TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Ei sovi siis nämä(kään) päikkäri ajat meille. :/ Jerellä menee yliväsyn puolelle ja sit vaan huudetaan. :'( Mä en kohta keksi, mitä pitäis tehdä. :ashamed:

Mies koitti laittaa jätkän yöunille jo kasin aikaan, huuto tuli ja alko mieletön kieppuminen ja konttailu pitkin sänkyä.

Aamulla sippaa tosi nopeesti heräämisen päälle, korkeintaan kolme tuntia jaksaa hereillä, 2 ja puol tuntia on yleisin aika. Sit taas kolmen tunnin päästä heräämisestä tulee uni, joka kestää vaan vajaan tunnin. Tänään oli tuon päälle 7 tuntia hereillä ja sit itketti vaan, tai karjumista se oikeastaan oli. :(

Voi Myyra! :hug: Meillä on nämä silmäongelmaiset poijjaat. Meilläkin Jeren karsastus on edelleen samalla tasolla, kun aiemminkin. Nyt mietityttää, onko näkökyky yhtään parantunut viime kertasesta. Toivottavasti, muuten Jere saa pian lasit jo.. :/
 
Toivottavasti Jeren näkö alkaa paranemaan. Jos toisin käy niin lohdutuksena: Nykyään on tosi useilla pienillä lapsilla silmälaseja. Ei siis tarvitse pelätä, että olisi ainoa laatuaan. Halit teillekin! :D

Piti aiemmin kirjoittaa, että Villen vaippaihottuma on levinnyt pienenä nyppynä ylös selkään. Kasvoissakin on niitä nyppysiä ja yskä vaivaa. Ja ne silmätkin on nyt huonona. Oireet kuulostaisivat tuhkarokolta.
Täytyy soittaa huomenna neuvolaan. Tylsää, että soittoaika on vasta puolen päivän aikaan. Joutuu odottamaan niin kauan.
 
Pariin otteeseen oon meinannu saaha sydärin!
Sillä aikaa kun olen laittanut Joonakselle ruokaa lautaselle, niin herra on ehtiny nousta syöttötuolistaan pöydälle! Mieskin oli yks kerta huomannu kun Jonnas oli pöydällä, mutta järkyttyi siitä niin, ettei ollut saanut sanaa suustaan :kieh:
Tuola tuo taas näemmä hyppää sohvalla!
 
Myyrä ja Poio. Tiedän niin miltä tuntuu. Meillä esikoinen on änkyttäjä. On änkyttänyt 2 ja puoli vuotta. Edelleen toki on mahdollista, että puhe korjaantuu, mutta mitä pidemmälle mennään, sitä epätodennöisemmäksi se muuttuu. Nyt änkyttämisen lisäksi on ilmaantunut aikamoinen liuta ns. tic-oireita. Silmien räpytystä, köhimistä, rykimistä, yninää jne. Nekin voivat olla ohimeneviä ja kädet ristissä toivon, ettei ainakaan olisi mitään Touretten syndroomaa.
Ok, vaikka olisikin, niin eihän se kaikista maailman asioista se huonoin ole, mutta, mutta..... Kun on kyse omasta lapsesta, sitä toki toivoisi rakkaalleen mahdollisimman hyvät eväät maailmaan.
Minua ainakin huolestuttaa ihan tavattomasti mm. hänen eskariin ja kouluun menonsa ensi syksynä. Hölmöä ehkä, koska kahdeksassa kuukaudessa ehtii tapahtua vaikka mitä kehitystä, mutta silti.

Tirri on oppinut sanomaan amppa ja osoittaa lamppua. Ensimmäinen sana äidin lisäksi. Heinoa! Meillä kiipeillään jatkuvasti joka paikkaan, mutta ei osata vielä istahtaa takaisin alas. Siinä sitten tököttää pystyssä ja alkaa ulvominen, kun jalat väsyy.
Minä en ole paljoa joulua ehtinyt tohista. Tällä viikolla on niin paljon töitä, että toivottavasti selvitään hengissä.

Iloista joulun odotusta kaikille.
 
HOHHOI!!!!
Pesin kylppäriä ja otin Joonaksen siihen viereen syöttötuolissa katsomaan. Vilkuilin koko ajan, ettei vaan nouse seisomaan siinä. No ei yrittänytkään. Mutta sitten kun lisäsin pesuainetta sieneen ja olin varmaan 5 sekunttia katsomatta herraan, niin oli siinä ajassa sitten ponkassut seisomaan. Siinä huojui ja huojui.. Ja helekatti ku säikähdin, en uskaltanu huutaa, vaikka olis haluttanu, kun silloin olis varmaan viimeistään pudonnu. Onneksi oli vain siinä parin metrin päässä niin ehdin napata sitten, ennen tippumista. Miten tuo voi ollakin noin nopea ja äänetön noissa liikkeissään, vaikka onkin aika pulska :) Toissa pvänä oli tullut kävelytuolistaan pois itse. En tiedä miten senkin teki. Laitoin kävelytuoliin kun olin noiden isojen poikien huoneessa järkkäilemässä. Joonasta ei voi päästää siellä lattialle tutkimaan kun siellä voi olla pieniä legoja tai kuulia. Noh, laitoin siis kävelytuoliin, mutta muutama sekuntti kun oli kulunut ja vilkaisin poikaa, niin se oli lattialla ja kaivoi tomerana koulupöydän kaappia. Ääntäkään ei kuulunut kun poju tulla tupsahti härvelistään pois :eek: Onko se joku Houdini vai mikä??? :eek:
 
Siinä on Annetella tekemistä et pysyy silmissä poika :D
Kuulin muuten just kaverilta et hänen siskonsa odottaa innolla et esikoinen oppis kävelemään. Konttaamalla kuulemma kerkiää kymmeneen paikkaan yhtäaikaa, levittää kaiken jne :D Onneksi kävelemällä ei sitte pääse ;) :whistle:

Meillä oli mahtava yö. En tiijä mistä ihmeestä neiti päätti sitte huutaa keskellä yötä puolisen tuntia. Halus viereen, äitin, isin, karkkia, vettä, piparia ja piparkakkutalon. Hetken sain välillä hiljaseksi mut sit alotti taas :/ Lopulta se sit jo ränky et tuu äiti laittaa mun suu kiinni :LOL: :kieh: Ja siihen sit nukahti ku sanoin et laittaa suun kiinni ja on hiljaa... outo, eipä oo ennen tuommosta tehny, kuunteli vissiin juttuja mitä naapurin likka öisin harrastaa ja päätti kokeilla samaa kotona :eek:

Käytiin aamulla koko porukka kirkossa, siellä oli kerholaisten joulujuhla, just ja just puolituntia mummin avustuksella jaksoivat pysyä penkissä. Poke oli ihan huuli pyöreenä koko ajan, katteli lamppuja ja kuunteli virsiä. B) :xmas: Jatkoille ei sitte menty ku mummin piti mennä töihin ja en ois jaksanu yksin nuita kaikkia riisua ja pukea ja vartioida kerhossa :(
 
Ai niin, käytin poken eilen korvalääkärillä kontrollissa ja puhtaat oli! Vajaa 10min meni huoneessa ja mukaan saatiin 67e lasku :eek: Eipä ihmekkää ku yks yksityislääkäri lopetti hommat ja muutti espanjaan, aika huikeet tuntipalkat heillä :whistle:
 
viime yö sit tuli vietettyä kys:illä. pielaveden tk:sta saatiin lähete sinne eilen illalla . kuumetta ollut 4 päivää ja eilen ilmestyi rokon tapaisia näppyjä mahaan ja selkään. epäilivät pissitulehdusta, vaikeuksien jälkeen saatiin otettua pissiä suoraan virtsarakosta. ei ollut pissatulehdusta mutta verestä näkyi tulehdusarvot hieman koholla. pääsimme yöllä kotio. ja aamulla menin silmät ristissä töihin muutaman tunnin yö unilla. tänään sitten nukuin tytön kanssa päikkäreitä 2.5h.
 
Voi Nipsu parka! :hug: Toivottavasti tytön olo paranee pian!!

Me laitettiin äsken Jerelle kova kovaa vasten. Vein iltamaidon päälle sänkyyn, jossa alotti samanlaisen huutonsa kun eilenkin heti. Miehen kans päätettiin, et nyt saa huutaa sen 5 minsaa ennen kun mennään rauhottelemaan. Sängystä ylös ei aiottu nostaa. 3 minuuttia huusi täysillä, kunnes tuli hiljasta. Nukahti masulleen. :D Käännettiin vaan juippi selälleen ja peitto päälle. Tutti oli huoneen toisessa päässä, oli raivoissaan sen sinne asti nakannut. :LOL:
Annattekste nukkua mahallaan? Meillä Jerellä vissiin puutuu tuossa asennossa kädet tms. ja huutaa parin tunnin päästä sit sitä. :/
 
Kiitos Iitu myötätunnosta. Toivottavasti teilläkin menisi asiat parempaan suuntaan!

Laita Annette valjaat kiinni syöttiksen selkänojaan.
Kaveri oli laittanut kaksosillensa ja meillä on kanssa Villelle valmiina tulevia taidonnäytöksiä varten. ;)

Ville nukkuu kyllä mahallaan pylly pystyssä aina välillä. Usein nukahtaa niin, kun on juonut maitoa ennen unia.
Villekin vetäisee usein parin minuutin vastalauseen ennen nukahtamista iltasella.
 
Hei joo! Kiitoksia vinkistä Myyrä. Mietin pääni puhki, että millä mä pojan sitoisin tuoliin, vyö ei varmaan auta ja henkselit on hankalat. Mut sinäpä sen sanoit. Mullahan on noissa kaksosten rattaissa irroitettavat valjaat. Toisesta istuimesta joutaa hyvin tuohon syöttötuoliin ne. Ei kärsi hetkeksikään selkäänsä kääntää kyllä. Tänään se muksahti sitten sohvalta alas, mutta ei onneksi pää edeltä, vaan kierähti selälleen. Noh, säikähti vähän, muttei kauaa muistanut. kohta oli taas sohvalla ja siellä kävellä tallusteli.. hoh.
 
Kaikilla lapsilla räkä alkoi valumaan :/ Ei tuu taas häävi yö...
Meillä poke nukkuu mahallaan lähes joka yö ja kokoajan =) Näin nukkuukin parhaiten, ite oon samanlainen mahallaan röhnöttäjä :D
Maksoin tänään sitte ihka ensimmäisen ponini :heart: Nyt sitä ollaan sitte niin polleana ponin omistajia että! B)

Äitini oli muuten eilen käyny kaupassa ostamassa kasan vaatteita mun pikkuveljelle. Oli todella mahtavaa palvelua kassalla ku äitini sano et vaatteillahan on sitte vaihto-oikeus mikäli ei oo oikeen kokoiset. Myyjä tähän et juu, mut kannattaa ostaa kunnon kuntosalikortti sitte jos ei mahu :eek: :eek: :eek: Tekis mieli käyä tinttaamassa kyseistä myyjää, hän kyllä tietää tasan tarkkaan ettei veljelläni oo ollu kahteen vuoteen ku muutama terve päivä ja muutenkin lopun elämää on "jalaton" ja raskaampi työ ja liikunta on kielletty kokonaan :(
On äiti ollu hieman allapäin tästä kohtelusta... Ja kyllä itellekki oli aika kova paikka taas muistaa veljeni karu kohtalo. Surku että voikin nuorelle ihmiselle sitten sattua! :|
 
Miten Kränän yö meni?
Onpas taas ollut oikein juhlavaa palvelua siellä kaupassa. :eek: Täällä tuollaisten puhuja saisi heittää työpaikalleen hyvästit. Vaikka taitaa kuulua sikäläiseen tyyliin laukoa välillä vähän liiankin suoraan asioita. Kokemusta on ihan sukulaisten muodossa. :kieh:

Villen ihottuma on levinnyt kovasti. Kävin neuvolassa näyttämässä eikä hoitajakaan oikein keksinyt mitään varsinaista nimeä vaivalle. Ehdotti vauvarokkoa, kun viime viikolla oli sitä kuumetta. Jospa siis samaan aikaan on tullut vaippaihottumaa ja vauvarokko? Toivottavasti.
Meillä poika heräsi kaksi kertaa yöllä huutamaan. Ihan mahdotonta itkua ja lämmittelin siinä maitopullojakin mutta ei maistunut. Kehno olo toisella selvästi on mutta en tiedä miten auttaa. Kamalaa.

Neuvola on koulun yhteydessä ja koira sattui olemaan tänään mukana. Eikö sisältä paukannut vaksi huutamaan ettei koiraa saa tuoda koulun alueelle. Olin laittamassa sitä takapihan roskisten taakse puuhun kiinni.
Suorastaan hirvittävän vaarallinen paikka. Puree lapsia ja levittää allergioita ja mitä kaikkea se mies keksikään. Ja me koiraihmiset käydään repimässä kieltotaulut ja tullaan koiriemme kanssa koulun alueelle vihellellen ettei täällä mitään kieltotauluja näy....Joo. Just viime yönä kävin kiskomassa kaikki pois ja heitin roskiin. :kieh: Ylipäätään koulujen pihat ovat mun mielestä niin hyviä lenkkimaastoja. Mitä kaikkea se nyt keksikään.
Miten koulujen vakseista tulee aina yhtä hyvä fiilis? Taitavat olla oma rotunsa.
Tässä meidän vaarallinen noutaja:
 
No jepujee! Iski sitten se viheliäinen tauti minullekin. En muista kerroinko, että esikoinen on ollut koko viikon pois koulusta; maanantaiaamuna heräsin kun poika itki sohvalla, oli niin kipeä pää. Sitten tuli maha kipeäksi ja oksettikin (ilmeisesti juuri sen kovan pääkivun vuoksi). Nyt on humpaillut ees taas tuo kuume sillä. Aina aamuisin herätessä korkeimmillaan, n. 38.5. Kumma että levon jäljiltä. Tänään aamulla oli 38.4, joten ei ollut kouluun lähtijäksi vieläkään. Ja huomenna olis joulujuhla :/
Nyt sit eilen siivousurakan jälkeen, mulla rupes kolottaan joka lihasta, yöllä oli selkä niin kipee, ettei nukkumisesta meinannu tulla mitään. Aamulla oli lämpöä ja nyt nouseekin sitten kuume. Hirvee olo. Piti suihkussa käydä just kun palelee niin pirusti. Ja selkä on hirmu kipee. En tiedä sit johtuuko miehen eilisestä hartiahieronnasta vai flunssasta. Hitto ja just joulun alla. Piti leipoa leipää ja vaikka mitä. Pelottaa vaan, kun mulla oli v. -05 syksyllä keuhkokuume, joka alkoi samalla tavalla. Viikkoa ennen oli flunssan kaltaiset oireet, nuhaa, aivastelua pientä lämpöä.. mut meni sitten kuin ihmeen kaupalla päivässä ohi. Mut sitten alkoikin hirveät selkäsäryt ja kuume nousi ja laski, tosin ei enää loppu vaiheessa sitten laskenutkaan vaikka kuinka buranaa veti. Toivottavasti ei nyt :/

Vali vali vali...
 
Muillekin sairastaville jaksamista!
Mä en sitte tajua tätä hommaa, aina ku ootan kamalaa yötä tms niin kaikki menee hyvin. Illalla poke heräs pari kertaa itkee, laitettiin sille Nasolin tippoja ja nukku aamuun asti heräämättä. Isommat nukku vaikka räkä turisi vähän, nyt poke on ainut jolla valuu sitkaampaa limaa.
Huomenna on perjantai ja alkaa parin viikon loma, jippiiiiii!!!!!!!!! Ja joulu :xmas: Ja lauantain jälkeen saa taas syyä suklaata :p Sitä tässä eniten oottaa, haluttaa niin kamalasti muttei nyt uskalla ku finnit alkaa ollee jo huomaamattomia B) Kuvan jälkeen sitte heti laatikollinen naamariin ja hevosen selkään, tulee hyvä olo :LOL:

Piparit on jäähtymässä, kohta pääsee maistelee :p Just isompien kans niitä räävittiin kasaan...
 
Sissos, oltiin tipahdettu kuulkaas kakkos sivulle! :eek:

Ihana, tuo teidän vaarallinen noutaja Myyra! :D

Meillä huutaminen vaan senkun jatkuu. Nyt huudettiin aamupäikyille menoa niin, et varmaan talon päässäkin kuulu. :/ Ei ymmärrä.. :ashamed:
 
Meillä oli taas kamala yö. Tunnin välein Ville heräsi huutamaan. Ihan vaan melskasi, ei ollut nälkä eikä kai mikään muukaan.
Mä nousin laittamaan tuttia suuhun ja poikaa makuulleen n.4-5 krt, en edes muista, ja mieskin 2 krt. Sydän jyskytti niin, että luulin saavani laakin, olin niin väsynyt. Viime yönä oli sama juttu.
Kai tämä on taas joku ihmeen vaihe. Esikoisen ajoilta muistan, kun yöllä vedettiin peittoa pään yli ja oltiin ihan hipi hiljaa sormet korvissa miehen kanssa, kun poika huusi. Rauhoittui se siitä sitten. Kerrostalonaapurit varmaan tykkäsi. :D
Siltä ajalta tuo koiran kuvakin on, nykyään sekin on jo vähän miehekkäämpi. Mutta kuitenkin ihan yhtä lempeä kuin kuvasta voisi kuvitella.
Että kai tässä Poio kärsitään samasta vaivasta. :hug:
 
Meillä räkäisyys jäi siihen yhteen ja kahteen päivään, jipii! Jospa pääsee joulua viettää ihan terveinä ja kuvaankin on kiva päästä ilman räkänokkaa :D Ja en halua et turhaan oon tän viikon suklaalakkoillut, siis jos joutus kuvan perumaan flunssan takia :snotty:
Ihan hirveä kasa taas lahjoja tulossa vaikka ite ei ostettu ku 3per lapsi ja yks yhteinen keittiö =) Eilen kasasin kaikki tuulikaappiin ja mies siitä autoon ja vei jo valmiiksi mummilaan ne. Siis koko tuulikaappi täynnä :eek: Ja siinä ei oo ees vielä mummiloista... tontut on ollu ahkeroita, mihinkhän nuotten kaikkien kans joutuu :saint:

Onneksi ilma näyttää pakastuvan vaan ja luntakin saatiin aamusta vähän lisää, joulumieltä kohottavaa :xmas:
 
Toivottavasti Nipsun lapsukaisen olo kohenee. :hug:

Ihana kuulla, et muillakin on univaikeuksia. Meillä taas eilinen ilta kulu tuon pojan nukkumaan laitossa. Yheksältä aloitin ja puoli kakstoista sit vihdosta viimein nukahti. No, kyllähän se sit jo yhdeltä heräs hirveeseen huutamiseen. Mä en käsitä mikä tässä ny takkuaa. Muutama onnistunu ilta oli välissä, mut sit taas on näitä inhottavia iltoja. Ihan turha toivokaan saada tuota poikaa illalla nukahtaan siihen huutamiseen. Se yksinkerasesti huutaa ja huutaa kunnes sen sieltä ottaa pois. Eilenkin ekan puoli tuntia annoin vaan huutaa ja välillä kävin tuttia laittamassa yms. Sit oli pakko käydä vähän sylissä tyynnyttelemässä, kun oli jo niin hysteeristä koko touhu. Sit rauhottumisen jälkeen taas laitoin sänkyyn, mut sama meno jatku. 23.30 anto sit periks ja alko nukkumaan. :headwall: Päiväunille menee kuiteskin tosi kiltisti.

Noh, tätä tää äidin elämä on... |O :whistle:

Kränä En mä osannu mennä oikeeseen junaan, joten täällä lumettomissa maisemissa vielä kökin. Jos viittisit laittaa sit vaikka postissa vähän tuleen sitä lunta... :xmas: :D
 
yksi vinkki iltahuutojen kestämiseen:
Mä en olisi kestänyt esikoisen iltaisia huutoja sängyssään, kunnes aloin tiskaamaan aina sänkyyn laiton jälkeen. Mitä enemmän kilisi, kolisi ja lorisi, poikakin rauhottui. Lopulta siitä tuli jonkinlainen tuutulaulu, kotoisa ja turvallinen ääni kun oli.
Jos siis ei omista tiskaria tai viitsii senkin omistajana pestä käsin, koittakaa. Rauhoittaa omaa mieltä ja nähtävästi vauvankin. Ja tulee se päivän vuorikin raivattua. ;)
 
Suklis: :D Pistän postia.. mahtanee sulaa matkalle :D

Ai niin ja Myyralle onnea kouluun pääsystä! :flower:

Mulla tahtoo aina jäähä muille kommentit laittamatta ku omiani vaahtoan :LOL: Luen kyllä sanatarkasti aina kaiken ja joskus moneen kertaanki :wave:

Missä on TeeTee ja Hilmuska?!? :wave: Onkos Annette parantunut?
 
Kiitokset Suklis ja Kränä.

Ville tekee tuolla toisia päiväunia. Nukkuu aina näihin aikoihin tokat.
Mikähän ihme siinä on, kun joka helevatan kerta esikoisen on juuri samaan aikaan mentävä kakalle, kun syötän Villelle unimaitoa?! Nukahtaa(isi) siis pullolle. Se on siis aina, kellonajasta riippumatta. Pyyhkiin, pyyhkiin, älinää, mölinää ja juuri kun Ville on nukahtanut syliin. Joudun jättämään syötön kesken ja menemään pyyhkimään. Että mua sieppaa! (Taas, onkohan menkat tulossa? hehhee...)
 

Yhteistyössä