TAMMIVAUVAT -07 tänne...

Ensimmäinen tarhapäivä ohi... Oltiin harjoittelemassa klo 9-12, jonka jälkeen tulimme kotiin nukkumaan ja jatkamaan päivää. Kaikki meni aivan loistavasti, vaikka Saku onkin selkeästi pienin porukassa.

Tämä ensimmäinen viikko on tosiaankin vasta harjoittelua ja ensi viikolla sitten koittaa hetki, kun Saku pitää jättää sinne yksin koko päiväksi. Huomenna menemme taas aamulla ja huomenna nukumme päikkäritkin tarhassa. Saas nähdä, miten uni tulee!? :eek:

Tänään, kun Sakusta tuli "iso tarhapoika", niin iltapäivän unet jäivät ensimmäisen kerran väliin. Täytyy varmaankin laittaa tänään aikaisemmin nukkumaan, kun alkaa olemaan jo kaatuilua noi leikit... :/

Helpottava tunne kuitenkin mulla, kun päivä tosiaan meni vielä odotettua paremmin. Saku näytti viihtyvän muiden lapsien kanssa todella mukavasti!
 
Iltaa vaan täältäkin kaikille! Hienoa et eka tarhapäivä oli mennyt hyvin =) Meillä olisi sama edessä huomenna.. Aadalla on ensimmäinen päivä perhepäivähoidossa ja innolla/kauhulla odottelen et miten se eka päivä sujuu :| Tarkoitus olisi käydä tämä viikko tutustumassa ja huomenna siis menen itsekin mukaan ja ollaan varmaan myös se 3 tuntia siellä. Mietinkin että kannatteeko mun olla koko aika siellä ja lähtä sit Aadan kans kotiin vai olla siellä esim. se 3 tuntia ja lähtä vaikka muutamaksi tunniksi kotiin ja tulla sit hakemaan hänet pois? Kertokaahan mielipiteitä asiaan. Eka lapsi kun on kyseessä niin ei oikeen tiedä miten menetellä. Niin ja Aadahan on nyt sen 9kk ja risat päälle.
 
Kyllä ekana tutustumispäivänä kannattaa vanhemman olla koko ajan mukana. Siitä sitten pikkuhiljaa pidentää yksinoloaikaa.
Hoitajat varmasti neuvovat mikä tyyli on paras juuri sinun lapsellesi, kaikkihan me ollaan erilaisia.
Kyllä ne päivät hyvin menee! =) Mitä pienempi lapsi, sitä nopeammin sopeutuu hoitopaikkaan.
Äidin sopeutuminen voikin olla sitten vaikeampi juttu, tiedän kokemuksesta. Pääasia on, että vaikka kuinka itkettäisi niin hymyillen toivottaa hyvää hoitopäivää ja heipattaa, nyyhkytellään sitten vasta nurkan takana. Ettei lapselle vaan tulisi olo, että on joutumassa kamalaan paikkaan. ;)
 
heips kaikille!

me lähdettiin eilen rentoutumaan koko perhe. mulla oli lahjakortti kylpylään ja päätettiin nyt käydä. päivällä nautittiin kylpemisestä ja illalla syötiin ravintolassa pitkän kaavan mukaan. ja uskaltauduin tilaamaan lasin viiniäkin ja oli tosi hyvää. ja oli ihanaa päästä aamupalalle jossa oli jokaiselle jotakin. ja sit käytiin vielä esikon kanssa uimassa ennen huoneen luovutusta. ja sit loppupäivä sujuikin shoppaillen... ukkoni osti mulle uuden kännykän :D päätti et nyt loppu se säätäminen tuon halvan lelun kanssa. nyt vasta laitettiin lataukseen niin täytyy odottaa aamuun et saa ruveta harjoittelemaan.

Miisa keksi tänään että tiskikoneen kannelle on kiva nousta. ja loppuahan siitä ei tule.

ja eilen opittiin juomaan taikamukista. pehmeistä nokista osaa jotenkin juoda mut noi kovat venttiilimukin on ollu hankalia. kun ei tuttipulloa käytä niin ei ymmärrä imeä. sit hoksasin et miisa tykkää "napsuttaa" kieltä tonne kitalakeen. sit vaan kova harjotus et sai sen nokan suuhun samalla kun napsutti.. mut tajushan tuo neiti sen hetken päästä. ja nyt napsuttelee jatkuvasti vaikka ei ole mukia lähettyvillä. ruokaakin menee paremmin alas kun juo välillä. hörpyttämistäkin välillä harrastetaan mut hankalaa se on.

nyt nukkumaan :wave:

vielä tuohon päivähoito-totuttamiseen: meillä ei esikon kanssa ehditty kuin yksi aamupäivä tutustumaan kun työt alkoi yllättäen. hyvin hän sinne jäi jo seuraavana päivänä 6t. ikää tuolloin 1v2kk. ryhmikseen meni.
 
Ompas ollut kamala aamu. :ashamed: Jere heräs itsekseen tuossa seiskan aikaan ja ajattelin, et tämähän aamu alkaa hyvin kun ei tarvii herättää. Pyöri hyrränä keittiön lattialla ja kolus muovikippo laatikolla, kunnes ne sormet sit jäi sinne väliin oikein kunnolla. Iso itkuhan siittä tuli, ja nyt on peukalossa iso punanen jälki.. :'( Siittä kun selvittiin, niin muksautti suunsa lelukorin reunaan niin et ikenistä tuli vähän verta. Ja taas huudettiin.. Pääkin pamahti samalla lattiaan oikein kunnolla. Kamalalta tuntuu, kun toista sattuu. :ashamed: Jospa tää päivä tästä lähtis silti sujumaan..

Meillä Jere on nyt juonut maitonsa ruuan kanssa sellasella nokalla, joka tulee noihin Ainun tuttipulloihin kiinni. Menee ihan jääkaappi kylmänä hyvin alas. Pikkuhiljaa siirrytään juomaan tuo maito ruuan kanssa, unimaidon annan edelleen pullosta lämpösenä..
 
Meillä poika kans tänään litisti sormensa lipaston laatikon väliin :( Rassukka. Nukuttiin aamulla yheksään asti niin on hieman tötterö olo ja meni rytmi sekasi Ja tytöllä semmonen kiukuttelu päällä ettei oo tosikaa :kieh: Jätti puurot syömättä, vessassa käymättä eikä uloskaa asti oo tänään keretty. Noh, eipä pääse illalla ratsastamaankaa, että siinäpä sitte kiukutelkoo :saint:
 
Joonas juo nokkamukista suht hyvin... siis sellaisesta venttiilittömästä. Kulauttelee vaan. =)
Tuttipullosta osaa juoda itse jos on puoli-istuvassa asennossa tai makuullaan.

Lähdetäänkin perjantaina porukalla Leville. Äitini täyttää vuosia ja mennään sinne juhlistamaan. Ihan kiva piristys arjen keskelle. =)

Miehellä oli eilen syntymäpäivät... väkersin meille jokaiselle oman pienen leivoksen, koska mies ei kielsi leipomasta kakkua :LOL: Kunnioitin siis hänen toivettaan. :kieh:
 
jopas täällä on hiljentynyt jutustelut.... onkos mein lapsoset jo niin vilkkaita ettei äidit päivälle ehdi eikä illalla jaksa.... taitaa osa olla jo töissä/opiskelemassa....

no, eipä meillekään kuulu mitään ihmeellistä. tässä nyt yritän tyhjänpäiväisiä kirjoitella että noustaan taas ylemmäs.

annette vois antaa jonkun kivan kakkuvinkin... vietetään perjantaina neitokaisen nimppareita....
 
Mä käyn joka päivä noin kahesti kattoo tän keskustelun muttei oikeen oo aina kirjotettavaa :D Tai ainahan sitä kirjotettavaa ois mut sen on jotain ihan muuta ku vauvaan liittyvää :whistle: Tulee sitte turhaa lätinää ja valitusta vaan mun osalta :saint:
Vauvalla on tosissaan kova vauhti päällä mut isosisarukset onneksi mukavasti ottaa sen nyt leikeihin mukaan :heart: Toisinaan pitää hakea pois "sotkemasta" mut harvemmin onneksi.

Mitenhän sitä aamulla taas herää esikon kerhoon ysiksi...?
 
Mäkin käyn täällä välillä vilkuilemassa. Nyt on oikeastaan vaan tuo sisäinen tarhantäti nostanut päätään.
Jaa, Villelle maitoa. :wave:

muoksista vaan, mies syöttääkin. :D

Me tehtiin kiva nimpparikakku marsipaanista. Ekaks kaulittiin levy päälliseksi ja sitten muovailtiin kaikkea. Toukkia, kukkia, autoja ja mitälie siinä olikaan.
Tuli ihan söpö.
Ja vaikka mä normaalielämässä inhoan marsipaania, se ei maistu ollenkaan pahalle kakun päällä. :p

Laita uudenlaisia kukkia pöytään. Viillä ruusuihin tms. kunnon imuviilto ja laita vahvaan vesiväriin tai elintarvikeväriin yön yli, saat niin villin värisiä kukkia kuin haluat.

t: askartelijapaskartelija
 
Jerellä on sormessa kunnon palkeenkieli. Hain apteekista sellasta ohutta leikattavaa laastariakin, mutta eihän se tuossa sormen päässä pysy. Mies sai onneks illalla irrotettua ylimääräsen nahan palan siittä, ja nyt yön aikana siihen olikin tullut jo rupi. Selvästi varoo sitä vähän, mutta ottaa onneks ihan reippaasti leluista sun muista kiinni. Kovasti yrittää kammeta itseään masulta ylös, mutta ei vielä ihan jaksa. :D Sit varmasti koliseekin usein. :whistle:

Kiitti Myyra ruusujen värjäys vinkistä! Tuota täytyykin koittaa!

Nyt joulukortteja askartelemaan! :D
 
Mä kävin tilaan ramasa.net sivuilta miehelle isänpäivä lahjan! :D Tykätään kumpikin siittä kiroileva siili-sarjakuvasta ja tuolta löyty sellasia paitoja, mukeja yms. Oli pakko ottaa mukin lisäks vielä tarra auton ikkunaan.. ;)
 
ÄÄH. Joonakselle nousi kuume :/ Toivottavasti laskee perjantaiksi.

Minäkin tykkään kovasti marsipaanikakuista, joten sellaista suosittelen minäkin mikille =)
Täytteeksi laittaisin pilttipurkeista persikka-banaanisosetta (tai vaihtoehtoisesti muusaisin banaaneja ja sitten sitä) sekä marjasosetta sekoitettuna maitorahkaan (soveltuu kenties paremmin lapsen masulle kuin kerma) Siis jos tahtoo kakkua sankarillekin maistattaa :D Tämä siis täytteeksi ja kostutus laimeasti sokeroidulla mehulla kun sitä sokeria siihen kakkupohjaankin aika reippaasti tulee. Mut sitä päällä olevaa marsipaania ei kenties kannata pikkuiselle tarjota :whistle: Tai itse en antaisi.
 
Meijän rokkipoika aamulla meni stereoitten viereen, kuunteli hetken ja alkoi örisemään hevin tahtiin samalla lailla :heart: :LOL: On muutenki kova matkimaan muitten puhetta ja äänensävyä, tänään sitten alkoi laulamaanki :LOL: Ihana!

Voi mistä mä kaivelisin ittelleni hiukan virtaa että kehtais kans alkaa leipomaan ja askartelemaan?!? Ois niin kiva tehä kaikkee muttei vaan huvita alkaa väsäämään mitään...
 
Me oltiin viime viikon alussa lekurissa, kontrollikäynnillä ton Aadan ihon takia. Passitti Aadan verikokeisiin ja tuloksia odotellaan.. Ainakin alustavasti pitää seuraavaan kontrollikäyntiin asti välttää vehnää, kananmunaa, soijaa, maitotuotteita ja kalaa.. Meni mun ruokavalio kans uusiks ku viel imetän.. Jännä se verikokeen otto, kun neiti ei ollu moksiskaan.. :eek:
Galluppia: Maidosta joku tosiaan kyseli, en oo antanu mitään tavisjuttuja ja enkä viel annakkaan..

Omaa aikaa ei oo, paitsi iltasin sen aikaa ku tyttö nukkuu.. Mut ei se oo kunnon rentoutumista, ku koko ajan saa kuunnella millon herää. Ku neiti kuitenki heräilee toooosi usein.. Viihteellä oon kerran ollut. Ja sillonki olin auton kanssa liikentees ja nollatoleranssi alkomahoolin kanssa. Meillä isäntä ei oo ollu sitten huhtikuun ku aika lailla viikonloput kotona.. Ja sillon on tavannu kavereita, harrastanu, käyny baareissa.. Nyt tulee yöks kotiin, mutta eipä oo paljoa apua. Ihan ku olis yhen lapsen sijasta kaks lasta kun ison miehen jälkiä saa siivota.. Huoh..

Eipä tän kummosempia, tyttö huutelee leikkimään :)
 
kiitos kakkuvinkeistä. jospa kokeilis tuota maitorahkajuttua. ja sit tietty marsipaania jos lähikaupasta löytyy. isommille apajille en nyt jaksa.... porkkanakakkua ajattelin kokeilla myös. nyt olis ylimmääräistä jauhelihaa kaapissa. mites sitä kannattais maustaa jos laittais piirakan täytteeksi?! paprikaa?

miisa on tänään kiukutellut, mahtaako hampaita pukata vai mikä lie?!

ja kuten huomaatte myös mun jutut on joka toinen kerta aivan muuta kuin tammivauvasta :whistle: :ashamed: :D
 
Pistän nyt linkin tuohon ruusujenvärjäysohjeeseen.

http://www.amoriini.com/Sivusto/amoriini.php

Toihan meni ihan väärään paikkaan! :eek: No, ylälaidasta kun menee kukat-osastolle niin eiköhän sieltä löydy.

Ne on värjätty siis apteekin värillä, mutta yhtälailla käy vesivärikin. Mä testasin jo vähän kuihtuneella ruusulla ja vihreällä elintarvikevärillä, kun ei muuta ollut, ja aamulla terälehtien kärjet ja solukot oli värjäytyneet.
Tuore olis ollut varmasti ihan vihreä. :D

Me järjestellään häitä ja mä surffailen tuolla häämaailmassa puolet päivistä. :whistle:
 
Täällä ollaan edelleen flunssassa.. Topias reppana ihan nuhainen, räkä vaan valuu koko ajan, eikä taho antaa pyyhkiä! Ja yskii tosi kovasti, sekä ääni edelleen ihan käheä.. itkukin sellasta pientä pihinää!! :/ Onneksi ei oo ainakaa vielä noussu kuumetta.. *koputtaa puuta*
On kyllä nukkunu nyt sairaana ollessa selvästi pitempään, nyt nukkuu toisia päikkäreitä kolmatta tuntia.. oon laittanu subboja, josko ne helpottais vähän oloa, ku ikenetki näyttää kamalasti kutiavan..

Oottako muuten menossa laitattamaan lapsillenne sen ilmaisen influenssa-rokotteen? (jokohan täällä on kysytty aiemmin tuota? ) Mä varasin tänään Topiakselle sen 10-kk neuvolan, että saa tuoreita mittatietoja (siis sehän on vapaaehtoinen käynti ) ja samalla kertaa otan Topiakselle sen rokotteen. Toivottavasti auttaa estämään influenssan tulon ja toivottavasti ei aiheuta mitn jälkioireita se rokote!!

Nyt täytyy mennä kattomaan Topiasta ulos, että vieläkö se nukkuu...
Oon nukuttanu sitä flunssasta huolimatta ulkona, kun nukkuu siellä niin hyvin! Kysyin siskoltani asiasta (terveydenhoitaja) ja hän sanoi, että voi nukuttaa, että monesti nukkuvat paremmin kun saavat raikkaassa ilmassa happea helpommin..

 
Mitäs kaikkea tein vauvelit syö sellasta karkeempaa ja kenties ite kädestä pitäen? Mitenköhän mun kantsis tota mein hienokurkkua vähän "kouluttaa" näihin ruoka tapoihin? Se nimittäin yökkii pelkästään jo outojen makujen vuoks ja kaikki kököthän nyt pistää oksentaan sit kunnolla. Nyt vähän paremmin ottaa vähän karkeempaakin vastaan, mut hitsi vie, kun tuo on niin nirso, et työntää sit kielellä ruuat pihalle, jos ei oo joka kerta samaa sosetta. Puurohan nyt ei tietysti käy normi kaurahiutaleista tehty vaan sellanen jauhepuuro on ainoastaan in.

Noooooh, eiköhän se armeijassa viimeistään tavoille opi... :D

Onkos täällä muuten muita joulu höperöitä? Mä täällä jo "lasken tunteja" jouluun ja nytkin katellaan tytön kans joulu titi-nallea. :xmas: :whistle: Mekö muka aikaisin aletaan tää touhotus... :saint: :xmas: ;)
 
Täältä löytyy yks jouluhullu! :D :xmas: Joulukortit on melkein valmiit ja just tossa mieheltä kysyinkin,
et koskahan kuuluu ekat joululaulut! ;)
Meillä Jere syö noita 8kk ruokia aika reippaasti, isotkin palat jauhaa kakistelematta. Kädestä menee porkkanaa, kurkkua, leipää, maissinaksuja, omenaa.. :p Maissinaksut tais olla ihan ekoja "karkeita" paloja mitä maisto. Porkkanasta saa kivasti noilla kahdella hampulla raavittua soiroja suuhun! ;)

Mä olen vähän miettinyt tota influenssa rokotetta Jerelle, muttei olla sitä vielä otettu. Otin itse joskus töissä samaisen rokotteen, ja en ole koskaan muulloin ollut niin montaa kertaa kipeänä talven aikana. En tiedä oliko syynä tuo rokote vai mikä, mut sen jälkeen en oo ees harkinnut toista. :/

Koska Myyra teidän häät on? Jos siis saapi udella.. :snotty: Tuleeko teille oikein isotkin pirskeet?

Mä kävin ostaan tänään Lastentarvikkeesta Emman matkarattaat. Voidaan pitää nuo vallan autossa. Helpompi kulkea kaupoilla noilla. Aikas näpsäköiltä tuntuivat ja huomenna niitä päästäänkin testaamaan Ideaparkissa! :D
 
Täältä löytyy yks jouluhullu! :D :xmas: Joulukortit on melkein valmiit ja just tossa mieheltä kysyinkin,
et koskahan kuuluu ekat joululaulut! ;)
Meillä Jere syö noita 8kk ruokia aika reippaasti, isotkin palat jauhaa kakistelematta. Kädestä menee porkkanaa, kurkkua, leipää, maissinaksuja, omenaa.. :p Maissinaksut tais olla ekoja "karkeita" naposteltavia. Porkkanasta saa kivasti noilla kahdella alanököllä irti kivoja soiroja suuhun ;)

Mä olen vähän miettinyt tota influenssa rokotetta Jerelle, muttei olla sitä vielä otettu. Otin itse joskus töissä samaisen rokotteen, ja en ole koskaan muulloin ollut niin montaa kertaa kipeänä talven aikana. En tiedä oliko syynä tuo rokote vai mikä, mut sen jälkeen en oo ees harkinnut toista. :/

Koska Myyra teidän häät on? Jos siis saapi udella.. :snotty: Tuleeko teille oikein isotkin pirskeet?

Mä kävin ostaan tänään Lastentarvikkeesta Emman matkarattaat. Voidaan pitää nuo vallan autossa. Helpompi kulkea kaupoilla noilla. Aikas näpsäköiltä tuntuivat ja huomenna niitä päästäänkin testaamaan Ideaparkissa! :D
 
Meillä alkoi karkeammat maistumaan leivän mutustamisen jälkeen. Me annetaan pehmeää leipää pieninä suupaloina ja päälle on sipaistu vähän kasvirasvalevitettä. :p
Tänään Ville sai maistaa mun vaniljatofujäätelöä. NAM!!!

Häät on ensi kesänä ja tämä suunnittelu on niiiin mukavaa. :D Hääpuvun säätäminen menee aina vaan mielenkiintoisemmaksi, kun kiloja häipyy, tulee lisää, häipyy... :whistle:
Koitetaan pitää pienet n.80hlön häät. Ei omasta pussista suurempia pippaloita ole varaa pitääkään.

Meillä on kanssa kahdet rattaat käytössä. Ulkoilussa yhdistelmät ja kauppareissuille yhdellä kädellä koottavat, onkohan abc:t. On ollut kyllä hyvä hankinta.
 
Meiän syömiset taitaa olla tuolla pojan korvien välissä, kun maissinaksut uppoo tosta noin vaan, porkkanaa ja leipääkin mutustelee, mut useimmat palaset tulee paidan rinnuksille. Sit ku yrität tarjota esim. noita 8kk ruokia niin se oksentaa saman tien. Ite tekemät soseet ei uppoo ollenkaan ja tänään tein vadelmakiisseliä niin se ei sit taas makunsa puolesta käynyt. :/ Olis vaan kiva, et tää mein menyy olis jo vähän täyttävämpää, jotta tuo yösyöminen ei olis sit enää niin tarpeellista.Tuo poika, kun söis vaan maissi sosetta ja jauhepuuroo. Mut, täytyypi vaan sitkeesti yrittää ja pestä oksennus vaatteita... :whistle:

Mä kyllä soittelisin varmaan päivät pitkät joulu lauluja, mut yritän nyt viimeseen asti sinnitellä ettei meitä häädetä tästä talosta pois. Vois mies ja naapurit olla eri mieltä niistä lauluista. :D

Voih, Myyrällä onkin sit puuhasteltavaa häitten kans. :) Mekin mentiin naimisiin sillon, kun tuolla odotuspuolella tuskailtiin alku pahoinvointien kans. On se jännä kuinka paljon yhden päivän vuoks pitää tehdä asioita ja kuinka paljon niiden suunnittelu vie aikaa ja sit se onkin jo yks kaks koko päivä takana päin. Mut, on se sen arvostakin. :heart: Tsemppiä Myyrälle suunnitteluihin. :wave:
 

Yhteistyössä