pvä
 
Hei!

marihoi79 kyseli, että käveleekö kukaan tammivauva... Meidän Saku on jo kävellyt yli kaksi kuukautta ja nykyään osaa jo oikeastaan juostakin, eli kävely sujuu todella mallikkaasti jopa ulkona haalareissa ja talvikengissä.

Ihana päivä ollut tänään... Oltiin koko perhe shoppailemassa alennusmyynneissä ja löytyi vaikka mitä kivaa... Sakulle löytyi esimerkiksi kolmet Timberlandin kengät todella edullisesti! (Ja äidille kaikkea kivaa.........) :ashamed: :whistle:

Nyt pitää alkaa siivoamaan, kun vieraita tulee ja miehet jääkin sitten hoitamaan lapsia ja kaverin kanssa päästään viettämään vuoden vikaa "tyttöjen iltaa".
 
Hei kaikille ja oikein hyvää tulevaa uutta vuotta! Meillä vietetäänkin viimeisenä päivänä ekoja synttäreitä ja paukutellaan raketit! En ole aikoihin kirjoitellut mutta lueskellut kyllä. Meillä poitsu otti ensinmäiset askeleet viime viikolla ja vielä se on sellaista hakemista.. ihan hyvä vaan että ottaa rauhallisesti kun pääsee kyllä ihan liian nopeeta nelivedollakin. Kovasti on ruennut myös tapailemaan sanoja...auto ja äiti on ne mitä toistetaan ja kovasti myös pöristellään kun kyse on autosta. Oikeeta maitoa olen sekottanu tutteliin kerran mutta sattu juuri tulemaan poitsulle masutauti niin oksenti ulos ja rupesin sillon miettimään että entäs jos se tulikin siitä vaikka ollaan me maistatettu sitä maitoo aiemminkin. Kokeillaan sitten ensi kuussa uudelleen. 10ml laitoin tuttelin sekaan jotenka taisi se oikeesti olla ihan masutauti. Meillä vieraili myös flunssa tässä pari päivää sitten ja nyt ollaan onneksi jo voiton puolella...Hyvä niin että voidaan terveenä juhlia synttäreitä =)

Oikein hyvää uutta vuotta vielä kerran kaikille ja onnea tuleville yksivuotis sankareille!

Minttuli77
 
Heips! Niin sitte ollaan kotiuduttu reissusta, hieman säikkynä kylläkin...
Lapset oli ollu kiltisti täällä mummon ja miehen tätin seurassa, ei ollu kukaan ikävöinyt sen kummemmin. Mies tuli eilen illalla kotiin mut haaverin sattuessa mun piti jäädä sitte tallille yöksi ja näin vasta tänään lapset ku tulivat kattomaan (niin ylpeinä ) meijän uutta ponia :heart:

Varsin piipahdettiin yhessä tavaratalossa matkan varrella yöpaikkaan mentäessä ja niin sattui semmonen tuuri että törmäsin samaan naiseen joka oli mun kans samassa huoneessa ku olin oys:ssa raskausmyrkytystä potemassa!!!!!!!!!!!!!! En oo siitä kuullut mitään sitte sen jälkeen ku se kärrättiin sektioon ja mä oottelin aulassa taksia. =) Monesti oon miettinyt et kummanhan se on saanu jne mut en tienny ees sukunimeä niin ei voinu kysellä sitte sen numeroa tms. Tiesin vaan et se asuu samassa kaupugissa ku se mun kaveri (jolla on muuten tänään LA! )
No, tän naisen kans sitte pitkään siellä juteltiin ja olipa kyllä mahtava yllätys että sen näki siellä! Ihanaa! Tyttö oli sille sitte tullu :heart:

Torstai ilta oltiin Sonata Arctican keikalla ja vieläki niin mahtava fiilis sen puolesta et oli kyllä huippu keikka! Ens kesänä sitte uusiksi :D
Perjantai aamuna lähettiin ajoissa hakee poni Pietarsaaresta, matka oli pitkä ja kamala, kammottava ja ikuiseen muistiin ja painajaiseksi kyllä jää :( Oli lähellä ettei varsa sinne kuollut mutta nyt kaikki on ihan hyvin, varsa uudessa kodissa ja sai "uudeksi emäksi" tamman joka menetti oman varsansa tapaturmassa keväällä. Tamma otti varsan heti suojiinsa, on vaan hieno yhdistelmä ku new forest varsa ja issikka tamma :LOL: Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, pieniä vaurioita vielä korjaillaan niin varsalta kuin iteltäkin...
 
Ai niin piti vielä lisätä et torstai aamuna kaverini sai pojan ja samalle päivälle vielä toinen kaveri synnytti pojan samassa sairaalassa :D Melkoinen sattuma! Yks siellä vielä oottaa lähtöä, kovasti kyllä huutelin mahan läpi et syntys se ukko vasta ens vuoden puolella :LOL: Tänään siis on laskettuaika, saas nähä miten käy ;)
 
joulu tuli ja meni. nautittiin kerrankin kotijoulusta. neiti ihastui porkkanalaatikkoon. lapset oli ollut tosi kilttejä. Meidän neiti otti heti suojiinsa nukkevauvan. ihan näköistä hoivaamista. ihan meinas vauvakuume iskeä :saint:

maitojutuista: meillä oli imetyksen jälkeen korvikkeena semper. ei tuntunut sopivan. sitten vaihdettiin tutteliin ja samalla iski vatsatauti. nyt on viikon ajan juotu pelkkää luomukevytmaitoa. ja "ei tunnu missään". lähinnä helpottanut kakkaoireiluja. eli te jotka ihan normilla kokeilleet eikä sovi niin suosittelen tuota luomua. onhan tuo kalliimpaa kuin normi mutta halvempaa kuin korvike.

pian koittaa synttärit ja vauva-ajat on enää muistoissa :'( kutsut on tehtynä ja pian olis mietittävä tarjottaviakin. ideoita?!
 
Kun ei ole pitkään aikaan kirjoitellut niin kaippa monikaan enää muistaa. Mutta nyt kuitenkin jotain ajattelin kirjoitella enkä vain lukea toisten kuulumisia. :wave:
Meillä Krista kävelee jo tukea vasten todella lujaa. Hieman kävelee jo lyhyitä välejäkin jos on oikein virkeänä. Krista sai joulupukilta lahjaksi taaperokärryn niin sillä on mukava kiitää kotona. :D Harmi vain, että meillä on niin vanha tuo vuokrakämppä, yhtä sokkeloa koko asunto ja väliin menee hermo kun ei pääse kääntymään sen kärryn kanssa. :( Isommat lapset auttaa sen kun ehtii. :)

Siitä pääseekin sitten aasinsillalla tuohon ikäero kyssäriin :D ! Meillä ekan ja tokan välissä on 1v4kk ja se tuntui alkuun raskaalta. Mutta nyt huomaa, että on niistä tullut niin kuin majakka ja perävaunu. Päiväkodin pihallakin etsiytyvät toistensa seuraan, vaikka ovatkin eri ryhmissä. Nuorimmaisella onkin sitten hieman isompi ikäero noihin muihin: 5v ja 3v8kk. Ja tämäkin on ihan kiva siinä mielessä, että nyt on vain yksi oikeasti vauva. Isommat lapset on sitten myös apuna vauvan hoidossa. Sisarussuhteista en vielä osaa sanoa kuinka läheiset niistä tulee, toivottavasti todella läheiset :heart: Ei kai viisi vuotta niin iso ero ole, eihän? :eek:

Maitojutuista oli täällä. Meillä esikoinen sai lehmän maitoa suoraan tankista ja oli todella hyvä "ensimaito" korvikkeen jälkeen. Sitä muutama litra ja sitten menikin jo kaupan maito. Kakkosen kohdalla ei sitten enää jaksettu hakea tädiltä tuoretta maitoa. Ostettiin tuttavan suosituksesta gefilusmaitoa ja se oli todella hyvä siirtymämaito. Kun sitä ei muut juoneet ja osti yhden purkin kerrallaan niin ei budjettikaan heilahtanut. Siinä ne minun suositukset maidoksi: tuore maito tai gefilusmaito. Me ollaan menty niin että ruokajuomana on tavan maitoa ja sitten pullomaito on vielä tuttelia. Sitä menee päiväunista riippuen 2-3 kertaa sen 120ml. :p Ja jugurttia ja viiliä syödään. Paljonkos se muuten on se suositus että maitotuotteita menisi päivässä?

Itse ajattelin nyt laittaa ihan vain kummeille ja isovanhemmille Kristan synttärit. Kun noita kemuja tulee kuitenkin jatkossakin ja uskon että pienemmälläkin porukalla saadaan hyvä tunnelma. Luulen, että sitten kaksi tai kolme vuotiaana ne alkavat jäädä mieleen itse sankarillakin. Niin me on tehty oikeastaan isompienkin kanssa, juhlitaan urakalla sitten kolmevuotissynttäreitä. Eivätkä ainakaan vielä ole siitä minua syyllistäneet! :whistle: Mutta toi voileipäkakku oli hyvä idea. Jos tekis sen ja täytekakun niin siinä varmaankin olisi ihan tarpeeksi. :p

Oi, ihan itsellä jo herahti vesi kielelle...nam. Ihan kuin ei tässä olis jo tarpeeksi mässäilty! :ashamed: Minun kompastuskivi on kaikki makea ja varsinkin kohvehdit, liköörikonvehdit. Oi ja voi. Ja on niitä sitten syötykin koko joulu. Ja kaikki vierasvaraksi varatut konvehdit pitää tietty syödä nyt pois jottei mene pilalle!?! Joo, hyviä itsensä huijaamis tekosyitä.

Ja mitähän muuta...Tuli niin paljon asiaa, kiitos jos jaksoit tänne asti lukea :D Meillä lähtee Krista päiväkotiin 7.1. ja pääsi samaan pk:hon missä isommatkin on! Ensin meinasivat sijoittaa toiseen paikkaan, mutta henk.koht. keskustelu pk:n johtajan kanssa auttoi asiaa. Ja mie en haluis viedä hoitoon! :'( Mulla niin itsellä jännittää jättää hoitoon ettei mitään rajaa. Ei mulla ensimmäisten lasten kanssa ollut tätä, mutta nyt on tullut tuon kolmannen myötä. :eek: Toivottavasti ei ole kovin kiireinen kevät koulussa niin ei tarvi ihan joka päivä pitää koko päivää. Tai olisi ainakin kevyt aloitus. :) Töitähän minulla ei tällä hetkellä ole, joten kaikki on nyt tuosta koulusta kiinni, miten tiukaksi aikataulut menee.

Mutta nyt muillekin suunvuoro. JOhan mie täällä lätisinkin... :ashamed: :LOL:

Onnellista tulevaa vuotta 2008!


Vilipi ja Krista
 
Joulusta on selvitty kunnialla. Lapset sai paketteja enemmän kuin laki sallii, suklaata tuli syötyä ja nyt ootellaan sit taas ens joulua. :D :xmas:

Kränän lähettämä lumi olikin vaan ihan hetkellistä eikä jääny ees maahan asti. Noh, ehkä sitä sit jossain vaiheessa vielä ennen kesää tulee. Toivottavasti teiän reissussa ei mitään vakavampaa sattunut. :hug:

Meillä pojalle iski eilen kuume ja tänäänkin mittari näytti 39,4 päivällä. On kuitenkin ollu ihan pirtsakka, syöny hyvin ja nukkumaan meno illalla oli saman moista kiukkuamista kuin muutenkin. ;) Toivottavasti ny menis nopsaan vaan kuume ohi.

Meillä ei nousta seisomaan saatika kävellä, mut kontataan ihan kiitettävää vauhtia. Sanoja ei vielä tuu, mut kiljuntaa ja komentelua sitäkin enemmän. :D Normi maitoo juodaan nyt melkein vallan, matkoille otan tutteli purkin mukaan. Viilit ja jugut on suurta herkkua, normi ruoka ei niinkään.

Meillä synttäreitä vietellään vasta helmikuun puolella jahka ollaan muutto hässäkät saatu alta pois. Pidetään sit kerralla pojun 1-vee ja tytön 3-vee kekkerit.

Mut, hyvät uudet vuodet kaikille ja entistäkin parempaa tulevaa vuotta! :heart:

-SuklaaSyöppö-
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin kaikille!! :D :flower:

Ville on enää 3pv vauva. Perjantaina tulee täyteen 1-v ja taaperoikä. No, onhan se vauva kuitenkin. :D
Konttailee jo ihan taitavasti. Jotain sanojen tapailuja on tullut muttei vielä mitään ihmeellisempää.
Tavallista maitoa olen antanut ruokaan sekoitettuna ja puurossa. Miirin vinkki luomumaidosta on tosi hyvä, sopii mahtavasti totutteluun.

Mitäs ihmettä Kränälle on sattunut?! Toivottavasti kaikki voi hyvin. :hug: Ja onnea kovasti ponista!! Kiva, että sille löytyi heti äityliinikin. :D

Voi että mua jännittää se koulun alku. Heti ekan päivän jälkeen on Villen silmäpoli ja sekin jännittää, ripset on olleet kiinni silmässä koko joulukuun. :( Joutuukohan poika leikkaukseen?
Sitten olisi vielä se kiveksen laskemisleikkaus ja mahdollinen magneettikuva. Kovasti nukutuksia siis tiedossa. Voi pytty.
Taidan olla aika kypsää kauraa parin kuukauden kuluttua. :whistle: Jännitän niin noita nukutuksia ja tutkimuksia ja se koulukin vielä... No, itsehän olen osani valinnut. Ei muutakuin menoksi vaan.
 
Täällä on taudista selvitty! Pitkään kesti. Aattona olin juuri toipumassa kuumeesta, mutta hirveä pahoivointi päällä. Eipä maistunut jouluruuatkaan.. ei suklaat ei mikään. Pahoinvointia kesti eiliseen saakka. Nyt on olo jo suht hyvä. Epäilin jo olevani raskaana, tosin kiertojen mukaan se ei olisi voinut olla mahdollista, mutta se pahoinvointi oli just samanlaista aaltoilevaa yökötystä kuin raskaana ollessa. No nyt se on onneksi siis ohi. Lapsilla meni parissa kolmessa päivässä taudit ohi.

Nyt ootellaan iltaa, että päästään porukalla paukuttelemaan.

Joonas kävelee hurjaa vauhtia, juokseekin oikein. Sohvalta oppi tulemaan hienosti alas ihan itse. Kerran se pudota mätkähti ja nyt on jo varovaisempi. Siirrytään oikeaan maitoon kun on kaapista Tuttelit juotu, eli ihan tässä parin pvän sisään.

Epäilyni muna-allergiasta vain vahvistui eilen. Joonas on syönyt valmiita pipareita tähän saakka, ja eilen annoin piparitalosta palasen, saman tien nousi hirveä nokkosrokkomainen iho-oire ympäri kehoa. Tutkiskelin sitten, että valmiissa pipareissa ei ole käytetty kananmunaa (ainakaan Kantolan pipareissa), mutta tuossa Sunnuntain valmiissa piparitaikinassa on. Neuvolan täti kielsi ehdottomasti testaamasta suoraan kananmunalla tuota allergiaa. Sanoi, että jos on paha allergia, niin saattaa lyödä hengitystiet tukkoon. :/ No 8.1. ois aika neuvolaan, jospa sitä kautta päästäis sitten allergiatesteihin varmistusta hakemaan.

:wave:
 
Pakko laittaa tähän saamani meili.. ;)



Tämä viesti on niille, joilla on lapsia, jotta voisivat nyökytellä
tietävästi niille, joilla ei ole lapsia, jotta tietäisivät varoa!Kaikille, joilla on lapsia elämässään,
olivatpa ne sittenlapsenlapsia, veljentyttäriä, veljenpoikia
tai opiskelijoita. Tässä jotain mille nauraa.

Aina kun lapsesi riistäytyvät hallinnasta, voit lohduttautua
ajatuksella, että edes Jumalan kaikkivoipaisuus ei yltänyt hänen omiin lapsiinsa asti.
Luotuaan maan ja taivaan Jumala loi Aatamin ja Eevan.
Ensimmäinen asia, jonka hän sanoi oli: 'Älä!'
'Älä mitä?' vastasi Aatami.
'Älä syö kiellettyä hedelmää', Jumala sanoi.
'Kiellettyä hedelmää? Onko meillä kiellettyjä hedelmiä?
Hei Eeva! Meillä on kiellettyjä hedelmiä!'
'Eikä!'
'Kyllä vain!'
'Älkää syökö niitä hedelmiä!' sanoi Jumala.
'Miksei?''Koska olen Isänne ja minä sanon niin!' Jumala vastasi,
miettien miksei hän lopettanut luomistyötä luotuaan elefantit.
Muutama minuutti myöhemmin Jumala näki lapsensa syömässä omenavälipalaa
ja ärsyyntyi!
'Enkö minä kieltänyt teitä syömästä niitä hedelmiä?'Jumala kysyi.
'Joo-o', vastasi Aatami.
'No miksi sitten söitte niitä?' kysyi Isä.
'En minä vaan tiedä', sanoi Eeva.
'Hän sen aloitti!' Aatami sanoi.
'Enpäs!'
'Juupas!'
'Enpäs!!'
Silloin Jumala sai tarpeekseen ja päätti rankaista Aatamia ja Eevaa,
antamalla heille omia lapsia.
Näin kaava sai alkunsa eikä se ole koskaan muuttunut.
Mutta tarinassa on lohduttava opetus!!
Jos sinä olet sinnikkäästi ja rakastavasti yrittänyt jakaa
viisauttasi lapsille, eivätkä he ole ottaneet sitä vastaan,
älä ole ankara itsellesi.
Jos Jumalalla oli vaikeuksia lasten kasvatuksessa,
mikä saa sinut luulemaan, että se olisi helppo nakki sinulle?

AJATTELEMISEN AIHETTA

1.Sinä vietät kaksi ensimmäistä vuotta heidän elämästään
opettaen heitä kävelemään ja puhumaan.
Sitten vietät seuraavat kuusitoista vuotta käskien
heitä istumaan alas ja pitämään suunsa kiinni.

2.Lastenlapset ovat Jumalan antama palkinto siitä,
ettet tappanut omia lapsiasi.

3.Teini-ikäisten äidit tietävät,
miksi jotkut eläimet syövät jälkikasvunsa.

4.Lapset harvoin lainaavat sanojasi väärin.
Itse asiassa, he toistavat usein sanasta sanaan sen
mitä sinun ei olisi pitänyt sanoa.

5.Lastenjuhlien järjestämisen perimmäinen syy on muistuttaa
itsellesi, että on olemassa lapsia jotka ovat vielä kamalampia
kuin omasi.

6.Teemme kodeistamme lapsiturvalliset,
mutta silti he onnistuvat pääsemään sisälle.

PÄIVÄN NEUVO:
Ole kiltti lapsillesi. He valitsevat vanhainkotisi jonain päivänä.

JA LOPUKSI:
Jos sinulla on hermot kireällä ja päätäsi alkaa särkeä, tee
niin kuin aspiriinipurkin kyljessä sanotaan: 'Ota kaksi aspiriinia' ja
'Pidä lasten ulottumattomissa'
:D
 
OIKEIN HAUSKAA JA ONNELLISTA UUTTAVUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hyvä juttu tuo Poion viesti :D

Pitää alkaa laittaa isommatkin nukkumaan, mies ja appiukko lähti saunaan, sit pääsee uutta vuotta vastaanottamaan sipsikupin ja limpparin kans :D Tarkotus oli muka ottaa vähän kuppia mut hokasin etten pääsekkää sit heti aamusta tallille niin oon sitte ottamatta niin pääsee 2008 vuoden aloittamaan hevostellen lasten kans :heart:
Käväsin päivällä pikareissun Oulussa shoppailemassa, hiihtovaatetta ja tallille kasan tavaraa... piti muka olla kaikki valmiina niin puolet jäi haaveillessa ostamatta :LOL:

Ottakaahan rauhallisesti vuodenvaihde!
 
Oltiinpas tiputtu toiselle sivulle jo :whistle:

Tänne tuli nyt sitte -20 kelit, yleensä ne on jo jouluna ja väliviikon. Tallilla käydessä mittari näytti -24,5! Varsa oli laumassa kohonnut johtajasta seuraavan rinnalle kahdessa päivässä :snotty: Mahtaa tulla melekonen epeli tuosta pollesta :D Haastetta riittää...

Pokelle on nyt annettu 3 päivää kevyt maitoa nanin seassa. Nyt menee 1/3 tavallista eikä oo tullu mitään siitä. Vähän yskää vaan meinaa olla mut se nyt tuskin maidosta johtuu :D

Veikattiin tosiaan et poika kävelis jouluun mennessä ku alko jo vajaa 9kk ikäisenä nousee joka paikkaa ylös mutta eipä ota vielä askeltakaa. Pari kertaa on seisonu ilman tukea mut vielä ei edes kovin pitkiä matkoja kävelly tukea vasten. Taluttamalla kyllä kävelis... Mutta kaikki aikanaan, viikon päästä on jo 1wee synttärit :eek: Uskomatonta!
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Santsun pojalle:Hyvää syntymäpäivää 1-vuotiaalle! :flower:

Ollaankos me siirrytty jo tonne taaperoiden puolelle? :whistle:
Onko kukaan aloittanut sinne meille keskustelusivua? :)
Hui,Tuomas on huomenna 1wee!Tosi nopeasti menny vuosi,ihan käsittämätöntä. ;)
Tuomaksen korvatulehdus jatkuu.
Mies käytti eilen lääkärissä poitsua kun on ollut edelleen aika tukkoinen.
Ei ollut lääke auttanut yhtään viikossa,Lääkäri oli tuumannu että melkein edellinen tehnyt hoitovirheen kun määrännyt niin Aaatamin aikasta lääkettä. :|
Toivottavasti nyt helpottaa säryt,kun juhlatkin tulossa.
Ylihuomenna 1-vuotisneuvola,mukavaa nähdä mitat. =)
 
Joulu ja uusivuosi on sitten ohitse!! Tuossa tunti sitten vasta tultiin reissusta kotia, oltiin siis joululomalla keskisuomessa ja pohjoisessa reilu 1 ja puol viikkoa! Nyt taas paluu arkeen ja unirytmiin, on kyllä tullu lomalla nukuttua tosi pitkään!

Meille on tulossa vauva! :heart: Jos siis kaikki menee hyvin, niin Topiakselle syntyy pikkusisarus elokuun alkupuolella..ihanaa! :heart: Olo on kyllä ollut tosi väsynyt ja aika huonovointinen. Tänään ku tultiin reissusta kotia, oksensin eka kertaa...yöks! :x Toivottavasti ei tuu niin järkyttäviä pahoinvointeja ku topiasta oottaessa!!

Kyllä tuo aika sitten menee nopiaa.. kohta nuo meiän "pikkuiset" on 1-wee... :heart: Topiaksella on ollu nyt joku ihmeen "tarrautumisvaihe"..reissussa ku oltiin, ni ei alakanu olemaan kenenkään vieraan sylissä ja jos minä menin esim. veskiin, ni alako hirveä huuto. Koko ajan vain roikkuu lahkeessa, enkä voi mihinkää mennä ilman sitä.. aikas rasittavaa... :kieh: Onko muilla ilmenny vastaavaa?? En tiedä vaikuttaako sitten sekin, kun mulla on nyt noita hoitolapsia, että oireileeko sitten siitä noin... noh, jospa tuokin vaihe menis ohi joskus..

Maidosta: Meillä juodaan vielä pullosta ihan korviketta. Joskus oon lorauttanu sekaan vähäsen normi maitoa. Ja ruokiin oon käyttäny normaalia maitoa.
Mut nyt alakaa olla olo niin huono, että pakko lähtä syömään jotain...

 
Onnittelut Annilia vauvasta :flower:
Meillä oli pari viikkoa ihan samanlaista lahkeessa roikkumista pokella... Nyt jo helpottaa mut6 sopivasti kyllä tuli just jouluksi ja ku meki käytiin parin päivän reissussa ilman lapsia. Mut nyt on siis ohi jo onneksi!!!

Yks vuotis kuvat tuli ja siitä tuliki nyt mieleen et pitää mennä valkkaamaan suurennoskuva ennenku mies painelee nukkumaan. Sais teetettyä kuvat ennen poken synttäreitä. Ne vietetään 12päivä...
 
Onnea Annilialle vauvasta! :flower:

Ville aloitti tänä aamuna luomumaidon Tuttelin seassa. Siitä ei tullut mitään oireita, joten annoin juoda nokkamukista sitä aamupalalla. Ihan hyvältä vaikuttaa. :D Ja maistui nokkiksestakin!
Esikoinen ei suostunut juomaan maitoa muualta kuin tuttipullosta. Kaveri vinkkasi sitten, että pistän pillin lasiin ja se tepsi. Nyt ei näköjään tarvi kikkailla mitenkään. :D

Vitsi, että olen ollut taas pari päivää kiukkuinen kuin ampiainen. Vaikka kuinka yritän olla rauhallisesti, ei voi mitään kun kiukuttaa niin pirusti kaikki. Alkais nyt ne mensut, jo 5kk kulunut edellisistä. (En ole raskaana, testattu on.)
 
Onnea ekoille 1-vuotiaille ja Annilialle myös! :flower: :heart:

Me pidetään Jeren 1v kutsut myöskin 12 pvä, matkitaan teitä Kränä.. ;)
Ei vaiskaan, oikea päivä olis 13 pvä, mutta tuo lauantai käy paremmin.
Perjantaina mennään kuvaan ja saadaan vedokset sit synttäreihin mennessä, saapi mummit ja tädit valkata kuvansa ihan ite.
Toivottavasti muksahduksesta tullut posken mustelma vaalenis edes vähän siihen mennessä. :/

 
Onnea Annilia raskautumisesta :flower: =)

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Takapiha on sen näköinen vieläkin, kuin se olis joku räjäytystyömaa :D Rakettien jämiä ja mustia lumikasoja ympäriinsä.

Pakko alkaa siivoamaan, eilen oli sellainen päivä, mitä ei ole tapahtunut moneen vuoteen; jätettiin sängyt petaamatta ja olla möllisteltiin vaan :LOL: No miehellä oli vähän heikko olo, mut itteä vaan laiskotti muuten. Juhlistinhan minä uutta vuotta silloin aattona yhdellä lonkerolla, 8 tuntia sitä yhtä lipittelin :D No eipä tullu samanlaista vointia ku ukolle :kieh:
 
Onnea Annilia uudesta tulokkaasta, haikeaksi vetää.. minä juuri eilen illalla pötköttelin sohvalla Tirri sylissä ja tuumasin, että mitäs jos iskee vauvakuume, kun ei kohta ole enää yhtään vaavaa? Mies siihen tokas, et varaan sulle lääkärin, että voit mennä kysymään mikä vaivaa. Taitaa olla siis turha haaveilla tähän perheeseen vauvoja enää. Järkikin tosin sanoo, että 3 on ihan hyvä, mutta haikeaa on silti... eräänlaista luopumista.

Onnea myös kaikille vuoden iän saavuttaville :flower: .
Meillä tuo maaginen raja ylitetään vasta helmikuun puolella.

Kukahan meille perustaisi uuden ketjun tuonne taaperopuolelle?

Hauskaa uuttavuotta kaikille!

Terkuin,

Iitu ja Tirri
 

Yhteistyössä